Otálení nelze omluvit. Karlovarský kraj dostal pokutu za autobusové smlouvy bez soutěže

Autobus Iveco Crossway společnosti Autobusy Karlovy Vary. Foto: AKVAutobus Iveco Crossway společnosti Autobusy Karlovy Vary. Foto: AKV

Karlovarský kraj znal dlouho dopředu datum ukončení platnosti předcházejících smluv a měl dostatek času na zadání služeb v řádné soutěži.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin

Vyjádření hejtmana Karlovarského kraje Petra Kulhánka: „Karlovarský kraj v jisté míře počítal s možným rizikem v podobě postihu ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Nicméně jsem i nadále přesvědčen o tom, že již minulé vedené kraje nemělo jinou možnost postupu při uzavírání smluv na zajištění autobusové dopravy bez soutěže o zakázku. Prodloužením smlouvy jsme ušetřili významné finanční prostředky oproti novému výběrovému řízení, kde by si dopravci museli pořídit nové autobusy a tím by nabídky obsahovaly výrazně vyšší cenu. Naším odhadem ušetříme tímto krátkodobým kontraktem zhruba 30 milionů korun, což je ve srovnání s uloženým postihem v hodnotě 2,7 milionu… Číst vice »

král j

Mne zaujala zmínka o panu Hurajčíkovi. Jakou manažerskou funkci u ČD zastává, když k tomu může dělat (předpokládám, že neuvolněného) starostu Mariánských Lázní. Myslím si, že funkce starosty Mar. Lázní chce „celého člověka“, nejen odpoledne a večery, kdy si splní své povinnosti u Českých drah.

Singrovak

U ČD: ředitel oblastního centra obchodu západ , dále ještě zastupitel Karlovarského kraje

král j

Předpokládám tedy, že sídlo má v Plzni. Takže na radnici úřaduje až odpoledne po návratu z kanceláře na ČD, o sobotách a nedělích.

David

Ani řízení Prahy, jak ukazuje arogance pražské ODS, nepotřebuje celého člověka. Do voleb šel Svoboda s tím, že to Bude dělat na 30%, po tlaku veřejnosti to nakonec zvedl na 50%. 100x menší Mariánské Lázně by tak neměl stejnou logikou neměl být žádný problém. Jinak je to samozřejmě prasárna v obou městěch a v každé takové organizaci.

Lumiere

Poslední odstavec je moc krásně napsaný. 👍

Jarda

přidělování takových zakázek by mělo být nelegální.
Na moravě jim prošlo beztrestně přidělování bez soutěže modrým gumám a prej všechno legálně, tak kde to žijeme.

Jméno*

Od prosince 2023 to bude sjednoceno. Autobusy se musí soutěžit již dlouho, dráha se do dneška legálně soutěžit nemusí vyjma případů, kde to je např. podmínkou EU z důvodu přidělení dotace.

xyz

V JMK formální „soutěž“ v roce 2018 s účinností od 1. 1. 2020 proběhla.

Ale její podmínky byly takové, že se de facto nemohl přihlásit nikdo jiný než ČD (mj. možnost nasadit staré soupravy, soutěžení celého balíku smluv naráz atd.).

A ve Zlínském kraji nebylo vše přiděleno „modrým gumám“ – viz Arriva na hned několika tratích.

Jarda

zlínský kraj je díkybohu vyjímka, a ještě pár výkonů, které má leoexpres. Jinak je často všude modro.

Domis

Jarda: To si celkem protiřečíte. Jihomoravský kraj vypsal soutěž, vše mají ČD. Zlínký kraj zadal celou železnici napřímo bez soutěže, tedy to, co kritizujete. Ale rozdělil výkony na části a jednotlivé výkony získali různí dopravci.

Jiří 3

Já se teda zatím s ARRIVou na Vláře setkal jen s kritikou a poklesem kvality. Navíc poruchovost souprav mají vysokou.

Frantík

Pan novinář by mohl zjistit, jak je tomu v Uherském Hradišti, kde nové busy mají jezdit od roku 2024 a veřejná soutěž zatím nikde.

Jan

Dokud to příslušní úředníci a politici nebudou platit ze svého, ale z krajského, bude jim to úplně stejně jedno jako doposud…

Gajda

Za prvý se todle nezmění nikdy, a za druhý a to je ještě smutnější, ti co to zavinili opět vyhrajou následující krajský volby, takže ani voličům to očividně nijak nevadí.