Ostrava shání peníze na dalších pět tramvají od Škody, získala půl roku na rozmyšlenou
DPO hledá nové způsoby financování, na využití opce má čas do pololetí.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) se dohodl se Škodou Transportation na prodloužení opce na možnou objednávku dalších pěti tramvají Škoda 39T. Podle smlouvy má objednáno zatím 35 tramvají. Možnost vyčerpání opce původně uplynula na konci loňského listopadu.
Nově má podle podepsaného dodatku DPO čas objednat další tramvaje do konce června letošního roku. V textu smlouvy se uvádí, že DPO aktuálně „prochází procesem přehodnocování svých plánů v oblasti finančních zdrojů a potřebnosti zdrojů majetku“ a hledá možné zdroje spolufinancování, například z evropských fondů. „Dodatek byl uzavřen na prodloužení termínu možnosti doobjednat zbylých 5 vozidel z opce. Tím došlo k prodloužení možnosti – v případě potřeby a zajištění financování (např. spolufinancováním z dotace EU) -odebrat plné množství 40 vozů, které zprostředkovává uzavřená smlouva,“ řekla mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
DPO si původně u Škody objednal 30 vozidel, později využil opci na dalších pět kusů. Po městě zatím běží jen zkušební provoz kvůli schválení typu vozidla. „Dodávky tramvají budou zahájeny až na konci února 2022,“ dodala Šnoblová.
Kompletní dodávka 35 tramvají má být hotová na podzim letošního roku, DPO za ně zaplatí 1,8 miliardy korun. DPO si na zaplacení těchto tramvají musel vzít i úvěr.
Škodovácká tramvaj pro Ostravu je 100% nízkopodlažní, vybavená USB porty a plně klimatizovaná. Maximální provozní rychlost činí 80 km/h. Dalšími prvky ve vozidle jsou plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Rychlý nástup a výstup cestujících má umožnit pětice dvoukřídlých dveří. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 t, plně obsazeného pak i 56 t. Kapacita 39T v Ostravě je 60 míst k sezení a 140 ke stání.