cargo

Ostravská MHD stále není zcela pod dohledem kamer. Dodavatel selhal, tvrdí DPO

Tramvaje Astra a T3RP na smyčce Výstaviště v Ostravě. Foto: Michal ChrástTramvaje Astra a T3RP na smyčce Výstaviště v Ostravě. Foto: Michal Chrást

Dopravní podnik pořizuje kamery kvůli bezpečnosti, podle policie díky nim klesá kriminalita v MHD.

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kevis

A nejgeniálnějším šetřením byla asi emulzní nafta, bílá jako mlíko. Jednalo se o naftu,ve které bylo 10 % vody a nějaké přísady. Často museli měnit naftové filtry, protože se rozmáčely, často nefungovaly předehřívače ,hodně krát stahovali autobusy na tyči do garáží, jelikož prostě někde najednou chcíply občas i uprostřed křižovatky. Krom toho všeho se hodně snížil výkon a značně zvýšila spotřeba. Akorát se netankovala do autobusů v záruce, jelikož k tomu neměli souhlas od výrobce a zratili by záruku.
Takže bych se nedivili,kdyby ty kamery nebyly z nějakých geniálních úspor.

Kevis

Něco mi to připomíná. Kdysi,jak jsem dělal v DPO, přišly autobusy Solarisy vybavené kamerami,no ale bez záznamu, který by určitě nebyl problém přidělat. Slibovali nám, že postupně budou všechny nové vybavené kamerami. A ejhle. Najednou další dodávky autobusů už přišly bez kamer. Tak teď dost pochybuju, že je vina na dodavateli. Spíš bych tipoval, že se opět snažil podnik ušetřit,jako tehdy a na někoho se to svést musí.

Kevis

Ještě si vzpomínám,jak v minulosti DPO šetřil. Přišly autobusy Karosa řady 900 bez opěrky hlavy pro řidiče,bez retardéru a mlhovek. Opěrky si řidiči sehnali svoje, mlhovky se za víc korun montovaly dodatečně a absence retardéru měla vliv na častější výměnu brzdového obložení. Měnili jsme ho co 30000 km. Ale ušetřili, jelikož bez toho byl nový autobus o pár tisíc levnější

Démon

Nebo nefunguje DPO?

Kevis

Ale oni občas dodrží sliby. Jako kdysi, že řidiči budou vybaveni nouzovým tlačítkem v případě napadení. Slíbili, že je do všech vozidel namontují, že při zmáčknutí bude ihned propojen dispečink a policie a zapne se mikrofón u řidiče a že budou poslouchat,co se děje a v případě nutnosti ihned vyjede policie. Trošku se jim to však tehda nepovedlo. Párkrát jsem nechtě omylem to tlačítko zmáčkl, jenže na druhé straně nebylo ticho,jak slibovali. Ozvalo se: GGN1,co potřebujete? Co myslíte, jaký by to mělo vliv na útočníka? Byl by ještě víc agresivní, jelikož jste si dovolil volat pomoc, protože by určitě slyšel,jak… Číst vice »

hexdump

To je ale chyba nastavení informačního systému. Systém i tlačítka dodali ne? DP tuto vadu reklamoval?

TMDN

Tak samozřejmě, pokud jste ho zmáčkl jednou, tak se dispečink zcela správně ozval zpět….k propojení s policií a aktivaci poslechu z kabiny dojde, pokud tlačítko zmáčknete třikrát za sebou…zdůrazňuje se to na všech školeních, na zdržovnách a výpravnách k tomu i visí návod, v podstatě není směny, kdy bych na info o správném používání nouzového tlačítka nenarazil….takže bych, být Vámi, začal v tomto konkrétním případě u sebe 😉

Kevis

No,tak na Hranečníku žádné info k tomu tlačítku tehda nebylo,jak je namontovali. Prostě jsme najednou zjistili, že je máme v autobusech a to bylo vše. Ani na školení nám nic neříkali

Pavel Vavříček

No ona by to byla i lež, kdyby se ten projekt stihl, protože by ty kamery nebyly ve vozidlech, které hodlá dopravní podnik vyřadit v následujících letech např. 21Tr, T6A5 a některé T3

Spidour

To se tak nějak tušilo, že to tak dopadne. Když nejsou kapacity, tak nejsou kapacity a tentokrát se „nějak“ neudělalo 🙂