umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Železnice

Otázky a odpovědi. Ministerstvo vysvětluje návrh, který usnadní konzervaci lokálek

Lokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolek
Lokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolek
O konzervaci trati půjde žádat, pokud po trati projede méně než 1500 osobních vlaků nebo 12 nákladních za rok.

Plán na jednodušší pravidla pro konzervaci regionálních železničních tratí neprošel standardním projednáváním dopadů regulace, který se u novelizace zákonů obvykle dělá.

Vyplývá to z odpovědí, které ministerstvo dopravy (MD) zaslalo na otázky deníku Zdopravy.cz k pozměňovacímu návrhu předloženém poslancem ANO 2011 Martinem Kolovratníkem. Návrh zpracovalo ministerstvo dopravy. Novela, která prošla do druhého čtení, nově přesně stanoví, za jakých okolností přestane být dráha provozuschopná.

Stav, který se označuje jako konzervace dráhy, by mohl Drážní úřad prohlásit po žádosti vlastníka dráhy, pokud není trať po dobu dvou po sobě jdoucích let před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 1 500 jízd osobních vlaků a 12 jízd nákladních vlaků za rok.

Odpovědi přinášíme v kompletním znění od ministerstva dopravy.

Byly k této novele zpracovány dopady regulace?
Jedná se o poslanecký pozměňovací návrh, tudíž hodnocení dopadů regulace zpracováno nebylo.

Se kterými dopravci konkrétně MD projednávalo tento návrh a jaké bylo jejich stanovisko?
Se sdružením nákladních železničních dopravců ŽESNAD.CZ. Z diskuzí vyplynula právě hranice 12 nákladních vlaků coby kritérium možné konzervace dráhy.

Existuje z jednání nějaký zápis? Můžeme ho dostat?
Zápis z daných jednání nebyl pořizován.

V návrhu je v paragrafové části návrhu zákona spojka „a“ u minimálního počtu objednaných vlaků, současně v důvodové zprávě ale u tohoto samého spojka „nebo“. Bude tedy nutné splnit počty pro oba typy dopravy, nebo pouze pro jednu?
Bohužel jsme se s poukazem na domnělou chybu setkali již poněkolikáté. Podle ministerstva dopravy je však návrh napsán v souladu s pravidly českého jazyka a výrokové logiky. Dráha může být konzervována, pokud nejsou splněny podmínky pro dostatečný počet vlaků osobní dopravy a nákladní dopravy. Opačným způsobem lze číst návrh tak, že konzervace nemůže být povolena, pokud na dráze jezdí vyšší počet osobních vlaků než 1 500 za rok a/nebo vyšší počet nákladních vlaků než 12 za rok. Zde postačí splnit pouze jednu z podmínek, tzn. vyšší počet vlaků nákladní nebo osobní dopravy, aby dráha nemohla být konzervována.

Kdo konkrétně a na základě čeho navrhl hodnotu 1 500 osobních vlaků a 12 nákladních vlaků?
Stanovený počet vlaků osobní dopravy vychází z dosud platného usnesení vlády č. 416 z roku 2012 o Pravidlech převodu vybraných železničních drah v majetku státu, tj. téměř 10 let prověřeného a používaného instrumentu přijatého na úrovni vlády.

Hranice pro nákladní dopravu rozhodující o možnosti zahájení procesu konzervace byla, jak výše uvedeno, stanovena po konzultaci se sdružením ŽESNAD.CZ a bylo zde přihlédnuto k jednoznačnému zájmu ministerstva dopravy na zachování či rozvoji železniční nákladní dopravy před zakonzervováním dráhy a zastavením provozu.

Proč není tento návrh už v ministerské novele zákona o dráhách a předkládá se takto narychlo přes poslance?
Návrh zcela jistě není předkládán narychlo. Právní úprava konzervace dráhy byla připravována a diskutována déle než rok. Po dohodě s panem poslancem Kolovratníkem byl jím tehdy předkládaný návrh stažen s příslibem jeho dopracování do další (tzn. aktuálně projednávané) novely zákona o dráhách. O čemž jste ostatně tehdy informovali.

Byla novela projednána i s Asociací krajů a Svazem měst a obcí? Kdy a s jakým výsledkem? Prosíme rovněž o zápis.
Návrh konzervace drah jsme se zmiňovanými subjekty neprojednávali, neboť případné (ne)zakonzervování dráhy lze ze strany krajů (obcí) či krajských (obecních) objednatelů železniční dopravy výrazným způsobem ovlivnit prostřednictvím případné deklarace (ne)zájmu o provoz na dané konkrétní dráze převtělené do odpovídající objednávky příslušného počtu vlaků.

Odebírat
Upozornit na
guest
362 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Pokud budou další kilometry tratí konzervovány z peněz EU do asfaltu cyklostezek, tak by si pár jedinců mělo vyzkoušet vzít kolo, dvojvozík a takovou cyklostezku bezpečně i s dětmi projet. Pak je i tím vozíkem a 2 -3 koly naložit do toho skvělého autobusu, který jezdí místo zrušeného vlaku. Člověk je občas rád, když na bězné pravidelné lince bus pobere 2 kočárky. No a jako bonus si zkuste dítě v onom úžasném střepu nejlépe značky SOR za jízdy přebalit a pak si odskočte na WC. Že nic z toho moc nejde? V klidu, ani v autě ne. Kupodivu to není… Číst vice »

Zdravý sluch

A proč by nemohli normálně přijet autem? Já na něm uvezu 3 kola.

Pája

Sice na něho dám 4 kola a dovnitř kočárek pro dvojčata a dvojvozík, ale fakt za mnou to auto neumí přijet samo jinam a přebalit v něm za jízdy taky dvojčata nedokážu. Natož si odskočit. Asi máte mnohem sofistikovanější vůz. Kde je možné takový vůz koupit?

Zdravý sluch

A vy nutně musíte jet s kolem jinam než kde parkujete auto? A musí vám být zajištěna doprava zpet? 😀 Co mají dělat lidé v oblastech, kde není tolik železnic? Přeprava kola bez rozebrání do krabice není ve zbytku světa vůbec standardem. Zkuste si kolo v kuse převézt přes USA nějakým dálkovým vlakem. Pokud nemáte známého u dráhy, tak pěkně odmontovat řidítka, šlapky, vyndat sedlo, vyháknout kola, sehnat krabici. To samé ve většině Švédska nebo i ve Španělsku, kde mimo primesto moc regionalky nejezdi a tak dále. A to přebalování na kolech taky děláte za jízdy? Zajímavý problém, opět by… Číst vice »

Pája

Človíčku nešťastná, nezkoušel jste s tím svým problémem vyhledat odbornou pomoc? Tolik nicků a furt to nikam nevede… Zkuste to. Možná na Vás někomu jinému záleží a byl by rád, kdyby jste byl zase v pohodě. Opatrujte se 😎

Zdravý sluch

Po nachytáni na švestkách zkoušíste odvést pozornost psaním z cesty? Mimochodem, co by mělo kam vést? Já ten návrh nenapsal a narozdíl od vás a vám podobných, s ním nemám ani žádný problém. Vrátit se do duševní pohody byste se měl spíše vy. Mohu vás ujistit, že já jsem spokojen a v klidu. V lepším případě se na Kozí dráze v budoucnu rozumní lidé, co se neomezují, svezou na kole. Už teď se těším.

Pája

Nezlobte se, já se musel věnovat dětem. Těm, které jsem vozil v dvojvozíku, dvojkočáře a na wc si opravdu hodně rády zajdou kdykoliv během cesty. Pokud vozíte v autě 3 děti a ženu a potřebuje aspoň někdo na wc během popojíždění v koloně v autě, pochopíte. No a přebalování? Jak jste to řešil Vy? Povídejte, přehánějte. Evidentně řešíte pouze sám sebe a své dojmy.

Zdravý sluch

To je vtip, že? Takže bez vlaku se nedá cestovat s dětmi do 3 let? No když myslíte. Otázka není, jak jsem to dělal já, spíš by mě zajímalo, jak to dělala většina lidí, protože jsem asi jezdil špatnými vlaky, když jsem v nich nikdy nepotkaval desitky rodičů s malými dětmi a drtivou většinu spolucestujících tvořili lidé, které bych odhadnul na věk 5+. Nebo je už u nás ta porodnost tak mizivá? Jak se jen rodiče s malými dětmi dostávají na takovou Kvildu nebo do Pece. Jak jezdí do Chorvatska? A jak cestují tam, kam nevedou koleje nebo když potřebují… Číst vice »

Pája

Ach jo, človíčku tohle sám nezvládnete. Myslím to vážně. A ne, moje není ekoteroristka a ani já. Ale v autě sedí 5 – 6 dní v týdnu. Většinou za volantem. Musí. Řídí od roku 1991 v ČR, jezdila i SR, Rakousku, Itálii, USA a UK. Teď už preferuje pohodu. Ta na silnicích v ČR opravdu není. Proč by musela ona a kdokoliv řídit – tedy pracovat ve svém volnu? Řízení je práce, pokud člověk nemusí, tak nepracuje. Myslíte, že je slast pořád myslet za druhého? Proč se jeden vůz lepí na kufr, druhému se porouchaly blinkry, třetí nutně potřebuje předjíždět… Číst vice »

Pája

Oprava – seškrtat tratě, na kterých jezdí třeba Regíny. Vy kopete za zájmy autodopravy, zkuste fakt jiné servery.

Zdravý sluch

Já za žádné zájmy nekopu a tento web se nejmenuje Ze železnice, ani Z veřejné dopravy. Doporučuji vám zkusit rozdychat, že lidé auta mají a používají a často je to vyloženě bavi.

Pája

To jste tady špatně. Mám auto, pračku, myčku, sušičku, vysavač, sekačku na trávu a mnoho dalších věcí, které mám a používám jen proto, že musím. Nadšení pro auta po letech v této profesi vyprchá.

Zdravý sluch

Tak teď jste mi to fakt nandal! Auto jede od domu až do cíle, má kufr, jízdné na něj nemusíte kupovat v předprodeji, nemusíte řešit jízdní rad, jezdí bez přestupů kamkoliv, nemusíte na něj čekat až přijede ve větru a mrazu na nástupišti, teda parkovišti, víte kdo v něm seděl před vámi, máte v něm svůj pořádek a můžete si v něm nechat věci, lze si pustit hudbu jinak než do sluchátek. Kde berete ty lidi, co to nesnáší? Paralelní vesmir? Těch tras, kam je to aspoň trochu pohodlný i vlak je naprosté minimum. Žijete v šoto ekotero světě zjevně.… Číst vice »

Pája

Včera i předevčírem jsem auto nechal v garáži a jel vlakem. Sám. Víte proč? Protože sněžení, náledí, večer i mlha. Nic z toho jsem nemusel řešit. Nemusel jsem řídit, stresovat se ze silnic (fakt mně posledních asi 15 let spíš serou) a v cíli jsem se ten kousek svezl tramvají. Tzn opravdu mnohem blíž, než bych mohl zaparkovat. Tento server je o dopravě, jenže Vy prostě do debaty o železnici buď motáte železnice v USA (proč ne třeba Švýcarsko? ) a nebo auta. Furt jako kolovrátek. Nebo že by….?

Pája

Pane usa, já přece auto mám, už několikáté. Ale cestuji i vlakem. Jízdenku si kupuji často až na nádraží, pokud není tak u průvodního. V tramvaji/trolejbusu přiložím platební kartu k takové věci na madle, víte? Tudíž 95% cest předprodej nepotrebuju a nevadí, že se rozhodnu v danou chvíli. No a namísto otravování se s řízením mezi těmi jedinci, kteří nerespektují pravidla, v opravdu mizerném počasí jsem cestou tam zkouknul film a cestou zpět druhý. V klidu a pohodě. A neprozradíte mi, proč urážíte, máte potřebu něco někomu nandat nebo někoho chytat na švestkách let? Dal jsem včera pár Vašich příspěvků… Číst vice »

-TR-

Tak přátelé, dějí se věci. Jaroslav Komínek (KSČM), opoziční zastupitel Ústeckého kraje, se na dnešním jednání zastupitelstva obrátil na vedení kraje a ptal se, zda někdo s nimi komunikoval o tom návrhu zákona, která zavádí konzervaci dráhy.

Náměstek hejtmana Jiří Řehák (Spojenci pro kraj) odpověděl, že o tom s vedením kraje nikdo nejednal. Obsah návrhu mu vadí a hodlá se proti tomu bránit.

Zdravý sluch

Pobavilo. 😀

-TR-

Je to pravda a uvidíte to na záznamu na oficiálních stránkách Ústeckého kraje.

Zdravý sluch

Mě pobavilo, jak to prožíváte, ne to, že pan Komínek hájí z opozice postoj, který dlouhodobě zastával. To je od něj logické, když za to bere plat a lidé ho s tím volili. Narozdíl od vás tohle respektuji a nekřičím jako vy, že ekonomicky škodí zemi a měli by ho za to zavřít jako za minulého režimu. Říká se tomu demokracie. Chápu ale, že toto někdo jako vy nezná.

Pája

Zkuste jinou ligu, tady jste už profláknutý 😀👄

Pája

To je velmi rozumné. Zároveň by bylo vhodné z takového postupu (nejednání s kraji, absence zápisu z jednání nebo neochota jej ukázat) vyvodit personální i finanční důsledky. Hned.

Jarda

myslím, že je to dost velká hloupost a bude to mít dopad především na dopravu mezi kraji….protože všichni nejezdí koridorem do Českých Budějovic. jak se pan ministr holedbá ale taky se musí dostat do práce a škol na pomezí Olomouckého a Pardubického kraje….

Zdravý sluch

Všichni nejezdí ani vlakem. Autobus i auto už byly vynalezeny, už se pár desetiletí lze dostat k tam, kam nevedou koleje. Myšleno jakože jinak než pěšky či koňmo.

Pája

Kupte si traktor a nebudete potřebovat ani silnice. Jinak jsem moc zvědavý, jaký nick budete mít příště, až budete zase hlásat bludy 😀

Prazak

To je přece každému jasné, že vlečka, po které neprojedou aspoň čtyři osobní vlaky denně, je zralá na likvidaci. Teda konzervaci, když použijeme ten eufemismus.

Jiří Kocurek

„Bohužel jsme se s poukazem na domnělou chybu setkali již poněkolikáté.“

Tak si objednejte pivo a rum.
A pak si objednejte pivo nebo rum.

A tu konzultaci s ÚJČ můžete přitom zopakovat.

Pája

Jde o nástroj, který v důsledku bude znamenat rušení. Nějakou dobu se nebude provádět údržba. Vůbec.Jak taková trať vypadá všichni víme. Náklady na „odkonzervování“ či znovuzprovoznění budou poté blízké stavbě nové trati. Kolik se za posledních 30 let postavilo nových tratí?

Zdravý sluch

Postavilo se spoustu smysluplných přeložek a VRT se plánuje. Ano, daly by se stavět v některých směrech i nové konvenční tratě, minimálně směr Boleslav-Liberec by si to zasloužil a asi budu trochu za šotouše, když napíšu, že osobně fandím, jako smysluplné, dostavbě Baťovy dráhy, ač nevěřím, že na to někdy dojde, určitě se najde ještě pár dalších směrů, kde by železnice nevevozila vzduch a koleje chybí, ale je třeba to brát realisticky. Takové projekty na nové konvenční tratě jsou v Evropě jen velmi vzácné a mimo Evropu jsou spíše proto, že na VRT nemají. Mimo Evropu se totiž za posledních… Číst vice »

Pája

Ale já se na přeložky stávajících tratí neptal a na cizinu už vůbec ne, pane usa 😛

V.N.

Vážení, já se musím smát Vaším příspěvkům. To, že na trati není objednán stanovený rozsah dopravy neznamená automaticky konzervaci této trati. A navíc, o konzervaci nerozhoduje SŽ , ale DÚ. A úřady zpravidla fungují tak , že k jakémukoliv rozhodnutí vyhlásí správní řízení a obešlou všechny dotčené subjekty touto změnou s tím, že je vyzve k vyjádření k této změně. No a když v tomto okamžiku se ozve kraj , že se změnou nesouhlasí , bude se řešit nějaký model , který by byl pro všechny přijatelný… Ono je to všechno o logice a vizi , jak financovat náklady vzniklé… Číst vice »

Pája

My jsme všichni úplně blbí a jen jsme čekali, až se zasmějete a pak nám to sem napíšete 😀

Jaaa

Až si nastudujete význam slova „povolí“ v české judikatuře, a především jeho rozdíl oproti „může povolit“, tak se nám tady svěřujte.

Dle návrhu vše závisí čistě na libovůli SŽ a nikoho jiného. DÚ má povinnost povolit konzervaci naprosto bez debat s kýmkoli. (Kromě MO, které má absurdně komplikované podmínky – o obraně státu má rozhodovat DÚ? Podle návrhu to tak je.)

O převodu na kraje a povinnosti s nimi cokoli projednávat není v zákoně ani slovo. DÚ to NESMÍ udělat, protože jinak je to jeho libovůle, což je protiústavní, víme? DÚ musí povolit konzervaci a tečka.

Zdravý sluch

Samozřejmě, ale pochopte jejich šotostrach, oni na to koukají jinak. Kam nevedou koleje, tam se nedá dostat, my bychom to popsali jako „tam nejezdí“. Tam maximálně jdou na výlet, pokud se to dá udělat tak, že nakonec zase dojdou k železnici a je nějaká možnost se vrátit posledními vlaky. Takže každá zrušená lokálka omezuje jejich možnosti pohybu. Auta odmítají používat a autobus je pro ně zkousnutelny maximálně v MHD. Proto se tak biji za kazdou lokálku a líčí to tak tragicky. Také téměř necestují do zahraničí, nebo se regulérně omezuji jen na cíle dosažitelné vlakem, případně vlak téměř ani neopustí… Číst vice »

Pája

Vy si troufáte určovat podle diskuze něčí nemoc? To by si ani zkušený psychiatr nedovolil. Nespletl jste si server? Garáž je jinde 🙋

Robil

Mohl bych tě poznat osobně?

Zdravý sluch

Dáte mi po hubě nebo mi aspoň roztrhate obcanku?

Pája

Nevím proč, ale nezávisle na Vás mně napadlo totez

mocanita

Pan Matyaášek a jeho sto tisíc inkarnací nenávisti až za hrob vůči lidem co používají železniční dopravu – TOTO !! je naopak fakt diagnosa pro psychiatrickou léčebnu. Co příspěvek to zuřivý blábol narušeného psychopatického maroda. Už se na tyhle bláboloviny nedá ani normálně reagovat, myslím, že spousta lidí mi dá za pravdu, že tenhle antivlakový chameleón neustále dštící nenávist si spíše zaslouží politování.

xyz

„úřady zpravidla fungují tak , že k jakémukoliv rozhodnutí vyhlásí správní řízení a obešlou všechny dotčené subjekty touto změnou s tím, že je vyzve k vyjádření k této změně.“ … a tento „konzervační“ zákon je v této věci novinkou, že nic takového předpokládáno není. Vlastník zažádá, DÚ zakonzervuje (resp. jediným obeslaným má být MO, ale to bude formalita, protože pro odvrácení konzervace by muselo prokázat význam tratě pro zajištění obrany státu). Ostatně – nebýt (nejen) této změny, tak už i dnes existují mechanismy, jak lze legálně zrušit trať včetně obeslání všech subjektů. A v několika případech ty mechanismy také byly… Číst vice »

V.N.

Ví někdo, kolik stojí km jízdy turistického vlaku z pohledu poplatku z použití dopravní cesty ?

Jaaa
Zdravý sluch

Ok, tak do toho dávejme jen ty peníze z počítadla, jsem pro. Možná za ně seženete i 1 pražec a pochůzkáře v důchodu.

jan

Tyto otázky jsou v době koronakrize zcela nesmyslné.

-TR-

ANO, jsou nesmyslné, problém je v tom, že právě koronakrize se zneužívá pro prosazování těchto příšerných návrhů.

V.N.

Ty by přišly tak jako tak. Apropos , proč má být oprava a provozování lokálky , která neslouží dopravní obslužnosti ale pouze turistice hrazená ze státních peněz ? Pokud je daná trať pro kraj tak důležitá , ať se SŽ domluví s krajem na nějakém modelu financování , pro všechny přijatelném…

xyz

„Apropos , proč má být oprava a provozování lokálky , která neslouží dopravní obslužnosti ale pouze turistice hrazená ze státních peněz?“

Turistika je jeden z účelů dopravní obslužnosti.
Navíc ty víkendové sezónní spoje jsou samozřejmě použitelné (ba i používané) pro místní občany.

xyz

A ještě dodám, že „konzervačně podměrnečný“ je např. i celoroční víkendový provoz (tzn. nikoliv sezonní; prostě takový, kde objednatel nakonec uvážil, že o víkendu převažují výhody vlakového zajištění spojení, zatímco v pracovní dny dává přednost spojení autobusovému) v úseku Dolní Lipka – Hanušovice.

Tzn. řeč v této věci není jen o těch sezónních provozech.

Zdravý sluch

Účel možná, priorita určitě ne. Když vám teče do domu špatnou strechou, také neřešíte primárně nový bazén. Tedy pokud nemáte dost peněz na to, dát za pár let dům strhnout a postavit si nový. V době koronaviru, kdy ani není moc žádoucí větší koncentrace lidí, což je i hromadná doprava, je určitě lepší snížit daně a důchodcům přispět rouskovnym, než lidem peníze sebrat a cpat je do nějakých tratí na turistiku. Jasně, lidé se mají hybat, ale ideálně tak, aby při tom potkali co nejméně lidí.

xyz

“ Když vám teče do domu špatnou strechou, také neřešíte primárně nový bazén.“
Nesmyslný příměr mj. právě proto, že „konzervační“ zákon je navržen tak, že pokud tam kraj přiobjedná nějaké ty spoje (mimochodem postačí max. 2 spoje v pracovní dny celoročně a je to splněno), tak najednou bude trať nad „konzervačním limitem“.

xyz

„Jasně, lidé se mají hybat, ale ideálně tak, aby při tom potkali co nejméně lidí.“ Úplně mimoběžně řešíte dočasnou epidemiologickou situaci ve vztahu k prakticky nezvratitelné, tedy trvalé „konzervaci“ a s tím spojené nepřítomnosti železiniční sezónní osobní dopravy na té které trati. A mimochodem – stejně tak nebude mít „konzervační“ opatření vliv na ty spoje využívané turisty, které jezdí na jiných trasách, tzn. takových, kde se jezdí celoročně; stejně tak toto opatření nebude mít žádný vliv na autobusové spoje využívané turisty, které jsou přitom epidemologicky (ne?)problematické úplně stejně – spíše však o něco více, vlivem uspořádání interiéru – než turistické… Číst vice »

Zdravý sluch

Docasnou? Jestli se britská mutace šíří opravdu tak snadno, jak se tvrdí a stejně rychle se budou šířit i další nové a nové mutace, tak si myslím, že veřejná doprava bude mít mnkhem větší problém, než jste si zatím pripustil. Nejsem odborník ve zdravotnictví ani epidemiolog, ale váš optimismus nesdilim.

xyz

Ano dočasnou. Jednak od jara do začátku podzimu (což shodou okolností je převážná část období provozu těch sezónních linek) to z prinicipu bude epidemiologicky příznivější.

A i co se týče dalších období či celkového kontextu, tak jde o problém max. na několik málo let. Ve kontextu s de facto nevratnou (viz znění návrhu zákona) „konzervací“ je i takový časový úsek relativně krátký.

kubisek

Už se „nemůžu dočkat“, že někde zakonzervují lokálku, po které projede jenom 1499 vlaků. A nebo skoro strategickou trať Podlešín – Středokluky.

xyz

Max. jen Podlešín – Noutonice. Protože z Noutonic dál jezdí určitě 1500+ vlaků osobní přepravy ročně.

No, budou si muset nákladní dopravci hlídat, aby se nestalo, že mezi Podlešínem a Noutonicemi projede pod 12 nákladních vlaků (byť velmi dlouhých, což ale v návrhu není vůbec nijak zvýhodňováno) za rok.

Bram

Ani to ne. Letecké palivo z Kralup jezdí do Středokluk právě přes Podlešín.

Prazak

Takže je to tedy opravdu tak. Od vedení ministerstva dopravy až po pana Kolovratníka není ani jediný člověk, který by uměl česky a byl schopný logicky uvažovat. A podle toho to pak všechno vypadá.

Tomáš Záruba

I když tedy s tím a/nebo mají, po určitém zamyšlení, podle mě pravdu: Návrh říká, že konzervaci lze povolit jen, pokud bude méně než 1500 Os a (současně) méně než 12 N. Aby tato podmínka (= konzervaci povolující) neplatila, tak stačí nesplnit jeden z těch dvou ukazatelů. Ono je to trochu tím, že je to psáno z pohledu toho, kdo se snaží o zakonzervování, ne toho, kdo jí chce bránit, takže to svádí rovnou číst jako podmínky „konzervaci omezující“ (a pak se děsit, že tam je současnost). Ekvivalentní výrok by totiž byl „Konzervaci NELZE povolit, pokud jede více než 1500… Číst vice »

Jaaa

Bohužel ne: „(2) Drážní správní úřad na žádost vlastníka dráhy celostátní, regionální nebo místní nebo vlečky anebo jejich části povolí její konzervaci, není-li taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 1500 jízd ročně za účelem přepravy cestujících a 12 jízd ročně za účelem přepravy věcí.“ „…povolí konzervaci, není-li užita v rozsahu A & B…“ (K <- !(A & B)) Nikoli: "…nepovolí konzervaci, je-li užita v rozsahu A & B". (!K <- (A & B)) Ekvivalentní úprava prvního tvrzeni vytčením negace před větu vedlejší je totiž tato: :…nepovolí konzervaci,… Číst vice »

Prazak

Obávám se, že úředník, který není schopen pochopit smysl poměrně jednoduše stavěné věty, tím méně pochopí nějaké složité abstraktní vzorečky.

Tomáš Záruba

V tom případě máte pravdu. Já se omlouvám, chytil jsem se nějakého asi staršího nebo nepřesně podaného znění.

xyz

I to je další „kamínek do mozaiky“ celého zvláštního postupu – že se znění něčeho takového měnilo.

a8n

Tak si rozepišme, co tam máme za výroky: p=Drážní správní úřad … povolí její konzervaci q=není-li taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 1500 jízd ročně za účelem přepravy cestujících r=není-li taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 12 jízd ročně za účelem přepravy věcí (povšimněme si, že jazykovou zkratku musíme zpátky rozvést) formálně tedy p<=(not q && not r) zmíněný údajně ekvivalentní výrok můžeme zapsat not p<=(q || r). Důkaz, že ekvivalentní výrok ve skutečnosti… Číst vice »

Tomáš Záruba

Viz o kousek vlákna výše, vycházel jsem z trochu jiného textu.

Tomáš Záruba

A „mimochodem“, k ukončování konzervace opět ani slovo – příznačné.

Echt Rum (ten s plachetnicí)

A on takový dotaz autor článku položil? Já jen, že z článku to nevyplývá.

Echt Rum (ten s plachetnicí)

Podivný výklad MD k navrhovanému znění paragrafu o konzervaci dráhy. Byl by autor článku tak hodný a uveřejnil by oficiální dopis s odpovědí od MD?

Dovosad

Tento návrh je jednoznačným krokem k přímé likvidaci řady lokálních tratí a to i těch na kterých objednávají kraje turistickou sezonní dopravu. V této době, kdy je omezováno.cestování do zahraničí a lidé i za mrazu vyrážejí za tuzemskou turistikou kterou bychom měli podporovat- v této době rušit turistické tratě je doslovný krok proti lidem. Konzervaci tratí neznám – zakonzervovala se tzv. Kozí dráha takovým způsobem, že je již téměř z poloviny rozkradena a nikdy se již neobnoví. Píše se zde o úspoře – bylo by třeba zveřejnit tabulku – kolik kolik Kč vynakládá SŽ na údržbu takovéto každé konkrétní lokálky.… Číst vice »

-TR-

A je to tady, přátelé! První předvolební průzkum, kde ANO je až druhé.

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ano-by-nevyhralo-volby-40350969

Jerry

Kéž by šli už do ..

HARRY

Ano a ty jdi první Jerry, tady je diskuze o vláčku….:D

Jerry

Sám si vláček

MLB

Vzhledem k tomu, jak se Kolovratník a ostatní ANOlůza snaží vláčku škodit, tak to sem tematicky celkem zapadá…

Jiří Šrámek

…tam, kam (vyjma doktorů) lezou už jen celníci

Zdravý sluch

A jak to souvisí se zákonem který určitě podpoří i ODS nebo TOP09, takže většina? Jak to souvisí s vámi kritizovanou vládou ANO v ústeckém kraji? Rozpustí se? 🙂

-TR-

Jestli toto podpoří ODS nebo TOP 09, tak se tím zachová v naprostém rozporu se zájmy hejtmanů Plzeňského, Jihočeského, Královéhradeckého kraje a Vysočiny. Všichni tito hejtmani jsou z ODS.

-TR-

Hejtman Královéhradeckého kraje Martin Červíček (ODS) podporuje provoz sezónních turistických vlaků do Polska, jako předchozí radní pro dopravu reaktivoval přechod Meziměstí – Mieroszów. Tyto vlaky budou jezdit i poté, co vyprší stávající smlouvy, a už je jasné, že dopravcem bude i nadále GWTR.

Protože ty vlaky nejezdí každý den po celý rok, tak by tam nedošlo ke splnění limitu, aby nedošlo ke konzervaci dráhy. Proto je ten Kolovratníkův návrh skandální.

Zdravý sluch

Naprostý rozpor? Hejtmani za ODS nemůžou usnout z neustálého přemýšlení a strachu, že jim SŽDC přestane udržovat pár lokálek. 😁 Dneska perlíte! 😀 Plzeňský hejtman má jediný smysl života, zachránit lokálku ze Svojšína do Boru pro těch pár turistických vlaků za rok. Bez toho se nebude schopen podívat do očí nejen voličům ani své rodině a dětem vysvětlí, že si nově musí utrhovat od huby a dům vymění za stan v kempu, protože dává své peníze na fond pro psychicky poškozené šotouše, kteří kvůli zavření 5 lokálek uvažují o sebevraždě. Je nám to jasné, TRku. Ještě dodejte že Martin Kuba… Číst vice »

-TR-

Nedokážete si ani zjistit, kdo je hejtmanem v Plzeňském kraji. Je to žena, Ilona Mauritzová. A náměstka pro dopravu dělá Pavel Čížek (STAN), stejný jako v minulém období, který sám ten vlak Plzeň – Svojšín – Bor – Bělá nad Radbuzou zaváděl.

Zdravý sluch

Jejich revírem jsou lokálky,
jejich tempo je vražedné,
jejich protivníkem jsou příznivci cyklostezek, vrahové lokálek a ekonomové,
šotouši z Dopravniho webu hájí lokalky ve dne v noci,
jejich cílem je všeobecná železniční povinnost!

-TR-

A někteří, jako třeba vy sám, mají místo hlavy koblihu.

Zdravý sluch

To sedí, od člověka který obdivuje minulý režim za to, že zavíral lidi za projevení svobodného názoru a volí komunisty dodnes.

-TR-

Neobdivuji minulý režim za to, že zavíral lidi s jiným názorem. To je prasárna. Ale s gustem bych použil razantní metody na samé hranici možností, které dává zákon, proti těm, kteří přímo škodí naší zemi.

Mít jiný názor samozřejmě není zločin a zavírat lidi s jiným názorem je naprostá ubohost.

-TR-

A už jsem tady upozorňoval, že kandidáta KSČM jsem volil v krajských volbách v Ústeckém kraji, nikoliv v celostátních volbách. A tím kandidátem byl Jaroslav Komínek, bývalý náměstek, protože pod jeho vedením se vybudoval celý systém DÚK. Za tuto odvedenou práci si můj hlas zasloužil.

-TR-

Pane Matiášku (alias Zdravý sluch, Souprava, Spravedlnost, USA a desítky dalších nicků), mínusovat názor, kde jsem odsoudil bezpráví spáchaná za komunistického režimu a nazval je prasárnou, je tak trochu vlastní gól, nemyslíte? 😉

-TR-

A vy tady hájíte politika z hnutí, které vede bývalý agent StB. Pokrytče.

Adrián

Tak takto dobre som sa už dávno nepobavil 🙂

Pája

Už zase? V tohle stavu doufám neřídíte auto, že ne?

Pája

Myslím, že by bylo vhodnější se nad následky nevratného ničení zamyslet z dlouhodobého hlediska.

Zdravý sluch

Na podzim jsme s kamarádem zajeli autem na zříceninu Vrskamyk. Nějak nám nepřišlo, že je velká tragedie, že byl nenávratně zničen a zustalo jen pár obvodových zdí, zachovalých hradů tu máme dost. Jaký je dliuhodobý důsledek, když se zruší koleje z Vlašimi do Trhového Štěpánova? Kolik turistů a místních tam tam jezdí a proč jim nestačí autobus, který jede až do Štěpánova a ne na pole pod nim? Nebo vyhledy z té tratě jsou nejak unikátní? Neco co pro budoucí generace musíme zachovat? V tom případě ať se udělá institut pro péči o pěšiny po bývalých tratích, který bude vyřezávat… Číst vice »

Robil

Ty jsi ale osel :)))))

xyz

„Jaký je dliuhodobý důsledek, když se zruší koleje z Vlašimi do Trhového Štěpánova?“
Mimoběžná argumentace – tento úsek není „konzervací“ jinak ohrožen, protože tamní počet spojů osobní (a pravděpodobně i nákladní) doprava je „konzervačně nadlimitní“.

Mimochodem, jestli chcete vidět „zříceninu železnice“, tak zrovna kousek za Trhovým Štěpánovem máte tu možnost.

Robil

Chci tě poznat osobně. Je to možné?

ABC

Hejtmani se dnes stali pátou kolonou Babiše, takže na tohle se v celostátních volbách fakt hrát nebude.

HARRY

Ani jsem si nevšiml, že je zde také plitická konvrzace…trdlo -TR-

Zdravý sluch

Tr dneska perlí, viz výše nu mě. Ale i níže, kde pro změnu navrhuje pro Kolovratnkka kriminál a chlubí se, že za komárů by v něm určitě skončil.

-TR-

Nejen za komárů, ale i za Masaryka 😉

HARRY

Co sem pleteš politiku, ubožáku….?

M19

Nic věcného nemáte, jen urážíte druhé. Zkuste něco věcného k tématu.

Zdravý sluch

Co třeba citovat TRka:
-TR-
Reply to Luboš
9 hodin
Pan Kolovratník je jeden z největších škůdců na železnici. Za minulých režimů, ať už za Masarykovy první republiky, nebo za komunistů, by mohl být odsouzen do basy za ty svoje sabotáže.

M19

Vy jste nick Harry?

-TR-

Za svým výrokem si stojím, nestydím se za něj a nebudu se za něj omlouvat.

Zdravý sluch

Mao se také nestyděl za své výroky a Stalin dokonce o sobě sbíral vtipy, měl jich hned několik gulagů.

-TR-

Když tyto dva tak obdivujete, tak se odstěhujte 😉

-TR-

Návrh konzervace dráhy je z dílny poslance ANO Martina Kolovratníka.

Oldřich Sládek

Není

-TR-

Původně ano, již z roku 2019.

-TR-
Oldřich Sládek

Není. Jen to načetl.

-TR-

Pozměňovací návrh poslance Martina Kolovratníka. Je to psané hned na začátku.

Oldřich Sládek

Ano, ale opakuji. Jen ho načetl..Nesepsal, nevymyslel.

-TR-

Podepsal se pod to, takže za to nese zodpovědnost.

V.N.

Jestli si myslíte, že zmizením ANO z politické scény dojde k zmizení nápadů jak redukovat železniční síť o zbytečné tratě jste hluboký naiva a snílek.. Lhostejno , zda hejtmani jsou z ODS nebo STAN….

-TR-

Samozřejmě, že blbci jsou v každé době a budou za každého režimu. Teď je ale největší koncentrace blbců v ANO. Kolovratník je jen špička ledovce.

V.N.

Já to vidím úplně obráceně. Já vidím ohromné investiční nedostatky tam, kde by investované peníze mohly něco přinést a pro změnu totální rozhazování tam, kde je to bezpředmětné… Každopádně rozhazování typu , že narvu za rok deset milionů do trati , kde za den přepravím celkem 200 osob , za to by měl jít někdo sedět…

xyz

“ že narvu za rok deset milionů do trati , kde za den přepravím celkem 200 osob “
I zde připomenu, že konzervační návrh nijak nestanovuje coby limitní údaj žádný počet přepravených osob, ani výši nákladů na údržbu.

Jediným kritériem je počet vlaků osobní „a“ nákladní přepravy, bez ohledu na vytíženost a bez ohledu na výši nákladů na údržbu tratě.

Mimochodem, uveďte několik příkladů vámi uvedeného „totálního rozhazování tam, kde je to bezpředmětné“, zejména s tím zřetelem, aby šlo o tratě, kde tamní rozsah provozu by tyto tratě skutečně poslal ke „konzervaci“.

Zdravý sluch

Vy chcete prostě žvanit pro zvaneni.

Josef Nový

A to je právě ono. Ten podvod těch lumpů na SŽ. Ať nejdříve závazně řeknou kolik je stojí údržba každé takovéto jednotlivé trati. A co přesně konkrétně se za ty peníze udělalo. Zjistíte že SŽ do toho žádné prostředky neinvestuje a když možná něco, tak napíše jedny zápatkové zkoušky za 10 milionů. Každý stejně ví prd co to je a že to trvá 15 minut. A také je důležité, to co tady nikdo nepíše ,,, zmenší se počet kolejí (délka v síti SŽ) tak o kolik lidí se zmenší počet zaměstnanců na OŘ, GŘ a ministerstvu dopravy. Vždyť ten ancábl… Číst vice »

Ondra

Přijde mi to jako snaha za každou cenu ty tratě zlikvidovat. Rozumím tomu, že jejich údržba může být dráha a stát ji nechce platit. Nejde mi však do hlavy proč se stát nepokusí je nejprve převést na zájemce o provozování, např. kraje nebo svazky obcí před tím, než je zakonzervuje/zlikviduje?

Pája

Není lepší vyvinout trochu energie k tomu, aby sloužily?

ABC

Ani třetí pokus prodat zrušenou železniční trať mezi Velkou Kraší a Vidnavou na Jesenicku nebyl úspěšný. Nikdo o ni neměl zájem přesto, že cena už klesla ze 3,9 milionu na pouhých 560 tisíc korun.
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/velka-kras-vidnava-prodej-nevyuzivane-trate-nabidka-zadarmo-ministerstvo-obrany-obce.A180405_393472_olomouc-zpravy_stk

M19

A v jiných případech se to zase povedlo.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2396020-prastara-svestkova-draha-malem-zanikla-ted-se-meni-na-nejmodernejsi-regionalni-trat
Z jednoho případu nelze odvozovat obecnou zákonitost.

xyz

Přitom tam k prodeji došlo v době, kdy tam již jezdily sezonní vlaky v nepracovních dnech po 7 měsíců v roce. Jaký paradox, že i tehdy to nebylo „Dobré správě“ dost dobré na to, aby tu trať nadále zvládla provozovat a udržovat sama (ostatně ono jí to moc dobře nešlo – mj. nefunkční výstražníky apod.).

ABC

No z případu švestkové dráhy, kterou si původně koupil výrobce zabzař jako testovací polygon, fakt ne.

M19

A z Vidnavy snad ano?

xyz

Mimochodem koupil dvě tratě. Ne jednu.

ABC

Jistě. A co na té druhé provozuje? Osobní dopravu fakt ne.

xyz

On ji tam neprovozuje. Jiný subjekt v sezóně ano.

xyz

– Nemáte pravdu, že je trať zrušená.

– SŽDC tu trať již po 10 let neumí udržovat ve sjízdném stavu, zato v podmínkách prodeje bylo mj. uvedeno, že nový vlastník tu trať musí alespoň po 5 let udržovat v provozuschopném stavu (= do toho stavu jej uvést poté, co to SŽDC nezvládá).

Nedivím se nezájmu.

Pája

Je tam šance obnovit přeshraniční provoz?

Jerry

Přátelé a nemá se jezdit do krase zas na tu kaolinku?

Chleba Nakup

Článek je z roku 2018. Nějaké akuálnější informace v souvislosti těžbou kaolinu a s tím spojeným prodejem tratě/obnovením provozu by někdo dodal?

ABC

skutek utek?

Štěpán

A přesto trať do Vidnavy se teď bude hodit pro odvoz kaolinu…ještě že ji nestihli zrušit.

Jiří

Otázka spíš stojí co by kdo s takovým 4 km cancourem za 560 000 dělal? Že se taky s tím nesnažili udat Lipová – Javorník? To už by zřejmě zájem byl.
Takže totální nesmysl.

xyz

Hlavně je potřeba připomenout, že na trati do Vidnavy došlo k zastavení osobní dopravy od 12/2010 coby „požadavek SŽDC u tratí s roční tržbou za poplatky z DC pod 1 mil. Kč“ (což už samo o sobě bylo podivné kritérium mj. znevýhodňující krátké tratě, nicméně ani nádražáčtí odboráři nijak neprotestovali). Nikoliv něco, s čím by Olomoucký kraj přišel sám od sebe. Nicméně Dobrá správa tam pak vzápětí skutečně zavedla výluku traťové koleje.

ABC

no, to já nevím, ale chytrých jaký to má potencil tady bylo….

Jiří

Správný postřeh. Kraje by mohly najít provozovatele a možná by se i optimalizovaly. Zavedlo by se přímé spojení do krajských měst a v zahraničí se ukazuje, že počet cestujících narůstá s kvalitou spojení. I nákladní doprava by se pak lépe koordinovala a využítí trati by stouplo měrou dosud za státní správy nepoznanou.

Jiří

Odpověď MD je vskutku šalamounská. Nechápu jak by se dala spojka „a“ interpretovat jako „nebo“ ve stejném významu. Ale o to anonymní osobě, která odpovídá na dotazy nejde. Na toto vysvětlení se brzy zapomene a SŽ by pak spojku „a“ použila jako slučovací.
Zvláště když tam bude sedět někdo kdo nemá ani páru co vlastně způsobí. Třeba jako v případě justičních vražd z 50 let kdy 22 letá prokurátorka soudila to, co bylo ve skutečnosti rozhodnuto již dávno před procesem.
Skutečně nevidím rozdíl mezi tím co se dělo tehdy a tím co se děje dnes.

M19

Ani v Ústavu pro jazyk český AV ČR to moc nechápou.
https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=153&dotaz=a

Pepík

Když vám nějaká osoba ( která má nějaké konexe ) řekne, že na něj „tlačí“ sousedé, aby zastavil stavbu přeložky tratě, že by prý vedla kolem jejich domů ( přitom kolem stejně vede současný železniční koridor ) a ona se skutečně ta stavba té přeložky zastaví, údajně pro ekonomickou nenávratnost, tak se není čemu divit.

Jerry

Takže návrh zákona se týká drah celostátních a regionálních?

xyz

Ano, plus i vleček.

Jerry

Děkuji .. já si ten navrh zákona prošel a asi to v něm ještě není..

Oldřich Sládek

Nemůže být, protože se to změnilo načtením do 2.čtení

Jerry

Já ti četl poctivě

Oldřich Sládek

To se nevylučuje.

xyz

No jo, tak to budou kraje muset udělat tak, jako to udělaly na trati do Nové Bystřice nebo do Kamenického Šenova (v obou případech kvůli splnění „stanoveného ročního počtu vlakových spojů“, i když kvůli jiné podmínce – aby provozovatel tamní dráhy získal od SFDI příspěvek na údržbu) – takže namísto sezónního provozu (kdy Dobrá správa pak ani nemusí dělat zimní údržbu) provoz celoroční (i kdyby jen o víkendech) + s „pohlídáním“ stavu tak, aby těch 1500 spojů bylo těsně překročeno; a Dobrá správa holt začne dělat i tu zimní údržbu. Kraje k tomu budou tím víc motivovány, protože budou vědět,… Číst vice »

xyz

Jsem zvědav, jak se vyjádří odborově organizovaní nádražáci. Zatím to vypadá tak, že jde o skupinu lidí s hodně pokřiveným žebříčkem hodnot, kdy dotyční (pracovníci ČD i SŽDC) protestovali svévolným zastavením provozu vlaků např. „pokud ministr financí dá k projednání vládě návrh zákona o změně daní z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti“, „pokud sněmovna/senát nezruší již platnou/účinnou novelu zákona o DPH“ či „pokud Jihomoravský kraj ve smlouvě s ČD, a. s. neučiní konkrétní výjimky v platnosti neIDS jízdenek“. Zato bylo od nádražáků ticho po pěšině v takových věcech jako např. rušení/znesjízdňování tratí za podivných okolností na přelomu let 2010/11,… Číst vice »

Jaaa

Řekl bych, že o Malé Morávce nikdo moc nevěděl. Třeba já ne.

xyz

Byly o tom články i na tomto webu. Plus předpokládám, že nádražáci sledují dění (např. v otázce toho, co se ministr financí chystá předložit k projednání vládě, to nádražáci v lednu 2009 sledovat uměli – tak jistě umějí i sledovat veřejně dostupné zdroje o tom, kde Dobrá správa nezvládá přidělit kapacitu tratě s tvrzením, že tu trať nezvládla udržet sjízdnou).

Jaaa

Mám taky jinou práci, tak pardon.

xyz

Já to nesměřuji k vám, ale k odborově organizovaným nádražákům. 🙂 Ještě pro upřesnění – v tom lednu 2009 šlo o stav, kdy ministr financí (zatracenej Kalousek 🙂 ) „nesměl“ předložit vládě k projednání (přičemž na vládě by mohlo docházet k pozměňovacím návrhům – mmch. přesný opak toho, co je u tohoto konzervačního zákona, kde to vládou vůbec neprošlo! – pak by to šlo do sněmovních výborů a až pak – jestli vůbec – ke sněmovnímu hlasování) novelu zákona o dani z příjmů fyzických osob se závislé činnosti, kterážto novela zvyšovala tzv. slevu na poplatníka (tzn. nezdanitelný základ) souběžně se… Číst vice »

xyz

„případné (ne)zakonzervování dráhy lze ze strany krajů (obcí) či krajských (obecních) objednatelů železniční dopravy výrazným způsobem ovlivnit prostřednictvím případné deklarace (ne)zájmu o provoz na dané konkrétní dráze převtělené do odpovídající objednávky příslušného počtu vlaků.“
… a jakou náhodou je prakticky jakýkoliv sezonní provoz „konzervačně podměrečným“ v této věci.

Svérázný výklad spojky „a“.

Dále obejití všech zdůvodňování tím, že jde o poslanecký pozměňovací návrh.

Velmi, velmi zajímavé.

Zdravý sluch

Stát se začne konečně chovat rozumně ekonomicky a přestane vyhazovat peníze tam, kde lepší službu udělá autobus a vlaky tam chtějí v podstatě jen šotouši, kteří jsou přesvědčeni, že právo na vlak je základním lidským právem, nejspíše vymahatelným i ve Štrasburku. Není náhodou tohle město ve Francii? V té lokálkové velmoci? Je to celkem ubohé, jak se tato skupina, zvaná šotouši, zaštiťuje tím, že to údajně dělá pro lidi, ale přitom na venkově využívá vlaky jen minimum lidí a do řady obcí ani koleje nevedou (jako třeba do Mníšku pod Brdy) a tahle skupina lidí šotouše v lepším případě buď… Číst vice »

Dopravak

Ok, v tom případě vím o spoustě okresek, kde nevidím důvod proč mám dávat své dané když tam fakt nikdy nepojedu, školy můžete dětem taky zaplatit, protože u nás v Praze jich máme dost a jiné nejsou potřeba, a léčbu kuřákům už taky nevím proč platit kdyz já nekouřím. A propo. Zrušil bych metro. Posledních 5 let jsem ho nevyužil.

Zdravý sluch

Mrzí mě, že neznám žádného dobrého psychiatra ani dealera, který by vám mohl pomoci. ☹️

Jerry

Já vám seženu psychiatra .bo ho potřebuješ vole

Dash

Přesně tak. Mě také velmi mrzí, že neznám pro „Zdravý sluch“ dobrého psychiatra a ani dealera, který by mu pomohl. 🙁

medical_examiner

Metro se zruší stejně, protože po formálním zrušení Velké Prahy přestane mít smysl skrze paralelní změny nejen územního dělení (rozdělení na okresy), ale i jiných, zdánlivě nesouvisející změny ve společnosti…:-D

xyz

“ přestane vyhazovat peníze tam, kde lepší službu udělá autobus “ Zase opakujete ten nesmysl, který v tomto případě je úplně mimoběžný, protože: – tam, kde objednatel opravdu řeší, kde je lepší vlak a kde bus, už to právě dopadlo tak, že na některých vedlejších tratích se vlaky nahradily autobusy, ale v části případů zůstaly vlaky jako „sezónní obsluha o víkendech“; což ale je počet vlaků „konzervačně podměrečný“. – jinde, kde objednatelé toto neřeší a objednávají vlaky na celý rok i v místech, kde by bus byl fakt výhodnější, se to přijetím „konzervačních limitů“ nijak nezmění, protože takových vlaků tam… Číst vice »

Zdravý sluch

Chcete tvrditi, že optimalizace veřejné dopravy (bez mhd) je v ČR už v podstatě hotová a současný stav je ideál z pohledu financování i cestujících pro příštích 50-100 let? Nic už není potřeba stavět, nic není nespravedlivé, včetně toho, že do Orlové nejezdí žádné vlaky pro nepoužitelnou trať, zatimco do vesniček, kde jsou koleje, jezdí vlaky pro 3 lidi jako do Rožmitálu, Kralovic, Stepanova, Žlutic? To plyne z toho co jste napsal a pro mě z toho plyne, že respektuji váš názor vyjádřený v reakci na mě, ale nesouhlasim. Jsem přesvědčen, že optimalizace, ta skutečná, je stále teprve před námi.… Číst vice »

xyz

„Chcete tvrditi, že optimalizace veřejné dopravy (bez mhd) je v ČR už v podstatě hotová“
Ne nechci. To je zase vaše nesmyslné domýšlení.

„zatimco do vesniček, kde jsou koleje, jezdí vlaky pro 3 lidi jako do Rožmitálu, Kralovic, Stepanova, Žlutic?“
To jsou mimochodem přesně ty případy, kterých se nynější konzervační zákon vůbec nedotkne.

xyz

Ještě drobný dovětek (který nemá vliv na cokoliv z napsaného) – všechna čtyři vámi jmenovaná místa jsou městy, nikoliv „vesničkami“.

Zdravý sluch

Dotkne i nedotkne. Vy přeci nevíte, jak na nový zákon kraje zareagují. Nový zákon kraje přinejmenším donutí přemýšlet o tom, zda některé,dnes už jen turistické tratě, pro ně – kraje, skutečně nemají větší hodnotu než jiné, pravidelně provozované, ale pro 3 lidi. Je klidně možné, že aby kraj zachránil nějakou turistickou trať, obětuje jinou (nebo její úsek) pravidelně provozovanou, která ale v celoročních výkonech přepraví méně lidí. Tj. někde odobjedna, jinde priobjedna. Smutné je na tom to, že musí přijít takovýto zákon, aby vůbec kraje donutil přemýšlet. 1500 vlaků dále neznamená nutně celoroční provoz ala Bystrice. A nevěřím, že se… Číst vice »

xyz

„Dotkne i nedotkne. Vy přeci nevíte, jak na nový zákon kraje zareagují. “ Což samozřejmě nevíte ani vy. Takže (ano, pro některé je potřeba psát věci úplně doslova) – při dnešním počtu spojů se těchto tratí konzervační zákon nedotkne. A když se jich nedotkne, tak kraje nemají důvod u těch tratí v kontextu tohoto zákona cokoliv řešit. „zda některé,dnes už jen turistické tratě, pro ně – kraje, skutečně nemají větší hodnotu než jiné, pravidelně provozované, ale pro 3 lidi.“ Dal jste příklad s tratěmi, kde všechny jsou ve Středočeském kraji. Tedy v kraji, kde těch „turistických“ a tím pádem „konzervací… Číst vice »

xyz

Ještě dodám, že záměrně jsem neuváděl trať Noutonice – Podlešín, protože na ní zcela jistě jede aspoň 12 párů nákladních vlaků denně. Nicméně při zpětném pohledu – totéž zřejmě platí i pro Kněžmost (u Zásmuk si tím jist nejsem a pokud vůbec, tak asi jen od Bečvár – ?).

Tzn. tyto tratě tak jako tak také nebudou konzervací ohroženy.

Zdravý sluch

V jiných krajích si ale z čeho vybírat bude, ne? V Karlovarském kupř. můžou nabídnout SŽDC zavření Merklinky za udržení provozu do Hranic v Česku.

Středočeský si drží lokálky jako takovou divnou rezervu, uvidíme jak dlouho. V budoucnu se může kupř. dostat do problémů trať ze Zadní Třebaně, ta se skutečně vyplácí jen na víkendy, jinak těžká bída. Kraj může zatoužit ji redukovat na třeba jen 500 spojů ročně a něco za to nabídne SŽDC zrušit. A SŽDC mu nabídne stabilitu i při jen 500 spojích na třeba 20 let.

Jinak co Kolesovka? Ta ohrožena je.

xyz

„Jinak co Kolesovka? Ta ohrožena je.“ Spoje na ní nejezdí na objednávku Středočeského kraje. A i kdyby, tak zrovna na ní by těžko došlo k navýšení spojů nad 1500 za rok, jen aby byl „splněn limit“, a to byť za souběžného škrtání směr Rožmitál, Trhový Štěpánov či Kralovice. A mimochodem jde o trať s napojenou vlečkou, přičemž konzervační zákon tuto variantu vůbec nezmiňuje (dle dnešních pravidel, nelze zrušit trať s existující vlečkou, protože by tím došlo k narušení zájmů provozovatele vlečky). „V Karlovarském kupř. můžou nabídnout SŽDC zavření Merklinky za udržení provozu do Hranic v Česku.“ Anebo přiobjednají ještě jeden… Číst vice »

Zdravý sluch

Doobjednat můžou, aby to pak ale u dalších voleb obhájili před voliči, ten důvod proč nemají na jiné věci dost peněz.

xyz

Já si myslím, že ten 1 pár spojů navíc do Hranic** obhájit zvládnou a že to nebude „jazýček na vahách“ pro voliče v tom, koho volit/nevolit. Tím víc když jste toto zmiňoval sám v tvrzení „„V Karlovarském kupř. můžou nabídnout SŽDC zavření Merklinky za udržení provozu do Hranic“. ** Tady se mimochodem krásně ukazuje ten nepoměr, kdy (úplně podměrečné, reálně nic neřešící co do obsluhy území) 2 páry spojů jedoucí 365 dní v roce už skoro stačí na kýžených 1500 spojů za rok, zato jinde – na nějaké sezónní trase – by nestačilo ani 6 párů spojů o víkendech/svátcích po… Číst vice »

Lukáš

A proto chce SŽ(DC) vybudovat v Litni dálkově řízené nádraží a do Zadní Třebaně AH. A ty manipulační vlaky co tam pravidelně jezdí jsou taky vzduch.

Občas by to chtělo se zamyslet, než něco plácnete.

xyz

„V budoucnu se může kupř. dostat do problémů trať ze Zadní Třebaně, ta se skutečně vyplácí jen na víkendy, jinak těžká bída.“
Naopak – tento „konzervační“ zákon bude pro objednatele motivací tam objednávat dopravu celotýdenně, protože ryze víkendový provoz by mohl být „konzervačně podměrečným“ a hrozila by likvidace… pardon konzervace… tratě.

Zdravý sluch

Růst hodnoty bitcoinu je také pro spoustu lidí motivací ho mít, ale kde na to vzít, když žijí od výplaty k výplatě a ještě mají každý rok větší dluh. Analogii s kraji si najděte sám. Je pouze otázkou času, kdy misto vedení co bude lokálky podporovat na dluh, lidé zvolí rozumnější politiky, co přiznají, že kraj na všechno nemá. A politika SŽ je logická, ony fixní náklady na údržbu trati příliš neklesaji, pokud se používá jen pár měsíců v roce. Přírodní vlivy a stárnutí materialu si dovolenou nedá.

xyz

„A politika SŽ je logická, ony fixní náklady na údržbu trati příliš neklesaji, pokud se používá jen pár měsíců v roce“ Fixní náklady u takových sezónních tratí jsou v jednom aspektu nižší tak jako tak – a to že jde o tratě buď dirigované podle D3, anebo takové, které jsou jedním dlouhým mezistaničním úsekem. V obou případech platí, že nevyžadují přítomnost žádného „dodatečného“ pracovníka řízení provozu (jaký rozdíl např. s méně využívanými tratěmi s celoročním provozem, viz např. produktivita práce výpravčího namátkou v Balkově Lhotě, Slavonicích nebo Olbramkostele). A dále – jde-li o sezónní provoz od jara do podzimu (+… Číst vice »

xyz

„1500 vlaků dále neznamená nutně celoroční provoz ala Bystrice.“
Jistě – druhou možností je provoz typu Kamenický Šenov (tzn. k 7 měsícům víkenodového provozu přidat 4 měsíce všednodenního provozu), který jsem zmiňoval také, tzn. i v této věci se „vlamujete do otevřených dveří“.

„Navic stejný zákon bude SŽ dávat povinnost trať o kterou je zájem zas odkonzervovat“
Nedává. Přečtěte si to podrobně. Sama Dobrá správa může uvážit, zda to pro ni z ekonomických důvodů bude vhodné.

Zdravý sluch

Nezlobte se, ale já tuhle hysterickou hru na „1500 a ani o vlak méně“, hrát nebudu. Jak jsem napsal, SŽDC není stát ve státě. Ani není vlastník tratí a právo něco konzervovat zdaleka neznamená, že nějaký puntičkářský nikým nevolený ušlápnutý úředníček si začne ve své kanceláři počítat vláčky a kde bude jen 1499 a méně, tak to bez milosti zavře a bude mít pocit, že má moc a někomu to nandal. To se mu povede jen tehdy, pokud skutečně nebude nikoho daná trať zajímat. Jinak je každému trochu soudnemu jasné, že do toho vedení bude mluvit a že vedení je… Číst vice »

xyz

„. A nevěřím, se SŽDC nebude vůbec řeč a že se kraje nedokáží domluvit na tom, že obětují ke konzervaci nějakou fakt tupou lokálku“ Do (vámi výslovně uvedených) Trhového Štěpánova, Rožmitálu, Kralovic či Žlutic nejezdí těch 12+ nákladních vlaků za rok, čímž by existence/neexistence nákladní dopravy na těch tratích neměla na konzervaci/nekonzervaci vliv? „Ona ta představa je stejně absurdní, pokud si někdo myslí, že zákon dá právo SŽDC zakonzervovat cokoliv, kde 2 roky po sobě nebyla splněna objednavka“ Ano, ten zákon jí to právo skutečně dá. A žádná konzultace s kraji v něm uvedena není (ostatně, s kraji ten zákon… Číst vice »

Zdravý sluch

Jak jsem napsal výše. Pokud to hodláte brát „strojově“, tak to nemá smysl diskutovat. Neberu vám to, ale vy mi zas nemůžete brát, že tomu nevěřím. Při vší úctě, ale vidím to jinak. Není napsáno „musí zrušit“ ale „může požádat“, takže pokud mé tvrzení o jednání s kraji berete za dojmologii, pak zase já beru za dojmologii to, že naznačujete, že se to zruší po másle jak automatizovaný formulář. Aspoň tak mi vyznívá co píšete. Stejně tak je nesmysl předpokládat, že SŽDC může udělat neco jiného než chce stát. Nevěřím, že by se ředitelem SŽDC stal někdo, kdo bude rušit… Číst vice »

xyz

„Pokud to hodláte brát „strojově“, tak to nemá smysl diskutovat.“ Diskutuji o návrhu zákona, který toto umožňuje, dokonce bez následných konzultací vlastníka dráhy s kýmkoliv dalším (vyjma ministerstva obrany, ale i tam by šlo o formalitu, protože MO by muselo prokázat „význam tratě pro obranu vlasti“). Nic víc, nic míň. „Orlová je trochu jako poloviční Kladno, i tam je to z velké části jinde, ale rychlá doprava do spádového města, má pro Kladno smysl v kombinaci s navozem autobusem ke vlaku.“ Přičemž pomíjíte: – vzdálenost od jádrového města (tedy od Ostravy vs. Prahy) – přítomnost relevantního osídlení aspoň zčásti v… Číst vice »

Zdravý sluch

Nemám co dodat. Je-li váš výklad takový, tak vám rozumím, ale můj výklad je jiný a tím pádem s tím návrhem nemám problém. Zákon nemusí být napsán úplně do detailu, klidně je možné předpokládat, že ti co s ním pracují, nejsou idioti. A v tom zákoně se SŽDC nijak neukládá povinnost konzervovat. Pokud jí tolik nevěříte a chcete to mít všechno do puntíku vyjasněné, tak prosím, váš boj. Ne můj.

-TR-

Ale zákon musí být napsán právě tak, aby s ním mohli pracovat i ti idioti. Obhajujete tady ohýbání práva bez jakékoliv kontroly.

Zdravý sluch

Kdo je idiot?

Zdravý sluch

Člověk. Co to narozdíl od vás dotáhl k práci kde může o něčem rozhodovat y ne jen plkat na netu? Nezavidte, mel jste se více učit.

xyz

** Pardon, samozřejmě mělo být „12+ nákladních vlaků za rok, čímž by existence/neexistence OSOBNÍ dopravy na těch tratích neměla na konzervaci/nekonzervaci vliv?“

medical_examiner

Současný stav není rozhodně ideální, protože se z nějakého důvodu platí autobusy i v místech, která jsou vlaky obsluhována v přiměřené míře…
Ve Středočeském kraji by chtělo nějaké usměrnění takových 80-100 linek…

xyz

Však k tomu třebas dojde v rámci ohlášeného 10% proškrtání spojů.

Jerry

Soutouskum soutouskum soutouskum.. ani nevíte co to znamená. Stát se začne chovat rozumně .. větší blábol sem nečetl

Dash

No jedinej, kdo je tady ubohej, směšnej a trapnej, jste vy sám. A že si říkáte „Zdravý sluch“? Obávám se, že zrovna vy ho máte spíš velice špatný. A nejen sluch…. Takže si určitě autem vyražte, ale do patřičných míst, kam se svými ubohými názory patříte. Hezký den.

Pája

Co když někdo není šotouš a vlaky potřebuje? Autobus fakt není náhrada. Mimochodem v autě sedím několikrát týdně – nerad. A ještě míň rád mám jedince, kteří si pletou (nejen) naši ulici s neplaceným parkovištěm nebo zkratkou, značka „průjezd zakázán“ jim nic neříká a jednosměnný mostek hoblují i v protisměru. Fakt jste si jistí, že ty vaše plechovky nikoho neštvou? Sobci? Lenoši? V autech je fakt vídáme denně. Muselo dát hodně drzosti a bezohledmosti něco takového vyplodit.

Zdravý sluch

A tam kde nejsou koleje je autobus co? Autobus náhrada pro člověka, co nemá na auto nebo z jineho důvodu nemůže jet autem, rozhodně je.

Lukáš

Autobus je dobrý, když vás odveze z A do B přímo nebo s mírnou oklikou. ROPID teď začal organizovat dopravu na Berounsku. Výsledek 46 zrušených linek a zavedených 23 nových. Jak se to povedlo? Jednoduše zavlekla se spousta linek do vedlejších prdelí, aby tam něco vůbec jelo. Takže třeba autobus z Hořovic do Hostomic, které jsou cca 15 km od sebe jede 45 minut. Autobusové nádraží v Berouně je skoro zbytečné, protože tam jezdí jen asi 20% zbylé dopravy. Já raději chodím do sousední vesnice skoro 2km na vlak, protože bych musel stejně ve Zdicích přestupovat, protože do Berouna to… Číst vice »

Zdravý sluch

Přeji hezkou procházku v mrazu a dešti.

Pavel R

Raději nechte auto doma. Myslím, že pohyb na čerstvém vzduchu Vám prospěje.

Jerry

Jemu prospěje ..jediné kamenolom : na čerstvém vzduchu člověk nevymyslí pí….

Hubert

Do Mníšku pod Brdy koleje vedou a vlaků tam jezdí dost…

Zdravý sluch

Lol

Někdo2

Tak vy jste dobra slepice 🤣

A. Mikulka

Děláte rovnocenný, ba i vícecenný protipól fanatickým šotoušům. Takže vlastně kopete za ně.

Bmo

Jaký je rozdíl mezi konzervací a likvidací dráhy?

Pája

Pokud myslíte výsledek, tak žádný rozdíl není.

medical_examiner

V naší vlasti žádný…

Alibaba

Rozdíl bude v teoretickém obnovení, kdy konzervovanou dráhu stačí obnovit v parametrech, které měla před konzervací a jen po ohlášení. Zrušenou dránu obnovíte jen stavebním řízením se všema chlupama co stavba obnáší.

Marian

Když tak nad tím přemýšlím, není náhodou sám mistr Kolovratník trojským koněm v ANO? Sice o ANOistech nedělám nějaké iluze, ale pokud se někdo takto snaží před volbami, může být jeho cíl jasný, aby dotyčná strana prohrála volby. Nebo si snad Kolovratník myslí (pokud vůbec myslí?), že národ je plný šotoušků, kteří řeší jen nenávist k 810 a lokálky považují za něco nepatřičného?

Jaaa

Nene, on si dělá oko na MD a u SŽ. Asi by rád do správní rady nebo podobně teplého místa. Popřípadě je to trojan Faltýnka.

2084

Když se za šukafon zapojil vagon uhlí, počítalo by se to jako nákladní vlak?

Jerry

Ta 810 vagón utáhne ,pokud to pojede pod čísle třeba Mn 8300231 tak je to náklad vlak

Pája

Mně to napadlo s nějakou T212 v čele. 1 vůz s kalamitním dřívím, 1 osobní vůz pro výletníky a je, nebo není splněno?

Jerry

To je jedno tam nikde není napsané co bude za hv. Důležité je číslo vlaku , hmotnost ..

Jaaa

Mohou na SŽ jezdit smíšené vlaky? Kam by se pak počítaly? 😉

A. Mikulka

Když se to objedná jako nákladní vlak, tak nemusí tahat ani vagon uhlí.

VS

Dobrý den, naneštěstí jsem se čtením skončil ve chvíli, kdy po tvrzení o splnění platnosti jak pravidel českého jazyka (je tedy spojka „a“ významově totožná se spojkou „nebo“?) i výrokové logiky (v logice „a“ znamená něco zcela jiného než „nebo“) použijí v textu odpovědi při výkladu konstrukt „a/nebo“. Tento konstrukt buď naznačuje shodnost významu spojek (což považuji za nesmysl) anebo prokazuje jejich neznalost češtiny (čeština zná spojky „a“, „nebo“, „anebo“ — a mnoho dalších — s definovaným významem, nikoliv ovšem „a/nebo“); použití tedy dle mého názoru znevěrohodňuje jejich odvolávání se na znalost a dodržení pravidel češtiny. Co si myslím o… Číst vice »

M19

Vážně na to potřebujete právníka. Co takhle něco z Ústavu pro jazyk český AV ČR?
K použití spojky „a“: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=153&dotaz=a
K použití spojky „nebo“: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=155

babilon

České „nebo“ se někdy používá ve významu vylučovacím (or nebo xor), konstrukt „a/nebo“ upřesňuje, že mohou nastat obě možnosti (jasné or).

a8n

Kdybyste si klikl na odkaz ÚJČ výše: pokud je spojka nebo užita ve významu slučovacím (or), čárku před ní nepíšeme, pokud je ve významu vylučovacím (xor), čárku píšeme. Vámi zmiňovaná konstrukce řeší leda neznalost tohoto pravidla.

VS

Děkuji, byl jste rychlejší a napsal jste to za mne. 🙂

Hezký den.

M19

Opravdu potřebuje právníka? Co zkusit Ústav pro jazyk český AV ČR
K užití spojky „a“: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=153&dotaz=a
K užití spojky „nebo“: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=155

Prazak

Právnický je to určitě zajímavý problém, pokud znění zákona něco stanoví, ale pologramotný navrhovatel zákona tím myslel něco úplně jiného. Nebo pokud parlament schválí v zákoně očividný nesmysl. Ale obávám se, že znění zákona bude mít v takovém případě přednost před výkladem nesvéprávného úředníka.

-TR-

Tady se objevil zajímavý text o významu spojek „a“ a „nebo“:

https://dopravni.net/zeleznice/35431/ministerstvo-dopravy-lze

Svojsin

Web naprostých fanatiků.

-TR-

Možná, ale konjunkci a disjunkci rozebrali dokonale.

Zdravý sluch

Fanatik je slabé slovo…

Jejich revírem jsou lokálky,
jejich tempo je vražedné,
jejich protivníkem jsou příznivci cyklostezek, vrahové lokálek a ekonomové,
šotouši z Dopravniho webu hájí lokalky ve dne v noci,
jejich cílem je všeobecná železniční povinnost!

-TR-

Proč vkládáte poněkolikáté to samé? Jste pouhý spamrobot.

Zdravý sluch

V tomhle případě je opakování matka moudrosti.

A. Mikulka

Ovšem hlavní činitelé webu „dopravni.net“ lžou, jako když tiskne, už dlouhá léta.

Jerry

Jo začne to konzervaci tratě .. pokračování je rozkrádání materiálu..víme kým .. a končí to likvidaci tratě. To je to samé jak kdyz vypněte trakční vedení.. jak to zjistí .. okamžitě to začnou stříhat..naší spoluobčané nefakcenci.

Pája

Je to stejné, jako u dlouhodobé výluky. Po bezprizorním čekání následuje rozkrádání, náletové dřeviny taky svršku nesvědčí – a je důvod ke zrušení. Na pozemcích po nádraží včetně bývalé kolejové pláně pak můžete třeba stavět. Že by odtud vítr foukal? Koho zastupuje? Kdo tahá ve skutečnosti za nitky?

Jerry

Kamionová sebranka.. prorostlá celou politickou scénu

Pája

A do háje. Jednoho takového máme v rodině. Na ně bacha, ti moc okolo sebe nehledí.

medical_examiner

Hrom do toho! Je tato velezrádná skupina alespoň rozprostřena po celé republice?
Ubytovat všechny v Karviné by byl obrovský problém…

A. Mikulka

Dej si placku na čelo.

Alibaba

Na pláni zakonzervované tratě (ani tratě ve výluce) stavět nemůžete, je to stále obvod dráhy a tam potřebujete schválení od DÚ a i od vlastníka dráhy.

Jaaa

A? Ani jedno z toho není nepřekonatelná překážka.

xyz

Není – viz „de facto zakonzervovaná“ (= úředně nikdy nezrušená, zato desítky let nesjízdná, později i fyzicky neexistující) tramvajová (prapůvodně železniční) trať do Staré Líšně v Brně.

Alibaba

Seznamte mě, prosím, co se tam stalo?
Není to právě jen důsledek neexistence konzervace? kdy okolí pravděpodobně ani „netušilo“, že tam nějaká (nezrušená) trať je.
V právním státě očekávám, že po zprovoznění konzervace nebudou všichni udiveni, jak to, že tam jezdí vlak. To třeba znamená, že plocha v územních plánech bude stále patřit železnici. A když si tam někdo postaví baráček, tak bude mít s hlukem smůlu.

Tomáš Záruba

Teď ještě, jestli vlaky poptávané, ale bez přidělené kapacity s odkazem na „výluku“, jsou započítávány nebo ne. 🙂

Jinak teda pokud autor odpovědí tvořil z vlastní hlavy, měli by mu ji useknout. Pokud byl takto odpovídat přinucen, pak je mi ho teda líto.

Jaaaa

„Bohužel jsme se s poukazem na domnělou chybu setkali již poněkolikáté. Podle ministerstva dopravy je však návrh napsán v souladu s pravidly českého jazyka a výrokové logiky.“

Dělají si z nás srandu? Myslí si, že jsme úplně debilní? „A“ nikdy není „NEBO“, mezi nimi je ve výrokové logice jasně definovaná transformační funkce. A tím je jasně určen výklad v právním jazyce.

Tohle je už nebezpečný newspeak á la 1984 – znak totality. Úředníci ministerstva dopravy začínají být přímým ohrožením demokracie! Prosím jednejme…

asdfg

Dát úředníkům pár úkolů z elektroniky, kde se používají ANDová a ORová hradla, třeba by to pak pochopili. 😀

medical_examiner

Za pokus by to stálo.
Ale obávám se, že někteří umějí sotva číst a psát…

Jakub P

To mi zrovna smysl dává. Zakonzervovat by ji mohli, pokud neprojede 1500 osobních a zároveň neprojede 12 nákladních, tedy pro konzervaci musí být splněno obojí.

Když se to popíše z druhé strany, tedy co je třeba splnit, aby trať nešlo zakonzervovat, stačí k tomu buď 1500 osobních nebo 12 nákladních a těch druhých může být nula.

medical_examiner

Tak 1500 vlaků (tj. průměrně 4,12 denně) není zas tak nic nepřiměřeného…
Ale mohli to napsat hned…a nemuseli okolo toho dělat takové cavyky…

Jaaa

Bohužel ne: „(2) Drážní správní úřad na žádost vlastníka dráhy celostátní, regionální nebo místní nebo vlečky anebo jejich části povolí její konzervaci, není-li taková dráha nebo její část po dobu 2 let po sobě jdoucích před podáním žádosti užita v rozsahu alespoň 1500 jízd ročně za účelem přepravy cestujících a 12 jízd ročně za účelem přepravy věcí.“ „…povolí konzervaci, není-li užita v rozsahu A & B…“ (K <- !(A & B)) Nikoli: "…nepovolí konzervaci, je-li užita v rozsahu A & B". (!K <- (A & B)) Ekvivalentní úprava prvního tvrzeni vytčením negace před větu vedlejší je totiž tato: :…nepovolí konzervaci,… Číst vice »

Jaaa

Pardon, oprava:

:…nepovolí konzervaci, není-li užita v rozsahu A | B“. (!K <- !(A | B))

Protože negace výroku X & Y je !X | !Y

Jaaa

A ještě:

(K <- !(A & B)) není ekvivalentní (!K <- (A & B))

A. Mikulka

Z logiky pět, zaměstnejte se na mindopu nebo jako poradce Vratníka.

medical_examiner

Má někdo uzamykatelné ocelové lano?
Přece je nebudeme vozit…

Jaaaa

Odpovědi MD jsou vyhýbavé.

To, že nebyl z nějakého oficiálního jednání pořízen zápis, je skandální. Za určitých okolností je to i trestné.

To, že prý mohou samosprávy něco ovlivnit, když v zákoně to není, je lež tak obrovských rozměrů, že by měla sama o sobě vést k auditu.

A že něco neprojednávali s dotčenými veřejnými organizacemi? Za dob Babiše stále běžnější jev. Samo o sobě by opět mělo vést k personálním opatřením.

A jinak je úplně jedno, co si do rozhovoru úředník napíše, rozhodující je dikce zákona a tam je to jasné.

David

Proč by mělo být lež jako věž to, že samosprávy mohou něco ovlivnit ? Kdo objednává vlaky v ZDO na místních tratích – většinou kraje, moc rychlíků se tam neprohání. Takže to samozřejmě ovlivnit mohou, „jenom“ musí dopravu objednat a zaplatit.

Jaaa

1500 vlaků ročně bez odůvodnění? Co je to za cifru? Proč ne 600? Kdo a proč si to vycucal z prstu?

Anonym

No jo, Kolovratník…

Míra

Důležité je, že pokud něco takového projde, čehož se obávám, aby se skutečně jednalo o zakonzervování a nikoliv skrytou likvidaci, rozuměj zničení tratě. Z tohoto důvodu bych viděl za řešení, aby dostala správa tratě za povinnost v určitém intervalu, řekněme 1x čtvrtletně provést kontrolní jízdu, zda trať je stále sjízdná se stejnými parametry, že nedošlo ke zhoršení stavu. Zjištěné závady by byla povinna neprodleně odstranit. Zprávu o stavu tratě by byla povinna správa zaslat těm krajským úřadům, na jejichž území trať je, jako potencionálním objednavatelům dopravy na této trati. Obávám se, že bez nějakého takovéhoto opatření, kontroly a zodpovědností za… Číst vice »

M19

Pařečtěte si ten návrh a pak mi sdělte, jak by ona kontrolní jízda měla být reálně provedena. To co navrhujete rovná se tomu, co by měla SŽ dělat už teď. Tedy udržovat tratě v provozuschopném stavu, což mnohde a mnohdy nečiní.

medical_examiner

A to je celý problém…
Samý koridor, ale ty lidi musí mít k těm rychlíkům taky nějaký použitelný připoj.
Přípojem je myšlen vlak. Autobus pouze jako MHD…

M19

Takže z obcí, kam nevede trať nesmí jet k vlaku autobus?

medical_examiner

Proč ne, ale chtělo by to, aby ten autobus jel úplně jinudy, aby nevznikalo dvojí spojení…

M19

Jenže by vám dost často vzniklo. Co byste dělal s Blanskem třeba? Je mnoho míst, kde mají autobusové nádraží u železniční stanice. Co třeba takový Hradec Králové, České Budějovice, Zlín nebo Jindřichův Hradec? Přestěhujete autobusová nádraží nebo železniční stanice?

A. Mikulka

Dvojí spojení s čím? S tím vlakem, co tam nevede? Magore.

A. Mikulka

Raději na vlak dva kiláky za koncem vesnice, než autobus na návsi, magore?

Jaaaa

Ono už se něco takového podle současných předpisů dělat musí.

Akorát se to nikde veřejně nemusí vykazovat a nejsou za to sankce.

medical_examiner

To ale nejde…
Když je nějaké nařízení, musí být určené sankce za jeho porušení, byť nemusí mít formální povahu.

Alibaba

Konzervace umožňuje snesení svršku (chápu to jako praktickou věc, než to nechat rozkrást), takže žádné kontrolní jízdy nebudou, i toto stojí peníze.

A. Mikulka

Vy jste to evidentně ani nečetl.

Ferda Vomáčka

Je vidět, za jakou skvadru tato figurka kandiduje. Myslím, že svého Fuhrera nezklamal paskvilem, který se snaží protlačit, protože ANO má prostě takovou úroveň… Vidíme to na Babišovi, Schillerové a dalších…

Kalina

Také se těším na pana Fialu/ODS a paní Adamovou/TOP09 to snad začnou mít věci rychlejší spád, než tyhle čajíčkové návrhy, jen prodlužující lokálkovou agónii. Náklady na železnici je třeba začít řezat co nejdřív a s mnohem rozhodnější razancí!

-TR-

Víte, máte tady ještě tu druhou opoziční koalici, která se k lokálkám staví vstřícně. A tato druhá koalice bude nejspíš silnější.

David

Ano, je silnější a bude v tom dělat ještě větší bordel než je teď.

Zdravý sluch

A s kým sestaví vládu?

Lech Malý

Ano, kdo pamatujete pana Římana, víte, jakým směrem se to taky může ubírat. To pak budou šoto-ultras ještě vzpomínat na požadavek 1000 cestujících denně.

Pája

Říman. Juj, zas se mi před očima zatmělo a pěsti zatly. Doufám, že toho jedince nikdy nepotkám. Obávám se, že bych se neovládl a pak musel do vězení.

medical_examiner

Nemusel.
Podle našeho právního systému není pachatel odsouzen k trestu odnětí svobody, pokud nebyl v době spáchání trestného činu příčetný.

Zkrátka by jste si nechal napsat „papíry na hlavu“ a v nejhorším případě by jste putoval do léčebny…

Jaaa

Tam bych nechtěl skončit… Tam nejste ani člověk, v kriminále jste aspoň člověk. :-/

Georg

ferdo, nebejt komunistu a s nimi spojene chudobe, tak jsou tyhle plamenne diskutovane lokalky uz 60 let bez dopravy.

medical_examiner

Nebo taky ne, a nějak by to na nich vypadalo…

Jerry

Souhlas ..

Iveta

Ale jo ,jak se tu píše mohu tam procpat Lv ,nebo i podle D1 čl 2209 za určíté situace i motorák jako Lv a nemusí to být Sv ,ale když mě to bude chtít dobrá správa zrušit ,pošle tam tratmistra ,ten nařídí výluku a je hotovo.Jinak mě také není jasné jak se případně trat odkonzervuje,když na ní třeba pár let nebude údržba a vše se rozkrade?To se pak řekne bylo by to drahé obnovit ,tak zrušit.Ano já pochopím ,že je blbost udržovat trat ,kde si dlouhodobě soukromníček objednává 10 jízd za rok a nákladní doprava je 0.Ale chce to řešit… Číst vice »

Lech Malý

V Evropě se snaží obnovovat zaniklé tratě Jenomže v Evropě je tak nějak z čeho obnovovat. Zkuste si pořídit nějaký Bahnatlas, třeba Německa nebo Itálie, stojí to pár stovek, a tam uvidíte šedivě zrušené tratě, je to odhadem tak čtvrtina až třetina sítě; v Polsku nebo ve Francii byli ještě mnohem radikálnější. My měli k podobnému vývoji nakročeno v devadesátých letech. Teď je na čase se odhodlat k nějaké rozumné redukci těch tratí, co jsou opravdu dlouhodobě na odstřel. Třeba z Chrudimě do Heřmaňáku jezdily šukafony prázdné už za Husáka. Toto píšu z pozice liberálního šotouše projížděče, než někdo napíše,… Číst vice »

Laik

No tak se nějaké nevyužívané tratě zakonzervují, se tolik nestane. Šetřit se musí, ať je to někomu líbí nebo ne. Jsou lepší projekty kam investovat než udržovat při životě nepříliš využívanou trať.
Uvidíme případ od případu.

-TR-

Stane se. Kraje mají na některých těchto tratích uzavřené smlouvy o turistickém provozu s dopravci. Ostatně, proč tento návrh nebyl s kraji konzultován?

Ministerstvu nelze věřit. Kdyby stačilo splnit jednu z těch dvou podmínek, byla by tam spojka NEBO. Tečka.

Jerry

Aneb nechci slevu zadarmo… Víte kolik naše vláda produpala jen letos peněz. Např. Polní nemocnice ,kde nebyl personál.. to mi připomíná anglicky seriál: jistě pane ministře. Nejhorší že ty věci ze seriálu jsou teď realita.

M19

Ten seriál vznikl dle reality. Jen lidé jsou nepoučitelní.

Jerry

Nejvíc mne děsí že to dle seriál .. přichází

M19

Nejvíc by vás mělo děsit, že jste si nevšiml, že to tu bylo celou dobu. Nic nepřichází, stále to trvá. Jen si někteří lidé všímají jen někdy a pak žijí v iluzi, kterou i podporují.

aaabbb

Bohužel je to nástroj, jak bude moci Správa železnic takřka svévolně nechávat zchátrat tratě. Ne že by dnes byla situace kdovíjak jiná (viz Kozí dráha, dříve Švestková dráha, viz Polná apod.) – akorát dnes se místo konzervace použije termín dlouhodobá výluka z důvodu špatného technického stavu tratě (který jsme ovšem nechali do takového stavu dojít úmyslně). Neříkám, že ten nápad je a priori úplně špatný, je potřeba dát té hře nějaká pravidla, ale to číslo by se v každém případě mělo snížit třeba na 500 vlaků, ne 1500, aby se do toho vešly tratě, kde je třeba pravidelný turistický provoz… Číst vice »

Jaaaa

I ty „poslední dva roky“ je příliš tvrdá hranice určená pouze pro potřeby SŽ. Proč to není 5 let?

David

Pro Správu železnic by se mělo zavést hodně pravidel, s tím absolutně souhlasím. A nerespektování těchto pravidel by se mělo velmi tvrdě trestat, nioliv peněžními sankcemi (ze státního do sttního to nemá smysl, jenom si namastí banky kapsu), ale odvoláním z funkce s nemožností se to nějaké podobné funkce x let vrátit + nucelým odchodem z prostředí železnice.

medical_examiner

Nebo, pokud by opravdu z nedbalosti nechal nějakou trať zchátrat, a tím se v pohodě vešel do té zákeřné definice rozvracení republiky…tak by šel do Karviné (SŽ sídlí v Praze) bručet, a pak by se mohl do smrti rozloučit s jakýmkoliv veřejným úřadem, protože by přestal být bezúhonný…

Alibaba

Trať, která bude konzervovaná bude moci být snesená, takže žádné chátrání.
Co se týče drah: Kozí dráha, viz Polná apod. bude zajímavé, jestli vůbec lze dát žádost na konzervaci, když se do doby nezapočítává cituji z návrhu: Doba, po kterou bylo provozování dráhy nebo její části omezeno jejím provozovatelem, se do doby podle věty první nezapočítává. První věta (2) odstavce mluví o 2 rocích.
Přičemž se má započítávat doba oprav. Jen bych řekl, že na výše uvedených drahách se neopravuje, takže není co započítávat.

Luboš

Pan Kolovratník je člověk na svém místě

-TR-

Pan Kolovratník je jeden z největších škůdců na železnici. Za minulých režimů, ať už za Masarykovy první republiky, nebo za komunistů, by mohl být odsouzen do basy za ty svoje sabotáže.

Zdravý sluch

Vy jste regulérní fanatik a ti co vám dali like také. Nejradši byste žádal i popravu, co? Nebo by jste se u nej smířil s jen 10 lety ve vězení s nějakou mlátičkou, která mu už ty škodlivé myšlenky vymlátí z hlavy? Už se nedivím, že volite komunisty a chlubite se nám tu s tím. Apeluji ale na moderátory, že váš příspěvek nese stopy vyhrožování a je na hranici trestní odpovednosti.

-TR-

Vyhrožování to není, je to konstatování faktu, jak by to vypadalo za dob minulých. A zmiňuji tady první republiku, jejíž odkazu si velice vážím, protože jsme konečně získali nezávislost a vymanili se z rakouského područí.

Zdravý sluch

Součást skutečné demokracie je, aby politik nebyl trestně odpovědný za politická rozhodnutí, která dělá pro své voliče. Samozřejmě až na vyjímky, které by byly v rozporu s listinou základních práv a svobod a to určitě není hájení/rušení lokálek. Ochrana menšin je zcela něco jiného. Dokonce to není ani kompletní zrušení veřejné dopravy na venkově. Státy, kde za tohle půjdete do vězení jsou tak možná Čína, Severní Korea, Írán a takové diktatury. Zjevně váš vzor, po kterém se vám stýská. Mně tohle ale nechybí. Věřím, že naprosté většině lidí, co u nás žijí, také ne. Už jsem ale pochopil, že vy… Číst vice »

-TR-

Politická rozhodnutí, která přímo podrývají fungování státu, by měla být trestná, a to třeba i co se týče ekonomiky. Dle této logiky by byl už dávno v base třeba takový Václav Klaus starší, strůjce kuponové privatizace. Vzpomeňme na jeho slavný výrok, že nezná špinavé peníze.

Jsem pro výrazné zpřísnění kontroly fungování státu. A není to diktatura. Je to hájení zájmů lidu, ne despotů jako třeba právě v těch totalitních zemích. Vy naopak obhajujete korupčníky, zloděje a ty největší lumpy, aby se jim nikdo nekoukal pod ruce.

Zdravý sluch

Rušení turistických lokálek podrývá fungování státu? 😀

-TR-

Ano. Protože i tyto lokálky pomáhají místní ekonomice a rozvoji cestovního ruchu. Až to svinstvo jménem koronavirus skončí, bude třeba zapojit všechny síly do obnovy naší země.

Zdravý sluch

Lokálky pomáhají? Lol.

A. Mikulka

-TR- komunistický magor, vy rádobyliberální, to jste na tom jen o jeden stupínek lépe, než on.

Lukáš

Už to tu bylo několikrát a vyjádřilo se x ekonomických expertů. Kupónová privatizace nedopadla dobře, ale v podstatě nebyl jiný nástroj, jak do ekonomiky napumpovat peníze. Zkuste si o tom něco nastudovat.

A. Mikulka

Kupónová privatizace dopadla na tu dobu a legislativu dobře.

A. Mikulka

Píšete o sobě?

Štěpán

Na hranici trestní odpovědnosti jsou vaše příspěvky, ve kterých tu bezdůvodně napadáte ostatní. To, že vy něco nevyužíváte, neznamená, že je to zbytečné. Buďte tolerantní a pochopte, že jsou věci, které nevyužíváte, ale ostatní to využívají. Kvůli tomu je nemusíte hned urážet a tvrdit, že dělají to či ono.

medical_examiner

Že mě to nenapadlo samotného! Vždyť on se dopouští sabotáže!

Nevíte někdo jeho adresu? Abych to měl všechno pohromadě…

Pája

Jasně a já jsem mimozemšťan.

Jerry

Já bych na něho našel tolik sprostých slov.. ale budu se držet. Celá ta politická garnitura z ano je mi k blití. ČSSD , oska ,kdu, topka ,piráti .. samozřejmě taky

A. Mikulka

Jedině KSČM, Okamůry a mladej Klaus to zachraňují, co?

-TR-

Jinak ministerstvo dopravy lže. Kdyby stačilo splnit aspoň jednu z podmínek, aby nedošlo ke konzervaci dráhy, tak by tam jasně měla být spojka NEBO. Těmto lhářům nelze věřit ani nos mezi očima!