Ostrava nakoupí finské tramvaje od Škody Transportation, zaplatí téměř dvě miliardy

Tramvaj ForCity Smart Artic v centru Helsinek. Autor: Škoda TransportationTramvaj ForCity Smart Artic v centru Helsinek. Autor: Škoda Transportation

Dopravní podnik Ostrava dokončil po roce výběr dodavatele velkokapacitních tramvají. V soutěži na dodávku 40 vozidel pro 200 cestujících zvítězila

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
a8n

Vyhlásit to necelý měsíc před volbami je docela odvážné. Nebo jsou si jisti, že si to nikdo z opozice nebude chtít s PPF rozházet?

Jirka

Bohužel to tady v ostravě mají pod palcem lidi, kteří nejsou výsledkama voleb ovlivnění a przní to tady už hezkou řádku let. To není jen DPO, to je i regionální doprava, cyklostezky i silnice. Hodně se staví a utrácejí evropské peníze, ale že ty stavby a nákupy jsou nekoncepční, nepromyšlené, nedotažené do konce a mnohdy i obtěžující, to už nikoho nezajímá. O kvalitě nemluvě.

Jirka

Klasika, jako vždy poslední dobou – jeden průser za druhým… už nemá cenu ani ty ostravské „odborníky“ na dopravu komentovat, protože by člověk musel mluvit sprostě 🙁 Oni to prostě neumí… Od začátku do konce…

xxx

Stadler – dvou článková, 25 metrů, 188 míst; cena : 28 mil. Kč
Škoda – dvou článková, 26,5 metrů, 200 míst; cena: 48 mil. Kč

Hmmm, tady mi to nějak nesedí. Za 12 míst navíc připlatit 20 mil. Kč, to je opravdu výhodné. Tohle snad nemůžou podepsat, to nejde nijak ospravedlnit. Hlavně že chtěli velkokapacitní. Tady se ředitel určitě nebude chovat a nakládat s penězi s péčí řádného hospodáře.

Jenki

Pár postřehů : – finská je na tom tak akorát konstrukce, výroba má být v ČR – skutečně je to dvoučlánek, v podstatě první dva články z projektu Tampere a na tom připláclé zadní čelo – zda je to 100% hnané se zatím nepodařilo vypátrat – na ÚOHS to není, protože není zpráva zadavatele, tj. vyloučení uchazeči neví, proti čemu se mají odvolat. Až zpráva bude, čekám, že bude i odvolání, a dost možná od více uchazečů (tipuju 2 ze 3) – vysoká cena je dána tím, že zůstal jeden uchazeč, a pak následovala elektronická aukce ve stylu „dám cenu… Číst vice »

Petr.R

Já nemůžu najít kolika článkové ty tramvaje budou, mně ty rozměry nevychází

Radek

Těch 20 mil. rozdíl: má to aspoň 100% adhezi?

Petr.R

někde je tabulka rozdělená na články, ale mně to nevycházelo ani motorovově-dva motory na podvozek, uvidíme jak vyrobí prototyp, vždyt oni nevědí jak to bude vypadat a škoda jim to řekne, až po podpisu.

bkp

U Štádlera se ten typicky „azbukový“ design dal čekat, ale po dnešku si myslím, že to je nějaké specifické ostravské zadání.

X 1

Alstom nebo Caf dělají čelo na přání zadavatele už leta.
Vesměs se na tom podílí nějaká místní nebo blízká tech. univerzita nebo místní dyzajnéři.
A ostatní výrobci, pokud chtějí uspět, tož se musí přizpůsobit.

Pavel K.

Nerozumím větě „DPO zatím nezveřejnil zprávu zadavatele, aby bylo jasné, z jakých důvodů.“ Zadavatelem není DPO? Nebo má být obsahem sdělení, že DPO zatím nezveřejnil zprávu DPO?

Jan Sůra

To je odborný termín Písemná zpráva zadavatele podle zákona o veřejných zakázkách. Ale jednoduše řečeno je to tak,jak píšete

Petr.R

a není to, že pro dpo to dělala to výběrko MT Legal.

dopravak

V odkazu na Československý dopravák se píše, že ostatní uchazeči byli formálně vyloučeni. Zajímalo by mě za co.

Pak určitě stojí za povšimnutí, jak větší počet uchazečů snižuje cenu vozidel. Pro srovnání jenom o něco větší 15T pro Prahu objednaná před vice než 10ti lety, navíc v obrovské sérii 250ks, stála kolem 70M/kus.

Takže bych se rád zeptal všech škodafans. není přece jenom tohle lepší podpora domácího průmyslu? Donutit Škodovku něco pořádně vyvinout a pak nabízet dale?

Jan Sůra

Obávám se, že budeme muset počkat na písemnou zprávu zadavatele. Nicméně, na ÚOHS to není, takže asi tam ty důvody byly. Každopádně to budeme dál sledovat.

Petr.R

Tak tedy 50 melounů, není někde chyba v ceně nebo v tych metrech