Panoramatický vůz na moravských kolejích zůstane, bude jezdit na spojích Porta Moravica
Příjezd v panoramatickém voze "Apm61 Panorama" Švýcarských spolkových drah do Katovic. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Podlaha ve voze je výše než u běžných vozů, je tak možný lepší výhled i přes protihlukové stěny.
To panoráma v okolí Bohumína už jen vdechnout.
Podařilo se mi se synem se v tom voze svézt v okolí Bohumína. Rezervace v jednom směru nešla provést vůbec, na opačnou stranu jen s 2 denní předstihem. I bez místenky jsme si sedli.
Zrovna dost pršelo a v jídelňáku OBB protékaly větrací mřížky v průchodu vedle kuchyně. Asi 2 cm vody byly na podlaze v půlce jídelňáku a hladina stoupala 🙂
Dva zážitky za jedny peníze. Doporučuji.
Když jsem si ho kdysi chtěl vyfotit, vlak ukončil jízdu v Ostravě 😁
U nás to bude pěkný výhled na trolejové vedení jak rikal ten kluk v reportáži.
„úhel, který může sledovat ze svého místa je o 25 až 40 % větší. Navíc je podlaha v panoramatickém voze výš než v běžných vagónech, a tak mají cestující o něco lepší výhled “
Na Slovensku by mu to u Žiliny nebyli nic platné, při výšce stěn až po střechu.
Ale jinak by to mohl být dobrý reklamní tah při popisu pušpulů nebo 471 jedoucích Beskydami. : – )
Škoda tých časov, ideálne by to bolo s príchodom a odchodom z Grazu za svetla, čo v tomto prípade vychádza len na pár mesiacov v lete.
A tu zápůjčku platí kdo?
Jakou zápůjčku? Máte na mysli vyrovnávku?
Vám ještě nepřišel účet? Tak snad zítra. To víte, pošta.
Nesmysl. Zbytečné vyhazování peněz! Přitom 90 % vlaků do 5 let nahradí autobusy. Vlaky nemají budoucnost, EU nařídí povinné oddělení tratí od zástavby, bariéry pro sebevrahy, záchody pro 75 pohlaví. To stát nikdy nezaplatí, takže zůstane jen trať Praha-Plzeň a Praha-Brno. Možná Praha-Ostrava a Praha-Ústí nad Labem. Víc ne. Provoz vlaků je drahý, strojvedoucí berou zbytečně velké peníze a zaměstnávají další parazity jako průvodčí, výpravčí, signalisty, údržbu kolejí, pokladní, revizory a další. Zatímco jeden autobus tohle vše pokryje s jedním řidičem.
Alex toxic
tohle by se hodilo do Labského údolí na trase Lovosice – Děčín
Ale nejezdí to úplně kazdej den, ne? Když sem tím chtěl jet někdy v srpnu nebo září, tak sem to úspěšně chytil a je to fajn, ale hned druhej den potom sem to chtěl chytit z venku a vyfotit, a to tam žádnej panoramavagon nebyl.. ale nevím jestli to tak bylo v plánu, nebo jen nejaka provozní komplikace že to nejelo. Bylo to oboje v pracovní den..
Jezdí denně.
Občas má výpadky a jede klasická jednička.
Dobře za něj, ale horší trať ke koukání už prostě není.
Jinak „Graz – Přemyšl“, to je totéž jako „Štýrský Hradec – Przemyśl“ ? 🙂
Ale je. Praha – Ostrava. Tam nic zajímavého není.
Ale no tak, údolí Orlice, Třebovické sedlo a údolí Moravské Sázavy nestačí?
To je podobné jak lesem od Hodonína skoro po Staré Město.
Sice si myslím, že vláčky Ex4 není třeba dotovat.
Ale nejsem pro postup dle smlouvy (tj. nejsem pro smluvní pokutu), který přikazuje aby vagonek: „musí být vybavena v prostoru nad sedadly či na jiném vhodném místě odkládacím prostorem (policí) na zavazadla, který musí mít průhledné dno (např. kovové, plastové, síťové, prosklené), “
poznámka: na poslední fotce článku je police pro zavazadla mezi sedačkami, ale to neřeší předchozí citovaný požadavek, nýbrž to řeší jiný požadavek na dotovaný vagonek Ex4: „Ve vlaku linek Ex1 až Ex7 musí být police nebo vyhrazená místa pro uložení objemných zavazadel.“
A bude všechno plevelit a plevelit…
Patrně jste nečetl závaznou smlouvu. Tímhle nestandartním vagonkem firma ČD porušuje dotační smlouvu.
Nicméně v tomto konkrétním případě nepovažuji za moudré vypnout dotace pro Ex4, neboť by horehleďvagonek mohl mít „haló efekt“, který snad přiláká hodně movité pasažéry a zvýší využití kapacity vláčků ČD z nynějších katastrofálních 27,1%