Osud veřejné dopravy ve středních Čechách naznačí v podcastu radní Petr Borecký, ptejte se
Autobus PID do Tuchoměřic. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Jaké zdražení jízdenek čeká Středočechy a nad kterými lokálkami se smráká? Odpoví nejsledovanější dopravní radní v Česku.
Za poslední rok se mi 20x stalo, že vlaky linky S2 nejezdily (nebo měly zpoždění více než hodinu). Musel jsem používat automobil a již mě to stálo čtyřmístnou částku v Kč, přesto, že jsem měl zakoupeny jízdenky.
Jak mi to budete kompenzovat? Lítačka mě odkázala na Ropid, ten nereagoval…
Dobrý den, uvažujete o inteligentním šetření času/peněz/řidičů třeba pomocí autobusů na zavolání nebo zastávek na znamení?
Rád bych se zeptal, jak je to v plánu příští rok s Rakovnickým rychlíkem, který letos jezdil z Prahy až do Kralovic. Podle Návrhu jízdního řádu na rok 2023 – aktualizovaného stavu k 31.8.2022 na stránkách Správy železnic to vypadá, že pojede z Prahy jen do Rakovníka a dál ne. Pokud až do Kralovic skutečně nepojede, jaký to má důvod? Předem díky!
Dobrý den, měl bych dotaz ke Standardům dopravní obslužnosti. Na základě jakých konkrétních dat a přepravních průzkumů kraj určil minimální rozsah dopravní obslužnosti, který hodlá platit výhradně sám bez příspěvků obcí? Celé „standardy“ totiž vypadají jako zjevná snaha přenést na obce financování něčeho, co má ze zákona platit kraj sám.
Pane Borecký, dal byste studovat své dítě na střední školu do jiného okresu, nedejbůh dokonce do sousedního kraje s pravidelným denním dojížděním s vidinou toho, že se do školy veřejnou dopravou dostane celé 4 roky?
Rád bych se zeptal, jestli pan Borecký nadále nevylučuje případný budoucí turistický provoz za komerční jízdné v režii různých železničních spolků na podřipských lokálkách, případně jestli se pokročilo nějak v jednáních se SŽ o určité možnosti využít některé vhodné úseky těchto lokálek pro provoz cyklodrezín dle švédského vzoru. Tato polemika byla vedena v průběhu minulých 2 let. Viz : http://cyklabanvall.nu/en/top/normalspariga-jaernvaegar/torvedsbanan%2C-vgj-torved-gullspang/ Dále bych se chtěl zeptat na některé úvahy vedené v dotčených oblastech kolem tratí 110 a 124, kde má být patrně zastavena osobní zastávková vlaková doprava a částečně nahrazena autobusy. Jde o návrhy zkusit zavést na těchto dvou mezikrajských tratích… Číst vice »
O víkendu jsem si všiml výpadku řidičů na linkách v oblasti Strančice, Mnichovice, Ondřejov, Stříbrná Skalice na linkách 383, 489, 490, 495, 685 a to ve velice velkém rozsahu (v určitém čase v dané oblasti nejelo ani kolo). Já vidím při sledování jejich jízd okolo mého domu, že nejsou úplně využité, nicméně jedná se o zcela základní dopravní obslužnost… Co s tím? Co třeba výpomoc taxislužbou? Přece jen v neděli odpoledne nechat obce úplně bez obsluhy VHD a pouze to vyhlásit na stránkách PIDu se mi nejeví jako úplně košer řešení. Studenti na internáty a koleje nejezdí v neděli od… Číst vice »
U aktuálně vypsaných výběrových řízeních na autobusové dopravce jste uvedli, že se soutěží po menších oblastech, aby se mohli zúčastnit i malí dopravci.
Pokud mám ovšem méně jak cca 20 autobusů, nemám šanci splnit zadávací dokumentaci. Proč tedy tyto malé dopravce nechcete mít v systému?
Narozdíl od těch velkých navíc nemají personální výpadky.
A co se bude dít, když dopravce „Venca vod vedle“ dostane infarkt?
Mě se ta podmínka určité rozumně velké / malé velikosti líbí.
Neviděl jsem, že by malí (a tím pádem dle vás pro provoz rizikoví) dopravci typu Pohl, Lamer, nebo třeba Lextrans měli personální výpadky.
Třeba takový Kohout s jedním autobusem odjíždí vše, ale ta velká Arriva, která si hravě poradí, nevypraví hned několik pořadí za den.
Tak já nevím. 🤣
Podobná věc, jako když Arriva nezaměstná dost řidičů na to, co má v kontraktu.
Kdy konečně začne StČk řešit každodenní kolaps veřejné dopravy ve směru Jesenice – Jílové u Prahy?
Z jakého důvodu nejste schopni plánovat a realizovat kapacitní dopravu, nezavislou na silniční dopravní situaci?
Dobry den, rad bych se zeptal na vyhodnoceni dopravy na trati 210 kdy dokonce na zacatku rekonstrukce Barrandovskeho mostu jezdil vlak ze Zbraslavi po 15ti minutach. Pokud by se udelali upravy i na trati z Vraneho, vyuzili se dotace na stavbu P+R mohla by tato linka odvezt cast dopravy ze smeru od Pribramy, Slap, ale i Prahy Zapad. Kratsi intervali mohou prevest cestujici z aut, nacpane vlaky s intervalem i ve spicce 30min nikoho nepresvedci. Dekuji
Když už plánujete zrušit provoz Slaný-Louny, kdy bude zveřejněna náhrada? Nebo snad má být náhrada vlaku autobus, co jede 9 km vzdálenost vzdušnou čarou 45 minut, namísto 25 minut v případě „pomalého“ vlaku? A proč ještě nikdo nejedná s obcemi podél trati? Zase představíte řešení a ty, daňový poplatníku, se třeba….
Není v plánu nějak zrevidovat dopravu mezi městy Neratovice-Praha? Stávající vedení linky 348 je velice neefektivní. Vlaky naopak jezdí vytížené jen ve špičkách, jinak vozí vzduch. Nebylo by lepší třeba „navážet“ lidi k vlaku a ten aby sbíral a svážel na Prahu? Nabídka dopravy je v tomto okolí velice předimenzovaná a neefektivní.
Plánujete konečně už v kraji osekat ty autobusy a vlaky duchů na mnohých trasách či v některých časech? Není fakt lepší a levnější pro celý kraj když ti dva lidi co sedí ve VHD by si vzali raději auto. A to je ten lepší případ. Mnohdy jede jen řidič , ať vlak či bus.
A když ti dva lidi co sedí ve VHD nemají auto?
Co je to za argument? Jaký má smysl vypravovat autobus za 5 milionů + řidiče pokud na lince vozí pár lidí?
No že se musí zajistit doprava i jim…však může jezdit jen Dekstra…
Existuje něco jako ZDO. Čím a jak si ho zadavatel zařídí. jestli taxíkem, autobusem, vlakem …
A jaký má smysl léčit smradlaveho alkoholika bezdomovce?
Jaké jsou sankce pro dopravce za nedodržování jízdního řádu, rušení vlaků a zkrácených souprav na trati 171 v době, kdy nejsou „oficiální výluky“.
Dopravce může z vámi uvedeného ovlivnit akorát řazení (a to ještě ne ve všech případech) a odřeknutí vlaku, nebo jeho zpoždění pro technickou závadu. Proč by měl platit sankce za mimořádnosti způsobené provozovatelem dráhy, případně vyšší mocí??
Dobry den proc rusite vlakovou linku mlada boleslav-mseno+melnik,jezdi tam vic turistu v tydnu a hlavne o vikendech,to je chcete cpat do autobusu az budou pristi rok enormni teploty.
Prostě jezdit nebudou. Veřejná doprava není pro lidi, je pro kraje, aby mohly rozdávat peníze.
Dobrý den,
máme po komunálních volbách, kde se občas někteří kandidáti na starosty předháněli ve fantaziích, co zařídí v letech 22-26.
Proto bych se chtěl zeptat, jak reálné vidíte posílení vlaků mezi Prahou a Milovicemi na interval 20 minut (ponechme stranou to, že je to technicky na hraně co se týká jednokolejky Lysá nad Labem – Milovice), případně na nápad vašich spolustraníků kandidujících za STAN na zřízení nového autobusového spojení Milovice – Praha Černý Most v rámci PID? Obojí mě zajímá z hlediska ekonomického, ale také provozního (dostatek souprav vlaků resp. nová autobusová linka vs. nedostatek řidičů).
Dobrý den, rád bych věděl, jak často pan Borecký jezdi veřejnou dopravou a jaká je jeho oblíbená linka. A ještě jestli se ba vytížených linkach budou spoje přidávat.
Já bych měl dotaz jestli kraj společně s národním dopravcem neuvažují o přestavbě motorových vozů 810 na vodíkový, bateriový, bioplynový, případně šlapací pohon? Dle odborníků z internetových diskuzí se jedná o vděčné vozidlo s velkým potenciálem. Děkuji
Za tím účelem třeba budou získány DB 672.9, které mají vůči 810 tu výhodu, že mají nízkopodlažní dveře…
bude jezdit za balónek vodíku
1) Výlukové řády Vám vyvracejí argument, že lokálky jsou pomalé. Náhradní autobusy mají delší jízdní dobu i přesto, že některé zastávky neobsluhují (např. Slaný – Louny, Žatec – Lužná, Křinec – Městec, čili kde jste chtěl ukončit provoz). Proč tedy tento nesmysl stále opakujete před veřejností i před krajskými zastupiteli? 2) Proč nespojíte vlakové linky Kralupy – Slaný – Louny a Louny – Postoloprty, když mezi těmito spoji drtivá většina cestujících přestupuje? Je snad v pořádku, že vlak jede pouhé tři zastávky přes centrum Loun s přestupem ha hlavním jen proto, že už je to na území Ústeckého kraje, se… Číst vice »
Jaksi nikde není psáno, že se náhradní bus musí zbytečně klikatit stejně jako lokálka. Klasická NAD za vlak a plnohodnotná autobusová linka jsou věci, které slouží odlišnému účelu,
Dobrý den…
Vzhledem k tomu že STčK plánuje posilovat autobusovou dopravu, a v jiných krajích zcela běžně firmy provozující tuto dopravu spoje ruší, protože nejsou schopné zaplatit řidiče, tak jaké budou v nově uzavíraných smlouvách sankce za neodjetí spoje??? Hodláte zveřejnit právně závazný návrh smluv aby byla možná veřejná kontrola??? díky
Jojo…ale žádný kraj se ještě nedostal k tomu, aby z tohoto důvodu rušil celé linky…
A ve Středočeském kraji je toho mnoho postradatelného…
Jak si pan Borecky zajišťuje své osobní a pracovní cesty ? Jezdi na chalupu a do kanceláří radního v Praze prevazne osobním autakem nebo používá prevazne veřejnou dopravu? A měl by o stredoceske veřejné dopravě rozhodovat člověk, který k ní nemá vztah, svůj osobní i pracovní život má postavený na užívání osobního auta?
Rozhodně o tom nebude rozhodovat nějaký potenciál z internetu mající nutkavou potřebu trávit veškerý volný čas ve vlaku.
Copak krajský radní pro dopravu…všichni úředníci by měli místo služebního auta dostat permanentku na vlak a MHD.
Aspoň by byli v těsnějším spojení s obyvatelstvem…
Dotaz redakci: plánujete někdy v budoucnu pozvat i pány: J. Komínka, J. Chodounského (Rezistora), M. Lesa, …? 🙂
Mě by zajímalo, kde chce vzít nové řidiče autobusů na nové linky po zrušení vlakových tratí, když už teď jich je málo a za druhé, zda hodlá řešit obrovská zpoždění autobusů na trase Praha-Kladno kvůli nesmyslnému prodloužení linek s minimem času na obrat. Děkuji za odpověď
Kdy se dozvíme, kteří autobusoví dopravci budou v jednotlivých oblastech jezdit od 1.12.2024?
Na Boží hod vánoční 😀
Dobrý den 1) Proč neplatí ve vlacích z Berouna do Blatné v úseku Slavětín u Březnice – Blatná tarif PID, když v autobusech platí až do Blatné? 2) Proč jste objednali autobusy z Blatné do Příbrami/Prahy v časy podobné odjezdům vlaků? Myslím že lepší by bylo je dát do prokladu aby byl „hodinový“ takt do do Příbrami kdy by jel v lichou hodinu vlak a v sudou autobus 3) Jak dlouho budete Českým drahám trpět jejich nesmyslná výluková opatření na trati Zdice – Protivín kdy je výluka například v úseku Lochovice – Bratkovice a autobus jede celou trasu z Blatné… Číst vice »
Ad 3) Dopravní obslužnost je pro lidi a ne pro šotoušky, aby bylo potřeba desetkrát přestupovat. Pokud ti jde o maximum času stráveného ve vláčku, tak pojedeš při výluce jinam. Konec problému.
Ano několik přestupů po cestě je nepříjemných pro každého, ale když je výlukový jízdní řád tak stupidní že se ujíždí v Berouně vlaku od Rakovníka a Prahy a v Březnici při cestě do Berouna se ujede vlaku od Protivína tak je asi něco špatně, a hodně lidí včetně mě pak jede raději autem.. Kdyby byla NAD z Příbrami do Berouna neřekl bych nic..
Chci jet z Berouna do Lochovic, tam žádná výluka není, tak není důvod aby se mě týkalo omezení jinde, pojedu pravidlem. A třeba i s nákladem(kolem).
Jo kdybych chtěl z Berouna až do Rejkovic, možná bych raději přímý spoj než přestup.
Jízda vlakem není základní lidské právo, to platí i pro ultras.
Nejde jen o jízdu vlakem, ale o spolehlivost VHD.
Pokud je výluka v části trasy používaná jako záminka kurvit provoz jinde, tak to holt není atraktivní, protože při velikosti systému je často někde nějaká výluka.
Pokud objednavatel chce, aby z Berouna do Lochovic jezdily autobusy bez přepravy kol, ať je to v trvalém(nikoli výlukovém) jízdním řádu jako autobus.
A šotohledisko: já osobně si myslím, že by byla větší úspora končit ve Zdicích(ať už vlakem nebo autobusem), ze Zdic do Berouna jede dost spojů.
Protože tím dopravce ušetří vozidlo a strojvedoucího a zároveň nevzroste počet potřebných autobusů a řidičů?
Rád bych se zeptal, kolik obcí ještě nepodepsalo smlouvu o příspěvku na krajskou dopravu.
co takhle zrušit nebo omezit nadbytečné autobusy, ktere mají souběžnou trasu s vlaky? Hned by byli řidiči, ušetřila by se nafta. Stejně tak jako proč je na nekterych trasach uměle zvyhodněn bus integrací do pid, ale vlak nic? A další, nechtěl byste jet do německa na školení svazu dopravců, članek o tom vyšel i zde na webu a týká se obnovování provozu na lokalních tratích, německo jde příkladem, za to tady se ještě víc zahuštuje už tak hustá silniční doprava.
Kde ve Středočeském kraji není vlak v PID?
Vždycky se objeví v zahraničí nějaká aktivita nebo spíš úvaha a hned se tady rozjede onanie na pár zrušených bezvýznamných lokálek.
Zase se ubližuje dráze. Prostě pojedeš na miliontý projíždějící výlet jinam, no 😜
Dobrý den.
Proč přenášíte zodpovědnost za odbavení cestujících v autobusu na řidiče?
Většina cestujících má litacku. Získáte peníze dopředu a můžete předem plánovat spoje. Už i důchodci platí kartou, tak proč nevybavit bus automatem jako je v pražské tramvaji?
Nástupem všemi dveřmi bez odbavení se zrychlí spoj a v součtu na jedné lince by mohl „odpadnout“ řidič/bus, který odjede jinou linku.
Také s ohledem na Covid a jiné respirační onemocnění by byl řidič chráněn, bez přímého kontaktu s cestujícím…
Díky za odpověď.
Zas by bylo potřeba nakoupit revizory U primestu taky nemusí být jasné, v jakém pásmu cestující začíná.
Dobrý den.
1) Nemyslíte si, že je doprava mezi Prahou a krajskými městy v některých případech předimenzovaná. Viz např. Praha – Příbram dopoledne interval 20 minut, o víkendu 30 minut.. Dalšími případy jsou Praha – Beroun, Praha – Neratovice nebo Praha – Mělník. Myslím si, že by se počet spojů klidně mohl omezit.
Od kdy jsou Příbram a Beroun krajská města?
A on ten krátký interval má svůj důvod, poptávka je tam dost veliká.
Zato spojení Beroun- Příbram je systém noty na buben. 😀
Řada lokálek v kraji je nevýkonná (nízké rychlosti, nevhodně umístěné zastávky, atd.), což je fakt. Máte plán, resp. návrhy, na úpravy infrastruktury, za účelem zvýšení jejich výkonnosti (atraktivity), anebo vycházíte pouze z aktuálních čísel obsazenosti vlaků, i když právě ta obsazenost je důsledkem pomalé, zastaralé infrastruktury?
To bych se divil. Ten má určitě nejvýš ty plány, jaký mamon si ze svého platu pořídí…
Tak ono je otázka, jestli ta úprava je ekonomicky opodstatněná. Řada lokálek vede ne příliš zalidněným uzemím, ale zároveň by i tak nějaké přeložky byly dost drahé. Navíc je otázka, jestli by se proti nim nezvedl odpor. Realita je prostě taková, že ve většině těchto případů je nejlepším řešením autobus, ale to zkrátka prostě místní šotoultras nejsou ochotní přijmout.
Dobrý den,
Z jakého důvodu je při jízdě do Žatce integrován do PID pouze bus a vlak na trati 124 není. Proč je autobus zvýhodněn? Kdo chce vlak zrušit argument si vždycky najde..
Což je tím zajímavější, že ještě nedávno to bylo leckde přesně opačně…
Ale opačně to platí taky…
Autobusy jsou v současné době obzvlášť na ráně, protože stačí říct „nejsou řidiči“…
A bude konečně nějaké víkendové spojení kolem Žehušic,Horky I.,Bílého Podolí a podobně?Od nejbližšího vlaku to je kolem 7 – 10 kilometrů!!
Doplnil bych Ratenice a Vrbovou Lhotu, o víkendu se tam nehne kolo.
Od 1.9.2025 bude na mnoha páteřních tratích v okolí Prahy výhradní provoz pod ETCS. CityElefanty, které ETCS nemají, pomalu dožívají. Proč namísto instalace ETCS do CityElefantů nevypsal kraj výběrové řízení na dopravce (s novými vlaky) a nevyřešil tak několik palčivých problémů najednou, tedy nedostatečnou kapacitu (2 elefanty málo, 3 se nevejdou), špatné dynamické vlastnosti (pomalu se rozjíždí), bariérovost (bez plošiny se do vlaku na elektrickém vozíku nedostanete ani v bezbariérových stanicích), nemožnost jízdy pod ETCS, jednosystémovost, hlučnost a špatně rozložená vzduchotechnika (tedy nerovnoměrnost teploty ve voze). Teď už se to jistě do roku 2025 nestihne, za 3 roky nikdo tolik… Číst vice »
To na mnoha tratích je jen Praha – Kolín a Praha – Kralupy zbytek bude později.
Díky, nějak jsem si myslel, že se to týká koridorů vybavených ETCS a ono se to týká jen toho prvního a druhého a východní části třetího. Čtvrtý koridor však má přijít na řadu o rok později (2026) a další regionální tratě ve středočeském kraji postupně po roce. Lysá 2027, Beroun 2028, Kladno 2030.
Protože kapacity příslušných vývojářů ve Škodovce jsou vytíženy vylaďováním dvoupatrových vlaků pro DB Regio (NIM Express)/dvoupatrových pro ČD na severní Moravě
https://www.donaukurier.de/archiv/maengel-an-skoda-zuegen-bereiten-der-bahn-probleme-6225691
Stadler KISS je nedostupný kvůli vytížení výrobních kapacit.
Twindex Vario Express má technické problémy s naklápěním (SBB naklápění radši vypla)
Desiro HC/Stream HC nejsou levné
Možná by se stihl Hitachi Rock, neboť britská fabrika Hitachi má problémy se zakázkami
A nevyužité starší dvoupatrové vagony DB Dosto (popř. OBB Wiesel po dodávce KISSů) bez vlastního pohonu mají ten samý problém – potřebují loko s ETCS.
Současná smlouva s ČD končí v roce 2029, takže by se do větší časti Elefantů ETCS stále muselo dát. Jedině že by se kraj dohodl přímo s ČD, to by jim ale musel dát jistotu smlouvy i po roce 2029 a i tak by to stálo hodně peněz (nahradit všechny City Elefanty před zahájením výhradního provozu ETCS).
1) Když nikdo nechce vidět kolik VHD kraj stojí, nechcete dohodnout/přispět firmám typu Car4Way, Anytime a rozházet i mimo Prahu více sdílených aut? Lokální vlaky jsou bezedná díra, autobusy nemají řidiče, tak si poraďme jinak. Kolikrát by se vyplatilo kraji zaplatit na některé spoje i taxíka. 2) Má kraj stále důvěru v ředitele IDSK, který mi loni v podcastu odpověděl, že většinu nepáteřních bus linek v kraji nelze řešit přesoutěžením (případně změnou smluv se stávajícími dopravci) a nasazením menších vozidel typu Rošero, Dekstra, Novocity Life. Připadá mi spíš jako obchodní zástupce Arrivy. Když mám jednu hromadu peněz, tak buď z… Číst vice »
Většina spojů mimo špičku je spíš na tágo, maršrutka je vlastně drahý luxus.
Drahý luxus je hlavně provozovat autobusy o víkendu.
Minimálně u nás totiž není koho vozit – školáci o víkendu nikam nepotřebují a důchodci taky ne. Ostatní jezdí buď rovnou autem, nebo vlakem.
Příměstskou dopravu v okolí Prahy by výrazně ovlivnila stavba Nového spojení 2. Jak se k této stavbě stavíte, budete její výstabu prosazovat? Chystáte, co se této stavby týče, nějaké společné stanovisko s Prahou?
A jak byste viděl rozvoj příměstské železniční dopravy, řekněme, budoucích 20 letech?
Že Nové spojení se s malými odchylkami v trase realizuje, ale bez zastávky pod Karlovým náměstím, protože Os by jel nahoře, a dálkovina dole. Na levém břehu by pak jel rovnou do tunelu do Berouna…
A stejně tak by se NS2 realizovalo tak, aby trať do Rakovníka končila rovněž pod hlavním nádražím – a tím by bylo možné definitivně zrušit Fleisch-Krawall Bahnhof… 😀
Mně by zajímalo, proč Středočeský kraj tradičně zveřejní návrh jízdního řádu vlakové dopravy, který se tváří zdánlivě bez zásadních změn nebo bez kontroverzních kroků (2022 i 2021), jízdní řád po projednání (tzv. konečný návrh) na konci srpna se tváří stejně, ale přitom se potají a mimo zraky veřejnosti dějí změny a připravují různé škrty. Snad žádné jiné kraje takto nepostupují, návrh je snad určen právě pro veřejnost a obce za účelem jeho projednání, a tady se k připomínkám zveřejňuje něco, co už IDSK a spol. předem vědí, že platit nebude…
Prostě, aby lidé nereptali a pak se jim to oznámí jako fakt, který se už nedá změnit.
Ideální příklad trať Křinec – Městec Králové. Jasně sděleno, že kraj ukončí úplně provoz, ale návrhu jsou vlaky vypsané. Tudíž dotaz na pane Boreckého. Nemyslí si, že z lidí dělá jen blbce?
Kdo si nějaký návrh vlaku někde v dupě čte? To jsou zase pseudoproblémy.
Napiš rovnou potenciál a svoje výlety místo hledání nesmyslů, tvl 🤮
Je krásný, když sem lidi píšou jenom proto, aby se vysmívali druhým…
Milý shotoushku, jeďte pokud možno zodpovědně a pozorně na svých gumokolech domů, ať nikomu neublížíte, doma si dejte v klidu u programu TV Nova/Barrandov levné lahváče z Billy, k tomu tlačenku či prejt, přečtěte si slevové letáky nebo programy SPD/ANO a přestaňte se tak věčně užírat celoživotní nenávistí k železnici, život máte jen jeden a přeci nechcete, aby Vás postihla mrtvice ze vzteku. To bychom museli přispívat z našich daní my všichni ostatní na Vaší beznadějnou ležákovou rekreaci v nemocnicích a věřte, že to není zrovna málo peněz ((((
Ptejte se na co chcete, já na co chci odpovím 😀
Jaký je pocit chodit po světě, kde se vám podařilo zničit veřejnou dopravu, kterou jsme od revoluce společně budovali?
Ale no tak…
Asi že bude muset po volbách v r. 2024 změnit bydliště.
Vřele doporučuji Argentinu, Bolívii, Madagaskar, JAR, Mauricius, Filipíny, Saudskou Arábii, Thajsko, Marshallovy ostrovy.
Výše uvedené státy totiž nevydávají k výplatě odměn za podobné zásluhy 😀
Nefňukej tady, seš jak neagent Bureš 🤦♂️
Co ty si prosímtě vybudoval? Haha!!! Ještě že vy potenciálové s foťáčkem na krku máte maximálně možnost kvičet tady, ehm…
Ta nenávist k lidem z Vás přímo tryská !!!
Dobrý den. Ohledně Pid. Na lince 406 v Benešově vznikla spousta nových zastávek, na kterých nikdo nenastupuje. Co jsem zaslechl od řidičů, kraj za tyto zbytečné zastávky platí. Je to pravda? V případě, že ano, by bylo vhodné tyto zbytečné zastávky zredukovat. Tato linka by chtěla mít ráno a večer alespoň z Benešova více spojů, neboť zde jezdí množství lidí a po integrací pid byly některé linky, které doplňovaly linku E20 zrušeny. ( Večer odjezdy 18.16, 19.16, 20.46 a 21.26hod.
Jak platí, jak zbytečné? 1) provizorní nástupiště 2) ZnZ
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, proč byly posilové osobní vlaky z Plzně ukončeny v Hořovicích, zrušen první a poslední vlak z/do Berouna.
Uvažuje se nad jejich obnovením, nebo bude spíše další redukce.
Děkuji.
Ano, to je snad jedna z největších absurdit… na té trati se zavede průjezdný model Os vlaků skrze Plzeň, nasadí se zbrusu nové a rychlejší soupravy, a místo aby se lidé nalákali do vlaků novým konceptem a kvalitou, tak se to oseká a do Zdic a Berouna k přípojům se nedojede a vlak místo toho bude stát v Hořovicích…
Protože osobáky mezi Berounem a Hořovicemi vozí vzduch. Rozhodně jsou prázdnější, než kdejaké vlaky na lokálkách, které čeká zcela bezdůvodné zrušení, zatímco tady jezdí prázdné osobáky na koridoru.
A do Prahy tak máme cestovat jak, vzducholodí?
Asi rychlíkem, když už v Hořovicích z jakéhosi důvodu zastavují…
Plzeňský kraj se vydal cestou podpory veřejné dopravy – nová vozidla, vysoká kvalita a v současné době je zájem o veřejnou dopravu větší než byl i před situací s COVIDem. A i přesto snižují jízdné, protože se jim to vyplatí. A žádné lokálky zavírat nemusí.
Nebylo by lepší jít spíše touto cestou? Podporovat veřejnou dopravu by snad mělo být hlavní.
Nahrazování vlaků autobusy v době, kdy je nedostatek řidičů autobusů je dle mého názoru také špatně.
No…ono je těch řidičů dostatek. Ale protože se jimi plýtvá na souběžná spojení…
Ano. Kraj plánuje spoustu tratí nahradit (nebo je již nahradil) autobusovou dopravou. Ale přitom už takřka měsíc na webu ROPIDu čteme jen o zrušených a zrušených autobusových spojích každý den. Kde se vezmou řidiči na další a další autobusové linky místo vlakových spojů?
Pan Borecký ty řidiče autobusu sežene.
Snížení cen a preferování veřejné dopravy se děje nejen na západ od středních Čech, ale i všude na západ od České republiky. Všiml jste si pane Borecký?
Západní snížení cen odpovídá jejich trojnásobnému zvýšení u nás. Ještě nějaké ekonomické perpetuum mobile?
Tak když jejich medián platů je tronásobný… Tak to docela i hezky odpovídá…
Dobrý den,
proč používáte pane Borecký jako argument při vyjednávání se starosty „klacek“ ve stylu, když nezaplatíte, nedostanete žádnou krajskou dotaci?
Tedy kromě snižování dopravní obslužnosti nebo absurdní hrozby, že bude vlaková stanice/zastávka sloužit jen k výstupu cestujících, aby náhodou nenastupovali místní občané do vybraných vlaků, na které obec nepřispívá. Asi bude ve vlaku stát četník a všechny legitimovat:-) Prosím o vyjádření k těmto Vašim argumentům.
Možná se jednalo o plané úvahy a hrozby, ale mám tyto informace tzv. z první ruky, takže předpokládám, že je to pravda.
Rád bych se zeptal, jak to vypadá s novými vlaky na hlavních tratích kromě již oznámených Panterů na S4 a spěšné vlaky (případně jak to vypadá s City Elefanty, o kterých se mluvilo v souvislosti s přechodem z MSK). Budou nové vlaky ještě před rokem 2029, kdy končí současné smlouva s ČD? Dle současného harmonogramu výhradního provozu ETCS by se City Elefanty bez ETCS vyřadily ještě před rokem 2029, přičemž už dnes se nasazují na S7 nevyhovující syslografy.
Chápu, že chcete, aby obce spolufinancovaly dopravní obslužnost.
Ale nejsou při výpočtu spoluúčasti znevýhodněny např. obce, kterými vede dlouhá linka, která je ztrátová kvůli nízké obsazenosti na úplně opačném konci, a naopak v obci samotné je plná a zpožděná?
Mohou obce nějak snížit náklady na linku třeba tím, že by nevyžadovaly přemalovávání autobusů z nového nátěru PID na ještě novější nátěr PID (viz podmínky povinného odkupu vozidel u nových tendrů), že by nevyžadovaly úplně nové autobusy nebo různé hrátky s předraženým vodíkovým pohonem?
Nebo že by požádaly místo velkého autobusu o malý s poloviční spotřebou…
Dobrý den, pane Borecký, nemá SČ kraj v souvislosti s plánovaným prodloužením tramvaje z Ďáblic do oblasti tzv. Nových Letňan zájem o prodloužení tram přes Přezletice až do Brandýsa n/L? Je pravda, že jste s plánovanou elektrifikací linky 375 (která vyvolávala odpor a z dopravního hlediska nic neřeší,
protože problémem jsou zéjmena zahlcené silnice) pohřbil veškeré snahy o spolehlivé a přímé kolejové spojení Brandýsa n/L/St. Bol. do Prahy ve formě „vlakotramvaje“? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, jaký je váš pohled na spor s Kladnem? Udělal byste něco jinak? Ve výsledku na celou situaci doplácí zejména cestující…
Copak cestující, ale kdo říká, že musí do Kladna jezdit několik linek autobusů, když tam jede vlak? 😀
A hned bude uvolněných řidičů…
Protože je ve stávající podobě vlak zajímavý jen pro výlety šotoultras?
… prohlásil gumoultras.
Mám dotaz:
Budete soutěžit novou smlouvu na provoz vlaků v středočeském kraji po roce 2029 ještě vy, nebo až radní pro dopravu vzešlý z příštích krajských voleb?
Jinak si myslím, že problém s nedostatkem financí se vyřeší sám, protože se vzhledem k nedostatku provozního personálu prakticky u všech dopravců jak v železniční tak autobusové dopravě budou muset škrtat spoje tak jako tak 🙂
Budu se moci těšit ve Středočeském kraji na lepší vlaky na neelektrifikovaných tratích? Regionovy a „osmsetdesítky“ jsou pomalé, nemají klimatizaci a podobně. Pokud ano, kdy se chystá nasazení nových vlaků?
Jsou objednané jednotky řady 847
Ty jsou vyráběny pod jakým obchodním názvem?
Zatím probíhá výběr názvu, jinak jsou to jednotky odvozené od řady 844 tzn regiosharky.
nebo 843 Rohlík a rakev
Díky…takže Pesa Link II…
Myslíte, že jsou lidé spokojeni s vašimi kroky s redukcí veřejné dopravy?
Nemyslím že myslí
Dáme zase 1000 komentářů?
#1000 #810 #kýblnafty #potenciál
To až po rozhovoru.
Dotaz na redakci: Nebylo by možné tohoto diskutujícího a tyto nesmyslné a jen provokující komentáře zablokovat?
Pán je demokrat, že?
Pletete si slova editor a cenzor…. demokraticky si můžete založit svojí www stránku a dělat si na ní co chcete,pokud to není v rozporu se zákonem, ale na cizím majetku (stránce) si zase majitel, demokraticky, může dělat co chce pokud to není v rozporu se zákonem… nepokoušejte se svoje práva nadřazovat nad ostatní…
Co budete dělat s výpadky dopravce Arriva City?
Nic. Ještě poruší pár regionálních tratí a nahradí je autobusy společností Arriva. 😆
A ty řidiče vezme kde?
Vyhlásí v ukrajinských novinách konkurs?
Nikde. Jen se na web napíše, že jsou spoje zrušené. 👍
Zruší 89 autobusových linek, a tím jí sníží objem zakázek na úroveň, kterou bude Arriva schopná utáhnout 😀
V rámci spolupráce s dopravcem ČD, projevuje se syndrom velké korporace, i při provozu lokálních tratí v StČ?
Nebylo by řešením vyčlenění lokálního provozu do dceřinné firmy, podobně jako to DB udělala s dceřinnou firmou RegioNetz?
https://de.wikipedia.org/wiki/RegioNetz
Doplnění dotazu: … s dceřinnou firmou DB RegioNetz vyčleněnou z DB Regio?
Dojde někdy k reorganizaci tarifu, aby byl více spravedlivý? Kvůli systému pásem jsou cesty Praha-region už docela drahé, ale cestování po okraji (typu Kolín-Mělník) zase až směšně levné.
Ovšem, pásma se rozdělí nejen na prstence po 10 km, ale zároveň na osminky (jako pizza).
Ale otázkou je, jak matematicky spočítat ceny jednotlivých jízdenek – to že mi musí pokrýt cca. 50% výdajů to vím, ale jak to rozpočítat do tarifu…
50 kč je směšné? Tak ještě zpět a je to za 100. Pořád je to sranda? Co třeba x4 lidi ,- rodina. To je jeden z duvodu proc lidi jezdi radeji autem . 400 za cestu vlakem se spinavimi vagony , zaplyvanym nadrazim a kourici luzou na nastupisti nedam . Ac mam vlaky rad , za 150 komplet a bez zpozdeni autem . Kde je zvyhodneni zpatecni jizdy , rodiny , skupin? Mimochodem , to udajne extra levne cestovani po prstencich je a) omezeno casem , a tedy s nutnosti koupit jizdenku drazsi( ko- melnik ma strsti v rychlikove trati)… Číst vice »
50 Kč za 71 km je opravdu směšná cena. Do Prahy (62 km) to stojí dvojnásobek.
Lze jet z Plaňan (pásmo 5) na Depo Hostivař také za 50,- Kč, včetně MHD (229).
Naklady na koupi automobilu, povinné ručení a servis mate zapocitane? Deti neplatí plné jízdné.
Bude v podmínkách soutěží na železniční dopravu možnost použít ojeté vlaky? Neboť např. v Německu je odstavených více než 100 vlaků 628.4, což jsou vlaky s motory výkonějšími o pětinu než podobné vlaky 628.3, které provozuje Arriva ČR. Jde o vlaky ve stáří 25 až 30 let.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?032,5934451,page=all
A ty taky občas hoří?
Je reálné aby ve Středočeském kraji nebyly provozovány RegioSharky ve větším množství? Od polského výrobce PESA (ani od jeho přímé konkurence NEWAGu) nyní téměř nikdo, krom ČD, již dieslové vlaky nekupuje. Možná protože Regiosharky kupované v letech 2012-2014 byly výrazně levnější (65 milionů) než jsou RegioSharky, které ČD může koupit jako nové (necelých 100 milionů).
Kdy Borecký odstoupí od válu, než napáchá více škod??
Vůbec se v tom nevyznám, nicméně můj tip je v roce 2024 – koncem října, kdy se budou konat volby do krajských zastupitelstev – samozřejmě za předpokladu, že dosavadní strany funkci neobhájí, což bych viděl jako málo pravděpodobné.
Pokud někdo má lepší informace, budu rád buď za upřesnění, popřípadě vyvrácení mé hypotézy.
Chápu, že se Vám p. Borecký nelíbí. Mně by se taky líbila spousta věcí v PID jinak. Domníváte se, že někdo v současné komplikované situaci bude mít neomezený přísun prostředků na špičkovou dopravu v krátkém intervalu na všech linkách a tratích s novými vlaky? Prioritizace toho, co skutečně chceme (potřebujeme) bude určitě nutná a možná se nám zhorší úroveň dostupnosti PID apod.
Nicméně znám stranu, která slíbí zlevnění jízdného, zahuštění intervalu, nové vlaky, do 50 km zadarmo, striptérky v MHD apod.
Kluci, vidím, že se mnou nesouhlasíte. Já vás chápu. Ty peníze prostě budou chybět. Bez ohledu na to, jestli tam bude p. Borecký nebo někdo jiný 🙂
Tak doplaťte chybějící peníze v hromádce doprava a 810 bude jezdit dál, kde si řeknete.
Až bude Středočeský kraj soutěžit železniční regionální dopravu, tak je reálné, že dojde k rozdělení na menší oblasti, podobně jako probíhající soutěže na autobusovou dopravu?
Není, to by se totiž musely optimalizovat oběhy, a to je v IDSK sprosté slovo 🙂
Otázkou jestli naopak oběhy nejsou v tom velkém balíčku vlivem desítek let obdobného rozsahu dopravy optimalizovány z pohledu dopravce a paradoxně rozsekáním oblastí může dojít ke zvýšení celkového počtu vozidel v systému. Neřekl bych, že je to tak přímočaré.
Ovšem. Podle každé turnusové skupiny zvlášť – napřed autobusy od přípojů 1.turnusové skupiny, pak 2., 3., 4., 5. a pár návazností z jiných 😀 😀 😀
Dobrý den, proč necháváte souběžně jezdit vlaky a autobusy – to je proto, abyste mohl pak vlaky zrušit?
Třeba do Kladna hned několik linek…
Jako, že by z Prahy do Kladna měly jezdit jen vlaky, aby nebyl souběh?
A např. z Prahy do Českého Brodu a Kolína snad něco mimo vlaku jezdí? A jde to? Jde. Jsou peníze? Nejsou. Takže taky do Berouna, Benešova a jinde podobně jen vlakem. To bude mínusů😏
Až bude trať do Kladna modernizovaná, tak ať jezdí jen vlak. Ale dneska to trať neprobere.
No…nějaká 843 by se určitě našla…
a to pak je
2x 843 = 118 míst k sezení
3x Btn = 216 míst k sezení
To je dohromady 334 míst. Že by byl o cesty mezi Prahou a Kladnem zájem vyšší než 167 lidí/hod….?
Ona by to trať i pobrala (v případě extrémního zájmu by holt musely nastoupit 750.7 a 3-5 normálních vagonů), ale 628/845 jsou moc malé…
Pěkný den, rád bych se pana Boreckého zeptal, zdali stále považuje za efektivní mít tak velké množství autobusových spojů. Vozíme vzduch a není na to dostatek řidičů. Díky za odpověď.
To tedy…v úterý jsem jel do Prahy. A jak jsem šel přes náves, tak jel kolem autobus – v něm 2 lidi. O 6 minut později (10:46) jsem přímo vpadnul do motoráku (aby mi neujel) – tam bylo 12 lidí, a to ještě potom přistupovali další…
Pěkný den. Můžete prosím konkrétně doložit, jaké kroky byly provedeny pro zlepšení tristní situace s odstraňováním graffiti v interiérech a exteriérech železničních vozidel ve středočeském kraji (zejm. CityElefantů)?
Teď o víkendu jsem jel 2 spoji a další 2 viděl a zaujalo mě, že jsou počmárané i kabiny strojvůdců zevnitř (o zbytku vlaku raději nemluvě), jak se dostanou tageři do kabiny?
Prostě se tam dostanou a už je v procesu řešení, jak tomu zabránit. Návod, jak se podívat na stanoviště sem ale psát nebudu a doufám, že ani nikdo další.
Taky me zarazilo jak jednoduche to je…
Jedině, že by to čmárali strojvedoucí nebo depáci sami. Třeba to chtějí tak dorasit, aby se dřív vyřadily.
Normálně, přijdou ráno do práce a jsou tam. 🙂
Dobrej dotaz!
Posledni dobou je to fakt humus, pripadam si jak okolo roku 2000.
Zajimave je, ze potaggovane jsou zejme soupravy city elefant, nikoliv treba i rychlikove vozy (nastesti)
Hezký den, je skutečně nutné už nyní omezovat dopravu z důvodu obtížného financování po zavedení povinného ETCS na páteřních tratích v roce 2025? Nemůže se za 3 roky změnit situace na trhu ETCS komponent, popřípadě dojít k oddálení termínu zahájení výhradního provozu?
Ovšem že může. Prostě se ETCS zavede jen v nutném rozsahu na tratích v síti TEN-T. Na zbytku sítě se pak zavede, ale až v rámci nějaké radikální přestavby (směrového vedení, zdvoukolejnění…)