Otázky a odpovědi. Ministerstvo vysvětluje návrh, který usnadní konzervaci lokálek
Lokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolek
O konzervaci trati půjde žádat, pokud po trati projede méně než 1500 osobních vlaků nebo 12 nákladních za rok.
Pokud budou další kilometry tratí konzervovány z peněz EU do asfaltu cyklostezek, tak by si pár jedinců mělo vyzkoušet vzít kolo, dvojvozík a takovou cyklostezku bezpečně i s dětmi projet. Pak je i tím vozíkem a 2 -3 koly naložit do toho skvělého autobusu, který jezdí místo zrušeného vlaku. Člověk je občas rád, když na bězné pravidelné lince bus pobere 2 kočárky. No a jako bonus si zkuste dítě v onom úžasném střepu nejlépe značky SOR za jízdy přebalit a pak si odskočte na WC. Že nic z toho moc nejde? V klidu, ani v autě ne. Kupodivu to není… Číst vice »
A proč by nemohli normálně přijet autem? Já na něm uvezu 3 kola.
Sice na něho dám 4 kola a dovnitř kočárek pro dvojčata a dvojvozík, ale fakt za mnou to auto neumí přijet samo jinam a přebalit v něm za jízdy taky dvojčata nedokážu. Natož si odskočit. Asi máte mnohem sofistikovanější vůz. Kde je možné takový vůz koupit?
A vy nutně musíte jet s kolem jinam než kde parkujete auto? A musí vám být zajištěna doprava zpet? 😀 Co mají dělat lidé v oblastech, kde není tolik železnic? Přeprava kola bez rozebrání do krabice není ve zbytku světa vůbec standardem. Zkuste si kolo v kuse převézt přes USA nějakým dálkovým vlakem. Pokud nemáte známého u dráhy, tak pěkně odmontovat řidítka, šlapky, vyndat sedlo, vyháknout kola, sehnat krabici. To samé ve většině Švédska nebo i ve Španělsku, kde mimo primesto moc regionalky nejezdi a tak dále. A to přebalování na kolech taky děláte za jízdy? Zajímavý problém, opět by… Číst vice »
Človíčku nešťastná, nezkoušel jste s tím svým problémem vyhledat odbornou pomoc? Tolik nicků a furt to nikam nevede… Zkuste to. Možná na Vás někomu jinému záleží a byl by rád, kdyby jste byl zase v pohodě. Opatrujte se 😎
Po nachytáni na švestkách zkoušíste odvést pozornost psaním z cesty? Mimochodem, co by mělo kam vést? Já ten návrh nenapsal a narozdíl od vás a vám podobných, s ním nemám ani žádný problém. Vrátit se do duševní pohody byste se měl spíše vy. Mohu vás ujistit, že já jsem spokojen a v klidu. V lepším případě se na Kozí dráze v budoucnu rozumní lidé, co se neomezují, svezou na kole. Už teď se těším.
Nezlobte se, já se musel věnovat dětem. Těm, které jsem vozil v dvojvozíku, dvojkočáře a na wc si opravdu hodně rády zajdou kdykoliv během cesty. Pokud vozíte v autě 3 děti a ženu a potřebuje aspoň někdo na wc během popojíždění v koloně v autě, pochopíte. No a přebalování? Jak jste to řešil Vy? Povídejte, přehánějte. Evidentně řešíte pouze sám sebe a své dojmy.
To je vtip, že? Takže bez vlaku se nedá cestovat s dětmi do 3 let? No když myslíte. Otázka není, jak jsem to dělal já, spíš by mě zajímalo, jak to dělala většina lidí, protože jsem asi jezdil špatnými vlaky, když jsem v nich nikdy nepotkaval desitky rodičů s malými dětmi a drtivou většinu spolucestujících tvořili lidé, které bych odhadnul na věk 5+. Nebo je už u nás ta porodnost tak mizivá? Jak se jen rodiče s malými dětmi dostávají na takovou Kvildu nebo do Pece. Jak jezdí do Chorvatska? A jak cestují tam, kam nevedou koleje nebo když potřebují… Číst vice »
Ach jo, človíčku tohle sám nezvládnete. Myslím to vážně. A ne, moje není ekoteroristka a ani já. Ale v autě sedí 5 – 6 dní v týdnu. Většinou za volantem. Musí. Řídí od roku 1991 v ČR, jezdila i SR, Rakousku, Itálii, USA a UK. Teď už preferuje pohodu. Ta na silnicích v ČR opravdu není. Proč by musela ona a kdokoliv řídit – tedy pracovat ve svém volnu? Řízení je práce, pokud člověk nemusí, tak nepracuje. Myslíte, že je slast pořád myslet za druhého? Proč se jeden vůz lepí na kufr, druhému se porouchaly blinkry, třetí nutně potřebuje předjíždět… Číst vice »
Oprava – seškrtat tratě, na kterých jezdí třeba Regíny. Vy kopete za zájmy autodopravy, zkuste fakt jiné servery.
Já za žádné zájmy nekopu a tento web se nejmenuje Ze železnice, ani Z veřejné dopravy. Doporučuji vám zkusit rozdychat, že lidé auta mají a používají a často je to vyloženě bavi.
To jste tady špatně. Mám auto, pračku, myčku, sušičku, vysavač, sekačku na trávu a mnoho dalších věcí, které mám a používám jen proto, že musím. Nadšení pro auta po letech v této profesi vyprchá.
Tak teď jste mi to fakt nandal! Auto jede od domu až do cíle, má kufr, jízdné na něj nemusíte kupovat v předprodeji, nemusíte řešit jízdní rad, jezdí bez přestupů kamkoliv, nemusíte na něj čekat až přijede ve větru a mrazu na nástupišti, teda parkovišti, víte kdo v něm seděl před vámi, máte v něm svůj pořádek a můžete si v něm nechat věci, lze si pustit hudbu jinak než do sluchátek. Kde berete ty lidi, co to nesnáší? Paralelní vesmir? Těch tras, kam je to aspoň trochu pohodlný i vlak je naprosté minimum. Žijete v šoto ekotero světě zjevně.… Číst vice »
Včera i předevčírem jsem auto nechal v garáži a jel vlakem. Sám. Víte proč? Protože sněžení, náledí, večer i mlha. Nic z toho jsem nemusel řešit. Nemusel jsem řídit, stresovat se ze silnic (fakt mně posledních asi 15 let spíš serou) a v cíli jsem se ten kousek svezl tramvají. Tzn opravdu mnohem blíž, než bych mohl zaparkovat. Tento server je o dopravě, jenže Vy prostě do debaty o železnici buď motáte železnice v USA (proč ne třeba Švýcarsko? ) a nebo auta. Furt jako kolovrátek. Nebo že by….?
Pane usa, já přece auto mám, už několikáté. Ale cestuji i vlakem. Jízdenku si kupuji často až na nádraží, pokud není tak u průvodního. V tramvaji/trolejbusu přiložím platební kartu k takové věci na madle, víte? Tudíž 95% cest předprodej nepotrebuju a nevadí, že se rozhodnu v danou chvíli. No a namísto otravování se s řízením mezi těmi jedinci, kteří nerespektují pravidla, v opravdu mizerném počasí jsem cestou tam zkouknul film a cestou zpět druhý. V klidu a pohodě. A neprozradíte mi, proč urážíte, máte potřebu něco někomu nandat nebo někoho chytat na švestkách let? Dal jsem včera pár Vašich příspěvků… Číst vice »
Tak přátelé, dějí se věci. Jaroslav Komínek (KSČM), opoziční zastupitel Ústeckého kraje, se na dnešním jednání zastupitelstva obrátil na vedení kraje a ptal se, zda někdo s nimi komunikoval o tom návrhu zákona, která zavádí konzervaci dráhy.
Náměstek hejtmana Jiří Řehák (Spojenci pro kraj) odpověděl, že o tom s vedením kraje nikdo nejednal. Obsah návrhu mu vadí a hodlá se proti tomu bránit.
Pobavilo. 😀
Je to pravda a uvidíte to na záznamu na oficiálních stránkách Ústeckého kraje.
Mě pobavilo, jak to prožíváte, ne to, že pan Komínek hájí z opozice postoj, který dlouhodobě zastával. To je od něj logické, když za to bere plat a lidé ho s tím volili. Narozdíl od vás tohle respektuji a nekřičím jako vy, že ekonomicky škodí zemi a měli by ho za to zavřít jako za minulého režimu. Říká se tomu demokracie. Chápu ale, že toto někdo jako vy nezná.
Zkuste jinou ligu, tady jste už profláknutý 😀👄
To je velmi rozumné. Zároveň by bylo vhodné z takového postupu (nejednání s kraji, absence zápisu z jednání nebo neochota jej ukázat) vyvodit personální i finanční důsledky. Hned.
myslím, že je to dost velká hloupost a bude to mít dopad především na dopravu mezi kraji….protože všichni nejezdí koridorem do Českých Budějovic. jak se pan ministr holedbá ale taky se musí dostat do práce a škol na pomezí Olomouckého a Pardubického kraje….
Všichni nejezdí ani vlakem. Autobus i auto už byly vynalezeny, už se pár desetiletí lze dostat k tam, kam nevedou koleje. Myšleno jakože jinak než pěšky či koňmo.
Kupte si traktor a nebudete potřebovat ani silnice. Jinak jsem moc zvědavý, jaký nick budete mít příště, až budete zase hlásat bludy 😀
To je přece každému jasné, že vlečka, po které neprojedou aspoň čtyři osobní vlaky denně, je zralá na likvidaci. Teda konzervaci, když použijeme ten eufemismus.
„Bohužel jsme se s poukazem na domnělou chybu setkali již poněkolikáté.“
Tak si objednejte pivo a rum.
A pak si objednejte pivo nebo rum.
A tu konzultaci s ÚJČ můžete přitom zopakovat.
Jde o nástroj, který v důsledku bude znamenat rušení. Nějakou dobu se nebude provádět údržba. Vůbec.Jak taková trať vypadá všichni víme. Náklady na „odkonzervování“ či znovuzprovoznění budou poté blízké stavbě nové trati. Kolik se za posledních 30 let postavilo nových tratí?
Postavilo se spoustu smysluplných přeložek a VRT se plánuje. Ano, daly by se stavět v některých směrech i nové konvenční tratě, minimálně směr Boleslav-Liberec by si to zasloužil a asi budu trochu za šotouše, když napíšu, že osobně fandím, jako smysluplné, dostavbě Baťovy dráhy, ač nevěřím, že na to někdy dojde, určitě se najde ještě pár dalších směrů, kde by železnice nevevozila vzduch a koleje chybí, ale je třeba to brát realisticky. Takové projekty na nové konvenční tratě jsou v Evropě jen velmi vzácné a mimo Evropu jsou spíše proto, že na VRT nemají. Mimo Evropu se totiž za posledních… Číst vice »
Ale já se na přeložky stávajících tratí neptal a na cizinu už vůbec ne, pane usa 😛
Vážení, já se musím smát Vaším příspěvkům. To, že na trati není objednán stanovený rozsah dopravy neznamená automaticky konzervaci této trati. A navíc, o konzervaci nerozhoduje SŽ , ale DÚ. A úřady zpravidla fungují tak , že k jakémukoliv rozhodnutí vyhlásí správní řízení a obešlou všechny dotčené subjekty touto změnou s tím, že je vyzve k vyjádření k této změně. No a když v tomto okamžiku se ozve kraj , že se změnou nesouhlasí , bude se řešit nějaký model , který by byl pro všechny přijatelný… Ono je to všechno o logice a vizi , jak financovat náklady vzniklé… Číst vice »
My jsme všichni úplně blbí a jen jsme čekali, až se zasmějete a pak nám to sem napíšete 😀
Až si nastudujete význam slova „povolí“ v české judikatuře, a především jeho rozdíl oproti „může povolit“, tak se nám tady svěřujte.
Dle návrhu vše závisí čistě na libovůli SŽ a nikoho jiného. DÚ má povinnost povolit konzervaci naprosto bez debat s kýmkoli. (Kromě MO, které má absurdně komplikované podmínky – o obraně státu má rozhodovat DÚ? Podle návrhu to tak je.)
O převodu na kraje a povinnosti s nimi cokoli projednávat není v zákoně ani slovo. DÚ to NESMÍ udělat, protože jinak je to jeho libovůle, což je protiústavní, víme? DÚ musí povolit konzervaci a tečka.
Samozřejmě, ale pochopte jejich šotostrach, oni na to koukají jinak. Kam nevedou koleje, tam se nedá dostat, my bychom to popsali jako „tam nejezdí“. Tam maximálně jdou na výlet, pokud se to dá udělat tak, že nakonec zase dojdou k železnici a je nějaká možnost se vrátit posledními vlaky. Takže každá zrušená lokálka omezuje jejich možnosti pohybu. Auta odmítají používat a autobus je pro ně zkousnutelny maximálně v MHD. Proto se tak biji za kazdou lokálku a líčí to tak tragicky. Také téměř necestují do zahraničí, nebo se regulérně omezuji jen na cíle dosažitelné vlakem, případně vlak téměř ani neopustí… Číst vice »
Vy si troufáte určovat podle diskuze něčí nemoc? To by si ani zkušený psychiatr nedovolil. Nespletl jste si server? Garáž je jinde 🙋
Mohl bych tě poznat osobně?
Dáte mi po hubě nebo mi aspoň roztrhate obcanku?
Nevím proč, ale nezávisle na Vás mně napadlo totez
Pan Matyaášek a jeho sto tisíc inkarnací nenávisti až za hrob vůči lidem co používají železniční dopravu – TOTO !! je naopak fakt diagnosa pro psychiatrickou léčebnu. Co příspěvek to zuřivý blábol narušeného psychopatického maroda. Už se na tyhle bláboloviny nedá ani normálně reagovat, myslím, že spousta lidí mi dá za pravdu, že tenhle antivlakový chameleón neustále dštící nenávist si spíše zaslouží politování.
„úřady zpravidla fungují tak , že k jakémukoliv rozhodnutí vyhlásí správní řízení a obešlou všechny dotčené subjekty touto změnou s tím, že je vyzve k vyjádření k této změně.“ … a tento „konzervační“ zákon je v této věci novinkou, že nic takového předpokládáno není. Vlastník zažádá, DÚ zakonzervuje (resp. jediným obeslaným má být MO, ale to bude formalita, protože pro odvrácení konzervace by muselo prokázat význam tratě pro zajištění obrany státu). Ostatně – nebýt (nejen) této změny, tak už i dnes existují mechanismy, jak lze legálně zrušit trať včetně obeslání všech subjektů. A v několika případech ty mechanismy také byly… Číst vice »
Ví někdo, kolik stojí km jízdy turistického vlaku z pohledu poplatku z použití dopravní cesty ?
Cool počítadlo:
https://provoz.spravazeleznic.cz/kalkulacka/Vypocet.aspx#!
Ok, tak do toho dávejme jen ty peníze z počítadla, jsem pro. Možná za ně seženete i 1 pražec a pochůzkáře v důchodu.
Tyto otázky jsou v době koronakrize zcela nesmyslné.
ANO, jsou nesmyslné, problém je v tom, že právě koronakrize se zneužívá pro prosazování těchto příšerných návrhů.
Ty by přišly tak jako tak. Apropos , proč má být oprava a provozování lokálky , která neslouží dopravní obslužnosti ale pouze turistice hrazená ze státních peněz ? Pokud je daná trať pro kraj tak důležitá , ať se SŽ domluví s krajem na nějakém modelu financování , pro všechny přijatelném…
„Apropos , proč má být oprava a provozování lokálky , která neslouží dopravní obslužnosti ale pouze turistice hrazená ze státních peněz?“
Turistika je jeden z účelů dopravní obslužnosti.
Navíc ty víkendové sezónní spoje jsou samozřejmě použitelné (ba i používané) pro místní občany.
A ještě dodám, že „konzervačně podměrnečný“ je např. i celoroční víkendový provoz (tzn. nikoliv sezonní; prostě takový, kde objednatel nakonec uvážil, že o víkendu převažují výhody vlakového zajištění spojení, zatímco v pracovní dny dává přednost spojení autobusovému) v úseku Dolní Lipka – Hanušovice.
Tzn. řeč v této věci není jen o těch sezónních provozech.
Účel možná, priorita určitě ne. Když vám teče do domu špatnou strechou, také neřešíte primárně nový bazén. Tedy pokud nemáte dost peněz na to, dát za pár let dům strhnout a postavit si nový. V době koronaviru, kdy ani není moc žádoucí větší koncentrace lidí, což je i hromadná doprava, je určitě lepší snížit daně a důchodcům přispět rouskovnym, než lidem peníze sebrat a cpat je do nějakých tratí na turistiku. Jasně, lidé se mají hybat, ale ideálně tak, aby při tom potkali co nejméně lidí.
“ Když vám teče do domu špatnou strechou, také neřešíte primárně nový bazén.“
Nesmyslný příměr mj. právě proto, že „konzervační“ zákon je navržen tak, že pokud tam kraj přiobjedná nějaké ty spoje (mimochodem postačí max. 2 spoje v pracovní dny celoročně a je to splněno), tak najednou bude trať nad „konzervačním limitem“.
„Jasně, lidé se mají hybat, ale ideálně tak, aby při tom potkali co nejméně lidí.“ Úplně mimoběžně řešíte dočasnou epidemiologickou situaci ve vztahu k prakticky nezvratitelné, tedy trvalé „konzervaci“ a s tím spojené nepřítomnosti železiniční sezónní osobní dopravy na té které trati. A mimochodem – stejně tak nebude mít „konzervační“ opatření vliv na ty spoje využívané turisty, které jezdí na jiných trasách, tzn. takových, kde se jezdí celoročně; stejně tak toto opatření nebude mít žádný vliv na autobusové spoje využívané turisty, které jsou přitom epidemologicky (ne?)problematické úplně stejně – spíše však o něco více, vlivem uspořádání interiéru – než turistické… Číst vice »
Docasnou? Jestli se britská mutace šíří opravdu tak snadno, jak se tvrdí a stejně rychle se budou šířit i další nové a nové mutace, tak si myslím, že veřejná doprava bude mít mnkhem větší problém, než jste si zatím pripustil. Nejsem odborník ve zdravotnictví ani epidemiolog, ale váš optimismus nesdilim.
Ano dočasnou. Jednak od jara do začátku podzimu (což shodou okolností je převážná část období provozu těch sezónních linek) to z prinicipu bude epidemiologicky příznivější.
A i co se týče dalších období či celkového kontextu, tak jde o problém max. na několik málo let. Ve kontextu s de facto nevratnou (viz znění návrhu zákona) „konzervací“ je i takový časový úsek relativně krátký.
Už se „nemůžu dočkat“, že někde zakonzervují lokálku, po které projede jenom 1499 vlaků. A nebo skoro strategickou trať Podlešín – Středokluky.
Max. jen Podlešín – Noutonice. Protože z Noutonic dál jezdí určitě 1500+ vlaků osobní přepravy ročně.
No, budou si muset nákladní dopravci hlídat, aby se nestalo, že mezi Podlešínem a Noutonicemi projede pod 12 nákladních vlaků (byť velmi dlouhých, což ale v návrhu není vůbec nijak zvýhodňováno) za rok.
Ani to ne. Letecké palivo z Kralup jezdí do Středokluk právě přes Podlešín.
Takže je to tedy opravdu tak. Od vedení ministerstva dopravy až po pana Kolovratníka není ani jediný člověk, který by uměl česky a byl schopný logicky uvažovat. A podle toho to pak všechno vypadá.
I když tedy s tím a/nebo mají, po určitém zamyšlení, podle mě pravdu: Návrh říká, že konzervaci lze povolit jen, pokud bude méně než 1500 Os a (současně) méně než 12 N. Aby tato podmínka (= konzervaci povolující) neplatila, tak stačí nesplnit jeden z těch dvou ukazatelů. Ono je to trochu tím, že je to psáno z pohledu toho, kdo se snaží o zakonzervování, ne toho, kdo jí chce bránit, takže to svádí rovnou číst jako podmínky „konzervaci omezující“ (a pak se děsit, že tam je současnost). Ekvivalentní výrok by totiž byl „Konzervaci NELZE povolit, pokud jede více než 1500… Číst vice »
Bohužel ne: „(2) Drážní správní úřad na žádost vlastníka dráhy celostátní, regionální nebo místní nebo vlečky anebo jejich části povolí její konzervaci, není-li taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 1500 jízd ročně za účelem přepravy cestujících a 12 jízd ročně za účelem přepravy věcí.“ „…povolí konzervaci, není-li užita v rozsahu A & B…“ (K <- !(A & B)) Nikoli: "…nepovolí konzervaci, je-li užita v rozsahu A & B". (!K <- (A & B)) Ekvivalentní úprava prvního tvrzeni vytčením negace před větu vedlejší je totiž tato: :…nepovolí konzervaci,… Číst vice »
Obávám se, že úředník, který není schopen pochopit smysl poměrně jednoduše stavěné věty, tím méně pochopí nějaké složité abstraktní vzorečky.
V tom případě máte pravdu. Já se omlouvám, chytil jsem se nějakého asi staršího nebo nepřesně podaného znění.
I to je další „kamínek do mozaiky“ celého zvláštního postupu – že se znění něčeho takového měnilo.
Tak si rozepišme, co tam máme za výroky: p=Drážní správní úřad … povolí její konzervaci q=není-li taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 1500 jízd ročně za účelem přepravy cestujících r=není-li taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 12 jízd ročně za účelem přepravy věcí (povšimněme si, že jazykovou zkratku musíme zpátky rozvést) formálně tedy p<=(not q && not r) zmíněný údajně ekvivalentní výrok můžeme zapsat not p<=(q || r). Důkaz, že ekvivalentní výrok ve skutečnosti… Číst vice »
Viz o kousek vlákna výše, vycházel jsem z trochu jiného textu.
A „mimochodem“, k ukončování konzervace opět ani slovo – příznačné.
A on takový dotaz autor článku položil? Já jen, že z článku to nevyplývá.
Podivný výklad MD k navrhovanému znění paragrafu o konzervaci dráhy. Byl by autor článku tak hodný a uveřejnil by oficiální dopis s odpovědí od MD?
Tento návrh je jednoznačným krokem k přímé likvidaci řady lokálních tratí a to i těch na kterých objednávají kraje turistickou sezonní dopravu. V této době, kdy je omezováno.cestování do zahraničí a lidé i za mrazu vyrážejí za tuzemskou turistikou kterou bychom měli podporovat- v této době rušit turistické tratě je doslovný krok proti lidem. Konzervaci tratí neznám – zakonzervovala se tzv. Kozí dráha takovým způsobem, že je již téměř z poloviny rozkradena a nikdy se již neobnoví. Píše se zde o úspoře – bylo by třeba zveřejnit tabulku – kolik kolik Kč vynakládá SŽ na údržbu takovéto každé konkrétní lokálky.… Číst vice »
A je to tady, přátelé! První předvolební průzkum, kde ANO je až druhé.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ano-by-nevyhralo-volby-40350969
Kéž by šli už do ..
Ano a ty jdi první Jerry, tady je diskuze o vláčku….:D
Sám si vláček
Vzhledem k tomu, jak se Kolovratník a ostatní ANOlůza snaží vláčku škodit, tak to sem tematicky celkem zapadá…
…tam, kam (vyjma doktorů) lezou už jen celníci
A jak to souvisí se zákonem který určitě podpoří i ODS nebo TOP09, takže většina? Jak to souvisí s vámi kritizovanou vládou ANO v ústeckém kraji? Rozpustí se? 🙂
Jestli toto podpoří ODS nebo TOP 09, tak se tím zachová v naprostém rozporu se zájmy hejtmanů Plzeňského, Jihočeského, Královéhradeckého kraje a Vysočiny. Všichni tito hejtmani jsou z ODS.
Hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček (ODS) podporuje provoz sezónních turistických vlaků do Polska, jako předchozí radní pro dopravu reaktivoval přechod Meziměstí – Mieroszów. Tyto vlaky budou jezdit i poté, co vyprší stávající smlouvy, a už je jasné, že dopravcem bude i nadále GWTR.
Protože ty vlaky nejezdí každý den po celý rok, tak by tam nedošlo ke splnění limitu, aby nedošlo ke konzervaci dráhy. Proto je ten Kolovratníkův návrh skandální.
Naprostý rozpor? Hejtmani za ODS nemůžou usnout z neustálého přemýšlení a strachu, že jim SŽDC přestane udržovat pár lokálek. 😁 Dneska perlíte! 😀 Plzeňský hejtman má jediný smysl života, zachránit lokálku ze Svojšína do Boru pro těch pár turistických vlaků za rok. Bez toho se nebude schopen podívat do očí nejen voličům ani své rodině a dětem vysvětlí, že si nově musí utrhovat od huby a dům vymění za stan v kempu, protože dává své peníze na fond pro psychicky poškozené šotouše, kteří kvůli zavření 5 lokálek uvažují o sebevraždě. Je nám to jasné, TRku. Ještě dodejte že Martin Kuba… Číst vice »
Nedokážete si ani zjistit, kdo je hejtmanem v Plzeňském kraji. Je to žena, Ilona Mauritzová. A náměstka pro dopravu dělá Pavel Čížek (STAN), stejný jako v minulém období, který sám ten vlak Plzeň – Svojšín – Bor – Bělá nad Radbuzou zaváděl.
Jejich revírem jsou lokálky,
jejich tempo je vražedné,
jejich protivníkem jsou příznivci cyklostezek, vrahové lokálek a ekonomové,
šotouši z Dopravniho webu hájí lokalky ve dne v noci,
jejich cílem je všeobecná železniční povinnost!
A někteří, jako třeba vy sám, mají místo hlavy koblihu.
To sedí, od člověka který obdivuje minulý režim za to, že zavíral lidi za projevení svobodného názoru a volí komunisty dodnes.
Neobdivuji minulý režim za to, že zavíral lidi s jiným názorem. To je prasárna. Ale s gustem bych použil razantní metody na samé hranici možností, které dává zákon, proti těm, kteří přímo škodí naší zemi.
Mít jiný názor samozřejmě není zločin a zavírat lidi s jiným názorem je naprostá ubohost.
A už jsem tady upozorňoval, že kandidáta KSČM jsem volil v krajských volbách v Ústeckém kraji, nikoliv v celostátních volbách. A tím kandidátem byl Jaroslav Komínek, bývalý náměstek, protože pod jeho vedením se vybudoval celý systém DÚK. Za tuto odvedenou práci si můj hlas zasloužil.
Pane Matiášku (alias Zdravý sluch, Souprava, Spravedlnost, USA a desítky dalších nicků), mínusovat názor, kde jsem odsoudil bezpráví spáchaná za komunistického režimu a nazval je prasárnou, je tak trochu vlastní gól, nemyslíte? 😉
A vy tady hájíte politika z hnutí, které vede bývalý agent StB. Pokrytče.
Tak takto dobre som sa už dávno nepobavil 🙂
Už zase? V tohle stavu doufám neřídíte auto, že ne?
Myslím, že by bylo vhodnější se nad následky nevratného ničení zamyslet z dlouhodobého hlediska.
Na podzim jsme s kamarádem zajeli autem na zříceninu Vrskamyk. Nějak nám nepřišlo, že je velká tragedie, že byl nenávratně zničen a zustalo jen pár obvodových zdí, zachovalých hradů tu máme dost. Jaký je dliuhodobý důsledek, když se zruší koleje z Vlašimi do Trhového Štěpánova? Kolik turistů a místních tam tam jezdí a proč jim nestačí autobus, který jede až do Štěpánova a ne na pole pod nim? Nebo vyhledy z té tratě jsou nejak unikátní? Neco co pro budoucí generace musíme zachovat? V tom případě ať se udělá institut pro péči o pěšiny po bývalých tratích, který bude vyřezávat… Číst vice »
Ty jsi ale osel :)))))
„Jaký je dliuhodobý důsledek, když se zruší koleje z Vlašimi do Trhového Štěpánova?“
Mimoběžná argumentace – tento úsek není „konzervací“ jinak ohrožen, protože tamní počet spojů osobní (a pravděpodobně i nákladní) doprava je „konzervačně nadlimitní“.
Mimochodem, jestli chcete vidět „zříceninu železnice“, tak zrovna kousek za Trhovým Štěpánovem máte tu možnost.
Chci tě poznat osobně. Je to možné?
Hejtmani se dnes stali pátou kolonou Babiše, takže na tohle se v celostátních volbách fakt hrát nebude.
Ani jsem si nevšiml, že je zde také plitická konvrzace…trdlo -TR-
Tr dneska perlí, viz výše nu mě. Ale i níže, kde pro změnu navrhuje pro Kolovratnkka kriminál a chlubí se, že za komárů by v něm určitě skončil.
Nejen za komárů, ale i za Masaryka 😉
Co sem pleteš politiku, ubožáku….?
Nic věcného nemáte, jen urážíte druhé. Zkuste něco věcného k tématu.
Co třeba citovat TRka:
-TR-
Reply to Luboš
9 hodin
Pan Kolovratník je jeden z největších škůdců na železnici. Za minulých režimů, ať už za Masarykovy první republiky, nebo za komunistů, by mohl být odsouzen do basy za ty svoje sabotáže.
Vy jste nick Harry?
Za svým výrokem si stojím, nestydím se za něj a nebudu se za něj omlouvat.
Mao se také nestyděl za své výroky a Stalin dokonce o sobě sbíral vtipy, měl jich hned několik gulagů.
Když tyto dva tak obdivujete, tak se odstěhujte 😉
Návrh konzervace dráhy je z dílny poslance ANO Martina Kolovratníka.
Není
Původně ano, již z roku 2019.
Důkaz: http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=156350
Není. Jen to načetl.
Pozměňovací návrh poslance Martina Kolovratníka. Je to psané hned na začátku.
Ano, ale opakuji. Jen ho načetl..Nesepsal, nevymyslel.
Podepsal se pod to, takže za to nese zodpovědnost.
Jestli si myslíte, že zmizením ANO z politické scény dojde k zmizení nápadů jak redukovat železniční síť o zbytečné tratě jste hluboký naiva a snílek.. Lhostejno , zda hejtmani jsou z ODS nebo STAN….
Samozřejmě, že blbci jsou v každé době a budou za každého režimu. Teď je ale největší koncentrace blbců v ANO. Kolovratník je jen špička ledovce.
Já to vidím úplně obráceně. Já vidím ohromné investiční nedostatky tam, kde by investované peníze mohly něco přinést a pro změnu totální rozhazování tam, kde je to bezpředmětné… Každopádně rozhazování typu , že narvu za rok deset milionů do trati , kde za den přepravím celkem 200 osob , za to by měl jít někdo sedět…
“ že narvu za rok deset milionů do trati , kde za den přepravím celkem 200 osob “
I zde připomenu, že konzervační návrh nijak nestanovuje coby limitní údaj žádný počet přepravených osob, ani výši nákladů na údržbu.
Jediným kritériem je počet vlaků osobní „a“ nákladní přepravy, bez ohledu na vytíženost a bez ohledu na výši nákladů na údržbu tratě.
Mimochodem, uveďte několik příkladů vámi uvedeného „totálního rozhazování tam, kde je to bezpředmětné“, zejména s tím zřetelem, aby šlo o tratě, kde tamní rozsah provozu by tyto tratě skutečně poslal ke „konzervaci“.
Vy chcete prostě žvanit pro zvaneni.
A to je právě ono. Ten podvod těch lumpů na SŽ. Ať nejdříve závazně řeknou kolik je stojí údržba každé takovéto jednotlivé trati. A co přesně konkrétně se za ty peníze udělalo. Zjistíte že SŽ do toho žádné prostředky neinvestuje a když možná něco, tak napíše jedny zápatkové zkoušky za 10 milionů. Každý stejně ví prd co to je a že to trvá 15 minut. A také je důležité, to co tady nikdo nepíše ,,, zmenší se počet kolejí (délka v síti SŽ) tak o kolik lidí se zmenší počet zaměstnanců na OŘ, GŘ a ministerstvu dopravy. Vždyť ten ancábl… Číst vice »
Přijde mi to jako snaha za každou cenu ty tratě zlikvidovat. Rozumím tomu, že jejich údržba může být dráha a stát ji nechce platit. Nejde mi však do hlavy proč se stát nepokusí je nejprve převést na zájemce o provozování, např. kraje nebo svazky obcí před tím, než je zakonzervuje/zlikviduje?
Není lepší vyvinout trochu energie k tomu, aby sloužily?
Ani třetí pokus prodat zrušenou železniční trať mezi Velkou Kraší a Vidnavou na Jesenicku nebyl úspěšný. Nikdo o ni neměl zájem přesto, že cena už klesla ze 3,9 milionu na pouhých 560 tisíc korun.
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/velka-kras-vidnava-prodej-nevyuzivane-trate-nabidka-zadarmo-ministerstvo-obrany-obce.A180405_393472_olomouc-zpravy_stk
A v jiných případech se to zase povedlo.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2396020-prastara-svestkova-draha-malem-zanikla-ted-se-meni-na-nejmodernejsi-regionalni-trat
Z jednoho případu nelze odvozovat obecnou zákonitost.
Přitom tam k prodeji došlo v době, kdy tam již jezdily sezonní vlaky v nepracovních dnech po 7 měsíců v roce. Jaký paradox, že i tehdy to nebylo „Dobré správě“ dost dobré na to, aby tu trať nadále zvládla provozovat a udržovat sama (ostatně ono jí to moc dobře nešlo – mj. nefunkční výstražníky apod.).
No z případu švestkové dráhy, kterou si původně koupil výrobce zabzař jako testovací polygon, fakt ne.
A z Vidnavy snad ano?
Mimochodem koupil dvě tratě. Ne jednu.
Jistě. A co na té druhé provozuje? Osobní dopravu fakt ne.
On ji tam neprovozuje. Jiný subjekt v sezóně ano.
– Nemáte pravdu, že je trať zrušená.
– SŽDC tu trať již po 10 let neumí udržovat ve sjízdném stavu, zato v podmínkách prodeje bylo mj. uvedeno, že nový vlastník tu trať musí alespoň po 5 let udržovat v provozuschopném stavu (= do toho stavu jej uvést poté, co to SŽDC nezvládá).
Nedivím se nezájmu.
Je tam šance obnovit přeshraniční provoz?
Přátelé a nemá se jezdit do krase zas na tu kaolinku?
Článek je z roku 2018. Nějaké akuálnější informace v souvislosti těžbou kaolinu a s tím spojeným prodejem tratě/obnovením provozu by někdo dodal?
skutek utek?
A přesto trať do Vidnavy se teď bude hodit pro odvoz kaolinu…ještě že ji nestihli zrušit.
Otázka spíš stojí co by kdo s takovým 4 km cancourem za 560 000 dělal? Že se taky s tím nesnažili udat Lipová – Javorník? To už by zřejmě zájem byl.
Takže totální nesmysl.
Hlavně je potřeba připomenout, že na trati do Vidnavy došlo k zastavení osobní dopravy od 12/2010 coby „požadavek SŽDC u tratí s roční tržbou za poplatky z DC pod 1 mil. Kč“ (což už samo o sobě bylo podivné kritérium mj. znevýhodňující krátké tratě, nicméně ani nádražáčtí odboráři nijak neprotestovali). Nikoliv něco, s čím by Olomoucký kraj přišel sám od sebe. Nicméně Dobrá správa tam pak vzápětí skutečně zavedla výluku traťové koleje.
no, to já nevím, ale chytrých jaký to má potencil tady bylo….
Správný postřeh. Kraje by mohly najít provozovatele a možná by se i optimalizovaly. Zavedlo by se přímé spojení do krajských měst a v zahraničí se ukazuje, že počet cestujících narůstá s kvalitou spojení. I nákladní doprava by se pak lépe koordinovala a využítí trati by stouplo měrou dosud za státní správy nepoznanou.
Odpověď MD je vskutku šalamounská. Nechápu jak by se dala spojka „a“ interpretovat jako „nebo“ ve stejném významu. Ale o to anonymní osobě, která odpovídá na dotazy nejde. Na toto vysvětlení se brzy zapomene a SŽ by pak spojku „a“ použila jako slučovací.
Zvláště když tam bude sedět někdo kdo nemá ani páru co vlastně způsobí. Třeba jako v případě justičních vražd z 50 let kdy 22 letá prokurátorka soudila to, co bylo ve skutečnosti rozhodnuto již dávno před procesem.
Skutečně nevidím rozdíl mezi tím co se dělo tehdy a tím co se děje dnes.
Ani v Ústavu pro jazyk český AV ČR to moc nechápou.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=153&dotaz=a
Když vám nějaká osoba ( která má nějaké konexe ) řekne, že na něj „tlačí“ sousedé, aby zastavil stavbu přeložky tratě, že by prý vedla kolem jejich domů ( přitom kolem stejně vede současný železniční koridor ) a ona se skutečně ta stavba té přeložky zastaví, údajně pro ekonomickou nenávratnost, tak se není čemu divit.
Takže návrh zákona se týká drah celostátních a regionálních?
Ano, plus i vleček.
Děkuji .. já si ten navrh zákona prošel a asi to v něm ještě není..
Nemůže být, protože se to změnilo načtením do 2.čtení
Já ti četl poctivě
To se nevylučuje.
No jo, tak to budou kraje muset udělat tak, jako to udělaly na trati do Nové Bystřice nebo do Kamenického Šenova (v obou případech kvůli splnění „stanoveného ročního počtu vlakových spojů“, i když kvůli jiné podmínce – aby provozovatel tamní dráhy získal od SFDI příspěvek na údržbu) – takže namísto sezónního provozu (kdy Dobrá správa pak ani nemusí dělat zimní údržbu) provoz celoroční (i kdyby jen o víkendech) + s „pohlídáním“ stavu tak, aby těch 1500 spojů bylo těsně překročeno; a Dobrá správa holt začne dělat i tu zimní údržbu. Kraje k tomu budou tím víc motivovány, protože budou vědět,… Číst vice »
Jsem zvědav, jak se vyjádří odborově organizovaní nádražáci. Zatím to vypadá tak, že jde o skupinu lidí s hodně pokřiveným žebříčkem hodnot, kdy dotyční (pracovníci ČD i SŽDC) protestovali svévolným zastavením provozu vlaků např. „pokud ministr financí dá k projednání vládě návrh zákona o změně daní z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti“, „pokud sněmovna/senát nezruší již platnou/účinnou novelu zákona o DPH“ či „pokud Jihomoravský kraj ve smlouvě s ČD, a. s. neučiní konkrétní výjimky v platnosti neIDS jízdenek“. Zato bylo od nádražáků ticho po pěšině v takových věcech jako např. rušení/znesjízdňování tratí za podivných okolností na přelomu let 2010/11,… Číst vice »
Řekl bych, že o Malé Morávce nikdo moc nevěděl. Třeba já ne.
Byly o tom články i na tomto webu. Plus předpokládám, že nádražáci sledují dění (např. v otázce toho, co se ministr financí chystá předložit k projednání vládě, to nádražáci v lednu 2009 sledovat uměli – tak jistě umějí i sledovat veřejně dostupné zdroje o tom, kde Dobrá správa nezvládá přidělit kapacitu tratě s tvrzením, že tu trať nezvládla udržet sjízdnou).
Mám taky jinou práci, tak pardon.
Já to nesměřuji k vám, ale k odborově organizovaným nádražákům. 🙂 Ještě pro upřesnění – v tom lednu 2009 šlo o stav, kdy ministr financí (zatracenej Kalousek 🙂 ) „nesměl“ předložit vládě k projednání (přičemž na vládě by mohlo docházet k pozměňovacím návrhům – mmch. přesný opak toho, co je u tohoto konzervačního zákona, kde to vládou vůbec neprošlo! – pak by to šlo do sněmovních výborů a až pak – jestli vůbec – ke sněmovnímu hlasování) novelu zákona o dani z příjmů fyzických osob se závislé činnosti, kterážto novela zvyšovala tzv. slevu na poplatníka (tzn. nezdanitelný základ) souběžně se… Číst vice »
„případné (ne)zakonzervování dráhy lze ze strany krajů (obcí) či krajských (obecních) objednatelů železniční dopravy výrazným způsobem ovlivnit prostřednictvím případné deklarace (ne)zájmu o provoz na dané konkrétní dráze převtělené do odpovídající objednávky příslušného počtu vlaků.“
… a jakou náhodou je prakticky jakýkoliv sezonní provoz „konzervačně podměrečným“ v této věci.
Svérázný výklad spojky „a“.
Dále obejití všech zdůvodňování tím, že jde o poslanecký pozměňovací návrh.
Velmi, velmi zajímavé.
Stát se začne konečně chovat rozumně ekonomicky a přestane vyhazovat peníze tam, kde lepší službu udělá autobus a vlaky tam chtějí v podstatě jen šotouši, kteří jsou přesvědčeni, že právo na vlak je základním lidským právem, nejspíše vymahatelným i ve Štrasburku. Není náhodou tohle město ve Francii? V té lokálkové velmoci? Je to celkem ubohé, jak se tato skupina, zvaná šotouši, zaštiťuje tím, že to údajně dělá pro lidi, ale přitom na venkově využívá vlaky jen minimum lidí a do řady obcí ani koleje nevedou (jako třeba do Mníšku pod Brdy) a tahle skupina lidí šotouše v lepším případě buď… Číst vice »
Ok, v tom případě vím o spoustě okresek, kde nevidím důvod proč mám dávat své dané když tam fakt nikdy nepojedu, školy můžete dětem taky zaplatit, protože u nás v Praze jich máme dost a jiné nejsou potřeba, a léčbu kuřákům už taky nevím proč platit kdyz já nekouřím. A propo. Zrušil bych metro. Posledních 5 let jsem ho nevyužil.
Mrzí mě, že neznám žádného dobrého psychiatra ani dealera, který by vám mohl pomoci. ☹️
Já vám seženu psychiatra .bo ho potřebuješ vole
Přesně tak. Mě také velmi mrzí, že neznám pro „Zdravý sluch“ dobrého psychiatra a ani dealera, který by mu pomohl. 🙁
Metro se zruší stejně, protože po formálním zrušení Velké Prahy přestane mít smysl skrze paralelní změny nejen územního dělení (rozdělení na okresy), ale i jiných, zdánlivě nesouvisející změny ve společnosti…:-D
“ přestane vyhazovat peníze tam, kde lepší službu udělá autobus “ Zase opakujete ten nesmysl, který v tomto případě je úplně mimoběžný, protože: – tam, kde objednatel opravdu řeší, kde je lepší vlak a kde bus, už to právě dopadlo tak, že na některých vedlejších tratích se vlaky nahradily autobusy, ale v části případů zůstaly vlaky jako „sezónní obsluha o víkendech“; což ale je počet vlaků „konzervačně podměrečný“. – jinde, kde objednatelé toto neřeší a objednávají vlaky na celý rok i v místech, kde by bus byl fakt výhodnější, se to přijetím „konzervačních limitů“ nijak nezmění, protože takových vlaků tam… Číst vice »
Chcete tvrditi, že optimalizace veřejné dopravy (bez mhd) je v ČR už v podstatě hotová a současný stav je ideál z pohledu financování i cestujících pro příštích 50-100 let? Nic už není potřeba stavět, nic není nespravedlivé, včetně toho, že do Orlové nejezdí žádné vlaky pro nepoužitelnou trať, zatimco do vesniček, kde jsou koleje, jezdí vlaky pro 3 lidi jako do Rožmitálu, Kralovic, Stepanova, Žlutic? To plyne z toho co jste napsal a pro mě z toho plyne, že respektuji váš názor vyjádřený v reakci na mě, ale nesouhlasim. Jsem přesvědčen, že optimalizace, ta skutečná, je stále teprve před námi.… Číst vice »
„Chcete tvrditi, že optimalizace veřejné dopravy (bez mhd) je v ČR už v podstatě hotová“
Ne nechci. To je zase vaše nesmyslné domýšlení.
„zatimco do vesniček, kde jsou koleje, jezdí vlaky pro 3 lidi jako do Rožmitálu, Kralovic, Stepanova, Žlutic?“
To jsou mimochodem přesně ty případy, kterých se nynější konzervační zákon vůbec nedotkne.
Ještě drobný dovětek (který nemá vliv na cokoliv z napsaného) – všechna čtyři vámi jmenovaná místa jsou městy, nikoliv „vesničkami“.
Dotkne i nedotkne. Vy přeci nevíte, jak na nový zákon kraje zareagují. Nový zákon kraje přinejmenším donutí přemýšlet o tom, zda některé,dnes už jen turistické tratě, pro ně – kraje, skutečně nemají větší hodnotu než jiné, pravidelně provozované, ale pro 3 lidi. Je klidně možné, že aby kraj zachránil nějakou turistickou trať, obětuje jinou (nebo její úsek) pravidelně provozovanou, která ale v celoročních výkonech přepraví méně lidí. Tj. někde odobjedna, jinde priobjedna. Smutné je na tom to, že musí přijít takovýto zákon, aby vůbec kraje donutil přemýšlet. 1500 vlaků dále neznamená nutně celoroční provoz ala Bystrice. A nevěřím, že se… Číst vice »
„Dotkne i nedotkne. Vy přeci nevíte, jak na nový zákon kraje zareagují. “ Což samozřejmě nevíte ani vy. Takže (ano, pro některé je potřeba psát věci úplně doslova) – při dnešním počtu spojů se těchto tratí konzervační zákon nedotkne. A když se jich nedotkne, tak kraje nemají důvod u těch tratí v kontextu tohoto zákona cokoliv řešit. „zda některé,dnes už jen turistické tratě, pro ně – kraje, skutečně nemají větší hodnotu než jiné, pravidelně provozované, ale pro 3 lidi.“ Dal jste příklad s tratěmi, kde všechny jsou ve Středočeském kraji. Tedy v kraji, kde těch „turistických“ a tím pádem „konzervací… Číst vice »
Ještě dodám, že záměrně jsem neuváděl trať Noutonice – Podlešín, protože na ní zcela jistě jede aspoň 12 párů nákladních vlaků denně. Nicméně při zpětném pohledu – totéž zřejmě platí i pro Kněžmost (u Zásmuk si tím jist nejsem a pokud vůbec, tak asi jen od Bečvár – ?).
Tzn. tyto tratě tak jako tak také nebudou konzervací ohroženy.
V jiných krajích si ale z čeho vybírat bude, ne? V Karlovarském kupř. můžou nabídnout SŽDC zavření Merklinky za udržení provozu do Hranic v Česku.
Středočeský si drží lokálky jako takovou divnou rezervu, uvidíme jak dlouho. V budoucnu se může kupř. dostat do problémů trať ze Zadní Třebaně, ta se skutečně vyplácí jen na víkendy, jinak těžká bída. Kraj může zatoužit ji redukovat na třeba jen 500 spojů ročně a něco za to nabídne SŽDC zrušit. A SŽDC mu nabídne stabilitu i při jen 500 spojích na třeba 20 let.
Jinak co Kolesovka? Ta ohrožena je.
„Jinak co Kolesovka? Ta ohrožena je.“ Spoje na ní nejezdí na objednávku Středočeského kraje. A i kdyby, tak zrovna na ní by těžko došlo k navýšení spojů nad 1500 za rok, jen aby byl „splněn limit“, a to byť za souběžného škrtání směr Rožmitál, Trhový Štěpánov či Kralovice. A mimochodem jde o trať s napojenou vlečkou, přičemž konzervační zákon tuto variantu vůbec nezmiňuje (dle dnešních pravidel, nelze zrušit trať s existující vlečkou, protože by tím došlo k narušení zájmů provozovatele vlečky). „V Karlovarském kupř. můžou nabídnout SŽDC zavření Merklinky za udržení provozu do Hranic v Česku.“ Anebo přiobjednají ještě jeden… Číst vice »
Doobjednat můžou, aby to pak ale u dalších voleb obhájili před voliči, ten důvod proč nemají na jiné věci dost peněz.
Já si myslím, že ten 1 pár spojů navíc do Hranic** obhájit zvládnou a že to nebude „jazýček na vahách“ pro voliče v tom, koho volit/nevolit. Tím víc když jste toto zmiňoval sám v tvrzení „„V Karlovarském kupř. můžou nabídnout SŽDC zavření Merklinky za udržení provozu do Hranic“. ** Tady se mimochodem krásně ukazuje ten nepoměr, kdy (úplně podměrečné, reálně nic neřešící co do obsluhy území) 2 páry spojů jedoucí 365 dní v roce už skoro stačí na kýžených 1500 spojů za rok, zato jinde – na nějaké sezónní trase – by nestačilo ani 6 párů spojů o víkendech/svátcích po… Číst vice »
A proto chce SŽ(DC) vybudovat v Litni dálkově řízené nádraží a do Zadní Třebaně AH. A ty manipulační vlaky co tam pravidelně jezdí jsou taky vzduch.
Občas by to chtělo se zamyslet, než něco plácnete.
„V budoucnu se může kupř. dostat do problémů trať ze Zadní Třebaně, ta se skutečně vyplácí jen na víkendy, jinak těžká bída.“
Naopak – tento „konzervační“ zákon bude pro objednatele motivací tam objednávat dopravu celotýdenně, protože ryze víkendový provoz by mohl být „konzervačně podměrečným“ a hrozila by likvidace… pardon konzervace… tratě.
Růst hodnoty bitcoinu je také pro spoustu lidí motivací ho mít, ale kde na to vzít, když žijí od výplaty k výplatě a ještě mají každý rok větší dluh. Analogii s kraji si najděte sám. Je pouze otázkou času, kdy misto vedení co bude lokálky podporovat na dluh, lidé zvolí rozumnější politiky, co přiznají, že kraj na všechno nemá. A politika SŽ je logická, ony fixní náklady na údržbu trati příliš neklesaji, pokud se používá jen pár měsíců v roce. Přírodní vlivy a stárnutí materialu si dovolenou nedá.
„A politika SŽ je logická, ony fixní náklady na údržbu trati příliš neklesaji, pokud se používá jen pár měsíců v roce“ Fixní náklady u takových sezónních tratí jsou v jednom aspektu nižší tak jako tak – a to že jde o tratě buď dirigované podle D3, anebo takové, které jsou jedním dlouhým mezistaničním úsekem. V obou případech platí, že nevyžadují přítomnost žádného „dodatečného“ pracovníka řízení provozu (jaký rozdíl např. s méně využívanými tratěmi s celoročním provozem, viz např. produktivita práce výpravčího namátkou v Balkově Lhotě, Slavonicích nebo Olbramkostele). A dále – jde-li o sezónní provoz od jara do podzimu (+… Číst vice »
„1500 vlaků dále neznamená nutně celoroční provoz ala Bystrice.“
Jistě – druhou možností je provoz typu Kamenický Šenov (tzn. k 7 měsícům víkenodového provozu přidat 4 měsíce všednodenního provozu), který jsem zmiňoval také, tzn. i v této věci se „vlamujete do otevřených dveří“.
„Navic stejný zákon bude SŽ dávat povinnost trať o kterou je zájem zas odkonzervovat“
Nedává. Přečtěte si to podrobně. Sama Dobrá správa může uvážit, zda to pro ni z ekonomických důvodů bude vhodné.
Nezlobte se, ale já tuhle hysterickou hru na „1500 a ani o vlak méně“, hrát nebudu. Jak jsem napsal, SŽDC není stát ve státě. Ani není vlastník tratí a právo něco konzervovat zdaleka neznamená, že nějaký puntičkářský nikým nevolený ušlápnutý úředníček si začne ve své kanceláři počítat vláčky a kde bude jen 1499 a méně, tak to bez milosti zavře a bude mít pocit, že má moc a někomu to nandal. To se mu povede jen tehdy, pokud skutečně nebude nikoho daná trať zajímat. Jinak je každému trochu soudnemu jasné, že do toho vedení bude mluvit a že vedení je… Číst vice »
„. A nevěřím, se SŽDC nebude vůbec řeč a že se kraje nedokáží domluvit na tom, že obětují ke konzervaci nějakou fakt tupou lokálku“ Do (vámi výslovně uvedených) Trhového Štěpánova, Rožmitálu, Kralovic či Žlutic nejezdí těch 12+ nákladních vlaků za rok, čímž by existence/neexistence nákladní dopravy na těch tratích neměla na konzervaci/nekonzervaci vliv? „Ona ta představa je stejně absurdní, pokud si někdo myslí, že zákon dá právo SŽDC zakonzervovat cokoliv, kde 2 roky po sobě nebyla splněna objednavka“ Ano, ten zákon jí to právo skutečně dá. A žádná konzultace s kraji v něm uvedena není (ostatně, s kraji ten zákon… Číst vice »
Jak jsem napsal výše. Pokud to hodláte brát „strojově“, tak to nemá smysl diskutovat. Neberu vám to, ale vy mi zas nemůžete brát, že tomu nevěřím. Při vší úctě, ale vidím to jinak. Není napsáno „musí zrušit“ ale „může požádat“, takže pokud mé tvrzení o jednání s kraji berete za dojmologii, pak zase já beru za dojmologii to, že naznačujete, že se to zruší po másle jak automatizovaný formulář. Aspoň tak mi vyznívá co píšete. Stejně tak je nesmysl předpokládat, že SŽDC může udělat neco jiného než chce stát. Nevěřím, že by se ředitelem SŽDC stal někdo, kdo bude rušit… Číst vice »
„Pokud to hodláte brát „strojově“, tak to nemá smysl diskutovat.“ Diskutuji o návrhu zákona, který toto umožňuje, dokonce bez následných konzultací vlastníka dráhy s kýmkoliv dalším (vyjma ministerstva obrany, ale i tam by šlo o formalitu, protože MO by muselo prokázat „význam tratě pro obranu vlasti“). Nic víc, nic míň. „Orlová je trochu jako poloviční Kladno, i tam je to z velké části jinde, ale rychlá doprava do spádového města, má pro Kladno smysl v kombinaci s navozem autobusem ke vlaku.“ Přičemž pomíjíte: – vzdálenost od jádrového města (tedy od Ostravy vs. Prahy) – přítomnost relevantního osídlení aspoň zčásti v… Číst vice »
Nemám co dodat. Je-li váš výklad takový, tak vám rozumím, ale můj výklad je jiný a tím pádem s tím návrhem nemám problém. Zákon nemusí být napsán úplně do detailu, klidně je možné předpokládat, že ti co s ním pracují, nejsou idioti. A v tom zákoně se SŽDC nijak neukládá povinnost konzervovat. Pokud jí tolik nevěříte a chcete to mít všechno do puntíku vyjasněné, tak prosím, váš boj. Ne můj.
Ale zákon musí být napsán právě tak, aby s ním mohli pracovat i ti idioti. Obhajujete tady ohýbání práva bez jakékoliv kontroly.
Kdo je idiot?
Člověk. Co to narozdíl od vás dotáhl k práci kde může o něčem rozhodovat y ne jen plkat na netu? Nezavidte, mel jste se více učit.
** Pardon, samozřejmě mělo být „12+ nákladních vlaků za rok, čímž by existence/neexistence OSOBNÍ dopravy na těch tratích neměla na konzervaci/nekonzervaci vliv?“
Současný stav není rozhodně ideální, protože se z nějakého důvodu platí autobusy i v místech, která jsou vlaky obsluhována v přiměřené míře…
Ve Středočeském kraji by chtělo nějaké usměrnění takových 80-100 linek…
Však k tomu třebas dojde v rámci ohlášeného 10% proškrtání spojů.
Soutouskum soutouskum soutouskum.. ani nevíte co to znamená. Stát se začne chovat rozumně .. větší blábol sem nečetl
No jedinej, kdo je tady ubohej, směšnej a trapnej, jste vy sám. A že si říkáte „Zdravý sluch“? Obávám se, že zrovna vy ho máte spíš velice špatný. A nejen sluch…. Takže si určitě autem vyražte, ale do patřičných míst, kam se svými ubohými názory patříte. Hezký den.
Co když někdo není šotouš a vlaky potřebuje? Autobus fakt není náhrada. Mimochodem v autě sedím několikrát týdně – nerad. A ještě míň rád mám jedince, kteří si pletou (nejen) naši ulici s neplaceným parkovištěm nebo zkratkou, značka „průjezd zakázán“ jim nic neříká a jednosměnný mostek hoblují i v protisměru. Fakt jste si jistí, že ty vaše plechovky nikoho neštvou? Sobci? Lenoši? V autech je fakt vídáme denně. Muselo dát hodně drzosti a bezohledmosti něco takového vyplodit.
A tam kde nejsou koleje je autobus co? Autobus náhrada pro člověka, co nemá na auto nebo z jineho důvodu nemůže jet autem, rozhodně je.
Autobus je dobrý, když vás odveze z A do B přímo nebo s mírnou oklikou. ROPID teď začal organizovat dopravu na Berounsku. Výsledek 46 zrušených linek a zavedených 23 nových. Jak se to povedlo? Jednoduše zavlekla se spousta linek do vedlejších prdelí, aby tam něco vůbec jelo. Takže třeba autobus z Hořovic do Hostomic, které jsou cca 15 km od sebe jede 45 minut. Autobusové nádraží v Berouně je skoro zbytečné, protože tam jezdí jen asi 20% zbylé dopravy. Já raději chodím do sousední vesnice skoro 2km na vlak, protože bych musel stejně ve Zdicích přestupovat, protože do Berouna to… Číst vice »
Přeji hezkou procházku v mrazu a dešti.
Raději nechte auto doma. Myslím, že pohyb na čerstvém vzduchu Vám prospěje.
Jemu prospěje ..jediné kamenolom : na čerstvém vzduchu člověk nevymyslí pí….
Do Mníšku pod Brdy koleje vedou a vlaků tam jezdí dost…
Lol
Tak vy jste dobra slepice 🤣
Děláte rovnocenný, ba i vícecenný protipól fanatickým šotoušům. Takže vlastně kopete za ně.
Jaký je rozdíl mezi konzervací a likvidací dráhy?
Pokud myslíte výsledek, tak žádný rozdíl není.
V naší vlasti žádný…
Rozdíl bude v teoretickém obnovení, kdy konzervovanou dráhu stačí obnovit v parametrech, které měla před konzervací a jen po ohlášení. Zrušenou dránu obnovíte jen stavebním řízením se všema chlupama co stavba obnáší.
Když tak nad tím přemýšlím, není náhodou sám mistr Kolovratník trojským koněm v ANO? Sice o ANOistech nedělám nějaké iluze, ale pokud se někdo takto snaží před volbami, může být jeho cíl jasný, aby dotyčná strana prohrála volby. Nebo si snad Kolovratník myslí (pokud vůbec myslí?), že národ je plný šotoušků, kteří řeší jen nenávist k 810 a lokálky považují za něco nepatřičného?
Nene, on si dělá oko na MD a u SŽ. Asi by rád do správní rady nebo podobně teplého místa. Popřípadě je to trojan Faltýnka.
Když se za šukafon zapojil vagon uhlí, počítalo by se to jako nákladní vlak?
Ta 810 vagón utáhne ,pokud to pojede pod čísle třeba Mn 8300231 tak je to náklad vlak
Mně to napadlo s nějakou T212 v čele. 1 vůz s kalamitním dřívím, 1 osobní vůz pro výletníky a je, nebo není splněno?
To je jedno tam nikde není napsané co bude za hv. Důležité je číslo vlaku , hmotnost ..
Mohou na SŽ jezdit smíšené vlaky? Kam by se pak počítaly? 😉
Když se to objedná jako nákladní vlak, tak nemusí tahat ani vagon uhlí.
Dobrý den, naneštěstí jsem se čtením skončil ve chvíli, kdy po tvrzení o splnění platnosti jak pravidel českého jazyka (je tedy spojka „a“ významově totožná se spojkou „nebo“?) i výrokové logiky (v logice „a“ znamená něco zcela jiného než „nebo“) použijí v textu odpovědi při výkladu konstrukt „a/nebo“. Tento konstrukt buď naznačuje shodnost významu spojek (což považuji za nesmysl) anebo prokazuje jejich neznalost češtiny (čeština zná spojky „a“, „nebo“, „anebo“ — a mnoho dalších — s definovaným významem, nikoliv ovšem „a/nebo“); použití tedy dle mého názoru znevěrohodňuje jejich odvolávání se na znalost a dodržení pravidel češtiny. Co si myslím o… Číst vice »
Vážně na to potřebujete právníka. Co takhle něco z Ústavu pro jazyk český AV ČR?
K použití spojky „a“: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=153&dotaz=a
K použití spojky „nebo“: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=155
České „nebo“ se někdy používá ve významu vylučovacím (or nebo xor), konstrukt „a/nebo“ upřesňuje, že mohou nastat obě možnosti (jasné or).
Kdybyste si klikl na odkaz ÚJČ výše: pokud je spojka nebo užita ve významu slučovacím (or), čárku před ní nepíšeme, pokud je ve významu vylučovacím (xor), čárku píšeme. Vámi zmiňovaná konstrukce řeší leda neznalost tohoto pravidla.
Děkuji, byl jste rychlejší a napsal jste to za mne. 🙂
Hezký den.
Opravdu potřebuje právníka? Co zkusit Ústav pro jazyk český AV ČR
K užití spojky „a“: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=153&dotaz=a
K užití spojky „nebo“: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=155
Právnický je to určitě zajímavý problém, pokud znění zákona něco stanoví, ale pologramotný navrhovatel zákona tím myslel něco úplně jiného. Nebo pokud parlament schválí v zákoně očividný nesmysl. Ale obávám se, že znění zákona bude mít v takovém případě přednost před výkladem nesvéprávného úředníka.
Tady se objevil zajímavý text o významu spojek „a“ a „nebo“:
https://dopravni.net/zeleznice/35431/ministerstvo-dopravy-lze
Web naprostých fanatiků.
Možná, ale konjunkci a disjunkci rozebrali dokonale.
Fanatik je slabé slovo…
Jejich revírem jsou lokálky,
jejich tempo je vražedné,
jejich protivníkem jsou příznivci cyklostezek, vrahové lokálek a ekonomové,
šotouši z Dopravniho webu hájí lokalky ve dne v noci,
jejich cílem je všeobecná železniční povinnost!
Proč vkládáte poněkolikáté to samé? Jste pouhý spamrobot.
V tomhle případě je opakování matka moudrosti.
Ovšem hlavní činitelé webu „dopravni.net“ lžou, jako když tiskne, už dlouhá léta.
Jo začne to konzervaci tratě .. pokračování je rozkrádání materiálu..víme kým .. a končí to likvidaci tratě. To je to samé jak kdyz vypněte trakční vedení.. jak to zjistí .. okamžitě to začnou stříhat..naší spoluobčané nefakcenci.
Je to stejné, jako u dlouhodobé výluky. Po bezprizorním čekání následuje rozkrádání, náletové dřeviny taky svršku nesvědčí – a je důvod ke zrušení. Na pozemcích po nádraží včetně bývalé kolejové pláně pak můžete třeba stavět. Že by odtud vítr foukal? Koho zastupuje? Kdo tahá ve skutečnosti za nitky?
Kamionová sebranka.. prorostlá celou politickou scénu
A do háje. Jednoho takového máme v rodině. Na ně bacha, ti moc okolo sebe nehledí.
Hrom do toho! Je tato velezrádná skupina alespoň rozprostřena po celé republice?
Ubytovat všechny v Karviné by byl obrovský problém…
Dej si placku na čelo.
Na pláni zakonzervované tratě (ani tratě ve výluce) stavět nemůžete, je to stále obvod dráhy a tam potřebujete schválení od DÚ a i od vlastníka dráhy.
A? Ani jedno z toho není nepřekonatelná překážka.
Není – viz „de facto zakonzervovaná“ (= úředně nikdy nezrušená, zato desítky let nesjízdná, později i fyzicky neexistující) tramvajová (prapůvodně železniční) trať do Staré Líšně v Brně.
Seznamte mě, prosím, co se tam stalo?
Není to právě jen důsledek neexistence konzervace? kdy okolí pravděpodobně ani „netušilo“, že tam nějaká (nezrušená) trať je.
V právním státě očekávám, že po zprovoznění konzervace nebudou všichni udiveni, jak to, že tam jezdí vlak. To třeba znamená, že plocha v územních plánech bude stále patřit železnici. A když si tam někdo postaví baráček, tak bude mít s hlukem smůlu.
Teď ještě, jestli vlaky poptávané, ale bez přidělené kapacity s odkazem na „výluku“, jsou započítávány nebo ne. 🙂
Jinak teda pokud autor odpovědí tvořil z vlastní hlavy, měli by mu ji useknout. Pokud byl takto odpovídat přinucen, pak je mi ho teda líto.
„Bohužel jsme se s poukazem na domnělou chybu setkali již poněkolikáté. Podle ministerstva dopravy je však návrh napsán v souladu s pravidly českého jazyka a výrokové logiky.“
Dělají si z nás srandu? Myslí si, že jsme úplně debilní? „A“ nikdy není „NEBO“, mezi nimi je ve výrokové logice jasně definovaná transformační funkce. A tím je jasně určen výklad v právním jazyce.
Tohle je už nebezpečný newspeak á la 1984 – znak totality. Úředníci ministerstva dopravy začínají být přímým ohrožením demokracie! Prosím jednejme…
Dát úředníkům pár úkolů z elektroniky, kde se používají ANDová a ORová hradla, třeba by to pak pochopili. 😀
Za pokus by to stálo.
Ale obávám se, že někteří umějí sotva číst a psát…
To mi zrovna smysl dává. Zakonzervovat by ji mohli, pokud neprojede 1500 osobních a zároveň neprojede 12 nákladních, tedy pro konzervaci musí být splněno obojí.
Když se to popíše z druhé strany, tedy co je třeba splnit, aby trať nešlo zakonzervovat, stačí k tomu buď 1500 osobních nebo 12 nákladních a těch druhých může být nula.
Tak 1500 vlaků (tj. průměrně 4,12 denně) není zas tak nic nepřiměřeného…
Ale mohli to napsat hned…a nemuseli okolo toho dělat takové cavyky…
Bohužel ne: „(2) Drážní správní úřad na žádost vlastníka dráhy celostátní, regionální nebo místní nebo vlečky anebo jejich části povolí její konzervaci, není-li taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 1500 jízd ročně za účelem přepravy cestujících a 12 jízd ročně za účelem přepravy věcí.“ „…povolí konzervaci, není-li užita v rozsahu A & B…“ (K <- !(A & B)) Nikoli: "…nepovolí konzervaci, je-li užita v rozsahu A & B". (!K <- (A & B)) Ekvivalentní úprava prvního tvrzeni vytčením negace před větu vedlejší je totiž tato: :…nepovolí konzervaci,… Číst vice »
Pardon, oprava:
:…nepovolí konzervaci, není-li užita v rozsahu A | B“. (!K <- !(A | B))
Protože negace výroku X & Y je !X | !Y
A ještě:
(K <- !(A & B)) není ekvivalentní (!K <- (A & B))
Z logiky pět, zaměstnejte se na mindopu nebo jako poradce Vratníka.
Má někdo uzamykatelné ocelové lano?
Přece je nebudeme vozit…
Odpovědi MD jsou vyhýbavé.
To, že nebyl z nějakého oficiálního jednání pořízen zápis, je skandální. Za určitých okolností je to i trestné.
To, že prý mohou samosprávy něco ovlivnit, když v zákoně to není, je lež tak obrovských rozměrů, že by měla sama o sobě vést k auditu.
A že něco neprojednávali s dotčenými veřejnými organizacemi? Za dob Babiše stále běžnější jev. Samo o sobě by opět mělo vést k personálním opatřením.
A jinak je úplně jedno, co si do rozhovoru úředník napíše, rozhodující je dikce zákona a tam je to jasné.
Proč by mělo být lež jako věž to, že samosprávy mohou něco ovlivnit ? Kdo objednává vlaky v ZDO na místních tratích – většinou kraje, moc rychlíků se tam neprohání. Takže to samozřejmě ovlivnit mohou, „jenom“ musí dopravu objednat a zaplatit.
1500 vlaků ročně bez odůvodnění? Co je to za cifru? Proč ne 600? Kdo a proč si to vycucal z prstu?
No jo, Kolovratník…
Důležité je, že pokud něco takového projde, čehož se obávám, aby se skutečně jednalo o zakonzervování a nikoliv skrytou likvidaci, rozuměj zničení tratě. Z tohoto důvodu bych viděl za řešení, aby dostala správa tratě za povinnost v určitém intervalu, řekněme 1x čtvrtletně provést kontrolní jízdu, zda trať je stále sjízdná se stejnými parametry, že nedošlo ke zhoršení stavu. Zjištěné závady by byla povinna neprodleně odstranit. Zprávu o stavu tratě by byla povinna správa zaslat těm krajským úřadům, na jejichž území trať je, jako potencionálním objednavatelům dopravy na této trati. Obávám se, že bez nějakého takovéhoto opatření, kontroly a zodpovědností za… Číst vice »
Pařečtěte si ten návrh a pak mi sdělte, jak by ona kontrolní jízda měla být reálně provedena. To co navrhujete rovná se tomu, co by měla SŽ dělat už teď. Tedy udržovat tratě v provozuschopném stavu, což mnohde a mnohdy nečiní.
A to je celý problém…
Samý koridor, ale ty lidi musí mít k těm rychlíkům taky nějaký použitelný připoj.
Přípojem je myšlen vlak. Autobus pouze jako MHD…
Takže z obcí, kam nevede trať nesmí jet k vlaku autobus?
Proč ne, ale chtělo by to, aby ten autobus jel úplně jinudy, aby nevznikalo dvojí spojení…
Jenže by vám dost často vzniklo. Co byste dělal s Blanskem třeba? Je mnoho míst, kde mají autobusové nádraží u železniční stanice. Co třeba takový Hradec Králové, České Budějovice, Zlín nebo Jindřichův Hradec? Přestěhujete autobusová nádraží nebo železniční stanice?
Dvojí spojení s čím? S tím vlakem, co tam nevede? Magore.
Raději na vlak dva kiláky za koncem vesnice, než autobus na návsi, magore?
Ono už se něco takového podle současných předpisů dělat musí.
Akorát se to nikde veřejně nemusí vykazovat a nejsou za to sankce.
To ale nejde…
Když je nějaké nařízení, musí být určené sankce za jeho porušení, byť nemusí mít formální povahu.
Konzervace umožňuje snesení svršku (chápu to jako praktickou věc, než to nechat rozkrást), takže žádné kontrolní jízdy nebudou, i toto stojí peníze.
Vy jste to evidentně ani nečetl.
Je vidět, za jakou skvadru tato figurka kandiduje. Myslím, že svého Fuhrera nezklamal paskvilem, který se snaží protlačit, protože ANO má prostě takovou úroveň… Vidíme to na Babišovi, Schillerové a dalších…
Také se těším na pana Fialu/ODS a paní Adamovou/TOP09 to snad začnou mít věci rychlejší spád, než tyhle čajíčkové návrhy, jen prodlužující lokálkovou agónii. Náklady na železnici je třeba začít řezat co nejdřív a s mnohem rozhodnější razancí!
Víte, máte tady ještě tu druhou opoziční koalici, která se k lokálkám staví vstřícně. A tato druhá koalice bude nejspíš silnější.
Ano, je silnější a bude v tom dělat ještě větší bordel než je teď.
A s kým sestaví vládu?
Ano, kdo pamatujete pana Římana, víte, jakým směrem se to taky může ubírat. To pak budou šoto-ultras ještě vzpomínat na požadavek 1000 cestujících denně.
Říman. Juj, zas se mi před očima zatmělo a pěsti zatly. Doufám, že toho jedince nikdy nepotkám. Obávám se, že bych se neovládl a pak musel do vězení.
Nemusel.
Podle našeho právního systému není pachatel odsouzen k trestu odnětí svobody, pokud nebyl v době spáchání trestného činu příčetný.
Zkrátka by jste si nechal napsat „papíry na hlavu“ a v nejhorším případě by jste putoval do léčebny…
Tam bych nechtěl skončit… Tam nejste ani člověk, v kriminále jste aspoň člověk. :-/
ferdo, nebejt komunistu a s nimi spojene chudobe, tak jsou tyhle plamenne diskutovane lokalky uz 60 let bez dopravy.
Nebo taky ne, a nějak by to na nich vypadalo…
Souhlas ..
Ale jo ,jak se tu píše mohu tam procpat Lv ,nebo i podle D1 čl 2209 za určíté situace i motorák jako Lv a nemusí to být Sv ,ale když mě to bude chtít dobrá správa zrušit ,pošle tam tratmistra ,ten nařídí výluku a je hotovo.Jinak mě také není jasné jak se případně trat odkonzervuje,když na ní třeba pár let nebude údržba a vše se rozkrade?To se pak řekne bylo by to drahé obnovit ,tak zrušit.Ano já pochopím ,že je blbost udržovat trat ,kde si dlouhodobě soukromníček objednává 10 jízd za rok a nákladní doprava je 0.Ale chce to řešit… Číst vice »
V Evropě se snaží obnovovat zaniklé tratě Jenomže v Evropě je tak nějak z čeho obnovovat. Zkuste si pořídit nějaký Bahnatlas, třeba Německa nebo Itálie, stojí to pár stovek, a tam uvidíte šedivě zrušené tratě, je to odhadem tak čtvrtina až třetina sítě; v Polsku nebo ve Francii byli ještě mnohem radikálnější. My měli k podobnému vývoji nakročeno v devadesátých letech. Teď je na čase se odhodlat k nějaké rozumné redukci těch tratí, co jsou opravdu dlouhodobě na odstřel. Třeba z Chrudimě do Heřmaňáku jezdily šukafony prázdné už za Husáka. Toto píšu z pozice liberálního šotouše projížděče, než někdo napíše,… Číst vice »
No tak se nějaké nevyužívané tratě zakonzervují, se tolik nestane. Šetřit se musí, ať je to někomu líbí nebo ne. Jsou lepší projekty kam investovat než udržovat při životě nepříliš využívanou trať.
Uvidíme případ od případu.
Stane se. Kraje mají na některých těchto tratích uzavřené smlouvy o turistickém provozu s dopravci. Ostatně, proč tento návrh nebyl s kraji konzultován?
Ministerstvu nelze věřit. Kdyby stačilo splnit jednu z těch dvou podmínek, byla by tam spojka NEBO. Tečka.
Aneb nechci slevu zadarmo… Víte kolik naše vláda produpala jen letos peněz. Např. Polní nemocnice ,kde nebyl personál.. to mi připomíná anglicky seriál: jistě pane ministře. Nejhorší že ty věci ze seriálu jsou teď realita.
Ten seriál vznikl dle reality. Jen lidé jsou nepoučitelní.
Nejvíc mne děsí že to dle seriál .. přichází
Nejvíc by vás mělo děsit, že jste si nevšiml, že to tu bylo celou dobu. Nic nepřichází, stále to trvá. Jen si někteří lidé všímají jen někdy a pak žijí v iluzi, kterou i podporují.
Bohužel je to nástroj, jak bude moci Správa železnic takřka svévolně nechávat zchátrat tratě. Ne že by dnes byla situace kdovíjak jiná (viz Kozí dráha, dříve Švestková dráha, viz Polná apod.) – akorát dnes se místo konzervace použije termín dlouhodobá výluka z důvodu špatného technického stavu tratě (který jsme ovšem nechali do takového stavu dojít úmyslně). Neříkám, že ten nápad je a priori úplně špatný, je potřeba dát té hře nějaká pravidla, ale to číslo by se v každém případě mělo snížit třeba na 500 vlaků, ne 1500, aby se do toho vešly tratě, kde je třeba pravidelný turistický provoz… Číst vice »
I ty „poslední dva roky“ je příliš tvrdá hranice určená pouze pro potřeby SŽ. Proč to není 5 let?
Pro Správu železnic by se mělo zavést hodně pravidel, s tím absolutně souhlasím. A nerespektování těchto pravidel by se mělo velmi tvrdě trestat, nioliv peněžními sankcemi (ze státního do sttního to nemá smysl, jenom si namastí banky kapsu), ale odvoláním z funkce s nemožností se to nějaké podobné funkce x let vrátit + nucelým odchodem z prostředí železnice.
Nebo, pokud by opravdu z nedbalosti nechal nějakou trať zchátrat, a tím se v pohodě vešel do té zákeřné definice rozvracení republiky…tak by šel do Karviné (SŽ sídlí v Praze) bručet, a pak by se mohl do smrti rozloučit s jakýmkoliv veřejným úřadem, protože by přestal být bezúhonný…
Trať, která bude konzervovaná bude moci být snesená, takže žádné chátrání.
Co se týče drah: Kozí dráha, viz Polná apod. bude zajímavé, jestli vůbec lze dát žádost na konzervaci, když se do doby nezapočítává cituji z návrhu: Doba, po kterou bylo provozování dráhy nebo její části omezeno jejím provozovatelem, se do doby podle věty první nezapočítává. První věta (2) odstavce mluví o 2 rocích.
Přičemž se má započítávat doba oprav. Jen bych řekl, že na výše uvedených drahách se neopravuje, takže není co započítávat.
Pan Kolovratník je člověk na svém místě
Pan Kolovratník je jeden z největších škůdců na železnici. Za minulých režimů, ať už za Masarykovy první republiky, nebo za komunistů, by mohl být odsouzen do basy za ty svoje sabotáže.
Vy jste regulérní fanatik a ti co vám dali like také. Nejradši byste žádal i popravu, co? Nebo by jste se u nej smířil s jen 10 lety ve vězení s nějakou mlátičkou, která mu už ty škodlivé myšlenky vymlátí z hlavy? Už se nedivím, že volite komunisty a chlubite se nám tu s tím. Apeluji ale na moderátory, že váš příspěvek nese stopy vyhrožování a je na hranici trestní odpovednosti.
Vyhrožování to není, je to konstatování faktu, jak by to vypadalo za dob minulých. A zmiňuji tady první republiku, jejíž odkazu si velice vážím, protože jsme konečně získali nezávislost a vymanili se z rakouského područí.
Součást skutečné demokracie je, aby politik nebyl trestně odpovědný za politická rozhodnutí, která dělá pro své voliče. Samozřejmě až na vyjímky, které by byly v rozporu s listinou základních práv a svobod a to určitě není hájení/rušení lokálek. Ochrana menšin je zcela něco jiného. Dokonce to není ani kompletní zrušení veřejné dopravy na venkově. Státy, kde za tohle půjdete do vězení jsou tak možná Čína, Severní Korea, Írán a takové diktatury. Zjevně váš vzor, po kterém se vám stýská. Mně tohle ale nechybí. Věřím, že naprosté většině lidí, co u nás žijí, také ne. Už jsem ale pochopil, že vy… Číst vice »
Politická rozhodnutí, která přímo podrývají fungování státu, by měla být trestná, a to třeba i co se týče ekonomiky. Dle této logiky by byl už dávno v base třeba takový Václav Klaus starší, strůjce kuponové privatizace. Vzpomeňme na jeho slavný výrok, že nezná špinavé peníze.
Jsem pro výrazné zpřísnění kontroly fungování státu. A není to diktatura. Je to hájení zájmů lidu, ne despotů jako třeba právě v těch totalitních zemích. Vy naopak obhajujete korupčníky, zloděje a ty největší lumpy, aby se jim nikdo nekoukal pod ruce.
Rušení turistických lokálek podrývá fungování státu? 😀
Ano. Protože i tyto lokálky pomáhají místní ekonomice a rozvoji cestovního ruchu. Až to svinstvo jménem koronavirus skončí, bude třeba zapojit všechny síly do obnovy naší země.
Lokálky pomáhají? Lol.
-TR- komunistický magor, vy rádobyliberální, to jste na tom jen o jeden stupínek lépe, než on.
Už to tu bylo několikrát a vyjádřilo se x ekonomických expertů. Kupónová privatizace nedopadla dobře, ale v podstatě nebyl jiný nástroj, jak do ekonomiky napumpovat peníze. Zkuste si o tom něco nastudovat.
Kupónová privatizace dopadla na tu dobu a legislativu dobře.
Píšete o sobě?
Na hranici trestní odpovědnosti jsou vaše příspěvky, ve kterých tu bezdůvodně napadáte ostatní. To, že vy něco nevyužíváte, neznamená, že je to zbytečné. Buďte tolerantní a pochopte, že jsou věci, které nevyužíváte, ale ostatní to využívají. Kvůli tomu je nemusíte hned urážet a tvrdit, že dělají to či ono.
Že mě to nenapadlo samotného! Vždyť on se dopouští sabotáže!
Nevíte někdo jeho adresu? Abych to měl všechno pohromadě…
Jasně a já jsem mimozemšťan.
Já bych na něho našel tolik sprostých slov.. ale budu se držet. Celá ta politická garnitura z ano je mi k blití. ČSSD , oska ,kdu, topka ,piráti .. samozřejmě taky
Jedině KSČM, Okamůry a mladej Klaus to zachraňují, co?
Jinak ministerstvo dopravy lže. Kdyby stačilo splnit aspoň jednu z podmínek, aby nedošlo ke konzervaci dráhy, tak by tam jasně měla být spojka NEBO. Těmto lhářům nelze věřit ani nos mezi očima!
Tak hlavně, že prý je to česky zcela správně 🙄
Tomu se musím smát.
Ono to česky správně je. Jen to neznamená to, co se tvrdí v článku. Spojka a neznamená a /nebo. Začínám rozumět tomu, proč někteří úředníci nerozumí rozdílu mezi zápisem „…nebo…“ a …, nebo…“ Zápis pořízen nebyl, hodnocení pořízeno nebylo – to už snad další komentář ani nepotřebuje.
Jinými slovy: jsou to do nebe volající lži v přímém přenosu.
Pokud by člověk chtěl použít poněkud expresivnějšího vyjádření, pak by se dala zvolit i tato forma, jíž jste užil.
Zrovna to nepořízení zápisu (nebo neochota zápis ukázat? ) mně doslova kopla do očí. Tohle asi nebude tak úplně košer, že ne?
Celý postup nevypadá zrovna košer. Jen mě fascinuje, že značná část lidí je schopná jej obhajovat, když jde o podporu jejich zájmů a v opačném případě náhle prozře – což je ovšem u nich jen dočasný stav. Samotný zápis může být zcela nic neříkající, takových už jsem viděl nespočítaně, ale nepořídit vůbec žádný, zejména z jednání z dopravci otevírá otázku, co vše se na tom jednání řešilo.
Já už musím reagovat. Žádnou otázku otevírat nemusíte. Je to zálažitost stará cca dva roky, ještě při projednávání minulé novely ZoD. Byl jsem osobně u toho. Diskutovali jsem s MD ČR tuto věc z hlediska nákladní dopravy . MD navrhovalo 24 vlaků, dohodli jsme se na kompromisu 12. Dva roky nic. No a najednou se to objevilo v poslaneckém návrhu. Takže je to sice pravda, ale zároveň je pravda, že se to také v této současné novele nijak extra neřešilo.
Je to obecná věc. Rozhodně to není myšleno proti Žesnadu. Prostě dokud státní správa nebude jednání státní správy transparentní, tak to prostě různé otázky otevírá. Za to samozřejmě nemohou dopravci či strana se kterou státní správa jednala. Prostě by nějaký zápis z jednání měl existovat. Pokud samotná státní správa tvrdí, že neexistuje, mám pochybnosti o jejím postupu. Ve výsledku to ničemu dobrému nesvědčí a takové vyjádření a postup ministerstva poškozuje i legitimní zájmy dopravců, potažmo Žesnadu. Z osobními přepravci dle vyjádření ministerstva nikdo nejednal. To není samozřejmě chyba Žesnadu, ale ministerstva. Nepochybuji, že nějaká úprava by byla vhodná, kritizuji způsob,… Číst vice »
Asi je také důležité říct, že výhradně jednáme pouze a jen o nákladní dopravě.
Zřejmě ano, protože když čtu nejen tady tu diskuzi, tak i zdánlivě zřejmé věci, asi nejsou některým vůbec bohužel zřejmé.
Jakou by tedy měl mít stát možnost zbavit se železnice, žádnou?
Osobně bych byl pro prodej za nepřemrštěný částky.
jenze jedine, co se s tou zeleznici da delat, je dojit stat/sfdi na udrzbu (viz jhmd) a provozovat na tom nejakou uzitecne se tvarici obsluznost (s dosypem minimalne stovka na kilometr, coz se u jednotek lidi na spoj cim dal hur oduvodnuje…).
Georg: Ano a proto ne všude, kde byla z nějakého důvodu postavena železnice, musí i dnes za každou cenu jezdit vlak…
Taky se to tak dá říct…
Pokud se totiž postaví nová trať, tak ta stará pak nemá smysl…
Pokud by byla např. z Českých Budějovic do Brna postavena nová dvoukolejná a mnohem rychlejší trať, tak by ta stará byla taky postradatelná…
Pro šotouše nikoliv, nebyly by obslouženy všechny původní zastavky. To je důležitější než řešit zda někde jinde jezdí málo autobusů, koleje se nesmí opouštět a vše na nich se musí obsluhovat navždy. Co to systémově řeší? Nevím, ale šotouši ví.
Nevěřím jim ani slovo!
Ale tak ono co by člověk neudělal pro záchranu autoprůmyslu, že….. A takova cyklostezka odnikud nikam, tu nám taky budou závidět až za oceánem….a ta školní mládež, která pojede v lednu na kole do školy, to se taky rychle ujme…..
Takže pokud objednám např. na Kozí dráze průjezd 12 lokomotivních vlaků, tqk mi musí zajistit průjezdnost dráhy?
Nee, tak jen odsunete konzervaci o 12 měsíců (teoreticky) .
Ale ono vyhlásit výluku se umí taky…. Kdo dnes třeba řeší důvod nejezdeni a ROV na Slavkovské…..že…..
Ne, ty vlaky musí fyzicky projet.
Dvoucestný bagr projede a drážní vozidlo to je.
Napřed mu musí přidělit přepravní kapacitu. Tak to jsem zvědav.
Dvoucestný bagr není drážní vozidlo, do běžného provozu nesmí.
Ale to je přeci jasný modus operandi: 2 roky „výluka“ a pak „zakonzervovat“, rozumějte zrušit.
Zvůle.
My vás těmi auty jezdit naucime. Ikdyby to mělo být na rozkaz….. Když to dokázali pozavírat v Americe, když to dokázali v Polsku, tak my to dokážeme taky…..
Nač zas..at životní prostředí šukafony?
Dejte si mokrý hadr na čelo.
Dokolečka dokola .. kup si 810 a dělej si s ní co chceš. Nebo si zajdi k doktorovi.
Ale hlavně ať se přihlásí některému anatomickému ústavu k dárcovství těla…
Pomohlo by to…
On snad váš předřečník řekl něco o šukafonech?
taky to dokazail v nemecku a rakousku, coz jsou zeme mnohem vice srovnatelne s nami. najdete si k tomu cisla a pak tady vykrikujte…
Takže teoreticky pokud za rok projede 7x lokomotiva tam a zpět (to je 14 jízd) nemohou nic zavřít, protože je nad limitem? Podle článku D1 2208 se Lv vlaky počítají jako vlaky nákladní dopravy.
A musí projet celou trať ?
Já bych řekl, že asi ano, protože jinak by pak mohli usoudit, že část tratě se nevyužívá a tak můžou zavřít alespoň tu část.
Jak by se počítal smíšený vlak?
Účtují ho jako nákladní, tak jako nákladní ne? I když… Umím si představit ten náhlý závan kreativity.
Kreativita je potřeba
Obecně je, ovšem tak jako u jiných věcí je to o způsobu užití.
Škoda, že jste se nezeptali na postup odkonzervování, který návrh téměř neřeší.
Odkonzervování se u těchto tratí nepředpokládá
Toto sladké tajemství vám prozradil váš informátor z Parlamentu, nebo je vaše fixní idea pouze otcem této myšlenky?
Skodic Kolovratník toho by mnel už někdo zakonzervovat
Tak je za ANO
Co od nej muzem jineho cekat.
Myslíte, že je to ANO? Já bych řekl, že je to konkrétními lidmi. Ostatně jiné strany dříve také podporovaly různé zhůvěřilosti a dnes se tváří, že to byl někdo jiný. Ovšem lidé rychle zapomínají a rádi paušalizují.
Návrh nebyl konzultován s kraji. S výjimkou tří krajů všechny kontroluje opozice. Ledacos si lze domyslet.
A co jste tím chtěl říci v kontextu odpovědi k mému příspěvku?
Vzhledem k tomu, že kraje objednávají železniční dopravu a většinu krajů kontroluje opozice, může se jednat o záměrnou snahu jim uškodit.
Což neznamená, že je to jen proto, že je to ANO. Takhle se již v minulosti chovaly a v budoucnu téměř jistě chovat budou i jiné politické strany a hnutí, kterou byly či budou u moci.
Ze strany ministerských úředníků nepůjde o snahu uškodit opozici, jako o snahu si do budoucna ulehčit práci, vykázat činnost. Neodbornost a diletantismus příp. zneužívání odbornosti k osobnímu prospěchu je bohužel dost rozšířený jev i u vysokých státních úředníků, tam se ovšem jen obtížně řeší, neboť ve své podstatě vykazuje znaky mafiánského systému.
Ty kráso… Jasně, všichni jsou diletanti, když nechápou, že se mají vynasnažit zachránit lokálky jako Hranice v Čechách nebo Kolesovka. 😀 Jsem rád, že tam nepracují experti jako vy. Vcelku je jasné proč jste se k takovému místu nedostal a závidite.
Zřejmě se jedná o nedostatek relevantních věcných argumentů z vaší strany. Uchylování se k osobním invektivám je vizitka o těch kdo je používají, ne o lidech které takové osoby napadají.
Určitě. 😀
Jsem rád, že to přiznáte. 😉
Vzhledem k tomu, že „návrh zpracovalo MD a Vratník si ho jen “ osvojil“, vidím to na roli užitečného ydyota. Si myslí, že až bude Bc. MBA mindopem, z něj udělají genředa spržele.
Zalít do asfaltu a jezdit po něm na kole?
Myslím tím Kolenovrtníka
To rozhodopádně.
Ale otázka je, jestli do formalínu, nebo do lihu…
Na památku…