Ostrava ukázala podobu nových tramvají od Škody
Dopravní podnik Ostrava (DPO) představil výslednou podobu nových tramvají Škoda ForCity Smart, které se v Ostravě objeví na podzim příštího
Dopravní podnik Ostrava (DPO) představil výslednou podobu nových tramvají Škoda ForCity Smart, které se v Ostravě objeví na podzim příštího
„Ostrava bude prvním městem v České republice i střední Evropě, kde bude tento typ tramvaje jezdit.“ … Nejezdi nahodou uz v Nemecku?
Skoda Alien…
Opět šikovný pan ředitel…… O 2 metry delší než stávající Stadlery avšak o 20 mil dražší na kus. Bylo to VŘ na velkopakapacitni lokally. No někdy míň znamená vic. Mohli jsme mohli mit v Ov za tu cenu uz skoro všechny lokalky nove. Vsak se zase určitě na další velkokapacitni lokalky vypise nové VŘ a budou to lokalky stanrdne velké, tak jak je vidime dnes všude jinde…..
Nemohli, protože je nikdo nenabídl.
To takhle u aukcí bývá, že když se přihlásí jen jedna firma, tak to ve výsledku bude stát více 🙂 Levné stadlery jsou hodně osekaná verze toho, co prodávají na západ, protože se v aukci přetahovali myslím s pesou, tak doufejme, že i když 20 milionů je dost, že to bude poznat 🙂
Výsledek měl být zrušení soutěže. Protože takhle budeme mít hromadu tramvají, které kvůli malé kapacitě nemáme kde uplatnit.
SuperB je jen o metr delší než Fabie combi. Podle ceny by měl bý dlouhý alespoň jako autobus.
Nezlobte se, ale to vaše srovnání trochu pokulhává. Superb je oproti fabii opravdu jiné auto a zdaleka nejde jenom o rozměry. Co má teda Škodovácká tramvaj oproti Stadleru navíc, že musí být o tolik dražší?
Škoda, že radši nedoukoupili stadlery. Měli by navíc jeden typ výrobku na servis. A to že to nikde zatím nejezdí mě zrovna u Škody úplně neuklidňuje.
Jezdí, jsou to ty finské articy.
Přesně tak, mezi nikde a ve střední Evropě je docela rozdíl. A právě díky tomu že jsou finské, tak by to mohlo i fungovat. A k tomu ty Stadlery jsou docela zvláštní vnitřním uspořádáním.
A pokud bereme jako střední Evropu i Německo, neplatí to ani tak – Articy už jezdí v Schoneiche u Berlína. Jsem na tuzemskou verzi tuze zvědav.
A vyrábět to bude škodovka v Plzni nebo ve Finsku?
Na první pohled jsem viděl hlavu Vetřelce. 🙂
Myslels predátora, ne? Ten měl tuhle bradu.
Fakt že jo 🙂 Ještě když odklopí ten spodní lem a vyjede spřáhlo, tak je to kompletní 😀
Jsem na ně zvědav. Nové tramvaje od Stadlera jsou oproti ostatním tramvajím, co v Ostravě zatím jezdily, jak z jiného světa. Aspoň pro mě, cestujícího.
A jak to máte u Stadlerů s vrzáním a těmahle věcma? Protože to montovali bělorusové, tak mě to právě zajímá.
Predpokladám, že si švajčiari kontrolujú kvalitu
Kontrolují kvalitu stejným způsobem, jako u čokolády? Tedy že pro němce svýcaři produkujou nějakou kvalitu a pro východní trhy jinou? 😀 A proto se ptám, abych věděl.
Za sebe mám ze Stadlerů úplně opačný pocit .Všude koridory díky těm obrovským schodům k sedačkám. Úplně tu postrádám tu prostornost T3 a jejich derivátů a v tom přívěsným vozíku je to pro slabší nátury na prášek proti zvracení.
Vizuálně vypadá povedeně. Přijde mi, že několik posledních modelů se hodně posunulo směrem k čistotě a jednoduchosti (což mi u tramvají přijde jako jednoznačné plus). Možná vliv Finů 🙂 Myslím, že minimálně vzhledem by Praze slušely víc, než obě verze 15T.
Tak koncepce 15T už je taky relativně „stará“, jen prostě tramvají bylo 250, tak se to nějaký ten rok dodávalo.
Já vím, máte pravdu. I když já jsem teda nebyl fanda už od představení. Nicméně ten rozdíl je vidět i opravdu nedávno. Mám na mysli třeba ty nové tramvaje pro Tampere a pro Plzeň. Vypadají prostě výrazně jinak i od těch tureckých, maďarských nebo německých z poslední doby.
15T navrhoval arch. Kotas. Tak to je možno tým.
Hele, zlaté 15T, my v Brně jsme snad ještě loni dobírali objednávku 13T a ty jsou prostě ve všech ohledech staré a z toho ta první půlka má ještě to naprosto dementní uspořádání „proti sobě“.
Jedna věc je styling vnějšku, druhá celkový design zejména s ohledem na trakci a vnitřní uspořádání. 15T mi ani po letech nepřijde jakkoli, „nemoderní“, vnímám-li celkovou koncepci a její dílčí efekty.