Ostrava otevřela plochu za 35 milionů pro výcvik a testování motorkářů

Plocha pro výcvik motocyklistů v Ostravě. Pramen: Město OstravaPlocha pro výcvik motocyklistů v Ostravě. Pramen: Město Ostrava

Plocha bude v provozu celoročně a poslouží také motorkářům, kteří už řidičský průkaz mají, ale chtějí se zdokonalit.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adamgolias

No tak by jim mohli v ramci vycviku zopakovat jak se pisou cisla. Padesatka opravdu nema dve nuly.

Jiří Kocurek

A že červená se neprojíždí…

Georg

tech 35 mega, neni to jako trochu moc?

Frantisek

No co, investice do další vytápěcí plochy (ohřevem i odtokem), neberte to. 🙂

Roman Soudný

Návštěva polygonu by měla být povinná v rámci výcviku bez ohledu na kategorii vozidla. Je alarmující, kolik řidičů absolutně netuší co má dělat, když se dostanou do krizové situace.

Paja

To máte sice pravdu, ale tohle není o krizových situacích. Vzdor tomu co tvrdí pan náměstek o výcviku na skupinu A, tak právě motorky, resp. jejich výcvik v autoškolách je dnes na nejvyšší úrovni, protože musí prokázat, že motorku ovládají a umí s ní brzdit (slalom mezi kužely, osmičky, brždění z určité rychlosti před překážkou, vyhýbací manévr). To je jednoznačně správně. Co správně není je to, že se nic neudělalo s výcvikem na skupinu B, kde autoškoly produkují řidiče, kteří se sice umí rozjíždět a teoreticky zvládají křižovatky, ale auto umí ovládat jen velmi omezeně, nikdy nejeli v dešti, nikdy… Číst vice »

David

Jo, bezpečnostní, regulovany …všechno super, ale řidičák na motorku pak stojí 21k jako u auta. To v pomeru k ceně nový motorku a to, ze je často jen konicek danou kategorii skoro zabilo.

Navíc to porad neresi to, ze pak někdo jede kilo+ ve městě a auto mu nedá prednost, protože ho nemelo šanci vidět.

Otakar

A? On je řídičský průkaz (nejen na motorku) právo, ne povinnost. Celkově jsou ŘP moc levné, pak to lidé berou jako něco samozřejmého a dělá to kde kdo. A na silnicích to podle toho vypadá.

Klidně, ať ŘP na motorku stojí 30 tisíc. Aspoň se vytřídí lidi, kteří to opravdu chtějí a ti, kteří by dělali bordel a chovali se nebezpečně.

Stejně tak bych zavedl pravidelné školení řidičů na B, třeba v intervalu 1x za 5 let, aby se vytřídili lidi, kteří to získali omylem (rok zpátky ještě šlo opakovat zkoušku >3x).

Roman Soudný

Pravidelná školení bych jednoznačně podpořil. Minimálně z teorie, protože legislativa se neustále upravuje a co platilo před rokem už může být úplně jinak. Ono by pro začátek úplně stačilo, kdyby se v rámci obnovení platnosti té kartičky muselo na krátký test z toho nového.

Jiří Kocurek

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/historie

56 verzí, x 6 milionů držitelů, to máte 336 milionů přezkoušení, 336 milionů člověkohodin.

Někdo je tady pračtěný.

Roman Soudný

Jakejch 336 milionů přezkoušení? Jestli je 6 milionů držitelů, tak stačí přezkoušet 2300 lidí denně a je klid.

Vít Jůza

Reagujete špatně na jen nedůsledné návrhy na přezkoušení aspoň po pěti nebo deseti letech, nikoli důsledně před každou změnou. Zásadní chyba je samozřejmě, že se to tak často mění..

Frantisek

Myslíte si, že finanční možnosti vypovídají o zodpovědnosti absolventa a zájmu o řízení?

Otakar

Finanční možnosti vedou k tomu, že si člověk 3x rozmyslí, zda danou věc chce a zda pro ni má využití a více si to promyslí.

Jiří Kocurek

První odkaz, 12.000 Kč za velké A. Což není žádná raketa. Máš v tom i jízdy a pojištění… doufám!

Veronika

Řidičský průkaz se pravidelně obnovuje po 10ti letech – a při této výměně by měl být držitel průkazu min proškolen, ne-li vyzkoušen z Pravidel silničního provozu.