Pár metrů od srážky. Drážní inspekce doporučila posunutí odjezdových návěstidel v Dluhonicích

Nedovolená jízda nákladního vlaku v Dluhonicích. Foto: Drážní inspekceNedovolená jízda nákladního vlaku v Dluhonicích. Foto: Drážní inspekce

Měření ukázalo, že čtyři z pěti návěstidel byla svými osami posunuta oproti osám příslušných kolejí

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Emi

Je super, že se taky někdo zeptal na názory strojvedoucích, kteří tam jezdí. Pro ně jsou vlastně ty koleje určené a postavené. SŽ by obecně dopravce mělo brát jako zákazníky, kterým je potřeba poskytovat co nejlepší služby.

Martin Toman

By mělo… to jsi napsal moc hezky.👌

Mirek

Jak to řekl Václav Rubeš před cca 10 lety, železnice nám přešlapuje na místě a ty lepší časy skončili, pokud se v této zemi nezačne dít něco zásadního a není to problém železnice, je to problém politiků, neexistující dopravní koncepce tohoto státu…

Martin Toman

Dluhonice, Poříčany… ošklivý a nepěkný oblouk. 🤪

Tomáš Záruba

To jako ze každá ztráta kódu ma vážně znamenat brzdění? No, tak to můžeme na některých úsecích rovnou zabalit…

Vesper

Tak přesně tomuhle typu incidentů by ale měl předcházet i ten předpotopní barvičkovač.

Jiří Kocurek

Pokud je ovšem ve stanici přenos kódu. Bez něj …

P_V

To je principiálně špatně, když nejde jednoznačně přiřadit návěst ke koleji, bez nutnosti si to odpočítat. Nějakých 34 cm to nevytrhne, když je to v oblouku. Desítky let se s tím fírové museli potýkat a teď už se na tom nic nebude chtít zlepšovat, protože přeci jednou bude ETCS.

Jiří Kocurek

Traťová část ETCS už v Dluhonicích je.

pony

Za čtyři měsíce by tam měl být výhradní provoz ETCS L2 a na tom návěstidle by už nemělo záležet.

Martin

Takových stanic je …. večerní Libeň taky v některých místech stojící to.

Hledat co pro vás platí, při propletani se mezi náklady, obzvláště k 1. nástupišti, s poulicnim i drážní osvětlení, někdy pěkně zvedne tlak a adrenalin.

Milan

„““……….. činnost strojvedoucího průběžného nákladního vlaku, jenž po nařízení jízdy podle rozhledových poměrů vyplývajícím z činnosti vlakového zabezpečovače (po tzv. ztrátě kódu v důsledku nedovolené jízdy nákladního expresu za odjezdové návěstidlo L4) nikterak neupravil – nekontroloval rychlost vlaku a nepokračoval opatrně v další jízdě.““

– opravdu Vám to dává někomu smysl?
Mě teda moc né – prosím tímto o případné vysvětlení.

Karl vB.

Není, (nebo nebyl) náhodou podobný problém s určením správného návěstidla k příslušné koleji i v Poříčanech?
https://zdopravy.cz/poricany-jako-kriticke-misto-ceske-zeleznice-nikde-jinde-strojvedouci-tolik-nechybuji-151030/?comments=1#comments

Martin H.

Je to přesně napsáno. SŽ má všechno podle normy a stejně je to úplně naprd. Ale nápravy se nikdo nedovolá. Takhle zprasených míst budou na síti SŽ možná tisíce a navíc ještě bez kódování, nebo s naprosto zpraseným umístěním, stačí mrknout třeba do brněnského uzlu. A SŽ taková místa dál produkuje jako na běžícím pásu s poukazem na to, že podle norem je přece všechno v pořádku…😡

Martas

A SŽ si vydává normy? Schvaluje trať způsobilou provozu? Tohle místní hospodský nadávání na SŽ má velkou přidanou hodnotu, místo zaměřit se na taková místa jako Ministerstvo dopravy, drážní úřad a koneckonců i zaměstnavatel strojvůdce, protože ten má mít největší zájem na bezpečnost svého zaměstnance, majetku a nákladu.