Otevírací dny nových dálnic začaly. ŘSD zprovozňuje 12,6 kilometru D35

Otevření úseku D35 z Opatovic do Časů. Foto: ZEK PrahaOtevření úseku D35 z Opatovic do Časů. Foto: ZEK Praha

Další úsek D35 bude otevřen příští rok. Dálnice se má postupně stát alternativou k D1.

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Kašpárků víc než kilometrů.

Venca

Jestli nezakážou používání spalovaků, tak si to třeba jednou v životě sjedu celé. O prodeji se již nebavím, ale 30let staré udržované auto jezdí docela dobře.

Vrabec na střeše

Za chvíli to tu bude jako na Kubě, budeme jezdit v 50-60 let starých pekacich. Pokud je teda nezakazou.

MildaIV

V Německu je dnes problém vjet do spousty měst i s 10let starým autem.

Ondra

Já se těším az bude někde možnost projet si uceleny okruh jen po dálnici 🙂 otázka jestli bude dřív D1 u Přerova nebo D35.. pražský okruh je asi ve hvězdách ..

Otakar

Pokud už bych byl postaven před tuto Sofiinu volbu, tak raději D35. Ale volba je to typu, zda se střelit raději do nohy nebo do ruky.

Mirek

Dobrá zpráva, jen nesouhlasím s GŘ Mátlem, že každý zprovozněný kousek pomůže přetížené 35. Nově na sebe stáhne více tranzitu a Vysoké Mýto s Litomyšlí se stávají na několik let neprůjezdným špuntem. Obchvaty těchto měst měly být prioritou.

rozinka

Vysoké Mýto D35 řadu let blokuje, tak ať si to užijí.

Martanak21

Mýto? 😀 …trochu si pletete pojmy z dojmy…Mýto chce obchvat už dlouuuhé roky, to Kornice a jím podobné vesnice u Litomyšle, blokují dálnici ;).

Bonifác

Asi poslední Burešovo stříhání pásky, nevím jestli bude i v pátek u otevření nového úseku D11, když už bude předávat stůl a židli Fialovi. Ale zajímalo by mě, co to je všechno za panáky. Poznám jen Bureše a Mátla. Ale kdo je ta ženská mezi nimi nebo to strašidlo v klobouku a baloňáku? Nemáte někdo ponětí? A není jich tam na jednu pásku ňák málo? Jenom 10, příště jim asi půjdu pomoct.

yxc

Strašidlo v klobouku je JUDr. Blanka Kalcsová vlastník koncernu MEDIS (patří tam M-silnice). Poslední vpravo je ředitel Pardubické správy ŘSD.

Karel z HK

4. zleva je hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Karel_x

Pokud budou i noví politici stavět dopravní infrastrukturu, budu fandit všem. Babišovi se musí nechat, že výstavbu dálnic zase rozjel. Můžeme ho milovat nebo ne, ale toto mu objektivní člověk těžko upře.
Mimochodem, komolit někomu jméno za účelem pošklebování, většina lidí přestává dělat na základní škole.

Bonifác

Já nikomu jméno nekomolil. A už vůbec ne krycí jméno.

Jinak hledáte za každou zásluhy tam kde nejsou, úseky dálnic které se otevírají tento týden, se začaly připravovat cca před 10 lety. Takže současná vláda na tom má zásluhu leda v tom, že ty stavby nezastavila, jako to kdysi udělala Topolánkova vláda.

Pavel

ještě je tam primátor Hradce a Pardubic a poslanec Kolomazník

Hans

Ano , Saša Hrabálků vedle Andreje.
To je dvojka jak má být.
Kolovratník dával rozhovory ještě v 11:00, to jsem jel otestovat ten kratičký úsek

Václav

Do konce roku by měl jít nový úsek D35 projet bez známky, zpoplatnění bude údajně až od 1. ledna (https://orlicky.net/?id_zpravy=11548113211639546811).

zdenek

Za dob né tak staré ODS se stavělo za 1 mld na Km. Tady to vychází mnohem příznivěji. Přestože je tam most přes záplavové území.

Olda

O které úseky se konkrétně jedná?

PetrN

nebyl za tu cenu náhodou jižní obchvat Prahy – D0 s tunely a dlouhými mosty??? I v současnosti jsou plánované některé dálniční stavby s cenou přes 800 mil. Kč/km ale také některé jen za 200 mil. Kč/km, záleží na terénu… Ano tady je sice most přes záplavové území, ale jinak to celé vede rovinou, stejně tak v pátek otevírané úseky D11

Lektor

Jako Hradečák jsem se na tuhle stavbu hodně těšil, předpokládám že by stavba měla odklonit většinu tranzitní dopravy z města.

Bonifác

Zato v Holicích asi to nadšení nesdílí

Fučida

Proč? Však náklaďáky od dálnice najedou ještě před Holicemi na pokračování I/35 a přes město vůbec nepojedou. Na Borohrádek nemůžou, tam se nevejdou pod trať.

ABCD

Teoreticky mohou jet „přes les“ po trojce. Jezdí tam taky kamiony do Secy pro řezivo a možná i kamiony z cihelny tak taky jezdí.

Bonifác

Přes Holice a Borohrádek to bude nejrychlejší spojka na silnici I/11, tj. na Kostelec, Vamberk, Žamberk, ale i Rychnovsko (včetně Kvasin). Takže v Holicích i Borohrádku logicky provoz vzroste.

yxc

Většinu transitu na jihu odkloní. Ale ten transit je dost malej. U špitálu to spadne ze 30k na nějakých 25k voz./24h. Na Brněnské a Hradubické to bude o fous víc. Naštesti velká část z toho budou náklaďáky, takže před špitálem se to dost vyčistí.
Ještě je potřeba severní tangenta, ta toho transitu odvede ještě o fous víc (jen s menším podílem NA).

David

Jako jo … vetsinou navigace doporucovala na trase Praha – Litomysl jet pres Hradec. Takze po ruznych aktualizacich navigaci se to nejspise opravdu v hradci zlepsi!

Luke

Nádhera, díky, konečně, ale proč už nejen D11+D35 + další páteřní dálnice nejsou dostavené? Hlavně neusnout na vavřínech a makat.

Šašek

🎁Super zpráva a 12 610 metrů nové a důležité dálnice D35. Příští rok otevírání navazujícího úseku. Velký palec nahoru.👍

yxc

Ještě je potřeba vyčkat na aktualizaci map v navigacích pro Q1/2022, protože dle webkamery na MUK Opatovice zatím téměř všechny kamiony sjíždějí na I/37.

Šašek

Mapy cz už mají dálnici pěkně zakreslenou…https://mapy.cz/s/lateporane 😊

yxc

Ale ne ty mobilni, ty mývají velké zpoždění. Navíc kaioňáci nebudou jezdit podle app mapy.cz, ale podle něčeho , co jim ohlídá podjezdné výšky apod.

babilon

Waze už to posílá po nové dálnici.

bkv

Na webu ano, v offline navigaci ne. Tam musí proběhnout aktualizace map. A také si je musí uživatel stáhnout…
Online Waze již naviguje

ABCD

Jestli to ukazuje dobře tak pro osobáky vychází nyní nejlépe Praha směr Rychnovsko nejlépe po silnici III. třídy. https://mapy.cz/s/cehuturode Překvapuje mě o kolik.
Takže do budoucna to znamená modernizovat I/36 Časy – Čestice a/nebo I/11 D11-Čestice. Což je v plánech, ale kdy?

yxc

Prakticky celá I/36 se bude překládat do nové stopy, bohužel úsek Holice-Čestice bude poslední. Zatím je plánováno zprovoznění v r. 2029.

Šašek

Časy-Holice:2022-2023, Holice-Čestice: 2027-2029. Nákladní doprava do ŠA Kvasiny a Rychnovsko musí jezdit po silnicích I.třídy.

yxc

Transit do Kvasin jezdí hlavně od MB přes Jičín. Ten tudy jezdit nebude a pojede přes HK. Pomůže až HK severní tangenta.

ABCD

Mimochodem, ten třípruh co se zvažoval u Třebechovic a Týniště je definitivně v kopru?

yxc

Jj,byli tam problemy se zemědělci (lesáky), omezovalo by jim to sjezdy na pozemky. Takže to ŘSD odpískalo.

ABCD

Jj, s rybáři , se starostkou Tyniště, která už pak starostkou nebyla atd.
Otázka zní, jestli se pak ještě pokusila ŘSD řešit ty argumenty proti. Tzn. třeba nějakou traktorovou cestu částečně podél a/nebo křižovatky, které by traktorům umožňovaly bezpečně odbočti do pole do lesa ap.
I kdyby to mělo stát další 20,30,… mil navíc.
To vyznění článku mi dodnes přijde neuvěřitelné.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/treti-pruh-na-silnici-na-rychnovsku.A160823_2268133_hradec-zpravy_the

ABCD

To jsou fakt perly – cituji z článku: Jenže třeba rybáři z Týniště nad Orlicí namítali, že by kvůli tomu nemohli od chovného rybníku zabočit do města, ale museli by vyjíždět vpravo a otáčet se v sousedních Petrovicích. „Cestu to prodlouží o dva kilometry. Na otáčení vozidel tam navíc není prostor,“ popsal jednatel rybářů Stanislav Štěnička. Podobně reagovali i zemědělci, kteří by si při jízdě na pole zajeli ještě více. Navíc upozorňovali na fakt, že by se s technikou v jednoproudové části vozovky nevytočili při odbočování. I kvůli tomu dostalo ŘSD od dopravních policistů nesouhlasné stanovisko. „Rozhodnutí stavebního úřadu vnímáme… Číst vice »

Lysimachia

No, snad to příští rok vyjde.
https://zdopravy.cz/stavba-d35-necekane-zastavila-provoz-na-koridoru-z-prahy-do-ceske-trebove-95104/
„Propadlá“ skruž u Uherska stavbu protáhne, je jisté, že původně avizovaný termín v 08/22 se nestihne.

Jarda Š.

Neměla by ale protáhnout o mnoho, na podzim by mělo být hotovo.

Pavel Bláha

mapy.cz (webová verze) již po novém úseku naplánuje cestu, mobilní aplikace zatím bez aktualizovaných podkladů.

Winchester1873

„kdyby nezdržoval úřad pro ochranu hospodářské soutěže za dob vedení Petrem Rafajem“… Ať teda ten úřad zrušej když jim vadí že koná své poslání.

BND30

Poslání je jedna věc a díky němu zdražení stavby o 500.000.000 Kč druhá…

Joker

Ten úřad je zbytečná instituce zvyšující administrativní zátěž. Každý bohulibý záměr o potírání korupce a transparentnost končí tím, že se zpomalí schvalovací proces a navýší náklady na nové úřednictvo. V konečném důsledku to stojí víc než kdyby si jediný zodpovědný úředník, který je odvolatelný z fleku při průkazu chyby, bral úplatky nebo byl kvalitně zaplacený. Korupce je totiž symptom složitosti systému.

FragU

Bylo by fajn, aby zde byly ploty proti průniku zvěře na dálnici… takový „detail“…

Honza

Dálnice taky není dokončená, jen zprovozněná

FragU

Jistě. Zvířátka ten rozdíl poznají a budou tudy chodit až po dokončení, ne při pouhém zprovoznění…🙈🙄🙂

vitapb

Asi hlasuju pro to, srazit spíš zvíře na dříve otevřené dálnici bez oplocení, než člověka v obci zatížené tranzitní dopravou z chybějící dálnice.

FragU

Za x let stavby mohli plot udělat ( na novém úseku D11 bude). Náraz do srny/prasete ve 130km/h je jistota zranění nebo i úmrtí osádky vozidla. Ta zvěř tam má migrační trasy desítky let. Srovnávate nesrovnatelné.

ABCD

Je to skvělá zpráva.
Z mého pohledu trochu kalí radost malý počet sjezdů a zejména, že není žádný na Levém břehu Labe. Opatovice – Rokytno to je skoro 18 km – to je hodně. Ještě jeden sjezd by podle mého názoru měl být u Bukoviny nad Labem. Tak jak se původně plánovalo. Pro cestující v určitých dopravních proudech by to byl přínos.
Že proti tomu protestovala Vysoká nad Labem chápu, ale přesto si myslím, že tam ten sjezd chybí.

Jakub

18 km ale v obou směrech. Jinak je to 9 km.

Jakub

To, že se musí překládat každá polní cesta už jsme si v ČR tak nějak zvykli, stavět sjezdy á 5 km už je trošku moc ne?

ABCD

Nemělo by tam hrát roli i to jestli je někde v polích nebo u nějaké aglomerace? Nemělo by to mít s ohledem na místní podmínky různá měřítka?

Hytlák

Pane. Tohle je Dálnice ! Ne nějaká okreska ke každé chalupě. Když do Bukoviny,tak zkrátka přes Vysokou. To by to vypadalo všude sjezdy.

ABCD

Jak už jsem psal jinde, jsou tu jistá ale. Není to samé do Bukoviny jako z Bukoviny. Viz podivný „jednosměrný“ sjezd z I/37 severně od Opatovic. Dále ten most u Vysoké je taky dost zvláštní kolik je na něm omezení 20 km/h? Vzhledem k té jednosměrnosti (anebo tedy přes centrum Opatovic) tak to vlastně taky není úplně ono. Sice má být spojka z D1 přes Temešvár okolo Tesca na I/37. Jenže tam zas nemá být most na druhý břeh k fakultce, protože Hradec nemá peníze a problém ŘSD to už není. Takže jediný košer most je na Gočárově okruhu. A… Číst vice »

ABCD

Aj jaj, chybička se při měření vloudila. Tak to sorry. Pointa je to Labe.

ABCD

A ještě tam dost podstatnou roli hraje podivně jednosměrný sjezd na MúK na I/37 severně od Opatovic. Je to jako celek v některých směrech takové zvláštně nekompletní.

yxc

Opatovice plnohodnotnou MUK nechtěli. I todle byl úspěch, že na to přistoupily.
Bukovina se škrtla v rámci Bártových úspor a do budoucna ji nahradí „HK Jižní propojení“ z MUK Březhrad k ČOV na druhé straně řeky.

ABCD

Tady jistou šanci vždyck vidím v to, ře se dejme tom jednou cca za dvacet let vymění politická reprezentace v obci. Starosta, rada atd. Tak je šance to zase časem změnit do nějakého rozumného stavu. Kolikrát je to jen taková „politika“ a názor jednotlivců.

ABCD

Ideálně napravit při rekonstrukci za obvyklých(?) 30 let. A do té doby je tak akorát čas vyřešit územní řízení apod.

MartinS.

Je to dálnice. Na rychlostní silnici nemají být sjezdy každé 4 kilometry. Jeden je po 8,5 a další po 5 km. Vysoká, Bukovina, Dříteč a Borek nemají dohromady ani 3 tisíce obyvatel. To opravdu není zalidnění, které by opravňovalo sjezd z dálnice. Auta do všech ostatních obcí v okolí se z dálnice dostanou stejně pohodlně na MÚK Opatovice nebo Rokytno.

ABCD

To máte víceméně věcně pravdu, ale já se tady v těch příspěvcích snažím „řešit“ i mosty přes Labe a vzhledem k tomu, že ten Opatovice – Vysoká je takový zvláštní kvůli tomu sjezdu jedním směrem (i omezené rychlosti atd) a že by se to časem mělo optimalizovat. Takže by pak byla rozumná „pravobřežní“ a (malá) „levobřežní“ Hradubická a mezi nimi optimální mosty. Jednou z možností bylo ten sjezd u Bukové protože tam je hodně dobrý most přes labe (D35). Pokud se vyřeší „obousměrnost“ sjezdu u Opatovic a tím pádem most bude dobré dopravní spojen -í tak prosím, OK (například). Máte… Číst vice »

Koro

Proč čeká Sezemice větší zátěž?

Michal Dvořák

Protože z průmyslové zóny na východě Pardubic bude při cestě na Prahu výhodnější dojet na dálnici přes Sezemice (ať na křižovatku v Časech nebo před Rokytnem). Než budou mít Sezemice obchvat, bude to tam asi náročnější.

Pako

Náročnější – po je hodně mírně řečeno. Bude to dopravní peklo! Tady se s realizací východního přivaděče do Pardubic hodně zaspinkalo!

Jarda Š.

Dopravní peklo je přehnané označení, ale problém pro místní to zhoustnutí dopravy bude a čekání na obchvat bude nepříjemné.

Koro

Díky za objasnění

Lysimachia

Plus se teda Fáblovka–Dubina taky zadřela, stavba už měla běžet a pořád nic…

Lektor

Protože kraj spal, ikdyz videlze dálnice se staví.

Hytlák

Hejtman se před chvílí v TV jako vždy vymlouval zase na stát.

ZdendaP

Pokud jde o Sezimice, tam to žádná výmluva není. To je prostě fakt. Obchvat je silnice I/36, takže tu má stavět ŘSD. Pokud jde např. o Rokytno, tam je to už jiný příběh.

ZdendaP

Zrovna obchvat Sezimic je ale silnice první třídy, takže ji staví ŘSD. V tomto případě to není kraj kdo zaspal. Je to stát.