- Autobusy •
- Infrastruktura •
- Město •
- Paliva •
- Zprávy
Palivo budoucnosti? V Brně vyjel první autobus poháněný plynem z odpadní vody
Autobus DPMB jezdící na plyn z odpadních vod. Autor: DPMB
Brněnský dopravní podnik vyslal do ulic autobus, který využívá plyn vznikající při čistění odpadních vod. V České republice jde zřejmě
Objevili ameriku, ale v CR je takovych pripadu malo, … i v te americe, kdyz uz o ni je rec, tak se vyuziva napr. na farmach bioplyn k vyrobe elektriny pro svuj provoz…
Je tak trochu plytvani nechat to bez uzitku,…
Využívání plynu ze skládek je docela běžné, skoro všude mají elektrické generátory které běží na skládkový plyn. Nevím, jak jsou náročné na kvalitu plynu, ale řekl bych že nízkotáčkový 50ti litr spálí asi leccos co autobusovému motoru nevoní.
Zdá se, že v Brně objevili s dvacetiletým zpožděním Ameriku
Zdá se (sice), že v Brně objevili s (dvacetiletým = ?) zpožděním Ameriku – ale v podstatě pro valnou většinu ČR: „kdo jinej to má?“!
Má to každá skládka. Rád bych se mýlil, ale myslím, že postavit do čistírny generátor a vyrábět elektriku je výhodnější, než plyn čistit a budovat (duplicitní) stanici CNG pro autobusy, které kvůli tomu budou muset zajíždět bůhví kam. Připadá mi to spíš jak PR než efektivní využití odpadního plynu
Ta linka má v podstatě u čističky konečnou, takže je to spíš šikovné zvýšení kapacity pro tankování, protože natankovat všechno v depu taky zabere nějaký čas a úsilí. Ale jinak je pravda, že to je PR, ale relativně rozumným směrem. Výkupní ceny elektřiny jsou asi horší, než cena paliva pro busy. A nerad bych viděl argument – vždyť ta elektřina má výbornou cenu, s dotací – protože to je dotace z (mimo jiné) mé kapsy.
Tohle je dobrá cesta.Ještě tak použít bioodpady z měst.Je hodně lidí co to nahází do popelnice aje jim to jedno.Naše rodina třídí a kompostuje.Za14 dní vyprodukujem půl popelnice.Vedle soused ing.náplní tři!Dokonce jsem viděl jak tam hází pytel se štepkou.Takový lidi donutit třídit bioodpad na zpracování v bioplynkach.Tak by to bylo supr!S autobusy na plyn souhlasím.Možná lepší jak elektrobus,který si ekologickou zátěž vlačí taky.Akorát že přímo nečudí.
Za tečkou, čárkou, otazníkem a vykřičníkem se dělá mezera.
kde jste na to přišel?
Že by v pravidlech českého pravopisu? 😀
nechte ho. tridi, tak je to king. soused je pouze ing. a dela to blbe…
Vsechny e-auta busy atd skodi vic nez cng diesel atd. Nikdo si neuvedomi kolik se musi vyrobit dotovane energie vesjera infrastruktura drahe baterie a jejich pozdejsi lijvidace taky draha apod. Ono sice necudi ale coudi vse kolemvyfuk maji v temeline ze.a pokud skonci jako v belgii tak muzou jezdit na kole.slapacim a ne e….
Pro milión osobních elektromobilů by oproti současnému stavu (87 TWh) bylo potřeba vyrobit ročně o 4 – 5 % elektrické energie navíc. Anebo jí o trochu méně exportovat do Rakous.
A k tomu „výfuku“ v Temelíně si klidně přijedu rád čichnout. 😉
Skvely pocin, sem zvedav na vysledky. V tomto meritku jiz bioCNG, tedy upraveny kalovy plyn ma smysl resit. V malem meritku, tedy u domovnich COV je plynu prilis malo bohuzel. Umim si ale predstavit ziskavani plynu z obecnich ci mestskych COV a jeho prodej, ktery bude financovat upravu plynu a provoz dane COV a pripojene kanalizace. Lec spocitano to zatim nemam, vlastne nevim kde sehnat verohodna data.
věrohodná data získáte na dni otevřených dveří na VAk- Kroměříž
Bus na prd, pěkný 🙂
Jo brňáci jsou kabrňáci!
Příště to budou autobusy na dřevoplyn, vždyť kolem jsou samé lesy a kůrovec jede.
jo, dobrý, ještě by tam mohli udělat elektrárnu na ten bioplyn(jestli ji tam nemají) a zavést to do trolejí nebo nabíjet elektrobusy.
Myslim, ze problem bude ten, ze plynu neni tolik aby mohl zasobovat vice nez autobusy. Lidsky odpad neni na plyn tak bohaty jako zname z bioplynovych stanic. To je dokazano jak vypocty, tak empiricky.
no u nás je elektrárna co pohání celou čov a tak jenom třeba trochu, aby se neřeklo. Není to tam jenom ČVUT? nebo je to čov vodovodů a kanalizací?