Ostrava získá přímé letecké spojení s Varšavou, LOT nabídne pět spojení týdně
Bombardier Dash 8 Q-400 v barvách LOT. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons
Letiště Ostrava bude mít od 30. března nové přímé spojení s jedním z velkých letišť Star Alliance. S příchodem letního
Ať si lítá kdo chce, odkud chce a kam chce, ale ZA SVÉ A BEZ DOTACÍ z peněz daňových poplatníků!!!
Takže zrušme ale také MHD, krajské autobusy, vlaky, Agrofert…
Když pročítám řadu zpráv, analýz, diskuzních příspěvků, je to jen a pouze diskuse v hlavním proudu zatracující regionální letiště oproti diskutujícím logicky hájící regionální zájmy a často s logickými argumenty. Kdyby se ČSA/QS nechovala jak se chová, velikášsky a v mnoha případech triviálně sprostou obchodní politikou ve snaze eliminovat regiony (ČSA po opuštění BRQ/PRG v 90. letech a po letech mlčení, vlétla s nečekanou a na ČSA nečekanou rychlostí a pružností v prosinci roku 2005 na BRQ/PRG, což byla jen účelová reakce na rodící se linky BRQ/MUC, která fungovala od listopadu 2005. To byl ale fofr ☺☺☺. Smyslem bylo jen… Číst vice »
„Kdyby se ČSA/QS choval jako defacto národní a moudrý dopravce“
Cože? Je to soukromá firma, musí vydělávat (jinak zkrachuje, jak už se málem povedlo). Když někdo létá jen za své, nemůžete mu mluvit do toho kam má létat. Vaše politicko-národnostní mentorování jim na placení faktor nevydělají. Letadla tam nelétají pro něčí ego, ale aby vozila cestující, pokud možno s profitem, pokud to má fungovat.
Bože, bože, vy jste na výši jak Jeff Bezos, ale on na rozdíl od vás má trochu přece jen trochu navrch. Přestaňte plácat nesmysly o nějakém „politicko-národnostním mentorování“ a porozhlédněte se po „regionálních letištích“ v okolí: Rakousko, Německo, jak žijí a kdo je létá. Potom přijďte opět s nějakým arogantním a trapným plácancem do vody.
Po daných letištích se ohlíží zejména proto, že tam je výborná návaznost do Evropy i další kontinenty, LOT buduje opravdu půdobivou dálkovou síť, což určitě není případ Prahy, odkud se stejně obvykle musí někam do Evropy na dálkový let.
Tomu naprosto rozumím. A zde mohl synergismus sehrát svoji roli, naproti tomu kdy dnes hledá nemalý objem cestujících alternativu PRG kdekoli jinde v okolí. Ale to je ten pražský šovinismus, létat se bude jen z PRG a ostatní do PRG přijeďte třeba na koloběžce.
Spíše dojeďte autem po D1, ale vyjeďte raději o den dříve, však víte, v jakém je stavu. Nebo jeďte vlakem, sice dojedete na hlavák, ale pak můžete jet metrem na Muzeum, přestoupit na áčko, pak přestoupit na 119. To není pohodlné ani pro Pražáka, natož pro nás, strýce z Moravy táhnoucí s sebou kufr. A to je ještě možné, že se někdo rozhodne kouřit na záchodku a zapálit vagón, skočit pod vlak, strhnout trolej, nechat se autem zavřít na přejezdu mezi šraňkama, atd. Tak si k tomu přičtěte na 2 až 3 hodiny neprůjezdný železniční koridor. V kolik, že to… Číst vice »
Kdyby strejci z Moravy raději dostavěli dálnici na Mikulov nemuseli byste jezdit do Prahy vůbec.
Je to velky krok vpred. Uz jsem porovnaval linku AMS-WAW-OSR, ktera me primarne zajima, a je to casove uspornejsi nez AMS-PHA+vlak a nez vlak do Eindhovenu, pak EIN-KTW+auto do Ostravy. Navic cenove to je zajimave, protoze to cenove vychazi velmi podbne jako nizkonakladovy dopravce spolecne s dojezdy na ta letiste.
No a o primem spojeni se svetem, kteremu v Cesku nema Praha sanci konkurovat, ani nemluve.
Taky už jsem se díval na cestu do AMS na veletrh v dubnu (Po-Pa) a vychází to asi nejlépe ze všech možností (KTW, VIE, PRG). Cenově naprosto v normě, stejná cena jako před dvěma lety OSR-PRG-AMS s ČSA.
Pochopí někdy tihle zarytí odpůrci dotací to, že letecky už dávno nelétají jenom papaláši, ale také běžní obchodníci, ajťáci, nebo turisté? Linka ČSA v Mošnově celé roky byla – předražená, s minimem přestupů, s nevhodnými časy na přílet do Ostravy. Přesto si zákazníky našla. Jenomže když se rozhodli jejich majitelé raději vozit lidi přes léto k vodě, tak je potřeba novému dopravci trochu pomoct. Žádné dotace nejsou optimální, ale těch 10m je v rozpočtu kraje naprosto zanedbatelná částka, která se do kraje vrátí v podobě služeb s letištěm spojených – palivo, ubytování, taxi, autopůjčovny… Ale především místní obyvatelé a jejich… Číst vice »
Diky za tenhle rozumny nazor.
Díky. Na létání se bohužel spousta lidí dívá hrozně černobíle. Na jednu stranu kritizují dotace do Mošnova, ale na druhou stranu opěvují Katovice, které Poláci rozlétali právě díky obrovským dotacím. Poláci mají jiné podmínky, mají jiné priority, ale to neznamená, že musíme nasadit klasický český „odeznikezdismus“ a paušálně všechno stopnout. Asi se shodneme, že rozlétávat stotisícové ČB, nebo padesátitisícové KV asi nemá moc velký potenciál. V případě Ostravy jsme ale trošku někde jinde. Jenom samotné okresy F-M, Nový Jičín, Opava a Vsetín, které to jak do Vídně, tak do Katovic mají pořádnou štreku, dají dohromady skoro 700 000 obyvatel. S… Číst vice »
Ja si taky myslim, ze nic neni ztraceno. Ano, Mosnov mozna promeskal sanci byt dnesnima Katowicema, ale zaroven pocet pasazeru i letu neustale roste s tim, jak spolecnost bohatne, no a pak samozrejme plati vas argument, ze ten trh pro Mosnov existuje a je fakt velky – a to si myslim, ze jste to celkem podstrelil, protoze 1,2 mega ma jenom MSK kraj, k tomu dopocitejte Olomouc, ktera to ma do Mosnova v podstate stejne daleko jako Ostrava, Zilinu, ktera to ma stejne daleko jako do Bratislavy, nebo prave Zlinsko a Valassko spolecne s polskym prihranicim, a budeme mozna i… Číst vice »
Důležité je, že Poláci ty dotace zaplatili ze svých daní, ne z našich. Rozumný hospodář by zajásal a ušetřené peníze investoval jinam a nevyhazoval peníze za objektivně životaneschopný trucpodnik s jednou ubohou pravidelnou linkou.
Budějovice a Karlovy Vary jsou nesmysl, to s vámi souhlasím, ostatně jako všechna regionální letiště v ČR. Stejnou chimérou je představa že se uživí dvě letiště 100 km od sebe, OSR navíc v sociálně problematickém kraji s nízkou kupní silou a sociální mobilitou.
Jde jen o to smířit se s tím, že „moje“ letiště je holt v KTW.
Můžu se zeptat, kdy jste v MSK kraji byl naposled? Kdybyste se zde zastavil, tak by vás možná překvapilo, jak moc se kraj za poslední roky změnil. Popisované problémy se týkají možná Karvinska, nebo Bruntálska, ale ve zbytku kraje už je situace zcela jiná. Práce je dostatek, spíše se díky nedostatku pracovníku vozí lidi z Polska. Struktura průmyslu se taky mění, mizí těžba a těžký průmysl a v Ostravě se otevírají nové kanceláře, vývojová centra a spousta pozic se zde přesouvá třeba z Prahy, kde začíná být cena pracovní síly neúnosná. Okolo měst se staví domky tak rychle, že nejde… Číst vice »
Tohle je furt dokola, kdyby opravdu nekdo chtel z Mosnova letat – tak z Mosnova leta. Rozletani Mosnova je chimera. Ano neco tu bude, ale bude to par linek a tot vse. Urcite je lepsi vyhodit 10 mio nez 1 miliardu, ale nebudu za to tleskat. Ostatne kdyby nekdo chtel letat – tak co je s Vidni a Mnichovem? jeden zajmece, neni jmeno …. :))
Zdravím.
Ale z Mošnova se létá a každým rokem víc a víc pane Kozák.
Počty rostou i bez pravidelných linek.
A proto je třeba tomu hodně tleskat.
Ano ta miliarda za Vídeň Mnichov je moc i když i to je relativní.
Proto tleskejme Varšavě za 10 milionů a těšme se na lepší časy do hubů od září. Zatím díky za ty dary………………
Co mě přijde hlavně smutné jak je tady již v minimálně dvou příspěvcích popsáno a to přístup ČSA jak k Ostravě tak i Brnu . No bohužel kdo chce kam. V tom případě do Varšavy… 😀
Ten přístup ČSA to není jen o Brnu a o Ostravě – ještě je třeba připočíst Bratislavu + Žilinu
Zapomínáte že do OSR se nasypaly už více jak TŘI MILIARDY. To bude hodně kafíčka z automatu a jízdenek na MHD než se to vrátí. Tak nějak chápu, že hysterická animosita, zamindrákovanost a obsesivní vymezování se vůči Polákům a „Pražákům“ je v razovitem kraji asi součást kolektivní identity, ale ty iluze, které si vytváříte socioekonomické realitě navzdory jsou opravdu k populární. Když může existovat Škoda Auto, která to má do PRG bezmála 80 km, tak v Ostravě 110 zvládnou taky. Velmi vystihující je příměr OSR, resp. těch kteří o něm rozhodují, ke gamblerům, kteří do OSR nasypali neuvěřitelné peníze s… Číst vice »
Peníze se zde nasypaly stejně jako se sypou do jiné infrastruktury. Letiště samo o sobě spolu s leteckými opravnami a lakovnou vytváří stovky pracovních míst. Na letišti jsou závislé také místní automotive firmy, které vytvářejí další pracovní místa. Další terminál o velikosti Amazonu se staví vedle, takže z tohoto pohledu je letiště pro region strategicky důležité. Proti Polákům a Pražákům se nikdo vymezovat nechce, ale když někomu někdo dokola tvrdí, že jsou Katovice z Olmiku, Hranic, nebo Kopřivnice za rohem, tak se nedivte, že to někoho naštve. Z MB je to na Ruzyň 75 km, po dostavbě okruhu za chvilku.… Číst vice »
Problematika regionalnich letist je mnohem sirsi nez si myslite. Zkuste si najit nejake informace o tom, kolik verejnych penez se investovalo do jineho regionalniho letiste v CR, jmenovite treba v Holesove a jaky z toho ma spolecnost uzitek. A potom mi napiste jeste jednu reakci na ten Mosnov. Treba trochu zmenite nazor.
Můžeme tady počítat, porovnávat, analyzovat, pomlouvat, hromžit, atd. Ve výsledku je to rozhodnutí kraje a LOTu. A já LOTu fandím. Podívejte se kam směřoval a směřuje LOT za posledních 5 let a kam pro porovnání směřuje v této oblasti QS/OK. Víte kam, do pěkné pr…e.
Pokud budou ceny a akce jako z KTW, bude to více než dobré
Ano souhlasím s Vámi rovněž.
Jen dodám že to je především dobré rozhodnutí Lotu. Kraji se do toho nechtělo, ale spadlo mu to do klína. A co víc. Přijdou i lepší sloty a tím i nabídka…. 👍
A co je velmi důležité, že zároveň je možno využít ušetřené peníze na avizovanou a velmi potřebnou opravu ranveje….
No ten Unucka má ale z pekla štěstí…. 😀
Mě je proti srsti dotování linek ze strany Kraje, tedy daňových poplatníků. Papaláši si akorát budou honit triko, že na jejich letiště něco létá ! Pokud bude o linku zájem, tak by se měla uživit i bez dotace a pokud ne, tak jí prostě neprovozovat !
Ve vaší realitě tedy budou například jezdit vlaky jen Ostrava-Praha? Jen žluté a zelené autobusy? Nebude tolik spojů MHD a bude násobně dražší?
Proč dotovat linky z OSR, když z KTW se užíví na komerční bázi nebo za dotace někoho jiného?
No, Vídeň byla totální nesmysl, takže aspoň takto. Tím aktivita kraje končí?
viden, nebo varsava… oboji je uplne stejne.
proc zrovna viden je nesmysl, a varsava ne?
Protože do vídně je to vlakem 2 hodiny, do varšavy 5.
Ano, což hraje roli, pokud je tvou cílovou stanicí vídeň nebo varšava.
to ale není cílovka této linky. Cílovkou této linky jsou tranzitní cestující, kteří pokračují dál. A těm je uplne jedno, jestli letí pres Viden nebo Varsavu. Pro ty je zajimave, jakou nabidku má společnost (či spolupracující společnosti) z daného letiště.
jinak, pokud bude létat LOT do Varšavy, mají obyvatelé Ovy na výběr, Vídeň, nebo Varšavu, do Vídně se tím vlakem dojet dá, pokud by se lítalo jen do Vídně bude se dublovatjiné spojení a Varšava bude „nedostupná“…..
Otázka by měla znít jinak. Proč je LOT schopen nastavit cenu letenky od 770 Kč jeden směr a proč tohle nedokázaly ČSA? Při dnešních cenách vlaku na lince Ostrava-Praha, kdy si Leo řekne klidně o 1100 Kč, dává letadlo hodně velký smysl a raději se za tyto peníze budu trmácet letadlem než vlakem. Každopádně ukazuje se, že Poláci business umí, vždycky zdůrazňovali objem před výší marže, takže o úspěch linky se nebojím. Mým směrem lítá z Varšavy jak Qatar, tam Emirates, čili těším se na let z Ostravy 🙂
Protože bude v příštích čtyřech až pěti letech dotovaná částkou 10 miliónů korun z krajského rozpočtu. Druhá informace, která v článku chybí je, že LOT od září plánuje rozšíření linky na dva denní lety.
Obávám se, že 10 mega je hodně málo. Jedna rotace, tj. WAW-OSR-WAW vychází u tohoto typu na cca 240000 Kč. Při dle mého velmi rozumné obsazenosti, tj. 80%, by nákladová cena jízdného neměla klesnout pod 1900 Kč v JEDNOM směru. Takže jakákoliv cena do této výše je jak dotována, tak pochopitelně jde o marketing. Pokud jde o dotaci, odhaduji, že nějakou formou budou dostávat dotaci na sedačku ve výši minimálně 700 Kč netto. Při očekáváném objemu přepravy kolem 32 500 cestujících (při stávajícím provozu 5x týdně) to dělá dotaci kolem 22,5 miliónu ročně. Pokud jim letiště odpustí poplatky, tak to… Číst vice »
On nikdo nepředpokládá, že tuto linku bude někdo používat na P2P spojení do varšavy.
Takže ona ta cena je hlavně tvořena celkovou cenou letenek do dalších destinací.
Ano, ale tím spíše to může profitabilitu linky komplikovat, protože ten let má svoje náklady, které je potřeba pokrýt. Při použití průběžných tarifů pak podíl na úsek klesá, čímž P2P ceny budou muset jít výše. Něco pochopitelně pokryjí letenky business a premium Y, ale je otázka, zda to bude stačit. Umím si ale představit, že by to létali za cenu přímých provozních nákladů, alespoň pro začátek, v každém případě uvidíme, jaký to bude mít vývoj.
A fakt si myslíte že každý let bude z 90 % naplněn?
Počítáno s kapacitou letounu 68 lidí.
10M ročně je při jedné frekvenci denně dotace cca 250 Kč na sedačku. To není zdaleka rozdíl mezi cenou letenky od ČSA a LOT. Dotace nebude tím hlavním důvodem, proč je cenotvorba tak diametrálně odlišná.
pokud to vychazi na tech 250 / sedacka … neni nakonec cela ta dotace jen “incentiva” ve forme odpusteni poplatku za odletajicicho cestujiciho? resp jeho casti, protoze poplatekmv OSR za pax je 420 kacek?
Ta informace, že ta waršava je dotovaná, se dá najít kde?
Kdo hledá, ten najde.
Tak se pochlub, místo tajnůstkaření …
2 minuty, 2 minuty maximálně zabere přečtení tohoto článku.
Proč se člověk pouští do diskuze k článku, který si není schopen ani přečíst?
ja ten clanek cetl vcera. jsem si na 99% ze informace o teto dotaci tam zminena nebyla.
ale taky jsem mozna jen slepy 🙂
Ona se tam objevil včera po nějaké aktualizaci.
Nejenom slepý,ale i líný
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/novy-zachvev-krajskeho-letiste-z-mosnova-do-varsavy-zacne-le/r~5b8302f8102f11ea9d020cc47ab5f122/
byla tam doplněna cca dvacet minut po vydání.
K tem diskuzim o minimalni dobe na prestup (minimum connection time) na letisti Varsava si dovoluji podotknout, ze to je daleko mene nez zminovana hodina. Je to 1/2 (slovy: půl) hodina. Neni to nerealne, Viden ma 25 minut, Mnichov (v ramci Terminalu 2) take 30 minut. Coz vyrazne zvysi pocet destinaci, do kterych bude mozne letet z Ostravy s prestupem. Je to taky argument proti adorovanemu Frankfurtu, kde je minimalni doba na prestup 45 minut.
https://corporate.lot.com/pl/en/warsaw-hub
K tem diskuzim o minimalni dobe na prestup (minimum connection time) na letisti Varsava si dovoluji podotknout, ze to je daleko mene nez zminovana hodina. Je to 1/2 (slovy: půl) hodina. Neni to nerealne, Viden ma 25 minut, Mnichov (v ramci Terminalu 2) take 30 minut. Coz vyrazne zvysi pocet destinaci, do kterych bude mozne letet z Ostravy s prestupem. Je to taky argument v neprospech adorovaneho Frankfurtu, kde je minimalni doba na prestup 45 minut.
https://corporate.lot.com/pl/en/warsaw-hub
Vážení dovolte mi jednu otázku,
v souvislosti s trvalou snahou ostravy dotovat leteckou linku bych rád znal názor někoho s přehledem v letecké dopravě,
chci se dostat z Ovy do Londýna, v čem je lepší použít na cestu Ova-Varšava letadlo oproti vlaku? pomineme-li rychlost a domyslíme si trasování přímého vlaku až na letiště,
jde mi o to, je v něčem zajímavější se odbavit už v Mošnově a ve Varšavě jen přestoupit letadlo/letadlo, nebo nějaká jiná výhoda/nevýhoda
Já bych řekl hlavně to, že u vlaku na takhle dlouhé mezinárodní štrece si musíte dát setsakra dlouhou rezervu a ani tak nemáte jistotu, že na to letiště ve Varšavě vůbec dojedete. Když poletíte s přestupem, na jednu letenku, tak i v případě nějakého pr*seru na cestě z Ostravy do Varšavy a prošvihnutí navazujícího letu se o Vás musí postarat letecká společnost.
1. Pokud stíhám odlet už v Mošnově, pak jakékoli události, které nastanou po odbavení bude řešit letecká společnost. A to i v případě, kdy nepřísluší kompenzace dle ES 261/2004.
2. Odbavuji-li zavazadlo, pak v Mošnově je přijato s doručením až do cílové destinace, tudíž se s ním nemusím vláčet po Varšavě.
3. Odbavení v Mošnově je rychlejší a pohodlnější, než na velkém letišti. Pokud tedy zrovna v době mého odletu se nescházejí dovolenkáři na chartery do Řecka, Mallorcu, atd. To pak dokáže bezpečně ucpat security.
4. Jediné letiště, na které jezdí z Ostravy vlak přímo bez přestupů, je Mošnov.
Ze stanice Ostrava hl.n. jedete na Warszawa Lotnisko Chopina 4,5h. Pruchod pres bezpecnostni prohlidku a vyhledani vaseho gejtu cca 20min, takze jste na gejtu bezmala za 5h od odjezdu z Ostrava hl.n. To je bez jakekoli rezervy na zpozdeni na trase Ostrava-Varsava, zmeskany spoj z Warszawa-Zachodnia na letiste a neocekavane prostoje na letisti. Ze stanice Ostrava hl.n. jste na letisti za 40min a staci tam byt 45min pred odletem. Let necelou hodinu. Vystup z letadla a vyhledani vaseho gejtu dalsich 15-20min. Pokud letite dal do Schengenu, nemusite znovu na bezpecnostni prohlidku. A na navazny let jste odbaveny uz z Ostravy.… Číst vice »
V. Baczko: děkuji za snahu, potřeboval jsem si doplnit mezeru o letecké přepravě, proto není podstatnté na jaké letiště se jak dlouho jede, nebo jestli do Londýna se to vyplatí, to byl jen příklad, fakt mi šlo jen o to, pokud se mohu dostat na přestupní letiště letadlem a jinou dopravou za podobný čas a pohodlí, co je (pouze v takovém případě) tím jazýčkem na misce vah, mám rád komplexní přehled, nikoliv posuzování něčeho pouze na základě jednoho faktu, proto mě zajímala ta letecká část….
LOT chci vyzkoušet už dlouho a zároveň jsem se chtěl někdy proletět z Mošnova (malá regionální letiště mě baví 🙂 ). A navíc koukám, že to létá vážně za lidovku, tak to si možná na jaře z Prahy i zajedu.
Ještě by to chtělo něco na Ukrajinu, letecká práva jsou zatím omezená, takže by se tu mohl alespoň v sezóně někdo chytnout. A Poběda do Petrohradu či Moskvy by taky nebyla špatná, ceny mají vynikající.
Ukrajina by se hlavně měla rozhodnout kudy a kam chce směřovat. Jestli zpět do SSSR nebo třeba do Evropy.
Tak ona by se ta Ukrajina aji sama nějak rozhodla, ale ruský medvěd má v téhle otázce celkem jasno 😀
No, opacna strana v tom ms jeste jasneji!
kdo by z ostravy do toho ruska ci na ukrajinu letal?
Tak jestli to nevíte, Rusko se otevírá turistům, víza už jsou do některých oblastí elektronická a zadarmo. Ubytování i jídlo za přijatelné ceny, spousta památek. Také tam pravidelně létají lidé z několika firem v kraji. Na Ukrajině máte několik atraktivních turistických destinací. Jedna až dvě rotace týdně by si klienty minimálně v sezóně našly.
dobre. zeptam se znovu.
kdo z ostravy a okoli by tam letal?
(napovim … podivejte se na podobna regionalni letiste na zapad od nas … take tam linky na vychod nenajdete …)
Tak vy evidentně ne. Karlovy Vary, Innsbruck, Salzburg, Drážďany, Lipsko… stačí?
salzburg nema zadnou.
innsbruck nema zadnou.
ostrava jsou ruske lazne? takze larlovy vary jsou take irelevantni.
cili fakt zadna slava. i kdyz jste jich par nasel
Třeba zástupci jedné z nejpočetnějších národnostních menšin žijících v ČR?
a kolik z nich je v ostrave a okolí? 🙂
nemyslíte, ze kdyby tam byl nějaký potenciál, tak uz by se o takové lince mluvilo, nemluvě o tom, že by létala?
Je jich celkem dost. Návyky mají různé. Ti modernější přejedou do KTW a letí Wizzem, ti konzervativní čekají na autobus a pak jedou 20 hodin maršrutkou.
Kolik je jich tedy v Ostrave a okoli?
Podle map destinací letiště v Praze a letiště ve Varšavě se pro dálkové lety jeví letiště ve Varšavě určitě výhodnější – nabízí toho víc a z hlediska spádovosti má určitě vyšší potenciál růstu než Praha. Mám za to, že přestup na dálkové lety bude hlavním smyslem letecké linky Mošnov – Varšava, které přeji úspěch.
Neprida se nekdo na inauguracni let 30.3. OSR-WAW?
Ahoj, rad bych, nikdy jsem na podobné akci nebyl.
@Jenda, Pavel: panove vidime se, 30.3. na LO502 😉
Je vubec na OSR nejakej funkcni salonek 🙂 ?
Koupeno. Celkem se to i plní.
Stejně je smutný když se kouknu kam všude LOT lítá… ne jak ty naše slavný nízkonákladovky ČSA
Ehm… nebylo v zadani na dotovanou linku VIE nebo MUC???!
Stačí si to přečíst, než ze sebe uděláte blbce.
„Kraj dnes současně oznámil, že ruší soutěž na dotované linky z Ostravy do Vídně a Mnichova. Do soutěže přišla jediná nabídka. Kraj tají, kdo ji podal. Za provoz dotovaných linek chtěl utratit během čtyř let až 800 milionů korun.“
Nevím kdo je tady blbec – patrně ten kdo evidentně nepochopil smysl otázky a nemá daleko hned takto titulovat ostatní.
Tak se ptám znovu – nebylo v zadání na dotovanou linku VIE nebo MUC? To jako takhle jde dělat, že zadám VIE a/nebo MUC a bude se létat do WAW??? Být tím utajeným uchazečem do původní soutěže, tak to považuji za velmi neseriozní jednání kraje, ne-li dokonce nezákonné… tyhle soutěže mají nějaká pravidla…
a stale nepochopil.
tak znova – lot ty lety nedela v ramci zadne souteze. ta byla zrusena, a lot zde zacal letat na sve triko.
a v souladu s incentivami je “zadotovan” odpustenim poplatku.
takze zadna pravidla zadne souteze nebyla porusena.
Jde vidět, že na kraji dostali rozum, kéž by tomu tak bylo i u jiných akcí typu „ekologické“ vodíkové busy. 10 milionů ročně je OK a je to daň za to, že tu nikdo nechce. Snad ušetřené peníze nebudou použity jen na další rozšíření parkování (když tak, tak už by mohli konečně stavět nadzemní jako třeba ve Varšavě a dát tomu nějakou hezkou podobu), ale podpoří se tím třeba větší rozvoj opravárenství letadel. Na to by se pak mohlo cíleně napojit i vzdělávání v regionu… Každopádně za LOT děkuji, je to solidní dopravce (ČSA rušily lety jako na běžícím páse),… Číst vice »
I tlak veřejnosti drobně přispěl, že ta nesmyslná velká soutěž skončila. Politicky to voliče nepřitáhne, spíše naopak. Je taky vidět, že hlavně roste tlak na rozpočty státu, potažmo krajů.
Navíc éra bezúzdného rozdávání z cizího na dluh a na všechno skončila, začínají se utahovat opasky, letos malinko, příští rok podstatně více..
Politici vždy hovoří, MY potřebujeme. Při otázce, kdo je to MY a proč to potřebujeme, je většinou ticho. Prostě – My strana a vláda a naše lidově demokratické zřízení..
S tím nikdo nebude lítat, kdyby tam dali nějakej Emraer, ale sekačku na trávu ať si nechaj pšonky jedny 😒
Ano, blby prispevek je taky prispevek. Co byste jalonchtel na hodinovy priskok na par set kilometru? A „dashina“ neni ATR, ta sviha klidne i 620 v hodine a na podobne trasy je to letadlo idealni ck se tyce ekonomily a vyuziti.
Je to hlavně pro Poláky kteří nechtějí kupovat drahé přímé lety z Varšavy. Koupí levnější let z Ostravy s přestupem a ještě si užijí ve Stodolní….
Každý den z Ostravy do Warszawy a zpět pět párů vlaků. Když pominu Warszawu, tak Ostrava Katowice a zpět osm párů vlaků. A teď letadlo. Opravdu úžasný pokrok vpřed. Nevím, proč se nelítá do Frankfurtu. Bylo by to daleko lepší.
Linka do Varsavy bude mit uplne stejnou funkci, jakou by mela linka do Frankfurtu. Tj. svážet cestujici do uzloveho letiste, ze ktereho mohou pokracovat do celeho sveta.
jen ten frankfurt ma ponekud sirsi nabidku .)
Ponekud ano. Ale zalezi na tom, co to je „ponekud“. Kam se po Evrope leta z Frankfurtu 4x denne, tam z Varsavy 2x, coz je dostatecne. Frankfurt ma samozrejme vetsi nabidku dalkovek. Jina vec taky je, ze linka Ostrava-Frankfurt 2x denne by stala „ponekud“ vice, nez tech 200mil. rocne, kolik mela stat Viden a Mnichov dohromady.
je, i neni.
pokud se nekam leta 4c denne znamena to vetsi vyber a hlavme, mensi citlivost na casy letu.
pokud se leta jen jednou/dvakrat denne, tak jsou casy, kdy leta feeder, mnohem dulezitejsi pro smysluplnost takoveho spojeni.
Ale je dál, takže by to stálo víc peněz…
Protože ve Frankfurtu je plno a proto draho (pokud nemyslíte to takyletiště v lesích 90 km od Frankfurtu).
Hledám někoho na závod. Z centra Ostravy do Warszawy. Start třeba na Masarykově náměstí, cíl Warszawa. Samozřejmě čas závodu přizpůsobíme letadlu. No a kdo bude v cíli dříve? Já pojedu vlakem 4hodiny a 7 minut…akorát nevím zda jet Polonií,Varsovií,Sobieskim…
Co tak třeba Ostrava – Paříž ? Jdeme do toho ?
Pavel: psal někdo o Paříži?
Ta linka opravdu není koncipována primárně pro cestu do Varšavy…Jde o to zpřístupnit cestujícím tranzitní letiště do x dalších destinací, které opravdu z Ostravy nejsou dostupné….A díky, trmácet se něčím, co se jmenuje Warsovia a má to průměrné zpoždění 30 minut a je to extrémně nespolehlivé a pak se ještě z nádraží trmácet na letiště, to si raději připlatím ( a při zlodějském přeshraničním výpalném a ne zrovna lidových cenách monopolního PKPIC mnohdy ani nepřiplatím) a pojedu v klidu z Ostravy letadlem 🙂
Polonií nejezdi, to bys prohrál. Ta je na Warszawa Centralna až ve 21.06. Ale kde chceš končit závod ve Varšavě? Podle záměru této linky bys měl cíl nastavit za bezpečnostní kontrolou na letišti Warszawa Okęcie? Předpokládám, že i když rotace nastavili v dost divné časy, tak primárně je to feeder pro jejich dálkovky a odpolední/večerní rozlet. Na pracovní schůzku ve Varšavě se to opravdu nehodí.
Primarnim ucelem linky Ostrava-Varsava nejsou cesty mezi Ostravou a Varsavou, ktere v techto mestech zacinaji a konci (tzv. point-to-point). Ucelem je spojeni Ostravy s celym svetem pres uzlove letiste (hub) jak pro mistni cestujici z Ostravy, tak pro cizince navstevujici Ostravu.
Vlak z Warszawa Glowna do Warszawa Lotnisko F. chopina jezdí každou chvíli a jede 19minut
Jezdí to z Warszawa Centralna. Dworzec Główny je muzeum.
Avšak spoléhat se na vlak do W-wy, když tam mám nasedat na letadlo, jistojistě koupené v nejlevnějším tarifu, tedy bez možnosti změn, to není příliš rozumné. Nebo ano, ale s takovou časovou vatou, že pak ten tvůj závod vlak vs letadlo by totálně pozbyl smyslu.
vrat se zpatky na novinky 🙂
Ale jo, když vlak jede včas nebo jen s malým zpožděním, je to OK.
Problém nastává v situaci, kdy někde po cestě nabere hodinu nebo dvě. V Polsku na trase sever-jih se mi to stalo několikrát. Letecké společnosti nezodpovídají za zpoždění vlaků. Nedorazíte-li na letiště včas, jen si vesele zamnou ruce a prodají tu letenku někomu jinému, kdo čeká u brány.
To znamená mít aspoň 3 hodiny časové vaty, nechcete-li riskovat, že vám uletí „velké“ letadlo do New Yorku, Bangkoku, Dubaje…
Roman Svačina ; Musím se vás zastat. Diskutující Pavel Váš příspěvek zjevně nepochopil….
„Kraj má dnes oznámit i výsledek soutěže na provoz dotovaných linek z Ostravy do Mnichova a Vídně, očekává se zrušení celého tendru.“ 😀 😀
Salamova metoda, alespon ohlasime neco pozitivniho.
Jako byznys klient, který ještě před rokem lítal týden co týden v pondělí ráno do Prahy na přestup do západní Evropy a ve čtvrtek večer zpátky, můžu říct leda: Tak nic.
Pri vsi ucte, segment cestujicich, kteri potrebuji presne v techto casech *do* Ostravy, je asi 2-3x vetsi nez segment vas, ktery potrebuje *z* Ostravy do sveta. Proto se zacina s timto letovym radem. Ale nezoufejte, ta druha frekvence od zari by uz mela zustavat v OSR pres noc (tzn. odletat brzy rano), takze se dostane i na vas.
uvedomujes si, ze ty lidi, co tom prijedou do ostravy, se z te ostravy musi dostat 🙂
Né, fakt?? Nebudou se hromadit horníci? Clovek se porad uci…
tak si to po sobe jeste jedmou precti.
ty horniky jsi tu vymyslel ty 🙂
PS Sam si odpovidas ve svem prispevku zhruba kolem 16h:
ale díky tomu, že lot ty časy odletů dálkovek docela točí (občas letí něco ráno, něco odpoledne), tak v některé dny to stihne ameriku, v některé dny asii …. takže takový „lepší, než drátem do oka“.
Nebo tady mame dva prispivajici s nickem „Jen tak“?
Snad máte pravdu. Já se jenom pořád divím jak to, že v LOT obsluhuje v Polsku 8 regionálních letišť, Austrian v Rakousku čtyři a u nás panuje přesvědčení, že regionální letiště jsou tady pro cargo a dovolenou u moře.
silnicni sit v polsku je zoufala, zeleznicni o moc lepsi neni.
polaku je strasne moc, a strasna spousta je rozeseta zejmena v americe (takze lot lital/lita intakovy silenosti jako rzesow – usa apod)
v rakousku je kupni sila na ponekud jine urovni , a krom toho ty regionalky konci.
no a u nas – kupni sila nic moc, cechu trvalenzijicich za hranicemi je spise minimum, brno obslouzi viden a blava, ostravu obslouzi katowice …
z tohohle nejakou smysluplnou letwckou vnitrodopravu neudelas.
Dopravní infrastruktura v posledních letech v Polsku šla docela výrazně kupředu. Začalo to stavěním všeho možného před EURO 2012 a tempo se celkem udrželo. Spousta úseků je ještě ve výstavbě, a to jak dálnic, tak i páteřních železnic. Jiné tratě jsou v opravě, což způsobuje prodloužené jízdní doby. Ale jednou i to pomine. Dálnice A1 (Ostrava – Gdaňsk) – chybí poslední úsek Częstochowa – Piotrków, ale i tento úsek je čtyřproudý A2 – hotovo z Warszawy do Berlína A4 – hotovo z Ukrajiny do Německa Kraków – Warszawa, chybí posledních 55 km Wroclaw – Poznań, Szczecin, Warszawa, všechno komplet po… Číst vice »
Jestli to není třeba tím, že ono Polsko je krapert větší území … A doprava tam funguje krapet jinak než u nás v Čechách, jinak koncepčně Čechy můžem při troše dobré vůle srovnazt s Rakouskem. A co se reg. letišť týče, nemám pocit, že by o ne byl nějak super velkej zájem. Proč řešit Tuřany, když do Vídně je to „hodinka“ a odtud je letů do celýho světa…
Vlakem cesta trvá 4 hodiny, autobusem 5 hodin. Toto je přesně ta ekologická zvrhlost. Pochopím let někam do Mnichova, kam to vlakem z Ostravy trvá 10 hodin, ale toto, kde v součtu ušetří člověk tak půl hodiny, ne. Planeta nám za podobné nesmysly jednou poděkuje.
Primarnim ucelem linky Ostrava-Varsava nejsou cesty mezi Ostravou a Varsavou, ktere v techto mestech zacinaji i konci (tzv. point-to-point). Ucelem je spojeni Ostravy s celym svetem pres uzlove letiste (hub) jak pro mistni cestujici z Ostravy, tak pro cizince navstevujici Ostravu. Asi sam uznate, ze kdybyste mel z/do Varsavy cestovat 4-5h po zemi, tak si Varsavu jako sve odletove letiste nevyberete.
Vlakem trvá cesta něco mezi 4 a 7 hodinami, protože flákači z PKP ICCC si k sobě nebudou pouštět fuj cizácké lokomotivy. Tak se běžně v Bohumíně čeká hodinu a víc, než ten křáp doveze zpožděný vlak v opačném směru.
ty jsi koukam jeden z tech, komu greta vymyla mozek a neni schopen vubec pochopit smysl neceho.
Zase jeden co nechápe, závidí, překrucuje… a soudí. Kdy už konečně přestanou mít lidi ambice diktovat, regulovat, zakazovat, zvýhodňovat, dotovat, zastropovávat, omezovat… A Propó planeta je uzavřený systém a lidi jsou (a budou) na ní pidizlomek času její existence. Proč se všichni upínají k „trvalosti“ Dinousaři si tak ymysleli, že tu budou nafurt?? Až přilítne šutr, kterejch je v sluneční soustavě moooc, pak celá slavná polulace i s Grétou to zabalí behem chvilky… V přírodě hoří ticíce tun uhlí zcela přirozeně, nikdo to neřeší a nevyřeší… tisíce tun biohmoty hnije a vyrábí metan… Teď jako před stovkami tisíc let… a… Číst vice »
Chválím Poláky, že jim záleží na kvalitním spojení hlavního města s periferií!
Tahle linka je bez dotací?
Bez dotací by LOT nelétal ani náhodou…takže pěkně za desítky mega…:)
Kdo dotoval tvoje vzdelani? .)
Ty časy opravdu nic moc… ale díky tomu, že lot ty časy odletů dálkovek docela točí (občas letí něco ráno, něco odpoledne), tak v některé dny to stihne ameriku, v některé dny asii …. takže takový „lepší, než drátem do oka“.
Stihnou akorát tak New York, nothing else .Třeba jsou v Ostravě nažhavení na eurovíkendy ve WAW, nebo to bude přípojný let do PRG, tam to krásně vychází i s pauzou na kafe.
Což jde odprezentovat jako „Z Ostravy do New Yorku? na jednu letenku!“. TO nic nemění na tom, že toto dotované spojení nemělo nikdy vzniknout.
ty jsi taky dotovanej. jsi si jisty, ze je to dotovane?
„Kraj bude linku příští rok dotovat deseti miliony korun.“
A ostatní ostraváci zase poletí z Katovic, které mají spojení s Varšavou 3x denně 🙂
To je možné, ale neznamená to, že se časy nemohou v budoucnu změnit, nebo že není možné přidat další spoje. Lot lítá mimo jiné do Krakova a Katovic, které jsou mezi sebou blíže, než Katovice a Mošnov.
A hlavně Katovice a jejich letiště jsou veřejnou dopravou z ČR v okrajových časech velmi špatně dostupné, cena busů i vlaků vysoká. Podobně je tomu u Krakova. Přitom z těchto letišť lítá spousta linek okolo 6. a 7. ráno a vrací se pozdě v noci. Takže nakonec při odletu spíte někde v ho(s)telu a pak stáváte před pátou ráno, nebo musíte brzy ráno jet autem. Úspora i odpočinek tedy de facto žádné.
Toto spojení nemusí být špatné jako přímé spojení s hlavním městem pro cca půl milionu obyvatel v polském příhraničí, kteří to mají do Mošnova blíže, než do Katovic.
A co třeba Peking, hm?
ten ne.
je to komplikovanejsi
JFK nestihnou v pondělí (v M letí JFK dopoledne)
LAX by mělo být stihnutelné v pondělí)
ICN teoreeticky (nechce se mi hledat, jaké je MCT ve WAR, vychází to tam na cca 1h přestup)
ORD by měli stihnout také bez problémů
YYZ také
MCT ve WAW na in-Schengen je 30 minut, non-Schengen mám zkušenost 45 minut do OTP bez problémů. Na ICN z OSR je 2 hodiny v pondělky a čtvrtky. Jiné dny to nenabízí, alespoň prozatím.
dik 🙂
MCT neznam, ale do Prahy mi to dalo 40m…tak jeste neco na celnika a myslim ze stihnutelne 🙂
Příspěvek odkazující na zbytečnou stránku.
A? nekoukám na nějakýho přeprodejce „honzovy letenky“ – to je mi vcelku úplně jedno, co si tam nějaký Honza napíše.
Koukám na letový řád LOTu z Varšavy, a koukám, co z Varšavy v rozmehzí cca 1 – 4 hodiny po příletu linky z Ostravy odlétá do dálek.
To, že při ohlášení nové linky ještě nejsou v rezervačním systému všechny letenky je vcelku běžné.
Honza není přeprodejce.. navíc tam má screeny z rezervačního systému, kde jsou už letenky z Ostravy s přestupem v prodeji.
a co to meni na tom, co pisu?
mění to to, že spekulace, kam se bude nebo nebude lítat jsou zbytečné a rezervační systém nám dřív nebo později řekne, jak to bude.
vsak si cekejte … a neplette se do diskuse dospelym 🙂
Gratuluji, osobní útoky jsou nejlepší způsob, jak ukončit diskusi. Já si počkám. Vy budete muset taky.
a mi ochodem, co jineho, nez preprodejce, je? aerolinka?
Informuje o akčních tarifech letenek a dává odkaz přímo na aerolinku (mimo jiné), kde si letenku můžeš koupit. On neprodává nic. Takže ne, není přeprodejce, ani aerolinka.
hmm… a ten formular pro koupi letenky je tam na okrasu? 🙂
Já tam vidím tlačítko „Rezervovat přes LOT Polish Airlines“, co víc chcete?
Důležitější než přímo letový řád je to, jestli ten let dá LOT jako přestupní. I kdyby tam byl dostatečný čas na přestup, ale LOT by ty letenky jako přestupní neprodával, je dostatek času k ničemu.
pravdepodobnost, ze by lot neprodaval vsechna tato spojeni, ktera casove vychazi, je limitne nulova.
No, Vám může připadat hodina na přestup akorát, aerolinka může být jiného názoru. Jasně, pravděpodobnost je malá, ale vždy má konečné slovo aerolinka
budete tu za kazdou cenu prudit?
na vetsinu tech zminenych linek je samozrejme vetsi doba, nez jedna hodina, vy remcale.
Já jen říkám, že je zbytečné nad tím spekulovat, když se to velice brzy (pokud už není rezervační systém kompletní) dozvíme z oficiálních zdrojů.
mimochodem, Vaše slova z Vašeho úvodního příspěvku: „ICN teoreeticky (nechce se mi hledat, jaké je MCT ve WAR, vychází to tam na cca 1h přestup)“
Možná remcám, ale má to důvod, pane.
zkusite mi to prelozit do cestiny?