Ostrava soutěží zhotovitele parkovacího domu u Krajského úřadu, projekt počítá s místem pro 590 aut
Vizualizace připravovaného parkovacího domu u Krajského úřadu v Ostravě. Zdroj: fajnOVA
S realizací by se mohlo začít ještě letos. Stavba vyjde asi na 600 milionů korun bez DPH.
Když vezmeme do úvahy částku vynaloženou na jedno parkovací místo, připočteme nějaké provozní náklady, tak abychom se dočkali nějaké ekonomické návratnosti muselo by se platit za parkování jednoho auta na den tak čtyři-pět stovek, kolik lidí by si to mohlo dovolit?
590 parkovacích míst za 600 melounů bez daně!!! Magistrát rozhazuje stamiliony na všechny strany, však to daňoví poplatníci zaplatí!!!
„Líbí“ se mi, že je ta grafika dělaná v noci, aby nešlo vidět, že to přes den bude ošklivá šedá betonová kostka :-S
navíc jako ostravák bohužel musím dodat, že v tomto městě je rozdíl mezi vizualizací a realitou douhodobě propastný.. a to vždy směrem k tomu horšímu
No co, možná se tomu bude říkat Fukušima III. :-))
2 rychlo nabíječky? Není to moc?
Jako já osobně elektro auto dlouho nebudu kupovat a podle mě není dobré jak se na Česko tlačí. ALE pořad electro aut už tu dost je a počet roste, a bude růst. 590 míst. Minimum 10% podle mě by mělo být připraveni na instalace rychlo nabíjení, a polovička by měla být připravena na budoucí nabíjení. Třeba ne rychlo ale aspoň levnější pomalí nabíjení.
Ty parkoviste se vetsinou stavi ‚na veky‘ … takze by se mi libilo, kdyby mista byla treba 2.7m siroka a ne podle nejaky normy ze 70. let, kdy kraloval zigul a embecko.
Ano nabijecky (jak rychlo nabijecky, tak pomale na dobijeni pro rezidenty).
A sel bych dal, treba 50kW FVE (soucasny limit, ktery by mel by melo byt snadne pripojit do site) s baterkou. O okruhu na uzitkovou/destovou vodu ani nemluvit.
Pokud jim tam nikam nebude zatekat, tak to parkoviste muze slouzit uplne v pohode 50+ let. Vidensky parkovaci domy a podzemni parkoviste jsou i starsi.
Dvě rychlonabíječky v takovým místě podle mě úplně stačí. Ty maj smysl spíš na odpočívadlech u dálnic a podobně. Čeho by tady podle mě mohlo a mělo být víc než těch 10 jsou ty 22kW nabíječky. Nebo aspoň příprava na jejich snadné doplnění (dimenzování přívodu, natažený kabely, atd.) což klidně může být realita, jen to v článku není výslovně vypíchnuto.
Mile mne překvapuje, oproti jiným parkovacím domům, o kterých slýchám, celkem sympatický poměr cena/výkon.
Tady jedno místo vyjde asi na sedm set tisíc včetně daně, u spousty dalších domů se cena blíží milionu (a to často ještě bez daně). Uvidíme, za kolik se to vysoutěží.
Docela by mne zajímalo, jakou roli v tom hraje úspora z rozsahu a jakým vlastní návrh konstrukce a technologií.
Původní informaci o ceně 350 milionů jsme po získání vyjádření náměstkyně primátora opožděně aktualizovali na nynějších 600 milionů bez dph.
Pro krajský úřad několik desítek míst…, Kolik to tedy je?
A neměl by kraj spíše podporovat hromadnou dopravu, a jít příkladem?
A ne si stavět parkoviště pro sebe.
V dostupných dokumentech není číslo k dispozici.
Chápu, kraj nemá zájem aby někdo viděl kolik těch míst mají pro sebe, ještě by se mohl dost lišit od přiznaných úředníků na kraji. ☹️
Ach jo… 🙁
No ono i těch 700 tisíc za místo by bylo nejspíš dost nad průměrnou cenou aut, který to budou využívat. Tohle spoléhání na auta pro dopravu po městech je prostě celkově strašně drahý. A to, jak to dnes města brutálně dotujou z jiných příjmů je neudržitelný.
Když tam sídlí krajský úřad, znamená to, že tam lidi musí dojet i z díry od hranic se Slovenskem. To že ve městě jezdí MHD je dost nepodstatné, když do spousty vesnic i z více jak 500 obyvateli jede autobus 2x do města a 2x z města za den a ještě v tomhle případě může skončit jen někde v Třinci nebo ve Frýdku Místku.
To zní rozumně, ale není to tak z několika důvodů. Jednak tyhle parkoviště úřadů využívaj daleko víc úředníci, kteří bydlí v tom městě nebo bezprostředním okolí, než návštěvníci z malejch obcí daleko u hranic kraje. Za druhé i z té malé obce u hranic kraje, odkud se nedá rozumně dostat jinak, než autem, se tím autem nemusí až na ten krajskej úřad – dá se to auto nechat na kraji města a pokračovat MHD, případně ještě líp se to auto dá nechat co nejblíž k domovu, odkud do toho krajskýho města jezdí rozumně vlaky. Tohle je klíčová věc pro rozumnou… Číst vice »
A ještě jsem zapomněl za třetí (omlouvám se) – neříkám přestat takový věci stavět, ale přestat je tolik dotovat – tedy zpoplatnit je tak, aby se stavba v rozumným horizontu splatila a zároveň stavět je tam, kde jsou tak důležitý, že si za ně lidi rádi tolik zaplatěj, a ne tam, kde je potřeba je mít extrémně levně nebo zadarmo, aby je vůbec někdo používal…
Je samozřejmě důležitý, aby se i do měst dalo dostat autem, ale neznamená to dělat všechno pro to, aby cesta autem byla nejlákavější i pro ty, kdo můžou snadno jet jinak…
Ano pravda.
Dávám vám palec nahoru.
Ale kdyby ta alternativa k autu byla. Jet třeba z Frýdlantska člověk díky stavu tratě 323 a toho co na ní i přes příchod pusch pullů jezdí. Dříve člověk vypadne z vlaku kvůli stavu kolejí…
Je to vidět. Ve vlaku jednotky lidí a silnice od FnO po Ostravu narvaná k prasknutí od 4:30 do 23:00. Zvlášť teď kdy je obchvat FM…
Škoda mluvit…
Ještě že se chytly busy 980/985 z Frenštátska…
JJ, není to samozřejmě bez problémů a nebude to hned. Ale do budoucna má IMO pro Ostravu daleko větší přínos zapracovat v silných směrech na té železnici a možnostech, kde na ní přestoupit, než snažit se nacpat do centra tolik aut…
Vypadne z vlaku kvůli stavu koleji
Pan je znalec. Nechcete to zkusit spíše na novinkách?
Nechtěl jsem to rozpitvávat.
A napsal jen stručně.
Dohromady dvě věci.
Problémy pusch pullů s dveřmi.
Stav tratě 323 jako takový.
A to Problémy nejsou jen dva.
Ale celé moře problémů.
Může to tedy vyznít jako příspěvek pro novinky. Ale věřte jako místní, znalý a také uživatel že vím o čem píšu.
Jste li místní víte také.
Jestli nejste. Tak už víte. 😃
Myslím, že jste z Ostravy, tedy z místa, kde jezdí co 5 minut tramvaj nebo autobus! Zatímco už v 14 km vzdálené obci od Ostravy jede autobus 5x denně, když je školní rok! Takže vás bych, pane chtěl vidět, jak řešíte dopravu do města, zda opravdu budete vyjíždět s jeden a půl hodinovou rezervou, aby jste stihl všechny vámi doporučované přestupy a dostavil se na místo v Ostravě, kde potřebujete, třeba do MNO, či na ten kraj. A vím to z vlastních zkušeností, bydlím cca 14 minut autem od Ostravy a vím , jaké drama je dostat se v pracovní… Číst vice »
Jak píšu výše, naprosto chápu, že někdo bydlí ve vesnici, odkud se jinak než autem dostává obtížně. To ale neznamená, že musí jet autem nutně celou cestu až do centra města, kam míří. Může klidně přestoupit na hromadnou dopravu cestou, někde, odkud už ta hromadná doprava jezdí často. Dnes tedy nejspíš na kraji města, do budoucna by bylo lepší, aby taková místa byla už před městem. Třeba díky tomu, že město a kraj budou radši pracovat na zlepšování příměstské dopravy, než na parkovacím domě pro úředníky vedle budovy krajského úřadu (omlouvaném tím, že tam občas zaparkují i ti, kdo přijedou… Číst vice »