Ostravské letiště je poprvé v zisku, nového cargo terminálu se dočká již letos
Boeing 737 letecké společnosti Smartwings na ostravském letišti Zdroj: Facebook.com - Letiště Ostrava / Ostrava Airport
Za minulý rok odbavili v Ostravě celkem 286 393 pasažérů.
Před nedávnem se v diskuzích psalo „zaorat a vysadit řepku“…zbytečné letiště, když do Katowic je to kousek … kraj nesmyslně vyhazuje peníze“ atd
Porovnejte si výši zisku a objem nasypaných veřejných peněz do tohoto letiště třeba za posledních deset let.
Pane Sůro ta vaše averze je až směšná, zarhnujete do těch vašich představ těch x set lidí, kteří pracují pro firmy navázané na letiště? Máte třeba představu kolik peněz na daních a dalších multiplikčních efektů letiště přináší? Je opravdu nutné plivat na práci tolika lidí? A to vůbec nemluvím o strategickém významu pro armádu, kdy na Moravě není žádné využitelné letiště? Proč ten Váš neustálý hate?
Je mi ostravské letiště zcela ukradené. Ale odmítám ta moudra, že podle zisku za jeden rok budeme posuzovat úspěšnost. Věřím, že v budoucnu budete mít i odvahu se podepsat, když jste se tak rozohnil.
Ale není možné plést hrušky s jablkama. Kritizovány byly v minulosti po právu finance a množství peněz na rozlétání linek. Kdyby nepřišel LOT skončilo mnoho peněz z krajské pokladny ve vzduchoprázdnu. V tom má pan Súra pravdu. A letiště v Katovicich už před pár lety mělo vše potřebné pro nás Ostraváky. Investice do zóny Mošnov a nákladní dopravy naopak nikdo nikdy nerozporoval a to ani náhodou. Kraj tam i dotáhl železnici a mnohé další potřebné náležitosti. Vaši výtku o zaorání a řepce proto považuji za účelovou a dvojsmyslnou. Nestačí napsat A. Ale i B je tom případě. Proto byť jsme… Číst vice »
Mě spíše vadí to,že nejsou žádné nové pravidelné ani charterové linky. Čedok expanduje v BRQ ale v OSR ne. I Exim&Fischer přidal chartery v BRQ, ale v OSR nic. Nesleduje tento web někdo z vedení letiště OSR, aby dal info…
Předběhl si mě :). Letní sezóna 2023 zatím vypadá jako těžká „sázka na jistotu“. Čím to může být? Bojí se snad CK velké konkurence z polské strany? Nebo se bojí celkové nerentability a radši vsadí pouze na ty už zaryté destinace? Jediná zatím dobrá zpráva co se PAX týče je alespoň ten Corendon jednou týdně.
V letošní sezóně již nové chartery nebudou – už by byly v prodeji. Co jsem se ptal, paní Katka z Čedoku psala, že letos z OSR navíc od nich Hurghada a Marsa. To jsou ale destinace, kde konkurence létá již min. 15 let. To se moc nerozšoupli. Ale že prý není všem sezónám konec, což je takové nic neříkající. Opravdu si myslím, že to je jenom o strachu ohledně nenaplněnosti. Podle mě by nové destinace měli úspěch, sám bych něco určitě dal – Kanáry, Kapverdy, Madeira.
Já bych řekl, že není až tak důvod se bát, už se jednou zkoušela třeba Dubaj, taky to neklaplo. Dělal jsem v CK mnoho let a oznámit nové linky nebo zvyšovat frekvence, to se relativně dělo každý rok (v nejmenší míře právě v OSR), při nedostatečném prodeji se to dá kdykoliv zrušit, ale lidi už to mají zaplacené a prostě chtějí jet, tak se jednoduše přebookují na lety z PRG a nebo do jiné destinace, málokdo si nechá vyplatit peníze zpět a vlastně ono se to ani nenabízelo, pokud vyloženě nedělal někdo hodně velké problémy, takže cestovky na tom relativně… Číst vice »
Tak Cedok spada pod Polaky, pokud se nepletu. Mozna to je duvod?
České regionální letiště v zisku? Možná jsem paranoidní, ale tuším účetní fígl…
Tezko rict. Treba propousteli a neutraceli za kraviny. Pak mohly usetrit dost?
Job Air, lakovna, několik dalších firem v areálu letiště… Pořád nic? Co z toho má Brno, Pardubice?:) (nic proti nim, jen pro srovnání v tomto tématu subjektů, které využívají služby letiště)
OK, tím se to asi vysvětluje…
Žadný figl. Jen prostě vloni nebyl žadné velké investiční akce.
Možná s tim počítáte, ale přeci jen upozorním, že investice nejdou do nákladů hned, ale přes odpisy. A aby odpisy nové investice činily hned v prvním roce alespoň těch zmíněných 8 milionů, tak by to musely být investice za sto nebo u staveb spíš stovky milionů.
JJ, počitám. Takhle přijem byl větší než odpisy a provozní náklady (laický). Předtím se každy rok vehementně investoval a přitom se nákladnost investic každy rok snižovala. A vloni nebyla žadna vetší investiční akce…
Kolik se odbavilo lidi na lince do Varsavy? Nevi nekdo prosim? 🙂