Ostrava šetří kapacity, výluku pokrývají i soukromníci, pro DPO jezdí Z-Group bus
Externí dopravce má DPO šetřit kapacity vlastních řidičů.
Poprvé pomáhají Dopravnímu podniku Ostrava (DPO) při tramvajové výluce soukromí autobusoví dopravci. Děje se tak během výluky v Místecké ulici.
„Výluky s sebou nesou zvýšené nároky na kapacitu autobusového provozu. Protože je pro nás v DPO klíčová právě spolehlivost provozu, kterou našim cestujícím chceme zajistit za každých okolností, přistoupili jsme v případě výluky na ul. Místecká k posílení náhradní dopravy dalším dopravcem. Ten nabízí autobusy i s řidiči a není tak vytvářen tlak na naše kapacity řidičů autobusů,“ řekla mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
Část výluky tak pokrývá společnost Z-Group bus a. s. za jehož služby zaplatil dopravní podnik skoro 2 miliony korun. „Za tuto cenu musí zasmluvněný dopravce najet celkem 36 582 vozových km. To znamená, že 1 vozový kilometr dopravce vyjde Dopravní podnik Ostrava a. s. na 52 Kč,“ upozornil server mhd-ostrava.cz.
Cestující se tak mohou na výlukových trasách setkat s autobusy Iveco Crossway nebo SOR CNG 12.
V Ostravě došlo na začátku října k zahájení velké, téměř měsíc trvající výluky. Po jejím skončení by se měla zrychlit jedna z páteřních tramvajových tratí. Ta spojuje sídliště Hrabůvka a Dubina s centrem města. Část linek je v současnosti odkláněna přes Vítkovice.