Ostrava začala hledat firmu na sdílení kol, chce až 39 stanic

Cyklistika v Ostravě. Foto: SofiG Art PhotoCyklistika v Ostravě. Foto: SofiG Art Photo

Ostrava je dalším městem, které chce zavést za veřejné peníze systém sdílení kol.  Rada města Ostravy schválila minulý týden vypsání

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Rekola sú super príkladom že je lepšie keď sa veci nechajú na trh/komunitu (Rekola začali ako non-profit) a nie na politikoch utrácajúcich cudzie peniaze.
Na rekolách sa mi hlavne páči že nemajú fixné stanice – keď si predstavím že by som po rekolo musel ísť o pár stoviek metrov ďalej a parkovať ho niekoľko sto metrov od cieľa, tak by som do toho nešiel. Práve možnosť dostať sa od dverí (ok, najbližšej križovatky, bloku) až po dvere cieľa je práve výhoda kola oproti MHD.

DJ

Tak ještě tři výhody:
1. jedu hned, nečekám na zastávce (hodí se v noci, o víkendu a někde i mimo špičku)
2. jedu přímo, což se hodí pro cesty, kde MHD musí jet závlekem, musí se přestupovat „za roh“ apod.
3. má-li kolo dostatečně velký a pevný košík, nemusím nákup tahat v rukou, dovezu si ho až před barák nebo dokonce až před dveře bytu.

Bikesharing se pochopitelně nehodí na cesty s malými dětmi.

Petr

Nemají fixní stanice – válí se to tu všude i několik dní, překáží chodcům, tvoří často překážku u frekventovaných chodníků či přechodů. Bez dotací by ten projekt dávno zkrachoval. Bikesharing neřeší vůbec nic, těch pár desítek jízd denně je o ničem. A už vůbec to není řešení pro „přestup z aut“, ale pouze se na tom vozí lidé, co jsou líní jít pěšky nebo pro ně není MHD dost dobrá (ale řidiče by tam cpali pomalu povinně). Bikesharing je pouze další věc, na které se chtějí jednak podnikatelů (Velonet) nebo „zelení“ kamarádi radních napakovat v podstatě bez větších nákladů (Rekola… Číst vice »

DJ

Petr: tak jakákoliv městská služba se dá provozovat jako penězovod s pochybným přínosem nebo jako něco účelného.