Otazníky kolem tragické nehody na přejezdu. Rýhy v asfaltu i jednání na podzim. Stížnosti nebyly, říká SŽ
Nehoda na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Policie České republiky
Drážní inspekce prověřuje stopy ve vozovce i uspořádání přejezdu.
Pod titulkem „Z dopravy“ bych očekával fundovanou diskuzi, ale to, co zde čtu mne naplňuje hrůzou. Takže, přejezd, čím vyšší rychlost na trati, tím vyšší převýšení vnější koleje, ne? Tedy schod, dvě koleje, dva schody. Dále vozidlo, jaký to byl kamion? Byl to nízkoložný přepravník těžkých nákladů. Takže z principu nízké těžiště nutné, proto více náprav s malými koly. Navíc možnost jakéhosi „natažení“ na délku. To ovšem při malé světlé výšce podvalníku ji ještě více snižuje. Hydraulický zdvih je použitelný většinou jen u stojícího vozidla, kdy je vozidlo i náklad pod kontrolou. Jako řidič kamionu i těžké přepravy (už v… Číst vice »
Na to ze tam auta drhnou podvozejk se uprozornovalo Xkrat a NIKDO s tim nic nedelal!!! Uz jen to ze na sfaltu jsou vydrene ryhy ma byt okamzite k reseni! Tady si kazdej hraje na predpisy na to co musi nemusi, co je jeho povinnost nebo neni, ale zcela zrejme vec se neresi!!! Jednoznacna chyba spravy zeleznic! Takove prejezdy kde se drou podvozky maj bejt okamzite odstaveny po prvnim skrabanci jako jsne indikaci ze prijde problem jednoho dne a on VZDY prijde!
Strojvedoucího je mi líto, jako obvykle v našem kocourkově se prostě neuvažuje dopředu se zodpovědností tak jak to umí u některých jiných národností, o možném riziku určitě věděli když přejezd navrhovali jelikož tam jezdí zemědělská technika, později evidentně věděli když tam nemohli jet s autobusem a kamiony tam mají problémy vůbec ale nikdo nic moc nedělal, jen pár ouředníků si přehazovali problém jako horkou bramboru, jak typické… Oni jsou sice docela otravný i bezpečáci, většinou se jím smějeme, ale jen do doby než o něco zakopnu protože to tam nemá co dělat nebo nedej bože jako nyní příjde někdo o… Číst vice »
Už jsem to zmiňoval níže – ten tahač do toho započítávat prakticky nelze (do hmotnosti se kterou se vlak střetl), ten stál po srážce stále na místě, jak fotky ukazují. Buď se podval „vyhodil“ při nárazu směrem vzhůru (stát se někdy může i nemožné), nebo byl zvednut kvůli hrbu moc vysoko a je tedy otázkou, zda byl v danou chvíli k tahači připojen. Je třeba si uvědomit v jakém šíleném stresu ten řidič byl – on musel konat rychle. Logicky moc nevychází, aby po nárazu vlaku do soupravy se tahač záhadným způsobem odpojil anebo se při řádném spojení neposunul po… Číst vice »
Tenhle typ podválu se v tom místě rozdělí aby se dalo najet na ložnou plochu.
Je to modulární návěs, v tom bodě se dá rozpojit. A hlavně kus návěsu zůstal na tahač, takže to co píšete je nesmysl. Hned vedle tahače leží od něj utržené nosník návěsu.
Tahač 15tun
Návěs cca 25tun
Vrták 65 tun
Tahač počítat musíte minimálně v okamžiku nárazu, než povolily šrouby
https://www1.pluska.sk/krimi/desat-rokov-tragedie-polomke-co-je-vodicom-autobusu-ktorom-zomrelo-dvanast-ludi. Hlavným vinníkom vtedy aj teraz je obec a jej stavebný úrad, keďže povolili podnikateľský zámer bez adekvátnej úpravy prístupu. Železnica a často aj vodiči sú v mnohá prípadoch len obeťami podobných pascí a veľmi rozšíreného šlendrianu úradníkov v obciach, ktorí akože za to nie sú zodpovední. Stačí si prečítať zákon o dráhach, že kto je zodpovedný za priecestia, za jeho vznik, zmeny (!) a označenie. A opravdu to nie len železnica!
Kdysi tam u toho přejezdu seděla v budce ženská, která na befel z dopravního dispečinku spouštěla závory. Jenže v rámci automatizace a hlavně úspor na mzdových nákladech byly pracovní místa fyzického dozoru prakticky na všech přejezdem zrušena. Chci říct, že kdyby na tom přejezdu ta zaměstnankyně ČD byla, tak by k té nehodě s největší pravděpodobností nedošlo. Zaměstnankyně by ji zabránila buď okamžitým informováním dispečinku, který by hned kontaktoval strojvedoucího anebo by hned běžela tomu vlaku naproti aby sama varovala strojvedoucího.
Takže před každé auto běžec s praporkem?
Pane Lubajs, požádejte ošetřujícího lékaře, aby vám přidal v medikaci. Současné léčba se už míjí účinky.
V tomhle úseku zmizely mechanické závory už někdy za socialismu, když se dělal autoblok (někdy v 60. letech v návaznosti na elektrizaci nebo v první polovině 70. let, sám nevím), a rozhodně to bylo dobře. Na hlavních tratích všechno mechanické je anachronismus (a to píšu já, který bych nejradši vykopnul všecky Esy a vrátil zpátky relátka). Nebo by to mělo být jako v metru v Rusku, kde je dodnes pod eskalátory taky dozor v budce? Že by na každém přejezdu někdo hlídal? No proč ne, pokud by to zabránilo aspoň nějakým tragickým nehodám (samozřejmě současní Držgrešlové Hamouni v čele SŽDC/ČD… Číst vice »
Hlavní trať, 140 tratovka a pořád přejezd jak za krále klacka? Polnacka hned vedle už je v pod tratí… O kus dál je most a tady pořád nic.
Státní správa spravuje své přejezdy. Snad tedy i jako my ostatní lidé na místo někdy zavítají.
A každý opravdu každý, kdo tam byl, musel vědět, že je to přejezd na h. A oni jako lidi z oboru dělající správu by to měli vědět asi také.
Do firmy se snad musí jezdit ne..
Vzhledem k tomu že jsem místní a u tohoto přejezdu fotím tak 20 let, tak vím jak to tam vypadá a vypadalo…U tohoto přejezdu je asi problém úplně jinde..když se v roce cca 2002/03 dělal koridor tak za přejezdem končil asfalt..cesta totiž byla pouze příjezdovka na místní pole, takže jen pro traktory které projely v pohodě..to že se tam najednou postavily mega skleníky a z polní cesty se udělala cesta, kde projede možná 5 kamionů za hodinu, tak je asi problém kdo to tam povolil jezdit bez úprav přejezdu který v době stavby bez problému vyhovoval i s těmi hrby… Číst vice »
hlavně když člověk staví barák na složitém místě tak tam musí dělat točnu pro hasiče, na jeden dům musí být x parkovacích míst atd… a tady vybudují skleníky s jistou dopravní intenzitou a strašnou příjezdovku nechají…
Byla na to vůbec EIA?
Foto, jak ten přejezd vypadá z pohledu strojvedoucího, celkem dobře ukazuje i ten profil silnice okolo něj:
https://garaz.autorevue.cz/download/file.php?id=109551
Podle panoramy z r. 2013 na https://mapy.cz/s/kuselagusu to vypadá, jako by tenkrát byly ty kolejnice nějaké zvlněné. Ale že by tehdy byly vyjeté koleje i přes kolejnice na přejezdu, je asi málo pravděpodobné …
….. cesta totiž byla pouze příjezdovka na místní pole….
Díval jsem se do mapy KČT – Ostravsko, z r. 2000, druhé vydání, a tam na konci cesty před lesem je/byl u řeky kravín, coby jediná stavba na tuhle cestu od přejezdu připojená.
Nejhorší na tom všem je to, že pokud by se zbytečně nekecalo a místo toho se trochu hráblo do země, tak to dávno nemuselo být takhle blbě a ty nehoda se nemusela stát. Ale v tomhle státě se především kecá a řeší proč něco nejde. Prosím to vše platí za předpokladu, že se nehoda stala tak, jak popisuje řidič, nicméně ten profil je tam evidentně špatně tak jako tak.
Autor spekuluje, zda tam auto mohlo vjet, samozřejmě že mohlo, kamiony tam jezdí přes farmu NETIS. Stačí sledovat ukazatele https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=106444868&newest=1&yaw=1.059&fov=1.257&pitch=-0.010&x=18.4305870&y=49.9000312&z=18&base=ophoto
Ale ani to, že někudy jezdí 3,5t + neznamená, že by tou samou cestou mohla jet za určitých okolností tato konkrétní souprava. Těmi okolnostmi mohou být rozměry, hmotnost, zatížení nápravy atd. Otázkou je jestli v případě takového přejezdu někde v polích, který nebyl vybudován na nějaké vyšší zatížení není možné, že ho při přejezdu takový mnohatunový kolos poškodí.
Do těch skleníků jezdí normálně nakládat kamiony obchodních řetězců. Tato souprava projela směrem do skleníků naložená, uvázla vyložená při cestě zpět.
Tahle souprava že jela od skleníků a prázdná? A ta vrtná souprava v poli? To tam běžně roste? A nechcete misnad namluvit to, že ten tahač s podvalem jel pozadu s tím, že celou cestu do Dolní Lutyně odcouvá, že ne?
Viz příspěvek minutu před tímto.
Oprava, to si pletu s jiným dopravcem, co psal že tam uvázl také.
No proto 🙂
A ještě něco. Nesrovnávat běžný silniční návěs s tím co táhl tento tahač natož celkovou hmotnost souprav.
Ano táhl plošinový návěs s hydraulickým zdvihem. Třeba si to nezdvihl, nebo začal zdvíhat, až když se zasekl. To se jistě dozvíme z vyšetřování.
Takže můžeme čekat další ránu. Jen to bude kamion místo podvalníku. 🙁
Nosnost přejezdu je dána nosností kolejí, na kterých je vybudován.
Díky za info.
Jakákoliv přeprava po silnici je omezena hmotnosti na nápravu, takže když vezete něco těžkého nadrozměrného tak máte vozidlo s více nápravami aby se hmotnost rozložila do více bodů a nebyla překročena na jednotlivých nápravách.
osobne mne dost zajima, jestli zavladne (a uprimne doufam, ze na techto strankach tomun tak nebude) ticho po pesine……jakmile se zjistilo, ze padly obvykle mantry (polsky ridic, ozralec, nedouk, vrazdici tocvolant…….) a ze konstrukce toho nestastneho prejezdu je jaksi primarni pricinou nestesti, zacala se SprZel stavet na zadni
maslo na hlave ma i regionalni spravce komunikaci a organizator dopravniho znaceni …
nechme se prekvapit
Z mé strany nikoliv a budu napjatě očekávat každou další informaci. Vždy mě štve když nastane nějaká situace, které se dostane velké mediální pozornosti a během krátké doby přestane media zajímat a ty přestanou zprostředkovávat informace široké veřejnosti a přeorientují se na jinam na něco jiného a původnímu tématu se přestanou věnovat pokud přestane být zajímavý pro senzacechtivé čtenáře. Neříkám však, že je to případ tohoto serveru, ale u mnoha jiných naprosto běžná praxe.
Tak tento server nejsou „Stařinky“ ani „iVčera“ ani nic takového, takže tady budou další informace určitě
🙂 Jo, to sedí. Včera jsem otevřel článek kde bylo:
Dnes 16:04 – Jičíněves
Osmnáctiletý mladík v pátek v pravé poledne havaroval na Jičínsku se svým osobním vozem.“
Normálně mě to tak vyvedlo z míry, že jsem začal přemýšlet co je za den 🙂
Nakonec se budou snažit to hodit na fíru.
Podobně jako ve Studénce a mostem…
Tam to chtěli hodit na strojvedoucího? Vždyť tam nebylo na ten den žádné omezení tak jak by to na něj mohli hodit? Nebo si to měl zjišťovat po vlastní ose (a pro celou trasu), jestli se tam něco nebude dělat? 🙂
Jak se ve Studénce snaží něco hodit na strojvedoucího?
Vzpomínám si, co se stalo srážka Pendolino s polským kamionem? Po nehody některé přejezdy zrušili, mnoho vylepšila a aby mohlo zabránit další srážka s vlakem. Divím se. Kontroly všechny přejezdy nepomohlo. Místní lidé hodně mluví, že je ten přejezd byl špatně postavení. Nikdo to neupozornil? Teď myslím. V budoucnu bude zrušen bez náhrady.
Náhradu má jen o několik stovek jinde.
* metrů
Pozdě diskutovat, fíra to odnesl ! Na tratích by měly být nadjezdy a podjezdy. Tady je vidět , že nerovnost vozovky je průser……
Na diskuze nikdy není nikdy pozdě, protože bez diskuze a s konstatováním „stalo se a nic s tím nenaděláme“ se problém nevyřeší a může přijít chvíle kdy budeme číst o tom stejném přejezdu a o stejné nebo velmi podobné situaci.
Proč, nebyli za 10 let schopni vybudovat ani ve studence ani moc jinde. Tady je to o tom, že ten přejezd byl totálně deb. A šlo to narovnat.. Šlo. Jen by se muselo chtít
A přitom stačilo při stavbě přejezdu vykopat o pár metrů asfaltu dál, dosypat 2-3 fúry štěrku víc, a nemuseli řešit ani nehodu, ani autobusy…. jenže to by se jim muselo chtít přemejšlet, co se sklonama a navýšením svršku při rekonstrukcích. Pár přejezdů jsem kopal a zavážel, a ten salám na všechno od projektantů, traťáků atd, je obecný, plošný, systémový.
Nebude to tím, že přejezd je někoho jiného a Silnice taky?
Úplně nejlepší by bylo kdyby při rekonstrukci byl nahrazen podjezdem.
Tady je to právě problém. Podjezd i nadjezd budou dělat na jedné straně trati problémy.
Nejsem místní, takže mohu vycházet jen z map, ale jaké problémy to způsobí? Nejbližší vjezd do domu je kolem 160 m daleko od přejezdu, a křižovatka s odbočkou do firmy je kolem 260 metrů daleko.
Tak pak leda přejezd zrušit a zpevnit cestu z druhé strany, ale chápu, tam zas je nějaká chráněná oblast, takže problém číslo dvě.
Chráněnou oblast jsem nikde v mapě nenašel. A i kdyby tak někdo psal , že je tam nějaká ptačí oblast…skleníky těm ptákům nevadí? Vadí jim snad elektrárna? Vadí jim provoz na koridorové trati? Na té cestě by jistě nebyl provoz jako na magistrále nebo na dálnici. Stavíme spousty kilometrů dálnic a tady by byl problém jen zpevnit 2km původní cesty která cestou je? Však se to nemusí asfaltovat. Stačí tam položit panely. Ta cesta tam historicky byla tak nevím proč by tam nemohla být i nadále. Problém, že ubývá možností jak se někam dostat je právě tím, že se opouští… Číst vice »
Souhlasím, za mě nejlepší varianta, měla by se vytyčit hranice, že na koridoru (a na dalších významnějších tratích) nelze při rekonstrukcích přejezd opravovat, ale pouze zrušit/nahradit, vyjma zcela výjimečných případů (které by byly ideálně daný normou, vyhláškou, apod…).
A ano, taky mě štve, jak se vymýšlí nové a nerespektují se trasy existující po staletí.
Obávám se, že by to pak dopadlo tak, že by se přejezdy nechaly chátrat až do úplného rozpadnutí…
Z jedné strany od trati kopec dolů a z druhé strany od trati kopec nahoru. Na takovém místě těžko dělat podjezd
A nadjezd by tedy vycházel lépe? Ptám se protože nejsem žádný projektant.
Pokud ne tak prostě přejezd zrušit a řešit alternativní trasy. Nebude stačit přejezd upravit a čekat, jestli tam prozmenu nezůstane někdo trčet, protože tam vjede přes výstrahu.
Taky tomuhle nerozumím a něco takového mě vůbec nenapadlo, protože mi to přijde jako vyhozené peníze. Ty peníze, které se mohou investovat právě do té druhé cesty. Co se týče té polosamoty na kopci….možná jim bude vadit, že to musí objíždět, ale taky jim možná být vhod, že jim kolem baráků nebudou jezdit náklaďáky.
Jsem místní .Postavit podjezd, čí nadjezd v této prdeli kde projedou dvě auta denně, tak to je opravdu na chocholouška. Je to normální přejezd, jen za volantem sedí šulni. A pak se divíte na ten bordel na silnicích. To píšu jako bývalý zájezdový řidič busu.
Tak pak jednoznačně zrušit přejezd a hledat alternativní přístupy, než riskovat bezpečnost provozu.
proc by se rusil proboha staci srovnat ty hrby!
A kdo to bude platit v této prdeli..
Ten,komu patří ten areál.Je to analogie s vlečkou,tu si také platí majitel areálu.
KOho jineho? stat je ten co to vsechno plati ma dohlednout kdyz dva subjekty delaji jednu vec at je vse vsouladu!
V debatě ke včerejšímu článku bylo napsáno, že v době modernizace trati to byla pouze polní cesta pro zemědělskou techniku. Na stav v té době byl tedy přejezd modernizován. Tolik k návrhu těch, kteří nechtějí více o podstatě věci přemýšlet. Jistě však SŽ mohlo při poslední opravě PZZ zjistit, že se povaha provozu změnila. Nikoho by však asi nenapadlo, že přes přejezd bude jezdit souprava tohoto typu.
SŽ zajímá jen přejezd. O změně povahy provozu měl informovat vlastník silnice a ve vzájemné spolupráci řešit nápravu.
Jak nenapadlo. Oni nemají mozek?
Můžu jen potvrdit a to z druhé strany, jezdili jsme do lesa pro dřevo přes podobný přejezd, který vlastně vedl jen k lesní školce a do lesa, několik let bez problému stačilo přizvednout tahač a dolík se dal projet. SŽ se rozhodlo opravit trať, po opravě kamarád projížděl úplně stejně jako vždy a utrhl vzduchové hadice a návěs zůstal na kolejích. Tehdy vlak naštěstí zastavil včas ale stačilo aby do toho dolíku vysypali dvě kolečka třeba hnoje a mohlo to být v pohodě.
Párkrát jsem někde škrtnul. Ale jak při tom dokázal urvat vzduchové hadice?
Pro policii by bylo strašně jednoduché si usnadnit práci, a řešit strukturu přejezdu což je absolutní ptákovina.
„Uvíznutí na přejezdu“ je pravděpodobné asi tak jako šestkrát za sebou vyhrát eurojackpot.
A pokud se to opravdu stane, jeden ze zákonů o chování na přejezdu jasně definuje povinnost řidiče varovat blížící se vlak. Podle toho, jak lokomotiva a první vůz vypadají, muselo ke střetu dojít v plné rychlosti.
Takže výmluvy typu špatně navržený přejezd ať si policie nechá n další díly Kriminálky anděl nebo případy mimořádné Marty!!!
Bych vás chtěl vidět jak se zaseknete na přejezdu, ten začne řvát výstrahu a vy během nějakých 50 vteřin co zbývá do příjezdu vlaku stihnete zastavit provoz. Než na 112 vyblekotáte problém a oni předají generální stop na dráhu, tak už dávno nebude co řešit.
Máte naprostou pravdu. V souvislosti s události se objevují otazníky, zda-li se samotný přejezd zachoval správně, když při nedovření druhé závory nedošlo ke generálnímu STOP automaticky. Je otázkou, neměly by přejezdy mít svoje nouzové tlačítko pro generální STOP nebo SOS telefon na dispečink řízení provozu (jako je to na dálnici), které by bylo rychlejší než volat na 112. Kolik času reálně uběhne od ukončení hovoru na 112 do aktivace generálního STOP?
Presne to je same ETCS a tlacitko stop na prejezdech chyby. pritom pro bezpecnost by to bylo asi 1000x prinosnejsi
V zákoně je psáno, že se má prvně pokusit vozidlo vyprostit z přejezdu, až poté varovat blížící se vlak.
Takže milý pane Žatecký s malým d, jste úplně, ale úplně mimo mísu.
Ne, že se má pokusit vyprostit. Musí udělat vše pro odtranění .Další přichází pokud tak nemůže z nějakého důvodu učinit. A jestli tak může nebo nemůže učinit nemusí vědět vždy hned a čas běží…….
https://www.youtube.com/watch?v=OODT4fEVnqU
V zákoně je psáno? Potom je potřeba to změnit na „uváznu – nahlásím – odstraním – nahlásím“.
Což s největší pravděpodobností i činil jak mu zákon ukládá. Velmi zajímavé je, že ten tahač zůstal stát netknutý, jakoby byl od podvalníku odpojen a tudíž náraz vlaku do soupravy se ho netýkal. Otázek mnoho, vyšetřování bude dlouhé, počkejme si na výsledek.
A pokud jde o ten „hrb“, pak protože vše je zdokumentováno, tak snad nic nebrání tomu, aby došlo k jeho urychlené úpravě tak, aby průjezd pro všechna vozidla byl bezpečný.
Ano, i takto lze napsat, že o dané věci toho moc nevíte.
Jak varovat blížící se vlak? Jakože se šofér rozeběhne proti němu a bude doufat, že nejede z druhé strany? A ono i tím telefonem na tísňovou linku trvá zastavení provozu několik minut. Měl řidič tolik času? To odpoví vyšetřování.
Ale hlavně hned všechny strany obvinit, odsoudit, (rádoby) zesměšnit a zanadávat si.
Kdo nezažil neví a kdo zažil a přežil může o tom vyprávět. Kéž by se tady takoví lidé objevili a mohli ostaním zprostředkovat jaké to je být v podobné situaci.
Hlavně zesměšnil sebe. To byl tak hloupý názor že se to vidí jen na bulváru či novinky.cz
Tam si jen přečtu článek, udělám si vlastní názor, kouknu do dikuze a se znechucením odcházím.
Jinak to přebírání článků bez ověřování skutečností je peklo viz můj příspěvek k tomuto tématu , který čeká na svchálení.Bude (snad) o pár příspěvků níže 😉
Kdyb náhodou ne tak :
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-mladik-po-nehode-na-jicinsku-spechal-aby-zabranil-srazce-s-vlakem-pokute-presto-neusel-40458371#utm_content=freshnews&utm_term=ji%C4%8D%C3%ADn%C4%9Bves%20nehoda&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Houby Bartoušov. když je to na opačné straně Jičíněvsi 🙁
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=80260535&newest=1&yaw=5.503&fov=1.257&pitch=0.007&x=15.3505247&y=50.3741416&z=16
Světlice?
Aha, to není letadliště.
„„Uvíznutí na přejezdu“ je pravděpodobné asi tak jako šestkrát za sebou vyhrát eurojackpot.“
Jak kde a jak s čím. Tady nelze paušalizovat a dovedu si představit, že to uváznutí na přejezdu nelze srovnávat s výhrou v loterii. Kdo nehraje nemůže vyhrát a kdo nejezdí před železniční přejezd nemůže na něm uvíznout.
Ty jsi fakt bezmozek. Stačilo se na ty mapy.cz podívat a nemusel jsi ze sebe udělat hlupáka. Vlastně ty už ním jseš co? Jen dotaz na kterou stranu měl řidič běžet podle Vás co? a jo viď? Tak a teď se rozčiluj, nadávej, ale měl bys sobě, omluvu od tebe nečekáme. Radši koukej dál na kriminálky, nikam nepřispívej a bude to lepší pro všechny. Jinak ano, řidič když přijel k přejezdu neměl na něj ani vjíždět když to viděl
V plné rychlosti, když ten vlak zastavil podle fotek na dohled od inkriminovaného přejezdu?
To nemusí ještě nic znamenat. Tření vykolejeného vlaku je zkrátka mnohem vyšší, než kdyby zůstal na kolejích, další část energie pohltila srážka samotná a následná deformace vozidel. To jsou fakta, na ostatní otázky typu zda byla aktivována rychlobrzda atd. odpoví vyšetřování.
Zapomínáte na náraz který vlaku podstatně snížil rychlost. jen se podívejte jaká to byla šlupka když se vagóny zabořily do lokomotivy. To nebylo jako když vlak srazí osobák .
Vlak narazil do těžkého, pevného stroje (první výrazné zbrzdění) a následně částečně vykolejil a nejel tedy po hladkém povrchu koleje ale po náspu (druhé brždění), možná do toho vkročila ještě aktivovaná rychlobrzda…
Hlavně šel hlavní náraz na karoserii, ne na rám, proto taková devastace. Ta kastle, jakkoli vypadá masivně, je jen plech.
Nějaké brzdění na poslední chvíli bylo
když cítila, že vlak prudce brzdí, duchapřítomně se zapřela o sedadlo a pevně se držela
https://fm.denik.cz/z-regionu/nehoda-dolni-lutyne-vlak-kamion-prejezd-tragicka-karvinsko-zeleznice.html
jj, díky za doplnění. 🙂
Taky jsem to potom četl – otázkou je, kolik to udělalo. To se asi uvidí až ze zapisovače v lokomotivě, zřejmě tam bude dost výrazný skok vzhledem k tomu, do čeho narazil…
A to jsem si myslel že Pershing je opravdu masivní stroj (hmotnost cca 88tun) který se tváří že vydrží téměř vše.
Akorát, že to nebyl Pershing, co? 😉
Když se podíváte na hnací stroj detailněji, objevíte znaky, kterými disponuje pouze banán řady 151.
Myslím, že „Pershing“ by ve stejné situaci dopadl hodně podobně. Jakous takous šanci na přežití by strojvedoucí měl na řadě 380, panteru nebo Vectronu, nicméně při rychlosti 140 km/h…
Nebyl to brejlovec?
Až na to že to nebyl Persching ,ale Goryla .Mimochodem Persching netaha vlaky kategorie IC a EC,to bylo dřív maximálně na trati Děčín Praha,ale to už je fakt dávno.
Podle pravidelného řazení dávají na Ostravany banány 151, odpovídá to i počtu ventilátorů při pohledu z boku. Jinak to, že Peršing netahá IC a EC není tak úplně pravda. Nedávno mě táhla 163 na EC Cracovia, bylo to na té rychlosti dost znát… Pravda, bylo to asi mimořádně, ale bylo… 🙂 Jinak ony to jsou masivní stroje, ale je znát, že nejmasivnější jsou holt středové oblasti, kde je strojovna…
jj, pravidelně to jezdí 151 a teď už se objevují i Vectrony 🙂
Jinak záskok v podobě 16x jsem zažil taky. Nejúsměvnější byla omluva posádky vlaku za zpoždění „ze strany správce infrastruktury“ a přitom jsme celou cestu jeli stabilně bez nějakého mimořádného zastavování – jen ta rychlost chyběla…
Klasický Peršing ne, ale „stejně vypadající“ zmetek od ZSSK (361.1) tahá Ex2
To byla lokomotiva řady 350 (které se říká Gorila)? Že jich ČD mají hodně… 🙂
151 krysa banán ..
Reagoval jsem na ten původní komentář, kde zazněla „gorila“ (alias řada 350) – že tam byla 151 vím… (y) 🙂
Ani ř. 350 to nebyla.
Karoserie lokomotiv jsou plechové. Náraz šel na vršek. Obvykle to vykryje rám, ale tady nebyla šance.
Musela by být nějaká aplikace do telefonu kde pokud zadáte číslo přejezdu vyvolá to automatický generální stop nebo vypnutí troleje v daném úseku apod. S nějakou pojistkou proti zneužití apod.
Říká se tomu tísňová linka. Není třeba aplikací.
Jinak co se týče ostatních komentářů – pokud začne blikat červené světlo a začnou padat závory tak toho opravdu už moc neuděláte – snad kromě sdělení čísla přejedu na nouzovou linku, jenomže než dají signál mašinfírovi tak to už stejně neubrzdí.
Nějaké běhání a mávání naproti vlaku (když nevíte ze které strany přijede apod.) nejsem si jist zda to má nějaký smysl.
Já bych řekl, že to má smysl. I když nevíte, ze které strany vlak pojede, je lepší si vybrat 50% šanci na zmírnění nehody než stát a čumět se 100% jistotou, že jsem pro zmírnění následků neudělal vůbec nic.
Mimochodem, tenhle mlaďas od Jičína by zasloužil nějaké ocenění. Sice mu to s volantem moc nejde, ale taková duchapřítomnost a schopnost se ve stresu po nehodě rozhodnout správně, to se jen tak nevidí: https://jicinsky.denik.cz/nehody/mladik-varoval-strojvedouciho-a-nedoslo-tak-ke-stretu-s-automobilem-20240124.html
Místo toho dostal pokutu🤔
Lepší pokuta než obecné ohrožení.
A dobře mu tak!
Nehodnoťe zdatnost řidiče pokud nevíte kde a za jakých podmínek. Já mohu říci, že na tom co se v posledních dnech konalo na silnicích (led) nefungovaly ani zmní pneu se skoro novým vzorkem. Navíc jak známo silnice se kolem železničních přejezdů chemicky neudržuje. Co se týče varování vlaku…..moc dobře věděl, že má vlak jet a věděl z které strany. Navíc jde o jednokolejnou trať. Upřímně by mě zajímalo kde k tomu došlo, protože to podle fotky nevypadá, že to bylo někde v Bartoušově v blízkosti železničního přejezdu s hlavní silnicí. Ty tam jsou dva a oba na rovném úseku a… Číst vice »
Ocenění ? Za co? Za to, že řešil něco co sám způsobil?
no protože tenhle to zjevně moc neřešil, jestli je informace správná, že na tom přejezdu stál 13 minut do srážky, tak to mohl být zastavený provoz minimálně 3x..
Takovou informaci jsem ještě nikde nezaznamenal stejně jako by mě zajímaly podrobnosti o tom doprovodném vozidle o kterém se někteří tady zmiňovali. Pokud se jeho přítomnost potvrdí bude to ještě horší.
Pokud jsou tam nepříznivé podmínky (zatáčka) sklon vozovky u přejezdu) možná by nebylo marné tam umístit další přídavné zařízení (snímač senzor) které zaznamená stojící nehybný předmět v kolejišti/na přejezdu a které by včas varovalo strojvedoucího např. světelným signálem na varovném návěstidle ve vzdálenosti rovnající se brzdné dráze nejběžnější soupravy při nejvyšší povolené rychlosti. Na obě strany
Ač nejsem příznivcem živelného rušení přejezdů tady otevřeně říkám přejezd zrušit a vybudovat/obnovit přístupovou komunikaci od Věřňovic. I ta zimní údžba by byla snazší, protože to nebude dokopce, z kopce, ale po rovině
Nebo třeba tak, pokud to lze – tak tu nepříznivou situaci na tom přejezdu úplně změnit
Ano, i to je varianta, ale pořád tady máte určitá rizika a dva přejezdy v krátké vzdálenosti od sebe kdy přes tento budou projíždět zejména nákladní vozidla a budou nucena jezdit od farmy do kopce (chceme snižovat emise, ale necháme auta supět do kopce místo toho abychom je nechali jezdit po rovině). No a pak je tady zimní období a možnost náledí atd. Proto volím 2km k hlavní komunikaci prakticky rovně a po rovině s převýšením 0m místo rovněž dvou kilometrů, klikatě a s převýšení 31m.
Upřímnou soustrast rodině strojvedoucího, ať je mu země lehká a jeho duše najde klid.
„Mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová řekla, že přejezd je v provozu od roku 2001 a byl vybudován v souvislosti s modernizací koridoru.“
Aha, takže historicky tam žádný přejezd nebyl? Opravdu?
https://mapy.cz/19stoleti?q=lutyn%C4%9B&source=ward&id=14778&ds=2&x=18.4374129&y=49.9145211&z=15
To znamená jediné a sice, že ho někdo musel zrušit aby mohl být opět obnoven.
Ovšem byla sem rovněž ona druhá cesta od Věřňovic.
No vlastně ano. Opravu. Tento přejezd nemá nic společného s přejezdem z 19. století a z tohoto pohledu je nový i když byl postavený na místě původního starého přejezdu.
Pak šlo o rekonstrukci přejezdu původního na stav jak je nyní a nikoliv o výstavbu zcela nového.To sdělení je možno pochopitpak tak , že tam žádný předtím nebyl.
VY vs RE ,Výstavba vs rekonstrukce
Ještě že do toho nevrazil flirt, to by bylo 30 mrtvých. Hlavně že máme už elektronické občanky. V oblouku takovej super přejezd a nikoho to nesere. Tady je totální selhání drážní inspekce, dopravní policie, atd. My jsme normální banánovka. Včera jsem chtěl nastoupit do plného autobusu, všichni okolo dveří čuměli, že už se asi nevejdu, kdybych je asertivně nepoprosil, ať postoupí dále od dveří, že v ulička je volná, tak jsem s busem nejel. To je obraz naší společnosti. Proto se stala tato nehoda, bohužel a díky bohu, že to odnesl jen jeden člověk a ne 30, nebo 50. Já… Číst vice »
Docela by mě zajímalo za co ty –
Za tu kravinu s obcankou?
To je odpověď nebo dotaz?
Taky jsem nepochopil, proč to do toho taháte. To jako dokud v ČR bude jediný ne úplně bezpečný přejezd, tak se nesmí dělat digitalizace agend veřejné správy?
Já jen že v roce 2024 by takováhle nehoda neměla být
Ona i ta digitalizace se dělá banánovou metodou. Občas si také říkám, že ač se tu nemáme špatně, tak jsme národ zoufalců, co všechno omlouvá a všechno dělá napůl.
Aha, dobře, vy tady budete mít radši elektronické občanky, než bezpečnější přejezdy, tak to jo
Falešné dilema.
Ne, je to stejná kravina jako napsat „zrušením poštovních známek rapidně stoupne kvalita pěstované zeleniny“.
Spis to s těmi plosinovymi vozy.
Za občanku bych dal naopak +
No tak hlavně ČD (asi) nedávno uvažovaly, že ty novější a modernější elektrické lokomotivy které mají i nějaké nárazové testy kabiny dají úplně pryč a nechají si jenom Pershingy. Z Pershingu (ačkoli mám tuhle lokomotivu opravdu rád a líbí se mi její zpěv) zůstala jenom hromada šrotu a mrtvý mašinfíra)
nesmíte motat jeden konkrétní moderní typ, kterých jsou pouze jednotky kusů s jinými typy, kterých každého jsou desítky až stovky kusů! A do jednotek kusů jednoho typu se nemusí vyplatit nákladná instalace vlakové části zařízení ETCS.
A nebo by díky Flirtu fíra přežil.. Je konstruovanej podstatně líp.
Stav naší společnosti jste vystihl naprosto přesně. Chudáci děcka a vnuci.
Jednotka 480 (Flirt) je o necelých sto tun lehčí (mimochodem, pendolino váží víc než 2x tolik), než čtyřvagónový vlak se 151 v čele. Jednou jsem s Flirtem rychlozastavení (nedokážu říci, zda to bylo nouzové brždění) zažil a překvapilo mě, na jak krátké dráze zastavila.
Já se v diskuzi odporstím od všech nářků jestli tam mohl nebo nemohl jet, jestli byl nadměrný nebo ne, jestli silnice vyhovala nebo ne a tak. Já jen podotknu, že pokud je pravda, že tam vjížděl v době kdy blikalo bílé světlo, tak měl dost času celému neštěstí zabránít a je to prostě nemehlo. O pravdivosti jeho tvzení sice pochybuji, ale předpokládejme, že tam opravu blikalo bílé světlo. Kdyby tomu tak bylo, tak do příjezdu vlaku měl dost času na to, aby zvolil jednu z několika možností jak tomu mohl zabránit nebo alespoň významně minimalizovat škody. a) mohl zavolat na… Číst vice »
Přejezd přejde z bílé do výstrahy, jakmile do jeho obvodu vstoupí vlak. Takže klidně mohl mít méně než minutu času.
nevím jak ten konkrétní přjezd, ale přejezd v nedalekých Loukách před příjezdem vlaku přestane bílé blikat, za cca 30 sekund začne výstraha a za cca minutu přijiždí padají závory a přijíždí vlak. Je to dost času na minimálně minimalizaci škod.
To je celkem 1,5 minuty. Co za tu dobu chcete stihnout?
Nadělat si do kalhot…
Na koridoru i jinde se odkládá výstraha a přestává blikat pozitivní světlo. Tudíž času je více. Jde i o to, jestli tam ten šofér nezevloval třeba 10 min. To snad vyšetří policie.
Nevím jak Vy, ale já mám tedy v autě trojuhelník.
A co s ním ? Než ho najdete, tak je vlak v autě. A jak daleko musíte běžet, aby stih zastavit ?
1. Vím kde ho mám
2. Nikdy neni zarovnaný a nikdy není nepřístupný (přístupný ihned po otevření víka kufru)
3. Neříkám nic o tom , že bych ho v takové situaci řešil a umisťoval.
Pouze říkám, že mám v autě výstražný trojuhelník a ne výstražný kříž.
Možnosti: a) reálně trvá cesta informace 2,5-4min. Osobně zažito, info ke mně šla cestou řidič –> policie –> provozní dispečer –> výpravčí. Avšak i přesto jsme vlak zavčasu zastavili. b) hovadina s nejistým výsledkem. 300m je málo, musel by aspoň 600m. K tomu tma, vítr, déšť. Za stejnou dobu co by trvala „pochůzka“ by byl návěs dávno přizvednut a mimo profil (počítejte dobrých 25min a v kolejišti jsem se toho služebně nachodil až až) c) hovadina, po zhasnutí pozitivy má cca minutu do př8jezdu vlaku na přejezd. To by daleko nedoběhl. d) čistá fabulace Ach to šotovyšetřování… Hromada nesmyslů, dotyčný… Číst vice »
A má být konkurenční? Nemají se (i dle všech možných pouček) doplňovat do efektivního řešení? Já vím, realita…
Františku doplňovat by se samozřejmě měly, jenže on to v tom kontextu myslel jinak.
Je tam traťová rychlost 140 km/h. Co řeší 300 m? Navíc za tmy.
Reálně nejspíš stihnul akorát vylézt, říct něco hodně hodně neslušného, možná začít hledat kam volat a pak už jenom koukat…
Já se odprostím od všech nářků a začnou naříkat ještě víc a hloupěji.
Jediná šance je přejezdy zrušit, a dokud se to nepovede, jezdit přes ně 5 s nepřetržitým houkáním.
Ano, to by autíčkáři a kamionisti měli. Jinak budou nehody stále.
Hi hi hi. Autíčkáři. Tak když jste tak chytrý tak mi řekněte jak takovýhle přejezd kde jsou závory a bílé světlo lze přes přejezd přejet povolenou rychlostí 50km/h. To bych chtěl vidět. Obzvláště pokud je kopec tak prudký a v zatáčce, že nemusí být vidět vozidlo jedoucí z opačné strany. Ale hlavně, že je na takovém přejezdu v polích bílé světlo. A jestli o tom hrbu neměl tušení a jel skutečně 50 pak se nedivím, že to tam pověsil fest.
Jeden zastrčený přejezd vs. omezení délky vozidla
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=91492620&newest=1&yaw=2.168&fov=1.257&pitch=0.182&x=15.3858335&y=50.5126941&z=18
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=91492591&newest=1&yaw=5.878&fov=1.571&pitch=0.046&x=15.3863479&y=50.5124286&z=18
Ten přejezd znám. Je v uvozovkách debilní. Hlavně v zimě. Sklon a pak koleje. V zatáčce. Strojvůdce ani vy nevidíte lautr nic. Jednou tam vypli signalizaci, úplně jsem měl strach tam vjet. No 8 let keců o řešení přejezdů. 0 samozřejmě. V Japonsku funkční detektory kdo ví kolik desítek let. U nás jen kecy jak to nejde. Vlak se evidentně díky přiblbým číselkům na přejezdech a volání nepovedlo zastavit. Strojvůdce bez šance mrtvý. Jezdit se tudy musí. Nadjezd nebude nikdy nebo bude nerentabilní. Stačil detektor. Kamera Ale jen žvásty.. A nevidím, že by za 8 let s tím ažd pohlo.… Číst vice »
Zajímavé, kolik lidí ví, že je ten přejezd problematický. Musí to vědět i ten, kdo najal firmu na stavbu. Nakonec to musí vědět i lidi z té firmy, co tam stavi(určitě tam nejeli poprvé rovnou s 50t vrtákem). Ale řidiči toho nadrozmeru to asi nikdo neřekl.
No u nás jsou vše možné infrastrukturní paskvily. Které by v Rakousku a Německu byly nemyslitelné nebo dávno vyřešeny. A to se bavíme o silnicích i žezeznici. Jsme větší diletanti. Je to třeba plánovat. A to tady nefrčí. + doba komunismu.
Dokud za tyhle věci nepújdou sedět ti, co je schválili, tak se budou dělat dál.
Ale sedět, to nikomu nepomůže. Obvykle de sedět jen řidič ne.. Tak o co go..
Pak je to ještě možnost e) zpanikařil a nevěděl co dělat, tak ho nenapadlo nic jiného než aspoň vyskočit z kabiny a utéct, aby zachránil aspoň svůj krk.
Zase bych toho kamioňáka tolik nezavrhoval.
Proběhla tu někde v diskuzi informace, že tam bylo i doprovodné vozidlo. To už by pak bylo opravdu velké selhání.
Kdo u toho byl nebo nebyl je celkem jedno. V čase, který byl k dispozici, jsou možnosti odvrátit střet reálně nulový.
Jedno to není. Zatimco řidič tahače zvedal podval, řidič doprovodného vozidla mohl ihned volat. A samozřejmě nejlépe neměl vůbec dopustit to uváznuti.
Asi tak nějak
pokud měl doprovodné vozidlo, tak jeho osádkou měl být zastaven před přejezdem a podval měl zvedat již před ním a stejně na přejezd měl nejlépe s nadmerným nákladem vjíždět s vědomiím pracovníků provozovatele dráhy – dočasným zastavením provozu na trati.
Jaký čas byl k dispozici?
Ano, objevilo se to tuším v předešlé diskuzi k tomuto tématu.
Tak v ČR běžná věc. Všichni vědí,že je něco špatně,ale nic se s tím nedělá dokud se nestane malér. Pak si to přehazují jak horký brambor.
Ani pak se s tím nic nedělá.
Správa železnic má vše v naprostém pořádku a podle předpisů, které si sami vymysleli. Všichni to víme. Jak je možné, že se někdo opavažuje naznačit, že ne?
Za nehody na přejezdech většinou mohou příslušníci silniční sekty.
WTF?! Co je silniční sekta? 😀
V Americe časté
https://www.youtube.com/watch?v=1Ee30K922Pk
Znáte to tam, žil jste tam, nebo jen blbě kecáte?
Já tam žil a znám to tam a má pravdu. Železniční infrastruktura všeobecně je v USA problém, hlavně ta nákladní.
Mám dotaz, kdysi bylo uvedeno, že pokud se prorazi závora, tak by měl fungovat generální stop. Neměla by být podobná funkce, pokud se závory nedostanou do vodorovné polohy?
Souhlasím, dotaz rozšířím o otázku – jak dlouho se spustí výstražná zařízení na přejezdech při průjezdu vlakové soupravy ?? Doba kdy šranky obsluhovaly závoráři a závorářky je minulostí. U závor na přejezdu se poítá s možností proražení spuštěných šranků – to je pravidlo už od vyhlášky 145 z 20.století.
Neměla. Nesklopí-li závora do koncové polohy jedná se o nouzový, nikoli poruchový stav. A generální stop uvádí do činnosti pracovník , řídící drážní dopravu.
A při nouzáku opravdu nemá důvod generální stop namáčknout. Viz předpisy D1 a Z2.
Nouzový stav může být smrtící, ovšem ne pro pracovníka řídícího drážní dopravu. To může být důvodem, proč se tyto předpisy nezmění.
Králův Dvůr. Taky dobrej, dost frekventovanej. Na vedlejším byla v prosinci ta cisterna. https://mapy.cz/s/nutetufoko
„Letos na podzim“ asi ne.
asi ne:) díky za upozornění.
Když chce někdo postavit výrobní podnik musí si zajistit přístupové komunikace; chápu bez nich je pozemek levnější. V roce 2015 dle map zde žádná firma nebyla. Je evidentní, že tato místní komunikace není určená pro kamiony. Domnívám se, že začátek problému je již u stavebního řízení těch skleníků. Zásobování není zcela jistě pravidelná kamionová obsluha výrobní firmy. Na problém bylo zaděláno již zde, bohužel.
Obávám se, že to, zda nějaká komunikace je nebo není určena pro kamiony musí dát vědět dopravní značení, a ne pohled z okna nebo na mapu.
Je tam dopravní značka zákazu vjezdu vozidel nad 3,5 tuny:-) S dodatkovou tabulkou „zásobování vjezd povolen“.
nikoliv – blíže viz zde z příspěvku kolegy trumwaye https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=106444867&newest=1&yaw=0.751&fov=0.791&pitch=-0.048&x=18.4305590&y=49.8999900&z=18
To neni pravda. Za to, ze komunikaci projede, je zodpovedny vzdy v prvni rade ridic.
Na sidlisti by se taky nevecpal do uzke slepe mezi zaparkovana auta, i kdyz tam neni zakaz.
Pokud bude ta ulice slepá pravděpodobně bude u vjezdu do ní informace, že slepá je. Ale pokud tam bude potřebovat i tak zajet tak tam zajede slepá neslepá. A bude-li tam zákaz vjezdu nemá tam co vjíždět. V takovém případě by tam ani žádná auta stát neměla.
Jinými slovy, nebudete hledat nápravu, ale důvody proč je chyba jinde… No….
Náprava je jasná, přejezd se musí upravit. Ale zásadní otazka je, proč se tak nestalo už v souvislosti se stavbou těch skleníků.
Řidič, zkušenosti nebo typ použitého přepravníku???
Zásadní otázka je, proč se tak nestalo dávno bez ohledu na nějaké skleníky. Pochybuji, že ten přejezd splňuje normy. Dávat to do souvislosti s čímkoli mimo železnici je alibismus, který leda tak ospravedlňuje, proč není třeba upravovat přejezdy jinde.
Před skleníkama tam bylo jen pole. A zemědělská technika na takovém prejezdu žádné problémy mít nemohla. Skutečně je podstatne mít každý přejezd „do pole“ dokonale sjizdny pro kamiony nebo snad dokonce nadrozmerne náklady?
Není jenže my neumíme jít cestou nejmenšího.
A osobáky tam nejezdili. Jj, to je to hledání důvodů proč něco nedělat.
A mimochodem takové brány mají docela nízkou světlou výšku nad zemí, i když jsou zrovna složené a některé přívěsy též. Zemědělská technika není jen traktor.
Stačí tam mít zákazové cedule (auta delší než, tězší než). A pro to, co tam smí, mít přejezd sjízdný.
„Zásobování není zcela jistě pravidelná“
Zakže návoz zboží do obchodu podle této logiky není zásobování, protože je pravedidelné? To už je teda hodně velká zvrácenost.
každopádně, ať to bylo jak to bylo, nakonec to asi „přišijou“ tomu řidiči – § 28 (1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
A jak se má přesvědčit? Před každým přejezdem vystoupit a měřit nájezdové úhly? Tady nastupuje princip omezené důvěry a presumpce správnosti veřejnoprávních aktů – když to někdo zkolaudoval a pustil na to dopravu, tak není vina řidiče, že tudy jede. Citovaný paragraf je třeba chápat stejně, jako průjezd křižovatkou – pokud za ní stojí auta, nesmím vjet a zůstat tam zavazet.
To je uplne jedno, v zakonech mate milion povinnosti, ktere nelze realne dodrzet – viz treba -při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích. Vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit bezpečné otáčení nebo couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
jak to udelate, kdyz jste v aute sam(budete nekoho nahanet a poucovat?), se nikdo nepta, ale beda, jak odnekud zpoza rohu vycouvate a nekoho (treba na kole) srazite…
A to s tou krizovatkou neni jediny duvod, ktery vam muze znemoznit ji projet ..
S tím couváním to není dobrý příklad, ale obecně máte pravdu. Právní jistotu aby člověk hledal v poledne s lucernou. Bohužel holt nejsme právním státem… 🙁
tak praxe zejména policie a státních zástupců je taková, že nešťastné náhody neexistují a vždy je potřeba někoho potrestat. Viz snaha policie a SZ potrestat otce, který nechal svou dceru hlídat její babičkou a holčička se popálila jídlem, které na sebe převrhla. Mám zato, že už tím byli oba (myslím otce i babičku) dostatečně potrestání, nicméně státní zástupkyně Peková vykonstruovala, že trestní odpovědnost otce vyplývá z toho, „že svoji dceru ponechal bez dostatečného dozoru v přítomnosti své matky, která v kuchyni vařila oběd a lehkovážně předpokládal, že jeho matka jako starší osoba zastane najednou jak vaření tak péči o takto… Číst vice »
To s tím couváním je naprosto jednoduché. Pokud na to budete myslet a jezdit tak, abyste nemusel z takového místa odkud nevidíte couvat tak na to místo zajeďte pozadu hned (to pravděpodobně rozheld mít budete) a vyjíždějte z něj popředu 😉
Typická situace je v případě kolmého stání k chodníku. Je lepší na takové místo zacouvat než vjet mezi zaparkovaná auta popředu a při vyjíždění mít problém . To samé parkování mezi auty někde u nákupního centra.
no a pak se běžte kolem takového nákupáku projít – 70% aut čumákem dovnitř. Každý, kdo byl na vojně ví, že se parkuje tak, aby bylo možné do toho auta skočit a vystartovat…. ten můj příměr byl myšlený tak, že prostě v tomto státě nelze vylézt z baráku a neporušit nějaký právní předpis…
Tak zrovna u nakupaku potřebujete mít přístupný zavazadlový prostor pro nákup. Takže kromě Škody 105 není nic chytré do řady couvat…
Pak jsou ještě boční posuvné dveře, ale máte pravdu. Ovšem ne každý jede do nákupního centra pro nákup na měsíc. někdo si tam jede pro simkartu, někdo si jde do trafiky pro noviny atd. Ten kdo jede pro nákup a ví, že ho bude potřebovat dát do kufru nechť zajede popředu a pokud mu není líto několka desítek kroků navíc tak nechť zaparkuje co nejdále od vchodu. Tam bývá volno a tedy i dostatečný rozhled 😉
Rozumím
Shánět a poučovat.
Třeba v Maďarsku by to bylo zajímavé.
A s tou krizovatkou to je uplne jinak – Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce… takze tady je to jednoznacne…
jenže u přejezdu ta formulace § 28, odst. 1 „“Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.“““ je logicky odkaz na povinnosti – resp. jejich zdůraznění z § 29 „““(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd, a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení, c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory, d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto… Číst vice »
Já si myslím, že je důležitý poslední odstavec Vašeho příspěvku (když odhlédnu od toho, že, jak správně uvádíte, další ustanovení § 28 a 29 zpřesňují a zdůrazňují povinnosti prvého odstavce, nejedná se tak o nějaký taxativní výčet všech povinností) – řidič je povinen svou jízdu přizpůsobit stavebnímu a dopravně technickému stavu silnice. Čili – když v 90 vyletíte ze zatáčky, tak se taky nikdo nebude ohlížet na to, že jste si myslel, že je jinak klopená že ji v devadesátce projedete, protože to je přece povolená rychlost na silnici….. Prostě jste měl svou jízdu přizpůsobit tomu, kudy jedete. Na vojně… Číst vice »
No to je sice hezké ale pokud a ze zdejších příspěvků o tom nepochybuji to byla nadměrná přeprava tak tam jsou také jisté legislativní podmínky pro její vykonání. Nevím co to bylo za soupravu nevím co bylo loženo na soupravě ale každá nadměrná přeprava musí mít povolení od správného úřadu ze zmiňované přítomnosti doprovodného vozu vyvozují že to byla přeprava podléhající nějakému vyššímu druhu schválení tudíž při schválení by měl dotyčný úředník minimálně z nějakých pasportů vyčíst že v cestě je problematický úsek a vydat k tomu minimálně varování a dopravní firma by se podle toho zařídila. Téměř celou dosavadní… Číst vice »
„Podvozek návěsu mohl drhnout o silnici, autu se ale podařilo ujet.“
???
Co na tom nechápete?
Obvykle se nedrhne podvozkem, ale rámem…
To taky, ale to jsem nemyslel.
Autu se podařilo ujet. To zní hrozně. Jako by auto bylo bez řidiče (no ono to někdy tak i vypadá, že auto je bez řidiče i když za volantem někdo sedí). Lepší by bylo něco v tom smyslu, že návěs mohl drhnout o vozovku, ale auto se bezpečně dostalo mimo prostor přejezdu (nebo auto přejezd i před drhnutí přejezd překonalo). A pak taky nevím jestli je to popis těch předchozích případů nebo toho dnešního. Pokud tato souprava neprojela jistě to nebylo tím, že by jen a pouze drhla. Jak se říká jde to, ale dře to (nebo opačně).
Taky mě to zaujalo, ale spíš to ujet. On pravděpodobně jednoduše odjel.
Pokud je to, co se dnes stalo možné a je jedno z jakých příčin, vůbec bych se nedivil, kdyby zítra třeba 80% strojvedoucích podalo výpověď. A to z pudu vlastní sebezáchovy.
Muze nekdo ze SZ napsat, jak se podava ta spravna forma stiznosti, aby to na SZ zaznamenali a v pripade nehody nemohli rict „stiznosti nebyly“? Par bych jich mel.
Na lampárně Hlavního nádraží…
Lampárny na nádražích zrušeny!
Úplně normálně, jako v každé civilizované zemi. Využijte datovou zprávu, ne?
A budou mít povinost na to nějak SŽ reagovat? Pokud to je od normálního smrtelníka, tak se obávám že nikoliv. Asi jediný způsob jak je donutit odpovědět a tedy mít v ruce podklad, že to alespoň povrchně musela SŽ zpracovat, je na ten podnět našroubovat otázku dle zákona o svobodném přístupu k informacím.
Jistěže na to budou reagovat. Jsme státní organizace, spisová služba je pod drobnohledem.
To by se muselo hodně změnit, že alespoň by zaměstnanci dbali na spisový řád.
Moje zkušenost: Ta osoba že SŽDC před 10 lety co byla přizvána k jednání ve věci majetkových, tak neovládala občanský zákoník, natož správní řád a klidně by podepsala cokoli, co by jí bylo podstrčené.
Kdysi jsem dával podnět, že na křížení trati 042 s hlavní silnicí neblikalo bílé kontrolní světlo. Odpověděli mi nějak tak, jako že není zapnuté. (Ale od té doby už ten přejezd dali do pořádku.)
Pamatujete? Úplně stejná nehoda se stala před několika lety u Rudoltic v Čechách. Opět oblouk, opět kamión a vlak Regio Jet v čele s lok 162. Myslím, že tehdy strojvedoucí přežil. Kamión škrtl návěsem. Naprosto stejná situace. Přes takovéto přejezdy v obloucích, kde je vysoká rychlost, máte problém projet s normálním autem, natož s nadrozměrným nákladem.
Vůbec nejde o oblouk na železnici, ale o změny sklonu na silnici. Že si prostě auto v nějakém místě sedne na silnici – a pokud je dost rozjeté a dostane se dost daleko, sedí pak tak pevně, že s ním nejde hnout dopředu ani dozadu.
Nebylo to tam náhodou tak, že v prostoru přejezdu bylo místo, kde byla díra v místě zúžení vozovky přejezdu, které nebylo vidět přes navátý sníh, do kterého řidič zajel? Teď je přejezd o něco širší.
Co se tyce tech zakazu vjezdu nad 3,5 t a dodatkove tabulky “mimo zasobovani”, tak to v predchozi diskusi osvetlil kolega, ktery se v mistnich pomerech vyzna – vozidla nad 3,5 t mohou na tu silnici/prejezd legalne, a to prujezdem pres areal prilehleho ZD nebo co to je
Legálně to určitě není. Pokud vyjedete z prostoru mimo komunikaci do prostoru, kde je nějaké omezení, musíte ho respektovat. Takto by jste mohl vjet do pole a objet i zákaz vjezdu po poli.
Ale tam zadne omezeni neni, dokonce je tam znacka, smerujici vozidla nad 3,5 t pres predmetny prejezd na farmu bezdinek. Pres tuto komunikaci i zasobovani a logistika te farmy probiha. To ze mezitim prijede nejakym arealem opet na mistni komunikaci asi nenebi nelegalni. Pokud to ovsem byla standardni souprava a ne nadrozmer, o to tam asi pujde
Přesně. Dopravního značení jak ššafránu a pokud by to někdo chtěl skutečně ošéfovat a podchytit tak osadí omezení vjezdu i sem , protože tady je ještě možnost soupravu otočit.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107619504&newest=1&yaw=6.257&fov=1.257&pitch=0.096&x=18.4372956&y=49.9074995&z=16
Dopravní značení není uřčeno k likvidaci farem znemožněním dopravní obsluhy.
Ale je určeno pro to, aby pomáhalo přejít rizikovým situacím. Nemyslím si, že je osazováno pro srandu králíkům. A když jsme u toho značení tak jeden příklad ze života. To takhle jedete po silnici a míjíte svislé dopravní značky které jsou zaváté sněhem. Vidíte, že tam nějaká značka je, ale nevíte co na ní je. Rozhodně nezastavujete a každou značku si nejdete očistit abyste náhodou něco neporušil. Tady je to obdobné jen s tím rozdílem, že značky tady vůbec nejsou (z určitých směrů) a tak řidič nemůže nějaké omezení ani předpokládat natož aby se jím musel řídit.
Dopravní obsluha by šla udělat z druhé strany, zpevněním příjezdové cesty.
Jenže jak se máte dovědět o omezení, když značka není?
Řekl bych, že každý „nadrozměrný“ náklad (ale netvrdím, že tenhle případ byl nadrozměr), má přece před samotnou cestou „průzkumníka“, který musí posoudit (a také projednat a nechat schválit) navrhovanou trasu, ne?
To pro některé nepodstatný detail, že uložili nesplnitelnou povinnost.
Vezl jsem plný návěs z BESTu do stavebnin, kde jediný příjezd byl přes devítitunový mostek.
Šel jsem se zeptat, prý ,, normálně „.
Chyba vlastníka objektu, umožňující průjezd. Minimálně by to měl mít v dopravním čádu objektu.
Ještě jeden detail, pokud by bylo oficiálně umožněno projíždět vozidly nad 3,5t přes areál. Byla by na křiýovatce za areýlem značka. Buď přikázaný směr, nebo zákaz odbočení doleva. A pokud ani to ne, tak by na silnici odbočující vlevo měla být značka zákaz vjezdu nad 3,5t.
Na základě jakého ustanovení zákona platí vaše tvrzení? A jak se o tom omezení má řidič dozvědět? A proč se ta značka jmenuje zákaz vjezdu když podle vás nezakazuje vjezd ale jízdu?
Aby značka platila musíte jí vidět. Můžete vědět, že je někde nějaká značka, ale to neznamená, že na takovou komunikaci nemůžete vjet z opačné strany kde žádná značka není. To máte jako s omezením rychlosti. To může být z jednoho směru a z opačného ne a taky tou sníženou rychlostí jezdíte jen když vidíte značku. Nebo Vy respektujete značky které nemáte ve výhledu?
Mrknete na sjezd z I/67 do ulice Ke Statku – na farmu bezdinek – doleva do 3,5 t, doprava nad 3,5 t
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=106444867&newest=1&yaw=0.751&fov=0.791&pitch=-0.048&x=18.4305590&y=49.8999900&z=18
presne to jsem mel na mysli…
Ono je i zajímavý pohled od přejezdu směrem do Lutyně, ty zákazy nad 3,5 tuny jsou osazeny tak aby nejezdili přes obec a kolem zámku.
https://mapy.cz/s/jumebosota
No jasně. Proto to omezení pod zámkem je. Ne proto, aby se k tomu přejezdu nedostalo vozidlo nad 3,5t. Ten řidič na téhle komunikaci mohl s vozidlem nad 3,5t legálně být a je jen otázka jak se tam dostal což je dle mého názoru vedlejší.
Jenže tam je soukromý areál a žádná veřejná cesta.Takže bu%d je to oficiálně dovoleno, pak je špatně značka slepá ulice. Nebo se jedná o průjezd mimo pozemní komunikaci a v tom případě je něco špatně. Chybí značky na výjezdu z areálu a to bu%d přikázaný směr doprava, nebo zákaz odbočení vlevo s dodatkovou tabulkou. Nebo zákaz vjezdu nad 3,5t doleva. Prostě něco tam děsně smrdí.
Vidíte něco? Já ne.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107585116&newest=1&yaw=0.701&fov=1.257&pitch=-0.136&x=18.4171558&y=49.9245115&z=17
ani tady nic nevidím
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107585845&newest=1&yaw=1.342&fov=1.257&pitch=-0.092&x=18.4176357&y=49.9250918&z=17
Takže ano. Kdo přijede tudy a pak přes areál bývalého statku či co to je nic neporušuje. No a pokud se potom vydá od skleníků směr přejezd rovněž nic neporušuje, protože z tohoto směru ŽÁDNÉ dopravní omezení není.
A pokud jezdí z Dolní Lutyně přímo přes areál tohoto statku rovněž tam žádné omezení není protože ulicí Na vrchách kolem zámku kam omezení platí by jel s nákladní soupravou jen totální blázen a to ne kvůli tomu, že tam obezení platí ale kvůli tomu o jakou komunikaci se jedná.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=106445139&newest=1&yaw=6.050&fov=1.257&pitch=0.001&x=18.4341457&y=49.9009486&z=17
jak jsem psal, klasická souprava nad 12t tam může – kdo a jak by odvážel ta rajčata?vlečka tam není… ale jak jsem psal níže – vrtná souprava je dost široký pojem, mohl by to být nadrozměr a tím pádem úplně jiná situace…
I z mapy je patrné, že se jedná o jedinou přístupovou kominukaci k Farmě. Jinak řečeno: Jinudy jet nemohl. A na vozíku za osobákem se to neodveze.
Ono to ale vypada, ze se na ten prejezd mohou dostat nakladaky nad 3,5 t legalne, dokonce na sjezdu z I/67 je znacka, smerujici nakladaky na tu farmu bezdinek (ktera tam snad stoji proto, ze ty skleniky jsou vytapene odpadnim teplem z EDE)
Jina otazka je, jestli to byl nadrozmer…
Ale mohl. Stejnou cestou jako se tam pravděpodobně dostal autobus a další hasičská vozidla. Tedy pokud hasiči nemjí nějakou novinku- letající autobus.
A jaká je tedy ta jiná cesta? Proč podle vás autobus a hasičská auta nemohla přijet stejnou cestou, jako ten kamion?
Vážený pane Jirsáku,
dle fotografií s odstaveným „požárním“ evakuačním autobusem je hodně pravděbodobné, že se použila tato trasa … https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&l=0&rm=9q8m0xX0uwZ0gTr5I0fF.5O0enqff0fFSL1fIsfb1fEj&x=18.4300808&y=49.9197744&z=14 . Běžně ji využívají znalci místních poměrů. Přes přejezd se po nehodě kvůli vyšetřování opravdu jezdit nedalo.
David
OK, díky, fotky z nehody (jiné, než je v článku) jsem neviděl. Ale dost pochybuju, že by touto cestou projel kamion bez nějakého extra doprovodu a zajištění.
Ten vyprošťovací tank tam taky museli nějak dostat. Ale tady se nabízí nekolik možností:
1. Přivezli ho na vlaku (můžeme vyloučit rovnou)
2. Souprava přijela stejnou cestou jako uvázlý kamion
3. Přijel od Dolní Lutyně po vlastní ose
4. Souprava s ním přijela od Věřňovic
5. Přijel od Věřňovic po vlastní ose.
6. Přijel přes pole
🙂
Ten tank přivezli stejnou cestou, kterou přijel ten nešťastný kamion.
Díky za info
Z předešlého článku. A pak je ještě patrno z videa HSZ
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/01/GEmSXBaWUAAp8_u.jpg
Protože neznám autobus který by při svém příjezdu uměl přeskočit tahač stojící za přejezdem. Leda, že by se mu ho povedlo objet což mi přijde spíše nepravděpodobné. No apak je tady otázka jestli by tenhle autobus tento zlom zvládl bez újmy přejet (viz zmínka o jednání o zřízení autobusové linky k farmě).
Jakože chcete, aby nadrozměr o váze přes 50 tun, jel přes cyklostezku, která je klasická polňačka po tom, co posledních pár dnů byl déšť a mráz, takže nejen že je všude bláto, ale je na tom ještě centimetr vody?
Ano, je to přístupová varianta a ještě k tomu vedoucí po rovině kde na čase nesejde a může se tam ploužit třeba 2km/h. A rovněž jsem už v minulé diskuzi napsal, že by se taková přeprava musela plánovat v období sucha a ne v zimě.. Já totiž věřím, že všechno jde když se chce. A že to je cyklotrasa nehraje vůbec žádnou roli a dopravní omezení tam žádné není. Předpokládám, že to byla kdysi přístupová cesta k tomu rozpadlému statku co je v sousedství těch skleníků.
Tam žádná cyklostezka není, cyklotrasa tam vede po polní cestě, ne po cyklostezce.
Tudy rozhodně nejeli: https://mapy.cz/s/culukuhace
O tom žádná a ani mě to ve snu nenapadlo.
Tam určitě ne. Samozřejmě výška podjezdu a potom je tam ještě větší krpál než u toho přejezdu
Když to tak jistojistě víte, tak to vyznačte v mapě. Bacha ne nezpevněné polňačky, v tomhle počasí sjízdné max tou Tatrou, ale už ne autobusem.
https://mapy.cz/s/kokevemele
Pusťte si toto v Panoramě…
Tudy projedou hasiči, mají terénní techniku. S opatrností i ten autobus. Ale rozhodně ne to, co bylo rozstřeleno na přejezdu…
podle mne jel tudy – jediná legální cesta pro kamion, jak se na ten přejezd dostat
https://mapy.cz/s/mudarolanu
Ano toto je jediná legální a sjízdná cesta pro vozidla nad 3,5t a tato byla použita i vozidly IZS včetně vyprošťovacího tanku na podvalu. Jak to vím? Bydlím tady 35 let a se záchranáři a drážními hasiči jsem ráno jel stejnou trasou domů.
A ten autobus?
Přesně tak.
Ano tuhle cestu myslím. Bohužel panorama není dostupná pro celou délku. Nepřijde mi to tak strašné. Pořád lepší po nějaké štěrkové cestě než zůstat viset na hrbu. A jestli je tam bláto není problém tam navézt trochu kamení a cestu zpevnit.
A???? Proto se budou porušovat pravidla pro takové typy přeprav??