Otevření odjezdové haly českobudějovického nádraží bylo odloženo na únor
Vchod do odjezdové haly nádraží České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České Budějovice kvůli odkladům předběhne Plzeň, kde se rekonstrukce památkově chráněné budovy slavnostně završí zítra stříháním pásky.
Tak to si pan ministr stihne nabrousit nůžky, otupělé z prosince…
Škoda, že se nepodařilo skloubit otevření Budějc a Plzně dohromady v jeden den. Pan ministr by mohl naskočit na denně zpožděný Rožmberk a obrazit to jedním vrzem.
U moderního osobního nádraží by měly být zajištěny: 1. velké parkoviště, 2. nízká spotřeba energie, 3. bezbarierový přístup. Přijde mi, že tahle superdrahá rekonstrukce akorát zachránila historickou budovu, která naprosto nevyhovuje současným požadavkům. Nádraží není zámek nebo hrad, je to účelová budova.
Ještě stále se chodí přes ty záchodky?
Ne, chodí se jižním podchodem. Severní slouží pouze pro přestup mezi nástupišti a dočasný průchod okolo toalet je zde pro zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště.
Je to dostatečně označeno na všech nástupištích.
Děkuji.
Jinými slovy ano, chodí.
Ještě by město mohlo zazdít ten podchod před nádražím, když už je roky k ničemu 😀
To rozběhne asi během letošního roku.
V té budově co už je zrekonstruovaná skvěle mlátí nové dveře při každém průchodu, asi to nešlo udělat s nějakým tlumením nebo kultivovaným dosedem do zárubní.
Doufám, že památkáři zaplatí 1/2 ceny , když si toho „nasmlouvali“ !
Tak ještě vyřešit podchod…
I po rekonstrukci stále bez možnosti bezpečně zaparkovat jízdní kolo.
V ČB už udělali stojany na kola před nádražní budovu. Tam bych kolo ale nenechal ani hodinu.
Slíbená cyklověž ve 100 tisícovém městě, kde se jezdí převážně na kole a kde MHD jezdí zpožděná veškerá od 5 do 10 minut a autem se nedá jezdit ve špičce skoro vůbec, nebude? Nebo se postaví u jižního křídla?
Cyklověž nebude, což není na škodu. V realizovatelné poloze by ji nikdo neměl po cestě k vlaku. Tady by stačila primitivní kolárna třeba pod severní částí prvního nástupiště. Rekonstruované kobky k tomu vybízejí.
Cykloúschovna má být v budově bývalé pošty 2, kterou koupilo město.
Ne, ta se má bourat pro rozšíření Nádražní ulice pro motorovou dopravu.
Mínusujte jak chcete. Tohle v prosinci veřejně řekl odpovědný městský náměstek.
Říkat může, co chce. Otázkou je, zda to je schválené (= má se), nebo je to ve fázi snu příznivce co nejvíce aut ve městě. Odpovídalo by to ovšem i krajské strategii ve veřejné dopravě…
Omyl, řekl kohout slézaje z kachny….
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/vlakove-nadrazi-ceske-budejovice-vyravni-budova-posta-uschovna-kol.A240104_080339_budejovice-zpravy_khr
Bourat se nebude. Uvažovaný další pruh, buď pro jízdu rovně, nebo pod viadukt, by začínal až za touto budovou. Je však otázkou, zdali SŽ vydá souhlas a odprodá část svých pozemků.
Tak autem se da jezdit velmi pohodlne-dobre, mozna krom patka odpoledne. Ale kdykoliv prijedu z Prahy, tak si rikam, jak je doprava v CB takrka nulova
Takřka nulová doprava? Leda tak ve dvě v noci! Jak často sem do ČB jezdíte a v jakém čase? Podle odborných hodnocení jsou Budějce z hlediska dopravy druhé nejhorší město v ČR hned po Praze. Ve špičkách zoufalé, Dlouhá louka ucpaná, na výjezdu na jih často i kilometrové fronty od výstaviště až do Litvínovic, na příjezdu od jihu často i delší, běžně od letiště a někdy až od Boršova. A stačí jedno ťuknutí plechů a všechno stojí.
Naprosto nadherna rekonstrukce. Rozdil den/noc oproti te ruine a zaroven hanbě Budějovic
Vizuálně to zvládli teda hlavně tu omítku, ale jinak nic moc.
Proc nic moc? Zvenku nadherna fasada, ze by se za takovouto budovu nemuseli stydet ani v samem centru Parize.
A i vevnitr velmi elegantne a s citem k odkazu budovy opravene.
Ale pak se ukázalo že…
U vchodu zmizely staré nítované železné vzpěry pěkné kousky (a nahradila překližka na šalování betonu překrytá hnědým plechem a ty rádoby profilované ozdoby z plíšku z číny podpěry hrůza a nesedí z čela okem vyditelný rozdíl cca 15 cm ubohé…. A navrch Obyč Hodiny jak skoupé
Předběhne Plzeň? Jako že komplet hotovo? Byl jsem tam před Vánoci a nevěřím tomu, že to mohli stihnout.
Určitě předběhne ve stříhání pásky 🙂
Taky to nechápu. To bude těžkej Potěmkin. Tam není skoro nic hotovo. Z kopule zatéká protože jaksi neudělali odovodnění, všude trčí dráty. No komedie prostě.
Dva dny zpátky dole v hale zbíječky a bouraly podlahy… 😀 Ale je fakt, že poslední tři týdny se tam maká jak o život. Bylo vidět, že se blíží termín otevření a hle, je to tady. 😀 Takže dneska všechno naleštěno, přestřihne se páska a odpoledne (nebo zítra) se tam zajisté alespoň částečně vrátí dělníci. 🫣😀
Tak to zatékání je už snad vyřešené ne, to bylo aktuální snad někdy v listopadu.