Otevírací dny nových dálnic začaly. ŘSD zprovozňuje 12,6 kilometru D35
Otevření úseku D35 z Opatovic do Časů. Foto: ZEK Praha
Další úsek D35 bude otevřen příští rok. Dálnice se má postupně stát alternativou k D1.
Další úsek D35 bude otevřen příští rok. Dálnice se má postupně stát alternativou k D1.
Kašpárků víc než kilometrů.
Jestli nezakážou používání spalovaků, tak si to třeba jednou v životě sjedu celé. O prodeji se již nebavím, ale 30let staré udržované auto jezdí docela dobře.
Za chvíli to tu bude jako na Kubě, budeme jezdit v 50-60 let starých pekacich. Pokud je teda nezakazou.
V Německu je dnes problém vjet do spousty měst i s 10let starým autem.
Já se těším az bude někde možnost projet si uceleny okruh jen po dálnici 🙂 otázka jestli bude dřív D1 u Přerova nebo D35.. pražský okruh je asi ve hvězdách ..
Pokud už bych byl postaven před tuto Sofiinu volbu, tak raději D35. Ale volba je to typu, zda se střelit raději do nohy nebo do ruky.
Dobrá zpráva, jen nesouhlasím s GŘ Mátlem, že každý zprovozněný kousek pomůže přetížené 35. Nově na sebe stáhne více tranzitu a Vysoké Mýto s Litomyšlí se stávají na několik let neprůjezdným špuntem. Obchvaty těchto měst měly být prioritou.
Vysoké Mýto D35 řadu let blokuje, tak ať si to užijí.
Mýto? 😀 …trochu si pletete pojmy z dojmy…Mýto chce obchvat už dlouuuhé roky, to Kornice a jím podobné vesnice u Litomyšle, blokují dálnici ;).
Asi poslední Burešovo stříhání pásky, nevím jestli bude i v pátek u otevření nového úseku D11, když už bude předávat stůl a židli Fialovi. Ale zajímalo by mě, co to je všechno za panáky. Poznám jen Bureše a Mátla. Ale kdo je ta ženská mezi nimi nebo to strašidlo v klobouku a baloňáku? Nemáte někdo ponětí? A není jich tam na jednu pásku ňák málo? Jenom 10, příště jim asi půjdu pomoct.
Strašidlo v klobouku je JUDr. Blanka Kalcsová vlastník koncernu MEDIS (patří tam M-silnice). Poslední vpravo je ředitel Pardubické správy ŘSD.
4. zleva je hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Pokud budou i noví politici stavět dopravní infrastrukturu, budu fandit všem. Babišovi se musí nechat, že výstavbu dálnic zase rozjel. Můžeme ho milovat nebo ne, ale toto mu objektivní člověk těžko upře.
Mimochodem, komolit někomu jméno za účelem pošklebování, většina lidí přestává dělat na základní škole.
Já nikomu jméno nekomolil. A už vůbec ne krycí jméno.
Jinak hledáte za každou zásluhy tam kde nejsou, úseky dálnic které se otevírají tento týden, se začaly připravovat cca před 10 lety. Takže současná vláda na tom má zásluhu leda v tom, že ty stavby nezastavila, jako to kdysi udělala Topolánkova vláda.
ještě je tam primátor Hradce a Pardubic a poslanec Kolomazník
Ano , Saša Hrabálků vedle Andreje.
To je dvojka jak má být.
Kolovratník dával rozhovory ještě v 11:00, to jsem jel otestovat ten kratičký úsek
Do konce roku by měl jít nový úsek D35 projet bez známky, zpoplatnění bude údajně až od 1. ledna (https://orlicky.net/?id_zpravy=11548113211639546811).
Za dob né tak staré ODS se stavělo za 1 mld na Km. Tady to vychází mnohem příznivěji. Přestože je tam most přes záplavové území.
O které úseky se konkrétně jedná?
nebyl za tu cenu náhodou jižní obchvat Prahy – D0 s tunely a dlouhými mosty??? I v současnosti jsou plánované některé dálniční stavby s cenou přes 800 mil. Kč/km ale také některé jen za 200 mil. Kč/km, záleží na terénu… Ano tady je sice most přes záplavové území, ale jinak to celé vede rovinou, stejně tak v pátek otevírané úseky D11
Jako Hradečák jsem se na tuhle stavbu hodně těšil, předpokládám že by stavba měla odklonit většinu tranzitní dopravy z města.
Zato v Holicích asi to nadšení nesdílí
Proč? Však náklaďáky od dálnice najedou ještě před Holicemi na pokračování I/35 a přes město vůbec nepojedou. Na Borohrádek nemůžou, tam se nevejdou pod trať.
Teoreticky mohou jet „přes les“ po trojce. Jezdí tam taky kamiony do Secy pro řezivo a možná i kamiony z cihelny tak taky jezdí.
Přes Holice a Borohrádek to bude nejrychlejší spojka na silnici I/11, tj. na Kostelec, Vamberk, Žamberk, ale i Rychnovsko (včetně Kvasin). Takže v Holicích i Borohrádku logicky provoz vzroste.
Většinu transitu na jihu odkloní. Ale ten transit je dost malej. U špitálu to spadne ze 30k na nějakých 25k voz./24h. Na Brněnské a Hradubické to bude o fous víc. Naštesti velká část z toho budou náklaďáky, takže před špitálem se to dost vyčistí.
Ještě je potřeba severní tangenta, ta toho transitu odvede ještě o fous víc (jen s menším podílem NA).
Jako jo … vetsinou navigace doporucovala na trase Praha – Litomysl jet pres Hradec. Takze po ruznych aktualizacich navigaci se to nejspise opravdu v hradci zlepsi!
Nádhera, díky, konečně, ale proč už nejen D11+D35 + další páteřní dálnice nejsou dostavené? Hlavně neusnout na vavřínech a makat.
🎁Super zpráva a 12 610 metrů nové a důležité dálnice D35. Příští rok otevírání navazujícího úseku. Velký palec nahoru.👍
Ještě je potřeba vyčkat na aktualizaci map v navigacích pro Q1/2022, protože dle webkamery na MUK Opatovice zatím téměř všechny kamiony sjíždějí na I/37.
Mapy cz už mají dálnici pěkně zakreslenou…https://mapy.cz/s/lateporane 😊
Ale ne ty mobilni, ty mývají velké zpoždění. Navíc kaioňáci nebudou jezdit podle app mapy.cz, ale podle něčeho , co jim ohlídá podjezdné výšky apod.
Waze už to posílá po nové dálnici.
Na webu ano, v offline navigaci ne. Tam musí proběhnout aktualizace map. A také si je musí uživatel stáhnout…
Online Waze již naviguje
Jestli to ukazuje dobře tak pro osobáky vychází nyní nejlépe Praha směr Rychnovsko nejlépe po silnici III. třídy. https://mapy.cz/s/cehuturode Překvapuje mě o kolik.
Takže do budoucna to znamená modernizovat I/36 Časy – Čestice a/nebo I/11 D11-Čestice. Což je v plánech, ale kdy?
Prakticky celá I/36 se bude překládat do nové stopy, bohužel úsek Holice-Čestice bude poslední. Zatím je plánováno zprovoznění v r. 2029.
Časy-Holice:2022-2023, Holice-Čestice: 2027-2029. Nákladní doprava do ŠA Kvasiny a Rychnovsko musí jezdit po silnicích I.třídy.
Transit do Kvasin jezdí hlavně od MB přes Jičín. Ten tudy jezdit nebude a pojede přes HK. Pomůže až HK severní tangenta.
Mimochodem, ten třípruh co se zvažoval u Třebechovic a Týniště je definitivně v kopru?
Jj,byli tam problemy se zemědělci (lesáky), omezovalo by jim to sjezdy na pozemky. Takže to ŘSD odpískalo.
Jj, s rybáři , se starostkou Tyniště, která už pak starostkou nebyla atd.
Otázka zní, jestli se pak ještě pokusila ŘSD řešit ty argumenty proti. Tzn. třeba nějakou traktorovou cestu částečně podél a/nebo křižovatky, které by traktorům umožňovaly bezpečně odbočti do pole do lesa ap.
I kdyby to mělo stát další 20,30,… mil navíc.
To vyznění článku mi dodnes přijde neuvěřitelné.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/treti-pruh-na-silnici-na-rychnovsku.A160823_2268133_hradec-zpravy_the
To jsou fakt perly – cituji z článku: Jenže třeba rybáři z Týniště nad Orlicí namítali, že by kvůli tomu nemohli od chovného rybníku zabočit do města, ale museli by vyjíždět vpravo a otáčet se v sousedních Petrovicích. „Cestu to prodlouží o dva kilometry. Na otáčení vozidel tam navíc není prostor,“ popsal jednatel rybářů Stanislav Štěnička. Podobně reagovali i zemědělci, kteří by si při jízdě na pole zajeli ještě více. Navíc upozorňovali na fakt, že by se s technikou v jednoproudové části vozovky nevytočili při odbočování. I kvůli tomu dostalo ŘSD od dopravních policistů nesouhlasné stanovisko. „Rozhodnutí stavebního úřadu vnímáme… Číst vice »
No, snad to příští rok vyjde.
https://zdopravy.cz/stavba-d35-necekane-zastavila-provoz-na-koridoru-z-prahy-do-ceske-trebove-95104/
„Propadlá“ skruž u Uherska stavbu protáhne, je jisté, že původně avizovaný termín v 08/22 se nestihne.
Neměla by ale protáhnout o mnoho, na podzim by mělo být hotovo.
mapy.cz (webová verze) již po novém úseku naplánuje cestu, mobilní aplikace zatím bez aktualizovaných podkladů.
„kdyby nezdržoval úřad pro ochranu hospodářské soutěže za dob vedení Petrem Rafajem“… Ať teda ten úřad zrušej když jim vadí že koná své poslání.
Poslání je jedna věc a díky němu zdražení stavby o 500.000.000 Kč druhá…
Ten úřad je zbytečná instituce zvyšující administrativní zátěž. Každý bohulibý záměr o potírání korupce a transparentnost končí tím, že se zpomalí schvalovací proces a navýší náklady na nové úřednictvo. V konečném důsledku to stojí víc než kdyby si jediný zodpovědný úředník, který je odvolatelný z fleku při průkazu chyby, bral úplatky nebo byl kvalitně zaplacený. Korupce je totiž symptom složitosti systému.
Ten odkaz jste asi nečetl, ze?
Bylo by fajn, aby zde byly ploty proti průniku zvěře na dálnici… takový „detail“…
Dálnice taky není dokončená, jen zprovozněná
Jistě. Zvířátka ten rozdíl poznají a budou tudy chodit až po dokončení, ne při pouhém zprovoznění…🙈🙄🙂
Asi hlasuju pro to, srazit spíš zvíře na dříve otevřené dálnici bez oplocení, než člověka v obci zatížené tranzitní dopravou z chybějící dálnice.
Za x let stavby mohli plot udělat ( na novém úseku D11 bude). Náraz do srny/prasete ve 130km/h je jistota zranění nebo i úmrtí osádky vozidla. Ta zvěř tam má migrační trasy desítky let. Srovnávate nesrovnatelné.
Je to skvělá zpráva.
Z mého pohledu trochu kalí radost malý počet sjezdů a zejména, že není žádný na Levém břehu Labe. Opatovice – Rokytno to je skoro 18 km – to je hodně. Ještě jeden sjezd by podle mého názoru měl být u Bukoviny nad Labem. Tak jak se původně plánovalo. Pro cestující v určitých dopravních proudech by to byl přínos.
Že proti tomu protestovala Vysoká nad Labem chápu, ale přesto si myslím, že tam ten sjezd chybí.
18 km ale v obou směrech. Jinak je to 9 km.
To, že se musí překládat každá polní cesta už jsme si v ČR tak nějak zvykli, stavět sjezdy á 5 km už je trošku moc ne?
Nemělo by tam hrát roli i to jestli je někde v polích nebo u nějaké aglomerace? Nemělo by to mít s ohledem na místní podmínky různá měřítka?
Pane. Tohle je Dálnice ! Ne nějaká okreska ke každé chalupě. Když do Bukoviny,tak zkrátka přes Vysokou. To by to vypadalo všude sjezdy.
Jak už jsem psal jinde, jsou tu jistá ale. Není to samé do Bukoviny jako z Bukoviny. Viz podivný „jednosměrný“ sjezd z I/37 severně od Opatovic. Dále ten most u Vysoké je taky dost zvláštní kolik je na něm omezení 20 km/h? Vzhledem k té jednosměrnosti (anebo tedy přes centrum Opatovic) tak to vlastně taky není úplně ono. Sice má být spojka z D1 přes Temešvár okolo Tesca na I/37. Jenže tam zas nemá být most na druhý břeh k fakultce, protože Hradec nemá peníze a problém ŘSD to už není. Takže jediný košer most je na Gočárově okruhu. A… Číst vice »
Aj jaj, chybička se při měření vloudila. Tak to sorry. Pointa je to Labe.
A ještě tam dost podstatnou roli hraje podivně jednosměrný sjezd na MúK na I/37 severně od Opatovic. Je to jako celek v některých směrech takové zvláštně nekompletní.
Opatovice plnohodnotnou MUK nechtěli. I todle byl úspěch, že na to přistoupily.
Bukovina se škrtla v rámci Bártových úspor a do budoucna ji nahradí „HK Jižní propojení“ z MUK Březhrad k ČOV na druhé straně řeky.
Tady jistou šanci vždyck vidím v to, ře se dejme tom jednou cca za dvacet let vymění politická reprezentace v obci. Starosta, rada atd. Tak je šance to zase časem změnit do nějakého rozumného stavu. Kolikrát je to jen taková „politika“ a názor jednotlivců.
Ideálně napravit při rekonstrukci za obvyklých(?) 30 let. A do té doby je tak akorát čas vyřešit územní řízení apod.
Je to dálnice. Na rychlostní silnici nemají být sjezdy každé 4 kilometry. Jeden je po 8,5 a další po 5 km. Vysoká, Bukovina, Dříteč a Borek nemají dohromady ani 3 tisíce obyvatel. To opravdu není zalidnění, které by opravňovalo sjezd z dálnice. Auta do všech ostatních obcí v okolí se z dálnice dostanou stejně pohodlně na MÚK Opatovice nebo Rokytno.
To máte víceméně věcně pravdu, ale já se tady v těch příspěvcích snažím „řešit“ i mosty přes Labe a vzhledem k tomu, že ten Opatovice – Vysoká je takový zvláštní kvůli tomu sjezdu jedním směrem (i omezené rychlosti atd) a že by se to časem mělo optimalizovat. Takže by pak byla rozumná „pravobřežní“ a (malá) „levobřežní“ Hradubická a mezi nimi optimální mosty. Jednou z možností bylo ten sjezd u Bukové protože tam je hodně dobrý most přes labe (D35). Pokud se vyřeší „obousměrnost“ sjezdu u Opatovic a tím pádem most bude dobré dopravní spojen -í tak prosím, OK (například). Máte… Číst vice »
Proč čeká Sezemice větší zátěž?
Protože z průmyslové zóny na východě Pardubic bude při cestě na Prahu výhodnější dojet na dálnici přes Sezemice (ať na křižovatku v Časech nebo před Rokytnem). Než budou mít Sezemice obchvat, bude to tam asi náročnější.
Náročnější – po je hodně mírně řečeno. Bude to dopravní peklo! Tady se s realizací východního přivaděče do Pardubic hodně zaspinkalo!
Dopravní peklo je přehnané označení, ale problém pro místní to zhoustnutí dopravy bude a čekání na obchvat bude nepříjemné.
Díky za objasnění
Plus se teda Fáblovka–Dubina taky zadřela, stavba už měla běžet a pořád nic…
Protože kraj spal, ikdyz videlze dálnice se staví.
Hejtman se před chvílí v TV jako vždy vymlouval zase na stát.
Pokud jde o Sezimice, tam to žádná výmluva není. To je prostě fakt. Obchvat je silnice I/36, takže tu má stavět ŘSD. Pokud jde např. o Rokytno, tam je to už jiný příběh.
Zrovna obchvat Sezimic je ale silnice první třídy, takže ji staví ŘSD. V tomto případě to není kraj kdo zaspal. Je to stát.