Ostrava začíná se zrychlováním tramvají, první úsek modernizuje Strabag a Eurovia
Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Sdružení firem Strabag Rail a Eurovia získalo první velkou zakázku Dopravního podniku Ostrava (DPO) na zvyšování rychlosti na vybraných tramvajových
Až na Opavskou zase přidají nějaký semafor, tak těch 22s bude k prdu. Je to o dotacích, aktivitě a „aby se něco dělalo“.
A kdy modernizace začne?
U každé položky v seznamu je uvedono na které měsíce je plánovaná.
Tak zrovna u té „článkové“ trasy po ulici Opavské se už začíná s přípravou. Dnes jsem tam jel a už se chystají pro demontáž obrubníků – je to vidět na těch „ostrůvcích“ oddělující trať od silnice.
Jo, rychlejší, rychlejší… Ale vypouštějí benzo(a)pyren a musí se kvůli nim rozšířit cesta! Tramvaje jsou fuj!
Nechápu nic – v Porubě vznikla petice proti tramvaji, chtějí autobusy:
„Důrazně žádáme, aby místo drahé a neekologické stavby tramvajové trati byly zavedeny například elektrobusy nebo autobusy na vodík. Moderní autobusy na alternativní pohon nevyžadují obtěžující rekonstrukci a rozšiřování komunikací a jejich provoz, na rozdíl od tramvají, povede ke snížení koncentrace benzo(a)pyrenu v ovzduší,“ uvedla Markéta Vysloužilová, právnička, která zastupuje nespokojené obyvatele.
To tam asi mají nějakou pandemii blbosti.
Staženo z Echo24 cz
„Pyreny“ vypouští vše, I autobus na elektriku musí brzdit (otěr z brzdového obložení, otěr z pneumatik). Nehledě k tomu, že jede po pneumatikách, tj i odsud bude zdroj polétavého prachu a mj. i vámi zmíněného bnenzo(a)pyrenu – je to jeden z polycyklických aromatických uhlovodíků, které vznikají pořád a všude, kde se něco spaluje (i obyčejný kouř ze dřeva ho obsahuje), škvaří, přehřívá, dokonce si ho vyrobíte i doma v troubě – když budete péct na „kůrčičku“, určitě vznikne i on. O buřtech na ohni nehovořím, to je přímo továrna na podobné látky.
To je jednoduché! Zakážeme grilování a pečení koláčů. Hned se bude na Ostravsku líp žít.
Přesně. A pokud vařit tak opatrně, nejlíp v Páře.
Jakou má souvislost rekonstrukce stávající tramvajové trati (o které se píše v článku a která by se stejně někdy udělat musela) s případnou výstavbou na 7. a 8. obvod? Nerýpu, jen se ptám :))
S dovolením žádnou. Jen jsem využil situace a okomentoval článek na jiném webu, neb se taky týká Ostravy a přišlo mi to jako totální bláznovství preferovat autobus (ať už na jakýkoliv pohon) před tramvají v těch podmínkách, jaké tam jsou.
Vždycky si vzpomenu na Barrandov… stačily dopravní zácpy a jak pak byli rádi za tramvaj 🙂 Jsem zvědav, jak se projeví dostavba Severního spoje na vytíženosti Průběžné ulice dopravou. Stane se totiž další spojkou od výpadovky na Opavu k D1, Mariánkám, Přívozu atd.
Ajej, zase Eurovia. To se to bude zase vlnit – což v houpacích štadlerech ještě více vynikne 🙂
Přiděláme pneumatiky a když vyskočí na cestu tak nevadí, jede se dál 😀 🙂
Ale mi to houpání teda nikdy nijak nepřišlo – do doby, než se o tom začalo mluvit :))
Co vlnícího se postavila Eurovia? Nebylo to náhodou s tou D1 trochu jinak?
D1? A že hned víme o čem se mluví… Samozřejmě to bylo „trochu jinak“ – stejně jako s přivaděčem v přívoze, stejně jako s mostem ve studénce a mnoha a mnoha dalšími problémy nejen na moravě…
Aby to nebyla práce kvapná, málo platná.
Hlavně se nepředřít. Heslo pro stavby placené z veřejných peněz, že?
Lepší je vzít dvě, tři zakázky a pracovat na nich na střídačku.