Osobní doprava podél Labe ustoupí částečně nákladní. Místo některých Berlinerů pojede autobus
Siemens Desiro DB Regio v Bad Schandau. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Omezení se dotkne i vlaků linky mezi Děčínem a Rumburkem.
Vícemístné TAXI ze Sebnice do Niedereinsiedeln bude taky legrace ….
To si nemohu nechat ujít ….
Pecka. Z Ústí jede jeden autobus. I s kolama. A pak že nejde vlak nahradit autobusem…
Zoufalí lidé dělají zoufalé činy.
A vešli se lidi?
Pokud ano, tak stojí za zamyšlení existence těch Berlinerů…
Ne, ani pak za toto zamyšlení nestojí.
Přeshraniční úseky bývají vždy slabší u kterékoliv linky, ovšem obvykle (včetně tohoto případu) jde o slabší úsek mezi úseky jinak silnějšími, přičemž počet souprav zůstává tak jako tak obvykle stejný (což by zůstal i zde při zrušení v úseku Drážďany – Děčín).
Neráčejí si uvědomovat ještě stále krapet mimořádnou situaci, voni nezletilej koronere?
Cyklisti mají šlapat a ne se vozit vlakem. Kolo je dopravní prostředek a mělo by se vozit ve speciálním voze stejně jako auta.
Jde, ale je to k ničemu.
Tady je vidět že je potřeba kapacitní 2k Plzeň – München jako sůl a VRT 5 protáhnout WROCLAV – HK – PRG Airport – Plzeň – München (kolem letiště severozápadním bypassem
Musíme být skromní.
Plzeň – Nýřany – Staňkov – Domažlice – Česká Kubice st.hr. bude stačit…
Řekněmě takto: https://mapy.cz/s/kadufunacu
Chápu správně, že tedy vlaky dojedou až do Děčína, ale NAD do Drážďan bude z Ústí? Takže když by chtěl do Drážďan někdo z Děčína v případě těchto vybraných spojů, bude muset nejdřív dojet do Ústí?
Chápete to naprosto správně, NAD je vždy vedena z a do Ústí. Je to pro autobusy rychlejší.
Chtělo by to také napsat, že tohle je problém na německé straně. Ne u nás. Ty autobusy jsou jejich nápad. Propustnost nákladů přes Děčín je na třetině oproti normálu. Zákaz LV vlaků a zákaz přepřahů v Bad Schandau.
To není problém. To je předpis. DB Netz se takto chová často. Vzpomeňme před pár lety na propad tratě nad nově budovaným tunelem u Rastattu v Bádensku-Württembersku, na hlavním koridoru do Švýcarska. Řešila se primárně nákladní doprava. Odklony přes Francii nešlapaly, protože socialistické SNCF odbory. Proto se vše tahalo, kudy jen šlo. Hlavně přes Švarcvald. Tam byla dočasně osekána osobní doprava tak, že spíš nejezdila, než jezdila. Žádné Ad hoc vlaky, nebo manipulace. Jen pravidelné nákladní vlaky. V Elbtálu se omezením nedivím. Sjelo to tam na několika místech. Řešením je buď Pirna Gbf nebo spíš Dresden – Friedrichstadt. Na Lv… Číst vice »
Dnes byl přes Žleb tak slabý provoz, že jsem podezíral německou stranu z nějaké stávky.😁 Nechápu rozhodnutí o náhradní dopravě EC vlaků, už kvůli prázdninové frekvenci.
„Vlak EC 171 mezi stanicemi Berlin Hbf. a Děčín hl.n. NEJEDE.“ Jelikož mně ČD dnes prodali lístek na tento vlak z Berlína do Prahy, tak doufám, že je to jenom písařská chyba a vlak z Berlína do Drážďan pojede.
Tak to je nás víc, jen já mám koupeno už dva týdny
Mají to takto na svých stránkách, ale logiku mi to zrušení až z Berlína příliš nedává.
Volal jsem na infolinku, kde potvrdili, že Berlin-Dresden jede vlak (asi náhradní souprava), Dresden-UNL BUS a UNL-Praha vlak. Tedy z Berlína do Drážďan nic zrušeno není.
Tak EC171 nejede. Tomu říkám umění Českých drah bezostyšně prodat jízdenku na vlak, i když vím, že nepojede. Stoje na Berlin Hbf., raději tu nebudu ventilovat své pocity, abych nebyl napomenut.
Prodávají ho i na zítřek a dál..zajímavé. Nemáte nějakou fotku, jak je vlak na tabuli odjezdů zrušen?
Tabuli jsem nevyfotil, bylo tam však klasické Zug fällt aus bez uvedení důvodu. Mám ale potvrzení od DB, že vlak nejel. Pošlu e-mailem.
Jízdenky prodává počítač, to by někdo musel do pokladního systému zadat blokaci – vlak nejede ….
To cestující obvykle úplně nezajímá. Má jízdenku na vlak na konkrétní čas a chce s ním jet.
Máte nepochybně pravdu, ale vlak z BLN do DD nezrušily ČD, ale DB. Takhle pokladní systémy ovšem nefungují … Dnes se nepochybně prodávají jízdenky na vlaky „jedoucí“ za 30 dní, které mohou být v rámci vyhlášené změny jízdního řádu v „zákonné“ lhůtě stanovené vyhl 173/1995 Sb. předem zrušeny, změněn čas odjezdu / příjezdu … Pokud si cestující kupuje jízdenku přes e-shop, tak se mu informace „může“ dostat přes SMS nebo mail. Stejné to je, když se v mezidobí změní řazení vlaku. Kdo má místenku na vůz, který nepojede, tomu „operátor“ (ČD IS) přidělí jiné místo – v jiném voze s… Číst vice »
znovu opakuji: cestujícího toto nezajímá.
Nepojede na obou stranách uzávěry návazný vlak se stejným číslem a mezi tím náhradní bus? To by smysl dávalo. Akorát se to bude asi složitě vypravovat a minimálně v Německu pojede naprosto jiná souprava než obvykle…
Snad zrušení „UŽ z Berlína ….“
(Jedeme už z Berlína až do Prahy …)
V HAFASu ON-LINE je uvedeno, že vlaky nejedou.
Vlak 171 + 175 z Berlína do DD zrušily DB, nikoli ČD … pokladní systém tohle nevyřeší ….
Tohle je jako číst opatření na webu ČD nebo v Jejich Můj vlaku. Číslovlaková úřednická idiocie informovanost cestujících významně zhoršuje, pro ně by informací byl čas odjezdu.
Bohužel, často to z informačních systémů ČD a SŽDC vypadá, že vlak nejede, i když jede třeba ve zkrácené trase anebo jenom s nějakou změnou. Už léta jsme v tomto na mrtvém bodě.
Na to si budeme muset ještě počkat…až se mezistátní osobní doprava zastaví vždy v případě nějaké mimořádnosti…
No to by jeden nevěřil. Osobní doprava uvolňuje místo nákladní dopravě. Nejsou skvrny na Slunci?
Včera byl celkově zvláštní den – nejen u mě, tak asi nějaké dozvuky.
Krok zavedl správce německé infrastruktury DB Netz. Takže svět je v pořádku. Zázrak na české straně se nekonal.
když už omezili osobní dopravu přes Dolní Žleb místo nákladů, mohli protáhnout Desira Děčín – Rumburk až do Ebersbachu případně do Lobau, aby eliminovali omezení dopravy, ale to zas nikdo neřešil.
A k čemu by to jako bylo ?
Přestup na vlaky Liberec – Ebersbach – Dresden.
Na české straně by totiž takový krok vyvolal značné nevole – protože osobní doprava nadevše
Ale pozor!
Musí se rozdělit doprava vnitrostátní, a doprava mezistátní.
Vnitrostátní doprava pochopitelně přednost. Jak ohledně lokomotiv a vagonů, tak ohledně přestupních vazeb, provozních věcí…
Jenže v rozumné míře, ale není normální čekat 10 minut s nákladem s Vmax 90 km/h, aby ho předjela Regionova s Vmax 80 km/h, takže za ní člověk skáče na oddíl, díky čemuž popojede max 2 stanice a jde na bok, protože za ním se už tlačí další rychlík.
A pokud je nějaký problém, tak to musí jít půl na půl, ne že bude jezdit jen osobka na úkor nákladů (pokud to samozřejmě technický stav trati umožňuje).
On je hlavně problém, že takové pomalé smradlostroje jako 814 jezdí na koridoru pod drátama.
Dominik:
To jsme se nějak špatně pochopili. Tu mezistátní dopravu si musíte odečíst. Takže na 090 budou po změnách pouze R Praha – Děčín – ale už žádné EC a turborychlíky do Chebu přes Ústí(na ty bude v tom Ústí garantovaný přestup).
Takže místa pro nákladní vlaky bude…
rozinka:
Že jo. Jezdit tam 640, je po problému…
Tak to jsme se skutečně špatně pochopili. Jo teď už vím, jak to myslíte.
No je jedno jestli se kodrcám za 814 nebo 640, pokud to je Os, co staví každou chvíli, tak i s Vmax 90/100 km/h ho budu stále dohánět, i když to bude mít dobrý odpich.
Myslel jsem si, že nápad přišel z Říše. Tady by to nikoho nenapadlo.
Kdo platí více ten jede!
Spousta lidí by chtěla přesunout náklady z kamiónů na vlak a když se pro to něco udělá tak je to taky špatně tak co vlastně chcete.
Určitě ne na úkor osobní dopravy.
V Německu by mnoho regionů resp. obyvatel, chtělo častější takt dopravy. Zejména v příměstské dopravě. V tomto má však DB Netz befehl od ekonomů. Nákladní doprava má vliv na ekonomiku celé země. Proto správce sítě musí upřednostnit nákladní dopravu před osobní.
Bohužel, za současného stavu infrastruktury to jinak, než jistými ústupky ze strany osobní dopravy, nepůjde.
to ovšem cestující z aut asi moc nenaláká
Takže co, zavedeme takt 15 minut a zabijeme nákladní dopravu přes den?
Holt se musí najít rozumný kompromis.
ZZ „modernizovat“ na 4AB s krátkými prostorovými oddíly, štíhlé výhybky na zhlaví, Os do boku na vedlejší kolej a než se vymění substrát po rovné projede náklad a než se postaví vlaková cesta pro Os, tak je na odjezdu žlutá s bílou za nákladem …
Přesně tak! Regionova vezoucí 10 lidí šetří ovzduší natolik, že ten jeden autobus nepojede a místo něj 40 kamionů, co by jinak jelo vlakem.
Skvrny na slunci jsou asi také, ale hlavně je zanesená trať pískem, kameny a jiným bincem a musí se to nějak opravit.