Ostrava ve spolupráci s ŘSD promění Místeckou, nemá už dělit město

Místecká ulice v místech, kde ji čeká velká proměna. Foto: Google Street ViewMístecká ulice v místech, kde ji čeká velká proměna. Foto: Google Street View

Silnice už po rekonstrukci nemá rozdělovat části města, částečně bude pod střechou.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
opravdovýjan

Vypadá na rozumný kompromis. Ty dnešní mělké tunely udělají hodně.

Jiri

No hlavne aby se tama dalo projet na kole, protoze dosavadni stavby zdejsich odborniku na dopravu na cyklisty vubec nemysli a nejen v techto mistech mistecka spolecne s zeleznici tvori naprosto neprekonatelne unikum.

Jaaa

No, nemusí pršet, aspoň když kape. Každý kousek znovu propojeného území, které je vhodné k životu, je dobrý. Ostrava se stává progresivnějším městem, než jsem kdy mohl čekat (anžto místní nátura je taková, no, jiná…)

Jan T

Jiný je celý region, je multikulturní ( fuj ti ošklivé slovo 🙂), Ostrava tvoří jeho tmel. Každopádně zase tak bych si to neidealizoval. Lidí, kterým záleží především na akčních letácích z Glóbusu tam zase tak málo není..

Jan Pytela

Vedle sebe zpráva o tomto projektu a pak Tomkovo náměstí v Brně… Místní podmínky jsou samozřejmě úplně jiné, ale hlavní problém je v přístupu. Ostravě držím palce!

jan

Hlavně hodně drahé už v projektu a skutečná realizační cena bude neskutečně dražší, o tom snad nikdo nepochybuje. Funkčnost řešení je velmí sporná, bude to rizikovým bodem celé Místecké, v případě nehod, velkých dešťových srážek, zimní údržby. Propojení obou stran komunikace je jenom zbožným přáním. Jeden úkol bude splněn – dostat veřejné prostředky do soukromých kapes. Jedna z dalších nesmyslných ostravských investic.

Baraba

Naprostý nesmysl… 1. dopravních nehod v tomto úseku výrazně ubyde: a. odstraní se chodci b. odstraní se nevhodné úrovňové křižovatky 2. odstraní se obrovská bariéra ve městě – vytížená místecká + sousední železniční trať 3. nevzniknou šílenosti, které navrhovalo ŘSD (12-14 metrů vysoká protihluková zeď, nebo dvě betonové krabice) 4. pro ŘSD to bude o něco málo dražší než jejich původní návrhy – původní cena měla být někde k 800 mil. nyní to bude vycházet na 1 400 mil. na části (skoro 200 mil.) se bude podílet Město a kraj. dalších 170 mil. dá město do souvisejících staveb. Blanku nikdo… Číst vice »

jan

Drahá, zbožná přání – aktivismus, fanatismus, žvástalismus, ….asi takto.

dopravak

Jasně, tak tam uděláme čtyřpruh s 12m vysokou betonovou zdí a propojíme to úžasným tunelem jako na Hlubiňáku, no super.

dopravak

Když jsme u toho žvatlání, rozhodujete se mezi 14m vysokou stěnou, nebo kravínem? viz https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/prodlouzena-mistecka-uz-ma-svou-budouci-podobu

Případně máte jiné lepší řešení?

jan

Pochybuji, že navržená lávka přes kolejiště a komunikace do nějakého dvorku u jateční galérie (mimochodem další budovatelský nesmysl) bude vůbec využívána, zvláště v zimě, (skvělé nekonečné rampy sem a tam) nehledě k tomu, že tam už existuje uživatelsky příjemný chráněný podchod do ulice Stodolní, stačilo by pouze tento podchod prodloužit po komunikaci na ul. Místecká. K tomu kravínu, ano teď máme kravín zahrabaný do země, se všemi z toho plynoucími negativy. Předpokládám, že původní návrh „kravínu“ byl jen technickou koncepcí, nikoliv konečným architektonickým řešením, a ani se nedivím, komu by se chtělo něco předkládat fanatickým aktivistům – tedy žvástalům, kterým… Číst vice »

Jaaa

Myslím, že je tu někdo jiný, komu „nedocházejí základní souvislosti“.

Sorry, ale lidi už prostě nechtějí žít na dálnici.

jan

Není nad věcné aktivistické argumenty, přišel Cooperfield a dálnice zmizela, věř nebo tě zašlapeme. Já věřím pouze v Boha a tím v základní lidské hodnoty, nikoliv v TLUČHUBY – AKTIVISTY, mor tohoto světa.

Baraba

Spolkni prášek =)

jan

Viz výše, mazánku.

Jan Petrus

na Česko až překvapivě kvalitní řešení, které má potenciál pomoct tomu místu nejen z hlediska aut, ale i lidí, co tam žijou a pohybujou se po vlastních. je potřeba si uvědomit, že tam mostům a cestám musela v minulosti ustoupit obrovské množství městské zástavby, která by dneska měla skoro památkovou ochranu. je dobře, že se pohneme i směrem k rozšíření veřejného prostoru před domy a přímého spojení Fifejd s centrem bez nutnosti překonávat frekventovanou cestu

Démon

Mnohem lepší místo obchvatů, které vedou někde v poli a zabírají zemědělskou půdu !!!

Jiří Kocurek

14m PHS? Tak to je trošku přes čáru. Nešla by zahnout shora nad vozovku?

Nakonec zvítězil rozum. Sice to bude dražší, ale zato to bude fungovat dobře. Povrchová varinata by nefungovala.

PS: Už vidím zásobování Městské nemocnice na Fifejdách pomocí cyklodopravy. 2000 zaměstnanců jde na oběd. To je tuna zásob, další 2 tuny pro pacienty.

Jaaa

Á, to by nebyl Kocurek, aby si neodpustil nesmyslný absudní argument.

Martin

14metrová protihluková stěna,…

no ty kraso, tam bych chtel mit okna… to chtelo zmenu…

Vladimir

Jak jsem to cetl, taky jsem se nad timto pozastavil. Jsem zvedavy jak to bude vypadat.

Baraba

Vizualizaci stěny i druhé varianty – betonových krabic zhlédněte zde : https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/prodlouzena-mistecka-uz-ma-svou-budouci-podobu

Pavel

V danem miste asi nic moc lepsiho vymyslet nelze. Akorat se obavam ze s ceskym pristupem k udrzbe, az uplyne par let, jak bude vypadat rekonstrukce… Zbouraji park a postavi znovu?

Jan

Nemějte blbé kecy

PetrM

on nemá blbé kecy, on asi tuší, jak starost města o veřejný prostor a jeho údržba v ostravě (ne)funguje

czhunter

No, ale to jde říct o úplně jakémkoliv řešení čehokoliv („Jako fajn, ale někdy v neurčité budoucnosti to určitě už bude blbý, tak proč to neudělat blbý hned?“)