Ostravské letiště jedná o návratu vnitrostátní linky do Prahy
První vnitrostátní let společnosti LOT v Praze. Foto: Letiště Praha
Obnovení kdysi existujícího pravidelného spojení Mošnova s Ruzyní má stejně jako před necelými třemi lety umožnit prodloužení linky z Varšavy do Ostravy.
Až se toto domaknou europoslanci, tak to odhaduji na sankci z Bruselu ve výši 10x, než je uvažování dotace, jako ekologická pokuta…
To by nebylo špatné. Bylo by to rychlejší než Leo Express, Regiojet nebo Pendolino :D.
👉O čemž se to bavíte?
Důležité je jen jedno!
ZA kolik ta letenka BUDE!!!
Ať si to soudruzi z MSK platí ze svého a ty žvásty si nechají k pivku 🤪😳🤮🍻 Nebo že by koupáci dostali i plavenky do Podolí 🌊 #tonechces
resenim je jen trh – tzn eliminovat veskere umele zvracenosti – jak „uhlikove zatizeni“ letecke dopravy, tak fedrovani dotacemi z krajskych a jinych verejnych rozpoctu – proste provozovat linku PRG-OST na komercni bazi
Otevřít plechovku a jde se číst, jak se ubližuje vláčkům 🥰
Proboha, další kapitola z knihy bájí a pověstí o užitečnosti letiště Leoše Janáčka? MS kraj by se měl prostě smířit s tím, že Česko je příliš malé na to, aby se vyplatila vnitrostátní letecká přeprava. Navíc má s Prahou kvalitní železniční spojení, které se po dobudování pražské trati na letiště ještě zlepší. Budou to jen vyhozené peníze.
Kvalitní spojení 😁😁😁😁😁😁😁😁😁
Jo to mě taky rozesmálo :-DDD
Prehistorické B bez zásuvek a bez klímy (wifi ani v mokrém snu) na EC je kopanec mezi nohy všem zákazníkům ČD jezdícím na této trase. Pokud někdo tohle pojmenuje „kvalitní“ tak je úplně, ale úplně mimo mísu a měl by se dobrovolně vzdát občanky 😉
Souhlas, doporučil bych pánovy projet se taky někdy vlakem. Čímž nijak nepopírám naprostou nepotřebnost linky Mošnov – Ruzyně.
Ano, vlakem, popr se za renyma očima po dálnici. Letadlo je kromě cest s tranzitem nebo s cílem na Praha 6, 5 úplně k prdu
Nejak mi uniká pointa, vzhľadom na to že LOT v Prahe žiadne ďalšie prípoje mať nebude a na cestu Ostrava – Praha je rýchlejší vlak.
Zároveň sa podľa mňa bijú požiadavky liniek OSR-PRG a OSR-WAW. Varšava je feeder na ďalšie lety, teda najvhodnejší je tam veľmi skorý odchod z Ostravy a neskorý príchod naspäť (t.j. návoz na rannú vlnu odletov a odvoz z večernej vlny príletov). V takomto modeli ale predĺženie do Prahy nemá zmysel, lebo by bol nutný odlet z Ostravy okolo jednej ráno, a naspäť z Prahy okolo pol tretej.
Pointa je v to, že se někdo snaží na leteckou dopravu pro pár lenivých vyvolených vytáhnout veřejné krajské peníze, aby to ti kluci neměli tak drahé. A toto o přípojích LOTu je jen povídačka pro lidi, kteří tomu nerozumí a pro nesvéprávné krajské zastupitele, které to vlastně ani nezajímá, ale budou o tom hlasovat. Prostě klasické krajské šméčko za veřejné peníze pro pány byznysmeny… 🙂
A šotoultras mají zase smůlu 😭
Do tepláků! A k úhradě tj. propadnutí majetku a náhrada škody + doživotní zákaz působnosti ve státním sektoru anblok. Howgh!
Jako vždy, když se chce přidat nějaká linka, tak je to podle diskutujících prostě špatně. Linku však uvítám. Pokud už by byla příští rok od května, tak využiju. /Už je to pak kousek třeba do Českého Krumlova./ Záleží kolik bude stát letenka. Kdyby to bylo do Vídně, tak je to také krátká linka, raději Prahu než Vídeň.
Ano je to špatně pokud je naprosto nelogicky dotována z veřejných peněz, nejedná se o veřejnou službu nýbrž o luxus. Ten nemá být jakkoliv dotován. Ať si každý lítá kam chce, ale za komerčních podmínek bez dotací z veřejných rozpočtů.
Proti té lince jako takové neprotestuje nikdo.
Co je ale zcela nesmyslné, aby takovou linku dotoval kraj / město.
Ano, tomu rozumím. Stejně to však jinak opět jinak nepůjde.
Neni to jednodussi vlakem? A docela bych rekl i rychlejsi?
Vzhledem k tomu, že musím vždy přestupovat, tak ani ne. Takže většinou je to 3:40 až přes 4 hodiny do Prahy. A když to má zpoždění, a návazný ujede, tak se to vyšphá ještě výš.
Tak to nepůjde. Prostě ta linka nebude lítat a co se stane? Pojedete holt vlakem.
Ano, psala jsem to tak, že bez toho to nedají. Jen bych linku uvítala, kdyby to bylo možné. /Jen je škoda, že u nás nejsou ty vlaky rychlejší. Je rozdíl pro mě cestovat necelé čtyři hodiny vlakem do Prahy a ještě s přestupem./
Proč bych měl v případě delších cest jezdit/létat z Ostravy do Prahy, když mám poblíž několik letišť, která nabízejí vcelku širokou nabídku spojení? Do Katowic je to z Ostravy chvilka – cca 75 minut. https://mapy.cz/s/fobehodato Račte si vybrat z nabízených spojení: https://www.katowice-airport.com/pl/dla-pasazera/mapa-polaczen Ostravské letiště může jen závidět: https://www.airport-ostrava.cz/destinace O trošku dál je to do Krakowa, kde jste za neclé dvě hodinky. https://mapy.cz/s/nedegerece Po Evropě nabídek dost a spojení na huby velkých společností pro cesty někam dál. https://www.krakowairport.pl/pl/pasazer/loty/polaczenia/rozklad-rejsow-regularnych Komu by to nestačilo, tak za necelé 2 a půl hodinky je možno být na letišti ve Wroclawi: https://mapy.cz/s/pavapafake A tady je zase… Číst vice »
Protože je to bohapustá povídačka, která má zakrýt, že se jedná o vnitrostátní linku OVA-PRG pro pány byznysmeny z MSK kraje, aby nemuseli vlakem nebo autem, tak jim to ještě kraj bude dotovat, aby to měli levnější. To je vše, prostě region razovity…. 🙂 Prý to bude MSK kraj náramně propagovat, ale nikdo neřekl kde a jak :-)))
Ona už stačí ta propagace busu, kdy lístek z Ostravy do Mošnova stojí stejných 25 Kč, jako když jedu 1 minutu jednu zastávku v Ostravě tramvají taky za 25 Kč.
Vylepí si mapku letu s kontingenty každý radní MSK u sebe domana hajzlíku a k tomu modílek éra (možná i svého x-éra) 🤪
Nechápu, k čemu by ta linka byla. Jedině, kdyby se v Praze díky Star Alliance dalo přestoupit na Lufthansu do Frankfurtu a Mnichova, Swiss do Curychu a Brussels. Bylo by to rychlejší než přes Varšavu. Ale chtělo by to perfektní návaznost a kvalitní marketing, aby se o tom vůbec vědělo. A stejně by asi nebylo dost P2P cestujících, aby se to uživilo…
Je absolútny nezmysel robiť návoz do PRG aby tam ľudia prestúpili na let do FRA/MUC kde by potom zas prestupovali na niečo iné. To má potom oveľa zmysel ich odviezť do nejakého *A hubu odkiaľ je šanca že budú vedieť ísť už priamo do cieľa. Logicky sa najviac ponúka VIE, keďže to je najbližšie (a nie je tam taký problém so slotmi ako napr. na FRA). Ďalej do toho ale vstupuje aj celý vzťah medzi LO a LH Group, ktorý je povedzme že nie úplne ideálny. Väčšiu logiku by teda už malo aby ten let operovali priamo LH/OS, nie LO.… Číst vice »
LOT má IMHO dost velkou síť z WAW, aby bylo z Ostravy lepší letět přes Varšavu a ne přes Prahu a dále přes huby LH group.
Aby to dávalo alespoň trochu smysl, tak by to chtělo létat místo do Prahy do Vídně, tak aby bylo možné stihnout odletovou vlnu Austrianu do USA.
a proč zrovna viden? a proč vlastně do ameriky? oni lidi nikam jinach lítat nehtějí? austrian z vídně lítá do USA jen do New Yorku, Washingtonu, Chicaga a Los Angeles. To není tak úplně moc.
nebyla by lepší třeba frankfurt / mnichov, kde ten počet létaných destinací je o něco (výrazně) větší?
To byl spíš příklad. Jinak já Ameriku, nevidím jen jako USA, Austrian léta i do Kanady, plus je tam taky přímá linka Air Canada a pokud si dobře vybavuju, ta odletová vlna má takový letový řád, že dalkovky do Ameriky letí pěkně za sebou a je tam dobrá konektivita.
a proč zrovna viden? a proč vlastně do ameriky? oni lidi nikam jinach lítat nehtějí? austrian z vídně lítá do USA jen do New Yorku, Washingtonu, Chicaga a Los Angeles. To není tak úplně moc.
nebyla by lepší třeba frankfurt / mnichov, kde ten počet létaných destinací je o něco (výrazně) větší?
Jak vidno jsou tady dva tábory a přitom je to tak snadné si myslím. Nikdo nechce platit což naprosto chápu a jsem pro. Pokud někdo jede do Prahy, tak to smysl moc nemá, pokud někdo letí z Prahy, tak by to smysl mělo. Problém spíš vidím v tom, že ty destinace z Prahy nejsou zas tak moc zajímavé, takže by ta linka stejně moc smysl neměla.
Je to vlastně dobrá zpráva – peníze jsou, ne že ne 🙂 Vzpomenu na to, až se bude řešit, že není kde brát a že je potřeba zvednout daně.
Nikoliv, prostřednictvím zákona o rozpočtovém určení daní je třeba snížit transfer daňového výnosu do MSK Kraje aby tam nevymýšleli podobné nesmysly za veřejné peníze.
Pridejme k tem nesmyslum ještě vodikove a bateriové vlaky
Stát nemá kde brát. Protože obcím a krajům se soustavně přidává na rozhazování, jak se mění RUD.
Já jsem z Olomouce, do Ostravy to nemám zase ta daleko, tak teď přemýšlím, kolik času bych promrhal, kdybych tím chtěl letět. Tipuju, že z centra Olomouce do centra Prahy by pro mě letadlo vycházelo tak +2 hodiny navíc oproti vlaku. Vezmu v potaz ekonomický a ekologický faktor a faktor času, vychází mi z toho, že na Ostravsku se zhoršila smogová situace do takové míry, že toxiny působící ve vzduchu, začaly prudce napadat mozkové buňky místních reprezentantů a úředníků.
Já vzpomínám jak podobné bakterie napadli mozky olomoucké moudré krajské reprezentace, když chtěli udělat čupr krajské letiště z Přerova. Ale protože za krátko nebylo čím se živit, tak ty plány na mezinárodní civilní letiště Přerov naštestí vzaly za své. 🙂
Tak z Olomouce jet na letiště do Mošnova a pak letět do Prahy je úplně stejná volovina, jako to samé udělat například přes Vídeň. Let Praha-Ostrava měl jen ten smysl, kdy někdo přiletěl do Prahy a pokračoval do Ostravy. Jenže pokud má dnes Ostrava pravidelné spojení s Varšavou, tak mi lety přes Prahu nedávají smysl. Každý raději poletí do Ostravy přes větší letiště ve Varšavě. A hlavně, až Poláci postaví CPK a rychlotrať do Ostravy, přestane dávat Mošnovské letiště smysl snad i pro charterové lety behěm letních prázdnin. A že těch v létě bylo. Byly jsme chvíli s dcerami na… Číst vice »
Než skončila linka ČSA, tak jsem často v pátek létal ve stejný čas z vedlejšího gate. V podstatě vždy tam byli hlavně poslanci. Nemá smysl, aby to dotoval kraj a pak jsme ještě platili letenky z daní, tedy 2x.
Já bych to asi (podle časů) občas využil. Bydlím ale v Praze 6, velmi blízko letiště, takže čas podobný. Z Prahy 10 by to bylo horší
Já bych to hlavně nedotoval. Možná by mohli létat nějací Korejci apod. Chtělo vy to asi nějaký code sharing apod.
Pro Ostraváky by asi byla lepší Vídeň s Austrií, v Praze nevidím ty přestupy.
korejci linku OSR-PRG nezaplní, to jsou jednotky.
ten hlavní proud vždy jede busem do Prahy nebo do Vídně na přímou linku. Korejci jsou zvláštní sorta lidí, bojí se přestupovat a jsou stádo. Musí mít vše nalajnované. tedy do přistaveného busu v Nošovicích nastoupí, ten je vysype před terminálem, tam je jejich vedoucí odvede k přepážce a tam se odbaví. Nic jiného pro ně neexistuje. Lety s přestupem jsou pro velké skupiny tabu a těch pár jedinců linku neuživý…
skupinu čas netíží, ty 4 hod navíc na cestě do Seoulu už pro ně nehraje roli
Ano, ano také tehdy byla přezdívka Létající Zaorálek.
Diskutující nezklamali a opět se tu objevují ty samé nesmyslné argumenty: – Zákaz vnitrostátních letů ve Francii: Ano. V zemi, kde ujet 500 kilometrů vlakem trvá 2 hodiny, lze takový zákaz zavést. Je to navíc zákaz ryze formální, protože při tak vysoké kvalitě železniční infrastruktury neměl nikdo důvod létat P2P vnitrostátně ani předtím. U nás je nejvyšší železniční rychlost 160 km/h a přetížený koridor je tak nespolehlivý, že kolikrát zůstanete viset někde v poli. – Potrvá to mnohem déle než vlakem: Tady jsem měl během covidu radost, že to někdo reálně změřil, publikoval a vyvrátil tak ten nesmysl s 2hodinovým… Číst vice »
No a ten problém je, že komerčně se to neuživí a tím jste mohl začít. 🙂
Je to předně tak, pokud by stát byl konečně schopen dodělat pozemní infrastrukturu tak, aby fungovala, tak by ten, koho by toto napadlo, byl označen za nesvéprávného. Neschopnost zajistit funkční infrastrukturu státu potom nahrává takovýmto vykukům k tunelování veřejných peněz. Jen mi nedává moc smysl ta Praha, která má nulovou funkci jako přestupní uzel někam dál se stejným dopravcem. V tomto případě to tedy je jen nepoužitelná papaláš linka do Prahy za veřejné peníze, aby se ostravští poslanci a vysocí veřejní činitelé nemuseli nedej bože kodrcat vlakem.
Jaká pozemní infrastruktura chybí pro cestu mezi ovou a prahou?
ona sice teda není nějak dramaticky skvělá, ale stačí k tomu, aby z ovy do prahy ten vlak byl výhodnější….než letadlo.
Zastaralý, pomalý a poruchový koridor, absence dálnice atp.
Absence dálnice? To jako fakt? .-)
No, s absencí dálnice se souhlasit dá. Absence D35 je tady dost znatelná – nutnost jet přes Brno je celkem opruz.
Protože je to opruz kvůli opravám tak se tomu říká absence dálnice? 🙂
nevsiml jsem si, ze bych nekde neco psal o opravách.
je to prostě zajizdka (podívej se na mapu)
Zajížďka 25 km na 350 km trase není zas nic tak hrozného 🙂
Ono je to sice skoro 35 km, nikoli 25.
No, a je to skoro 10%.
při rychlosti 120 km/h je to nějakých 17 minut rozdílu.
Nemluvě o ucpanosti D1, kde i ten průměr 120 je většinu dne prakticky nemožné dosáhnout.
tak těch 10 km už j jen rozdíl mezi vámi a mnou vybraným výchozím a cílovým místem. Každopádně zajížďka 10 % oproti ideální trase je velice dobrý výsledek
Zajížďka je, i když se z Prahy do Brna jede přes Pardubice a Českou Třebovou…
Prostě z Prahy do Ostravy pořád v mých očích spolehlivé dálniční spojení neexistuje. Chybí D1 kolem Přerova (plnohodnotně přes Brno) a obrovský úsek D35 mezi Mohelnicí a Ostrovem u Vys. Mýta. D46 je taková lepší čtyřproudá jednička kde je denně nějaký průser.
Tak o vašich očích napište na ŘSD, určitě to vezmou v úvahu při trasování nových dálnic. 🙂
Ano, to jako fakt. Doufám, že jste neměl na mysli spojení dvou nějvětších aglomerací objízdnou trasou přes Brno.
Brno je co prosím?
I přesto po tom koridoru (Pindou) dáte Ostrava – Praha v čase stejném, jako letadlo.
Tady je to trošku pláč na špatném hrobě.
Samozřejmě ekokomunistický zákaz vnitroletů je špatně (navíc ve Francii, kde.SNCF víc stávkují než jezdí), ať si každý podniká jak umí, pokud najde dost zákazníků, ale dotovat toto je taky nesmysl.
Ať si páni poslanci* na Moravu z Prahy jezdí laskavě vlakem!
A pokud se linka opravdu zavede, tak ať poslancům (a ostatním státním zaměstnancům placným z našich daní) NEJSOU propláceny letenky!
(* týká se i dam)
*Moravy a Slezska
jak dlouho let potrvá ve srovnání s vlakem/autem? Pokud by to bylo rychlejší, tak bych uvažoval, že ji využiju, až pojedu z liberecka do ostravy, zda jet busem do prahy a pak vlakem až na místo určení, nebo z prahy letět.
Vlak vyjde nastejno, mozna i oneco rychleji, nez letadlo.
do liberce to mám hodinu busem, z liberce hodinu busem do prahy, pak mrazákem (metrem) na vlak a pak cesta do ostravy a pak ještě přestup z ostravy na vlak co jede ještě půl hodiny do cíle, kam chci jet. Cesta at už tam nebo zpět je 7-8 hodin. Z liberce se nelítá. A pokud je to z prahy stejně časově vlakem, tak bych na letiště nejezdil. když pojedu autem, tak pokud využiju dálnice tak je to 4,5 hodiny (dle navigace) takže kolem 5, když zadám mimo placené úseky, tak mě to vede přes polsko s časem 5 hodin. S… Číst vice »
Všude po Evropě se od krátkých letů odpouští, a to se bavíme o lety mezi velkými letišti, a my si tu budeme vytvářek krátkou regionální linku, jejíž přínos není ani nulový, ale dokonce záporný. Proč záporný? Protože z letiště do centra se dostanete za 30 minut až hodinu, když trefíte oba spoje + odbavení na letišti + komfort letadlo versus auto. Celková doba a pohodlí jde tedy do mínusu. Jediný kdo by toho mohl využít je baťůžkář, ale cenově ani pohodlím to opět nemůže konkurovat vlaku. Tahle linka je prostě utopie. Ale ano, můžeme použít erární peníze na propagaci MS… Číst vice »
… je to nádherná ukázka přemýšlení námi placených zástupců a úředníků….aneb proč z rozhodnutí několika málo lidí (navíc, jestli má být považováno za dobré nebo špatné je nyní vyloženě subjektivní záležitost) nevyvodit závěr týkající se všech volených zástupců a úředníků, přestože téměř 100% z nich s tím má společného asi tolik co Jan Novák.
Ale oni přemýšlí velice správně, blíží se krajské volby a někdo jim bude muset zaplatit předvolební kampaně… a ten někdo nechce do Prahy jezdit vlakem a autem se to nedá… 🙂
V každém kraji takové plýtvání najdete a nemusíte se moc snažit. Zkratka pana Nováka je naprosto relevantní. Příklad u nás v JČ? Třeba letiště ČB, dostatečně profláknuté, že? A další a další …
V dnešní době vůbec zvažovat vnitrostátní lety, kde vlak jede 2 hodiny 50 minut, bude určitě levnější, méně omezený na pravidla jako tekutiny, jede z centra do centra a má výrazně menší co2, zatímco na letiště do Ostravy z centra cca 20 minut, hodinu předem, let 40 minut a dostat se z letiště do centra dalších 30 minut a 100kč na Airport express. Shrnuto a sečteno, vlak vychází lépe. A prosím, nedovolávejte se na propojení, proč byste neletěli rovnou do Varšavy s větší nabádkou?
Pendolino 3 hodiny 13 minut, ostatní vlaky o 10-15 minut déle, letadlem tak nějakou minutu ušetříte, a to se vyplatí 😀
No to víte nemusíte s póvlem Pendolinem a na letadlo vám přispěje kraj 🙂 a jste za frajera, von do Prahy lítá…von…. Je to jak to říkáte. Časově bez efektu.
Mezi spottery, leteckými nadšenci nebo lidmi, co se chtěli prostě jen proletět měla linka celkem úspěch, ale nevím jak to bylo s reálnou obsazeností. Je někde uvedená nějaká statistika vytíženosti? Věřím že u takové rarity si ji někdo zpracovával i mimo oficiální místa 🙂
Ano existuje a nechtějte ji vidět, to je důvod proč se stále někdo snaží na relaci, kde všichni provozují v zisku dopravu na komerční bázi, snaží podojit krajské peníze.
Moment moment, tady chce vážně někdo vyvozovat závěry z obsazenosti nějaké linky v době nejtvrdších covidových lockdownů, kdy jste potřebovali razítko i na opuštění vlastního města?
Opakuji ať si lítá každej třeba na měsíc, ale na komerční bázi, nikoliv na útraty kraje. Na trase Praha – Ostrava všichni existující dopravci bez ohledu na druh dopravy jezdí na komerční bázi a vytvářejí profit. Chápete obsah sdělení? Pronajměte si třeba Turbolet a lítejte to klidně 10 x za den když to prodáte a vyděláte aniž by do toho kraj sypal peníze. Ty nasypal do letiště to by mohlo stačit, nebo se mýlím?
Já dotování téhle linky nepodporuju, viz můj příspěvek o něco výše. Reaguju ale na tón vašeho příspěvku, kde obsazenost linky v době covidových lockdownů komentujete slovy „nechtějte ji vidět“. Obsazenost jakékoliv hromadné dopravy byla během lockdownů logicky tristní.
Ta linka nelétala, takže nevím o čem mluvíte. 🙂
v době, kdyste potřeboval razítko na opuštění okresu, ta linka nelítala.
Já nic vyvozovat nechci a ani nemůžu 😀 jen mě to zajímá
Trošku drahá sranda pro pár leteckých šotoušů, ne? Kdyby za to lot nebral ani korunu tak neřeknu…
tak letecký fanoušek/spotter se sveze jednou, maximálně dvakrát… a dál? Tu linku bude život kdo? 😀
no, řečeno slovy místních „expertů“ – má tzv. potenciál.
Nevím, to není moje starost, ptal jsem se na obsazenost, neobhajoval jsem provoz nebo neprovoz 😉
Řekl bych, že vůbec nebyla pravidelná. Letěl jsem tím několikrát – někdy ve 2 pasažérech, stejně tak i několikrát v plně obsazeném letadle. A to ještě v dávných dobách, kdy se z nějaké setrvačnosti používalo letiště Ruzyně jako „letiště pro Ostravu do světa“. Což už je dávno přežitek, protože po výstavbě A5 do Vídně, je to letiště číslo 1 a když to náhodou letí v potřebný den a čas do potřebné destinace, tak samozřejmě Katowice nebo Krakow. Nejčastější spolucestující nebyli poslanci jak zde bylo psáno, ale prostě bussiness cestující, kteří letěli do firem v Ostravě. Do mé bývalé práce přijel… Číst vice »
V dnešní době ekonomická blbost.
Pro krajské peníze ano, ale pro VIP cestující, kteří tohle vymysleli to ekonomická blbost není 🙂 Prostě taková Rafajovina .)) Letadlo je drahé, já potřebuju být často v Praze, vlakem se mi nechce a kdopak nám to zaplatí… 🙂
za ty peníze mohli by zavést na moravskozlesku noční vlaky. z pátku na sobotu a ze soboty na nedělí.
S tím musíte za krajskými zastupiteli, ale ti mají teď jiné starosti, jako správní oddaní poddaní teď vymýšlejí letadlo do Prahy. 🙂
Létal jsem dost často v letech 1979 až 1980 na trase Praha- Ostrava a zpět. Co pamatuji, bylo denně kolem šesti letů a vždy plné letadlo. Většinou bylo nasazováno TU-134 nebo občas také
JAK-40, v pátek poslední spoj večer do Ostravy L-410. Letenka stála 120 Kčs, vlak 75 Kčs. Do vlaku se dostat zejména v pátek, to byl zázrak. A doba jízdy byla zoufalá.
tak v tu dobu se létalo defakto každé letiště v ČSSR, Ostrava, Brno, Kunovice/UH, Poprad, Sliač, KV, Žilina, Košice, Bratislava…
Bejvávalo…. Holešov Praha, SlovAir…. 🙂
V roce 79 jel vlak z Ostravy do Prahy 7 hodin, pokud jste měl štěstí, že se při přepřahu v Přerově něco neokazilo. Dálnice už možná byla do Brna, ale nejsem si jistý, jestli od Brna dále nevedla hliněná cesta (ironie). NAvíc tehdejší vozový park znamenal, že i tak byl ten pomalý vlak rychlejší. To asi dávalo letadlo za 50 minut docela smysl.
A lietanie vtedy tiež bolo rýchlejšou záležitosťou keď sa dalo prísť na letisko 15 minút pred odletom, tam si priamo kúpiť letenku a cestovať 🙂
Toto se vám bude líbit, je tam i letový řád včetně letadel…
https://www.orlita.net/holesov/
Blbost jak zvon. Ať už je vlak na letiště v Praze a odstraní se rychlostní propady na trati Praha – Ostrava. Příklad Francie – zákaz vnitrostátních letů. Německo – Berlín – Mnichov, lidé přirozeně přestupují do vlaku.
Ano, hned, jak bude vlak až na letiště v Praze a hned jak bude koridor Praha – Ostrava průjezdný alespoň 160 km/h bez propadů rychlosti, ukončit vnitrostátní letecké spojení. Takže letecká linka Praha – Ostrava může létat ještě minimálně deset až dvacet let…
Ať létá, ale na komerční bázi, ne za veřejné peníze, soukromé vlaky dnes jezdí čistě na komerční bázi.
v tomhle ohledu neni zas moc na co čekat. Pokud člověk opravdu jede Praha – Ostrava nikam nenavazuje, tak je vlak stejně rychly (obcas i rychlejsi) nez letadlo.
Ve Francii jsou zakázané pouze některé vnitrostátní lety.
Ať je rychlovlak na letiště CPK. Prahu jako své letiště už z Ostravy nepoužívá vůbec nikdo pěkných pár let. Za humny jsou KAtowice a Krakow, v dosahu dálnice případně Flixbusem mnohem rychleji než do Prahy je letiště ve Vídni.
Proc ne? Lepsi nez stat v poli v tramvaji nebo vlaku kategorie Balkan City v B.
Jak je videt, rada zdejsich vlakofilu se rada poti v kozenych sedackach B v 35 st.
Tak si sam uhraď 5mil Eur za jedno letadlo denně vyšší třído
A ty si myslis, ze by kraj s temi penezi jinak vynalozil moudre, kdyby to neslo do letiste?
Třeba do silnic 2 a 3 třídy…
Navic ja nikde nepsal, ze s tim budu letat, tak si prestan laskave vymyslet a psat blbosti.
Jo, letadla budou lítat krátké trasy a autům dáme normu alespoň Euro 9a3/4.
Jo, to uzasny vlaky nejedou na prazsky letiste a je tak asi lepsi mit transfer. Otazka je, proc nechteji litat z Polska a nebo jestli nedava vetsi vyznam litat na HUB ve Vidni ci Mnichove.
No nedává, protože jediný smysl té linky je aby se vařbuchtové z MS kraje nemuseli do Prahy třepat po D1 nebo vlakem a moc to nestálo letadlem, tak to prosypeme krajskýma prachama…. 🙂
To je nějaká nová zelená díky úsporám? :-))) Greendeal v české praxi. 🙂 No jo pár šašků z MS regionu je vyděšeno stavem provozu na dálnici v úseku Prostějov – Kývalka a vlakem přece nepojedou. A propos (při trase Olomouc – HK už je to rychlejší po D 11 :-)). A Tak pojďme tlačit na naše oddané poddané na kraji aby nám z veřejných peněz zřídili leteckou linku… 🙂 Jojo proč ne…:-)
Tady bych si dovolil malou připomínku. Tyhle krátké lety nejsou v zasadě používány jako přímé spojení měst, ale jako feeder pro návazné linky. Já jsem spojení na Prahy používal pravidelně s přestupem do Dusseldorfu. Šlo letět tak, že jsem vyletěl ráno z Mošnova a v 9 seděl v kanceláři v Krefeldu, takže jsem mohl pracovat bez toho, abych strávil den na cestě. Dnes jezdíme do Katovic na let do Dortmundu. Jde to, ale časově to vyjde o dost déle. Pokud zmiňujete uhlíkovou stopu. Wizzair se třeba chlubí stopou okolo 50g/km. Pokud se někdo trmácí do Německa po dálnici, tak má… Číst vice »
Tady nejde o uhlík, ale utrácení veřejných peněz za nesmysl, komečně ať si každej lítá třeba na měsíc. Tady nejde o nic jiného než pohodlí pro pár vařbuchtů z veřejných peněz. Kdyby ta linka byla tak úžasně velkolepě komerčně zajímavá a tak moc využitá pro návaznost linek z Prahy tak tam lítá 737 2 x denně…. Lítal někdy takový letoun Ova – Prg? Ne a proč?
Pokud si vzpomínám, tak v maximu bylo šest rotací denně, dlouhá léta létaly čtyři rotace denně. V několika letových řádech byla polední rotace na B737, občas létat ad hoc B737 i na over-night rotaci.
čsa jeden čas ostravu s 737-500 lítaly. a ne málo.
ale vesměs to bylo plné „IDčkářů“ – používali to převážně zaměstnanci čsa pro cesty z a do práce.
Odpověděl jste si sám, píšu a stále opakuji, ať si každej lítá třeba na měsíc, ale komerčně ne z krajských peněz. To je oč tu běží.
Já rozhodně nejsem odpůrcem letecké dopravy, ale… Jaké má LOT návazné linky z PRG?
Já nechci hodnotit tohle rozhodnutí kraje. Pouze jsem reagoval na to, že tahle spojení nejsou myšlena primárně jako spojení Ostravy a Prahy. Nevím, jak je na tom Lot v Praze a jestli případně uvažuje o rozvoji, ale v alianci není Lot pokud vím sám, takže se dá letět dále i s jinou aerolinkou.
skutečnost, že jsou dvě aerolinky v jedné alianci vlastně sama o sobě nic neznamená. stále jsou to konkurenti, a aliance je jen „znouze ctnost“ – a rozhodně neznamená, že s radostí budou všichni codesharovat navzájem 🙂
LOT je ve Star Alliance a na některých svých letech má codeshare s Lufthansou. Aby dávala Praha smysl, musel by tam být i kód Lufthansy, jinak by spíše dávalo smysl posilovat rotace do Varšavy.
zbytečně se upínáte na codesharing. Ten s tím ani tak moc nesouvisí – kód tam být nemusí. To není prerequisita toho, aby to šlo koupit tzv. na jedné letence.
A pak – je to nesmysl. přestupní vazba LO – LH v Praze je stejně nesmyslná, jako letiste v ceskych budejovicich.
Ano, takové feedingové spojení mělo smysl v době, kdy se dalo z PRG pokračovat návaznými lety. Teoreticky by sice i taková varianta teď byla možná s využitím EW nebo LH v rámci StarAllinace spolupráce, ale otázkou je, jak by se nastavil letový řád a to se obávám může být problém. LO primárně potřebuje, aby na letech z OSR zajistil přestupy ve WAW. Pokud si vzpomínám, tak když byla linka LO mezi OSR a PRG v provozu, tak do Prahy přílétala 2x týdně v před polednem a zbytek 3x týdne pozdě odpoledne a zpět do OSR pak v poledne a večer,… Číst vice »
Upřímně, já nemám přehled o ostatních destinacích v rámci star aliance v Praze, natož nevidím do plánu Lotu, takže nechci vůbec tohle rozhodnutí kraje komentovat. Jenom jsem se snažil poukázat na to, že tyhle linky jsou vždycky z principu feeder, ne pro spojení Ostravy a Prahy. Linky ČSA jsme hojně s kolegy používali. Odlet byl tuším v 5:30 ráno a odlet do Ostravy po desáté večer. Pro obchodní cestující ideální, protože se dal západ Evropy stihnout klidně na otočku. problém byl spíše ve vysokých cenách letenek, které se kolikrát vyšplhaly do desítek tisíc, takže jsme je kolikrát nemohli použít i… Číst vice »
A nedaj si pokoj, a nedaj si pokoj … .)
Je to marný, je to marný, je to marný. 🙂
Přesně. MSK dávno zaspal dobu, kdy se dalo z ostravského letiště vybudovat něco, co se k jeho smůle naopak podařilo v sousedních Katowicích. Ono celkově MSK má zajímavé nápady/počiny v oblasti dopravy. Čekám, kdy se odhodlají překopat šukafony na vodík.
Doba s vodíkovým šukafonem tuším není tak vzdálená, to víte když propagátorem vodíku je Světlík a má na kraji taky svoje polínka v ohni on se ten dotační titul najde i kdyby čert na koze rajtoval. 🙂
Ty jsi Sůra a komentuješ tajně? Tvé chytré a arogantní komentáře tomu docela odpovídají 🙂
říká ten, co se nepodepíše:)
Sůra nemá problém se podepsat pod to, že v čele kraje v oblasti dopravy parta komiků. Nejprve Unucka a jeho mokré vodíkové, BEMU a letecké sny, nyní pán, který se ocitl ve funkci zjevně naprostým omylem. Ale když si je tam lidé volí, jejich boj, je o čem psát:-)
Bo Ostrava, jak známo, je region razovity. 🙂
To není jen v čele kraje. Ti největší „odborníci na dopravu“ sedí kousek níž a sedí tam nabubřele bez ohledu na výsledek voleb s egem v oblacích a stylem „nikdo by to nevymyslel líp“ – vlastní reálná zkušenost. Proto doprava od cyklostezek a tramvají až po letadla jde v MSK k šípku už léta letoucí a nově zvolení se bojí do toho říznout a tu komedii rozpustit, aby se konečně začalo pracovat logicky a normálně pro lidi… Bohužel tito umí dobře ohýbat čísla a manipulativně je odprezentovat v powerpointu a tak volený nadřízený politik (neodborník) nemá šanci tu naprostou nekompetentnost… Číst vice »
Ne nejsem Jan Sůra, myslím, že on dokáže být dostatečně originální i beze mě. Děkuji za pozornost a zkuste oponovat něčím věcným a ekonomicky logickým.
Dotační titul? Ty v MSK umí taky skvěle! https://zdopravy.cz/moravskoslezsky-kraj-prijde-o-dotaci-227-milionu-korun-na-nove-regiopantery-skoda-je-nedodala-vcas-168925/
Já vím 🙂 Proto jsem to zmínil. 🙂