Papeete – Paříž: Koronavirus donutil aerolinky uskutečnit nejdelší linkový let

Boeing 787-9 v barvách Air Tahiti Nui. Foto: BoeingBoeing 787-9 v barvách Air Tahiti Nui. Foto: Boeing

Cestovní omezení přijímaná mnohými státy kvůli současné pandemii nového typu koronaviru mají obzvlášť neblahé důsledky na letecký průmysl. V důsledku

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
EM*

Je nemožné, aby dorazili do cíle v neděli bez schopnosti cestovat časem. Prosím o opravu na pondělí.

Y.K.

Datová hranice, nic?
Tam se opravdu cestuje časem, překročením na východ se dostanete do včera.

EM*

Žádná datová hranice po cestě není.

Když letadlo v neděli ve 3:00 místního času startovalo z Papeete, tak v Paříži ve stejnou dobu již bylo 14:00.

Y.K.

Skutečně, to jsem si neověřil, pardon.

Martin V.

EM* má pravdu, cestou vážně žádná datová hranice není: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/f-otoa#24310bc8
Teď změnili mezipřistání z LAX na Pointe-à-Pitre na Guadeloupe, takže je to čistě vnitrostátní let s mezipřistáním. 🙂

Y.K.

Jojo, už jsem se také podíval, opravdu není.

MaT

A proč nemohli cestující počkat při dotankování v letadle? Já vím, ono je to pohodlnější se trochu protáhnout i mimo letadlo, ale když to nejde… A proč nemohli zůstat v nějakém tranzitním prostoru? Zažil jsem nějaká technická mezipřistání v Hurghadě – jednou to bylo tak, že se z letadla fakt nevystupovalo a tankovalo se i s cestujícími (v takovém případě to má být vždy pod dohledem hasičů). Když jsem ze stejné destinace letěl zpátky, tak nás sice z letadla pustili, ale ono to asi bylo spíš horší – pustili nás jen do nějakého uzavřeného prostoru na gatu, kde ze 4… Číst vice »

Vít Jůza

A jestli není lepší letět přímo … i kdyby šlo jen o to zdržení a tankování s asistencí hasičů …

Michal Štěpán

Každý stát má své instrukce, jak řešit dotankování s cestujícími na palubě. Některé státy to neumožňují vůbec, jiné státy pouze s asistencí hasičů. Dále do toho vstupuje na lokální úrovni „neletecká legislativa“, která může vyžadovat v případě přistání letadla kontrolu toho, co veze na palubě. Tedy i cestujících. Ale pokud ti jsou nežádoucí, tak letadlo přistát nesmí, pokud se nejedná o nouzovou situaci (a to by se pak muselo vyšetřovat).

Každopádně gratulace letecké společnosti za výborný výkon! Já osobně preferuji létat bez přestupů bez ohledu na délku letu.

Mad_Majk

V USA pro cestující v podstatě nic jako tranzitní prostor neexistuje. Takže proto.