Ostrava začíná se zrychlováním tramvají, první úsek modernizuje Strabag a Eurovia

Tramvaj Stadler Tango NF2. Foto: Jan SůraTramvaj Stadler Tango NF2. Foto: Jan Sůra

Sdružení firem Strabag Rail a Eurovia získalo první velkou zakázku Dopravního podniku Ostrava (DPO) na zvyšování rychlosti na vybraných tramvajových

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ČD4ever

Až na Opavskou zase přidají nějaký semafor, tak těch 22s bude k prdu. Je to o dotacích, aktivitě a „aby se něco dělalo“.

Pepa

A kdy modernizace začne?

asdefasdf

U každé položky v seznamu je uvedono na které měsíce je plánovaná.

Ondra

Tak zrovna u té „článkové“ trasy po ulici Opavské se už začíná s přípravou. Dnes jsem tam jel a už se chystají pro demontáž obrubníků – je to vidět na těch „ostrůvcích“ oddělující trať od silnice.

Zlámalík

Jo, rychlejší, rychlejší… Ale vypouštějí benzo(a)pyren a musí se kvůli nim rozšířit cesta! Tramvaje jsou fuj!

Nechápu nic – v Porubě vznikla petice proti tramvaji, chtějí autobusy:
„Důrazně žádáme, aby místo drahé a neekologické stavby tramvajové trati byly zavedeny například elektrobusy nebo autobusy na vodík. Moderní autobusy na alternativní pohon nevyžadují obtěžující rekonstrukci a rozšiřování komunikací a jejich provoz, na rozdíl od tramvají, povede ke snížení koncentrace benzo(a)pyrenu v ovzduší,“ uvedla Markéta Vysloužilová, právnička, která zastupuje nespokojené obyvatele.

To tam asi mají nějakou pandemii blbosti.
Staženo z Echo24 cz

Dáda

„Pyreny“ vypouští vše, I autobus na elektriku musí brzdit (otěr z brzdového obložení, otěr z pneumatik). Nehledě k tomu, že jede po pneumatikách, tj i odsud bude zdroj polétavého prachu a mj. i vámi zmíněného bnenzo(a)pyrenu – je to jeden z polycyklických aromatických uhlovodíků, které vznikají pořád a všude, kde se něco spaluje (i obyčejný kouř ze dřeva ho obsahuje), škvaří, přehřívá, dokonce si ho vyrobíte i doma v troubě – když budete péct na „kůrčičku“, určitě vznikne i on. O buřtech na ohni nehovořím, to je přímo továrna na podobné látky.

Jiří Kocurek

To je jednoduché! Zakážeme grilování a pečení koláčů. Hned se bude na Ostravsku líp žít.

Dalibor

Přesně. A pokud vařit tak opatrně, nejlíp v Páře.

Ondra

Jakou má souvislost rekonstrukce stávající tramvajové trati (o které se píše v článku a která by se stejně někdy udělat musela) s případnou výstavbou na 7. a 8. obvod? Nerýpu, jen se ptám :))

Zlámalík

S dovolením žádnou. Jen jsem využil situace a okomentoval článek na jiném webu, neb se taky týká Ostravy a přišlo mi to jako totální bláznovství preferovat autobus (ať už na jakýkoliv pohon) před tramvají v těch podmínkách, jaké tam jsou.

Karel II

Vždycky si vzpomenu na Barrandov… stačily dopravní zácpy a jak pak byli rádi za tramvaj 🙂 Jsem zvědav, jak se projeví dostavba Severního spoje na vytíženosti Průběžné ulice dopravou. Stane se totiž další spojkou od výpadovky na Opavu k D1, Mariánkám, Přívozu atd.

Zdeněk

Ajej, zase Eurovia. To se to bude zase vlnit – což v houpacích štadlerech ještě více vynikne 🙂

Ondra

Přiděláme pneumatiky a když vyskočí na cestu tak nevadí, jede se dál 😀 🙂

Ale mi to houpání teda nikdy nijak nepřišlo – do doby, než se o tom začalo mluvit :))

Poudy

Co vlnícího se postavila Eurovia? Nebylo to náhodou s tou D1 trochu jinak?

Zdeněk

D1? A že hned víme o čem se mluví… Samozřejmě to bylo „trochu jinak“ – stejně jako s přivaděčem v přívoze, stejně jako s mostem ve studénce a mnoha a mnoha dalšími problémy nejen na moravě…

Cyril

Aby to nebyla práce kvapná, málo platná.

Pezos

Hlavně se nepředřít. Heslo pro stavby placené z veřejných peněz, že?

Jiří Kocurek

Lepší je vzít dvě, tři zakázky a pracovat na nich na střídačku.