Ostravské MHD hrozí stávka. Odboráři vyhlásili pohotovost kvůli nasazování na linky
Autobus Solaris Urbino 12 v barvách DPO. Foto: Dopravní podnik Ostrava
Odboráři nesouhlasí s novým systémem střídání řidičů, podnik mluví o nutnosti šetřit
Propad trzeb kuli covidu? Hezka vymluva, ale taky v tom bude snaha porad cestujici prevychovavat a nutit je menit navyky. Ona totiz se ma verejna doprava prizpusobovat potrebam cestujicich a ne cestujici prevychovavat. Pak se jim na ty zrusene jizdenky a neustale zdrazovani a prodluzovani casu prepravy a pridane prestupy holt dost lidi vykasle a vozi se vzduch…
Vůbec to nechápu, u nás je naopak v zájmu města i dopravce, aby bylo možné být variabilně odbaven. Samozdřejmě, chtějí sledovat, kolik kde a kdy lidé jezdí. Když se do funkce dostane politik, tak máte jistotu, že jeho partaj na něj zatlačí a on musí udělat kompromis, za to vystudovaný manažer navázaný na politiku, to je šílená kombinace Tihle lidé co se na městě i v MSK kraji, jsou velmi autoritativní a globalističní, když pořád někoho převychovávají, u nich jsou lidé jen nahraditelná čísla. Tlak na cestujcí je v tomto kraji nějviditelnější z celé republiky. Prostě a jasně, když do… Číst vice »
A hodně toho je v DPO netransparentní, kolik stál vývoj té jejich aplikace či její údržba?
Spíše by mě zajímalo kdo se z DPO opeřil na prodeji Ekovy
Z celého tvého příspěvku je důležité sdělení, že se zkrátí přestávky. To tom to je. V práci se má makat, ne přestavkovat…
A tam se opravdu nebude ani tak jednat o neznalost linek, jelikož tam trhačkáři točili za měsíc asi 20 kurzu, denně jiný. Takže prakticky všechny ty linky znali. Tam se spíš jedná o to, že čím víc linek jezdí, tím víc přejezdu a aby tolik linek za směnu zvládli,budou jim krácené pauzy kvůli těm přejezdům. Taky ,pokud ty přejezdy bude mít naknap,bude chytat zpoždění kvůli často ucpané Ostravě,bude nervózní a ještě po něm budou řvát cestující, že jede pozdě. Jenže tohle vše zhoršuje psychický stav řidiče a tudíž je větší hrozba, že způsobí nehodu. A když ještě nemá pak ani… Číst vice »
zdravím Jiříků .je vidět že jsi na nás nezanevřel .
Rozmazleni z DPO pláčou? Tady je problém, že někteří se budou muset ty linky naučit, zejména ti co sedí na stejné lince několik let. U meziměstské a příměstské dopravy řidiči běžně jezdí několik linek a nikdo se z toho nehrouti. Tady jde o to, že někteří budou muset opravdu makat a kurzy 25 minut jízdy a 35 minut čekání už opravdu nebudou. Dám krk na to, že zákonné přestávky mít budou. A že budou muset couvnout u výkopu? Tak tomu se směju už půl hodiny. Pokud je někdo takový tupec, že dojede až k tomu výkopu, pak nemám co dělat… Číst vice »
Obecně vzato:
Bydlím v místě, kde je nezaměstnanost 1.5% (ČB) (resp. byla do covidu). Za takové situace, a nejen za takové situace se má zaměstnavatel vždy chovat ke svým zaměstnancům vstřícně.
Toto je normální buranství, co se v Ostravě děje, a šetření na nesprávném místě. Řidiči zde mají vysoký věkový průměr odcházejí do důchodu, a je velmi obtížné získat nové, tím spíše že by se jim házely klacky pod nohy.
Shrnutí: Obyčejné buranství, ať klidně stávkují, pak to možná zaměstnavateli dojde, „stejně mají ve vedení tedy „dlouhé vedení“.
Vstřícnost a dobré pracovní podmínky jsou normální a potřebné.
Právě že jak jsem pochopil ze zdejší diskuse, tak získat nové není pro DPO problém. Problém údajně naopak je udržet si ty zkušené, aby po skončení doby, po kterou pro podnik pracovat musejí, neodešli jinam, často do regionálky, což je něco, co jinde v Česku stěží uvidíte, aby zkušení dlouholetí řidiči městských DP odcházeli do regionálky.
Oni často ti noví odcházejí ve zkušební době. A pokud najdou zaměstnavatele, který jim uhradí náklady za rekvalifikaci, neváhají a zdrhaji hned,jak je to možné.
Podnik nedělá nic proto,aby tam ty zkušené dlouholeté řidiče udržel. Jak už jsem psal, nový řidič dostává nižší mzdu a tak je pro podnik levnější. Nejsem tam tři roky a za tu dobu potkávám plno nových neznámých řidičů. Prostě obrovská fluktuace
Ono to funguje asi tak, když jedu za den několika služebáky, upravím sedačku, zrcátka, podívám se zda mám dost paliva, abych nezdechl někde v pustině a zbytek jakékoliv kontroly má každý na párku….
Jenže v DPO ta kontrola je trochu větší. Řidič by si měl zkontrolovat zda tam není nějaká závada,zda má dostatek oleje, chladící kapaliny,zda má v pořádku pneumatiky a v případě, že něco zjistí, nahlásí to na dílnu,zda není vůz poškozený,pokud jo, zjistí,zda to bylo nahlášené,jinak volá dispečink, jelikož poslední,kdo s tím jel, to pak dostane k úhradě. Jednoduše to není jen skočit do autobusu,upravit si volant, sedačku a zrcátka.
Ono totiž v garážích dělá prohlídky dílna jen dle termínu údržby a ty bývají v desítkách tisíc km.
Tomu sám nevěříš prosimtě
Měl by si to zkontrolovat jelikož on pak za to zodpovídá jako poslední,kdo s tím jel. Protože pokud toto neudělá a bude mít třeba oškubané gumy a nějaká mu pak bouchne, nevěřte tomu, že mu ji nedají k úhradě. Podnik to ze svého platit nebude. Opět uvedu příklad,jak podnik jedná,aby nezaplatil ani korunu. Stál jsem na zastávce,projela kolem Tatra a rozbila mi zrcátko. Má vina to nebyla. Přijel dispečink,ofotil, sepsal a že mám počkat,jak rozhodnou. Škoda tehda 800 Kč. Popraskalo jen vyhřívané sklo. Tak jsem čekal. A najednou přijela nehodovka, viník totiž byl neznámý,nestihl jsem si všimnout značky. Prostě mi… Číst vice »
Pochopil jsem, že budou střídat linky, ne vozy. Ten si zkontruješ ráno před výjezdem, stejně jako dosud.
Přesně tak, kamarád jezdí u DPO, uvolnila se mu matice – měl to za 500.
Přesně.
Protivínského znám osobně, měl jsem čest s ním několikrát osobně jednat, jde mu jen a pouze o jeho dobro, prostě odborář … ostatní jsou mu jedno… základ, ať se mám dobře já
Ale, když jsou někteří tak chytří, jděte si to zkusit na pár měsíců do DPO. V tom vám nic nebrání. I řidičák a profesák vám umožní udělat. Pak třeba změníte názor na ty podmínky. Já tam byl hodně let a když mi plánovač začal s oblibou dávat směny na opačném konci Ostravy a já jelikož neměl auto,tak jsem do práce a z práce cestoval 2 hodiny. Tak on se mi jen trochu mstil za spor,co jsme spolu měli. Ale při schůzce řekl vedoucímu, že to jinak nejde. No nešlo, jelikož kdyby mi dal nástup na nějakou směnu blíž,tak by on… Číst vice »
V článku je jeden kousek věty, který nikdo nekomentuje, ale měl by: „když zaměstnavatel pořídil optimalizační nástroj, odboráře přizval k debatě a oni stanovili limity systému“. Kdo jsou to oni – odboráři ? Odboráři stanovují limity systému, jak budou pracovat ? Limity systému přece stanovuje platná legislativa pro sestavu směn + zaměstnavatel, ale odboráři ???? Kde to jsme ? Oni mohou limity systému připomínkovat, vznášet dotazy, námitky, ale přece nemohou stanovovat limity !!!!!
DPO a rok 1986. To je běžné ve více věcech.
Já mám pocit, že většina mých předřečníků naprosto ignoruje podstatu problému a vypíchla si z toho jen to střídání linek. Ta podstata je zejména ve zhoršení pracovních podmínek jako celku. Nástupy na druhém konci města (doprava tam na vlastní náklady a bez nároku na mzdu samozřejmě), začátky a konce směn úplně někde jinde (přijedete do práce autem na Hranečník, vezmete si bus a střídáte ne někde poblíž, jako dosud, ale třeba v Porubě => návrat pro auto zbytečně dlouho a opět zadarmo; odpoledne je to zpravidla ještě horší), zkrácení pobytu na konečných, protože přejezd jinam (a u dvou linek to… Číst vice »
neignoruje…v pripade ak vnimas podmienky za nevhodne a tvoje odbory nevyjednavaju, pripadne nepodavaju ako na beziacom pase podania na urady aby adekvatne podmienky vytvorili..bohuzial…. zakonnych nastrojov je dost… a mimo toho.. co brani odchadzajucim kolegom aby poslali vsetky kontroly ktore existuju? Nic kaslu na to… nepojdem predsa z komfortnej zony… co Vam brani z hodiny na hodinu ak vnimate podmienky ako zle miesto stavky hodit VSETCI vypovede naraz…detto nic a k radikalnemu obratu by doslo…… je to o tom, ze namiesto stavky…..ktorou si v dnesnej dobe akurat naseriete verejnost a nic viac nedosiahnete by ste mali zacat v Ostrave vyuzivat… Číst vice »
Tři věci:
a) Nejsem zaměstnancem DPO
b) Stávka je také zákonný a legitimní prostředek
c) Spor se vede o to, jestli skutečně chceme řidiče takto přepínat. Odbory nechtějí, proto se chovají tak, jak můžou a jak je pro ně žádoucí. A to, že podle vyhlášky můžou řídit 4,5 hodiny v kuse ještě neznamená, že to po nich musíme chtít, obzvlášť v městském provozu.
za b a za c ano mas pravdu… odpovedz si, ale ci tym tuto chvilu dosiahnes nieco pozitivne pro ridice… momentalne skor presny opak a DPO nechce po nich nic ine len standart obvykly v CR
Nikdy nic nie je ani biele a ani cierne..
Stavka ako legitimny prostriedok zakonne ano.. vhodnostou vyberu a casu skor nie
Já si právě nemyslím, že je to standart obvyklý v ČR. Lítat od čerta k ďáblu, byť dle platné legislativy minimálně u mého zaměstnavatele standart rozhodně není. To co je v tomto oboru legální totiž zdaleka neznamená, že je to snesitelné. A pokud to doteď snesitelné bylo a najednou výrazně není, má zaměstnanec v odborech právo jít do stávky. Naopak stávka o vánocích je časově lepší, protože je menší poptávka po přepravě a navíc korona a stejně by se nikam jezdit nemělo. A odejít se samozřejmě dá. V jednom kraji na západě použili obdobný systém na optimalizaci, ze dne na… Číst vice »
Co se zde zavadi neni standard v CR. Mozna nekde v Uzbekistanu, ale ne v CR.
Ale moment. Podnik nic neporuší. Dle zákona má řidič v linkové dopravě do 50 km nárok na bezpečnostní pauzu po 4 hodinách 30 minut, které lze rozdělit i na 3×10 minut. Věřte, že toto bude dodrženo dle kurzu. Dokonce i většina konečných je vybavena sociálním zařízením. Že je díky zpoždění nestihnete použít,to už je další věc. To už podnik nezajímá, protože prohlásí, že pro řidiče udělal vše. Takže tam kontrola moc nezmůže
Takto problém takto vůbec nestojí, píšete tak trochu o něčem jiném. Až jim lidé budou odcházet, poznají jak drahé je zaškolovat nové pracovníky.
Zkuste dnes dojít na úřady, že se vám děje nespravedlnost.
To jsme s kolegama udělali, byli tam několikrát za rok a půl, jednalo se o jednoho malého soukromého železničního dopravce.
Ano, ano, to je špatně, se na to podíváme a do dnešního dne nevíme o žádné kontrole z inspektorátu práce nebo DÚ.
Takže asi tak…
mma v tom bohatou prax i pro okoli… (pravnik nejsem) a jine jako uspech si nepripoustim
V tom případě jste buď naivní nebo trol. A nebo, což je asi to nejhorší, naivní trol. Úřady tu rozhodně nejsou od toho, aby dělali něco pro blaho řadových občanů, ale jen a pouze pro blaho svých úředníků a těch, od koho dostanou vyšší úplatky. A věřím tomu, že právě podnik jako DPO má odloženo dostatek peněz na úplatky pro úřady. A i kdyby ne, většina těch těch úřadů stejně podléhá jejich vlastníkovi, tedy ostravskému magistrátu. A to samozřejmě také hraje roli.
Problém je, že když si přečtu to, co ČTK přetlumočilo od pana Protivínského, tak tam prakticky kromě střídání linek nic jiného není. 🙂
To samozřejmě problém je.
Nicméně představa, že řidiči bojují proti přejezdům na jiné linky, přestože je stejně znají, jen z toho principu přejíždění, mě nepřijde moc reálná.
Spíš si myslím, že to pan Protivínský podal novinářům stejně, jako svým kolegům v práci, kteří ale znají pozadí a souvislosti.
A samozřejmě nebude DPO dělat přejezdy ze Švermy do Hlučína proto, aby si pak řidič mohl v klidu zajít na záchod, protáhnout nohy a zakouřit si.
Bože, to je problém jet více linek. To tam pracují autisti? Stereotyp není nebezpečný? Ty fráze „za branami čeká…“ jsou snad z nějakých učebnic.
S tim stridanim linek me uz vickrat napadlo… U nas se bezne stavalo, ze na nejakou venkovskou linku byl nasazen ridic v ramci podniku presunuty z moravy do cech a oni mu tu proste jen dali papir se zastavkami a at jede, pred 2 rokama tu byl v prestavbe jeden dulezity most, kvuli ktere muselo byt spousta linek autobusu pozmeneno, no pak bylo normalni, ze ridic musel pozadat cestujici, aby mu rikali, jak ma vlastne jet, trochu me prekvapuje, ze v tom autobusu za 30 milionu neni zadna navigace, dyt by to tem ridicum tak usnadnilo praci
Tak ale venkovská linka není městská, že?
No a?
Hele ,ty anonyme ze severu ,ta Ostrava je víc rozkopaná než ten venkov na severu.
Když máš za směnu jet 6 linek,a na každé druhé máš ještě výluku,změnu nebo nějakou úpravu ,krom toho máš našponované časy ,stovký přechodu a semaforu,to nedá ani kouzelník !
Ten autobus není za 30 milionů. Za tu přibližnou cenu jsou ty 2 patrové Scanie dohromady. A ta navigace? Jak tam dávali nové palubní terminály, říkali, že ta navigace tam jde nainstalovat. Jenže vše stojí prachy a proto ji řidiči nepotřebují. Podnik prostě udělá zácvik řidičům a buď si to zapamatuje nebo ne. Když ne, není problém mu to připomenout snížením prémii za jízdu mimo trasu. Ono totiž ty autobusy jsou tak vybavené GPS a jinými věcmi, že o tom vozidle vědí na dálku pomalu vše. Dokonce i,jestli otevřel dveře mimo zastávku,kdy kdo zmáčkl tlačítko pro výstup, jaká je odchylka… Číst vice »
Kdo je hloupý, ať má notes.
A najednou musí šetřit. Že je to nenapadlo, když kupovali 2 Scanie v celkové hodnotě okolo 29 milionů,pro které nemají dostatečné využití
Vy jste v roce 2018 věděl, že za dva roky přijde jedna z největších krizí od válek?
Ten software se začal pořizovat v době, kdy ještě o covidu nevěděli ani v Číně.
Víte,tady se nepíše jedna věc. DPO vám klidně řekne, když se vám to nelíbí, klidně běžte. K tomu ještě dodávali,za branou čeká dalších 10, kteří to budou rádi jezdit. Takový tam byl odjakživa přístup. A nedivím se. Pro podnik je totiž nový řidič finančně výhodnější. Má nižší nástupní mzdu. A že ještě před nějakým měsícem teprve udělal papíry na osobák a už dělá papíry na autobus? To nevadí,pokud něco poškodí, však to zaplatí a ještě mu za to vemou prémie. A řidiči, kteří se to rozhodli dělat v rámci rekvalifikace je taky nestojí nic navíc. Řidič se totiž musí upsat… Číst vice »
Vyyházet je a bude klid.
Ale ty se mylíš. Tam se jen tak nepropouští. O to se musí zaměstnanec zasloužit tak,aby mu nevypláceli žádné odstupné. Takže buď už neprodlouží smlouvu,nebo hrubé porušení pracovních povinností, ztráta způsobilosti,odchod do důchodu, zhoršení podmínek tak, že zaměstnanec raději dá sám výpověď a jiné. Prostě,aby je to nestálo nic navíc.
opet je to chyba Vas hlavne tych co ste tam dlhodobo ak s tym niekto prasti ma tam naposielat vsetky kontroly co existuju vcetne zburcovania ministrov cez socialne siete…. urobil to niektory z Vas — uprimne z typologie prispevkov tu skor nie…. opat je to o tom mat sebauctu, vyjst z komfortnej zony a konat… zakonnych nastrojov na znormalizovanie pomerov mate dost… miesto hospodskych reci vyuzit vsetky nastroje ked nie Vase “ odbory“ tak priamo odchadzajuci vodici
Podívejte se na Liberec, tam řidiči jezdí i deset linek za šichtu a nebylo výjímkou i více.
Funguje to tak všude, bude to fungovat i v Ostravě. Fšak to sú drsní hoši z Ostravy, ne?
Poučím Vás. Výraz “ sú “ se v Ostravě nepoužívá.
Tak jestli si ti geniálně výkonní organizátoři jízd zvládli už odpracovat svou část a zajistili do každého autobusu navigaci s možností přenastavování podle výkopů v ulicích města, tak no problemo, a řidiči jen tak reptají, a určitě to nakonec zvládnou v pohodě a stávkovat nebudou.
Je to sice docela debilni zpusob, ale funguje. Mala ochutnavka: DSZO (Zlin) ma bezne sluzby, na kterych ridic vystrida treba i 5 linek, pricemz jeste k tomu nektere linky maji hromadu vetvi, takze tech tras vystridaji jeste vic 😀
Nejen dopravní městské podniky: fírové by mohli vyprávět.
A je to takový začarovaný kruh – čím horší jsou pracovní podmínky, tím méně lidí to chce dělat, čím méně lidí to dělá, tím horší jsou pracovní podmínky.
Systém soutěžení provozovatele VD bohužel vybírá nejnižší cenu, tedy ve výsledku toho dopravce, který svoje lidi dře ze všech nejvíc. Kdo by chtěl podmínky zlepšit, bude dražší než konkurence a nedostane zakázku.
Tento problém můžou vyřešit jedině objednavatelé. Ve smlouvách by objednavatelé museli specifikovat nějaké aspoň minimální požadavky na pracovní podmínky řidičů/fírů – a pak plnění smluv ještě důsledně kontrolovat.
aky voleny zastupocovia obyvatelmi miest a krajov , take podmienky v sutaziach.. co ine dodat…
Stávky delší než pár dnů to vyřeší taky.
V Ostravě jo? Taky když se řekne stávka, tak třetina lidí,se půjde zeptat šéfa, jestli by nebyl tak hodný a nedovolil mu v rámci přesčasu odjet něco i za stavkujícího kolegu.
Tohle nemohou řešit objednatelé, ale stát, který to dělat nechce nebo se toho bojí. I když se přiznám, že v současné době po 7-mi leté vládě nedříve paní Marksové-Leninové a teď paní Venezuely Maláčové je pro nás všechny lepší, že to stát nedělá. Jenomže se na obzoru nerýsuje nikdo, za koho by se to dalo udělat rozumně a ne progresivisticky.
odchadzajuci ridici , ktorym to moze byt uz jedno, ak neposlu vsetky kontroly co existuju vcetne zburcovania ministrov cez socialne siete … tak reptat na pracovne podmienky, alebo urobit stavku kde si akurat zamestnanci DPO naseru zakaznikov nepomoze…
Já vám teda nevím ,,, jezdím u soukromníka který vyhrál nejnižší cenou za km a mám se líp než u státního dopravce a nejen finančně …ono to nebude jen tlakem na co nejnižší cenu ale hlavně přístupem vedení
Na dovolene jsem zazil jizdu autobusem, kdy se ridic obratil na cestuji s dotazem, zda nevi kudy se jede na nadrazi 🙂 Pak i pres navigaci cestujicim prejel odbocku a otacel se na krizovatce 🙂
To muselo být drama !!!
zlyhanie primeraneho znacenia tras za pomoci linkovych oznacnikov a dopravneho znacenia (pochybenie zamestnavatela) a dostatocne opoznanie tras detto chyba zamestnavatela a vycviku ( tam sa ma realizovat odborova org!)
A vy se divíte? V DPO má v zácviku řidič měsíc na to,aby se naučil asi 20 linek. Po několika dnech už má v těch linkách zmatek, jelikož se tolik tras najednou nedá zapamatovat. Pak ho hodí samého do provozu a nikoho nezajímá,zda tu linku zná. Pak mu nezbývá nic jiného, než se zeptat cestujícího. Pokud totiž pojede špatně,je to jízda mimo trasu a může mít za to postih. Já, když jsem tam začínal, jsem dokonce měl zhruba polovinu zácviku a ukončili mi ho s tím, že musím jet sám, že nemá kdo jezdit. A vůbec je nezajímalo,zda ty linky… Číst vice »
lenze to nie je chyba DPO ani ridice …ridici kopu do nespravnych dveri….. ale v zasade maslo na hlave ma koordinator integrovanej dopravy a mesto a vedenie linike od nikadial nikam…. co si v Ostrave zvolia to maju a dosledkom je aj schaosene vedenie liniek
Koordinátor dopravy,u nás Kodis, hmmm,ten je dobrý hlavně na to,aby vybíral od dopravců pokuty za vynechané spoje, předčasnou jízdu a pod. Když něco sami zvorají,nic se neděje, když něco zvorá dopravce či jeho zaměstnanec,hned lítají pokuty v tisících až desetisících.
koordinatora dopravy zaklada mesto a kraj…zastupcov mesta a kraja si volia obyvatelia a tu sa dostavame k mojmu prispevku opat .. co je obyvatelmi zvolene to tam pracuje a podla toho je vysledok
len doplnujem na celu Bratislavu napriklad mate 5 tram liniek a vyrazne nizsi pocet t bus a bus liniek a system prestupnych bodov… miesto nezmyselnej stavky tam sa ma realizovat Vasa odborova organizacia, ktora by zlepsila podmienky Vam … nasla rezervy v podniku a pomohla tym aj cestujucim!
Moje odborová organizace určitě ne. Já už před pár léty raději utekl do ČSAD,kde tak nebuzerují řidiče a snaží se jím víc vyhovět, než v DPO.
Ono totiž už je vidět, jak si váží v DPO řidičů tím,jak prohlašovali, klidně běžte, však nám pracák dodá nové řidiče.
Ridic bude vystresovany a sposobi nehodu? Ked je striedac na viac linkach v jeden den??? wtf? V Ostrave sa objavuje Amerika a tato vec je vo vacsich prevadzkach ako Ostrava bezna.. Co maju povedat ridici napriklad v Bratislave kde na tram niekedy vystrieda celu siet a na bus tretinu mesta za zmenu…. Bude vystresovany? Ak ma psychotesty urobene ridic poriadne prve i opakovane a toto mu robi problem sorry nema za volantom MHD co robit. Ostrava budicek rotaciu, ktoru Vam zavadzaju je inde bezna a to, ze Vas podnik ide setrit? Snazia sa urobit vse pre to, aby nemuseli znizovat… Číst vice »
Tak to asi proto tolik Slováků pracuje u nás, když máte podmínky jako ve středověku a nemáte vůli je změnit. Váš argument o psychotestech zde nemá jakoukoli souvislist s článkem.
rodiny v SR a CR su premiesane samo o sebe..takze to Vam neberiem..podobne by som mohol hovorit aj ja ze Cechov v Bratislave je vcelku dost…. ale povazujem sa za emocne civilizovanu osobu tak nebudem vsuvat narodnostny argument ked mi dochadzaju vecne priklady……….. rok 1938 a podobne su davno prec…….. Nazvat podmienky ako zo stredoveku hmmm tiez by som aj v Cesku nasiel profesie, miesta a regiony kde sa to da takto oznacit, ale na zaklade par percent zkusenosti nebudem generalizovat stat…..narozdiel od Vas sa pohybujem po CR i SR celej vcelku dost takze mozem porovnavat… stretavam sa so sirokou… Číst vice »
Když jste tak chytrý,co kdyby jste šel na chvíli jezdit do DPO,aby jste poznal,co to obnáší? Já tam byl 18 a třičtvrtě roku a za tu dobu jsem toho zažil hodně. Jenže ty podmínky se čím dál víc zhoršovaly a to tak, že během chvíle dalo výpověď asi 6 dlouhodobých zaměstnanců včetně mně. A věřte, že právě ti dlouhodobí obvykle zůstávají a hned neutíkají. Obvykle utečou právě ti,co nastoupí jako noví, jelikož netuší,co je čeká. A to, že jim zvednou mzdy o 4%. Vždyť jim prakticky zvednou to,co kvůli inflaci a státem dané minimální mzdě zaměstnancům v určitých oborech, zvednout… Číst vice »
viacero ludi z mojho okolia robi profesionalnych vodicov SR …ked som sa ich spytal, ci nepojdu jazdit do CR.. dostal som vacsinou odpoved , ze nie su dementny ist do horsieho…. a ze ste tam robil 18 rokov…. uprimne vyjst z komfortnej zony a vazit si sam seba…ak ste podmienky vnimal neadekvatne prastit s tym a odist!
Uvediem priklad z vlastnej rodiny sestra mi jazdi v dpb … a doslova mi povedala, ze do Pha do horsich podmienok by nesla…
ty ktery nastoupili utecou jako prvni??? Neutecou….. vazia si samych seba a ak im to nevyhovuje idu inde rozhoduju sa na zaklade toho, co su ochotny akceptovat vystupia zo zony komfortu, ak by ste to urobili viacery podmienky by sa Vam posunuli do ineho levelu… lenze prave vdaka dlhodobym zamestnancom sa podmienky v niektorych firmach neposunu inde pretoze vacsinou prave dlhodoby zamestnanci sa nechaju vyuzivat a neberte to osobne netyka sa to len sektoru dopravy
Vždyť to píšu, neznáte podmínky v DPO. Tam je ohromná fluktuace zaměstnanců právě díky těm podmínkám. Ono totiž tam se nehrnou řidiči, kteří už mají s autobusem něco odježděno,ale hlavně nabírají řidiče, které jim dodává pracovní úřad v rámci rekvalifikace, kteří vůbec netuší,co je čeká. Někteří hned po první směně řekli, že už nepřijdou, někteří vydrželi i pár dní či měsíců. Proč myslíte, že řidiči dostávají od podniku oděvní výstroj až po zkušební době třech měsíců? Jelikož v té zkušební době jich plno uteče a zůstávají jen ti,co nemají možnost utéct jinam nebo se bojí měnit ještě zaměstnání a pár… Číst vice »
Neberte to zle, ale porovnávat počet Slováků studujících a pracujících u nás s počtem Čechů na Svk asi nebudeme, že?:)
reagoval som na prispevok… tuto temu fakt nemam za potreby tahat do diskusii
Přece má řidič částečně právo si zvolit, zdali bude dělat střídače či „pravidelného“. Zatímco střídače by jízda po jedné lince nudila, pro pravidelného řidiče je tato nuda nebo stereotyp snesitelná.
Vy asi nemáte ponětí o práci v DPO. Tam řidič nemá žádné právo si volit,zda chce dělat střídače nebo pravidelného. Po zácviku je automaticky určen na trhačky. To jsou jinými slovy dělené směny, které se skládají z ranního a odpoledního dílu směny. To jsou směny, které třeba začnou ve 4 či v 5, končí okolo osmé deváté a pak nastupuje do práce okolo poledne a končí třeba i okolo 17-19.hodiny. Takto jezdí od pondělka do pátku a pokud má ty směny ks malým výkonem, tudíž krátké,tak musí občas i o víkendu,aby udělal měsíční limit hodin. Po několika letech se dostane… Číst vice »
Stava se to, ale ne tak casto. Nedavno jsem se otacel s trolejbusem na sestiproudovce, a neni to poprve, co jsem videl neco takoveho 😀
sem tam sa to stane aj v Pha aj v Brne nebo BA.. to je normal ale neni to na stavku! a zvlast v dobe kedy je celoeuropsky pokles cestujucich v MHD si vodici popyluju konar pod sebou a podporu verejnosti neziskaju skor naopak!