Otevření vylepšené odpočívky Střechov na D1 pozdrží nečekaně objevený kabel

Odpočívka Střechov během modernizace (srpen 2022). Pramen: ŘSDOdpočívka Střechov během modernizace (srpen 2022). Pramen: ŘSD

Aby mohli silničáři pokračovat v práci, požádali o dočasné vypnutí vedení vysokého napětí.

Dokončení velké modernizace odpočívky Střechov (vlevo), která leží na D1 zhruba na půli cesty z Jihlavy do Prahy, nabere zhruba dvoutýdenní zpoždění. Důvodem je uložený kabel vysokého napětí, na který stavbaři narazili v dolní části odpočívky a se kterým nepočítali.

„Požádali jsme společnost ČEZ o vypnutí kabelu a odstávku, abychom v těchto místech mohli bezpečně pokračovat v realizaci plánovaných prací,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martin Buček. Znovuotevření odpočívky se tak odkládá z přelomu srpna a září na polovinu září.

Stavba, která začala letos v květnu, přitom měla být podle původních plánů hotová už loni. Zhruba roční zpoždění nabrala kvůli sporům o reference vítězné firmy Metrostav Infrastructure (MI). Její cena, známá už loni v únoru, činí 127,9 milionu korun.

Odpočívka Střechov byla budována spolu s dálnicí v 70. letech minulého století, jde tak o jednu z nejstarších odpočívek na D1. V době výstavby šlo o velkou odpočívku s čerpací stanicí, ke které v 90. letech přibyl snack a motorest.

Rekonstrukce zahrnuje kompletní nové povrchy včetně odvodnění, nově byl instalován odlučovač ropných látek a retenční nádrž. Stání pro kamiony budou z cementobetonu, jejich kapacita se zvýší ze současných 42 míst na 98 míst. Vzroste i počet míst pro osobní auta, pro jejichž malé pasažéry je určeno nové hřiště. Na výjezdu z odpočívky zpět na dálnici vzniká okružní křižovatka.

„Dnes zahajujeme pokládku asfaltových hutněných vrstev. Souběžně se v jednotlivých částech pracuje na instalaci obrub, dláždění prstence okružní křižovatky nebo jednotlivých ostrůvků a dokončuje se betonáž ostrůvků stání pro kamiony. Probíhá osazení posledních sloupů veřejného osvětlení a současně jejich zapojení na rozvody nízkého napětí,“ doplnil Buček.

Odpočívka na levé straně (což je směr na Prahu) je propojena s odpočívkou na pravé straně podjezdem pod dálnicí, kapacitu tak lze využít pro oba směry. Tomu mají napomoci nové informační tabule. Odpočívka na protější straně dálnice byla vylepšena už v roce 2019.

Tagy D1 odpočívka Střechov ŘSD
33 komentářů