Ostrava objednala další trolejbusy od Škody

Nový trolejbus Škoda T'CITY 36 Tr. Foto: Škoda GroupNový trolejbus Škoda T'CITY 36 Tr. Foto: Škoda Group

Objednávkou dopravce vyčerpal celou smlouvu na nové trolejbusy s tureckou karoserií.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chronosphere

Další hřebíček do rakve DPO

Pavel Vavříček

Potřebujeme je jako sůl, aby se nestávalo, že za trolejbusy budou jezdit často autobusy

Vojtěch

Já myslím, že jako sůl potřebuje Ostrava hlavně řidiče 😀 Aby s tím měl vůbec kdo jezdit.

Ale určitě nepotřebuje přikupovat šest dalších vozů, když jezdí reálně jeden a to ještě ne s cestujícími, a zkušenosti s elektrobusy z Prahy jsou katastrofální.

Temsa se určitě může co do kvality zlepšit, ale opci přece ve smlouvě mám proto, abych si mohl jednodušeji koupit to samé, co se mi minule osvědčilo. A ne abych mohl bez problémů kupovat zajíce v pytli.

Také si nemyslím, že by takový krok nějaký manažer udělal dobrovolně.

Jeřdno

Jestli jsem jim v testování osvědčily, tak může být dobře, že se kupují, protože takhle levně už trolejbusy nikdy nekoupí.

Vojtěch

Jenomže se jim osvědčit ani nemohly, neboť existuje jen jeden vůz, který má za sebou pouze zkušební jízdy bez cestujících u výrobce. Je pravda, že ta cena je výborná, ale: a) nikde není psáno, že by se na tuto cenu nemohlo dostat i další výběrové řízení, pakliže by bylo skutečně otevřené (a ne ta parodie, kterou jsme v Ostravě sledovali v posledních měsících). b) je otázka, nakolik budou v následujících desítkách let výběrová řízení v Ostravě otevřené, když hlavní výrobce je majitel dílen. A to může cenu značně vychýlit. c) V Plzni uplatnili opci na tramvaje. Výrobce jim oznámil, že… Číst vice »

Jeřdno

To jsou ale samé kdyby. Smluvní detaily, za kolik se uplatňuje opce a nakolik to reflektuje např. současnou inflaci neznám, předpokládám, že se to časem dozvíme.
Nicméně elektrovýzbroj je poměrně ověřená, a skříň a zpracování se dá zkušeným okem zhodnotit relativně rychle.
Netvrdím, že se tak dělo, ale ve výsledku, nákup vozidel DPO v nedávné minulosti neukazuje žádné výraznější kvalitativní selhání. Asi nejhorší je špatná soutěž na velkokapacitní tramvaje, kde se ukázalo, že výběrko dokáže splnit i menší tramvaj.. Ale s kvalitou výrazný problém není.

omar

To nejsou kdyby, to jsou fakta. Fakta z Ostravy.

omar

Je otázkou, zda se vyplatí jít výhradně po ceně. Důkazů o tom, že ne vždy je celá řada, např.Eurovia a dálnice u Ostravy. Kupovat zajíce v pytli jen proto, že je nejlevnější……. No, nevím. Já sám nejsem příznivcem téhle filosofie a teprve čas ukáže, jestli tahle investice bude smysluplná či nikoli. Pokud to nakonec dopadne dobře, pak O.K., pokud ne ,ty peníze už městu nikdy nikdo nevrátí. Je jen otázkou, jestli tohle riziko stojí za to. Pánům Morysovi a Macurovi asi ANO, protože Ostrava bude opět PRVNÍ (kde budou jezdit) a na to oni slyší.

MHD

Tak si říkám, zda-li toto rozhodnutí udělala Ostrava dobrovolně.

Paolo

uprimne pochybuji… prodat dilny udrzby dodavateli techniky je manazersky silene samo o sobe…

omar

Je. Další důkaz, že jsme region razovity. Na straně druhé všechny tyhle městské společnosti přitahují nejrůznější hyeny, co by rády ukořistily svůj díl ze společného koryta. A docela se jim daří. Ale tohle asi nebude jen problém Ostravy. Praha a její causy spojené s DPP hovoří za vše.

Paolo

No doufejme, ze nebudou fungovat tak “ kvalitne“ jako Pha elektrobusy

Radek

Přesně, s opcí bych počkal…

Pavel Vavříček

Jenže by platnost opce do té doby vyprchala

Paolo

Hmm a to by byla v tomhle případě nějaká škoda? Ne spíš ušetřené peníze za odpad co se tváří jako kvalitní vuz