Ostrava vypsala první soutěž na zrychlení tramvají. Na dvou kilometrech mají ušetřit 21 sekund
Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal první soutěž na stavební úpravy tramvajové trati, po které by se mělo jezdit rychlostí až
Zkrácení jízdní doby o 21 sekund za 132 milionu pro jeden z mnoha typů používaných tramvají, no to se vyplatí. Páni z DPO,dám vám pár návrhu jak ušetřit více a téměř nic to nebude stát: 1. ráno na zastávce Elektra směr hlavní nádraží,tramvaj stojí a z reproduktoru se ozývá „čekáme na odjezd dle jízdního řádu“, děje se tak několikrát týdně, nabízí se zrátit jízdní dobu o minutu, 2.odpoledne v opačném směru se toto děje v zastávce Plynárny a občas i Moravská,zabízí se zkrácení dvakrát o minutu, 3.mezi zastávkami Český dům a Důl Jeremenko před křižováním se silnicí(zajištěno černenými světly) tramvaj… Číst vice »
Jestli ona to nhodou nebude rekonstrukce, která by musela nastat i pro 60 km/h?
To se bude muset zněnit pár paragrafů, ne?
Segregovaná tramvajová trať není pozemní komunikace. Takže paragraf o 50 km/h v obci se neuplatňuje spolu s celým zákonem o provozu na pozemních komunikacích.
Nebude na tohle už potřeba nějaké zabezpečovací zařízení? Drážnímu úřadu se prý dvakrát nelíbí ani ta šedesátka bez jakéhokoli zabezpečení.
Motorák 810 jezdící 80 km/h podle D3 je více bezpečný? Přičemž u tramvaje jaksi nehrozí protijedoucí tramvaj. Až na výjimky, trati do Vřesiny se zrychlení ale netýká.
Na D3 je maximum 60.
Ne, jsou tratě, kde je i víc. Z dřívějška.
Ano. Jasně. Pan Haha je vtipálek.
80 je super nápad, ale samo o sobě to nic neřeší. Aby to mělo nějaký reálný přínos, tak je třeba zároveň upravit zastavování a zejména nasadit do křížení rychlé železniční výhybky.
Ideálně dát rychlé výhybky u Kolonie Jeremenko, zrušit přilehlou zastávku plus zastávku Český dům (kolem minimum zástavby, stačí obsluha autobusem). Pak by šlo provozovat zastávkovou linku, která by stála i na Dole Jeremenko a expresní linku, která by jela z Dřevoprodeje až k DOV. Tohle by spolu s 80km/h už něco nahnalo. Jinak to nemá valný význam a akorát to zvedá spotřebu energie.
Zase promluvil expert. Jaké minimum zástavby? Tušíte vůbec kolik lidí tam jezdí do/z práce?! Celé je to nesmysl už od začátku a se divím, že někdo vůbec na tohle schválil dotace.
https://www.msstavby.cz/21-vterin-za-132-mil-kc-17-03-2020/
Než začnete kritizovat, zkuste se nad tím trochu zamyslet. Tramvaje tvoří v Ostravě páteř systému a jsou doplněny ještě autobusy. Linky 1 a 10 slouží zejména k cestám z Dubiny/Hrabůvky do centra. Bohužel nejde jezdit rychle a zároveň zastavovat všude. Na zmiňovaných zastávkách je na tramvaj opravdu minimální pohyb a jsou zároveň obslouženy autobusem. Kombinace několika opatření spolu s vyšší rychlostí by tady opravdu smysl dávaly – díky nim by podle mě šlo stáhnout jízdní dobu linky 10 v úseku Dubina – Karolina pod 15 min. Uznávám, že těm pár domkům v zahrádkářské kolonii se tímto stávající luxusní spojení trochu… Číst vice »
Neni tahle suma na zrychleni o 21s hodne? Zajimalo by me kolik by stalo zahloubeni trate napr. na vodarne, v trebovich, u martinova, ci na vozovne. Neni tato cesta k zrechleni lepsi?
Ta suma bude za komplet obnovu trati, která by se musela udělat tak jako tak. Takže zrychlení 21s je v podstatě zadarmo. Situaci v místě neznám, ale 3x mimoúrovňové křížení by stálo řádově min. 10x tolik.
Pokud si dobre pamatuji, tento usek se narychlo dokoncoval a opravoval v lete 2017, ci 2016 jeste prvni den v zacatku festivalu Colors of Ostrava byl tento usek uzavreny a jezdilo nahradni autobusovou dopravou.
Než zahloubení je pro to místo vhodnější nadzemní tramvajové vedení, protože od Mariánských Hor, od Svinova a od Plzeňské to je z kopce.
Asi by se těch ušetřených sekund napočítalo podstatně více. Stačí vynásobit počet přepravených cestujících v tomto úseku za rok s těmi 21s a nakonec to bude ušetřených několik let 🙂