Ostrava shání nové trolejbusy a autobusy za půl miliardy

Trolejbus 26Tr pro Ostravu. Autor: Škoda EleTrolejbus 26Tr pro Ostravu. Autor: Škoda Ele

Dopravní podnik Ostrava vypsal dvě velké zakázky na nové kloubové autobusy a dvanáctimetrové trolejbusy. Jejich celková hodnota dosahuje půl miliardy

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radovan Komínek

Kdy se dočkáme parciálního trolejbusu z Petřvaldu přes centrum Ostravy na hlavní nádraží tak, jak to jezdí prázdné z Ludvíka jako 101. Z Petřvaldu by to určitě jezdilo plnější, pokud by to nebylo znehodnoceno přestupem na Hranečníku.

PetrD

Podal jste podnět na DPO/KODIS ? Až budou další parciály, na lince 101 by se za hranečníkem mohly střídat trasy na Ludvíkova a Petřvald.

Jiří

Spis by to chtelo zaridit, aby taky neco jezdilo. Ted o prazdninach i ve vsedni den je kokikrat rychlejsi se presunout pesky, misto cekani nez vubec neco pojede nebo na ujety prestup! Je fajne mit nove busy, ale kdyz to jezdi v utery a v dubnu, tak to platici cestujici neoceni a radeji pojedou autem. A cernym pasazerum je jedno, jestli jedou novym nebo starym busem…

Petr plán

Jo v Moravskoslezském kraji se dějí věci. Teď se do důchodu posílaly ani ne 6 let staré autobusy kterým nic nebylo. Jen pííííp zastupitelé kteří nevědí co s penězma rozhodli že průměrný věk vozového parku bude 6 let tak je vyhodili. Chce se mi zvracet. Teď ještě nějaký Jakub Unucka prosazuje autobusy na vodík které jsou na ujetý kilometr 3x dražší než autobusy na zemní plyn ale ten magor chce být „ekologický“ tak prosazuje vodík :(. Pak že není na důchody když ti pošahaní politici takhle hospodaří s našimi penězi :(. PS: nemám auto a jezdím autobusy.

PetrN

To asi už ušetřili tolik miliard zrušením těch papírových jízdenek, jak tu nedávno tvrdili..Už je to tady 😀 …Ale teď vážně, mohli nám je poslat do Prahy místo SORek …

Marek

Jak už se dřív psalo, jde jim o ideálně kompletní přechod na CNG a elektřinu. I když někdy to není ideální, tak rychlá změna, tak na ulici je to konečně znát a chválím to. Kdyby ještě opravili několik cest, tak by ty busy nebyly tak rozvrzané. Jen tak dál. Stejně tak by mohli nějakým způsobem zvýhodnit taxíky na elektřinu, CNG či LPG, protože těch vykuchaných dieselů jezdí furt mraky.

Jiří Kocurek

CNG i LPG je značně zvýhodněněné už jen tím, že se neplatí spotřební daň tvořící cca 40 % ceny paliva. Počítám spotřební daň a DPH ze spotřební daně. Pak to těch 40 % vyjde.

Marek

Jistě, dále také neplatí silniční daň, ale vzhledem ke skladbě vozového parku taxislužeb se nejspíš víc vyplatí 1. či 2. generace Octavie TDi než tato na LPG/CNG.

Když jsme u zvýhodnění, myslím, že by stačilo postavit do roviny spotřební daně u benzinu a nafty. Věřím, že do roka bychom těchto aut moc neviděli.

Jiří Kocurek

Pro elektřinu platí totéž s malou poznámkou: A vyrobíte ji v Dětamorivcké uhelné elektrárně. Tj, přeneseně to jezdí na uhlí.

PetrD

EDĚ jede od požáru 2017 na ctvrtinovy výkon. I pri plném výkonu neutahne cely MSK. Navíc necuchate komín z metrovych vzdálenosti jako u motorovych silnicnich vozidel.

Marek

To některým nevysvětlíš. Navíc na výrobu benzínu a nafty podle některých není potřeba elektřina.

Honza

Jen né SOR, ale pokud se nepletu svého času byl DPO dodavatelem Solarisu do ČR. Pak to ale museli nějak ukončit (kvůli střetu u výběrovek).

Daniel Novák

Hlavně jste naházeli 3 miliardy do životaneschopného letiště a teď se divíte.

Libor

Zajímá mě zda si Solaris, jehož vozy mám jako cestující rád, uhájí své další působení v Ostravě, nebo zda uspěje někdo z dvojice Iveco a SOR.

Pražák

U těch trolejbusů je to asi jedno, Škoda to umí na všech třech Vámi zmíněných podvozcích

Libor

Předpokládám, že v trolejbusech nabídne Škoda to co vyjde ze specifikace nejlépe. Vzhledem k majetkové provázanosti se Sorem preferuje Škoda v poslední době karoserie SOR. Zajímavější to bude u autobusů.

Pražák

Však proto říkám, že je to jedno. Škoda (těžko se přihlásí i někdo jiný) jednak trolejbusy opravdu umí a jak říkáte, nabídne to co jim dle specifikace vyjde nejlépe. Jinak mezi Škodou a SOR žádné přímé majetkové propojení není, to propojení je tam spíše „fyzické“. A i přes to, hlavní podvozkovou platformou je stále Solaris. A to ať už finální vozidlo nese znak Škoda (pokud zakázku sehnali v Plzni), nebo Solaris (když ji sehnali Poláci). Ona nemalá část trolejbusů Solaris má elektrovýzbroj Škoda a osazení probíhá v Plzni. Krom toho ještě Solaris nabízí německou výzbroj a také polskou. Polská je… Číst vice »

noerf

Poslední větší výběrová řízení na kloubové autobusy vyhrál Sor. Iveco v ČR již moc kloubových autobusů nedělá.

Libor

To nevadí, do výběrového řízení Iveco rádo dodá kloubové vozy ze svého francouzského závodu. V Plzni i Olomouci jsou kloubové vozy posledních dodávek od Solarisu.