Ostrava ruší soutěž na velkokapacitní tramvaje, bude shánět peníze

Tramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýTramvaje Dopravního podniku Ostrava (DPO) na ostravském hlavním nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Termín vypsání nové soutěže není zatím jasný.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Permonik

Nevi někdo jaký model chtěl dát Stadler?

Pavel Vavříček

Asi ten, co se teď dodává do Sarajeva neboli Tango NF3

Karl vB.

Zasvěcené informace k tomuto „výběrovému řízení“, kouzlení s kritérii hodnocení a jejich váhou (tak aby to vyšlo správně) docela pěkně vysvětluje článek serveru „Československý dopravák“.
https://www.cs-dopravak.cz/ostrava-zrusila-zakazku-na-velkokapacitni-tramvaje/

Permonik

A proč Stadler nedál více na ceně a meně na udržbě?

Jenki

Třeba proto, že to prostě ekonomicky nevycházelo?

Když do údržby musíte započítat dopravu tramvají na návěsu, a musíte zázemí pro údržbu vybusovat od nuly, tak to ty prachy prostě stojí.

Karl vB.

To je v článku, na který jsem dával odkaz, vysvětleno přesně tak, jak píšete.
Stačilo by, kdyby si pan Permoník článek prostě jen přečetl, pak by neměl důvod se doptávat…

Permonik

Permonik jsi ten članek přečetl a spočital ceny.

U obou firem totiž cena za tram+ udržbu vyjde stejně (plus minus, rozdíl byl 1214,- Kč na vůz).

Takže kdyby Stadler dál nižší částku za udržbu a vyšší za tram. Dostál by stejně ale vyhrál by bez nějakých okolku.

Jirka

A hele, ze by uz konecne dostali pres prsty se zadavanim soutezi na miru Skodovce? 😀

Vojtěch

Kéž by, ale tak to zcela jistě není

Pavel Vavříček

A to se pomalu prý blíží i konec životnosti Aster a Inekonů a za ty by se měla brzy též vymyslet náhrada. Prý by to mělo být v mezi lety 2027 až 2030.

Jirka

Jj, co zaseli prodejem dílen, teď sklízí na vysokých cenách od jediného možného dodavatele…. 🙁

PvvS

A to jim JSV nedá slevu ? Aby si to pak vybral na údržbě ?

Vojtěch

Tak bude vypadat příští VŘ, teď to udělali tak, že porazili cenu za údržbu, která měla větší váhu, a přiřadili to k ceně za vůz. Příště to udělají obráceně a ono to půjde 😀

Aaa

No jo, pan Morys, to je v Ostravě už legenda…

Panakis

Dneska jsem brouzdal centrem a tramvaje jezdi polo prazdne… nespechal bych s nakupem. ale chapu.. clovek nechce videt v centru ty hlucne sroty… ale aspon kolemdouci slysi ze jede lokajka… hehehe tramvaje ma ostrava dobry… vzdycky mela…

den

to by museli vyřadit Vária a to bohužel nehrozí.

SYN

A co je na Variích špatné? Například v porovnání s T6A5 nebo Kačenami, které tu v ČR pořád ještě v docela slušných počtech jezdí??

vagonář

Vydávají hrozné zvuky!

Luděk

Varia mají jeden malý ale podstatný a to že v podstatě nemají regulaci brzd co vede k vytváření plošek na kole (obutí kol). S tím přichází sekundární problém kdy vibrace od podvozků se roznáší skeletem celého vozů.

Filip

Tos asi brouzdal někde kolem oběda ne? Během špičky tramvaje opravdu nejezdí poloprázdné

Lojza

A proto tak dlouho vyhodnocovali VR? A teď to shodili na peníze? Nerozumím… Kéž by se našel novinář, který by si dal práci a poskládal vyjádření DPO za posledních deset let… docela korouhlička.

A to se tu šušká o dalším odprodeji pozemku DPO v Martinově Škodovce (depozitář historických vozidel). Doufám, že to město stopne. Že už pochopili, že to je hloupost za par šupu prodávat lukrativní pozemky…

https://www.sreality.cz/detail/prodej/pozemek/komercni/ostrava-martinov-k-turkovu/1320482124#img=0

Vedle se prodává pozemek, proč si jej nekoupí? Ty dílny koupili opravdu za pakatel…

Teď se diví, že budou platit za údržbu těžké prachy…

Ondra K.

To je tak, když se prodají ústřední dílny, a pak se nákup prodraží o fullservis.

Lukáš Kníže

No nevím… naopak si říkám, že by se Ostrava měla pokusit z evropských dotací vyždímat co jde, právě proto, že v dalším období bude na takové projekty výrazně méně prostředků. A i kdyby EU neproplatila ani halíř, pořád se vyplatí investovat do infrastruktury včetně nových vozů.

Poskok

Problém je, že tím neustálým čerpáním dotací se vytváří solidní problém do budoucna, protože na dotovaných vozidlech není moc co odepisovat.

Marek Kubík

Ještě větší problém je že mnohé dopravní podniky přestávají být bez dotací schopný nakupovat nová vozidla, zářným příkladem je ten brněnský.

Poskok

A čím déle budou nakupovat čistě za dotace, tak tím to bude horší 🙂

Avlaky

Zvláštní je ze se pan Moris mluvil něco o zrušení spřažených souprav

A přesto jsou k vidění denne, a to ne jen Varia, ale hlavne modernizace T3

Ještě není ani kompletní náhrada za T3 a chteli KT8 které částečně nízkopodlažní jsou dávat pryč

Halamus

Zrovna dneska něco po poledni jsem jel z Přívoza do Hrabůvky soupravou z vozů T3

Pavel Vavříček

Nakonec se spřažené soupravy nezruší. Protože 63 vozů VarioLF je fakt moc na provoz v sólech. Navíc se zrušilo i Ostravské metro, protože furt tam bylo moc přestupu. A je pravdou, že měly skončit dřív KT8 než T3R.P.

Jméno.m

Ten už toho naplácal …

Halamus

Tak hlavně má hračky, jako dva patrové busy, antikolizní systémy a touží po busech na vodík.
Ze peníze rozfrncali je poznat na mnoha drobnostech, jako třeba zaryté mlčení kolem dříve slíbené stavby tramvajové smyčky pod Ostravským hradem.

Pavel Vavříček

Vodík nakonec nebude. To je fakt drahé. Nebudou jak vozy, tak ani plnička.

Permonik

Nebyla ta smyčka nahodou zrušená z jiných důvodu.

Pezos

Kromě PR akcí (tratě na 80km/h s úsporou několik sekund, pokud jede ta správná tramvaj; „ostravské metro“; tyrkysové cokoliv) a fantazmagorických nákupů hraček (viz výše), co vlastně udělal?

Kicruj

Ty traťě na 80km/h jsou super. Díky tomu zrychlení to spadlo do dotačního programu, a byly na to peníze.

Kdyby rychlost nezvyšovali, dotaci nedostano u a svršek by se opravoval až někdy jindy.

Nesmyslnost výše uvedeného pak nejde přičíst k tíži lidem z DPO a Ostravy,. naopak je třeba je pochválit, že se v dotačním systému zorientovali natolik, žeto dovedli využít.

jva

Tak jistě, když Škodě město prodalo servisní zázemí, to se to dává lepší cena…