Ostravské letiště zvažuje výstavbu parkovacího domu, zaplatilo si studii

Výstavba parkoviště P5 na ostravském letišti. Zdroj: Letiště OstravaVýstavba parkoviště P5 na ostravském letišti. Zdroj: Letiště Ostrava

Současně nabízená kapacita parkovacích ploch již nedostačuje.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Vlak do Mošnova naprosto v pohodě Škoda ze nejezdi motorak 810 třeba co hodinu. Bylo by to dostačující

Jirka

Již? Já na základě osobních zkušeností žiju v tom, že nedostatek parkovacích míst je tam už cca 10 let 😀
BTW nějaká vyhlídková terasa nahoře v posledním patře (jednodušší) nebo na střeše by vůbec nebyla od věci, když už se něco buduje s výhledem na nějakých pár let dopředu.

Petr

Ty jelimane, je postaveno nové parkoviště pro 400 míst před 3 lety. Ale vzhledem k rozvíjejícímu provozu se chystají další parkovací místa….

Jan

Františku kde jsi…

Radim Tyleček - LKMT/EDDM Spotter

No konečně to ostravskému letišti docvaklo, že plochá parkoviště nemají budoucnost, a že jsou výhodnější a ekonomičtější Parkhausy.
Škoda jen, že na to nepřišlo už v době výstavby parkoviště P5, kde by se rozlehlý a vysoký (ca. 5-7 pater se 2 šneky) krásně vyjímal.
A jeho využití? 1 podlaží pro zaměstnance, 1-2 podlaží pro autopůjčovny a zbytek pro cestující. Vyřešeno…

panpan21

Na OSR cesta dlouhá, takže to chvilku trvá 🙂 Ve světě se staví kromě výše zmíněných „Parkhausů“ i tzv. pod zem, a to i několik pater, tak aby nahoře mohla být zeleň, hriště či jiná zajímavá či užitečná plocha. Možná na to za desítky let přijdou i na OSR.

Petr

JJ. Ve světě ale nemají podzemní vody z blízkých meandrů….:-) Tak si nech svoje rady a věnuj se něčemu, čemu opravdu rozumíš 🙂 Jestli je tedy čemu…

Spottere, zůstaň u focení a nemluv o ekonomice, když tomu nerozumíš. Parkovací dům je cca 2-3x dražší. P 5 je už plné a proto se bude řešit varianty: A/ ekonomičtější: další parkoviště B/ ekologičtější: parkovací dům

David

Brněnské letiště zpevní další část pole?

Jarda

Accolade mozna tak postavi parkoviste pro nejakou vyrobni/skladovaci halu v okoli letiste. Samotne letiste a jeho rozvoj je mu putna. 🙁

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

A co kdyby MSK lépe objednal vlaky na letiště

Hans N.

Odkud? Už vidím, jak čtyřčlenná rodina koupáků s kufry jede vlakem.

Průvodce původní Aleš

My jsme teď jeli na letiště 4 osoby (2 dospělí+ 2 děti) s: 2x velký 23 kg kufr, 3x příručák, 4x batůžek. Bus, metro, metro, bus. Bez problémů.

Igelkotten

Moc pohodlné to není. Možná ale 2x Uber / Bolt bude levnější než parkování na dobu pobytu na dovolené (nevím, jak dlouho jste byli na dovolené a kde bydlíte) a je to jednoduší než řešit přepravu z parkoviště na letiště a zpět.

Hans N.

Neříkám, že to nejde. Na lehko cestuji MHD letiště běžně. Ale na rodinou dovolenou 2+2 osoby s kufry a (pro nás) se třemi přestupy? Tak to už opravdu ne.

Permonik

Jelikož jsem pár takových rodin teď ve vlaku potkal, tak to takové sci-fi, zas není.

jal

Obvyklý obrázek z haly.
Nicméně je pravda, že většina cestovek dopravuje klienty busem z místa své působnosti.

David

jeli jsme takhle 2x a uplne super. Meli jsme stesti teda, ze ten vlak nam tam prijel cca presne 2h pred odletem. 2x velkej kufr a 3x malej batuzek na palubu. Uplne v pohode cesta.

Pavel

Anebo ještě větší fantazie: Check-in na všechny lety na některém z velkých ostravských železničních nádraží, odtud by cestující pouze s příručními palubními zavazadly přepravil kyvadlový vlak k mošnovské hale, v níž by proběhla už pouze bezpečnostní, případně pasová kontrola. Samozřejmě vím, že existuje 1000+1 vážných objektivních důvodů, proč to nejde.

David

Dobra pohadka …

Pavel

Tak ono je to pohádka v českých podmínkách. Ve světě nastupující realita. Ale všichni mínusáři vědí, že v Česku to prostě nejde a minimálně příštích sto let nepůjde, protože by se muselo dohodnout několik důležitých institucí mezi sebou.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2014-08-22/every-city-needs-hong-kong-s-brilliant-baggage-check-system

Patrick

V určitej podobe funguje aj vo Viedni https://www.cityairporttrain.com/en/home#city-check-in

jal

Ten vlak zastavuje ve všech dalších zastávkách mezi Ostravou a Mošnovem. Na rozdíl od MTR has a special line dedicated to airport travel, co má nácestnou zastávku po odbavení jen jednu. Jaký by měl smysl check-in v Ostravě v jednom nádraží?
Podobně byste mohl chtít něco podobného před nástupem do busu třeba na Zličíně.

Prosím, až bude Mošnov aspoň na polovičních číslech jako Hong Kong, nic proti tomu. To se vyplatí i ti nosiči zavazadel. (ideální zaměstnání pro nezaměstnané Romy.: – )) Dnes by se příslušní zaměstnanci ukousali nudou.

Pavel

Už dvakrát jsem napsal, že to v Česku nejde, tak speciálně pro vás ještě potřetí: v Česku to nejde a nepůjde.

jal

A ty kufry tam pojedou jak? Kamionem?

jal

Po dodávce BEMU by měly zajíždět některé spoje S8 na letiště.

Petr

Dobrý nápad, navíc výstavbou bezúvratě od Olomouce dojde k posílení i cestujících z této oblasti /zatím to blokují ekologové/.