Ostrava ve spolupráci s ŘSD promění Místeckou, nemá už dělit město
Místecká ulice v místech, kde ji čeká velká proměna. Foto: Google Street View
Silnice už po rekonstrukci nemá rozdělovat části města, částečně bude pod střechou.
Vypadá na rozumný kompromis. Ty dnešní mělké tunely udělají hodně.
No hlavne aby se tama dalo projet na kole, protoze dosavadni stavby zdejsich odborniku na dopravu na cyklisty vubec nemysli a nejen v techto mistech mistecka spolecne s zeleznici tvori naprosto neprekonatelne unikum.
No, nemusí pršet, aspoň když kape. Každý kousek znovu propojeného území, které je vhodné k životu, je dobrý. Ostrava se stává progresivnějším městem, než jsem kdy mohl čekat (anžto místní nátura je taková, no, jiná…)
Jiný je celý region, je multikulturní ( fuj ti ošklivé slovo 🙂), Ostrava tvoří jeho tmel. Každopádně zase tak bych si to neidealizoval. Lidí, kterým záleží především na akčních letácích z Glóbusu tam zase tak málo není..
Vedle sebe zpráva o tomto projektu a pak Tomkovo náměstí v Brně… Místní podmínky jsou samozřejmě úplně jiné, ale hlavní problém je v přístupu. Ostravě držím palce!
Hlavně hodně drahé už v projektu a skutečná realizační cena bude neskutečně dražší, o tom snad nikdo nepochybuje. Funkčnost řešení je velmí sporná, bude to rizikovým bodem celé Místecké, v případě nehod, velkých dešťových srážek, zimní údržby. Propojení obou stran komunikace je jenom zbožným přáním. Jeden úkol bude splněn – dostat veřejné prostředky do soukromých kapes. Jedna z dalších nesmyslných ostravských investic.
Naprostý nesmysl… 1. dopravních nehod v tomto úseku výrazně ubyde: a. odstraní se chodci b. odstraní se nevhodné úrovňové křižovatky 2. odstraní se obrovská bariéra ve městě – vytížená místecká + sousední železniční trať 3. nevzniknou šílenosti, které navrhovalo ŘSD (12-14 metrů vysoká protihluková zeď, nebo dvě betonové krabice) 4. pro ŘSD to bude o něco málo dražší než jejich původní návrhy – původní cena měla být někde k 800 mil. nyní to bude vycházet na 1 400 mil. na části (skoro 200 mil.) se bude podílet Město a kraj. dalších 170 mil. dá město do souvisejících staveb. Blanku nikdo… Číst vice »
Drahá, zbožná přání – aktivismus, fanatismus, žvástalismus, ….asi takto.
Jasně, tak tam uděláme čtyřpruh s 12m vysokou betonovou zdí a propojíme to úžasným tunelem jako na Hlubiňáku, no super.
Když jsme u toho žvatlání, rozhodujete se mezi 14m vysokou stěnou, nebo kravínem? viz https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/prodlouzena-mistecka-uz-ma-svou-budouci-podobu
Případně máte jiné lepší řešení?
Pochybuji, že navržená lávka přes kolejiště a komunikace do nějakého dvorku u jateční galérie (mimochodem další budovatelský nesmysl) bude vůbec využívána, zvláště v zimě, (skvělé nekonečné rampy sem a tam) nehledě k tomu, že tam už existuje uživatelsky příjemný chráněný podchod do ulice Stodolní, stačilo by pouze tento podchod prodloužit po komunikaci na ul. Místecká. K tomu kravínu, ano teď máme kravín zahrabaný do země, se všemi z toho plynoucími negativy. Předpokládám, že původní návrh „kravínu“ byl jen technickou koncepcí, nikoliv konečným architektonickým řešením, a ani se nedivím, komu by se chtělo něco předkládat fanatickým aktivistům – tedy žvástalům, kterým… Číst vice »
Myslím, že je tu někdo jiný, komu „nedocházejí základní souvislosti“.
Sorry, ale lidi už prostě nechtějí žít na dálnici.
Není nad věcné aktivistické argumenty, přišel Cooperfield a dálnice zmizela, věř nebo tě zašlapeme. Já věřím pouze v Boha a tím v základní lidské hodnoty, nikoliv v TLUČHUBY – AKTIVISTY, mor tohoto světa.
Spolkni prášek =)
Viz výše, mazánku.
na Česko až překvapivě kvalitní řešení, které má potenciál pomoct tomu místu nejen z hlediska aut, ale i lidí, co tam žijou a pohybujou se po vlastních. je potřeba si uvědomit, že tam mostům a cestám musela v minulosti ustoupit obrovské množství městské zástavby, která by dneska měla skoro památkovou ochranu. je dobře, že se pohneme i směrem k rozšíření veřejného prostoru před domy a přímého spojení Fifejd s centrem bez nutnosti překonávat frekventovanou cestu
Mnohem lepší místo obchvatů, které vedou někde v poli a zabírají zemědělskou půdu !!!
14m PHS? Tak to je trošku přes čáru. Nešla by zahnout shora nad vozovku?
Nakonec zvítězil rozum. Sice to bude dražší, ale zato to bude fungovat dobře. Povrchová varinata by nefungovala.
PS: Už vidím zásobování Městské nemocnice na Fifejdách pomocí cyklodopravy. 2000 zaměstnanců jde na oběd. To je tuna zásob, další 2 tuny pro pacienty.
Á, to by nebyl Kocurek, aby si neodpustil nesmyslný absudní argument.
14metrová protihluková stěna,…
no ty kraso, tam bych chtel mit okna… to chtelo zmenu…
Jak jsem to cetl, taky jsem se nad timto pozastavil. Jsem zvedavy jak to bude vypadat.
Vizualizaci stěny i druhé varianty – betonových krabic zhlédněte zde : https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/prodlouzena-mistecka-uz-ma-svou-budouci-podobu
V danem miste asi nic moc lepsiho vymyslet nelze. Akorat se obavam ze s ceskym pristupem k udrzbe, az uplyne par let, jak bude vypadat rekonstrukce… Zbouraji park a postavi znovu?
Nemějte blbé kecy
on nemá blbé kecy, on asi tuší, jak starost města o veřejný prostor a jeho údržba v ostravě (ne)funguje
No, ale to jde říct o úplně jakémkoliv řešení čehokoliv („Jako fajn, ale někdy v neurčité budoucnosti to určitě už bude blbý, tak proč to neudělat blbý hned?“)