Ostrá návštěva šéfů Ryanair: Praha nemá strategii, Smartwings není konkurence
Obchodní ředitel Ryanair Jason McGuinness (vpravo) a ředitel plánování linek Ray Kelliher. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
Ovládneme evropský trh. S Prahou i bez Prahy, říká šéf Ryanair v rozhovoru.
Stávající dráhy byly projektované na 10 milionů cestujících. Že stačí i na 12 mil., možná i o něco víc, ale na 30 milionů cestujících těžko. To by se musela postavit ta plánovaná paralelní dráha. Jinak zástupci Ryanair byli agresivní už v minulosti a vyhrožovali, že do Prahy nebudou létat, pokud nedostanou slevu. Takže nic nového.
Tito arogantní přizdisr*či by nám do Prahy rádi přivezli ještě mnohem více svých povahově identických soukmenovců, kteří by se tu jeden večer ožrali jako prasata, vyvolali několik rvaček, roztloukli vše, co mají nadosah a druhý den zase s Arogantairem odlétli. Máme desítky let zkušeností s lidským odpadem podobných charakteroývých vlastností a tak management letiště i vládu vyzýváme, aby s touto leteckou společností – šmejdem vůbec nejednali.
A pak se probudil s rukou v nočníku 😃
To je ta aerolinka, díky níž byla do světa vyexportována všechna blbost světa?
🙂
Z Prahy 30000000 cestujících a všichni zadarmo.
Pro ty co nadávají na drahé letiště Praha. Tady je ceník a když se do něj začtete, tak je možné zjistit, že standartní odletová taxa na cestujícího je 649 Kč. Ale když se podíváme na různé incentivní programy letiště, tak velký dopravce jako Ryan může dostat slevy i více než 105 Kč na cestujícího.
https://www.prg.aero/sites/default/files/obsah/harmonika/soubory/letistni-cenik.pdf
Plus poplatky na stránkách 8-15. Teď je otázka co jako cestující za těch 649 dostanu. A kolik je poplatek za cestujícího na Florenci a hl.n.
Ale Ryanair nechce slevu 105 na PAX ale 100% a nejlépe 100% + podíl na zisku z nákupů PAX Ryanair-u v DFS.
Sice to říkají malinko arogantně, nicméně Praha si o sobě myslí, že má význam JFK. Tak nějak to funguje, tak nějak to zatím sype. Ale mimo to, že řeší paralelní dráhu, kterou třeba ani nebudou potřebovat (Stansted má 22 milionu cestujících a má taky jednu a jde to), tak se nic zázračnýho neděje a neplánuje. A pokud se v Praze odečtou chartery pro cestovky, který turisty žádný nedovezou, tak ty čísla úplně kolena nerozklepou.
LGW používá taky jednu a to co dokážou řídící na LGW nedokážou řídící v PRG ani kdyby měli tři dráhy. Asi tak.
A na toto jste prisel jak? 🙂
Asi pilot.
Na co Praha potřebuje další desítky milionů leteckých pasažérů? Letiště leží v silně obydlené oblasti, brání rozvoji města i okolních obcí a nízké ceny, tedy právě tahle společnost, lákají jednodenní pseudoturisty, o které už nikdo nestojí.
Pánové z Ryanair lžou. QS zabezpečuje plnohodnotně dopravní obslužnost ČR, což potvrzuje i půjčka a záruka v období COVID-u.
Jako myslite tema dvemi linkami? Nebo tim ze vozi lidi na plaz?
Napsal jsem jenom to, co tvrdil v médiích pan majitel/investor Šimáně.
Ale vždyť oni mají v mnohém pravdu..
Nám Čechům, známým odborníkům na všechno, nebudou zástupci sotva největší aerolinky v Evropě říkat jak se má dělat letecká doprava. Jen si dohledejte kolik zpožděných letů je za týden v Dublinu a kolik třeba v ČB nebo v Pardubicích! Aha!
No, většinou mají spíše půl pravdy a nepohodlné pravdy překrucují nebo nezmiňují. Je to gigantické PR, nic jiného, od doby kdy je CEO O’Leary je agresivní a arogantní kominikace věcmi základ.
To samozřejmě nic nemění na tom, že ta aerolinka je obchodně dost úspěšná.
Ne, na PR (agresivni, nebo ne) lidi kaslou. Zakladem je, ze nabizi pro spoustu lidi alternativu. Je to dobra volba pro setrilky, je to dobra volba pro vsechny, kteri maji cil/bydli blizko „vedlejsiho“ letiste na vystrkove, je to dobra volba pro lidi, kterym vyhovuje casova poloha toho letu, je to dobra volba pro lidi, kam vysokonakladovi prepravci ani prime lety nenabizi. Nikdo Ryanem litat nemusi, ale polovine diskutujicich tady vadi, ze ta alternativa vubec existuje.
Amen.
Já bych si klidně připlatil, ale tam, kam bych rád, létají napřímo jen nízkonákladovky.
A u letu pod dvě hodiny komfort není třeba hrotit.
Jaksi zaměňujete typ sloužeb (který jsem nijak nekomentoval) a typ komunikace o které tady ten článek je. A celé to je (ta uskutečněná akce) čistě a pouze o PR, jsou slyšet tedy velká reklama zadarmo, samozřejmě nechybí ramenatá vyjádření jako kdekoliv, kde se objeví, noviny ihned v titulcích citovaly že pražské letiště je drahé a proto tu Ryan nemá pětinásobek provozu (což je čirá ničím nepodložená halucinace). V lidech to zakoření a utváří názor, málokdo zkoumá reálný zákad, stane se z toho mem. Uslyšíte tady často, že Praha nemá to a to, protože je drahá.
To je u ostrovních firem normální, mluvím z vlastních zkušeností. Ale prý je to jenom tím, že ostrované z UK a Irska si o sobě myslí, že jsou vlastně strašně blbí, a zákonitě proto pokládají za blbé i ostatní…a podle toho se chovají 🙂 A ta druhá věta nejsou má vlastní slova, to prohlásil sám irský komik Dylan Moran (známý například ze sitcomu Black Books).
Když jsem ty lístky u vás koupil, tak mi váš systém stejně napsal abych se verifikoval. Takže asi tak pánové.
Zase na druhou stranu, pokud letíte třeba do Anglie na fotbal, tak letenky od nich bez nějakých velkých příplatků dokážou srazit cenu výletu na velice dobrou cenu.
Ostudné až skandalózní a neprofesionalní chovaní pseudomanagerů této komické aerolinky. Zasmál jsem se dobře, což o to !
jednou jsem se nechal ukecat a letěl jsem s nimi. ještě dnes se při vzpomínce na let s nimi bojím. sedačky jak z anduly , otrhane pásy , misto pro kolena nikde , područka mi zustala v křeči z kolmeho startu v ruce a pristani priskokem . letuška asi 90kg takze pri prezentaci vonavek me neustale mlatila bokem sve ho. pozadi. taková třetí třída regiojetu. když tu letat nebudou , nic strasneho se nestane.
Takhle strašné to bylo. A potom jste se zobudil.
nevím sice , jen tuším , co je ,,zobudil ,, ale spát jsem původně chtěl. nešlo to. pro příště: neovládáte li český jazyk , nereagujte na mne. jsme v čechách , s úředním jazykem zvoucím se jazyk český a čobolácké žvanění mi je protivné číst. já vám taky do diskuzí pod Tatrami nepíšu česky . Jeden ze základů chování se v cizí společnosti je snažit se mluvit řečí hostitele. Nemáte li na to , diskutujte v krajanském kroužku.
Nerozčiluj se, nebo ti praskne cévka joudo.
Tak to na té češtině ještě zapracuj… Ve svém vlastním zájmu….
V České republice (Čechách, Moravě a Slezsku) píšeme na začátku věty velké písmeno, v názvech (v Čechách) taky a tečku nebo čárku bez mezery před ní. Neovládáte-li český jazyk, diskutujte s obecním blbem. Ovšem bude to samomluva.
Praha potřebuje rozšířit nabídku do vzdálenách destinací. Chtělo by to celoroční spojení do Newyorku, minimálně sezóní na západní pobřeží a přímá spojení do asie, třebas ve formátu long and skinny místo přestupů v Dubai nebo podobné blízkovýchodní díře s otřesným přístupem k lidským právům. Nic z toho ji Ryanair přinést nemůže:)
Obavam se, ze Praha nabidku do vzdalenejsich destinaci rozsirit ‚nepotrebuje‘. Kdo by tyto linky letal a proc? Dlouho se mluvilo o Japonsku, ale kdo z toho Japonska do PRG bude letat? Pro JAL a ANA hold Praha nepasuje do jejich strategie. Kdo bude letat na Zapad USA? UA zvlada Prahu efektivne obslouzi skrz FRA, AA pres LHR, Delta dela to same pres AMS/CDG. Krom sezonni Delty se sem bohuzel nikdo jiny v soucasne dobe nepohrne. Praha nema ani zadneho domaciho sitoveho dopravce, ktery by mohl poslouzit ke zatraktivneni. Do budoucna to vidim maximalne na rozsireni pusobeni Eurowings, mozna se i… Číst vice »
no, představa, že do Prahy natáhneme dalších 10 mio turistů ročně, ta je dost příšerná.
je tu skoro 100% zaměstnanost, centrum přecpané, myslím, že tohle stačí. takže jakékoliv lákání Ryanu, aby sem tahal víc – pokud možno nízkobudgetových – turistů je vysloveně kontraproduktivní.
ať si létají kam chtějí, ale lákát je dotacemi do Prahy? Proč….
Protože stačí vystrčit hlavu z Prahy a zjistit, že Česká republika není jenom Praha. A téměř všude jinde u nás ten turismus za nic nestojí, takže je tady potenciál dostat těch 10m dalších turistů mimo Prahu. A pokud by to fungovalo, tak by byla jistá šance otevření nějakých linek i mimo Prahu. Jenže tomu nestojí v cestě jen LVH, ale především zcela nedostatečná dopravní infrastruktura a naprosto nefunkční daňová politika, která kohokoliv spolehlivě odradí od investic do turistického ruchu.
Ryanair: Zdvojnásobíme počet letadel, to nikdo jiný v Evropě nedokáže
ČSA: hold my beer
Ano ČSA z 1 letadla na 2 😀 easy
Viz 2010:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/levne-irske-lety-v-praze-konci-ryanair-odchazi/r~i:article:666847/
A stejně se RYR o 4 roky později s radostí vrátil…
Ano…ale nejprve museli zaplatit letišti, co jim z roku 2010 dluzili…
To není jen Praha, to je jejich obvyklá taktika. Koneckonců i Wikipedia na to má kapitolu v jejich stránce. 🙂
https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair#Choosing_destinations
No jo tak pánové přišli lobovat za to aby měli větší zisky… Do Prahy létat budou, jen u toho budou více skřípat zubama. Za mě je Ryanair cenově dobrý na kratší lety po Evropě. Jediné na co je potřeba si u nich dát pozor jsou různé poplatky uvedené „pod čarou“…
Já bych se jich trochu zastal – přijde mi, že o poplatcích se vyjadřují dost jasně a přímo již od začátku rezervace. A před odletem to ještě několikrát připomínají v mailech. Žádné malé písmo někde vlevo dole …
Hrozní nabobové. Letiště Praha se dá kritizovat z různých důvodů (oni ve výsledku manažeři LP mívají podobné arogatní kecy taky).
Souhlasím, že pražské letiště je z pohledu poplatků neúměrně drahé a tím pádem méně konkurenceschopné. Že mu chybí kapacitní spojení do města. Že by se asi hodila paralelní ranvej. Ale: víc turistů v Praze: pro Boha, proč?!
prosím… pořád tady zaznívá, že letiště praha má „neuměrně drahé poplatky“.. ale kde se toto bere? máte vůbec nějaký přehled o tom, jaké poplatky má ruzyně, a jaké maj ostatní srovnatelná letiště?
V některých případech je uvedeno s cenou letenky, kolik z toho jsou letištní poplatky.
Mám zkušenost, že poměr ceny poplatků jsou daleko vyšší v PRG oproti letištím okolních zemí.
Můžete uvést prosím konkrétní příklad, kde jste na toto narazil? Je potřeba srovnat stejnou aerolinku a stejnou destinaci (např. NUE – LHR a PRG-LHR). Protože si troufám říct, že pokud nesrovnáváte třeba Prahu s ceskymi budejovicemi, tak je prakticky vyloučeno, aby tam byl „daleko vyšší“ rozdíl. Při uvádění tohoto příkladu ovšem mějte na paměti mimojiné následující – některé (velká část) aerolinky mají politiku, že 90% ceny letenky tvoří tzv. carrier surcharges – (poplatky s kódem YR, YQ). tento poplatek se pak (byt s nimi nemá nic společného) . typicky vypadá tarifní struktura evropských aerolinek tak, že letenka, která stojí 4500… Číst vice »
Ryanair nemám rád, je to low cost bez úrovně, nicméně v řadě věcí mají pravdu. Praha nedělá pro import turistů, v letectví, vůbec nic. Budujeme si tu skanzen v domnění, že jsme největší borci a že jsme unikát. Unikát jsme, Praha je úžasné město, ale bez vývoje a za pár let sem turisti budou jezdit na 3 hodiny a rychle pryč. Praha vůbec nejde s trendem moderní doby a necílí na mladou generaci. To se obrovsky vymstí hlavně dnešní generaci, která tento postup schvaluje. Všichni chtějí největší důchody. Jenže žít na dluh fakt dlouho nejde! Kdo umí počítat, přežije, ostatní… Číst vice »
A ten rozvoj, ten by měl probíhat jakým směrem?
Ad ty lowcosty – nerad to říkám, ale ono když dneska poletíte (v rámci evropy) třeba lufthansou, klm, austrianem či prakticky čímkoli jiným … tak ona ta úroveň není o moc vyšší.
Na úroveň lowcostů už klesli všichni.
S tím, že se z letecké dopravy stal „tuctový produkt, asi jako autobus praha – brno“) se musíme smířit.
Jakože necílí na mladé, kteří si sem letí ozřat tlamy, zeblít ulice a zase odletět? Kdo o tohle stojí? Problém poslední doby (mimo covid) většiny metropolí je zahlcenost turisty, ne jejich nedostatek…
Cílit adaptací Prahy na mladé turisty? To si představujete jak? Praha je beztak turisty přetížena, takže i pokud by nějací ubyli, tak zapláčou akorát prodejci šmejdů a cetek v centru, pár putykářů a hotelů, pro většinu obyvatel Prahy by to bylo spíš plus.
Děláte si srandu?
Zapomínáte na těch x problémů, co s „mladými“ turisty před covidem byly?
Praha turisty potřebuje, ale fakt ne v dvojnásobném množství.
Je to dost trýznivé to číst s jejich až arogantním tónem. Popravně obchodníky typu „jsme největší, nejsilnější, nejvíce rostoucí, nejziskovější…. ale dejte nám slevu, moc draho, to fakt nemám rád.
Samozřejmě je to jejich typický tlak, když nechcete nejlepčejšího a neslevíte, hrózně tratíte. 😀
Zajímalo by mě, jestli by zlevnili svoje drahé příplatkové služby na pláč cestujícího, že je to moc drahé. 🙂
No zajímavá sonda do duše Ryanairu.
Jen natahují ruky aby dostali pobídku. Létají (ze svých základen) jen kam jsou pobídky. Čerpají nejvíce dotací v Evropě. A poletím s nimi, až budou mít letenku do 10Kč/směr : )
Já s nimi jednou letěl z Prahy za 3 Kč do
Birminghamu a za 3 Kč zpět do Prahy. Je to už drahne let. Dodnes si pamatují že lístek na MHD v Praze byl asi 6 x dražší než letenka.
Kdysi se dalo letět i za třicet halířů 🙂 Ryanair měl občas pár letenek za 1 cent.
Jenže za tu cenu neletěli všichni v letadle to je celý trik. 🙂 Samzořejmě pro extrémně flexibilní cestovatele zcela bez zavazadel je to ideální.
Ta titulni fotka je skvela 😀 Ano, Praha neni Viden ani Mnichov. A ne, vazne do Prahy nepotrebujeme Ryanairem lifrovat vic zhovadilych turistu ze zapadni Evropy, kteri sem jezdi za levnym chlastem, dostupnymi drogami a nabidkou devcat z cele vychodni Evropy.
No a koho teda chceme a co pro to delame? Nechceme turisty ze zapadni Evropy, nechceme Rusy a Cinany, nechceme Araby…
Nevim koho chceme, meli bychom v prvni rade cilit na normalni lidi, rodiny, business cestujici, konference atd., proste slusne turisty. Pro me za me at jsou to Rusove, Cinani, Arabove nebo treba Papuanci. Vsak ti lide tu nemusi utracet v Parizske. Jen rikam, ze slusni turisti tu utrati za hotel, jidlo a zabavu stejne jak ozralci, ale s mene negativnimi externalitami.
No a co pro to teda děláme aby sem ta vaše číslovka jezdila? Dívat se s despektem na největší evropskou aerolinku asi stačit nebude.
Bylo by dobré si uvědomit, že doba továren na těžký průmysl je definitivně pryč. Bez turistů, i byť dělají nepořádek, se neobejde žádná země na světě, pokud nechce skanzen s tradiční rodinou
Do Prahy jezdi 7 milionu turistu rocne. Prijde vam to jako „bez turistu“? Nikdo nerika bez turistu, ale najdete si neco o overturismu, toho je centrum Prahy ukazkovy priklad.
Turismus je fajn a urcite vitany bonus, ale stavet na nem ekonomiku si muze dovolit mozna nejake Bali nebo Seychelly. Pro ekonomiku zbytku zemi/mest je hlavne dulezita kvalita zivota, bezpecnost, infratsruktura, privetive danove prostredi atd. AirBnB zveda najmy a ceny, obecna benevolence k tomu, co jsem psal vyse, sem tahne typy turistu, kvuli nimz v centru skoro nikdo nebydli.
Psal jste, že nechcete zhovadilé turisty. Já takové neznám, znám jen turisty, kteří se občas chovají nevhodně. A tento komentář je pouze k Ryanair a letectví. Moje reakce je, že se Praha nerozvíjí a s tím s Ryanair souhlasím. Ekonomiku na turismu nestavím, nicméně pokud se společnost nebude přizpůsobovat změnám, zakrní, to byla má reakce. Samozřejmě, že turismus má i svá negativa, nic není ideální, ale to určitě víte.
Proč jen mám ten pocit, že pánové licitují jak na tureckém tržišti, kde zákazníkovi se líbí nějaký výrobek, ale schválně jej začne pomlouvat, aby přitlačil prodejce k co největší slevě?
Jako PRG není žádná sláva, ale ti dva pánové se fakt chovají jak kdesi na tržišti a ne v evropském byznyse.
Jaký je rozdíl mezi Tureckým a Evropským byznysem?
Arogantní tlučhubové agresivně žebrající o dotace, aby mohli do Prahy hlavního města státu s jednou z nejnižších nezaměstnaností na světě přivážet co nejlevnější turistické hordy, jenž nakonec způsobují víc problémů než utrácí.
A jestli sami veřejně vykřikují, že jsou největším dopravcem na pražském letišti, tak by slevy speciálně pro ně na letišti konkurenci do budoucna naopak snižovaly.
Větu typu „Letiště o nás budou soupeřit a kvůli nedostatku kapacit se musejí opravdu snažit“… jsem uz slyšel před dvaceti lety…jen místo termínu letiště bylo regiony. Takže nic nového pod sluncem a jen snaha vytáhnout z někoho peníze pro jejich „nedotovany“ business. A ještě poznámka k autorovi, resp. jeho poznámce k letištním poplatkům. Letištní poplatky opravdu nejsou jen letištní taxa („Poplatky na Letišti Václava Havla se podle informací Zdopravy.cz pohybují okolo částky 639 korun za pasažéra, tedy cca 26 eur“). Tyto poplatky zahrnují ještě přistávací, parkovací poplatky a RYR do toho zahrnuje i handling. To vše se pak přepočítává na… Číst vice »
V Německu se nad rámec letištních poplatků platí při odletu letecká daň ve třech pásmech. Pro Evropu to je zpravidla 12,73 EUR. Letištní poplatky za jednoho cestujícího: v případě CGN je to 13,46 EUR v případě DUS je to 25,61 EUR. A teď to celé porovnejte s PRG.
Kdo zažil a pamatuje srpen 2019 kdy letistě denně odbavovalo 60 tisíc cestujících ví, že největší problém byla cesta na a z letistě. Vlastní letistě má sice kapacitu na těch 21 miliónů cestujících ročně, takže je nyní poloprázdné, ale díky zanedbané infrastruktuře včetně veřejné dopravy na něj, je schopno odbavit bez dopravního kolapsu stěží 17 miliónů. Kdo zažil srpen 2019 pamatuje jak taxikáři vykládali cestující s kufry kilometr před odletovou halou, aby si to došli, jinak by nestihli let.
v roce 2019 jsem z ruzyne letal vice, nez casto.
a nic takoveho jsem tedy nezaregistroval.
A bylo to v srpnu, kdy odletělo a přiletělo 2 milióny cestujících a letiště fungovalo na maximální deklarovanou kapacitu?
Fakt? V roce 2019 jsem pokaždé dojel až k hale buď taxíkem (brzy ráno) a nebo MHD, nic extrémního si nepamatuji.
V Praze je spíš problém v kapacitě bezpečnostní kontroly a v kapacitě runwaye
v kapacite security jako takové problém není. Ta je dimenzovaná dostatečně.
kapacita runwaye je problém jen ve špičkových letních časech, jinak také ne.
Čekat 40 minut ve frontě na security mi osobně příjde celkem už dost
Napisu kvuli tomu samostatny komentar. Poprosil bych pana Suru a zabanovani uzivatele “Tomas”, ktery se neumi slusne vyjadrovat a 1/2 jeho prispevku je agresivnich/pasivne agresivnich. Dekuji.
Dopravce jako je Ryanair v Praze není potřeba, protože převáží primárně socky, které nejsou schopny přivést ať už solidní business nebo kultivovanou turistiku. Primárním problémem nízké konektivity PRG nejsou ani letištní poplatky, které jsou, jaké jsou. Nemá cenu diskutovat, zda jsou příliš vysoké nebo nízké. Neaktraktivnost Prahy je dána chováním současné vlády a dlouhodobě problematickým (ne)právním prostředím v ČR a orientací ekonomiky na obory s nízkou přidanou hodnotu (montovny).
Tak určitě. Kdo z cizinců chce letět do Prahy si řekne Ahaa, tak voni tam maj vládu toho Fialy a montují tam bez přidaný hodnoty tak to tam nepojedu.
Ochlastům, co jedou navštívit pražské bordely, těm je to jedno. Ale obchodní klientelu to zajímá. Business není o turistech, ale o obchodní klientele.
A obchodní klientela s Ryanairem nikdy nepoletí? Michale, kde to žijete?!
Zrovna tady máme na návštěvě viceprezidenta firmy z UK. Není z Londýna, takže hádejte, s kým sem letěl, aby nemusel přestupovat 🙂
Relace PRG s cíli ve Velké Británii, to je specifická záležitost. Ale létá snad Ryanair do Německa? Ne. Do Francie? Ano, ale pouze Bordeaux (noty na buben), Marseille (tam už je frekvence lepší), Paris-Beauvais (to kromě baťužkářů nikoho nezajímá). Obchodní klientela z těchto zemí létí a i nadále bude létat se síťovým dopravcem typu Lufthansa nebo Air France/KLM. I pokud by tam Ryanair létal, myslíte, že by obchodní klientela přesedla v dostatečném množství? Bez garantovaného přestupu? Ano, Ryanair zpřístupnil létání lidem, kteří by o tom dříve ani neuvažovali. Problém je ale v tom, že takoví cestující až na malé výjimky… Číst vice »
Na krátké lety po Evropě volím vždy Ryanair jelikož ušetřím dost peněz na dopravě a o to více utratím v destinaci za výlety apod. Pokud není v zemi revoluce nebo válka tak mě jejich politika prakticky nezajímá. Co píšete je z mého pohledu blbost.
Opět, vystupte ze své bubliny turisty a podívejte se na to s odstupem. Seriózního investora (nikoliv spekulanta) zajímá, jaké je v dané zemi právní prostředí (stabilita, vymahatelnost práva, mimo jiné, jak rychle pracují soudy), jaká je cena energií (ta je v ČR dlouhodobě jedna z nejvyšších v EU) a jaká je dostupnost kvalifikované pracovní síly (tedy ne absolventů všelijakých humanitních oborů). Vše je bohužel v případě ČR aktuálně velmi tragické.
Vy jste fakt ňouma 😀 Fakt si myslíte, že investoři sem nechtějí k vůli současné vládě ? Jakože jinde je to lepší ? Na Slovensku, kde vyhraje přišla mafiánská polomrtva proruská filcka se 3 bypassy ? 😀 Nebo Orbanovske Maďarsko ? Naopak podnlouhe době zde máme atraktivní politické prostředí, a já osobně to vidím např na úrovni spolupráce vysokých škol, ale nejen tam. Za Babiše a vysoconske becherovkove trosky jsme byli okolnímu světu pro smích a neatraktivní, teď rozhodně ne. Ale vysvětlovat to dezolatovi, pro které jsou turisté co chtějí levné létat „socky“ a co není byznys nemá smysl, asi… Číst vice »
Z vašich příspěvků mám pocit, že seriózní člověk léta pouze soukromím tryskáčem. Což opravdu není pravda. Firemní přepravu už dneska často zajišťuje Ryanair jelikož mají nižší cenu a přímé lety do mnoho destinací. Světě div se i firmy šetří a ví, že na víkendové jednání po Evropě stačí lowcost.
Promiňte investora především zajímá profit a návratnost investice, pak až to o čem píšete. 🙂
V tom případě nás čekají zářné zítřky. Techniků s praxí a skvěle vyplněným životopisem tu budou za pár let k disposici mraky. A 50 kiláků za Prahou zavedená průmyslová zóna…
Jasné, na co obyčejným lidem umožnit poznávat svět za přijatelné ceny, když místenkový král Štěpán musí přivážet tvrdý byznys 😀 Fascinuje mě, že v dnešním světě mohou lidí jako vy existovat a ještě existuje okolí, ktere je toleruje 😀
hele, a víte o tom, že docela hodně čchů (a nejen pražáků) tim ryanairem létá z čech do zahraničí?
ryanair fakt není jen incomingová aerolinka.
Mnichov je bohužel oproti Praze skutečně o level výš (nebo i víc), ale netvrdil bych, že se Praha může poměřovat jenom s letišti jako je Kraków. V roce 2019 měl Kraków cca 8,5 milionu odbavených pasažérů, Praha skoro 18 milionů – to už podle mě představuje celkem výrazný rozdíl. Vídeň pro srovnání cca 31,5 milionu. Za to, že byla linka do Moskvy v roce 2019 v Praze třetí nejvytíženější (zatímco u Vídně se nedostala ani do TOP 10) a pokles cestujících z Ruska je tak skutečně citelný, letiště Praha nemůže. (Spíš je zpětně udivující, že se nikdo moc nepídil po… Číst vice »
Říkám to pořád, Praha dojíždí na dvě věci:
– absence domácího síťového dopravce
– mizerná dopravní dostupnost pro nadpoloviční většinu obyvatel ČR.
Aby byla konkurenceschopnější je potřeba aby se:
– zmátořily ČSA
– pořádně dobudovala dálniční síť a železnice na letiště
Bez těchto dvou věcí bude vždy minimálně pro celou Moravu lepší jezdit do Vídně, Krakova, Katovic a pro příhraniční regiony Čech na blízká letiště v Německu.
Tak, tak. Jsem z Olomouce a létám z Vídně. Z Prahy pouze jako nutné zlo.
Ano jsem z Olomouce taky.
No a ti moravaci jezdi do Vidne/Katowic/Krakowa za domacim sitovym dopravcem (Austrian, LOT) nebo za nizkonakladovkama (Ryanair, Wizz)?
Samozřejmě za obojím a je to jedno. Důležité je, že je tam podstatně lepší dopravní spojení.
Ostravsko na sever a Brnensko na jih bude jezdit .. i když v Praze bude mít hub lufthansa z 60 letadly a mezi brnem a prahou bude třeba sestipruhova dalnice.
No pokud by byl pořádný domácí síťový dopravce, tak by právě nemusely a dobré dopravní napojení na letiště, tak by právě nemusely. Ty low-costy mají všechna letiště, ale z velkých měst ve Střední Evropě nemá síťového dopravce opravdu jedině Praha.
Pro lidi ze Severní Moravy, by v případě dokončení trati přes letiště byla dost zajímavé proklamované protažení vlakové linky EX1 přes letiště na Kladno.
Která desetimilionová země má úspěšného domácího síťového dopravce, který má vysoké desítky destinací a do hlavních center aspoň 3-4 spojení denně?
Tak hned na první dobrou mě napadá … Rakousko, Portugalsko, Nizozemí (no dobře, těch je 17 mega), Belgie, švýcarsko …
budeme pokračovat? .)
My obyvatelé MSK by jsme uvítali vnitrostátní linku OSR PRG OSR v rozumných časech. Tzn. ráno v 7:00 do PRG a večer ve 20:00 do OSR. Vlak jezdí, ale v těch časech jsou stejně vyprodané, za vyšší cenu a časově náročnější než letadlo.
A taky je problém v mizerné dostupnosti MHD na/z letiště v okrajových časech, kdy se na odlet třeba v 6:00 nedá dostat rozumným způsobem (když člověk bydlí na druhé straně Prahy např.)
To jsem ani nevěděl.
Na letiště v Praze jezdí autobusy celou noc. Pravda – jsou to vymetáky, skoro hodinu z centra, ale jezdí. To snad Vídeň ani nemá. V tom problém není.
Typický pohled Pražáka. Když to mezi půlnocí a pátou nejezdí aspoň každých 15 minut, tak to není „rozumný způsob“. Je zajímavé, že venkované se tam na ty okrajové časy dostávají bez fňukání.
Venkované asi jezdí autem. Z vesnic severně od Prahy (Roudnice, Štětí, Mělník, Neratovice) odlety před 7 hodinou nestihnete. O víkendu je to ještě horší.
Ve městě jsme mluvili s lidmi a víme, jak je pro ně turismus důležitý – to zašli do hospody a do hotelu ?
Jinak celá Morava má lepší spojení s okolními státy kde je sakra výběr s kým, kam a za kolik letět a často je to podobné rychlé jako Praha Masarykovo nádraží – letiště
Já bych všemu v tomto článku nevěřil. Je to klasický businessový tlak na LVH, aby ustoupili s cenami. A je právě na LVH, aby určili svou cenovou strategii. Já ten rozhovor čtu takto: Chceme k Vám létat a snažíme srazit poplatky a více vydělat na Váš úkor.
Upozorňuji, že nejsem odborníkem v oboru, nicméně podnikám 25 let.
Nečetl bych to „vydělat na váš úkor“. jejich 7 euro/pax je průměr. Prostě něco pustíte vy, něco my a ono se to rozběhne – ve výsledku můžou vydělat víc oba.
Dobře, ale můžete uvést, proč by cestující s Ryanairem měl platit nižší odletovou taxu, než cestující třeba s Lufthansou?
Třeba proto, že si to vyjednali? My jako firma taky máme odchylky od základních sazeb podle toho, co je to za zákazníka. Kdo přinese víc práce, má šanci na lepší zacházení. A zákazník ať se rozhoduje, co pro něj je důležité a podle toho zvolí dopravce.
No tak urcite je moznost snizit odletovou taxu pro vsechny…
proč by to někdo dělal?
Nefunguje něco jako rovný přístup k infrastruktuře?
to sice funguje.. ale proc by proboha letiste praha melo snizovat odletovy poplatek?
neni k tomu jediný důvod.
Praha nezaostává jen na letišti, ale i ve velkém businessu. Všechny okolní země mají ve svých městech mrakodrapy, kam nalákaly velké bohaté firmy, jen Praha se nechá omezovat neomarxistiskými teroristy (ten brácha výbalého ministra, co se nechal ve své pankrácké kanceláři fotit s bustou Marxe) s agendou jinou, než je bohatství a prosperita. A tak má Varšava hromadu mrakodrapů (Bratislava má první), v nich firmy, které mohly být v Praze, z firem má spoustu peněz a cestujících pro letiště. V rámci ČR se z nepochopitelných důvodů strkají peníze a zajímavé projekty do omezeného Brna (IT průmysl, ale i jiná RnD),… Číst vice »
Takovy Krakov ktery je 4 nejvetsim mestem V4 (803 tisic obyvatel), mrakodrapy nema a nejak mu to nevadi v lakani novych firem a investoru. v oboru IT /SSC Pracuje v Krakove vice lidi nez ve Varsave. https://managerplus.pl/krakow-krolem-uslug-biznesowych-w-polsce-18669
Ve vší úctě, větší pitomost jsem už nečetl. Tohle překonává možná vše, co jsem tu kdy četl. Velké a bohaté firmy nejdou po mrakodrapech (ty s tím vůbec nesouvisí) .. Velké a bohaté firmy jdou po lidech, jejich vzdělání a pak také po mzdách. „Mrakodrap“ je to poslední. V Praze je momentálně lidí málo, a lidi z Brna se vám do Prahy zas tak moc nepoženou – co si budeme povídat, je tu draho, extra drahé bydlení apod. Na tom, že jdou hodně do Brna, není nic nepochopitelné – Brno je díky kvalitním vejškám (mimojiné VUT, MUNI), nižší mzdové úrovni,… Číst vice »
Kristepane, už zase tenhle offtopic argument ze 60. let? Ne, firmy se fakt podle mrakodrapů nerozhodují. Chtějí hezké reprezentativní sídlo, kam se dá normálně dostat a kam jim lidi budou ochotni jezdit. V okolí musí být jídlo a fitko, letí teď terasy a pobytové střechy, nejlépe přístupné ze zasedačky. Lidský potenciál Prahy je využit tak, že nezaměstnanost v klíčových oborech je nulová a dojezdový radius je 100 a více km. To ještě víc tlačí na home officy, takže znám několik IT firem, které po covidu šly do menších, hezčích kanceláří. Nikdo z nich nechtěl mrakodrap. Pokud se město nepotýká s… Číst vice »
Děkuji náčelníku, že ses mne zastal! 😀
A „vaše krásné město“ si opečovávejte dál, ono netáhne už dlouho…
Jasne, protoze podminkou businessu jsou mrakodrapy a stejne tak jejich absence pro business dealbreaker.
Alespoň Praha nevypadá jako špatná parodie na Dubaj, ve kterou se proměňuje Blava. A nevšiml jsem si, že by to atraktivitě města prospělo.
Upřímě, pro růst Prahy bude do budoucna mnohem více kritický akutní nedostatek kvalitního bydlení pro ty „zahraniční (ale i domácí) lidi, kteří by rádi v našem krásním městě žili“ A nedostatek těch kvalitních lidí firmy požene jinam. Třeba do Gdaňsku.
cože to tu plácáte za blbosti? mrakodrap jako symbol pokroku? to vypadá spíš na vás jako bolševika, ti potřebovali podobné symboly.
a ten nesmysl s Brnem? vy si myslíte, že ty IT firmy tam někdo dovlekl za flígr smykem? že tam je vyspělé technické školství? tak ho zrušíme? praha je přecpaná, s nedostatkem bytů a kolabující silniční infastrukturou, nedostatkem základních a středních škol. sorry, tohle město narostlo už dost, další metropolizace není nezbytná.
Tak se má stát provinčním zapadákovem? Praha má nedostatek bytů a mizernou dopravní infrastrukturu, protože máme tak zabetonované stavební právo. To Poláci se rozhodli z Varšavy udělat jedno z center evropského byznysu, tak si spočítali, kolik lidí tam musí přijít, pak teda jaká infrastruktura k tomu bude potřeba (nejen dopravní, ale i ty školy a zdravotnictví), co dalšího bude nutné (jako třeba síťový dopravce) a teď se jim to začíná skládat dohromady. Takovou vizi Praha neměla a asi ani mít nebude. Z Prahy si uděláme takovou Neapol nebo Atény – pro turisty atraktivní města, kde ale krom toho turismu nic… Číst vice »
Jedna lez za druhou a ufnukany jak maly fakani 😀 ostudni
Počet odbavených cestujících na druhém největším Polském letišti v Krakově – Balicach byl v období Leden-Srpenj 6 203 290 cestujících. Krakov má 803 tisíc obyvatel. Ano, je to turistická metropole, ale město je o bezmála 550K menší než Praha. Praha v období Leden-Srpen odbavila okolo 9,5mil. cestujících. Počet obyvatel Prahy je 1 373 000 obyvatel.
Rozdíl v počtu odbavených cestujících je tedy zanedbatelný.
1. Zohledňujeme spádové oblasti?
2. Vadí to?
A opravdu chceme do Prahy přivážet více turistů a dělat z ní přestupní uzel? Už i v Praze je overturismus a bylo by lepší na kvalitu než kvantitu. Rozvoj regionálních letišť OK, ale Praha by si měla držet svá čísla. Ostatně nová paralelní dráha zasáhne mnohem více již dnes hlukem zatížené městské časti (Suchdol, Lysolaje).
pak je ovšem otázka k čemu potřebujeme na letiště vlak 🙂
Vsak tam zadnej neni a jeste dlouho nebude (jestli vubec nekdy)
Kdyby jen Suchdol a Lysolaje. Paralelní dráha by znamenala citelné zhoršení životního prostředí pro bezmála 100 tisíc ldí žijících na severu Prahy. A to jen proto, aby si pár manažerů mohlo koupit další jachtu.
Jj, kdo mohl tusit, ze u letiste bude hluk letadel…
Jasně třeba takoý Střížkov je hned vedle Ruzyně….
Ach ti dělníci od pásu, kteří vždy musí něco vymyslet o jachtách….
Ach ti ynteligenti co nepochopí nadsázku.
Letadla problémový hluk nedělají. Bydlím přímo pod přibližovacím prostorem a hluk letadla je hučení, narůstá postupně a postupně zase slábne. Žádný problém.
Problémový hluk dělají auta, motorky a kamiony s rozervanými („homologovanými“) tlumiči hluku výfuků. Ty něpříjemně hrčí, narostou během zlomku vteřiny na vyšší hlasitost než letadlo (po zatáčce se otevře řidičům dlouhý otevřený úsek s omezením rychlosti na 50 km/h, kde se musí všichni übermenschové rozjet aspoň na 150 km/h – policie v této zemi neexistuje) a jsou slyšet ještě dlouho poté.
Skutečně si myslíte, že lety na dráhu, která je vzdálena cca 1.5 km od stávající, nějak zásadně změní životní prostředí pro dalších 100000 lidí?
Nemluvě o tom, že na spuštění nové dráhy je navázano úplně zrušení nočního provozu…
Tak jestli by treba nebylo lepsi, nez ty turisty zakazat, je zkusit dostat do regionu. Jen si to predstavte – vznikne na to novej urad. Jmenovat se bude treba Ministerstvo cestovniho ruchu. Nebo Ministerstvo pro mistni rozvoj. O kvalitni hromadnou dopravu do regionu by se mohlo zas postarat treba Ministerstvo dopravy….
Ty ses mi nějakej vizionář. Brzdi 🙂
Že jo. Proč musí Ryanair zrovna do Prahy? Tolik krásných, moderních mezinárodních regionálních letišť u nás máme. Vždyť Ryanair je proslulý tím, že lítá do kdejakých koťehůlek, protože tam jsou levné letištní poplatky. Tak proč ne u nás, proč tak tlačí na letiště v Ruzyni, aby jim slevilo? Klidně můžou létat do ČB, kde si turisté prohlédnou krásy Jihočeského kraje, pak si udělají jednodenní výlet pohodlným vlakem do Prahy, kde za pár hodin shlédnout jako správné stádo ve skupině všechny důležité památky, a zase tradá zpět na jih na letadlo.
Přesně tak. Před covidem se všude brečelo, jak je zejména v Praze, ale i na dalších atraktivních místech v ČR overturismus a hledaly se cesty k regulaci davů. Už dnes je zase turistů všude až moc a banda „manažerů“ z Ryanairu by nám sem chtěla vozit dalších 10 mega lidí ročně. To bych si nechal raději ujít, ať si jdou své miliardy vydělávat jinam, když to jde i bez Prahy. Proč by se měla Praha podbízet nějakým floutkům z aerolinky, kterým jde jenom o jejich roční výkonové bonusy?
Kdyby jim, jak se tváří, skutečně na pražském letišti nezáleželo a vlivem vysokých poplatků o něj neměli zájem, tak by ho asi spíš ignorovali. Z toho, že sem osobně přijeli a činí velkohubá, ba až agresivní prohlášení, soudím, že naopak zájem mají a nedaří se jim tu. Jsou otevření vyjednávání, které bude jistě tvrdé, ale když se podaří, může být dobře pro všechny. Osobně si myslím, že každé letiště nemusí chtít maximalizovat zisk tím způsobem, že optimalizuje na co nejnižší náklady na jednoho pax a maximalizuje počet pax. Jen ať PRG klidně zůstane klidnějším a luxusnějším letištěm, které se necpe… Číst vice »
Ze strany Ryanairu chytře pojatý rozhovor. Slíbili práci a nové linky, postěžovali si, řekli, co chtějí. A čekají, jakou to vyvolá diskuzi a co se stane.
Podobně chytré, jako když se o nich týdny psalo, když chtěli „zpoplatnit záchody na palubě“ nebo „létat ve stoje“.
Praha není Vídeň ani Mnichov, strohé a jasné konstatování. Jen některým u nás to pořád nedochází…
Co to má společného s tím, že by se letiště v Praze mělo finančně podbízet Ryanairu?
Proč mají češi platit vyšší specifické poplatky oproti jiným letištím byste náhodou nevěděl? 🙂 Jo máte pravdu, specifický trh se specifickými požadavky zákazníka. Tak to pak ano. 🙂
co to melete? jaké vyšší poplatky platí češi vyšší?
Poněkud mi uniká smysl vašeho dotazu.
No, me nejak unika smysl vaseho blabolu o tom, že češi platí nejake specialni poplatky…. ?
Třeba speciální ceny proti německu nebo rakousku nebo polsku neznáte?
cože? jaké speciální ceny?
Srovnejte si třeba ceny mobilních dat 🙂
my se ale nebavíme o mobilních datech.
bavíme se o letisti ruzyne.
Počkejte, ještě přijdou na řadu Kostelecké uzeniny 🙂
Levné párky… Párky s masem .)
Letos jsem kupoval v dubnu a v srpnu pro zaměstnance jednosměrné letenky z Bangkoku.
Pokaždé byly levnější do Vídně, o 10 000,-
Takže nebylo co řešit i s výletem di bývalého hlavního města to vyšlo mnihem levněji.
Jasně, časy, kdy se létalo přes Kyjev, nebo Moskvu do Prahy za 7-8 tisíc jsou asi nenávratně pryč, ale když mám na výběr Vídeň za 10 000,- a Praha začíná na 20 000,- tak beru Vídeň i když jsem z Prahy.
Ruzyně je mrtvá.
Zkusil jsem teď letenky za měsíc, dal jsem tam odlety od pátku do úterý, abych eliminoval víkendové výkyvy. Nejlevnější Vídeň 22 tisíc bahtů přímé lety, od 17 do cca 25 tisíc lety s jedním přestupem. Praha ty samé dny necelých 20 – cca 25 tisíc bahtů. Rozpětí vždy podle konkrétní aerolinky.
Rozdíly tedy zanedbatelné. Asi jste měl smůlu, že to zrovna stálo dvojnásobek.
s tímhle tady neuspějete. ted se na vás sesype místní „anti-prg“ letka.
Konkrétních důkazů o tom, že u řady destinací jsou ceny Víden/Praha stejná, a občas je víden levnejsi a občas zase dražší (coz je prirozene), tady v posledních letech zaznělo miion…. ale oni to nikdy nepochopi.
jednou letěli z vídně o stovku levnejc, takze „víden je proste levnejsi a basta“.
a zase ty pohádky o levné vídni a drahé praze… nechte si to. je to už trapné 🙂
Proc zase nediskutujete normalne a hned napadate? Doporucuji vyhledat lekare, protoze vase agresivni pudy mohou mit vazny somaticky zaklad. Zaroven bych poprosil pana Suru o zabanovani tohoto uzivatele pro neschopnost slusneho vyjadrovani a absenci vhodneho vychovani.
Oni ale netvrdí, že v PRG jsou vyšší poplatky než v MUC nebo VIE, jen že jsou vyšší než průměr.
To je ale zrádné, protože do toho průměru se počítá i Beauvais, Carcassone, Rzeszów, Olsztyn, Banja Luka, Weeze, Craiova, Maribor, Ciudad Real nebo Derry, kde by provoz bez Ryanairu nedával žádný smysl. Samosprávy často dotují, aby tam bylo vůbec něco.
No tak já i vy přece víte, že ti hoši sem přijeli dělat byznys a jejich marketing je přesně ten který předvedli. Byznys dělat umí, já i vy si o tom můžeme myslet svoje, ale o jejich úspěchu rozhodují cestující, kteří mají tisíc a jednu připomínku k jejich službám, ale levné letenky si u nich stejně koupí i příště. Takže Praho buď chceš a nebo nechceš…
Podívejte se, kolik jsou poplatky v Praze a kolik ve Vídni. A pak si ten svůj příspěvek opravte.
Zkuste srovnat kvalitu destinace a služeb. 🙂 To je oč tu běží.
Mám zkusit porovnat kvalitu letiste Praha a Vídně? Opravdu to mám udělat?
Ono by to pro víden tak uplne nevyznelo dobře.
Rozumíte slovu destinace?
No, ano. vy snad ne?
Pochybuji. 🙂
No .. spíš to vypadá , že máte problém s jednotným a množným číslem …
Asi jste chtěl použít kvalitu destinací .. ale bohužel, kvalita destinace je jednotné číslo a v daném kontextu má úplně jiný význam…
Než začnete rozebírat pravopis, zkuste si předně rozebrat ten svůj. .-)
O pravopisu ale nikdo nemluví.
Špatné používání jednotného a množného čísla není „pravopis“.
Knihu pravidla českého pravopisu znáte? Víte co vše pravopis zahrnuje? 🙂 A kde je užívání mn a j č upraveno? Opravdu nejde o pravopis? Tak o co jde? 🙂
Takže napřed píšete o tom, že Češi mají platit „vyšší specifické poplatky oproti jiným letištím“ a pak argumentujete kvalitou služeb v Praze jako turistické destinaci. Takže o co tu vlastně jde?
O komplex, když se bavíte o turismu.
Ano, komplexem zjevně trpíte.
Asi tak. Z rozhovoru číší manipulativnost jako nikde jinde. A arogance taky.
no, ale tak to ví všichni, ne? to není žádná novinka.
Není dnes. Pokud bude v vládě letiště, Prahy, ČR někdo schopný, tak může být za 10 let.
Proč má fňukající Ryanair z Prahy tak drahé letenky, když jeho náklady jsou údajně jen o 19EUR, neboli necelých 500 Kč/os, vyšší, než jinde? Kolik stojí z Prahy doprava vlakem do Krakova a podobných destinací – kolik peněz a kolik ztraceného času? To by se přeci ta pětistovka navíc bohatě každému vyplatila a letěl by rovnou z Prahy – takže je vidět, že chyba není na straně letiště. Proč by měl stát dotovat úplně obyčejné komerční dopravní spojení s nulovým servisem? To je vidět, co jsou to jen za agresivní nafoukané žvásty a snahu o změnu vyjednávací pozice. Doufám, že… Číst vice »
Presne tak. Skoda, redaktor mel spoustu podobnych nahravek, kdy je mohl dostat. Ale rozhovor nezvladl, jen pokladal pripravene otazky
Tak berte to jako jejich formu lobbingu, není na tom nic objektivního. Ryanair se prostě snaží dostat všude nejlepší možné podmínky a jsou v tom docela dobří.
Proč by nevyužili příležitost zanadávat si a prezentovat to tak, že Praze ujede vlak a všichni ji předběhnou? To není racionální argument do debaty, to je stejný trik jako když Booking.com hlásí „Už jen dva pokoje za tuto cenu!“
S tím Booking.com je to trefná metafora, to je přesné. Hlásí poslední 2 pokoje za tuto cenu, přitom to jsou jediné 2 pokoje dané kategorie ve vybraném ubytovacím zařízení, tudíž je kapacita naprosto volná. Ale v člověku to má vyvolat dojem, že jde o něco exkluzivního a rychle jednat.
Proto se mi úplně vaří krev, když slyším ty velkohubé žvásty takových floutků z nějaké firmy, která si myslí, že může celému světu diktovat podmínky, aby se u nich vůbec usadili.
To mě přivádí k otázce: Nesouvisí nějak zásadně příliv turistů „nízkonákladovými“ dopravci a způsob ubytování přes platformy typu Booking?
Mám ten dojem, že určitý typ lidí s jistým druhem mentality systematicky vyhledává (či dokonce vyžaduje) produkty, které se tváří „nejlevněji“.
A rétorika, kterou používá citovaný představitel dopravce, této mentalitě rezonuje.
Ne.
Co je na „booking.com“ tak „mentálně“ specifického? Je to normální vyhledavač hotelů a ubytování. A hledat souvislost mezi Ryanairem a Bookingem .. to je trošku úlet.
Tam kde je konkurence má i RYR z PRG letenky okolo 500. Např. Miláno/Bergamo (EZY, RYR, WZZ), Řím (EWG, RYR, WZZ), okolí Londýna (EZY, RYR, WZZ a částečně BAW), Kodaň (EWG, NAX, RYR a částečně SAS). Takže cena bude klesat a nabídka stoupat s větší konkurencí, ne s nižšíma poplatkama.
Mě se to líbí, konkurence, snaha drtit náklady dolů, poslední zbytky volného trhu. Aspoň můžu říct že jsem to zažil. 😀
Poslední zbytky volného trhu? Ehm?
Kde jinde v dopravě ještě máte volný trh? Letectví po Evropě je asi poslední. Vlaky se vůbec neprobudily do 21. století (národní specifika všude), (nová) auta už jsou k smrti zregulovaná… Možná ještě dálkové busy, ale tam je jenom Flix a konec, to zase není konkurenční prostředí.
Auta jsou k smrti zregulovaná, ale letecká doprava je volný trh heh. Tak jsme se zasmáli a můžeme řešit něco vážně, ne?
A ty pobídky, včetně dotací na PSO lety z malých letišť, jsou taky výspa volného trhu?
To je úplně okrajová část trhu, kolika přepravených cestujících se to týká – aspoň jednoho procenta odlétajícího z ČR? Nebo je to pod procento?
No zrovna u Ryanairu je to docela velká část jejich byznysu – a to není kritika, jen konstatování.
I když jim regionální letiště dá nulové nebo symbolické poplatky, nakonec ty náklady stejně někdo zatáhne.
Cestující, který je ochotný se trmácet na Beauvais, neudělá na letišti útratu v duty free, která by vykompenzovala nízké příjmy z handlingu.
Jak už psal kolega níže. Jaký volný trh? Naopak je poslední dobou nějaká posedlost letectví dotovat za každou cenu, ačkoliv na tom většinová společnost tratí stamiliony z daňových odvodů. Letecký trh je naopak pěkně pokřivený jenom proto, aby se mohli politici předvádět před těmi, kterým nedocházejí širší souvislosti.
Narveme do letadel o 21 % sedaček navíc, zatímco hloupá konkurence počet míst snižuje.
Tak hodně štěstí, já radši poletím s tou konkurencí, kde nejsou sedačky s roztečí jak v Karose Recreo. Ne, nejsem tlusťoch, ale dovolil jsem si vyrůst do 190 cm a nechci cestovat s nohama zkroucenýma pod sedačkou.
Seatpitch mají jako Lufthansa třeba.
tohle platí o 737-800 … ale uz ne o maxech.
v maxech je to slozitejsi, tam mají sice menší seatpitch (27-28) ale tenčí sedadla, takže se to blbě porovnává.
Objektivně vzato je u Ryanairu víc místa než třeba u Iberie Express, protože všechna sedadla (kromě exitů) mají stejnou rozteč, zatímco u klasických dopravců bývá někdy vpředu extra legroom na úkor zbytku (28″).
Maximální počet cestujících je stejně dán evakuačním limitem letadla, takže lowcosty těch 30″ obvykle dodrží, navíc s tenkými sedačkami bez sklápění.
Praha nepotřebuje levné turisty který hlavně vozí Ryanair těch je tu už dost.
Které turisty Praha potřebuje? Co jim nabízí? A odkud ti jiní turisté jsou byste věděl?
Nějak mi nevycházejí ty počty obyvatel, uváděné Ryanairem u Ostravy a Pardubic. Dejme tomu že Ostrava s Opavou, Frýdkem, Havířovem a Karvinou dají nějak dohromady spádovku 500 000, ale Pardubice, i když připočítám Hradec a Chrudim dávají sotva 200 000…
Tady bych Vás poopravil. ,,Ostravská metropolitní oblast“ má bezmála milion obyvatel. Ono se to nezdá, ale máte tady dost relativně velkých měst kousíček od sebe, jako nikde jinde v ČR (možná s vyjímkou středních čech)
Jenomže ji od cestujících luxují Katowice i Krakow…
To je to samý, jak Brno. Tady prostě nikdy nic pořádně lítat nebude kromě letních charterů, protože kousek od Brna je Vídeň. Během rozhovoru se mimochodem hezky prokecl, že je Brno zcela nezajímavá destinace, když zmiňuje Bratislavu a problém s blízkostí Vídně.
Ano. Ostravská aglomerace má něco okolo 1 milionu obyvatel ale co z toho když Katowická aglomerace má bezmála 3 miliony obyvatel a Krakovská Aglomerace má 1,7mil. obyvatel.
A jen Hradubice cca 500 000
Tak Ostravská oblast má přes 10000 000 no a Pardubice když se vezme celá Hradubická oblast tj okresy Pardubice, Hradec, a připočítá se Chrudim Ustí a i okres Rychnov a Náchod tak to je v pohodě. Udělějte si kruh v dojedu cca 80-100km a je to 800 000. obyvatel
Pardubicko 175k, Hradecko 160k, Chrudimsko 100k, pak tady mame jejich blizke okoli cca 80k.
Některé turisty jsem (bohužel) v Praze viděl a slyšel. Řekl bych, že jich je tam tak akorát a víc snad ani necheme. Můj názor je, že letiště ceny reguluje dobře.
Jestli by nebylo lepsi, aby nevhodne se chovajici turisty regulovala policie… A nebo by se to letiste mohlo zavrit nadobro – to by treba uplne zmizela kriminalita.
Wow 🙂 kdyz pominu tu aroganci, tak je to jeden argumentacni faul (a lez) za druhym.
Pravdu maji jen ze sveho pohledu. Tedy ze dokazou prinest obrovsky kvanta cestujicich.
Ale stoji o ne letiste? Bude pri 30M za cenu pobidek dvojnasobne ziskovejsi? Stoji o ty turisty vubec Praha (modlim se, aby ne). Za me to LKPR dela dobre.
Skoda, ze redaktor nedokazal argumentovat, dali mu tolik nahravek na smec…
Tak to jsem tedy zvědav kdo zaplatí tu novou letištní dráhu. 🙂
Tak otazka je, jestli ji vazne potrebujeme, nebo jestli je to jen nejaky vlhky sen.
Letiste Praha ze svych zdroju. kdo jiny by ji mel platit?
A co jsou zdroje letiště Praha a odkud se berou byste náhodou nevěděl?
víte o tom, že letiste praha normalne hospodari se svymi prostredky? generuje zisk? a tak?
uprimne, vasi otázku teda moc nechápu.
Prosím pěkně specifikujte z čeho ty prostředky má a jak vznikají? Pokud se jim ty prostředky množí sami, nechápu proč tedy provozují nějakou činnost a vybírají za to poplatky.
co melete? víte vůbec, co jsou to „vlastní zdroje“? a co se jimi označuje?
za lonsky rok mělo letiste praha zisk (provozní) 2,2 miliardy.
i bez vasich ryanairů a podobnych nesmyslů. tady se ty peníze berou.
uz chápete?
Vy jste na mozek nebo co? Ve výroční zprávě je tržby z prodeje výrobků a služeb: 5,7 miliardy. Takže odkud se ty vaše vlastní zdroje berou? Co to proboha melete o vlastních zdrojích? Vlastní zdroje je základní kapitál v podobě vkladu akcionářů!!! A ten se používá k činnosti zvané podnikání a tím generujete ty příjmy a příjmy tvoří TRŽBY!!! Opravdu jste takový hlupák?
Nejlepší je, když tu do hlupáku začne nadávat někdo, kdo zjevně vůbec netuší, o čem mluví.
Prozradím vám malé tajemství – vlastní zdroje (vlastní kapitál) tvoří mimojiné i hospodářské výsledky z minulých období (plus dalsí věci, jako základní jmění, vklady, kapitálové fondy, atd).
Tak se uklidněte. A něco si o tom přečtěte.
a ano, abychom předešli jistým nejasnostem, protože jste malinko mimo, tak se dá očekávat, že financování bude jak z vlastních zdrojů (což jsou peníze, které má letiště praha – např. zisky z předchozích let atd – prostě peníze, které si letiště nemusí půjčovat), tak i z cizích zdrojů (což jsou typicky bankovní půjčky a podobně).
a pro příště – čím víc vykřičníků, tím víc adidas.
Pro Boha víte co jsou pasiva co jsou aktiva a co jsou výnosy a náklady? Člověče proberte se a alespoň si přečtěte výroční zprávu a účetní závěrku včetně rozvahy!!! Odkud se vzalo těch 5,7 miliardy??? Jak se v tom účetním období objevilo??? Co tvoří tržby letiště? Z čeho jsou generovány zisky minulých období? Vysvětlete mi odkud pramení příjmy letiště Praha!!!
co sem pořád taháte, z čeho jsou ty tržby ?
to je pro toto téma zcela irelevnatní. Jsou to vlastní zdroje.
a to je přesně to, z čeho ta dráha bude financována.
čemu na tom nerozumíte?
Proč má letiště tržby? Kdo a proč letišti za účetní období zaplatil 5,7 miliardy mě zajímá.
Víte o tom how-now. U spousty firem tvoří základní kapitál jen velmi malou, někdy úplně zanedbatelnou část vlastních zdrojů, protože většinu tvoří nerozdělené zisky minulých let.
Proč má letiště tržby a proč je vykazuje a kdo a proč je letišti platí my vysvětlete ne obecné řeči. :-))
Klasický pohled NIMBY. V turismu jsou obrovský peníze a nejen pro Prahu. Ale tímto způsobem se z toho tady snažíte akorát udělat skanzen, který navždy zůstane montovnou pro západ.
Nemyslím si, že příliv batůžkářů, který Ryanair slibuje nás posune někam dál od „montovny pro západ“.
V turismu jsou obrovské peníze akorát pro spoustu různých spekulantů, ale celkově na masivní turismus společnost doplácí. Negativní externality z overturismu jsou nepřehlédnutelné. A bohužel si v ČR tak nějak neumíme poradit s tím, jak od turistů vybrat dostatek peněz na to, aby se ty negativní externality daly dobře eliminovat.
Společnost na turismus doplácí, protože na něm neumí vydělat a nejsou ani tlaky na zjednodušení legislativy, aby šlo snadněji vydělávat. Naprosto chybí ta přidaná hodnota, která by bez problémů dokázala zaměstnat stovky tisíc lidí místo toho, aby smontovávali pro Němce Škodovky. Je to vidět i na tom, když člověk vyjede kousek za Prahu, nikde nic zajímavýho, sem tam hrad nebo zámek nebo zajímavý historický centrum. Ale to sem turisty nedostane a taky je to nedostane ven z Prahy.
Zajeďte si v sezoně do Kutné hory nebo do Českého Krumlova.
A kam dál? Ještě do Karlových Varů a tím tak nějak končíme.
vy si opravdu myslíte, že z prahy dotáhnete mladého španěla s partičkou do nelahozevsi na zámek? většina turismu je neskutečně povrchní, musí být in a cool si tam udělat selfíčko a porozprávět, jak to tam bylo úžasné. žádné zjednodušení legislativy – které si mimochodem představujete v čem přesně? – turisty nedotáhne. pokud si to nepředstavujete jako legalizaci perníku a trávy… jinak k těm stovkám tisíc montérů škodovek – škoda auto má tuším max 40tis zaměstnanců, další jsou samozřejmě u dodavatelů, ale už vidím jak týpek z boleslavi z linky s platem min 50tis/měsíc, bude s chutí dělat pingla nebo recepčního…… Číst vice »
To si opravdu nemyslím, že cizince bude zajímat víc jak jeden nebo dva hrady a zámky a to bez problémů obslouží Praha a těch pár zajímavějších míst, která se už dnes navštěvují. Pro mladého Španěla s partičkou to místo prostě musí být atraktivní jiným způsobem, aby ho to motivovalo vyrazit z Prahy a tím pádem se zde zdržet dýl a utratit víc. Jenže je problém v tom, že nikdo nechce do takových věcí investovat, když je to už teď legislativní peklo a řada buzerací, dopravní infrastruktura je naprosto nedostatečná. Obrovská část země je orientována na průmysl a především na ten… Číst vice »
Škoda, že nejde 4x rozšířit koryto Labe i Vltavy a všechny mosty nahradit tunely, lanovkami nebo přívozy!
Potom by až do Prahy mohly připlouvat ohromné výletní lodě s tisíci turistů.
Tohle je taky vtipné:
Ne. Cestovky pro nás nejsou partnery, protože nejsou autorizovanými prodejci letenek. Nenabízí zákazníkům žádné benefity. Jen příplatky. Nemůžeme pak s cestujícími ani napřímo komunikovat, nedávají lidem informace. Kupujte letenky jen u nás.
😀
Řada cestovek je naopak autorizovanými prodejci letenek, jsou napojeny na Amadeus nebo jiné systémy a normálně prodávají síťové dopravce. Ryanair ale právě neumí sám nic nabídnout jako benefit, jen ty příplatky. Takže spíš nemůže nechávat někoho jiného, aby za něj letenky prodával a tvořil třeba balíčky v podobě zájezdů. Přišel by totiž o svůj hlavní zdroj příjmů, což jsou právě ty příplatky.
Ale marketingově to říká správně, prostě nechce platit provize z prodeje letenek. Z jejich pohledu je to naprosto správně. 🙂 Není to nic než marketing jak se má dělat. Jsou největší, jsou prostě přiměřeně velkohubí a drzí. To je vše. 🙂
Dnes prakticky nikdo neplati provize…
Tak proč ty letenky cestovky prodávají? 🙂 Pro dobrý pocit?
Cestovky (a agentury a další) prodávají letenky, protože si k té letence přihazují servisní poplatek.
Např. letuška, jako OTA prodejce, si k letence od wizzu přihazuje kolem 500 kaček.
Letecké společnosti žádné provize za prodej neplatí, a stejně tak naprosté minimum tarifů (raritně) obsahuje slevy pro cestovky/prodejce.
Tak oprava – servisní poplatek letušky je přesně 540 Kč.
a ostatní OTA to mají stejné – jen se liší ve výši.
Take by se ti nelíbilo, kdybys měl aerolinku a prodával letenky za 40€ RT, že by si nějakej mouka nasadil na tvou cenu dalších 20, za to že pět minut něco nakliká. Pokud by chtěl FR/RK začít prodávat letenky (aktivně) v GDS, budou potřebovat support co bude GDS ovládat… Jen a jen další náklady, navíc s příchodem NDC už i klasický aerolinky omezují dostupnost v GDS a soustředí se na svoje (LH, AF, KL, BA, IB, A3, EI…) Jenomže otázka zněla jinak – ta se zjevně týkala smluv s cestovkama, teda charterů, zástupci FR to ale pochopili jako otázku na… Číst vice »
Myslím že to shrnuli správně. Praha už teď zaostává za WAW, BUD a VIE. Prostě si tu žijeme na malém písečku. Některým to stačí, ale podle letenek co zarizuji, tak lidi preferují okolní letiště kvůli ceně, a ty rozdíly jsou tak velké, že se to prostě vyplatí pro určitou skupinu lidí, která není malá takto cestovat. Doufám, že wizzair půjde ke dnu. Horší póvl neznám
Maďary nemusím, ale Wizzairu fandím, jen ať někdo trochu drží Ryana na uzdě…
Jak s wizz tak s ryanem litam hodne a to teda ryanair je total dno oproti komukoliv.
Rozdil je v tom, ze FR se te aktivne snazi ojebat. Je to jejich DNA, ostatne staci si precist ten rozhovor.
Netvrdim, ze wizz je na svaroreceni, ale obecne hrajou +- v ramci pravidel a slusneho chovani
Wizz je daleko větší ojebávka. FR mívá nejlevnější rezervaci sedadla okolo 4-5 EUR, Wizz se nebojí jít na 15 a více. Zavazadla má zpravidla dražší, odlet je loterie do posledních dní…
Cenovou politiku neberu jako ojebavku, to je byznys rozhodnuti.
Ojebavka je pro me customer care, dostupnost informaci, chovani posadky, chovani ground staff, reseni problemu…resil jsi nekdy treba s nimi EU261? S FR se ani nenamahej, wizz funguje stejne, jako full service aerolinky.
Právě že jejich cenová politika je ojebávka cestujících, kteří před nákupem letenky neprocházeli 5 dní přepravní podmínky řádek po řádku a nehledali fóra, kde se něco tak banálního jako nákup letenky rozebírá, aby si dali pozor na všechny nástrahy, které je v rezervačním systému čekají.
vy jste placený agent wizzu?
ryanair, narozdíl od wizzu, se k kompenzacnim stavi sice tvrde, ale celkem realisticky.
wizz se teda rozhodne jako full service aerolinky nechová – naopak, automaticky zamítá prakticky 100% requestů a nechává lidi, aby se soudili.
nepletete si ty dvě aerolinky?
Muzu potvrdit.. dostat odskodne eu261s wizz trvalo pres rok a ikdyz uznali, stale nemam penize. Ale az kdyz zasahl narodni organ danne zeme a donutil je. Sileny.
Ono je to ve skutečnosti přesně naopak. Ryanair docela hraje podle pravidel, i když tvrde.
Wizzair je průser. Jejich postoj ke kompenzacím, neustálé rušení letů ….
WAW, BUD i VIE mají přes 2 mil, obyv., s tím Praha nic nenadělá. Měly by je ale zajímat poplatky v Krakově nebo Wroclawi, které jim docela slušně luxují od cestujících východní část ČR…
Navic roli hraje tvar CR. Z Brna je bliz do VIE, o Ostrave se nebavim. Z Plzne a zapadu Cech je blizko Norimberg, pripadne se da i dojet do Mnichova a pak letet bez prestupu.
WAW a VIE mají navíc síťového dopravce, takže tam jsou i přestupní cestující. O toto Praha přišla.
Praha je dnes realne vetsi nez Budapest. Samozrejme Varsava je nekde jinde, ale rozhodne nelze Prahu srovnavat s Krakovem nebo Wroclawi, ktere jsou realne polovicni a spise nekde na urovni Brna.
To je prostě bez šance, letenky z Prahy nikdy nebudou citelně levnější, než okolní letiště, takže sever Moravy bude lítat z Polska a jih Moravy zase z Vídně nebo Bratislavy. Praha je schopná obsloužit většinu Čech a chartery, kde nemá člověk na výběr.
Pokud mi chcete tvrdit, že se někdo ze středních Čech bude trmácet do Budapešti nebo Varšavy kvůli ceně short-haul letenek, tak to těžko. Vídeň možná, a i to spíše lidé z Jižní Moravy, kde je to objektivně blíž.
Katowice a Kraków jsou zajímavé pro Ostravsko ze stejného důvodu jako Vídeň pro JMK.
Ano bude, rad si dojedu vlakem/busem za 500czk a usetrim na letence v tisicich, pac Praha je nekonkurence schopna. A 4hodiny ceste je nic proti usetrene cene. Smutny.
Z Prahy a středních čech pojede do budapesti/varšavy/vídně/mnichova/frankfurtu kamkoli jen zcela zanedbatelné lidí.
Jo, pár exotů se najde (taky jsem párkrát jel do vídně, ale ne proto, že by tam bylo nějak levneji, ale proto, ze do prahy jeste nelítá ethopian), ale jinak jste vypustil blábol. Naprostý.
Aha, takze exot je ten, ktery poleti z Vidne do asie za 10k, misto aby caloval z Prahy 20k? Ok 🤣 nedivim se, ze s timto pristupem mame pak lidi na Vaclavaku, kdyz neumi hospodarit se svyma penezma.
ukazte mi kdy, a jak casto, je nejaka asie z vidně za 10, zatimco z prahy za 20 …
a pak se pobavime o tom, kdo je exot.
Random data. Na prvni pokus, jen se vyhnuti vikendum. PRG-BKK 16.-31.10. za 19K. VIE-BKK 11,5K. Ale klidne si lette z PRG, ja vam v tom nebranim 🤣. Kazdeho vec.
To by mě zajímalo, co jste našel.
V kombinaci dat 16.10 – 31.10 je nejlevnější víden za 21 tisíc,nejlevnější praha za stejnou cenu.
máte ještě jeden pokus.
Ze se vam to nepodarilo najit, jiz neni muj problem. Verit mi nemusite, taky neni muj problem. Ja si v klidu poletim z Vidne. Kazdy at si lita odkud chce. Ja rad usetrim.
takze jenom mlžíte, ale nic jste nenašel.
děkujeme.
Verte si cemu chcete, je mi to uplne jedno. Jsou to vase prachy, delejte si s nima co chcete. Sbohem a satecek.
takže jste akorát provokatér a lhář.
ach jo.. takze zase musi nekdo delat praci za nekoho jineho…
dobre, zksute vyhledavac momondo.
zadejte termin 16.-31.10 +-3 dny, omezeni na 1 prestup.
a nejlepvnejsi PRG-BKK je za 21.213,- s Finair pres Helsinky
zdroj: https://www.momondo.cz/flight-search/PRG-BKK/2023-10-16-flexible-3days/2023-10-31-flexible-3days?sort=bestflight_a&fs=stops=1#dialog
pokud si dam to same VIE-BKK, cena je 13.500 s china airlines https://www.momondo.cz/flight-search/VIE-BKK/2023-10-16-flexible-3days/2023-10-31-flexible-3days?sort=bestflight_a&fs=stops=-2#dialog .
jsem zvedavy, s cim prijdete ted… nevyhovuje termin? neni uplne nejlepvnejsi?
aha … takze najednou uplne jine dny, nez jste psal na zacatku, s 8 hodinovym prestupem v pekingu. skvele, nasel jste jeden ze dvou dnu, kdy je zrovna viden vyraznelevnejsi. a jeste se divite, ze to nikdo nenasel pokud ale udelame statistiku pro cely rijen pro sedmi denni pobyt, tak zjistime co? tak zjistime, ze parkrat je levnejsi praha, parkrat viden a ve zbytku (vetsina mesice) je rozdil kolem 1-2 tisic. rozdil 10 000 tam pri tomto nastaveni (sedm dni) asi 2x. ale chapu, ze statistickych anomalii vy udelate “viden je o 10 tisic levnejsi a cela republika pojede do… Číst vice »
Hezky vecer. Terminy jsem vybral uplne random, pouze aby nebyl vikend, kdy jsou letenky vyrazne zdrazsi, ne vzdy. zaroven do asie se vetsionou lete na dele nez 7 dni. Zaroven jiste vite, ze ceny se v prubehu casu meni. Co platilo rano, dopoledne, jiz nemusi platit vecer ten sami den. Ja jsem, narozdil od vas, poskytnul dukazy. Znova opakuji, leten si muzete jak chcete, utatit kolik chcete, toto je plne na vas. Ale point byl a je v tom, ze primarne dalkove lety jsou z Vidne vyrazne levnejsi, nez z Prahy, to je proste fakt. Na letech po evrope muze… Číst vice »
Jenze on to fakt neni. Takmjako vy najdete 30 dalkovek, kde bude drazsi praha, janvam najdu klidne 30 dalkovek, kdy bude drazsi Viden
to, ze jste nasel zrovna Bkk, kde jsou ceny vidne a prahy stejne az na par vyjimek, nedokazuje vubec nic.
dobre, reknete vasi destinaci v asii, ktera bude draszsi z vidne a levnejsi praha. random data. rad se na to podivam 🙂 diky
Tak muzeme zacit treba Dubaji …
viden 5,5, praha 7,5.
boze, co to hledate za kraviny? vzdyt sem posilate uplne nesmyslny cisla 🙂
Nechci Vám do toho kecat, je to Váš čas, ale ztrácet ho na tento spor s někým, kdo si plete Air China s China Airlines?
🙂 stanou se i horsi veci … 🙂
Jj, p. Expert co se nikdy neupsal. Gratulky. Nic to vsak nemeni na faktu, ceny letenky.
Bože, to je pláče….
Nemůžu si pomoct, ale jsem jedinej, kdo když to četl, tak měl trošku pocit, jakoi kdyby slyšel ufnukanyho kňů kňů babiše?
Přesně tohle jsem chtěl napsat!!!
Mě ten rozhovor spíš připadal jako že to jsou dva (přehrávající) herci, hrající své role. Což je vlastně pravda 🙂
to je vlastne babis…. a abychom meli dva, tak vememe babise s dluženou … 🙂 a vyjde to fakt na stejno .)
S tím rozdílem, že Babiš je zároveň sám sobě režisérem a producentem, zatímco tito dva borci mají těch akcionářů, pro něž pracují, více 🙂
👍
zásah, potopena. už vím, co mně na tom rozhovoru tak šíleně vytočilo
Mně to spíš připomíná ambiciózní a velmi sebevědomé vystupování Radima Jančury před několika lety.
Stačilo toto:
„Praha by měla dělat opak. Větší efektivita, nižší ceny, rozjeďme turismus a zaměstnanost pro všechny. Ve městě jsme mluvili s lidmi a víme, jak je pro ně turismus důležitý. Zkrátka letištní poplatky jsou tu nekonkurenceschopné.“
Dle těchto slov je v Praze málo turistů (zejména těch, co do Prahy jezdí hlavně kalit), turismus je nerozjetý a Praha má velkou nezaměstnanost. 😂
Sice vystupují dost arogantní,ale mají pravdu… Pražské letiště je malé regionální letiště a hraji si na neco,co nejsou. A když třeba porovnas provoz na letišti v Dublinu tak to je úplně o necem jiným. A ano, v Praze je stále málo turistů – ještě nejsme ani na covidovych číslech…a v regionech je jich ještě méně…
Malé regionální letiste je treba Brno, Ostrava, Kosice…. Praha tedy rozhodne malé regionální letiste rozhodne není.
A to, že se nesklání před zmetky typu Ryanair (bez ohledu na to, že jsou opravdu úspěšní – je potřeba si ale položit a zodpovědět otázku díky čemu) je jedině dobře.
Z evropskeho hlediska je Praha malé regionální letiště…samozřejmě když se na to díváš z Českého hlediska tak pak OV, Brno jsou regionální letiště. Podívej se na letiště typu Krakow, Warsava apod…
No, to opravdu není. Máte v rámci toho „co je české, to je špatné“ opravdu dost pokřivený pohled.
Praha má víc cestujících než Krakow. Co tam máš dál?
Praha potřebuje více turistů, pro které pár korun navíc za letenku kvůli poplatkům nehraje roli. A když srovnávat s Dublinem, nebude v tom hrát drobnou roli, jak se tam dá dostat jinak než letadlem?
Nemluvě o tom, že irčani jsou rozeseti po celym svete (zejmena teda v USA).
To je to samý příběh, jako polsko. Někteří se tady furt podívují, proč lítaj přímy lety do USA z vesnic typu rzeszow apod … a v praze prakticky nic.
Lidi vůbec nepřemýšlí a nejsou schopni zasadit věci do kontextu. a přesně na tyto pak cílí ryanair, a oni pak jen papouškují „v praze eee draho, v praze eeee drahé poplatky, v praze eeee tamhleto“…
V Praze je turistů dost. Pražané opravdu nechtějí centrum zacpané turisty, chtějí lákat movitější klientelu, která ve městě utratí víc než jen za chlastačky po hospodách nebo jednodenní otočku.
Zeptej se hotelieru….
Praha patří hoteliérům nebo lidem, kteří v ní žijí a/nebo pracují?
Jestli to nebude třeba tím, že Dublin je na ostrově…
😀 ta arogance …
Pokud má někdo největší fungující nízkonákladovou aerolinku v Evropě, tak si asi trochu arogance může dovolit. Jejich klienty nikdo nenutí s nimi létat, ale na místě manažerů Letiště Praha bych jim naslouchal docela dobře…
naopak – být na místě manažerů letiste praha, tak bych je ignoroval.
jde jim o jediné – dotace, dotace, dotace … a tomu to PR dost podřizují.
Akorát Praha nepotřebuje tzv.levne turisty,k ktery
Ani tak naslouchal, ale sledoval, co delaji a jak vidi svou budoucnost.
Oni jsou predevsim tvrdi obchodnici, a proto se vyjadruji, jak se vyjadruji. Svet je mnohem pestrejsi, nez jak ho prezentuji oni.
Problém bude v tom „trochu“.