Ostrava zatravnila 700 metrů tramvajové trati, završila tak modernizaci v Hrabůvce
Nový zatravněný úsek tramvajové trati na ulici Dr. Martínka. Foto: Twitter Zuzany Bajgarové
Směs tvoří nejméně pět druhů rozchodníků, koberec bude pestřejší a jeho vzhled variabilnější. Použité rostliny jsou nenáročné na údržbu.
Pekne. Proto v ramci rekonstrukce tramvajove trati do Jablonce mohutne dotovane z EU trat zasypali sterkem. Ano, EU mysli na ekologii, jenom kdyz tim zdrazi auta.
Tohle vypadá alespoň trochu inteligentně. Ne jak ti totální emani co cpou parkovou trávu a ještě na místa, kde kvůli zácpám je životy zachraňující, pokud to přez tramvajovou trať můžou v krizi střihnou hasiči a záchranky.
Systém IZS má využívat silnice, ne vyhrazená tělesa tramvají. To bys taky mohl nadávat, že se hasiči nemůžou vydat z Hranečníku do Kunčic po tramvaji, aby to měli rychlejší.
Tramvajové těleso slouží výhradně tramvaji, nikdo jiný tam nemá co dělat. Že jsou silnice ucpané, vyčítej autíčkářům, kvůli kterým nemůže houkající sanitka projet.
To není úplně pravda, pán naráží na Prahu kde zatravnili tramvajové pásy které občas využívali vozidla IZS aby se dostali skrz zácpu. V nouzi to zkusí i teď jenom tramvajový pás vypadá jako oraniště 🙂 .Toto samozřejmě v Ostravě nehrozí protože většina města byla postavena v posledních 70 letech a díky tomu máme širší ulice.
Jak píše Y.K., byl to spíš vedlejší efekt, ne záměr. Nemělo by to být využíváno jako další možnost. Třeba v Hradci Králové tramvaje nejsou a zácpy jsou tam taky. Jak se tam řeší uvízlá sanitka v zácpě? Musí počkat nebo si probourá cestu?
V Praze před 10 lety byly otevřené svršky výjimkou, zatímco v Ostravě pravidlem. Praha jen trochu dohnala Ostravu a někde ještě přidala trávu. Dělat dál všude tratě s pevným krytem nebo dokonce v BKV panelech už bylo ekonomicky nezvladatelné. Díky změně na klasiku jsou tratě v Praze ve slušném technickém stavu.
Je to těleso dráhy , slouží dráze. Že si to tam mohli stříhnout složky ISZ býval spíše náhodný vedlejší efekt než záměr. Ale to platí hlavně pro Prahu a její BKV panely, které už se nezřizují, v Ostravě je otevřený svršek celkem normální.
Přesně tak. Navíc Ostrava má největší podíl segregovaných tramvajových tratí v Česku.
IZS se dávno kritickým místům vyhýbá a praxi je vidět násobně více řidičů objíždějích kolonu po tram kolejích než vozidel IZS. Klasicky prašný most směrem ke „kukaťáku“ kde často po kolejích projede více aut než autobusů a tramvají. Ale i tak existuje pár míst kde je zatravněný povrch tram. kolejí nevhodný, ale jejich počet a délka je marginální. Přesto je potřeba se ohánět IZS protože tráva omezuje některé vodiče motorového vozidla a pseudo argumenty s IZS jsou vhodné a vlastně jediné.