Ostravské důlní vlečky ožívají osobní dopravou, poprvé vlaky zastaví u zoo
Báňské spěšné vlaky v Ostravsko-karvinském revíru. Foto: Jan Šantrůček
Pravidelné výletní jízdy mohou ukázat možnost jiného využití hornických tratí.
Bravo! Tu w Polsce linie pokopalniane zostawić złomiarzom, zlikwidować, zaorać lub po długim namyśle przerobić na ścieżki rowerowe. A jest to świetny punkt wyjściowy dla linii turystycznych, czy połączeń małych miejscowości czy wsi (wręcz idealne dla motoraczków 810). To jest też kawał historii kolejnictwa na Ślaskiej ziemi. Oprócz możliwości przewozów osób takie linie mogą łączyć strefy przemysłowe (powstałe na terenach pokopalnianych) zwiększając transport towarów ale też ułatwiając przewóz osób tam pracujących.
Fantastické! Už jsme si s manželem rezervovali místo. Díky za tip. 🙂
Proč je můj poslední příspěvek čekající na schválení? Hodnocení práce autora je nepřípustné?
Druhý pokus: „Od soboty budou vlaky jezdit…“, vzhledem k datu publikování článku to působí, že vlaky budou jezdit už od soboty 5.6., ale ve skutečnosti budou jezdit až od 12.6., jak se dočteme na stránkách spolku. Ještěže autor čte diskuze pod svými články, tam u včerejšího článku https: //zdopravy.cz/ustecky-kraj-objednal-vlaky-na-kozi-drahu-chce-prvni-vlaky-uz-na-podzim-83084/ jeden z diskutujících přidal odkaz na https: //slezskyzeleznicnispolek.cz/udalosti/testovaci-udalost/ a hle, dnes tu z toho máme samostatný článek 🙂 Nicméně mi přijde velmi zajímavý způsob práce, kdy autor některé celé věty kopíruje z originálního článku. (např. věty s „erudovaným průvodcem“ či s „majestátem těžní věže“) Jelikož jsem včera četl originál, tak mě… Číst vice »
Tentokrát to prošlo. Že by předtím vadily ty webové odkazy? Teď jsem jen oddělil mezerou https: od zbytku odkazu a funguje to.
Váš první pokus byl z IP adresy, která nebyla dosud použita v diskuzi a musela být manuálně schválena. A nesedíme 24 hodin u schvalování komentářů, zvláště, když 99 % je spam.
To je divné, protože vše odesílám ze stejného počítače připojeného stejnou pevnou linkou, ze kterého čtu server zdopravy.cz už docela dlouho. Navíc jsem před odesláním příspěvku čekajícího na schválení odeslal jiný příspěvek ve stejné diskuzi a ten bez problémů prošel. Nicméně díky za vysvětlení.
Měl jste tam dva funkční webové odkazy. Taky jsem se takto nachytal 🙂
Díky za rady. 12.6. jsem doplnil. Autora kontaktoval přímo pan Antalec, text autorizoval a neměl problém s použití celých pasáží z jeho textu.
V tom případě byste to měl uvádět jako citace. To víte, jako bývalý akademik jsem na náznaky plagiátorství poněkud vnímavější…
Ceník jsem nikde nenašel
Asi TR10… 😀
A je dobře, že se i na Moravě zkouší to co v Lužických horách už funguje několik roků. Tipy na rodinné výlety s nástupem prázdnin .nejen v Severních Čechách ale i Severní Moravě. A v podstatě to nezatíží rodinný rozpočet.
Slezsku 😀 Po Moravě byste toho po důlních vlečkách moc nenajezdil, respektive moc by vás to nebavilo.
(a ano, je to nepodstatná technikálie, ale já musel 😀 )
Na Moravě nic jako není? A co třeba úzkorozchodná trať v Zastávce u Brna, která se tam má napojit na nádraží, bylo to i na ČT a to o problematiku ani nezajímám. (Já musel, asi nějaký dotčený chachar.)
Pravda, byť trochu pochybuji, že do Zastávky u Brna budou vlaky o kterých je článek zajíždět.
Ale technicky a doslovně vzato máte pravdu, dostal jste mě 😀
Tak pozor. Tváříte se, jako by kolem Ostravy bylo jen Slezsko. Půlka Ostravy je na Moravě a třeba takový důl Staříč a vlečka k němu vedoucí taky. Hranicí mezi Moravou a Slezskem je řeka Ostravice, levý břeh Morava, pravý břeh Slezsko. Ten spolek má v názvu Slezsko, protože sídlí v Těrlicku, což je ve Slezsku. Ale ty jízdy, které pořádá, povedou bezpochyby nejen Slezskem, ale taky Moravou.
trochu upřesním, tu hranici tvoří řeky Odra a Osrravice, jinak máte pravdu cca. půlka Ostravy je na Moravě
Nijak tak se netvářím, jen si uvědomuji, že většina (dnes existujících) důlních drah je právě ve Slezku. Ty kousky co na Moravě jsou jsou opravdu jen krátké kousky, po kterých můžete jezdit tak maximálně tam a zpátky. Zrovna Staříč je celkem dobrý příklad, protože sice i se svou vlečkou je na Moravě – jenže vlečka vede do a je přístupná výhradně ze Slezska. Ale Staříč bych z toho vynechal, protože tam tyhle vlaky asi jezdit nebudou. Pokud se budu držet tratí o kterých se v článku mluví, je na Moravě „důlní vlečka“ pouze kousek ze stanice O-střed na most, což… Číst vice »
V pohodě, díky za rozšiřující komentář. S přístupem na Staříč naprosto souhlasím (z pravého břehu Ostravice přes most, tedy ze Slezska). Já jen, aby Morava nebyla opomenuta, což mám pocit, že se v Moravskoslezském kraji trochu děje, protože Slezané se vždycky ozvou, zato Moravané z MS kraje jako by se smířili s termínem „Moravskoslezsko“, což já tedy nemůžu, právě proto, že jsou Morava a Slezsko, ale žádné Moravskoslezsko 🙂
No…a nakonec to bude Opavský kraj, okres Ostrava…
To nevadí, já to za 20 let vyřeším pouze 2 paragrafy…
Akorát že jeden bude v Ústavě 8.listopadu a druhý v trestním zákoníku. 😀 😀 😀
Co funguje v lužických horách? Rád bych asi vyzkoušel.
Přesně to mě napadlo také – a dokonce nevím v Lužických horách ani o žádných vlečkách (navíc tvořících nějakou síť), které by takovou nabídku jako na Ostravsku vůbec mohly poskytnout.
Pominu-li rekreační využití, byla bydráha schopná nabídnou zajímavou jízdní dobu z Petřvaldu a Michálkovic do centra Ostravy, využitelné pro každodenní dojíždení? Dejme tomu při zastávkách Ova-Střed(Karolina), Hranečník, Zoo, Michálovice (Důl Michal), Petřvald sever, (a od Žofie jako vlakotramvaj do Orlové 🙂 )
Podle mě by linka Svinov – Orlová byla opravdu zajímavá i pro denní dojíždění. Okolí je hustě osídlené, do ZOO se jezdí hodně i ve všední dny a vlaky se poperou s kočárky mnohem lépe, než trolejbusy. Problém bych viděl trošku v kvalitě trati. ty vyhlídkové vlaky tam jezdí opravdu krokem a netuším, kolik by stálo udržovat na trati nějakou rozumnou rychlost. Na druhou stranu i kdyby se jezdilo ze středu 50km/h, tak to bude z Michálkovic do Poruby asi suverénně nejrychlejší spojení. Vyřešilo by se tím i parkování u ZOO a ušetřilo tím i poměrně dost průjezdů aut centrem,… Číst vice »
+ pro místně neznalé – by měla Orlová jako největší město bez železnice, konečně (znovu po XX letech) vlakové spojení.
V Orlové samozřejmě byla železnice vždy a dokonce i je 🙂
Myslel jsem tu železnici, po které jezdí a zastavují osobní vlaky 😉
Tedy nechci vám nějak zvlášť brát iluze, ale bez výrazných přeložek je Báňská dráha z hlediska přepravy osob k ničemu. Je to dáno především jejím trasováním, které je přizpůsobeno morfologii terénu a rozmístění důlních děl. Osídlené oblasti tato trať míjí. Byl to jeden z hlavních důvodů vybudování elektrických úzkorozchodných drah v této oblasti. Ano, ZOO je atraktivní cíl, ale obávám se, že po horolezeckém výstupu od Josefovy Jámy k bráně do ZOO s kočárkem a dětmi se příště pojede opět trolejbusem, nebo spíše autem. A pokud jde o napojení Orlové tak trasa přes Důl Heřmanice a Rychvald by byla výrazně… Číst vice »
Ty prasátka s bmx vypadají vždycky srandovně 😀
Jo no 😀
Holt spěšný vlak :-).
Ten článek máte zase poskládaný tak, že neznalého čtenáře mate. Hlavně ta vsuvka o vlacích do ZOO a hned následně informace, že vlaky budou jezdit z Ostravy střed a Havířova. To jsou ale myšleny báňské vlaky, nikoliv vlaky do ZOO. Linka do ZOO má být vedena z Ostravy-Svinova.
A ještě byste si mohli doplnit popisky fotkám. První dvě jsou pořízeny ve vlečkové stanici ÚZK na pozadí s bývalým dolem Barbora, tudy se letos jezdit nemá. Jen ta poslední fotka je u dolu Žofie v Orlové, kde budou fotozastávky.
Tohle bych taky potřeboval rozklíčovat – bude zvlášť linka k ZOO a zvlášť Báňské vlaky? Protože než Báňský vlak udělá to kolečko, tak by bylo možné aspoň 2x zajet k ZOO.
O lince do ZOO se toho asi moc neví, ale podle všeho by měla jezdit separátně (Svinov – hlavní – Stodolní – Zárubek – Josefova Jáma), bez ohledu na báňské vlaky. Vlaky do ZOO mají vyjet 3.7.2021. Báňské vlaky vyjedou už 12.6.2021.
Otázkou je, jestli i báňské vlaky budou zastavovat na zastávce ZOO, protože leží na stejné trase.
Využití hornických drah osobkou? Žádná novinka. Vyšlo včera. https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/30-let-zpet/3318336-30-let-zpet-tam-kam-vlaky-nejedou
Tak šup-šup, na tratě do Orlové!
Tak ty Báňské spěšné vlaky už taky nějaký ten rok jezdí. Teď je novinka, že to bude každý týden a bude také zavedena pravidelná linka ze Svinova do ZOO