Oživení pro nákladní vlaky. V Česku došlo loni k obnovení šesti vleček
Nová vlečka firmy Ryko v Děčíně. Pramen: Ryko
Dlouhá léta řešil Drážní úřad v oblasti vleček hlavně žádosti jejich majitelů o úřední zrušení. Loni ale došlo k nečekanému
Mimochodem vlečka Plzeňské pivovary stále nemá vydán Přípojový provozní řád (ani není jeho obsah součástí Staničního řádu), čili by se správně ani neměla obsluhovat…
Vlečka Plzeňské pivovary nemá PPŘ protože není přímo napojena na síť SŽ ale odbočuje z vlečky Plzeňská teplárenská. To je napsané v článku 3 staničního řádu. Výpravčí projedná posun na teplárnu a jak se dál jede do pivovaru řeší předpis teplárenské vlečky.
Já se připojím jen ze vsuvkou a to že v rámci Plzeňských pivovarů se zadařilo obnovit i vlečku do pivovaru Velké Popovice. Byla v provozu pouze malá část vlečky. Jinak je to krásná 5,2 km dlouhá vlečka, která je ukončená nástupištěm. Není, ale bohužel určená k nákladní přepravě , ale jen jako turistická. Takže nám jezdí každé ráno cisterny s Gambrinusem po silnici do Plzně do stáčírny 🙁
A má vedení pivovaru zájem o přesunutí alespoň části přeprav na železnici? Pokud ano, kde je problém?
Snad konečně první krůček k oživení nákladní železniční dopravy…
Proč se redakce nevěnuje problematice vleček hlouběji, abychom se dozvěděli za jakých svinských cen a nereálných podmínek zařízla vlečkařům SŽ(dc) v uplynulých letech provoz? Kolik stála roční „povolenka“ k provozu na pár metrech kolejí vedoucích k nakládacímu prostoru vlečkaře. Jak rychle se odstraňovaly jazyky výhybek anebo se rychle zalily asfaltem, aby se náhodou provoz na vlečku nemohl vrátit? Zkuste safra jen nepřebírat informace odjinud a pusťe se do investigativy. Chybí mi víc novinářských článků pocházejících z Vaší redakce. Budete zajímavější, inspirativnější… jenže.. politika, já vím.
Investigativní žurnalistika je dost náročná záležitost, také by se mi takové články líbily, ale to by asi ve dvou nezvládli. Ale pokusit by se o to mohli. Prosím.
A na koho zakleli, aby mu za vlečku nemuseli platit, protože byla jiné firmy a ne správné firmy. Bylo to v Přerově, jestli se dobře pamatuju.
No, ono toho bylo příliš, včetně likvidace za každou cenu.
U letiště v Mošnově je taky nová vlečka k halám db?
Zatím ne, bude do 2 let a jinak db tam zatím nic pronajaté nemá… Ale co není může byt
Neboli jen nárazová záležitost – kůrovec, která se pouze z technických (kapacitních) důvodů zčásti odehrává na vlečkách => nějaké „oživení nákladní dopravy“ je jen optická záležitost. 🙁
Až zde bude zpráva o přesunu tranzitní přepravy ze silnice na železnici, pak to budu vnímat jako oživení. Zmiňovaná nákladiště po útlumu kůrovcové kalamity záhy opět zarostou.
Tak snad ten kamenolom, pivovar a ex-ŽOSka nebudou souviset s kůrovcem.
Je doba vrcholící kůrovcové kalamity a přesto přepravní výkon poklesl o procento. Dovedete si představit ten sešup, za rok, dva, až dřevo k přepravě už nebude? Přeprava minerálek možná vypadá marketingově hezky, pro dlouhodobou udržitelnost je těch pár vagónů nic. Zřejmě bude potřeba vyměnit dosavadní management zodpovědný za obchod v ČDC za někoho schopnějšího.
Management ČDC je dosazený politickou reprezentací a proto nikdy nebude tak efektivní, jako management soukromé firmy. Kdyby byl, tak by fungoval komunismus. Stát by místo řízení konkrétního dopravce měl řešit infrastrukturu a přístup k ní. Zejména přednost vlakú v objednávce státu/krajú blokuje nákladní vlaky a omezuje přesun nákladní dopravy na železnici.
Pokud byste si článek přečetl pozorně, tak se dozvíte, že přepravní výkony na železnici klesají. Problém tedy není, že by někdo „blokoval nákladní vlaky“, ale v neschopnosti managementu ČDC zajistit zakázky s dlouhodobou perspektivou.
Přepravní výkon klesl (o 1 %, což není žádný trend, ale běžný rozptyl) v nákladní dopravě, v osobní roste – což by samo o sobě nic neznamenalo, ale důležité je, že roste počet vlaků osobní dopravy a tedy potřebují více kapacity.
Přepravní výkony v nákladní dopravě na železnici klesají setrvale od devadesátých let.
Nepravda, nejedná se o setrvalý stav. Samozřejmě se dnes vozí méně než v roce 1990, ale nejde o setrvalý pokles.
Na tom se ovšem taky podepsala stávka v roce 1997, kdy firmy zjistily, že jsou v pozici rukojmích. A když se odboráři rozhodnou, tak zlikvidují i Škoda Auto, protože jim tam měsíc nepřijede jediný vlak.
Management ČD Cargo, teda aspoň jeho ředitel, je uznávaný i u soukromých nákladních dopravců. Naopak, jejich management patří k tomu lepšímu. Důkazem budiž i jeho stabilita, kdy už je tam ředitel dlouhé roky bez výměny.
Navíc za jeho působení se ČD Cargo dostalo do zisku a rozšiřuje svoje působení do zahraničí.
Takže ve vedení chybu opravdu nehledejte, lepšího ředitele byste těžko pohledal.
Je pravda, že jeho předchůdci se nestarali a tak od roku 19xx nemělo Cargo prostředky pro realizaci přeprav od-do, pokud jeden z cílů ležel pod „nepřátelskou“ trakcí 15 kV 16,7 Hz. Jedna samojediná lokomotivy řady 340 to fakt nevytrhla.
Bez těch nových mašin by ČD cargo zůstalo operátorem neschopným dosahu za hranice ČR/Polska/Slovenska.
Ono jde hlavně o státní dopravní politiku a o lidi, kteří skutečně budou v dopravě požadovat více provozu na kolejích a budou pro to také něco dělat a ne to jen předstírat a tvrdit, jak už nikdy žádná nákladní doprava na kolejích nebude a není potřeba.
A není to málo Antone Pavloviči? 😃
Tady se ukazuje, jaká blbost je přehnaná redukce kolejiště při rekonstrukcích. Na dolním Pacifiku po rekonstrukci je problém při křižování zpožděných Os, nakládat tam kůrovcové dřevo je asi nemožné. Na horním, kde se loni jen měnily koleje, se v mém okolí nakládá Český Šternberk, Ledečko a výčet stanic s nakládkou bude určitě o dost širší.
Z pohledu železnice je to blbost. Z pohledu těch, co o tom rozhodují je to naopak ideální stav. Nejdřiv se soutěží zakázky na redukci, posléze se soutěží rozšíření. Pokaždé je z toho nějaké všimné.
technicka: neplati rozsiren nahodou vleckar?
Nákladiště na Pacifiku neřeší problém vyčerpané kapacity pro dálkové nákladní vlaky. Výhybny na Pacifiku rovněž. Ikdyž představa trojice EMD SD90MAC táhnoucích 8000 tun zkrz Davli… no nic, to byl jen blbý nápad. Jde mi o to, že naložit je věc jedna, ale dovézt někam je věc druhá. A jedna bez druhé nefungují. Pacifik, tak jak je, nedokáže zastat funkci nákladní magistrály. Vždyť i ta elektrizovaná dvojkolejka z Kolína do Brna přes Havlíčkův Brod znamená buď postrk, nebo omezení tonáže o 1∕3.
No vidíte, že to jde. Jak to vypadá s vlečkou v Nymburku? I ta by si to zasloužila
Dříve se u nás hromadně meliorovalo, dneska se hromadně demelioruje. To je zkrátka život. 😃
Kde se hromadně demelioruje? Cílené rušení melioracnich staveb se týká max.nizsich jednotek půdních bloků ročně.
Než se to pořádně rozjede, tak už zase bude vlhké klimatické období a problém budou spíš povodně 🙂
Vlhké období nás nejméně několik desítek let nečeká. Sucho bude a stále se to rozšiřuje. Navíc průměrná telota stoupá, za posledních 60 let o 2-3 stupně. Tropické pralesy nemáme, takže jdeme spíše směrem poušť, tedy víc sucha. https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/priroda/klima-data-fakta-o-klimatu_2002060600_jab
Fascinují mě lidi co si myslí, že ví, jaké bude počasí za 50 let, ale nemají tušení, jak bude příští týden.
Vypadá, že nechápete rozdíl mezi počasím a klimatem.
s jakou? je jich tam deset zadelí ..