Památkáři nařídili Správě železnic opravy zpustlého stavědla u nádraží Vyšehrad

Strážní domek - stavědlo u nádraží Vyšehrad. Foto: Adam ScheinherrStrážní domek - stavědlo u nádraží Vyšehrad. Foto: Adam Scheinherr

Jde o jedinou část nádraží ve vlastnictví SŽ. Rekonstrukce se strážní domek dočká až s celým úsekem trati.

193 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa z Depa

Dívaj sa na Pražáky. Nejdřív si to nechaj zpustnout a pak brečí. 😂

petr

je to pěkná hrázděná architektura!takových už je málo…například v Doksech mezi skalama,ale to půjde k zemi…

libor

Prostě až se bude stavět NOVÝ MOST, tak se to zbourá a je to vyřešeno. Co tam máte dál? No dobrá, tak to klidně zbourejte dřív 😀

gwann

Presne kvuli takovym genium jako vy…je zrizena pamatkova pece. A pokud tento pristup bude zastavat nadale i dobre sprava…tak vymena mostu na vytoni bude trvat 20let

libor

a přesně kvůli takovým, jako jste Vy, je česká železnice skanzen na úrovni 19. století

Gwann

Aha, takže za nezdvojkolejnění bránického mostu od jeho postavení až podnes můžou památkáři, i za to, že nikdo nikdy nezdvoukolejnil tunel za ním. Rovnež památkáři můžou za to, že již brzy na letiště cca 20 let. Taky za báboblok na 171, dtto poloperonoizace např. v Rájci, absence přesmyku v Libni, pokračovat můžu libovolně dlouho. Třeba rychlostníky na klopidla, kterých je celkem 6ks, tedy je blbost pro klopidla cokoliv aktuálně optimalizovat, tohle je slepá ulička. Ale památkářům z těch otravujích věcí můžete připsat akorát most na Výtoni, kde navíc mají pravdu – jakýkoliv nový most musí splňovat památková kritéria, což už… Číst vice »

Dominik

Reálně ničemu nevadí – UnO jen ztížilo modernizaci, je tam zbytečně široký nevyužitý prázdný pás, a už ho pomalu ani nechtějí ti aktivisté, co se o jeho zachování prosadili. Žádný podnik se tam dlouho samozřejmě neudrží, a tak budova tam jen stojí, překáží a chátrá. A Martinice, že vůbec ničemu nevadí? Je chráněný i reliéf kolejiště, tudíž nějaká modernizace, a zbavení se (jinde zatracovaných) sypaných nástupišť nemožná, zapojení na dálkovinu defakto nemožný, respektive, složitě realizovatelný, ale ne, ničemu to nevadí. A památková kritéria v Praze na Výtoni? Tak uděláme repliku (3 kolejnou) a jedeme dál, panorama bude stejné defakto. Já… Číst vice »

Trumway

Bacha. Kdo chce moc nemívá často nic.

Projektant

Stavědlo stojí v cestě plánované třetí koleji a cyklostezce a nelze se mu vyhnout. Tak jsem zvědav, jestli je pak budou přesouvat, nebo rovnou postaví repliku kus vedle.

Trumway

Čekal jsem jestli se najde někdo kdo mojí domněnku potvrdí nebo vyvrátí. Díky.

218

Teď se to za 2 miliony opraví, při stavbě 3. koleje se to za 2 miliony zbourá a nakonec se v Lužné postavu za 2 miliony replika..

Granja

„No a? To platí oni.“ — Tahle věta přece není tak neznámá, aby se nedala použít i v tomto případě. Památkáři jsou něco podobného jako ochranáři. Oba subjekty často s vaničkami vylévají i děti, protože pro jejich zaťatost již nic jiného kolem sebe nevidí. A pak se diví, že obecenstvo je buď ignoruje, nebo se snaží s nimi co nejvíce vydrbat a pak si stěžují. Dělají si to často sami.

Ivan

To asi tak lehce nepůjde zbourat, když to je památkově chráněno.

gwann

Presne, jenze to nekterym genium nevysvetlite jinak nez 10lety marnych pokusu a hysterickeho jekotu

Hans N.

Proč máte pocit, že památková ochrana je jednou pro vždy a za žádných okolností nejde sejmout?

Alibaba

Půjde, oni si to památkáři ještě rádi odvezou někam, kde to nebude překážet.

gwann

Anebo taky 3. Kolej nebude.

libor

přesně vrátíme se na začátek, udělá se pouze jedna kolej… a v rámci ochrany památky Prahy, zbouráme v Praze všechny domy, co se postavily během 20.stolení. Protože ty sídliště fakt narušují jedinečnost Prahy.

Průvodce původní Aleš

Je potřeba se vrátit mnohem dál. Zbourat celé Nové Město 🙂

libor

však ani ten Karlův most není původní. zbourat.

Gwann

tím, že budete dávat debilní příklady jen ukazujete, že nemáte argumenty a akorát manipulujete.

Když jste tak stateční – obětovali byste své obydlí rozšíření silnice? Rádi a bez keců?

Dominik

Vždyť ale potom mostu dál budou jezdit vlaky, a zbouráním stavědla nikdo o bydlení nepříjde

Alibaba

Pokud jste památkář, tak zase jen ukazujete touhu škodit.

Frantík

SŽ by se to nařizovalo. Oprávněná kritika, že na to kálí… Ale soukromému vlastníkovi opravdu nádraží Vyšehrad ne?

Dejf

No vzhledem k tomu že za stav budovy Nádraží Vyšehrad by bylo možné ukládat pokuty i opakovaně, tak už mohla na tý budově teď váznout taková sekera, že by jí vlastník rád přenechal nějakému státnímu subjektu zadarmo, nebo by jí exekutor střelil v dražbě. Nakonec s památkáři se to dá vždycky nějak skoulet, tam je aspoň nějaká kontinuita, ale že si někdo dokázal zařídit klid i přes ten orloj, co za posledních 20 let proběhl na magoši, to považuji za politické mistrovství.

Trumway

Odjinud:
„Z podnětu zastupitele Prahy 2 Jiřího Macha (Praha 2 sobě) magistrát nařídil Správě železnic, aby do 90 dnů u domku opravila střechu, okapy, odstranila náletové rostliny a provedla „zazdění okenního otvoru vedle vstupních dveří“, vyměřil také tisícikorunový poplatek.

Práce už byly provedeny, ve vysklených oknech jsou tvárnice z pórobetonu, okolo pařezy, doplněny byly okapy a svody vody.

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-opravte-stavedlo-na-vysehrade-naridil-sprave-zeleznic-magistrat-40466374

Trumway
Chleba Nakup

Trochu mi vadí, že památkáři nenařídili ochranu motoráků 810, to by bylo mnohem užitečnější.

David

Ty si zaslouží být v kde jaký obci na podstavci na návsi!

A repliky, spoustu replik, třeba na vodík či baterky, který si budou jen tak jezdit po lokálkách.

none

Tam ochrana potřebná není. Jsou a budou v provozu, takže si majitel nemůže dovolit o ně přijít.
Všimli jste si, že zatímco skoro každý elefant je počmáraný, o 810 se starají vzorně?

mcerny_ta

Ale kdepak. Manekýn bude leta špekulovat, jak to neopravit, aby to dostal do stavu, kdy se to bude muset zbourat… A pan moudrý ministr mu to odkejve, jakože neni jiná možnost…

Alibaba

To je běžná praxe u nestátních subjektů, tak proč se neopičit?

(ironie)

Tim

Stačí při rekonstrukci kolejiště jeden „náhodný“ pohyb bagrem a je po problému

Jaaa

Tady chce asi někdo na Slovensko…

MHD

Takhle se to údajně dělo s kapličkou poblíž Temelína. Ale tu nakonec opravili.

IGCT

Památkáři=zcela zbytečné existence. Až fiala nařídí další kolo propoustění, tak úřad památkové péče zeštíhlit řádně.

M19

Tak jste absolvoval svou chvilku nenávisti a dobrou noc. 😉

IGCT

To není nenávist.

M19

Ale je. Čistá a krystalická.

none

To tedy není. Tohle je hloupost

M19

Hloupost se s nenávistí často pojí. A je zcela evidentní. Lhářům navzdory. 😉

gwann

Kdyz to neni nenavist, pak je jine slovo. Slusne…nedostatek intelektu

radar

Sice je snižování počtu úředníků a státních zaměstnanců obecně správné, ale zrovna u nádraží Vyšehrad je vidět krásný názorový přemet v případě některých jedinců, kteří v případě stavědla viní památkáře a v případě budovy a nástupiště zase majitele

gwann

Myslim ze podobni trollove a hejteri jsou jeste zbytecnejsi

noerf

Mohli jsme mít krásné nádraží, rychle tratě a místo toho bude spíše skanzen. Rád bych od členů vlády slyšel, zda bude česká železnice zvyšovat kapacitu vytížených tratí a tyto tratě zrychlovat či z toho bude nepoužitelný skanzen, jak se o to někteří snaží. Bohužel tomuto problému pochybuji, že se budou věnovat.

gwann

Mate pocit, ze pamatkari narizuji pomale vyhybky, stahovacky, nesmyslne rekonstrukce bez zvyseni kapacity kde je potreba, rychlostniky pro klopidla, kdyz mame jen 6 jednotek a nikdy vic nebude???

Ne, zeleznice si staci sama, nepotrebuje externi skudce

Johnny Cash

Doufám, že vložená návěstidla na Smíchově taky nejsou památkově chráněná. A taky jestli vysílače GSMR nenarušují historický ráz železnice. Takhle tu moderní železnici nevybudujeme.

Petr David

A kdo ji chce vybudovat? Vláda? Uživatelé aut?

a8n

Na rozdíl od Martinic je naštěstí nestihli včas zmerčit.

gwann

Martinice nekdo navrhnul. A ucinil spravne

Trumway

No jistě. Tam chybí už budova č.p.154 (bytový dům) která tam ještě v roce 2019 stála . Způsob ochrany nemovitosti: “
pam. rezervace – budova, pozemek v památkové rezervaci “ což je stejná ochrana jakou má ono stavědlo. Dodnes je ta stavba v katastru zapsaná a zekreslená i když tam už podle panoramy nebyla v roce 2021.

https://mapy.cz/letecka?source=coor&id=14.41899138161773%2C50.06779741587535&pid=70123148&newest=0&yaw=3.050&fov=0.767&pitch=-0.134&x=14.4187559&y=50.0680079&z=20&ovl=8
A pak si překlapněte na nejnovější.

Trumway

Copak? Nějak se nám ty mínusy někde zadrhly. Nechápu jak může být stavba která už několik let nestojí stále zapsaná v katastru. Nějaký bordel,ne?

Alibaba

To je bordel památkářů…

Jaaa

A měla historickou hodnotu, nebo je to nějaký servisní přístavek z padesátejch let?

Trumway

To já nevím. Jen říkám, že tam barák který byl v majetku SŽ stál a už nestojí. Ještě, že je to stavědlo památka protože jinak už by taky možná bylo dávno pryč.

Honza V.

Až na to, že to stavědlo je nejen v památkové rezervaci, ale taky součást kulturní památky.

Dominik

To se to památkářům rozhoduje, když to neplatí.
Buďto by mělo platit, že veškeré vícenáklady vzniklé tím, že to je památka (památkáři kolikrát požadují konkrétní materiály, konkrétní technologie, konkrétní razítko na nějakém certifikátu firmy, atd…) platí památkový úřad, který o ochraně jedná.
Nebo předat nevyužívaný objekt památkářům, ať si ho udržují a opravují na vlastní náklady, SŽ tu není primárně kvůli tomu, aby udržovala nevyužívané památky.

Trumway

Správa železnic se má starat o to co k železnici patří bez ohledu zda je to památka či nikoliv. Spravuje to co je ve vlastnictví státu. Pokud stát o něco nestojí může to odprodat.
Zajímavé, že tohle rozhodnutí příšlo v době kdy se řeší nový most se třemi kolejemi.

https://mapy.cz/letecka?pid=72513335&newest=0&yaw=2.044&fov=0.699&pitch=-0.120&x=14.4176194&y=50.0677742&z=20&ovl=8

percula

Pokud něco takového jako stavělo není potreba a draha nema jine vyuziti , tak zbourat, je na mostě v obvodu drahy tesne u koleji, to žádná mimodrazni organizace nemůže bezpečné vyuzit. Vzdyd by se po opravě nepoužívali a opět pomalu chatralo.

Trumway

Mluvíte jako ti co stavěli první železnice. V blízkosti dáhy nesmí nic stát. Proto museli lidé buď svá stavení odprodat železniční společnosti která je zbourala a nebo museli zabezpečit své nemovitosti výměnou stavebních materiálů z hořlavých za nehořlavé.
Co se nepoužívá chátrá a co se používá? Taky chátrá. Koukněte se o necelých 300m více na západ.

percula

Ale má smysl opravovat to co nemá v budoucnu použití? Jsme tak bohati? Vy osobně, opravujeme to, co už nebudete používat?

Trumway

Já to co zrovna nepotřebuji uchovávám když by přišla doba, že bych to zase potřeboval. Nejsem tak bohatý abych se něčeho co zrovna nepotřebuji zbavoval. Ta otázka na konci jestli něco opravuji co už nebudu potřebovat…..a Vy máte křišťálovou kouli která Vám řekne, že už něco nikdy nebudete potřebovat?

percula

Jde to všechno skladujte, kolik mate prostoru? měl jsem kolegy, první měl na zahradě 4 kůlny ba bordel, druhý měl v byte vsude police, nekonečné se s ním žena rozvedla. Jak to řešíte Vy?

Trumway

To víte, že jo. Vám to povím a Vy to potom budete vědět a ještě byste to chtěl začít dělat také tak a já bych pak měl na svědomí když by se s Vámi manželka rozvedla. To by mi ještě tak scházelo. 🙂

Trumway

Ale prozradím Vám jedno. Už mockrát se mi stalo, že jsem něco vyhodil s tím, že to nebudu potřebovat a pak za nějakou dobu jsem to potřeboval, hledal, nenašel a pomalu si škubal vlasy, že jsem to vyhodil. Od té doby si dávám velký pozor. Třeba zrovna nedávno jsem potřeboval slabostěné trubky o vnitřním průměru 17mm. Našel jsem jen starou koloběžku ze které by ty trubky byly super a říkal jsem si jestli jí mám rozřezat. Nakonec jsem vzal v potaz její historickou hodnotu a že by se jednou mohla hodit nechal jsem jí jak je a ony trubky které… Číst vice »

Chleba Nakup

Ano, taky máme takovou úchylku, že schováváme kde co (nedávno se hodila hůlka a bažant), interně tomu říkáme „Šumperk“, podle prababky z Šumperka, která to takto taky dělala a nahromadila plný byt nesmyslů. Pak to vyklízet, to bylo super. Něco se může skutečně hodit, ale hromadit stavědla, to je „Šumperk level expert“.

Alibaba

300 m na západ je most na konci životnosti, protože se používal. Konstrukce není navržena na opravování, je třeba ji vyměnit za novou kapacitnější.

Jaaa

Čl. 11 odst. 3 Ústavy:
(3) Vlastnictví zavazuje. Nesmí být zneužito na újmu práv druhých anebo v rozporu se zákonem chráněnými obecnými zájmy.

Pokud nemáte sílu nebo možnosti na to, udržovat památku, převeďte ji na toho, kdo má.

Dominik

Vždyť ale já to navrhuji, aby si onu památku vzali památkáři pod sebe a za své ji udržovali, když už neslouží provozu.

Jaaa

No fajn, tak navrhněte Správě železnic, aby bezúplatně tuhle nemovitost převedla na Památkový ústav.

Dominik

Samozřejmě pokud to nebrání rozvoji železnice, jinak sejmout památkovou ochranu a zbourat, skanzen si dělejme tam, kde to nevadí.

Dominik

Resp. Před zbouráním nabídnout památkářům ať si objekt přestěhují, pokud o něj stojí a je to možné.

gwann

Ti, co napsali nasi ustavu, nebyli pitomci

gwann

Vas fasismus neodpovedneho vlastnictvi je morem teto zeme

Dominik

Morem jsou památkáři stavící památkovou ochranu, nad moderní, funkční, kapacitní a bezpečnou, železnici, dělající z naší země železniční skanzen. Nebo Vám by stačilo jezdit 810, i když ta je ještě moderní? Vrátíme se k Hurvínkům, páře a Rybákům. Žádná, WiFi, žádná klimatizace, žádné zásuvky, ani selektivní blokování dveří (či obecně blokování dveří za jízdy). Přitom by stačilo jen trochu pozměnit parametry Je potřeba objekt k využívání a není nutná jeho výměna (protože dosloužil)? Ano – vlastník se stará, ale vícenáklady nesou památkáři (například potřeba udělat novou omítku s ornamenty, firma xy by to udělala za určitou částku, ale nemá správné… Číst vice »

Sova

Kolik na to památkáři přispějí, že mají tu drzost nařizovat?

Trumway

Pochopil jste, že v tomto případě chce stát po sobě samém to co chce po občanech?

Tak víte co? Když je to takový problém tak navrhuji:
Objednat přepravu a nechat převézt na místo kde se o to bude někdo rád starat a bude se snažit zachovat to pro budoucí generace. Tak jako tomu bylo se spoustou lidových stavení a jiných budov kostely nevyjímaje.

mlokXCM

Plnění zákonných povinností je drzost? Je vidět, že máte jasno. 😀

percula

Drzost to není, ale na druhou stranu kolik nesmyslných právních předpisů naše vlády chrlily a chrlí.

mlokXCM

To sice nevím, co to s tím má společného (neboť či je zbytečné, je dost subjektivní, navíc to subjektivní vnímání je často ovlivněno neznalostí), ale pokud někdo vlastní památkově chráněný objekt, tak má vůči němu určité povinnosti, a platí to jak pro soukromé, tak veřejné subjekty. Obdobně jako když má někdo les třeba v chráněné oblasti. Pokud někdo tyto povinnosti nechce plnit, tak mu nezbude, než nebýt vlastníkem takového objektu.

percula

Z doby kdy jsem pracovala draze:
Proč se vydávají předpisy? Aby bylo co prusovat.

Dominik

Pokud ale někdo je provozovatelem dráhy, tak jeho hlavní náplní je provozovat bezpečně dráhu a ne udržovat objekty, které dosloužili, nebo je pro svou činnost už nepotřebuje.
Pokud si někdo koupí chráněný hrad, tak je jasné, že je blbost, aby křičel, že nechce aby byl chráněný.

Ares

Zbourat a není co plnit, vyřešeno.

Alibaba

Drzost je především někomu vyhlásit majetek proti vůli za památku.

Jaaa

Majetková práva nejsou absolutní.

Alibaba

Nejsou, to ale nemění nic na předchozí mé větě.

Jaaa

Ale mění.

Alibaba

A co?
Že jsou památkáři drzý stále zůstává.

gwann

Oni se chovaji dle zakona a vas zakon poburuje a nabadate k jeho porusovani. Jste na nejlepsi ceste k prusvihu, domnivam se, ze tohle je totiz vas celkovy mindset

Alibaba

Už jsem se ptal jinde.
Kde je v zákoně napsané, že jsou povinni vyhlásit památkou šrot na hranici životnosti a tím škodit železnici?
A podobné je to s tímhle baráčkem, kde je v zákoně napsaný zabraňovat rozvoji železnice?

gwann

Prectete si zakon o pamatkove peci a dejte s tim svym vandalismem pokoj

Alibaba

Nic o tom, že mají památkáři škodit tam není.

David

SZ= Skanzen Železniční?

Jo, všechno by mělo zůstat jako za CK, max ještě tak první republika

mlokXCM

Ale pochopil jste, že to chtějí památkáři?

Mojmír

A zaplatí si to?

Mirek

Pobavil jste 🙂

mlokXCM

Náklady na plnění povinností zásadně nese adresát takové povinnosti. Ti památkáři plní svou zákonnou povinnost, tudíž váš požadavek je absolutní nesmysl. Pravděpodobně ale žijete v představě, že si památkáři jen tak někomu mohou nařídit něco opravit.

Alibaba

A pochopíte, že tím škodí?

Jaaa

Ne, škodí váš přístup.

Alibaba

Co je špatného na tom, že chci moderní bezpečnou železnici, kterou památkáři svým přístupem bojkotují? Tohle není nějaká muzeální dráha na Moldavě.

gwann

To stavedlo bezpecnost neohrozuje

Alibaba

Ale modernizaci brání.
Tak tohle vlákno není jen o tom hnusným baráčku.
Nesejmutím ochrany z mostu je ohrožena bezpečnost a spolehlivost dopravy, protože nemůže proběhnout náhrada za novou moderní konstrukci.

gwann

Skodite vy svymi hejty

Mojmír

Pane bože….. Pane božeeeee. Nene , neexistujesš …. Ode dneška to vím na 100%

Trumway

Ale existuje. A všechno vidí a dělá si poznámky 🙂

Martas

Na všechny památkáře 🙂

Trumway

Na všechny. A pak se dostane každému dle jeho zásluh. Ovšem nesmí u brány zrovna stát Uriáš s Petronelem. 🙂

M19

Na všechny šotouše. 😉

Trumway

I na ty stejně jako na nás ostatní.

M19

Vy jste nepochopil ten sarkasmus? 😉

Jaaa

Nesuď, abys sám nebyl souzen.

Alibaba

Jak si bubák dělá poznámky?

Trumway

Docela dobře

Alibaba

Tak si toho bubáka v hlavě dobře živte. 🙂

Alibaba

Hele, nespletli se památkáři o budovu vedle?

Tady je jasně vidět dvojí metr. Jaktože už dávno nenařídili opravu nádražní budovy, jakto, že už se neopravuje?

Martas

Nespletli, tohle je jednodušší si postěžovat a házet klacky pod nohy než nějaké firmě z Kypru.

Martas

Ty roky před tímto i to tam máte napsáno, tak bych s tím „nečteš“ byl opatrný ;). Asi se to nezmění za měsíc s novým majitelem. Ale uplně vidím slavné památkáře až s tím bude chtít něco dělat, jak začnou buzerovat, jak která římsa je historicky cenná. To že tam dneska podstatě není, už je jim jedno.

Trumway

Vím kdo tu budovu vlastnil před tím než změnila majitele. Tuším, že i tady byl o té změně článek a že jsme ji v duskuzi probírali. přiznám se, že se mi ho nechtělo hledat, ale vím, že jsem měl. Bylo by to etičtější. Takže napravuji a redakci se omlouvám
https://zdopravy.cz/nejvetsi-zeleznicni-ostuda-prahy-se-konecne-opravi-z-nadrazi-vysehrad-budou-byty-i-kancelare-194270/

M19

Tak hlavně, že si slavní šotouši našli obětní beránky. A buzerují ostatní. 😉

Martas

Mně je uplně jedno, jestli to je, nebo není památka. Ale vadí mi přístup památkářů, kdy na Vyšehradské nádraží 30 let pečou, nikomu pokuty nedávají, že se o památku nestará a tady budou dělat ramena kvůli kusu zdi, že to má okamžitě opravit. Takže kapříci?

Trumway

Ale ono to bez pokut úplně nebylo. Ale jako 100 000Kč za zbourání památkově chráněné čekárny je fakt směšná částka.
https://www.archiweb.cz/n/home/pamatkari-dali-za-zbourani-casti-nadrazi-pokutu

M19

A na to jste přišel jak, že se nádraží Vyšehrad neřešilo? Vlastní domněnky? Nebo se o tom nepsalo v časopise Železničář? Takže jen o věci nic netušíte a děláte haura?

Petr Barta

Tech pokut na nadrazi bylo nekolik, vcetne te nejvyssi 2 mil. Kc. Pamatkari resi nadrazi pravidelne.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/majitel-nadrazi-vysehrad-zanedbava-peci-o-objekt-milionovou-pokutu-ani-po-mesicich-nezaplatil-4207

Geralt

Hlavě kdyby na tom státu opravdu tak záleželo, tak by budovu nádraží dávno vyvlastnil (bez náhrady – to by byl trest za zanedbávání údžby).

Alibaba

Souhlas.

Jaaa

Jo, ale vyvlastňování dělá někdo jinej, než památkáři – a těmhle ouřadům se do toho nechtělo.

gwann

A hlavne neni bez uhrady

gwann

Vyvlastneni bez nahrady neni mozne, bolseviku, s vyjimkou dle trestniho zakona – propadnuti veci

gwann

Vim prd, ale popichovat ostatmi budu

gwann

Tem vytecnikum na nadrazi taky davali ruzne flastry. Jenze ten vlastnik se tam dovedne skryval, to se exotum z dlazdene jeste nepodarilo

Alibaba

To jsou jen výmluvy, kdyby byly co k čemu tak jsou flastry takové, že by se mohll buď barák opravit nebo by byl exekučně zabaven, kdyby pokuty neplatily.

PvvS

Pročpak to neplatí ten, kdo to za památku navrhnul. Když o to tak stojí ..

mlokXCM

Protože památková ochrana představuje jedno z veřejnoprávních omezeních, které představuje zásah do vlastnického práva, tudíž náklady nese vlastník (narozdíl od třeba vyvlastnění nebo jiného omezení odpovídající věčnému břemeni, za které náleží náhrada). Takových veřejnoprávních omezení je mraky.

Alibaba

Že nese náklady vlastník je obecně špatně.

Alibaba

A tohle stavědlo je „památkově významný objekt“? Nebo se jen omylem ocitlo v zóně památkové ochrany?

gwann

Je taky spatne, ze vlastnik nese naklady na pozarni bezpecnost objektu?

Alibaba

Nese, ale ty jsou i v jeho zájmu. Normálně by totiž nepotřebnou budovu zboural.

gwann

Proc si horec ci orchidej neplati svoji ochranu…oh wait…je to blbost. Stejne jako to co pisety vy

Jiří Melich

Naprosto zbytečná stavba. Zbourat a zplanýrovat okolí… 🙄 Jediná varianta.

Trumway

To bude zase nářků jak to budou vyhozené peníze, jak je to zbytečná stavba, jak jsou památkáři špatní a čet ví co ještě. Za mě v pořádku.

Robert Pražák

No, a k čemu by to mělo sloužit? Ono se to opraví a za pár dnů to bude zase počmárané.

Trumway

My žijeme v jaké době? Ještě jsme nevynalezli zařízení ktré umí zaznamenávat nebo přenášet obraz? Nebo neumíme psát abychom na ten objekt umístili ceduli, že je objekt střežen kamerou? Tak se totiž tomu zařízení dnes říká.

Alibaba

A koupí ho památkáři?

Trumway

Pokud tak budou chtít učinit nechť vyhlásí sbírku. Rád přispěji.Nebo by to taky mohl koupit nějaký soukromník nebo sdružení, ale to by ten objekt někdo k prodeji musle nabídnout. Ovšem podle toho jaký je trend a jak je to s odprodeji nádražních staveb do soukromého vlastnictví kdy je často snazší je zbourat než odporodávat se obávám, že tahle varianta padá. I když u památky by to klapnout mohlo.

PvvS

A copak tam soukromník může legálně provozovat ? Bydlení to určitě nebude.

Trumway

Občerstvení?

PvvS

Je to schválitelný, jako občerstvení ? Má to napojení na odpady, tekoucí vodu, místo na toalety (dvoje + zaměstnanci) ?

Trumway

Dobře, tak jinak. Kdo chce hledá způsoby a kdo nechce hledá důvody.

PvvS

Takže budova k ničemu a vlastník do mí musí vrážet peníze jen proto, abu si památkáři odšktli činnost.

Trumway

No, ale to je holt úděl vlastníků památek. Ten kdo si koupí památku s tím musí počítat. Správa železnic tuhle budovu „zdědila“ po ČSD, tedy je státní a pokud stát požaduje něco po občanech měl by to požadovat i sám po sobě.

Panovník může zákon změnit , ale musí se jím také řídit i když se sám nemůže potrestat. Tomáš Akvinský

Alibaba

V tom případě doufám, že se do zákona dostane podmínka souhlasu majitele/správce k vyhlášení památky.

percula

A je k nemu bezpečný přístup nebo z ulice nebo chybí, to by se mohl instalovat zebrik.a od kolejiště ho z bezpecnostnich oddelime 2m vysokým plotem

Trumway

Ne, není. Budova jako taková je jednoho vlastníka tedy SŽ a pozemek který ho obklopuje je dopravce.

Alibaba

Tak jak to chcete prodat?

Modré zábradlí

Já se hlásím.

M19

Rychlé občerstvení bez vnitřních prostor toalety nepotřebuje. Toalety pro zaměstnance nemusí být přímo v objektu. Tekoucí voda neznamená nutně připojení na vodovod. Co je na tom neschvalitelného? Jen drážní předpisy leda.

M19

Toalety pro veřejnost nejsou třeba, když to nemá vnitřní prostory a toalety pro zaměstnance nemusí být přímo v objektu. Tekoucí voda nemusí nutně znamenat vodovod. To spíš bude problém s drážními předpisy.

OndraS

Dalo by se to pojmout jako první železniční drive-in. Z okýnka téhle budky by mohli podávat občerstvení do okýnek okolojedoucího vlaku. Trochu by se muselo vyřešit vzniklé zpoždění, někteří občané si dlouho vybírají, jsa rozmlsaní.

Ares

Ten objekt je naprosto k ničemu.

Doctor

Malý pivovar se zahrádkou u kolejí, nebo finanční poradenství, či pohřební ústav třeba ?

Alibaba

Po zkušenostech s různýma mimoněma, kteří komplikovali různě rekonstrukce a opravy dráhy, už dráha objekty v blízkosti kolejí neprodává.

Klapne to maximálně, pokud si ten baráček odvezete (určitě klidně hned), tady bude překážet nové tříkolejné zastávce.

JendaVenda

Památkáři tu nejsou od toho, aby se o objekty starali, ale aby nařizovali, který se bude chránit. Jejich vlastní slova.

M19

Zdroj?

Alibaba

Texty zdejších obránců památek.

M19

Takže výmysl.

Alibaba

Pokud si teda zdejší památkáři vymýšlí, tak výborně, SŽ může barák rovnou zbourat jako nepotřebný a v budoucnu překážející.

M19

Vlastnictví zavazuje. Pravicová mantra. 😉

Alibaba

Pokud má vlastnictví omezené, to už zas tak neplatí. Proč by měl udržovat nepotřebnou věc?

M19

A na to jste přišel jak? Vlastní domněnka?

Alibaba

Ano, řídím se rozumem.
Proč by měl udržovat nepotřebnou věc?

M19

Řídíte se vlastními přáními a ne rozumem. Třeba proto, že vám to nařizuje zákon. Třeba proto,že SŽ je vlastněná a financována státem a tedy rozhodnutí státu má být ještě větší mantra než pro ostatní?

Alibaba

V tom případě doufám, že stát rozhodne o zbourání pro nepotřebnost. A klidně si k tomu vydá zákon „Lex Vyšehradský most“.

M19

Doufat si můžete v co chcete. To nemá s realitou nic společného. Ukázal jste své totalitní myšlení. Památky se pro nepotřebnost nebourají. A díky za ukázku, že ten váš rozum, je jen obyčejná nenávist křížená s neznalostí.

Alibaba

Však on se ten baráček zbourá, protože překáží výstavbě 3. koleje a je nepotřebný. Jestli ho památkáři chtějí zachovat, tak by si měli říci na jakém místě (ve smyslu, kde nebude železnici překážet).

M19

Ale nezbourá… 😁 Vy už musíte být pěkně zoufalý, když saháte k výhrůžkám. 😉

gwann

Prave jste asi kramse zduvodnil, proc nei treba 3. Kolej na moste. Diky

Alibaba

Já na vás po dobrém a navrhuji aby jste si baráček odvezli/přesunuli a vy zase jen chcete škodit?

Trumway

Je to úplně to samé jako kdybyste řekl, že čistit vlaky je zbytečné když to bude za chvilku zase stejné . Je to jen pouhá rezignace na poškozování majetku. Kdyby to takhle mělo fungovat u všecho máme počmárané za chvíli všechno. Taky si uvědomte, že taková stavba ve stavu v jakém je k tomu čmárání přímo vybízí protože možná ani nikdo nepředpokládá, že je to památka a že se rozhodně v budoucnu bourat nebude.

PvvS

A ka jkému využití ta stavba bude ? Asi jak stavědlo v Brně, nebo ústeckoorlický nádraží..
Bez rozumnýho přístupu, z jedný strany kolejiště, bez sociálního zařízení. A kvůli „památkové“ ochraně i nepřestavitelný.

Trumway

Ke stejnému jako spousta jiných staveb. Copak hrady jsou dnes k něčemu? Nejsou.
A o jakém přístupu to mluvíte? Prosím, podívejte se pořádne na fotku nebo si otevřete mapu. Vidíte ten oblouk a nádraží Vyšehrad v pozadí? To jasně říká kde ta budova stojí. Stačí vybudovat schody z ulice Svobodova. Nazdar.
https://mapy.cz/letecka?x=14.4190894&y=50.0678581&z=19
Takže stačí kolem vydlízdit, oplotit a může tam být klidně vyhlídka na vlaky. Není zač. Jenže jestli ono tak trochu nebude překážet rekonstrukci tratě když je na vnějšku oblouku. Co?

Trumway
Trumway

Jo paredon. překlapněte si snímek na 2016-2018.Díky

Trumway

oprava-vydláždit

JendaVenda

Vybudujeme schody na cizím pozemku, protože vy chcete.

Trumway

Vy víte, že to je cizí pozemek? Já ne, na katastr jsem nekoukal. Tak jsem koukl. Vlastníkem je vlastník nádražní budovy Vyšehrad. Děláte jako kdyby nějaké jednání nebylo možné. Jenže to se zase musí co? To se musí chtít.

Trumway

Omlouvám se. Asi mi ujel kurzor. Pozemek patřící k nádražní budově Vyšehrad končí pod tou kostkou co tam stojí. Dále pozemky směrem k mostu patří k železnici.

Trumway

A he-he-he hele je. Schody! Jen jak koukám nějaká budova už tam chybí. Ta co je vidět na ortofotomapě ještě v roce 2019-2021 a na nejnovější z 9.9.2021 už je po ní jen prázdné místo.

Jiří Kocurek

Z článku: zajistit funkčnost žlabů a okapů, opravu střechy směrem do Svobodovy ulice…

Co má společného posprejování s tímhle? Jinak vyčištění žlabů a lapačů splavenin je běžná práce, podobně jako zahrabat listí na zahradě.

Jiří Melich

Neměl jste na mysli spíš shrabat?