Ostrava vyčlení část tramvají, které vyřadila, na pomoc Ukrajině
Tramvaj T3R.P v Ostravě. Foto: Michal Chrást
DPO dotahuje převod vyřazovaných autobusů a požární techniky na Ukrajinu.
DPO dotahuje převod vyřazovaných autobusů a požární techniky na Ukrajinu.
Je jasné, že všechno jednou doslouží, zejména vozidla městské dopravy denně jezdí stykem start – stop. Vždyť ty Té trojky už jezdí neuvěřitelných 60 let a ty poslední byly do Ostravy dodány v roce 1989 pro obnovení vozového parku. Jeden typ staré tramvaje z roku včetně 1900 byl v Ostravě v provozu 69 let! A je dobře, že zničena ukrajinská města budou po skončení té nesmyslné války mít aspoň něco pro začátek. Jen by tam konečně Evropa měla vyslat na rozhodnutí soudu svá vojska a konečně vyhodit ty agresory z Ruska. A též dělat něco pro svou energetickou nezávislost. A… Číst vice »
Doufám, že si odpovědné osoby uvědomily, že v Ostravě je otočená polarita napájecího napětí, tzn. v troleji je mínus pól, v kolejnicích + pól. Všude na Ukrajině je v troleji + a v kolejnicích -. To znamená, že aby ty tramvaje na Ukrajině k něčemu byly, je potřeba provést tyto úpravy: – T3 se zrychlovačem (pouze 2ks pokud vím) vyžadují přehodit pár drátů a drobné úpravy – T6A5 s výzbrojí TV3 vyžadují překopávku pulzních měničů (silová i řídící část), nižší statisíce Kč na jeden vůz – T3 s výzbrojí TV Progress vyžadují překopávku pulzních měničů (silová i řídící část), taktéž… Číst vice »
Určutě je potřeba překopávat měniče? To se mi nezdá. V Brně jezdí Pražské T6A5 a dramatické úpravy výzbroje se pokud vím nedělaly. Spíše bych to odhadoval také na přehození „pár drátů“.
Dělaly se. Musely. U TV3 to není příliš pracné, jde to rychle, ale například se musí vyměnit všechny tyristory. Je to tak na týden práce pro pár lidí. Teď to vynásobte hodinovou sazbou odhadem 1000Kč…
Že by to ostravské načalstvo četlo zde či jinde…a přizpůsobovalo své kroky?
Velmi dobrý nápad tramvaje pro Charkova
také si myslím,pokud už tam mají jisté zkušenosti s našimi vozy z předchozí doby
Tak s těmi z Ostravy přímo ne – jen jednu ostravskou T6 vloni koupila firma z Pavlohradu (východ Ukrajiny)
Ale co vím, tak na Ukrajinu šlo dost T3 a T6 z Prahy – ale to bylo před celou touto ruskou šíleností tak je otázkou kolik jich to přežije… 🙂
Ale mají zkušenost i s těmi z ostravy viz: http://www.mhd-ostrava.cz:81/?s=t3_jina_mesta
Díky za opravu, moje chyba 🙂
Koukal jsem jen v rychlosti na prodeje z (před)loňska 🙂
To mi přijde jako dobrý nápad. Neprodávat, to nikoho nevytrhne, ale věnovat na Ukrajinu. Otázka je z čeho zaplatit nějaké rozumné zprovoznění…
Darují se samozřejmě provozuschopné, doteď jezdící
Nemá smysl jim posílat vraky nechopné pohybu vlastní silou. A nemá smysl do těch vraků vrážet miliony, když se to ani předtím nevyplatilo. Leda že by chtěli „papíry“, pak ale stačí poslat papíry.
Sire,ona i ta skříň vozidla,pokud teda není shnilá,se hodí.Nemusí to být apriori provozní vůz.Komplet podvozky,součástky jako stykače,zrychlovač a jiná bižutérie budou k užitku.Borci si už poradí.A Jenki to jinak napsal dosti výstižně.
Do nedávna jim stačily jen tramvaje bez papírů, protože na UK byl zákaz „dovozu“ vozidel ze západu, tak se to dováželo jako soubor ND, který se postavil na papíry starých vyřazených T3/T6B5.