Autobusy Doprava ve městě Trolejbusy

Ostrava shání nové trolejbusy a autobusy za půl miliardy

Trolejbus 26Tr pro Ostravu. Autor: Škoda Ele
Trolejbus 26Tr pro Ostravu. Autor: Škoda Electric

Dopravní podnik Ostrava vypsal dvě velké zakázky na nové kloubové autobusy a dvanáctimetrové trolejbusy. Jejich celková hodnota dosahuje půl miliardy korun.

Zakázky zveřejnil DPO na profilu zadavatele. Výrazně větší je zakázka na autobusy, u kterých poptává celkem 37 kloubových autobusů o délce 18 metrů. její odhadovaná cena je 330 milionů korun. Mají mít pohon na stlačený zemní plyn CNG. „Tato vozidla by měla v následujících letech nahradit opotřebované naftové 18m busy typu Karosa a Solaris. Nasazování nových busů bude odpovídat současné výpravě uvedených vyřazovaných autobusů,” uvedl ředitel technického úseku DPO Martin Chovanec. Podle zadávací dokumentace má jít o autobusy o délce 17,5 – 19 metrů.

DPO vypsal současně i soutěž na dodávku dvanácti parciálních trolejbusů, které umožní jízdu mimo trolejové vedení. Odhadovaná hodnota zakázky je 168 milionů korun, mají zvládnout jízdu 12 kilometrů mimo trolejové vedení.

„Máme připraveno postupné zavádění trolejbusů v síti DP0 I jejich umístění na trasy i s úpravou linkového vedení. Vzhledem k tomu, že proces schválení linkového vedení pro parciální trolejbusy bude ukončen až následně po ukončení procesu výběrového řízení, nemůžeme v této chvíli sdělovat další podrobnosti,” dodal Chovanec. Zakázka na trolejbusy je rámcová, nezavazuje k odběru všech vozidel.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Radovan Komínek
Host
Radovan Komínek

Kdy se dočkáme parciálního trolejbusu z Petřvaldu přes centrum Ostravy na hlavní nádraží tak, jak to jezdí prázdné z Ludvíka jako 101. Z Petřvaldu by to určitě jezdilo plnější, pokud by to nebylo znehodnoceno přestupem na Hranečníku.

PetrD
Host
PetrD

Podal jste podnět na DPO/KODIS ? Až budou další parciály, na lince 101 by se za hranečníkem mohly střídat trasy na Ludvíkova a Petřvald.

Jiří
Host
Jiří

Spis by to chtelo zaridit, aby taky neco jezdilo. Ted o prazdninach i ve vsedni den je kokikrat rychlejsi se presunout pesky, misto cekani nez vubec neco pojede nebo na ujety prestup! Je fajne mit nove busy, ale kdyz to jezdi v utery a v dubnu, tak to platici cestujici neoceni a radeji pojedou autem. A cernym pasazerum je jedno, jestli jedou novym nebo starym busem…

Petr plán
Host
Petr plán

Jo v Moravskoslezském kraji se dějí věci. Teď se do důchodu posílaly ani ne 6 let staré autobusy kterým nic nebylo. Jen pííííp zastupitelé kteří nevědí co s penězma rozhodli že průměrný věk vozového parku bude 6 let tak je vyhodili. Chce se mi zvracet. Teď ještě nějaký Jakub Unucka prosazuje autobusy na vodík které jsou na ujetý kilometr 3x dražší než autobusy na zemní plyn ale ten magor chce být „ekologický“ tak prosazuje vodík :(. Pak že není na důchody když ti pošahaní politici takhle hospodaří s našimi penězi :(. PS: nemám auto a jezdím autobusy.

PetrN
Host
PetrN

To asi už ušetřili tolik miliard zrušením těch papírových jízdenek, jak tu nedávno tvrdili..Už je to tady 😀 …Ale teď vážně, mohli nám je poslat do Prahy místo SORek …

Marek
Host
Marek

Jak už se dřív psalo, jde jim o ideálně kompletní přechod na CNG a elektřinu. I když někdy to není ideální, tak rychlá změna, tak na ulici je to konečně znát a chválím to. Kdyby ještě opravili několik cest, tak by ty busy nebyly tak rozvrzané. Jen tak dál. Stejně tak by mohli nějakým způsobem zvýhodnit taxíky na elektřinu, CNG či LPG, protože těch vykuchaných dieselů jezdí furt mraky.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

CNG i LPG je značně zvýhodněněné už jen tím, že se neplatí spotřební daň tvořící cca 40 % ceny paliva. Počítám spotřební daň a DPH ze spotřební daně. Pak to těch 40 % vyjde.

Marek
Host
Marek

Jistě, dále také neplatí silniční daň, ale vzhledem ke skladbě vozového parku taxislužeb se nejspíš víc vyplatí 1. či 2. generace Octavie TDi než tato na LPG/CNG.

Když jsme u zvýhodnění, myslím, že by stačilo postavit do roviny spotřební daně u benzinu a nafty. Věřím, že do roka bychom těchto aut moc neviděli.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pro elektřinu platí totéž s malou poznámkou: A vyrobíte ji v Dětamorivcké uhelné elektrárně. Tj, přeneseně to jezdí na uhlí.

PetrD
Host
PetrD

EDĚ jede od požáru 2017 na ctvrtinovy výkon. I pri plném výkonu neutahne cely MSK. Navíc necuchate komín z metrovych vzdálenosti jako u motorovych silnicnich vozidel.

Marek
Host
Marek

To některým nevysvětlíš. Navíc na výrobu benzínu a nafty podle některých není potřeba elektřina.

Honza
Host
Honza

Jen né SOR, ale pokud se nepletu svého času byl DPO dodavatelem Solarisu do ČR. Pak to ale museli nějak ukončit (kvůli střetu u výběrovek).

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Hlavně jste naházeli 3 miliardy do životaneschopného letiště a teď se divíte.

Libor
Host
Libor

Zajímá mě zda si Solaris, jehož vozy mám jako cestující rád, uhájí své další působení v Ostravě, nebo zda uspěje někdo z dvojice Iveco a SOR.

Pražák
Host
Pražák

U těch trolejbusů je to asi jedno, Škoda to umí na všech třech Vámi zmíněných podvozcích

Libor
Host
Libor

Předpokládám, že v trolejbusech nabídne Škoda to co vyjde ze specifikace nejlépe. Vzhledem k majetkové provázanosti se Sorem preferuje Škoda v poslední době karoserie SOR. Zajímavější to bude u autobusů.

Pražák
Host
Pražák

Však proto říkám, že je to jedno. Škoda (těžko se přihlásí i někdo jiný) jednak trolejbusy opravdu umí a jak říkáte, nabídne to co jim dle specifikace vyjde nejlépe. Jinak mezi Škodou a SOR žádné přímé majetkové propojení není, to propojení je tam spíše „fyzické“. A i přes to, hlavní podvozkovou platformou je stále Solaris. A to ať už finální vozidlo nese znak Škoda (pokud zakázku sehnali v Plzni), nebo Solaris (když ji sehnali Poláci). Ona nemalá část trolejbusů Solaris má elektrovýzbroj Škoda a osazení probíhá v Plzni. Krom toho ještě Solaris nabízí německou výzbroj a také polskou. Polská je… Číst vice »

noerf
Host
noerf

Poslední větší výběrová řízení na kloubové autobusy vyhrál Sor. Iveco v ČR již moc kloubových autobusů nedělá.

Libor
Host
Libor

To nevadí, do výběrového řízení Iveco rádo dodá kloubové vozy ze svého francouzského závodu. V Plzni i Olomouci jsou kloubové vozy posledních dodávek od Solarisu.

Partneři



CSCARGO
RSD