Ostravské letiště má další nákladní linku. S osobním letadlem
Boeing 777-300ER společnosti Rossiya Airlines. Foto: Matěj Šarina / LKMT Spotters
Provoz na mošnovském letišti zpestřil dnes i Airbus A340 Air Belgium. Zaměstnanci obchodního řetězce s ním odlétli na dovolenou v Karibiku.
Těch pár (všehovšudy 6) letů do konce roku nazývat pravidelnou linkou? To jako vážně??
Sorry ale toto je spíš nákladní charter než pravidelka. Navíc je to pax s nevytaženýma sedačkama.
Pokud by to byla „další pravidelná nákladní linka“, tak by to lítala plnokrevnýn náklaďákem a minimálně rok.
A ne Preighter na 5 letů, který lítá jen proto, aby letadlo nestálo na zemi a provozovateli se aspoň trochu vrátil nějaký bakšiš na vlastní provoz…
Tak ta 777 asi zase pár měsíců díky covidu nebude létat do dovolenkových destinací tak z toho udělali cargo let. Jinak létá docela „exotiku“ pro nás. Sachalin, Kamčatka, Magadan.
Společný odlet skupiny zaměstnanců firmy Hruška na dovolenou v Dominikánské republice, to vypadá jak remake odborářské komedie „Dovolená s Andělem“ (1953).
Tak mně s odstupem času napadlo: žádná dovolená!
To bylo jistě pracovně – team building, nebo, že by snad jen off site meeting?
Bude třeba učinit dotaz na příslušného firemního PR Managera.
Zaměstnanci Hrušky létají na dovolenou do Dominikánské republiky.? Nevídané. Dotázal jsem se známé a článek ji ukázal. Pracuje jako vedoucí Hrušky, má 20 čistého za cca 200/220 hodin měsíčně. Benefity nezná…
Nejde spíše management než zaměstnance.?
úplně to stejné mě napadlo, a zeptal jsem se známé co je taky vedoucí prodejny na jihu Moravy a o ničem taky neví
a on management nejsou zamestnanci? 😀
Ano, jde o management. I ti jsou ale snad zaměstnanci, ne?:)
nechoďte tam nakupovat, nahradí je někdo lepší a nebudou mít na výlety do Karibiku
To je logika houpajícího koně 😀 😀 Dnes jdu do Ikea, tam můžu ?? To já je zase půjdu podpořit i do hrušky půjdu nakupovat, ať se mají dobře, ať jedou klidně do Dominikány :)))))
choďte si kam chcete, přispěvatel Rogue napsal příspěvek, ze kterého čiší nespokojenost, proto mu radím, ať tam nechodí….
já také nechodím do obchodů, kde jsem nespokojen..
a co je na tom spatne?
opravdu to chcete vědět?
Za mě je OSR jediné civilní letiště mimo PRG které má nějaký smysl, možná ještě částečně BRQ ale určitě ne tak moc jak OSR
V případě výrazného oživení provozu dává smysl i PED, jako levnější alternativa k PRG…
PED mají nejlepší polohu v ČR, pokud získají bázi např. Wizzair a dají benefit parkovaní na letišti zdarma, jako to udělali v KTW mají skoro vyhráno 🙂
PED má noopak jeste mizernejsi polohu, nez ostatní letiste v CR.
Brnákovi (a lidem z okolí) je vcelku jedno, jestli pojede do vidne nebo do PED. Viden je bliz, a nabidka je podstatne sirsi.
Ostravak .. ten ma ve stejné vzdálenosti opet mnohem lépe zásobená polska letiste.
… a prazaci (a velka cast stredoceskeho kraje) to ma proste na ruzyn bliz.
takze tim, ze jako aerolinka zacnu litat z PED .. nic neziskam nic. prijdu o prazaky, ostravaky ani brnaky nepretahnu, a jediny koho mozna ziskam, je par lidi z HK a PED kraje.
No právě. Žirovnice – Počátky. Nádraží uprostřed mezi a je tam mrtvo.
Tak je jasné, že Vídeň má větší nabídku, ale pokud kupuješ letenku s nízkonákladovkou za pár set korun a parkoviště v parkhouse přímo na letišti v den odletu je za 185,-EUR, tak se ti to moc nevyplatí 😀 Schwechat lítáme často a i třeba Panda na týden cca 65,-EUR, to raději dám za dražší letenku a odlet z ČR.
Chlapče, kdyby to tak bylo a o Brno byl zájem , tak by například Wizzair neměl pro příští rok 4 ukrajinské linky z Pardubic ale z Brna.. Možná pár koupáků z Brna přibyde, ale jinak prostě nic.. leda by to financoval kraj. Bratislava přetáhla v minulých letech vše smysluplné a reálně s Vídni soupeřit moc nejde.. Jsme malá země a v rámci střední Evropy fakt Brno není nic, lidi málo a tyhle dvě letiště jsou jiná Iiga. Ostrava je příliš blízko Katowic a umístění ostravského letiště je špatné .. Jednoznačně mají Pardubice nejlepší polohu ohledně lowcostů a potenciálního zásahu obyvatel… Číst vice »
duvod, proc se litalo na ukrajinu z pardubic byl zejmena v tim, ze mezivladni dohody neumoznovaly letat z prahy.
pokud se ukrajina pripojila k “otevrenemu nebi” jak se pise niz, je osud tech pardubickych linek na ukrajinu nejspis zpeceten.
No to těžko… Když právě v souvislosti s otevřeným nebem začali prodávat letenky z Pardubic do Charkova a do Oděsy. Wizzair zrovna s Prahou moc nespolupracuje. Brno není o nic menší díra než Pardubice v souvislosti s leteckým provozem. Těžké pochopit pro lidi z Jižní Moravy, ale je to realita. Chápu, že to do vás tlačí od školky 🙂 Ale pro Pražaka je to spîš k pobavení.. Vždycky bude 100km pás kolem Prahy ekonomicky zajímavější…. 350000 lidi plus aglomerace je málo .. Navíc Bratislava, Vídeň. Stejne to máš ve sportu. Zkus někoho z pražských týmů poslat na hostování so Karviné… Číst vice »
co by do mě měli proboha tlačit od školky?
začínám mít obavu, že jste tak úpně nepochopil … co píšu.
Právě že pochopil.. Tím od školky myslím názor, že Brno má nějaké naprosto unikátní postavení hned po Praze vůči třeba Ostravě , Plzni nebo jiným kraj.městům.. Fakt to tak vnímají jen Brňáci a všem to neustále cpou .. To samé srovnávat se s Bratislavou 🙂 to už je úplně mimo.. Ohledně té polohy letišť mě teda vysvětli, jaký benefit má poloha Brna vůči PED ?? Proč teda tam nemá Wizzair nebo Ryanair několik linek anebo rovnou bázi pro letadla …. Nebo je vedení letiště neschopné úplně ?? Vždyť cokoliv tam lítalo, tak zůstal vždy jen Londýn.Pouze charterové lety pro cestovky… Číst vice »
hele a na to, ze brno ma nejake vysadni postavení … jste prisel jak? ja to nikde nepisu (jsem Pražák).
fakt se zkuste naučit číst .)
ad Brno a PED – Brno má oproti PED jednu výhodu – počet obyvatel Brna a jejich kupní sílu.
PED nemá ani to. PED totiž nemá vůbec nic.
Tak ta kupní síla Brna oproti polským aglomeracím je fakt malá, navíc lidi z Jižní Moravy jedou na Schwechat rovnou, už kvůli cenám…. Navíc máš poblíž dobře rozjetou Bratislavu , která přetáhla i Smartwings -Luton před par lety.. Kde teda jsou ty další spoje z Brna , když je to tak skvělé tam ? PED má výhodu v nákladech na dráhu, nový povrch po rekonstrukci a 2/3 nákladů hradí Armáda. Cca 6 vlaků na Prahu během hodiny ( teď je výluka části vlaků do 10/2022) Navíc odpískané Vodochody jdou pro ně jednoznačně pozitivum.. Nevěřím, že by to měli zabalit ..… Číst vice »
Určitě z díry u Prahy budou všichni baťůžkáři odváreni
Ještě lepší má Josef Švejk International Airport. Domovské letiště Feldkurát Katz Air.
Ostrava má smysl jako Cargo letiště a upřímně jim dost fandím. BRQ má 2x více odbavených cestujících než OSR. V Brně je nejpočetnější skupina cizinců z Ukrajiny a dost chybí přímá linka s Kyjevem. Tím jak se točí po 3 měsících, tak by se tato linka 100% uživila. Mám info, že velká část musí cestovat do PRG a PED, kde linky jsou.
Ono i v MS regionu je dost Ukrajinců, proto si myslím, že smysl linky do Kyjeva je i zde. 😀
Většina pracovníků z Ukrajiny v ČR pokud vím pochází z Lvovské a Zakarpatské oblasti. A ono je už celkem jedno, jestli jet z Brna do Pardubic a letět do Lvova, nebo letět z Brna do Kyjeva a z něj jet do Lvova (pravda, lze i letět).
Ale jako linka by se pravděpodobně uživila, oni také necestují jen pracovníci, že. Nicméně není tam problém spíš v tom, že to řídí nějaká ta mezivládní dohoda a nelze si otevírat ty linky „jen tak“?
Ukrajina před pád dny přistoupila k dohodě volného nebe s EU, takže omezení dopravců mezistátními dohodami padlo!
To jsem nevěděl, tak to je super! Očekávám nové zajímavé linky 😎
Dohoda o otevřeném byla oznámena v půlce října a nové linky z Pardubic Wizzair dal do prodeje hned poté.
Tak třeba Bees nebo Skyup to spustí z Brna časem…
Jinak je pravda, že do Pardubic lítá mnoho Ukrajinců, kteří pokračují do Olomouce nebo Brna…
letěl jsem na té lince 22x od jara, tak můžu potvrdit…
Nevýhoda je momentální rekonstrukce koriduru a zoufale pomalé spojení přes Vysočinu vlakem..
Ale na rovinu, 150 km na letiště pro běžného Ukrajince je naprosto v pohodě, jsou zvyklí na úplně jiné vzdálenosti.
Takže to moc neřeší..
Nemyslel jsem to jen z pohledu carga a passengers ale i z toho že tam je JOB Air a kousek od BRQ je VIE ale jinak souhlasím že BRQ má větší potencial na passengers než OSR ale zaroven tam mají 2krát mín pohybů než OSR
Tak OSR má kousek Katowice. Dají se někde zjistit pohyby letadel?