Ostrava získala třetí nákladní linku, UPS začala s lety do Kolína nad Rýnem
ATR 42 v barvách společnosti Swift Air létající pro UPS. Foto: Ken Fielding/https://www.flickr.com/photos/kenfielding / CC BY-SA (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)
Pro Letiště Ostrava jde o třetí nákladní linku, zapojí se do sítě jedné z největších zasilatelských společností.
Už by bylo na čase, aby i OSR zavedlo nějaké hlukové regule, které jsou běžné na ostatních mezinárodních letištích. V noci start/přistání jenom na 04, ať statisícová ostravská sídliště zbytečně nebudí těžké hlučné cargo linky. V noci povolit jen letadla s certifikovanými motory podle požadavků EU atd atd. Pěkně to má zpracované třeba PRG.
Škoda, že v OSR na to kašlou a i na konkrétní doložené stížnosti o nadměrném nočním hluku nad ostravou ani neodpovídají, natož aby dělali nějaká opatření.
Presne! Taky jsem se loni v lete pokusil resit startujici tezka nakladni letadla 900 m nad nejpocetnejsim ostravskym sidlistem v nedeli rano ve 2:00.
Z letiste ani po dvou urgencich odpoved zadna, z kraje po dvou urgencich odpoved zadna. Az po kontaktovani p. Unucky mi teda z kraje i letiste prisla odpoved ve smyslu, ze nejaka 10 let stara studie prokazala dodrzeni hlukovych limitu a ze se nic delat nebude a ani neplanuje. Ze tu mezitim zacaly v noci litat ty uzbecke sroty nikoho nezajimalo.
Jsem rad, ze v tomto nejsem sam, snad se to nekam pohne.
Musíte být trpěliví, ale zároveň neodbytní. V Praze jsou za tím roky systematického tlaku obyvatel z okolí, které jsou navíc podpořené snahou letiště postavit paralelní dráhu (a tudíž mít politickou podporu). Bohužel hlukové limity vám moc nepomůžou, protože jeden hlučný let, který vás vzbudí ze spánku se po přepočtení na ekvivalentní hladinu hluku za 8 nočních hodin „rozpustí“ v tichu zbytku noci. V Praze je nočních letů kolem 50, čímž se dostávají k úředním limitům či přes ně, musí to nějak řešit, a proto tlačí na letecké společnosti, aby ty nejhlučnější stroje v noci nepoužívaly.
Tak 900 metrů je výška nad Starou Vsí a Krmelínem, tedy nad námi, natož nad Dubinou. Zase takový hukot to není, nepovídejte, to větší hluk vydávají na smyčce Dubiny tramvaje…
Nalozene zastarale nakladni letadlo neni osobak, ktery ma nad ostravou dva kilometry.
No jistě, „osobák“ má jinou maximální vzletovou hmotnost, než „náklaďák“, že jo 🙂 . Kdybych tady nebydlel, možná bych vám tu báchorku i spolknul.
Podle zvuku evidentně ano. Že startujou brzo ráno lidi na dovolenou v zábřehu ani skoro nešlo poznat, když se na to člověk nezaměří, ale když startuje uzbek, všichni jsou vzbuzení. Tak to bude asi nějaké záření z kosmu, které nás budí, když letadlem to podle vás není. Jen s podivem, že se to děje vždycky jenom, když startuje nějaký nákladní šunt v noci směrem nad ostravu – to mi hlava nebere.
Tak to mne přesně připomnělo než se začali v Praze Ďáblicích více mazat koleje v smyčce tramvají tak z té konečné byla tramvaj slyšet tak v okruhu 5 km v noci a letadla z východního koridoru nic.
Spíše mne tak napadá, že jim přepravu zvedají ti dopravci co by třebas nemohli kvůli pravidlům a limitům létat na PRG tak je výhodnější létat do OVA.
Ano, to ATR bylo včera ráno slyšet jak před Olomouci klesalo na přistání. Krátce po přeletu ATR ČSA z Košic. Díval jsem se na flight radar co to je. Myslel jsem, ze letí do Ostravy na servis.
JobAir ale ATRka nedělá nebo se pletu?
Nejhorší letadlo na nakládání nákladů, vše se dělá manuálně, jen malé balíčky se tam vejdou 🙂
A co byste si představoval abyste byl spokojen? Každé zboží má svého kupce a většinový zákazník této linky právě míří spíše na menší zásilky. Takže žádné součásti jaderné elektrárny se nekonají. Smůla pro vás.
V Ostravě se již dnes poprvé objevil letoun ATR42 v nákladní verzi společnosti Swift Air… tak to těžko žádný ATR tam dneska nebylo ještě
Myslím že přistálo nějak kolem čtvrté hodiny ranní
Pristalo v 6:12
Dnes v 06:12 přiletěla do Ostravy ATR42 EC-ISX Swift Air poprvé na lince SWT1906 z Kolína n.Rýnem
EC-ISX, prilet 06:12 z CGN.
Dobrá zpráva pro MS region. Nejbližší UPS Air Cargo báze byla zatím v PL na letišti Katowice (Ożarowice).
Neví někdo, jak vypadá Cargo na brněnském letišti?
zkuste napsat dotaz na haszek.mihaly@mamvasuprdele.brno
Každý pracovní den TNT/FedEx B734F už skoro 15 let (dříve BAe146), jinak nic.. občas nepravidelné z/do Evropy.. sice na letišti je obrovská žlutá hala s červenými písmeny „DHL“, ale letecké spojení k ní není.. o tom že do Brna bude DHL i létat se drbe či spekuluje už několik let..
Jak jsou vlastně u nás organizované rozvozy expresních balíků? Co vím, tak UPS létala B757 z Kolína přes Prahu do Budapešti a zpět, FedEx ATR z Paříže a B737 z Liége přes Prahu do Brna (což zmiňujete). DHL obsluhuje Čechy z Lipska kamiony přes Krušné hory a Moravu z Ostravy? Je ještě někdo nezávislý, nebo už jinak všichni fúzovali do zmíněné trojice?
DHL ještě létá do BTS.. co sem tak slyšel, tak z tama se něco vozívá po zemi právě do té haly v Brně na letišti..
pokud si to dobře pamatuji tak ano, DHL létalo z Ostravy a stahovali se tam všechny zásilky z Moravy a části Polska. Brno se obsluhovalo kamionem z letiště v BTS
Občas tam je k vidění i IL76 SilkWay
Uzbek už zboží z Urumči nedováží, v součastnosti létá hlavně Shijiazhuang (SJW). Dále probíhaly lety z Lahore, Dháky, Tianjinu a Shanghai Pudong.