Ostravská Ekova míří pod skupinu Škoda Transportation
Parciální trolejbus Ekova Electron 12T. Foto: Ekova
Část nebo celý podíl v ostravské firmě Ekova Electric koupí s velkou pravděpodobností Škoda Transportation. Ostravští radní navrhli, aby do
V Ostravě se zjevně začali řídit heslem Nebát se a nakrást. Škodovka přijde relativně levně k závodu, byť z hlediska vybavenosti to není úplně sláva. A DPO bude za pár let řešit, jak za draho postavit jeho náhradu, pokud mu to Škodovka vůbec milostivě dovolí. No a při realizaci obojího je samozřejmě velká šance, že něco ukápne do správných kapes.
Klasická ukázka likvidace konkurence. A to byla hodně krotká. To není katastrofa jen pro DPO, ale i pro české dopravní strojírenství.Už zbývá jen Krnov,a pak,až jednou padne Schade jako ČKD, nezůstane nic. Země s bohatou strojírenskou historií.
Ringhoffer, Blansko,ČKD,Tatra,Studénka, Plzeň.Hnus.
Škoda má zakázky a nemá kapacity a lidi na výrobu, Ekova má lidi a kapacity a nemá práci. DPO a ostravský magistrát už léta směřují k vyčlenění svých Ústředních dílen, dělají to dobrovolně, tak snad vědí proč a co dělají.
Dobrovolně? Záměrně, je to úplně stejné jako, když se škodovka pokoušela koupit Ústřední dílny DP Praha. Bohužel tady to dotáhla do zdárného konce.
Jasně, že dobrovolně a záměrně, nezáměrně nikdo nic nedělá, leda blázen. Ze strany Škodovky je to pochopitelná akce. Hotovo ještě není, ještě to musí projít zastupitelstvem.
Otázka: O kolik pak stoupne cena jedné rekonstruované tramwaye po vstupu Škoda Electric ? Počítám, že tak o 20% a to se pak budeme divit
Tramwaye? Dobře tedy …
Asi se plánují rekonstruovat nějaké koňky z 19. století.
Jen jazykovy prepis, drive se to tak psalo, nepovazuji to za chybu…
A dělá vůbec ten podnik trámové cesty, nebo jen vozidla?
Ale jo. To je rozumné… 🙂
Ekova se pohybovala na hranici smrti a Škoda naopak poslední dobou přetékala zakázkama. Myslím, že přechod pod Škodu bude prospěšný pro obě společnosti.
– To co nikdo nepíše, ani na Zdopravy je to, že DPO fakticky přijde o zázemí údržby v Martinově. A vzhledem k tomu, že ve vozovnách nemá ani zázemí na lehčí a střední údržbu jako v Brně nebo Praze, tak to bude katastrofa. A nepochybně se prodraží.
– Ekova se sama nehlásila do výběrek a ty které vyhrála, tak nepodepsala smlouvu.
– Škoda má nedostatek zaměstnanců a všude hledá, takže Ekova je zdrojem. Ve výsledku se budou věnovat pouze svým zakázkám a na údržbu pro DPO se můžou vykašlat.
Hezký den!
Což je ovšem riziko DPO, potažmo vedení města. Navíc se to dá ošetřit ve smlouvě o prodeji.
Škoda kvalitní práce a schopných lidí, teď přijde tvrdý diktát z Plzně v podobě řízeného útlumu a propouštění. Měl to odkoupit DP Praha, práce by pro ně byla dost, reko KT8N z ciziny, nové PLF, K2, periodické opravy T3 a vozy po těžkých nehodách, které stojí roky odstavené.
Jasně, Škoda si koupí fabriku a zavře jí, aby jí nedělala konkurenci. Tohle se říkalo před 30 lety.
Mužem pouze děkovat, že se tomu Plzeňskému klenotu nepodařilo koupit ústřední dílny v Praze, to bychom dnes koukali, za kolik by si účtovali periodickou údržbu jedné T3RP. Spíše by, ale odmítli práce na tatrovkách a vnutili by městu další koupi tramvají za 20 miliard.
Škoda hledá obchodní příležitosti, na tom není nic divného ani špatného. Účelem podnikání je maximalizace zisku. Ale to zda se jim nějaký obchodní případ povede realizovat záleží i na druhé straně. V Praze si to vyhodnotili, že jim to smysl nedává, v Ostravě si to evidentně vyhodnotili opačně. Opět žádné spiknutí.
T3 jednou skončí se Škodou nebo bez, smiřte se s tím. Osobně dodávám, čím dříve, tím lépe. Vozový park DPP by si posun do 21. století zasloužil.
Bláboly o podnikání si nech. Ty budeš z PR oddělení Škodovky? Prodej opraven v Praze byla zlodějna, která s obchodem neměla nic společného. Kamarádi Dvořák s Bémem a šmejdy ze škodovky měli rozklad DPP hezky najetý, ale s takovým odporem veřejnosti, odborů a představenstva nepočítali.
T3 adorovat nebudu, v Praze už dávno měli jezdit Siemens či Alstom.
Ne, se ŠT nemám nic společného. Jen netrpím mezi šotouši tak rozšířenou nenávistí k ŠT. Jinak na každý „tanec“ musí být min. dva. Kdyby představitelé města a DPP nechtěli, těžko mohla ŠT něco domlouvat. Navíc tady mluvíme o Ekova.
Vzhledem k tomu kolik má Škoda zakázek, potřebuje urgentně navýšit kapacitu výroby. Nějaké utlumení činnosti areálu Ekovy je nesmysl.