Ostrava ruší soutěž na velkokapacitní tramvaje, bude shánět peníze
Tramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Termín vypsání nové soutěže není zatím jasný.
Nevi někdo jaký model chtěl dát Stadler?
Zasvěcené informace k tomuto „výběrovému řízení“, kouzlení s kritérii hodnocení a jejich váhou (tak aby to vyšlo správně) docela pěkně vysvětluje článek serveru „Československý dopravák“.
https://www.cs-dopravak.cz/ostrava-zrusila-zakazku-na-velkokapacitni-tramvaje/
A proč Stadler nedál více na ceně a meně na udržbě?
Třeba proto, že to prostě ekonomicky nevycházelo?
Když do údržby musíte započítat dopravu tramvají na návěsu, a musíte zázemí pro údržbu vybusovat od nuly, tak to ty prachy prostě stojí.
To je v článku, na který jsem dával odkaz, vysvětleno přesně tak, jak píšete.
Stačilo by, kdyby si pan Permoník článek prostě jen přečetl, pak by neměl důvod se doptávat…
Permonik jsi ten članek přečetl a spočital ceny.
U obou firem totiž cena za tram+ udržbu vyjde stejně (plus minus, rozdíl byl 1214,- Kč na vůz).
Takže kdyby Stadler dál nižší částku za udržbu a vyšší za tram. Dostál by stejně ale vyhrál by bez nějakých okolku.
A hele, ze by uz konecne dostali pres prsty se zadavanim soutezi na miru Skodovce? 😀
Kéž by, ale tak to zcela jistě není
Jj, co zaseli prodejem dílen, teď sklízí na vysokých cenách od jediného možného dodavatele…. 🙁
A to jim JSV nedá slevu ? Aby si to pak vybral na údržbě ?
Tak bude vypadat příští VŘ, teď to udělali tak, že porazili cenu za údržbu, která měla větší váhu, a přiřadili to k ceně za vůz. Příště to udělají obráceně a ono to půjde 😀
No jo, pan Morys, to je v Ostravě už legenda…
Dneska jsem brouzdal centrem a tramvaje jezdi polo prazdne… nespechal bych s nakupem. ale chapu.. clovek nechce videt v centru ty hlucne sroty… ale aspon kolemdouci slysi ze jede lokajka… hehehe tramvaje ma ostrava dobry… vzdycky mela…
to by museli vyřadit Vária a to bohužel nehrozí.
A co je na Variích špatné? Například v porovnání s T6A5 nebo Kačenami, které tu v ČR pořád ještě v docela slušných počtech jezdí??
Vydávají hrozné zvuky!
Varia mají jeden malý ale podstatný a to že v podstatě nemají regulaci brzd co vede k vytváření plošek na kole (obutí kol). S tím přichází sekundární problém kdy vibrace od podvozků se roznáší skeletem celého vozů.
Tos asi brouzdal někde kolem oběda ne? Během špičky tramvaje opravdu nejezdí poloprázdné
A proto tak dlouho vyhodnocovali VR? A teď to shodili na peníze? Nerozumím… Kéž by se našel novinář, který by si dal práci a poskládal vyjádření DPO za posledních deset let… docela korouhlička.
A to se tu šušká o dalším odprodeji pozemku DPO v Martinově Škodovce (depozitář historických vozidel). Doufám, že to město stopne. Že už pochopili, že to je hloupost za par šupu prodávat lukrativní pozemky…
https://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/komercni/ostrava-martinov-k-turkovu/1320482124#img=0
Vedle se prodává pozemek, proč si jej nekoupí? Ty dílny koupili opravdu za pakatel…
Teď se diví, že budou platit za údržbu těžké prachy…
To je tak, když se prodají ústřední dílny, a pak se nákup prodraží o fullservis.
No nevím… naopak si říkám, že by se Ostrava měla pokusit z evropských dotací vyždímat co jde, právě proto, že v dalším období bude na takové projekty výrazně méně prostředků. A i kdyby EU neproplatila ani halíř, pořád se vyplatí investovat do infrastruktury včetně nových vozů.
Problém je, že tím neustálým čerpáním dotací se vytváří solidní problém do budoucna, protože na dotovaných vozidlech není moc co odepisovat.
Ještě větší problém je že mnohé dopravní podniky přestávají být bez dotací schopný nakupovat nová vozidla, zářným příkladem je ten brněnský.
A čím déle budou nakupovat čistě za dotace, tak tím to bude horší 🙂
Zvláštní je ze se pan Moris mluvil něco o zrušení spřažených souprav
A přesto jsou k vidění denne, a to ne jen Varia, ale hlavne modernizace T3
Ještě není ani kompletní náhrada za T3 a chteli KT8 které částečně nízkopodlažní jsou dávat pryč
Zrovna dneska něco po poledni jsem jel z Přívoza do Hrabůvky soupravou z vozů T3
Ten už toho naplácal …
Tak hlavně má hračky, jako dva patrové busy, antikolizní systémy a touží po busech na vodík.
Ze peníze rozfrncali je poznat na mnoha drobnostech, jako třeba zaryté mlčení kolem dříve slíbené stavby tramvajové smyčky pod Ostravským hradem.
Nebyla ta smyčka nahodou zrušená z jiných důvodu.
Kromě PR akcí (tratě na 80km/h s úsporou několik sekund, pokud jede ta správná tramvaj; „ostravské metro“; tyrkysové cokoliv) a fantazmagorických nákupů hraček (viz výše), co vlastně udělal?
Ty traťě na 80km/h jsou super. Díky tomu zrychlení to spadlo do dotačního programu, a byly na to peníze.
Kdyby rychlost nezvyšovali, dotaci nedostano u a svršek by se opravoval až někdy jindy.
Nesmyslnost výše uvedeného pak nejde přičíst k tíži lidem z DPO a Ostravy,. naopak je třeba je pochválit, že se v dotačním systému zorientovali natolik, žeto dovedli využít.
Tak jistě, když Škodě město prodalo servisní zázemí, to se to dává lepší cena…