Pantery začaly jezdit do Tábora, na jihu Čech už obsluhují všechny páteřní tratě
Dosud nezvyklý pohled, RegioPanter v Táboře. Pramen: České dráhy
Pantery tak z jihočeské regionální dopravy vytlačují soupravy s lokomotivou, což povede k vyřazení většiny Plecháčů.
Takže z j.hradce na Veselí nad Lužnicí je zrovna výluka.
No to je super.. Takže dalších 50 let v Panteru? Je to tak super?
Vyřazené 242 půjdou do pece nebo si je ještě vezme cargo?
Minimálně pár už jich Cargo převzalo, konkrétně.
OT: Z Č. Budějovic do Lince budou jezdit pořád CityShuttle, nebo něco jiného?
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=R&cislo=3800&nazev=S3%20%7C%20Donau~Moldau&rok=2022
a co by tam tak asi jezdilo?
Třeba dvousystémové Desiro ML, které se už jednou do Budějovic podívalo? Na vnitrostátních vlacích na této trati jich už jezdí dost.
Od letošního prosince do Č. Budějovic měly jezdit rakouské Talenty3
https://zdopravy.cz/do-budejovic-budou-z-rakouska-jezdit-trojkove-talenty-s-ceskou-stopou-23906/
Ale ÖBB v rámci rámcové smlouvy na až 300 Talentů3 nemají ani jednoho přestože objednali cca dva tucty pro Voralberg a podobně pro Tyrolsko (+ pro italské Jižní Tyrolsko). Namísto objednaných Talentů3 koupili Desiro ML (a v italském Jižním Tyrolsku vybrali Coradia Stream)
CityShuttle jsou z 80. let a web OBB uvádí, že mají sloužit do 2025 (patrně souvislost s ETCS).
Objednavka Talentu 3 byla zrusena ze strany ÖBB. Takze ani zadne neprijdou. Duvodem byly problemy pri schvalovani techto vlaku.
https://www.derstandard.at/story/2000129307179/oebb-stornieren-vertrag-mit-alstom-bombardierueber-21-zuggarnituren
Jasně.
Jenom ta původní otázka zůstává. Co bude jezdit jako osobní vlaky České Budějovice-Linec?
Rakouské CityShuttle by měly skončit nejpozději v 2025: „Er wird voraussichtlich noch bis 2025 im Inland eingesetzt“
A co trať do Velenic?
Tam už snad pantery jezdí …
No právě, ale ve výčtu není.
Tam jezdí už 10 let
Došlo, dojde v JŘ také k nějakému zrychlení na spojích s Panterem, díky lepší akcelaraci, zastávky na znamení…?
Hmmmm…to by se možná dalo zjistit v JŘ. Co myslíte?
On už je někde veřejně ten nový?
https://www.spravazeleznic.cz/cestujici/jizdni-rad/navrh-2023
„Do doby nasazení nových souprav bez přestupu“ je jako co? 😀
Nucení k přesrupu?
A ne snad?
Tady to máte i komentářem Jikordu k jednotlivým změnám. Stačí kliknout na barevný rámeček.
https://jikord.cz/web-data/JIKORD/jr/zeleznicni/22-23/jr-2022-2023-navrh-srpen-vyznaceni-zmen-na-web.pdf
Od nového GVD budou Pantery jezdit i z Tábora do Olbramovic, tam přestup na 810 do Benešova.
Pamatuju Os, které jezdily z Budějovic až do Prahy, s přepřahem v Benešově. Od prosince tedy nový přestup v Olbramovicích.
Pokrok nezastavíš (Ironie)
Tak jezdit pantery na osobácích v úseku Tábor – Benešov je prostě plýtvání kapacitou, naopak v úseku Benešov – Praha by nestačily. Dlouhé osobní vlaky samozřejmě přinášejí výhody ale i nevýhody, tudíž ne všechny relace jsou vhodné pro propojení vice ramen. Zrovna v tomto případě je stejně pro naprostou většinu cestujících výhodnější přestoupit si ve větších stanicích na rychlík.
Podle návrhu to na Pantery do Olbramovic nevypadá (vlaky nemají wifi). Spíš to bude stále Regionova.
Tenhle pokrok byl umožněn zrušením spěšného/rychlíkového příplatku, takže je prostě rychlejší někde přestoupit na rychlík/expres/…
Doteď jste přestupoval v Benešově.
Tak to je hlavně způsobeno protažením vlaku že Sedlčanky do Benešova.
Přímé Os až do Prahy jsou už aspoň 30 let nesmysl. Naposledy to jezdilo někdy v roce 2005 jako nedělní posila ale z Benešova do Prahy to nestavělo. Většinu toho převzaly rychlíky jedoucí každou hodinu.
Já pamatuji Os z ČB do Chebu nebo z Prahy do Bohumína a myslím že na tom nic ironického není.
Oni netuší že osobáky na dlouhých ramenech se zavazadlovým prostorem sloužily k rozvážení služebních zásilek všeho druhu.
Ono to bylo proto, že byl jiný koncept dopravy. Ten osobní vlak z ČB-Pha nahradil ČB-Tábor, Tábor -Benešov a Ben- Pha. Navíc se nemuseli na koncových stanicích přepřahat lokomotivy- objet vagony. Z ČB do Prahy cestoval osobakem asi málokdo. I když lidi tolik nechvatali, jak dnes a ten rychlíkový příplatek také nebyl zrovna malý. Tuším, že to bylo 16 Kčs.
V Jihočeském kraji opravdu výhra. Sice jezdí tři vlaky denně, ale všechny jsou to pantery, hurá!
nahodou tou totalne marnou trati do velenic toho nejezdi uplne malo…
Za posledních pár let se to mnohde zlepšilo, třeba ta relace do Písku.
No ale ta zrovna má naprosto pozoruhodnou provozní nespolehlivost.
odkud z Tábora myslíte
V jizdnim rade vidim vice nez 3 vlaky denne
zpozdeni jen asi 20 let…
Aneb zase je všechno špatně…
tak neni to spatne, jen je to skoda. mohli jsme zit delsi kus zivota jako lidi…
Neměl byste při svém hodnocení ztrácet paměť a více vycházet z tehdejších českých reálií. Minulost, byť nedávnou, nelze posuzovat dnešní optikou.
Kolik se tehdy vydávalo peněz na železniční dopravu? Najděte si pro osvěžení na internetu různá vyjádření politiků a dopravních „managerů“ té doby.
Ministry dopravy byli tenkrát Schling a Šimonovský, generálním ředitelem ČD byl Zelený. Kdo z dnešních lidí si tyto osoby pamatuje, kdo je dnes ještě zná?
SŽDC byla ustanovena k 1.1.2003.
https://www.konferencezeleznice.cz/data/sborniky/2002.pdf
Hlavně je naposílejte už na Lipno… Sice se psalo, že ničí kolejnice, ale ono je to spíš naopak, ty oblouky tam ničí panterům kola, takže musí neustále jezdit na soustruh. Za chvíli nebudou mít na čem jezdit. Jen proto, že si několik bláznů z Jikordu chce honit triko tím, jaké tam posílají moderní soupravy. A to nemluvím o tom, jaký bordel v nich dokážou udělat ožralý vodáci…
Pro nametené vodáky by stačily nějaké uzavřené nákladní vozy, ne?
Proč uzavřené? Plošiňák obehnaný páskou nebo malý uhlák stačí, však jsou na vodu zvyklí.
A jakým způsobem tedy chcete řešit dopravu na té trati do budoucna? Žehlička se dvěma tam opravdu dlouhodobě jezdit nemůže, protože se prostě časem rozpadne (stejně jako ty patrové vozy, které se rozpadají a hnijí už teď) a ETCS a další bezpečnostní i kvalitativní standardy prostě dojdou časem i sem. Jak k tomu přijdou běžní výletníci a místní cestující, že tam jezdí sem tam nějaký nepřizpůsobivý vodák anebo že SŽ tam neumí dát trať do normového stavu? To nejsou výmysly bláznů z JIKORDu, to je realita, že se tam ta vozba prostě chtě nechtě bude muset časem modernizovat.
Jenže panter není na tuto trať vhodné vozidlo! Nejsem proti modernizaci. Ale aby tam jezdilo vozidlo, které tam nepatří ani morálně, tak je to nesmysl! Ať se dopravce, anebo kldině kraj (Jikord?) rozhlédne po světě. Někde určitě vhodná vozidla najde. Kvůli nepřizpůsobivým pitomcům by měla být ta vozidla osazena kamerami se záznamem a dopravce by měl využívat práva přepravního řádu. Běžní cestující také nejsou rádi, že jim ožralové jejich vlaky v letních měsících pozvrací a poničí…
Na Lipenku by v pohodě stačilo koupit někde ojetá GTW (nebo ještě líp nová s aktivním natáčením dvojkolí) a bylo by po problémech. Pak jsou tu další možnosti jako vozidla na bázi vlakotramvají atd. Pravděpodobně by jí ale celkem obstojně zvládl i třeba Flirt. Prostě problém je v konstrukci pojezdu Pantera, ne v lipence.
Řešení je v investici do trati a co největší systematické narovnání oblouků malých poloměrů (alespoň v úseku do Vyššího Brodu). Tímhle se zrychlí a zatraktivní doprava.
Mohu poprosit o vysvětlení záludnosti toho neutralniho pole v opuštěné stanici? Protože jestli chápu střídavinu dobře, tak se bez nich SS neobejde. Proč tam neměl problém Plecháč? Díky!
Odhaduji, že proto, že mohl zastavit mimo nástupiště, na rozdíl od příslušné elektrické části Panteru.
a problem byl jen v jednom smeru.
Neutrální pole bylo přesně nad místem výstupu a nástupu pro cestující.
Plecháč mohl přetáhnout a vozům to nevadilo. Panter musí zastavit v prostoru nástupiště. A v Roudné by měl sběrač buď v neutrálu nebo tk blizko neutrálu, že by se nerozjel.
K dokonalosti chybí už jen to aby se zbavili všech plecháčů a i posily a zálohy byly tvořeny RegioPantery. Cestující potřebuje mít jistotu, že mu přijede očekávaný vlak. Např. pokud cestuje s kočárkem či na vozíku, nechce riskovat, že vlak kterým chce jet bude vlak do kterého nebude moci dobře nenastoupit a pokud se tam s pomocí dostane, těžko z něj bude vystupovat.
Pokud by je objednavatel (kraj) byl ochoten zaplatit, tak je bude mít. Takhle bude mít záložních Panterů tolik, kolik jich určuje smlouva… Dopravce je sám od sebe pořizovat určitě nebude, pokud je nebude mít pod smlouvou.
Já nejsem proto, aby ve smlouvách byl počet záloh. Raději bych ve smlouvě pokuty za nenasazení vozidla. A ať si dopravce sám spočitá, jestli radši depo plné občas jedoucích střepů, nebo dobře udržovaná vozidla.
Teoreticky to zní dobře, ale prakticky ani pokuta nezabrání nasazení střepů, když není dost záloh. Jak známo dopravci si to počítají podle svého a někdo riskují krach jen aby trochu ušetřili. U busů to znamená i nevyjetí spoje a pak se s krajem dohaduje na odpuštění pokut 🙂
„Střepem“ myslím nové vozidlo, když je nespolehlivé.
Aneb pokud je turnus na pět Panterů je lepší mít pět Panterů se spolehlivostí přes devadesát procent nebo šest souprav se spolehlivostí kolem padesáti procent? Ta druhá možnost splní požadavek „je záloha“ i když průměrně pojedou tři.
Prima. Jak budete řešit dlouhodobé odstavení kvůli plánovaným opravám? NAD? Pochybuji, že by někdo měl podobnou jednotkou k dispozici na pronájem, kterou by navíc bylo možno eventuálně spřáhnout s pravidelně nasazovanou. I sebelépe udržované vozidlo musí čas od času na větší opravu a to se neobejde bez delšího odstavení.
Sankce jsou fajn, akorát ještě nikdy nikoho neodvezly.
V praxi například na R23 nebo R8….
Nebo Ex5 včera ráno třeba IC 579 1xA+3x plesnivé B, plošina pro vozíčkáře žádná, klima, zásuvky také, zpoždění díky omezení rychlosti na Vmax 140 km/h.
Dobrý den, jezdí Pantery na všechny Os z ČB do Tábora? Děkuji.
Ano
Největší změny jsou na trati č. 220, kde dochází k úpravě jízdního řádu dálkových i regionálních vlaků. Zde nejsou vyznačeny jednotlivé vlaky, jelikož změna se dotýká všech vlaků osobní dopravy na této trati. Dojde ke zrychlení dopravy a nasazení nových jednotek Regiopanter na všechny vlaky v úseku Tábor – České Budějovice a vybrané vlaky v úseku Tábor – Chotoviny.
https://www.jikord.cz/cs/novinka/navrh-jr-pro-obdobi-2022-2023/
Jasně, ale myslel jsem teď od září do 10.12., jestli jezdí Panter na všechny Os této linky