Památkáři nařídili Správě železnic opravy zpustlého stavědla u nádraží Vyšehrad
Strážní domek - stavědlo u nádraží Vyšehrad. Foto: Adam Scheinherr
Jde o jedinou část nádraží ve vlastnictví SŽ. Rekonstrukce se strážní domek dočká až s celým úsekem trati.
Dívaj sa na Pražáky. Nejdřív si to nechaj zpustnout a pak brečí. 😂
je to pěkná hrázděná architektura!takových už je málo…například v Doksech mezi skalama,ale to půjde k zemi…
Prostě až se bude stavět NOVÝ MOST, tak se to zbourá a je to vyřešeno. Co tam máte dál? No dobrá, tak to klidně zbourejte dřív 😀
Presne kvuli takovym genium jako vy…je zrizena pamatkova pece. A pokud tento pristup bude zastavat nadale i dobre sprava…tak vymena mostu na vytoni bude trvat 20let
a přesně kvůli takovým, jako jste Vy, je česká železnice skanzen na úrovni 19. století
Aha, takže za nezdvojkolejnění bránického mostu od jeho postavení až podnes můžou památkáři, i za to, že nikdo nikdy nezdvoukolejnil tunel za ním. Rovnež památkáři můžou za to, že již brzy na letiště cca 20 let. Taky za báboblok na 171, dtto poloperonoizace např. v Rájci, absence přesmyku v Libni, pokračovat můžu libovolně dlouho. Třeba rychlostníky na klopidla, kterých je celkem 6ks, tedy je blbost pro klopidla cokoliv aktuálně optimalizovat, tohle je slepá ulička. Ale památkářům z těch otravujích věcí můžete připsat akorát most na Výtoni, kde navíc mají pravdu – jakýkoliv nový most musí splňovat památková kritéria, což už… Číst vice »
Reálně ničemu nevadí – UnO jen ztížilo modernizaci, je tam zbytečně široký nevyužitý prázdný pás, a už ho pomalu ani nechtějí ti aktivisté, co se o jeho zachování prosadili. Žádný podnik se tam dlouho samozřejmě neudrží, a tak budova tam jen stojí, překáží a chátrá. A Martinice, že vůbec ničemu nevadí? Je chráněný i reliéf kolejiště, tudíž nějaká modernizace, a zbavení se (jinde zatracovaných) sypaných nástupišť nemožná, zapojení na dálkovinu defakto nemožný, respektive, složitě realizovatelný, ale ne, ničemu to nevadí. A památková kritéria v Praze na Výtoni? Tak uděláme repliku (3 kolejnou) a jedeme dál, panorama bude stejné defakto. Já… Číst vice »
Bacha. Kdo chce moc nemívá často nic.
Stavědlo stojí v cestě plánované třetí koleji a cyklostezce a nelze se mu vyhnout. Tak jsem zvědav, jestli je pak budou přesouvat, nebo rovnou postaví repliku kus vedle.
Čekal jsem jestli se najde někdo kdo mojí domněnku potvrdí nebo vyvrátí. Díky.
Teď se to za 2 miliony opraví, při stavbě 3. koleje se to za 2 miliony zbourá a nakonec se v Lužné postavu za 2 miliony replika..
„No a? To platí oni.“ — Tahle věta přece není tak neznámá, aby se nedala použít i v tomto případě. Památkáři jsou něco podobného jako ochranáři. Oba subjekty často s vaničkami vylévají i děti, protože pro jejich zaťatost již nic jiného kolem sebe nevidí. A pak se diví, že obecenstvo je buď ignoruje, nebo se snaží s nimi co nejvíce vydrbat a pak si stěžují. Dělají si to často sami.
To asi tak lehce nepůjde zbourat, když to je památkově chráněno.
Presne, jenze to nekterym genium nevysvetlite jinak nez 10lety marnych pokusu a hysterickeho jekotu
Proč máte pocit, že památková ochrana je jednou pro vždy a za žádných okolností nejde sejmout?
Půjde, oni si to památkáři ještě rádi odvezou někam, kde to nebude překážet.
Anebo taky 3. Kolej nebude.
přesně vrátíme se na začátek, udělá se pouze jedna kolej… a v rámci ochrany památky Prahy, zbouráme v Praze všechny domy, co se postavily během 20.stolení. Protože ty sídliště fakt narušují jedinečnost Prahy.
Je potřeba se vrátit mnohem dál. Zbourat celé Nové Město 🙂
však ani ten Karlův most není původní. zbourat.
tím, že budete dávat debilní příklady jen ukazujete, že nemáte argumenty a akorát manipulujete.
Když jste tak stateční – obětovali byste své obydlí rozšíření silnice? Rádi a bez keců?
Vždyť ale potom mostu dál budou jezdit vlaky, a zbouráním stavědla nikdo o bydlení nepříjde
Pokud jste památkář, tak zase jen ukazujete touhu škodit.
SŽ by se to nařizovalo. Oprávněná kritika, že na to kálí… Ale soukromému vlastníkovi opravdu nádraží Vyšehrad ne?
No vzhledem k tomu že za stav budovy Nádraží Vyšehrad by bylo možné ukládat pokuty i opakovaně, tak už mohla na tý budově teď váznout taková sekera, že by jí vlastník rád přenechal nějakému státnímu subjektu zadarmo, nebo by jí exekutor střelil v dražbě. Nakonec s památkáři se to dá vždycky nějak skoulet, tam je aspoň nějaká kontinuita, ale že si někdo dokázal zařídit klid i přes ten orloj, co za posledních 20 let proběhl na magoši, to považuji za politické mistrovství.
Tam bylo pokut uz nekolik:
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/majitel-nadrazi-vysehrad-zanedbava-peci-o-objekt-milionovou-pokutu-ani-po-mesicich-nezaplatil-4207
Odjinud:
„Z podnětu zastupitele Prahy 2 Jiřího Macha (Praha 2 sobě) magistrát nařídil Správě železnic, aby do 90 dnů u domku opravila střechu, okapy, odstranila náletové rostliny a provedla „zazdění okenního otvoru vedle vstupních dveří“, vyměřil také tisícikorunový poplatek.
Práce už byly provedeny, ve vysklených oknech jsou tvárnice z pórobetonu, okolo pařezy, doplněny byly okapy a svody vody.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-opravte-stavedlo-na-vysehrade-naridil-sprave-zeleznic-magistrat-40466374
https://youtu.be/yi74ke7yek0?t=95
Trochu mi vadí, že památkáři nenařídili ochranu motoráků 810, to by bylo mnohem užitečnější.
Ty si zaslouží být v kde jaký obci na podstavci na návsi!
A repliky, spoustu replik, třeba na vodík či baterky, který si budou jen tak jezdit po lokálkách.
Tam ochrana potřebná není. Jsou a budou v provozu, takže si majitel nemůže dovolit o ně přijít.
Všimli jste si, že zatímco skoro každý elefant je počmáraný, o 810 se starají vzorně?
Ale kdepak. Manekýn bude leta špekulovat, jak to neopravit, aby to dostal do stavu, kdy se to bude muset zbourat… A pan moudrý ministr mu to odkejve, jakože neni jiná možnost…
To je běžná praxe u nestátních subjektů, tak proč se neopičit?
(ironie)
Stačí při rekonstrukci kolejiště jeden „náhodný“ pohyb bagrem a je po problému
Tady chce asi někdo na Slovensko…
Takhle se to údajně dělo s kapličkou poblíž Temelína. Ale tu nakonec opravili.
Památkáři=zcela zbytečné existence. Až fiala nařídí další kolo propoustění, tak úřad památkové péče zeštíhlit řádně.
Tak jste absolvoval svou chvilku nenávisti a dobrou noc. 😉
To není nenávist.
Ale je. Čistá a krystalická.
To tedy není. Tohle je hloupost
Hloupost se s nenávistí často pojí. A je zcela evidentní. Lhářům navzdory. 😉
Kdyz to neni nenavist, pak je jine slovo. Slusne…nedostatek intelektu
Sice je snižování počtu úředníků a státních zaměstnanců obecně správné, ale zrovna u nádraží Vyšehrad je vidět krásný názorový přemet v případě některých jedinců, kteří v případě stavědla viní památkáře a v případě budovy a nástupiště zase majitele
Myslim ze podobni trollove a hejteri jsou jeste zbytecnejsi
Mohli jsme mít krásné nádraží, rychle tratě a místo toho bude spíše skanzen. Rád bych od členů vlády slyšel, zda bude česká železnice zvyšovat kapacitu vytížených tratí a tyto tratě zrychlovat či z toho bude nepoužitelný skanzen, jak se o to někteří snaží. Bohužel tomuto problému pochybuji, že se budou věnovat.
Mate pocit, ze pamatkari narizuji pomale vyhybky, stahovacky, nesmyslne rekonstrukce bez zvyseni kapacity kde je potreba, rychlostniky pro klopidla, kdyz mame jen 6 jednotek a nikdy vic nebude???
Ne, zeleznice si staci sama, nepotrebuje externi skudce
Doufám, že vložená návěstidla na Smíchově taky nejsou památkově chráněná. A taky jestli vysílače GSMR nenarušují historický ráz železnice. Takhle tu moderní železnici nevybudujeme.
A kdo ji chce vybudovat? Vláda? Uživatelé aut?
Na rozdíl od Martinic je naštěstí nestihli včas zmerčit.
Martinice nekdo navrhnul. A ucinil spravne
No jistě. Tam chybí už budova č.p.154 (bytový dům) která tam ještě v roce 2019 stála . Způsob ochrany nemovitosti: “
pam. rezervace – budova, pozemek v památkové rezervaci “ což je stejná ochrana jakou má ono stavědlo. Dodnes je ta stavba v katastru zapsaná a zekreslená i když tam už podle panoramy nebyla v roce 2021.
https://mapy.cz/letecka?source=coor&id=14.41899138161773%2C50.06779741587535&pid=70123148&newest=0&yaw=3.050&fov=0.767&pitch=-0.134&x=14.4187559&y=50.0680079&z=20&ovl=8
A pak si překlapněte na nejnovější.
Copak? Nějak se nám ty mínusy někde zadrhly. Nechápu jak může být stavba která už několik let nestojí stále zapsaná v katastru. Nějaký bordel,ne?
To je bordel památkářů…
A měla historickou hodnotu, nebo je to nějaký servisní přístavek z padesátejch let?
To já nevím. Jen říkám, že tam barák který byl v majetku SŽ stál a už nestojí. Ještě, že je to stavědlo památka protože jinak už by taky možná bylo dávno pryč.
Až na to, že to stavědlo je nejen v památkové rezervaci, ale taky součást kulturní památky.
To se to památkářům rozhoduje, když to neplatí.
Buďto by mělo platit, že veškeré vícenáklady vzniklé tím, že to je památka (památkáři kolikrát požadují konkrétní materiály, konkrétní technologie, konkrétní razítko na nějakém certifikátu firmy, atd…) platí památkový úřad, který o ochraně jedná.
Nebo předat nevyužívaný objekt památkářům, ať si ho udržují a opravují na vlastní náklady, SŽ tu není primárně kvůli tomu, aby udržovala nevyužívané památky.
Správa železnic se má starat o to co k železnici patří bez ohledu zda je to památka či nikoliv. Spravuje to co je ve vlastnictví státu. Pokud stát o něco nestojí může to odprodat.
Zajímavé, že tohle rozhodnutí příšlo v době kdy se řeší nový most se třemi kolejemi.
https://mapy.cz/letecka?pid=72513335&newest=0&yaw=2.044&fov=0.699&pitch=-0.120&x=14.4176194&y=50.0677742&z=20&ovl=8
Pokud něco takového jako stavělo není potreba a draha nema jine vyuziti , tak zbourat, je na mostě v obvodu drahy tesne u koleji, to žádná mimodrazni organizace nemůže bezpečné vyuzit. Vzdyd by se po opravě nepoužívali a opět pomalu chatralo.
Mluvíte jako ti co stavěli první železnice. V blízkosti dáhy nesmí nic stát. Proto museli lidé buď svá stavení odprodat železniční společnosti která je zbourala a nebo museli zabezpečit své nemovitosti výměnou stavebních materiálů z hořlavých za nehořlavé.
Co se nepoužívá chátrá a co se používá? Taky chátrá. Koukněte se o necelých 300m více na západ.
Ale má smysl opravovat to co nemá v budoucnu použití? Jsme tak bohati? Vy osobně, opravujeme to, co už nebudete používat?
Já to co zrovna nepotřebuji uchovávám když by přišla doba, že bych to zase potřeboval. Nejsem tak bohatý abych se něčeho co zrovna nepotřebuji zbavoval. Ta otázka na konci jestli něco opravuji co už nebudu potřebovat…..a Vy máte křišťálovou kouli která Vám řekne, že už něco nikdy nebudete potřebovat?
Jde to všechno skladujte, kolik mate prostoru? měl jsem kolegy, první měl na zahradě 4 kůlny ba bordel, druhý měl v byte vsude police, nekonečné se s ním žena rozvedla. Jak to řešíte Vy?
To víte, že jo. Vám to povím a Vy to potom budete vědět a ještě byste to chtěl začít dělat také tak a já bych pak měl na svědomí když by se s Vámi manželka rozvedla. To by mi ještě tak scházelo. 🙂
Ale prozradím Vám jedno. Už mockrát se mi stalo, že jsem něco vyhodil s tím, že to nebudu potřebovat a pak za nějakou dobu jsem to potřeboval, hledal, nenašel a pomalu si škubal vlasy, že jsem to vyhodil. Od té doby si dávám velký pozor. Třeba zrovna nedávno jsem potřeboval slabostěné trubky o vnitřním průměru 17mm. Našel jsem jen starou koloběžku ze které by ty trubky byly super a říkal jsem si jestli jí mám rozřezat. Nakonec jsem vzal v potaz její historickou hodnotu a že by se jednou mohla hodit nechal jsem jí jak je a ony trubky které… Číst vice »
Ano, taky máme takovou úchylku, že schováváme kde co (nedávno se hodila hůlka a bažant), interně tomu říkáme „Šumperk“, podle prababky z Šumperka, která to takto taky dělala a nahromadila plný byt nesmyslů. Pak to vyklízet, to bylo super. Něco se může skutečně hodit, ale hromadit stavědla, to je „Šumperk level expert“.
300 m na západ je most na konci životnosti, protože se používal. Konstrukce není navržena na opravování, je třeba ji vyměnit za novou kapacitnější.
Čl. 11 odst. 3 Ústavy:
(3) Vlastnictví zavazuje. Nesmí být zneužito na újmu práv druhých anebo v rozporu se zákonem chráněnými obecnými zájmy.
Pokud nemáte sílu nebo možnosti na to, udržovat památku, převeďte ji na toho, kdo má.
Vždyť ale já to navrhuji, aby si onu památku vzali památkáři pod sebe a za své ji udržovali, když už neslouží provozu.
No fajn, tak navrhněte Správě železnic, aby bezúplatně tuhle nemovitost převedla na Památkový ústav.
Samozřejmě pokud to nebrání rozvoji železnice, jinak sejmout památkovou ochranu a zbourat, skanzen si dělejme tam, kde to nevadí.
Resp. Před zbouráním nabídnout památkářům ať si objekt přestěhují, pokud o něj stojí a je to možné.
Ti, co napsali nasi ustavu, nebyli pitomci
Vas fasismus neodpovedneho vlastnictvi je morem teto zeme
Morem jsou památkáři stavící památkovou ochranu, nad moderní, funkční, kapacitní a bezpečnou, železnici, dělající z naší země železniční skanzen. Nebo Vám by stačilo jezdit 810, i když ta je ještě moderní? Vrátíme se k Hurvínkům, páře a Rybákům. Žádná, WiFi, žádná klimatizace, žádné zásuvky, ani selektivní blokování dveří (či obecně blokování dveří za jízdy). Přitom by stačilo jen trochu pozměnit parametry Je potřeba objekt k využívání a není nutná jeho výměna (protože dosloužil)? Ano – vlastník se stará, ale vícenáklady nesou památkáři (například potřeba udělat novou omítku s ornamenty, firma xy by to udělala za určitou částku, ale nemá správné… Číst vice »
Kolik na to památkáři přispějí, že mají tu drzost nařizovat?
Pochopil jste, že v tomto případě chce stát po sobě samém to co chce po občanech?
Tak víte co? Když je to takový problém tak navrhuji:
Objednat přepravu a nechat převézt na místo kde se o to bude někdo rád starat a bude se snažit zachovat to pro budoucí generace. Tak jako tomu bylo se spoustou lidových stavení a jiných budov kostely nevyjímaje.
Plnění zákonných povinností je drzost? Je vidět, že máte jasno. 😀
Drzost to není, ale na druhou stranu kolik nesmyslných právních předpisů naše vlády chrlily a chrlí.
To sice nevím, co to s tím má společného (neboť či je zbytečné, je dost subjektivní, navíc to subjektivní vnímání je často ovlivněno neznalostí), ale pokud někdo vlastní památkově chráněný objekt, tak má vůči němu určité povinnosti, a platí to jak pro soukromé, tak veřejné subjekty. Obdobně jako když má někdo les třeba v chráněné oblasti. Pokud někdo tyto povinnosti nechce plnit, tak mu nezbude, než nebýt vlastníkem takového objektu.
Z doby kdy jsem pracovala draze:
Proč se vydávají předpisy? Aby bylo co prusovat.
Pokud ale někdo je provozovatelem dráhy, tak jeho hlavní náplní je provozovat bezpečně dráhu a ne udržovat objekty, které dosloužili, nebo je pro svou činnost už nepotřebuje.
Pokud si někdo koupí chráněný hrad, tak je jasné, že je blbost, aby křičel, že nechce aby byl chráněný.
Zbourat a není co plnit, vyřešeno.
Drzost je především někomu vyhlásit majetek proti vůli za památku.
Majetková práva nejsou absolutní.
Nejsou, to ale nemění nic na předchozí mé větě.
Ale mění.
A co?
Že jsou památkáři drzý stále zůstává.
Oni se chovaji dle zakona a vas zakon poburuje a nabadate k jeho porusovani. Jste na nejlepsi ceste k prusvihu, domnivam se, ze tohle je totiz vas celkovy mindset
Už jsem se ptal jinde.
Kde je v zákoně napsané, že jsou povinni vyhlásit památkou šrot na hranici životnosti a tím škodit železnici?
A podobné je to s tímhle baráčkem, kde je v zákoně napsaný zabraňovat rozvoji železnice?
Prectete si zakon o pamatkove peci a dejte s tim svym vandalismem pokoj
Nic o tom, že mají památkáři škodit tam není.
SZ= Skanzen Železniční?
Jo, všechno by mělo zůstat jako za CK, max ještě tak první republika
Ale pochopil jste, že to chtějí památkáři?
A zaplatí si to?
Pobavil jste 🙂
Náklady na plnění povinností zásadně nese adresát takové povinnosti. Ti památkáři plní svou zákonnou povinnost, tudíž váš požadavek je absolutní nesmysl. Pravděpodobně ale žijete v představě, že si památkáři jen tak někomu mohou nařídit něco opravit.
A pochopíte, že tím škodí?
Ne, škodí váš přístup.
Co je špatného na tom, že chci moderní bezpečnou železnici, kterou památkáři svým přístupem bojkotují? Tohle není nějaká muzeální dráha na Moldavě.
To stavedlo bezpecnost neohrozuje
Ale modernizaci brání.
Tak tohle vlákno není jen o tom hnusným baráčku.
Nesejmutím ochrany z mostu je ohrožena bezpečnost a spolehlivost dopravy, protože nemůže proběhnout náhrada za novou moderní konstrukci.
Skodite vy svymi hejty
Pane bože….. Pane božeeeee. Nene , neexistujesš …. Ode dneška to vím na 100%
Ale existuje. A všechno vidí a dělá si poznámky 🙂
Na všechny památkáře 🙂
Na všechny. A pak se dostane každému dle jeho zásluh. Ovšem nesmí u brány zrovna stát Uriáš s Petronelem. 🙂
Na všechny šotouše. 😉
I na ty stejně jako na nás ostatní.
Vy jste nepochopil ten sarkasmus? 😉
Nesuď, abys sám nebyl souzen.
Jak si bubák dělá poznámky?
Docela dobře
Tak si toho bubáka v hlavě dobře živte. 🙂
Hele, nespletli se památkáři o budovu vedle?
Tady je jasně vidět dvojí metr. Jaktože už dávno nenařídili opravu nádražní budovy, jakto, že už se neopravuje?
Nespletli, tohle je jednodušší si postěžovat a házet klacky pod nohy než nějaké firmě z Kypru.
Jak to říkal Bohuš? „Nečteš, nevíš!“
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/nadrazi-vysehrad-novy-majitel-praha-2-pamatka-developer.A240209_172538_praha-zpravy_pitt
Ty roky před tímto i to tam máte napsáno, tak bych s tím „nečteš“ byl opatrný ;). Asi se to nezmění za měsíc s novým majitelem. Ale uplně vidím slavné památkáře až s tím bude chtít něco dělat, jak začnou buzerovat, jak která římsa je historicky cenná. To že tam dneska podstatě není, už je jim jedno.
Vím kdo tu budovu vlastnil před tím než změnila majitele. Tuším, že i tady byl o té změně článek a že jsme ji v duskuzi probírali. přiznám se, že se mi ho nechtělo hledat, ale vím, že jsem měl. Bylo by to etičtější. Takže napravuji a redakci se omlouvám
https://zdopravy.cz/nejvetsi-zeleznicni-ostuda-prahy-se-konecne-opravi-z-nadrazi-vysehrad-budou-byty-i-kancelare-194270/
Tak hlavně, že si slavní šotouši našli obětní beránky. A buzerují ostatní. 😉
Mně je uplně jedno, jestli to je, nebo není památka. Ale vadí mi přístup památkářů, kdy na Vyšehradské nádraží 30 let pečou, nikomu pokuty nedávají, že se o památku nestará a tady budou dělat ramena kvůli kusu zdi, že to má okamžitě opravit. Takže kapříci?
Ale ono to bez pokut úplně nebylo. Ale jako 100 000Kč za zbourání památkově chráněné čekárny je fakt směšná částka.
https://www.archiweb.cz/n/home/pamatkari-dali-za-zbourani-casti-nadrazi-pokutu
A na to jste přišel jak, že se nádraží Vyšehrad neřešilo? Vlastní domněnky? Nebo se o tom nepsalo v časopise Železničář? Takže jen o věci nic netušíte a děláte haura?
Tech pokut na nadrazi bylo nekolik, vcetne te nejvyssi 2 mil. Kc. Pamatkari resi nadrazi pravidelne.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/majitel-nadrazi-vysehrad-zanedbava-peci-o-objekt-milionovou-pokutu-ani-po-mesicich-nezaplatil-4207
Hlavě kdyby na tom státu opravdu tak záleželo, tak by budovu nádraží dávno vyvlastnil (bez náhrady – to by byl trest za zanedbávání údžby).
Souhlas.
Jo, ale vyvlastňování dělá někdo jinej, než památkáři – a těmhle ouřadům se do toho nechtělo.
A hlavne neni bez uhrady
Vyvlastneni bez nahrady neni mozne, bolseviku, s vyjimkou dle trestniho zakona – propadnuti veci
Vim prd, ale popichovat ostatmi budu
Tem vytecnikum na nadrazi taky davali ruzne flastry. Jenze ten vlastnik se tam dovedne skryval, to se exotum z dlazdene jeste nepodarilo
To jsou jen výmluvy, kdyby byly co k čemu tak jsou flastry takové, že by se mohll buď barák opravit nebo by byl exekučně zabaven, kdyby pokuty neplatily.
Pročpak to neplatí ten, kdo to za památku navrhnul. Když o to tak stojí ..
Protože památková ochrana představuje jedno z veřejnoprávních omezeních, které představuje zásah do vlastnického práva, tudíž náklady nese vlastník (narozdíl od třeba vyvlastnění nebo jiného omezení odpovídající věčnému břemeni, za které náleží náhrada). Takových veřejnoprávních omezení je mraky.
Že nese náklady vlastník je obecně špatně.
https://pamatky.praha.eu/jnp/cz/dotace/Program_pro_pamatkove_objekty/index.html
A tohle stavědlo je „památkově významný objekt“? Nebo se jen omylem ocitlo v zóně památkové ochrany?
Je taky spatne, ze vlastnik nese naklady na pozarni bezpecnost objektu?
Nese, ale ty jsou i v jeho zájmu. Normálně by totiž nepotřebnou budovu zboural.
Proc si horec ci orchidej neplati svoji ochranu…oh wait…je to blbost. Stejne jako to co pisety vy
Naprosto zbytečná stavba. Zbourat a zplanýrovat okolí… 🙄 Jediná varianta.
To bude zase nářků jak to budou vyhozené peníze, jak je to zbytečná stavba, jak jsou památkáři špatní a čet ví co ještě. Za mě v pořádku.
No, a k čemu by to mělo sloužit? Ono se to opraví a za pár dnů to bude zase počmárané.
My žijeme v jaké době? Ještě jsme nevynalezli zařízení ktré umí zaznamenávat nebo přenášet obraz? Nebo neumíme psát abychom na ten objekt umístili ceduli, že je objekt střežen kamerou? Tak se totiž tomu zařízení dnes říká.
A koupí ho památkáři?
Pokud tak budou chtít učinit nechť vyhlásí sbírku. Rád přispěji.Nebo by to taky mohl koupit nějaký soukromník nebo sdružení, ale to by ten objekt někdo k prodeji musle nabídnout. Ovšem podle toho jaký je trend a jak je to s odprodeji nádražních staveb do soukromého vlastnictví kdy je často snazší je zbourat než odporodávat se obávám, že tahle varianta padá. I když u památky by to klapnout mohlo.
A copak tam soukromník může legálně provozovat ? Bydlení to určitě nebude.
Občerstvení?
Je to schválitelný, jako občerstvení ? Má to napojení na odpady, tekoucí vodu, místo na toalety (dvoje + zaměstnanci) ?
Dobře, tak jinak. Kdo chce hledá způsoby a kdo nechce hledá důvody.
Takže budova k ničemu a vlastník do mí musí vrážet peníze jen proto, abu si památkáři odšktli činnost.
No, ale to je holt úděl vlastníků památek. Ten kdo si koupí památku s tím musí počítat. Správa železnic tuhle budovu „zdědila“ po ČSD, tedy je státní a pokud stát požaduje něco po občanech měl by to požadovat i sám po sobě.
Panovník může zákon změnit , ale musí se jím také řídit i když se sám nemůže potrestat. Tomáš Akvinský
V tom případě doufám, že se do zákona dostane podmínka souhlasu majitele/správce k vyhlášení památky.
A je k nemu bezpečný přístup nebo z ulice nebo chybí, to by se mohl instalovat zebrik.a od kolejiště ho z bezpecnostnich oddelime 2m vysokým plotem
Ne, není. Budova jako taková je jednoho vlastníka tedy SŽ a pozemek který ho obklopuje je dopravce.
Tak jak to chcete prodat?
Já se hlásím.
Rychlé občerstvení bez vnitřních prostor toalety nepotřebuje. Toalety pro zaměstnance nemusí být přímo v objektu. Tekoucí voda neznamená nutně připojení na vodovod. Co je na tom neschvalitelného? Jen drážní předpisy leda.
Toalety pro veřejnost nejsou třeba, když to nemá vnitřní prostory a toalety pro zaměstnance nemusí být přímo v objektu. Tekoucí voda nemusí nutně znamenat vodovod. To spíš bude problém s drážními předpisy.
Dalo by se to pojmout jako první železniční drive-in. Z okýnka téhle budky by mohli podávat občerstvení do okýnek okolojedoucího vlaku. Trochu by se muselo vyřešit vzniklé zpoždění, někteří občané si dlouho vybírají, jsa rozmlsaní.
Ten objekt je naprosto k ničemu.
Malý pivovar se zahrádkou u kolejí, nebo finanční poradenství, či pohřební ústav třeba ?
Po zkušenostech s různýma mimoněma, kteří komplikovali různě rekonstrukce a opravy dráhy, už dráha objekty v blízkosti kolejí neprodává.
Klapne to maximálně, pokud si ten baráček odvezete (určitě klidně hned), tady bude překážet nové tříkolejné zastávce.
Památkáři tu nejsou od toho, aby se o objekty starali, ale aby nařizovali, který se bude chránit. Jejich vlastní slova.
Zdroj?
Texty zdejších obránců památek.
Takže výmysl.
Pokud si teda zdejší památkáři vymýšlí, tak výborně, SŽ může barák rovnou zbourat jako nepotřebný a v budoucnu překážející.
Vlastnictví zavazuje. Pravicová mantra. 😉
Pokud má vlastnictví omezené, to už zas tak neplatí. Proč by měl udržovat nepotřebnou věc?
A na to jste přišel jak? Vlastní domněnka?
Ano, řídím se rozumem.
Proč by měl udržovat nepotřebnou věc?
Řídíte se vlastními přáními a ne rozumem. Třeba proto, že vám to nařizuje zákon. Třeba proto,že SŽ je vlastněná a financována státem a tedy rozhodnutí státu má být ještě větší mantra než pro ostatní?
V tom případě doufám, že stát rozhodne o zbourání pro nepotřebnost. A klidně si k tomu vydá zákon „Lex Vyšehradský most“.
Doufat si můžete v co chcete. To nemá s realitou nic společného. Ukázal jste své totalitní myšlení. Památky se pro nepotřebnost nebourají. A díky za ukázku, že ten váš rozum, je jen obyčejná nenávist křížená s neznalostí.
Však on se ten baráček zbourá, protože překáží výstavbě 3. koleje a je nepotřebný. Jestli ho památkáři chtějí zachovat, tak by si měli říci na jakém místě (ve smyslu, kde nebude železnici překážet).
Ale nezbourá… 😁 Vy už musíte být pěkně zoufalý, když saháte k výhrůžkám. 😉
Prave jste asi kramse zduvodnil, proc nei treba 3. Kolej na moste. Diky
Já na vás po dobrém a navrhuji aby jste si baráček odvezli/přesunuli a vy zase jen chcete škodit?
Je to úplně to samé jako kdybyste řekl, že čistit vlaky je zbytečné když to bude za chvilku zase stejné . Je to jen pouhá rezignace na poškozování majetku. Kdyby to takhle mělo fungovat u všecho máme počmárané za chvíli všechno. Taky si uvědomte, že taková stavba ve stavu v jakém je k tomu čmárání přímo vybízí protože možná ani nikdo nepředpokládá, že je to památka a že se rozhodně v budoucnu bourat nebude.
A ka jkému využití ta stavba bude ? Asi jak stavědlo v Brně, nebo ústeckoorlický nádraží..
Bez rozumnýho přístupu, z jedný strany kolejiště, bez sociálního zařízení. A kvůli „památkové“ ochraně i nepřestavitelný.
Ke stejnému jako spousta jiných staveb. Copak hrady jsou dnes k něčemu? Nejsou.
A o jakém přístupu to mluvíte? Prosím, podívejte se pořádne na fotku nebo si otevřete mapu. Vidíte ten oblouk a nádraží Vyšehrad v pozadí? To jasně říká kde ta budova stojí. Stačí vybudovat schody z ulice Svobodova. Nazdar.
https://mapy.cz/letecka?x=14.4190894&y=50.0678581&z=19
Takže stačí kolem vydlízdit, oplotit a může tam být klidně vyhlídka na vlaky. Není zač. Jenže jestli ono tak trochu nebude překážet rekonstrukci tratě když je na vnějšku oblouku. Co?
Stačí to takhle?
https://mapy.cz/letecka?l=0&x=14.4193860&y=50.0678167&z=20&ovl=8
Jo paredon. překlapněte si snímek na 2016-2018.Díky
oprava-vydláždit
Vybudujeme schody na cizím pozemku, protože vy chcete.
Vy víte, že to je cizí pozemek? Já ne, na katastr jsem nekoukal. Tak jsem koukl. Vlastníkem je vlastník nádražní budovy Vyšehrad. Děláte jako kdyby nějaké jednání nebylo možné. Jenže to se zase musí co? To se musí chtít.
Omlouvám se. Asi mi ujel kurzor. Pozemek patřící k nádražní budově Vyšehrad končí pod tou kostkou co tam stojí. Dále pozemky směrem k mostu patří k železnici.
A he-he-he hele je. Schody! Jen jak koukám nějaká budova už tam chybí. Ta co je vidět na ortofotomapě ještě v roce 2019-2021 a na nejnovější z 9.9.2021 už je po ní jen prázdné místo.
https://mapy.cz/letecka?pid=72513449&newest=0&yaw=3.156&fov=0.930&pitch=-0.101&x=14.4187737&y=50.0679501&z=20&ovl=8
Z článku: zajistit funkčnost žlabů a okapů, opravu střechy směrem do Svobodovy ulice…
Co má společného posprejování s tímhle? Jinak vyčištění žlabů a lapačů splavenin je běžná práce, podobně jako zahrabat listí na zahradě.
Neměl jste na mysli spíš shrabat?