Otevření vylepšené odpočívky Střechov na D1 pozdrží nečekaně objevený kabel
Odpočívka Střechov během modernizace (srpen 2022). Pramen: ŘSD
Aby mohli silničáři pokračovat v práci, požádali o dočasné vypnutí vedení vysokého napětí.
Tak doufám že využíjí příležitost a postaví tam nabíječky pro EV, když už se jim takto nečekaně podařilo najít přívod 🙂
Jsou tam kapacitní toalety?
Mě by zajímalo kdy se při výstavbě kruhových objezdů konečně začne brát v potaz to, že by tam někdy mohl někdy potřebovat projet nadrozměr a udělat je tam aby bylo možné ho projet středem
Okružní křižovatka, ty objezde!
No jasně, ono je to úplně špatně, ale to nebrání tomu aby se to takto běžně používalo . Třeba navigace také nepoužívá hlášku „na okružní křivotce sjeďte na druhém výjezdu“.
Kruhový objezd je příkazová značka, dle které se má okružní křižovatka objíždět po kruhové dráze. Takže to co píšete je totální nesmysl. Projíždět přes okružní křižovatku kruhovým objezdem a zároveň přes střed nelze.
Co se týče průjezdu nadrozměru přes okružní křižovatky, tak to samozřejmě řešeno je. Na všech OK na silnicích I. Třídy musí být zajištěn průjezd soupravy s nizkoložným podvalnikem o celkové délce 25.5m a pokud je to trasa „velkých“ nadrozměrů, řeší se to s ČESTAND.
Co si budeme namlouvat, celková délka 25,5 m není nic moc dlouhého. Spíš zvednutý vnitřní oblouk v případě průjezdu hlubiny, to je jiker! Zajeďte se podívat do Moravské Třebové, jak tam jsou z betonu vytrhané žulové prahy.
Rovněž malý poloměr takových „okružních křižovatek“ “ (už z logiky věci to není křižovatka, pokud se nic nekříží, ale je to objezd onoho vysokého ostrova často ještě osázeného vegetací co znesnadňuje přehlednost:-) ) způsobuje to, že velká vozidla mají problém. Hasičské vozidlo plné vody pak raději jede k poslednímu výjezdu protisměrem, protože má co dělat aby se při projíždění správným směrem nepřevrátilo. Dále zvýšený vnitřní okraj vozovky obrubníkem je ta pravá lahůdka pro soupravy s návěsem kdy se o tento zvýšený okraj dřou pneumatiky návěsu. A pokud je poloměr skutečně malý a střed vysoký tak kolikrát i běžná souprava tahače… Číst vice »
Takže za státní se zlepšil prostor pro podnikání vlastníkům motorestu a snackbaru.. Dobrý, to chci taky.
vy jste hlava a kapnul jste na to, to byl ucel cele akce.
zdvojnasobeni odstavnych kapacit byl spis takovy vedlejsi cil, ze…
No všichni tvrdí, jaké autodoprava výhodná, tak mě překvapuje že do toho musí investovat stat
je to soucast dalnicni infrastruktury a ta patri statu. muzete samozrejme navrhnout jeji privatizaci, asi by to melo byt schopne se uzivit…
No počkejte, okolo dálnice nemá pozemky jenom stát.. I soukromnik by mohl něco postavit.. Ale stát mu dělá nefér konkurenci (investice jdou z daní) a tak nikdo investovat nebude.. A pokud provozovat odpocivky je vejvar tak ať si to celý vezme stát pod sebe a nedělá skupince podnikatelů státní socialismus. Takhle státu zůstávají jenom náklady a zisky si kasiruje soukromnik.. 90. Tky jak vyšitý
Soukromník si může u každé mimoúrovňové křižovatky dálnice se silnicí nižší třídy postavit Truckpark, už od roku 2004. Vzhledem k tomu, kolik jich za tu dobu vzniklo, to zas takové terno nebude…
Odpočívky vlastní stát, pak se uzavírají smlouvy na pronájem motorestů, benzínek atp. Takže stát nikomu nezvelebuje podnikání, možná dočasně se ten nájemce benzínové stanice bude mít lépe (do konce nájmu), ale zase na druhou stranu byl provoz dotčen stavebními pracemi.
Na závěr – nájem na D1 je oproti modernějším benzínkách tak nízký, že z toho musí být slušný vývar (tuším kdesi jsem četl 700 tis. vs 4,5M D4?). Ještě jsou tam smlouvy z 90tek, ale i ty už by měly končit.
No právě.. Takže nájem benzinek nám, státu, nevydelal na to aby se za to rekonstruovaná ta odpočívá natož aby se zaplatilo rozšíření… Achjo…
Energetika je taky výhodná, proto státní ČEPS investuje do přenosové soustavy.
Ano, majitelé motorestu totiž neplatí žádný nájem ani poplatky.
A já to taky neplatím? Porovnávat neporovnatelne
Takže přijdete taky, až zas bude SŽ opravovat další várku nádraží?
No až bude rozšiřovat a ne opravovat tak jo… Protože mezi tím jestli opravíme 50 let starou budovu a mezi rozšířením je sakra rozdíl..
Typicé: Když to nějaký Digi nepotřebuje, tak tak to nesmí existovat. Natož, aby to někoho živilo. Závist.
Slamenej strašákten ti kocoure jde.. Nikdejsem nepsal že by se to nemělo stavět.. Píšu jen to ať si to staví soukromnici pro soukromniky. A pokud to staví stát tak ať provozuje tu benzínu ať z toho všichni máme prachy. A ne abychom zisk dávali soukromnik ozvi anaklady nesl stat
Na téhle straně D1 ve směru na Prahu byl tuším nějaký motel nebo bufet, který tam stál ještě před r. 1989. Ten teď při rekonstrukci odpočívky tuším zbourali. Motorest po r. 1990 byl postaven na odpočívce v opačném směru, ale kdo je jeho vlastníkem, kdoví? Každopádně na obou stranách jsou tyhle „občerstvovací stanice“ už nějakou dobu (několik let) spíš zavřené, než otevřené. Takže se tam zřejmě podnikání v oblasti gastronomie asi zas tak moc nedařilo?
Vlastnictví si můžete ověřit v katastru. Vlastní jej stát, spravuje ŘSD, které jej pronajímá, tak jako vše kolem odpočívek. Nemůžete mít přímý sjezd z dálnice k soukromému objektu.
Ne, za stání peníze se umožnilo odstavení vozidla během zákonem nařízené přestávky.
A ano, každá hospoda „tyje“ z toho, že k ní vede veřejný vodovod a kanalizace. Zakázat i chodníky, aby hospodský nevydělával?
Vy neplatíte vodné a stočné? To si na sebe musí vydělat.. Pokud mi nekdo doloží že si na rekonstrukce a na rozšiřování odpocivek stát vydělá z nájmu nemám nic proti.. Ale smlouvy nenajdete takže nevite
Takže souhlasíš se zrušením veřejné dopravy. Ta si na sebe přeci taky nevydělá…
Pokud to berete takhle tak zrušit všechno co na sebe nevydela.. Silnice, dálnice nic z toho si na sebe nevydela..
Když si otevřete ve městě restauraci, taky ulici před ní opraví město za své.
Jestli to chcete taky, tak si pořiďte nějaký ten dnes již uzavřený motorest či motel (a že jich je v ČR okolo D a S hodně) a můžete podnikat. Potom uvidíte jaký je to „Dobrý“, když máte plac plný východoevropských kamiónů, po kterých zbyde na parkovišti akorát tak nepořádek a sem tam nějaké to le..o. Východoevropští řidiči totiž zásadně do restaurací nechodí a vše si cmudí u kamionu nebo přímo v kabině a na záchod také neradi chodí daleko.
Šéfé mě se asi něco nepovedlo… 😀
https://www.youtube.com/watch?v=BlCI8iXmm_o&ab_channel=Dob%C5%99evycpan%C3%BDbobr
Takhle? Tady u nás? To asi nehrozí