Ostravská flotila nových tramvají se rozšiřuje. Dopravní podnik ukázal čtyři hotové kusy
Ostrava představila čtyři kompletní tramvaje typu 39T. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz
Z výrobních linek sjely první čtyři kompletní kusy nové tramvaje 39T pro Ostrava. Dopravní podnik je dnes představil při společné prezentaci se Škodou Transportation.
Proč raději místo opce na 5 tramvají nepořídí nové a skutečně vysokokapacitní? Hned po uzavření této zakázky se hovořilo, že připravují další na skutečně vysokokapacitní.
Jakou kapacitu by podle vás měly mít skutečně velkokapacitní tramvaje? 39T má kapacitu 200 lidí. Větší 40T má 215, KT8D5.RN1 má 220 lidí a Vario LF3 má 229 lidí. Čili i ta LF3 má jen o nějakých 15% vyšší kapacitu při o 13,5% větší délce. Ale pozor, všechny tři srovnávané tramvaje mají o podvozek navíc, takže i nutně vyšší provozní a servisní náklady. Srovnání se soupravami T3 a T6 které budou nahrazovat taky nevypadá tak dramaticky, pár T3 má kapacitu 206 lidí a pár T6 230 lidí, čili opět jen nějakých 15%. A opět na čtyřech podvozcích. Také by se… Číst vice »
A není jednoduchší ve špičce zvýšit frekvenci oběhu?
Dost pochybuju, že komfor jizdy je větší než u Std. U Forcity to tak není. Stadler má dost měkký podvozek.
Forcity Smart, co má Ostrava, je finská konstrukce. Takže něco úplně jiného než česká Forcity Alfa v Praze.
Jako Ostravák můžu srovnat, Stadlerem jsem jel mnohokrát, třebas včera 2×. Několikrát jsem jel prvním kusem T39 a ta je tišší a jízda je klidnější. Včera jsem jednu jízdu Stadlerem absolvoval na sedačce úplně vzadu a docela to tam házelo, to v T39 je jízda klidná, ať už jsem vepředu nebo vzadu.
Jde o mé subjektivní pocity z jízdy, někdo jiný to může vnímat jinak.
Krásné stroje! Ty čumáky mi trochu připomínají T1. Praze by (v delším provedení) dost slušely…
Snímek je typická šotografie. Špatné je na snímku snad úplně vše. Autor by měl nastudovat, jak fotit alespoň bez technických chyb. Příručka šotografování bývala na http://www.zelpage.cz.
Musím uznat, že v provozu vypadají mnohem mohutněji, než „Štádlerky“, ale jestli to dokáže ospravedlnit tak vysokou cenu, to nejde posoudit.
Srovnáváte obě ceny ve stejný časový okamžik? Inflace i ceny výrobních vstupů se totiž mohly výrazně změnit.
Doba mezi nabídkami výrobců v těchto po sobě jdoucích VŘ byla kolem 1.5 roku, snad i méně (polovina 2016, začátek 2018), takže fakt to nárůstem vstupu není.
KOnstatovani mimo ekonomicke reality
Smutná písnička.
A víte o tom, že k této zakázce je v ceně také servis na 30 let což navyšuje cenu?
Jak chcete tuto skutečnost vyčíst ze zavádějícího textu, kde je uvedeno:
„VÝROBNÍ cena jedné tramvaje se pohybuje okolo 47,5 milionů korun.“?
Pokud by v textu bylo uvedeno, že PRODEJNÍ cena tramvaje 47,5 mil. Kč zahrnuje také pozáruční servis na 30 let, bylo by to v naprosto jiné poloze. Sám jsem podobnou chybu, jako pan Smutný, udělal před ca. 2 týdny.
Zcela Vás chápu. Mě spíše udivuje, že se obecně o této skutečnosti nikde nepíše. Obzvlášť když se obecně ví, že cena je propíraná v každém článku.
Cena odpovídá realitě na trhu. Všichni dobře víte, že Stadler cenu těžce podstřelil a je to cena nerealná.
Já s vámi na jednu stranu souhlasím, na stranu druhou měli možnost výběrko zrušit a vypsat nové, aby tam nebyl pouze jeden účastník. A i kdyby to dopadlo třeba ve výsledku podobně, tak bychom aspoň věděli, že neplatíme zbytečně víc. Je pravda, že Stadlery byly extrémně levné. V kontextu cen tramvají v evropě není 39T nějak předražená, za chápu ostravu, že chtějí uplatnit opci, protože další tramvaje budou dražší.
Není to o tom aby v dalším kole mohl vyhrát Stadler. Byl vyřazen z důvodů, že nesplnil zadání. Navíc jeho cenová nabídka byla vyšší než od Škody a to za provedení kvality jakou mají stávající Stadlery a to se fakticky porovnat nedá. Stadler si asi myslel, že si dorovná ztrátu z těch prvních.
Tvrdí se, že Stadler byla vyřazen spíš pro nějakou formální chybu, ale pokud tam byla i vyšší cenová nabídka, tak to dává smysl, že už další nevypisovali
V závěrečné části soutěže byla Škoda jediným účastníkem, takže cena může odpovídat realitě trhu jen velmi těžko.
To je správná připomínka, zejména pro autory článků o těchto tramvajích.
Ve veřejně dostupné kupní smlouvě nic takového jako servis na 30 let není a nic takového ani nebylo požadováno v zadání výběrového řízení.
Opravné si tu chybu:
„Z výrobních linek sjely první čtyři kompletní kusy nové tramvaje 39T pro Ostrava.“
Asi spatny web .. jazykove weby jsou jinde tohle je dopravni…
A tohle je správně ve kterém jazyce?
Opravné si tu chybu
🙂