Osobní vlaky mezi Libní a Hostivaří pojedou každý den. Mohou zpozdit jiné spoje
Zázemí Arrivy v malešické teplárně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Cestující v Praze budou mít od prosincové změny jízdního řádu možnost jezdit přímým vlakem mezi Roztoky u Prahy, Holešovicemi, Libní
Dle mojeho názoru, by měl Ropid plánovat dopravu, popř. její rozšíření, na tratích, které jsou již po rekonstrukci nebo jsou prostě v dobrém stavu.
Aha. To by nám tu zbyla jen trať do Poříčan a dál nic.
Co se vlastně o blasti Dálkové a Příměstské železnice od Sametové revoluce postavilo?
A co nákladní doprava. Zboží co směřuje do Prahy a taky transit.
Jak to je pořešeno, za 28 roků?
Třeba Nové spojení a došlo též k přestavbě hlavního nádraží. Dále třetí kolej mezi Prahou Libní a Prahou Běchovicemi.
Prostě se udělalo to, o čem se za dřívbylolípu jen mluvilo a pokud by dřívbylolíp trval až dodnes, mluvilo by se o těchto záležitostech dodnes a dodnes by se na severním zhlaví hlavního nádraží házely výhybky ručně.
A jé – kuře zase poučuje slepici: kolik roků Vám bylo v roce 1989, že to máte všechny tak jasně uspořádané? Ono se stavělo a především rekonstruovalo a modernizovalo nejen v Praze – ale s tvrzením, že „dřív bylo líp“, žádné ty stavby vůbec nesouvisejí – on by je byl rád postavil už i ten bolševik (studie, podle kterých byly nakonec postaveny, vznikly ostatně už tehdy), ale zkrátka na ně nebylo – nebyly žádné příspěvky z EU a naopak my jsme „dotovali“ RVHP a „3. svět“ a i například (dost zbytečnou) vlastní armádu mnohem víc, než jak přispíváme do financí… Číst vice »
Ž v D
Já jsem byl v roce 1989 dost staré na to, abych dokázal potvrdit Vaše slova.
O to víc mě zaráží, že s možností čerpat prostředky z EU, sa teho moc na naší železnici neudělalo. Vlastně skoro nic. A doba čerpání dotací je v čudu.
A jak jste napsal. Ty projekty jsou ještě od Bolševika. Pravda, některé jsou potřeba přepracovat ale jsou a neděje se nic.
Postupem času se příprava staveb tak zbyrokratizovala, že je fakt lepší to všechno jenom opravit, zakonzervovat a vozit sem turisty dívat se na celonárodní muzejní železnico.
naopak je s podivem, co vše se zrealizovalo, ač se dotoval celý východ 😛
když si veznu, kdy se jezdilo na páru, kdy vznikly žáby, kdy Metro v celý Praze 😛
Prosim, za “dle mojejo nazoru” nemambxt carka.
To je strasny zlozvyk.
Čarka je uprostřed kosočtverca.
S ohledem ma moje vzdělání “ vod železa“, to sedí.
Co řeknu, to sedí. Nerad bych seděl za to, co jsem řekl.
Happy day 😉
„Zatímco autobusu trvá podle jízdního řádu cesta z Libně do Hostivaře 22 minut, vlak ji zvládne za 9 minut.“ No jo, ale to ten vlak zrovna musi jet, kdyz potrebujete, pokud ne pojedu radeji busem, kdyz ve spicce jede kazdych 7-8 minut a mimo ni pak v intervalu 15 – 20 minut. Vecer v prac. dny a celodenne po 30 minutach. Navic k tomu musite prijit na ten vlak vcas a mit nadrazi pobliz. Jina situace je v relaci Holesovice – Hostivar, tam to vlak zvladne za 15 minut a MHD s prestupem za 40 minut. Jenze zase musite byt… Číst vice »
Nepíše se, že S49 má nahradit bus, ale že je doplní. A já věřím, že S49 bude pro dost lidí atraktivní spojení, zejm. cestující mezi severní a jihozápadní částí Prahy. Spíš doteď byla linka S41 jen mezi Libní a Holešovicemi nevyužitá.
V Libni by bylo ale potřeba přesunout zastávku návazných autobusů k nádražní budově, tak jak se už stalo ve směru na Žižkov.
oprava: jihovýchodní
To spojení má smysl hlavně pro vztahy mezi Prahou 6 (a i Roztokami u Prahy) a Prahou 15 – a mimo jiné odlehčí metru. „Tangentě“ výrazně přibude frekvence
Jediné možné a bezproblémově fungující řešení je přesmyk a zdvoukolejnění tratě. Tam by měl ŽESNAD napřít maximální úsilí.
Zprávu moc pozitivně nevnímám. Sice věřím, že sždc nějak vymyslí jř, že přesně v době průjzdu S49 Libní žádný vlak po hlavní trati zrovna nepojede, ale v reálném provozu pak může docházet ke zpoždění již zpožděných vlaků. Zkrátka další nestabilní prvek. O negativním vlivu na nákladní dopravu nemluvě.
A priori bych rozhodně nepodceňoval „šmahem“ všechny výpravčí (pardon -dispečery CDP), že nic nezvládnou (i když to „v reálu“ občas tak vypadá) – jsou mezi nimi i skuteční „šamani“, a to je pak radost se na dopravu dívat!
Nie je to ideálne riešenie,v špičke vlaky každých 30 minút.Niekto kompetentní asi zabudnul na doležitú vec. Medzi Hostivaři a Vršovicami začala výstavba novej trate ako súčasť IV. koridoru a už aj v lete 2018 niektoré dni premávali osobné vlaky z Benešova do Prahy po odklonovej trati a sedel som v takom vlaku,v Malešiciach sme čakali na Os z Roztok asi 5 min…Takže pri výlukách budú zmeškané vlaky ČD i nákladných dopravcov.Nič by sa nestalo,keby cestujúci z Hostivaře naďalej cestovali do Libne pomalejším busom
V případě odklonů os vlaků do trasy Hostivař – Libeň – hlavní by šlo zastavit s odkloněným Os v Libni a S49 odřeknout.
Jelikož se mě to netýká, tak jsem chtěl být vtipný a napsat, ať tam postaví kruháč a pak se dočtu, že tam má být jakýsi přesmyk – tak nic.
Vím, komentář za houby, ale jsem alespoň PRVNÍ.
Blahopřeji. Druhé místo rovněž není z nejhorších.
Ne, odborností je to zcela na úrovni většiny zdejších komentářů.
Pan Sládek se ještě nedostavil, takže počítám, že právě řve na SŽDC na pana Nejezchleba, jak je možné, že SŽDC nekoná. Obvyklé výmluvy na neochotu Prahy 9 mu už přeci nemohou projít.
No tvl… moda “prvni” uz i tady? Snad to budou majitele mazat a blbce to brzo prejde.