Ostrava vypsala velký tendr na 24 elektrobusů, součástí je i vybudování nabíjecích stanic
Ostravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPO
Nové elektrobusy mají zamířit na linky z Hranečníku a Svinova.
Nové elektrobusy mají zamířit na linky z Hranečníku a Svinova.
No jo za všechno může zase Škodovka… Za zbytečný tramvaje může škodovka, za prodej Ekovy může škodovka a za tohle taky. Chjo
Ono to nemůže být natvrdlým vedením, že ne? Mimochodem škodovka a PMDP se účastnily evropského projektu na testování elektrobusů a z testování vyšlo že to prakticky nemá moc smysl a nevšiml jsem si že by je sama škodovka nějak propagovala.
Ale dyť to tady celou dobu tvrdíme – vedení DPO a nejen vedení DPO, ale celkově „odborníci “ na dopravu v MS kraji je snůška nekompetetních lidí s egem nejen v oblacích, nýbrž až někde za hranicí zemské atmosféry.
Teď už je jasné, že za prodejem Ekovy za hubičku nebyla jen nová střecha, ale i předslíbená zakázka za půl miliardy, jestliže dotace jsou už schválené. To se to pak penízky sypou a začínám tady už spatřovat promyšlené penězovody a schválně si počkám, kdo bude naprosto nečekaným vítězem !
Joooo, vsadíme se, že to vyhraje Ekova? 😀 Resp. teda nově škodovka? 😀 Já věděl, že ten prodej Ekovy nebude jen tak – všechno to začíná hezky zapadat 😀
Spíš bych tipoval ŠE.
Za dotace v moři souš, v poušti sjezdovka a v Německu cestovka.
Víte, kvůli komu vznikají takovéhle debilní komentáře, co jste napsal? Kvůli lidem jako Mynář, co si na kopečku na Vysočině z dotací staví sky areál. Koupit bez-emisní autobusy v zakouřené Ostravě je přesně ukázka smysluplného využití (EU) dotací!
Děkuji za poklonu. Sice nevím, proč do toho pletete pana Mynáře, ale chápu, že to je teď takový mediální mainstream, trochu móda, trochu zlost. Zeman, Putin, Babiš… A znova! No dobře, snad jste si ulevil alespoň takto. Potíž je čistě v tom, že nebýt takových ideologických nástrojů jakými dotace bezpochyby jsou, to nebohé zakouřené město by si jinak jistě poradilo také a lépe, respektive levněji, viz další příspěvky zde.Ovšem věřím, že je vaším výsostným přáním přispět ze svého vlastního rozpočtu Ostravanům na násobně dražší technologii. Já mám své vlastní peníze rád, já si raději místo dalších daní politikům na úplatky… Číst vice »
Proč raději nekoupí parciální trolejbusy, když trolejbusovou infrastrukturu Ostrava už má? Takhle budou muset budovat jinou… 🤔
Protoze na Svinove a v Plesne nejsou trolejova vedeni. Trolejbusy jezdi jen v severovychodni casti mesta
A co brání tomu, vybudovat na páteřních částech obsluhovaných linek trolejové vedení místo těch nabíjecích stanic? Parciální trolejbus se nabíjí i za jízdy, takže má menší prostoje, menší baterky… V kopcovitých městech (což není zrovna případ Ostravy) navíc může nabíjet do potenciální energie trolejbusu. Docela by mě zajímala rozvaha nákladů a výnosů typu: autobus X totální trolejbus X parciální trolejbus X elektrobus. Předpokládám, že to bude silně závislé na obsluhované síti a patrně to pro každou linku vyjde jinak. Aby nákupy nebyly jenom typu: Jééé, dotace. 🙂
Je otázka, jestli by při 24 stejně velkých trolejbusech ten rozdíl nepokryl i to vedení. A životnost by byla trošku někde jinde. Čistě elektrobus bude mít smysl až za pár let, až pokročí technologie, zvýší se výroba a sníží cena.
Elektribus je pouze mezi krok. Sama EU konecne prisla na to, ze je to zrejme slepa ulicka,navic extreme draha. Budoucnost je totiz ve vodiku. Ono se to rozhazuje z dotaci, ale kdyby si to meli koupit za svoje… Vzdyt elektrobus je 2az 3x drazsi nez bezny autobus, pokud mluvime o ekoalternative tak cng je cca na polovine. A prave do CNG dava nove EU sve ambuci, vybuduje se infrastruktura, rozsiri plynove plnicky, a ty se posleze mohou snadno premenit na vodikove. A to je ta budoucnost, kombinace elekrickeho motoru s vyhodami spalovavich…
Ve zprávě se zmiňuje, že byly získány dotace, ale ani zmínka o návratnosti. To je divné, že se zadavatel prostřednictvím mluvčí s takovou věcí nepochlubí. Podle mne by to měla být jedna z hlavních informací, které podnik fungující z veřejných prostředků poskytuje a které by se měly přenášet do dalších zpráv.
Nemůže být řeč o něčem, co neexistuje. Tedy o návratnosti. Kdyby to zadrátovali a používali běžné trolejbusy, udělali by líp, jenže teď frčí baterkománie i když vhodné baterky (cena, životnost, recyklovatelnost, dobré paramerty) stále nemáme. Tak koupíme dotovaný nesmysl, ze kterého má prospěch pouze výrobce a daňový poplatník to opět zacáluje.
Ale je to ideologicky čísté. Navíc na trolejbus by ty dotace sotva dostali. 🙁
Do Prahy se vraci trolejbusy protoze se jedna o cisty bezemisni provoz, takze na jeji vystavbu a rozsireni dotace jsou. Neni to zase tak davno kdy se na tomto serveru psalo, ze trolejbusy budou na letesti drive jak vlaky a tomu bych i veril.
Je to bezemisní tak jako ta uhelná elektrárna ze které se to napájí. Ale pořád méně ekologických a ekonomických škod než baterky.
MHD je nezisková činnost, kde investice jsou spolufinancovány investiční dotací a provozní náklady provozní podporou, tak jak chcete počítat návratnost?
Mě fascinuje, jak většina tady naprosto kategoricky (a ideologicky) odmítá elektromobilitu jako největší peklo, přitom trend všude okolo právě preferuje ji a vynakládá velké peníze do vývoje atd. To, že v současnosti elektřina není z většiny „zelená“ (nebo že baterie nejsou technologicky a v poměru ekologie výroby tak „zelené“) neznamená, že za 10 let tomu bude stejně (viz. vývoj energetického mixu v západní Evropě odchod od černé energie). Je potřeba se dívat dopředu a nezaspat, jak to nám Čechům poslední půlstoletí jde. Když se zaváděl parní stroj, všichni taky mysleli, že ten „ďábelský stroj“ bude více výkonnější a „poruchovější“ než… Číst vice »
Nepochybně budou mít úchvatný dojezd.
V Brně mají trolejbusy, které dokáží jet i čistě jen na baterky dojezd 50 Km (když byly nové). Tady se dá čekat o trochu více, ale ne o moc…
V Ostravě taky jsou parcialni trolejbusy. Navic neni to tak davno, co se cela MHD delala na plyn a stalo to miliardu…
Zlikvidovali Ekovu a Schadewerk má volný pole působnosti. Tak se zajištuje neviditelná ruka trhu ..
Škoda, že místní diskutéři nejsou tak bohatí, aby si Ekovu mohli sami koupit.
Místní diskutéři by hlavně nebyli tak hloupý aby jí prodávali.
Oproti naftě/CNG zhruba trojnásobná pořizovací cena. A to se ta ekologie vyplatí. Jdu přikoupit akcie ČEZu.
Celých 24 kusů? No to je fakt velký. Jo na poměry Ekovy jo…
Z roku 2010 mají tuším deset SOR EBN 10,5 a pak Ekovy. Zžejmě plánuji náhradu za elektrobusy Sor a na rozšíření provozu.
Ještě bych na takové kroky pár let počkal…
Zdravím.
Že se nedrží raději Solarisů na plyn. Tedy toho co se osvědčilo. A v podstatě unifikovalo. Jen velikost busů podle potřeb jednotlivých linek je jiná…
Cca tedy klouby, 12 metry, 10 metry a nějaký ten minibus…
Protože ty mají výfuk na střeše. Baterkobusy v Dětmarovicích.
Dětmarovice už nejsou to co bývaly. Vykrývají špičky. Z černého uhlí se v ČR vyrobí jen 3% elektřiny. MSK má 12% spotřeby elektřiny ČR. Třetina spotřeby MSK se musí „dovést“ z okolních krajů
Takže se doveze z uhelného Polska spolu s emisemi hnanými větrem.
Protože dotace. Teď zrovna frčí elektřina. Až se někdy podaří vodík tak budou dotace na něj a dopravní podniky budou nakupovat vozidla na vodík.
Tak vodíku věřím víc jak baterkobusům
Vodik je budoucnost, rikaji to vsichni, jenze na to si budeme muset jeste cca 10 let pockat
už je ten správný čas… Ekova už je pod křídly Škody =) =) =)
Jinde, když se staví tunel, tak se tim chlubi, tady tunel z Martinova do Plzne a ticho.