Cau to je horš podobné jak vychcanost vs Zlíně kdy manažeři zavedli letní provoz na celý rok .Propustily půlku lidí jízdné lidem nechali tak .A Těd válí lži že mají ztráty až 20 mil .Jejich chyba nechal bych je zavřít za podporu epidemie a o hospodaření se baví ani nebudu.Jsou to darebáci.!!!!Co jezdí já v jeapu.!!!!
Zdeněk
3 let
Heh, oni už fakt neví, jak lidi přinutit jezdit autem 🙂
Na sedumnastku se na svinově už tak čekalo 20 minut i ve všední den k večeru, protože když člověk přijel pendolinem, tak mu před nosem zrovna ujela a další za 20 minut i před covidem. Tak to ještě krouhněte, aby se nedalo jet ani 7 a mhd pápá. Kdo chce kam, pomozme mu tam a zase nezapomeňte na nový rok potichu zdražovat 😉
Novotny
3 let
At to omezi uplne a jezdi jen klicove linky po te 16te hodine do odvolani. Aspon se usetri za provoz. Finance se stejne moc neusetri a lidi se budou mackat o to vice.
Kevis
3 let
Pak ještě existovalo vážení, které jsme na autobuse neměli,u nás to byly čidla nad dveřmi. Ovšem ani ten nedokázal měřit dobře, jelikož stačí hodně obézní a už ho bude počítat jako 2 štíhlé a 2 menší děti jako jednoho. Nejpřesnější měření bylo prostě zaplatit studenty, kteří se buď vozili na lince a počítali,nebo byli na některých zastávkách. Ovšem zase záleželo,jak poctivě to psali.
Jak jsem dělal v DPO, měl jsem štěstí mít v autobuse namontovaný „spolehlivý“ měřící systém na sčítání cestujících,kolik jich nastoupilo a vystoupilo. Když jsem přijel na konečnou s úplně prázdným autobusem,ukazoval mi, že mám ve vozidle ještě 7 cestujících. Ne a ne je tam však najít. No,jetli je nyní ještě tak spolehlivý po několika letech, to se pak nedivím. 😀
Mínusy to nepočítalo. Ale systém dokázal počítat jen když do autobusu nastupovali či vystupovali po jednom. Když najednou do dveří vlezli 2 a více cestujících, už to nezvládal. Byla to pro něj prostě vyšší matematika.
Ještě musím dodat, že pak na to přijeli odborníci, snažili se ty čidla seřídit, což se stejně nepovedlo. Tak po čase nám to vypli na displeji, aby jsme nemohli vidět ty nesmysly,co nám to ukazovalo. Tudíž jsme už pak nemohli říkat, že jsou to zbytečně vyhozené peníze, jelikož už jsme neměli přehled,zda to dobře funguje.
Ovšem i tak jsme byli nespokojení, jelikož nám kvůli tomu co chvíli brali autobus na měření na jiné linky a my museli jezdit s jinými vraky,teda autobusy
Dopravak
3 let
Ano, shlukování lidi v epidemii a dodržování rozestupů docílíme ubranim spojů. Děkujeme Danieli, jsi borec a top manažer!
jan
3 let
Měly se dávno zrušit modré zony. Nemocnice praskaji ve švech v jiných krajích. Nedělá se nic jiného než kovid. Ani rakovina. Spousta lidí a služeb trčí v lockdownu služeb.
A regionální politici upřednosťňují svou kasičku.. A vylidňování center. To že jim díky ekonomické katastrofě klesnou příjmy z daní jim jaksi asi nedochází..
Zdrasa
3 let
No konečně alespoň někde uvažují logicky. Když výrazně klesnou počty cestujících, nedává smysl zajišťovat stejnou kapacitu a vyhazovat peníze do vzduchu. Oni pak budou chybět jinde.
To třeba takový Ústecký kraj rád vypravuje poloprázdné busy a vlaky v době, kdy poptávka není, aby pak mohl škrtat velké objemy dopravy na dobu, kdy by situace už měla být lepší včetně poptávky…
Podobne se na podzim omezily a kratily vlaky. A kdyz to po par tydnech prestalo lidi bavit tak jezdily narvany. Vratit to neslo protoze oficialne byl furt zakaz vychazeni a nic se nezmenilo. Jenom lidi se jim nato vypr*li a vratili se do vlaku. Nejpozdej na konci mesice se stane totez i letos bez ohledu na to jestli to zrusi nebo nechaji v platnosti.
Holt je třeba koncentraci cestujících osekáním jízdních řádů ve vozidlech hromadné dopravy zvýšit, aby se s ní cestující báli cestovat a jejich koncentrace se zase snížila. Děj se bude samozřejmě opakovat. Jestli mělo něco z epidemiologických důvodů zůstat téměř nedotčeno, tak je rozsah hromadné dopravy. A nad redukcemi se zamyslet a provést je až potom, co se situace vrátí do normálu. Díky covidu prováděné redukce se měly týkat spojů, které rozváží po půlnoci opilce domů a omezení počtu spojů po deváté večerní.
Petr
3 let
Tak tohle v Praze asi nehrozí, když teď lidem zakázali opouštět město. Před chvílí jsem jel z Veleslavína slušně obsazeným áčkem, v centru už bylo vysloveně narvané. Z Flory pak na Ohradu tramvají, kde jsem musel stát ve dveřích. Do minulého víkendu měl člověk v MHD mimo špičky, a obzvlášť o víkendech, leckdy vagon pro sebe. Že bych musel stát, to se mi nestalo asi od Adventu.
Na druhou stranu, ne všechno je teď plné. Šel jsem se projít v pátek v odpolední špičce okolo trati v Klánovicích. Ty Dvojelefanty, co vyjížděly z Prahy vozily jen vzduch. Opravdu nemusely být dvojité.
To, že šel někdo podél trati neznamená, že Prahu opustil. Většina Klánovického lesa je na území Prahy, hranice se Středočeský krajem je přesně v místě podchodu kterým prochází zelená a červená TZ.
Takže pokud tím podchodem procházím na jeho správné straně a vracim se na druhé straně trati zpátky, tak je vše v pořádku a žádnou hranici okresů nepřekračuji.
Operativni (a velky duraz na slovo OPERATIVNI) kraceni souprav je zcela v poradku. Jenomze kazdy kdo by v tehle republice chtel docasne kratit soupravy chape ze to tak bude jezdit docasne nafurt i kdyz budou vlaky natriskany.
To jsou prave ti kriklouni co v zajmu uspor brani navrat na predchozi uroven. Pri dalsim snizeni uz si odpovedny osoby sakra rozmysli jestli pustit nejaky „zbytecny“ kapacity ze svych ruk.
Takze se jezdi zbytecne. Protoze vsichni chapu ze co pusti uz zpatky nedostanou. At zije setreni po tisicovkach rozhazovani po miliardach!!!!
Martin
3 let
A jak se dopady lockdownu projevily na cenách jízdného?
Zatim nijak. Ale kdyz se zaclo setrit s vodou tak zdrazila.
Vectron
3 let
proč neřeknou,že je to tím,že zdražily jízdné.Promiňte, ale dát i za jednu zastávku(do 10 min)18,-Kč.Mě se po Ostravě vůbec nevyplatí jezdit MHD,pouze autem…a nejsem sám,slyším to od hodně lidí.Tak omezte provoz no…
Přesně tak. A hlavně to dementní odbavení….. Kdo přesedá mezi dvěmi dopravci….je to úplně zabité…. Integraci dovedli tak daleko, že i já MHD vzdal a předsedal na indiv.dopravu….. navíc tam.kde dojedu za 17 min autem, to MHD je nekdy 75-90 minut…..(čistá jízdní doba cca 24 minut, ale když vám to dvakrát těsně ujede pro intervalu 20 minut…..)
Ale tak když Daniel ví, jak to funguje skvěle v Londýně…. tak jo no. Škoda že nedojizdi a řádně neplatí MHD i on, třeba by zmenil názor…. A linka 8 co má 6 různých tras….to musel být pane mejdan to vymyslet
Ta trasa až na 2 zastávky je stejná, to se snad mají kratší vložené spoje, případně zátahy do/z vozoven číslovat jinou linkou? V případě metra existuje snad linka G, která by jela jen do Kačerova?
No smyslem cislovani linek kdysi bylo aby clovek vedel ze kdyz prijede jeho cisla tak dojede kam chtel. Pokud musim studovat kam jede konkretni cislo linky tak to cislo nemusi mit zadny.
Alternativa davat za cislo jeste pismeno je dost krkolomna. Pokud chcete delat stejny cislo tak jim dejte cislo 100-150 a reknete ze prvni cislo je cislo linky a zbyly dve urcuji kam jede.
Dokonce bych se nebal v takovem pripade zavest jednu linku pro celou ostravu:-).
Úmyslně budu argumentovat proti, takže také s trochou demagogie.
Na krátké trasy do 10 minut se auto vůbec nevyplatí, cena auta cca 200 tisíc a výše, plus další náklady, PHM, pojištění…
Jinak za spoustu služeb zaplatíte za jednotku několikanásobek, pokud službu málo využíváte. Pokud si koupíte za 500 Kč 30 denní ODISku, tak pokud budete jezdit 25 dnů 2×20 minut (do práce a zpět plus nějaký ten víkendový nákup), tak to dělá 50 haléřů za minutu.
Asi záleží, odkud kam těch 10 minut jedete a jak je počítáte.
Pokud jste ze starého Svinova a chcete třeba na zábřežské obchodní centrum, MHD je to asi 25 minut s mimoúrovňovým přestupem na svinovských mostech.
Autem je to 8 minut podle mapy.cz
Pokud tam jezdíte občas, čert to vem, ale pokud tam musíte každý den, třeba jako zaměstnanec, tak už je to docela rozdíl.
Skuste dat ine parametre. Napr. kupite 5 rocne auto za 150 tisic. Na spoj cakate 30 minut, kym nieco pride. Mate pravidelnu cinnost od-do a ten cas nemozete upravit. Spoj vam ide 20 minut, lebo nejde najoptimalnejsou trasou, autom to urobite za 10 min. Takze je len otazka, ako si vazite svojho volneho casu.
Ano máte pravdu v tom, že MHD po Ostravě na krátké vzdálenosti je předražená například oproti autobusům na příměstu, které jezdí za 10 korun vzdálenost kilometr, ale musíte počítat s tím, že je to spíš motivace k tomu chodit pěšky. Pokud průměrně na zastávce čekáte na spoj tři minuty tak za tři minuty a minutu jízdní dobu je možné dojít pěšky k další zastávce a udělat něco pro zdraví. Jestli jednu zastávku jezdíte autem, které vyjde pořízení, provoz a údržba mnohonásobně dráž tak je mi vás líto.
Preco nie. Zoberte si ze mate pesi k zastavke 5 minut, na zastavke cakate 3 minuty. Spoj vas vezie dajme tomu 1 minutu a znovu zo zastavky to mate 5 minut pesi do ciela a nebodaj potrebujete zobrat nejake veci. Este sa Vam zda ist MHD take vyhodne ?
15:35 je po 16 hodině?
Cau to je horš podobné jak vychcanost vs Zlíně kdy manažeři zavedli letní provoz na celý rok .Propustily půlku lidí jízdné lidem nechali tak .A Těd válí lži že mají ztráty až 20 mil .Jejich chyba nechal bych je zavřít za podporu epidemie a o hospodaření se baví ani nebudu.Jsou to darebáci.!!!!Co jezdí já v jeapu.!!!!
Heh, oni už fakt neví, jak lidi přinutit jezdit autem 🙂
Na sedumnastku se na svinově už tak čekalo 20 minut i ve všední den k večeru, protože když člověk přijel pendolinem, tak mu před nosem zrovna ujela a další za 20 minut i před covidem. Tak to ještě krouhněte, aby se nedalo jet ani 7 a mhd pápá. Kdo chce kam, pomozme mu tam a zase nezapomeňte na nový rok potichu zdražovat 😉
At to omezi uplne a jezdi jen klicove linky po te 16te hodine do odvolani. Aspon se usetri za provoz. Finance se stejne moc neusetri a lidi se budou mackat o to vice.
Pak ještě existovalo vážení, které jsme na autobuse neměli,u nás to byly čidla nad dveřmi. Ovšem ani ten nedokázal měřit dobře, jelikož stačí hodně obézní a už ho bude počítat jako 2 štíhlé a 2 menší děti jako jednoho. Nejpřesnější měření bylo prostě zaplatit studenty, kteří se buď vozili na lince a počítali,nebo byli na některých zastávkách. Ovšem zase záleželo,jak poctivě to psali.
A je to problém? Tlusťoch obsadí dvě sedačky, děti občas sedí tři na dvousedačce 😀
Počet by možna nesouhlasil, ale zase hmotnost vstupní se rovna skoro hmotnost vystupní.
Můžete mi poslat jízdní řád dubna
To už snad ani neexistuje ne? V tištěné podobě.
Ani v elektro.
Jak jsem dělal v DPO, měl jsem štěstí mít v autobuse namontovaný „spolehlivý“ měřící systém na sčítání cestujících,kolik jich nastoupilo a vystoupilo. Když jsem přijel na konečnou s úplně prázdným autobusem,ukazoval mi, že mám ve vozidle ještě 7 cestujících. Ne a ne je tam však najít. No,jetli je nyní ještě tak spolehlivý po několika letech, to se pak nedivím. 😀
Teď si představte, že by tam byli třeba mínus tři cestující…
Mínusy to nepočítalo. Ale systém dokázal počítat jen když do autobusu nastupovali či vystupovali po jednom. Když najednou do dveří vlezli 2 a více cestujících, už to nezvládal. Byla to pro něj prostě vyšší matematika.
Ještě musím dodat, že pak na to přijeli odborníci, snažili se ty čidla seřídit, což se stejně nepovedlo. Tak po čase nám to vypli na displeji, aby jsme nemohli vidět ty nesmysly,co nám to ukazovalo. Tudíž jsme už pak nemohli říkat, že jsou to zbytečně vyhozené peníze, jelikož už jsme neměli přehled,zda to dobře funguje.
Ovšem i tak jsme byli nespokojení, jelikož nám kvůli tomu co chvíli brali autobus na měření na jiné linky a my museli jezdit s jinými vraky,teda autobusy
Ano, shlukování lidi v epidemii a dodržování rozestupů docílíme ubranim spojů. Děkujeme Danieli, jsi borec a top manažer!
Měly se dávno zrušit modré zony. Nemocnice praskaji ve švech v jiných krajích. Nedělá se nic jiného než kovid. Ani rakovina. Spousta lidí a služeb trčí v lockdownu služeb.
A regionální politici upřednosťňují svou kasičku.. A vylidňování center. To že jim díky ekonomické katastrofě klesnou příjmy z daní jim jaksi asi nedochází..
No konečně alespoň někde uvažují logicky. Když výrazně klesnou počty cestujících, nedává smysl zajišťovat stejnou kapacitu a vyhazovat peníze do vzduchu. Oni pak budou chybět jinde.
To třeba takový Ústecký kraj rád vypravuje poloprázdné busy a vlaky v době, kdy poptávka není, aby pak mohl škrtat velké objemy dopravy na dobu, kdy by situace už měla být lepší včetně poptávky…
Podobne se na podzim omezily a kratily vlaky. A kdyz to po par tydnech prestalo lidi bavit tak jezdily narvany. Vratit to neslo protoze oficialne byl furt zakaz vychazeni a nic se nezmenilo. Jenom lidi se jim nato vypr*li a vratili se do vlaku. Nejpozdej na konci mesice se stane totez i letos bez ohledu na to jestli to zrusi nebo nechaji v platnosti.
Holt je třeba koncentraci cestujících osekáním jízdních řádů ve vozidlech hromadné dopravy zvýšit, aby se s ní cestující báli cestovat a jejich koncentrace se zase snížila. Děj se bude samozřejmě opakovat. Jestli mělo něco z epidemiologických důvodů zůstat téměř nedotčeno, tak je rozsah hromadné dopravy. A nad redukcemi se zamyslet a provést je až potom, co se situace vrátí do normálu. Díky covidu prováděné redukce se měly týkat spojů, které rozváží po půlnoci opilce domů a omezení počtu spojů po deváté večerní.
Tak tohle v Praze asi nehrozí, když teď lidem zakázali opouštět město. Před chvílí jsem jel z Veleslavína slušně obsazeným áčkem, v centru už bylo vysloveně narvané. Z Flory pak na Ohradu tramvají, kde jsem musel stát ve dveřích. Do minulého víkendu měl člověk v MHD mimo špičky, a obzvlášť o víkendech, leckdy vagon pro sebe. Že bych musel stát, to se mi nestalo asi od Adventu.
No co místo do přírody jezdí lidé sem a tam narvaným metrem a o to jistě Burešovi a vepři Hamimu šlo.
Na druhou stranu, ne všechno je teď plné. Šel jsem se projít v pátek v odpolední špičce okolo trati v Klánovicích. Ty Dvojelefanty, co vyjížděly z Prahy vozily jen vzduch. Opravdu nemusely být dvojité.
Logicky, ven z Prahy nikdo nemůže, tak všichni jezdí v MHD, zatímco příměstské spoje budou jezdit prázdné.
Kdo chce tak ven z Prahy jede, ty svině nehlídají vsude
Jestli jste šel podél trati směrem na Úvaly, dostal jste se do okresu Praha východ. Měl jste potvrzení nebo propustku?
To, že šel někdo podél trati neznamená, že Prahu opustil. Většina Klánovického lesa je na území Prahy, hranice se Středočeský krajem je přesně v místě podchodu kterým prochází zelená a červená TZ.
https://mapy.cz/turisticka?x=14.7037023&y=50.0823759&z=17
Takže pokud tím podchodem procházím na jeho správné straně a vracim se na druhé straně trati zpátky, tak je vše v pořádku a žádnou hranici okresů nepřekračuji.
Operativni (a velky duraz na slovo OPERATIVNI) kraceni souprav je zcela v poradku. Jenomze kazdy kdo by v tehle republice chtel docasne kratit soupravy chape ze to tak bude jezdit docasne nafurt i kdyz budou vlaky natriskany.
To jsou prave ti kriklouni co v zajmu uspor brani navrat na predchozi uroven. Pri dalsim snizeni uz si odpovedny osoby sakra rozmysli jestli pustit nejaky „zbytecny“ kapacity ze svych ruk.
Takze se jezdi zbytecne. Protoze vsichni chapu ze co pusti uz zpatky nedostanou. At zije setreni po tisicovkach rozhazovani po miliardach!!!!
A jak se dopady lockdownu projevily na cenách jízdného?
Zatim nijak. Ale kdyz se zaclo setrit s vodou tak zdrazila.
proč neřeknou,že je to tím,že zdražily jízdné.Promiňte, ale dát i za jednu zastávku(do 10 min)18,-Kč.Mě se po Ostravě vůbec nevyplatí jezdit MHD,pouze autem…a nejsem sám,slyším to od hodně lidí.Tak omezte provoz no…
Přesně tak. A hlavně to dementní odbavení….. Kdo přesedá mezi dvěmi dopravci….je to úplně zabité…. Integraci dovedli tak daleko, že i já MHD vzdal a předsedal na indiv.dopravu….. navíc tam.kde dojedu za 17 min autem, to MHD je nekdy 75-90 minut…..(čistá jízdní doba cca 24 minut, ale když vám to dvakrát těsně ujede pro intervalu 20 minut…..)
Ale tak když Daniel ví, jak to funguje skvěle v Londýně…. tak jo no. Škoda že nedojizdi a řádně neplatí MHD i on, třeba by zmenil názor…. A linka 8 co má 6 různých tras….to musel být pane mejdan to vymyslet
Mezi kterými dvěma dopravci?
Linka 8 má 2 víceméně stejné trasy. Je fakt těžké se podívat kam co jede.
běžného zakazníka opravdu neoslovíte linkou která má x konečných… linka 8 je jen na naparování DP nic jinýho…
Co je v tom k naparování? Je to běžná věc, že když má něco 90% společné trasy, tak to může vést pod stejnou linkou.
Tak to aby v Praze spojili 20 a 26, když mají společnou část trasy (Hradčanská – Divoká Šárka)
Ta trasa až na 2 zastávky je stejná, to se snad mají kratší vložené spoje, případně zátahy do/z vozoven číslovat jinou linkou? V případě metra existuje snad linka G, která by jela jen do Kačerova?
No smyslem cislovani linek kdysi bylo aby clovek vedel ze kdyz prijede jeho cisla tak dojede kam chtel. Pokud musim studovat kam jede konkretni cislo linky tak to cislo nemusi mit zadny.
Alternativa davat za cislo jeste pismeno je dost krkolomna. Pokud chcete delat stejny cislo tak jim dejte cislo 100-150 a reknete ze prvni cislo je cislo linky a zbyly dve urcuji kam jede.
Dokonce bych se nebal v takovem pripade zavest jednu linku pro celou ostravu:-).
Třeba pili prošlou vodku když to vymýšleli…
1 zástavka, to těch 400m nedojde pěšky?
Stejně jsou to jen posilové spoje.
Úmyslně budu argumentovat proti, takže také s trochou demagogie.
Na krátké trasy do 10 minut se auto vůbec nevyplatí, cena auta cca 200 tisíc a výše, plus další náklady, PHM, pojištění…
Jinak za spoustu služeb zaplatíte za jednotku několikanásobek, pokud službu málo využíváte. Pokud si koupíte za 500 Kč 30 denní ODISku, tak pokud budete jezdit 25 dnů 2×20 minut (do práce a zpět plus nějaký ten víkendový nákup), tak to dělá 50 haléřů za minutu.
Asi záleží, odkud kam těch 10 minut jedete a jak je počítáte.
Pokud jste ze starého Svinova a chcete třeba na zábřežské obchodní centrum, MHD je to asi 25 minut s mimoúrovňovým přestupem na svinovských mostech.
Autem je to 8 minut podle mapy.cz
Pokud tam jezdíte občas, čert to vem, ale pokud tam musíte každý den, třeba jako zaměstnanec, tak už je to docela rozdíl.
Skuste dat ine parametre. Napr. kupite 5 rocne auto za 150 tisic. Na spoj cakate 30 minut, kym nieco pride. Mate pravidelnu cinnost od-do a ten cas nemozete upravit. Spoj vam ide 20 minut, lebo nejde najoptimalnejsou trasou, autom to urobite za 10 min. Takze je len otazka, ako si vazite svojho volneho casu.
Při intervalu linek 3-20min, čekát na spoj 30 minut, proč nejedete předchozím spojem? To rovnou mužete čekát hodinu.
Ano máte pravdu v tom, že MHD po Ostravě na krátké vzdálenosti je předražená například oproti autobusům na příměstu, které jezdí za 10 korun vzdálenost kilometr, ale musíte počítat s tím, že je to spíš motivace k tomu chodit pěšky. Pokud průměrně na zastávce čekáte na spoj tři minuty tak za tři minuty a minutu jízdní dobu je možné dojít pěšky k další zastávce a udělat něco pro zdraví. Jestli jednu zastávku jezdíte autem, které vyjde pořízení, provoz a údržba mnohonásobně dráž tak je mi vás líto.
A úkolem MHD je nás vychovávat k větší fyzické aktivitě?
Jestli někdo jezdí jednu zastávku autem, tak naprosto nezná cenu peněz a zdražení si zaslouží…
Preco nie. Zoberte si ze mate pesi k zastavke 5 minut, na zastavke cakate 3 minuty. Spoj vas vezie dajme tomu 1 minutu a znovu zo zastavky to mate 5 minut pesi do ciela a nebodaj potrebujete zobrat nejake veci. Este sa Vam zda ist MHD take vyhodne ?
A není lepší než 3min čekát, 1min jet, rovnou jit pěšky? Navíc žadný Ostravák nečeka tři minuty, většinou na lokalku dobíha…..