Osobní doprava podél Labe ustoupí částečně nákladní. Místo některých Berlinerů pojede autobus

Siemens Desiro DB Regio v Bad Schandau. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSiemens Desiro DB Regio v Bad Schandau. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Omezení se dotkne i vlaků linky mezi Děčínem a Rumburkem.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

Vícemístné TAXI ze Sebnice do Niedereinsiedeln bude taky legrace ….
To si nemohu nechat ujít ….

Petr

Pecka. Z Ústí jede jeden autobus. I s kolama. A pak že nejde vlak nahradit autobusem…

Pája

Zoufalí lidé dělají zoufalé činy.

medical examiner

A vešli se lidi?
Pokud ano, tak stojí za zamyšlení existence těch Berlinerů…

xyz

Ne, ani pak za toto zamyšlení nestojí.

Přeshraniční úseky bývají vždy slabší u kterékoliv linky, ovšem obvykle (včetně tohoto případu) jde o slabší úsek mezi úseky jinak silnějšími, přičemž počet souprav zůstává tak jako tak obvykle stejný (což by zůstal i zde při zrušení v úseku Drážďany – Děčín).

Alexandr Mikulka

Neráčejí si uvědomovat ještě stále krapet mimořádnou situaci, voni nezletilej koronere?

Rudolf Tuček

Cyklisti mají šlapat a ne se vozit vlakem. Kolo je dopravní prostředek a mělo by se vozit ve speciálním voze stejně jako auta.

Marcel Štancl

Jde, ale je to k ničemu.

Michal

Tady je vidět že je potřeba kapacitní 2k Plzeň – München jako sůl a VRT 5 protáhnout WROCLAV – HK – PRG Airport – Plzeň – München (kolem letiště severozápadním bypassem

medical examiner

Musíme být skromní.
Plzeň – Nýřany – Staňkov – Domažlice – Česká Kubice st.hr. bude stačit…
Řekněmě takto: https://mapy.cz/s/kadufunacu

Zdrasa

Chápu správně, že tedy vlaky dojedou až do Děčína, ale NAD do Drážďan bude z Ústí? Takže když by chtěl do Drážďan někdo z Děčína v případě těchto vybraných spojů, bude muset nejdřív dojet do Ústí?

Vašek

Chápete to naprosto správně, NAD je vždy vedena z a do Ústí. Je to pro autobusy rychlejší.

Petr Frýdlant

Chtělo by to také napsat, že tohle je problém na německé straně. Ne u nás. Ty autobusy jsou jejich nápad. Propustnost nákladů přes Děčín je na třetině oproti normálu. Zákaz LV vlaků a zákaz přepřahů v Bad Schandau.

Potulný wechtr

To není problém. To je předpis. DB Netz se takto chová často. Vzpomeňme před pár lety na propad tratě nad nově budovaným tunelem u Rastattu v Bádensku-Württembersku, na hlavním koridoru do Švýcarska. Řešila se primárně nákladní doprava. Odklony přes Francii nešlapaly, protože socialistické SNCF odbory. Proto se vše tahalo, kudy jen šlo. Hlavně přes Švarcvald. Tam byla dočasně osekána osobní doprava tak, že spíš nejezdila, než jezdila. Žádné Ad hoc vlaky, nebo manipulace. Jen pravidelné nákladní vlaky. V Elbtálu se omezením nedivím. Sjelo to tam na několika místech. Řešením je buď Pirna Gbf nebo spíš Dresden – Friedrichstadt. Na Lv… Číst vice »

nadrazi

Dnes byl přes Žleb tak slabý provoz, že jsem podezíral německou stranu z nějaké stávky.😁 Nechápu rozhodnutí o náhradní dopravě EC vlaků, už kvůli prázdninové frekvenci.

Ritchie

„Vlak EC 171 mezi stanicemi Berlin Hbf. a Děčín hl.n. NEJEDE.“ Jelikož mně ČD dnes prodali lístek na tento vlak z Berlína do Prahy, tak doufám, že je to jenom písařská chyba a vlak z Berlína do Drážďan pojede.

Viktor

Tak to je nás víc, jen já mám koupeno už dva týdny

Viktor

Volal jsem na infolinku, kde potvrdili, že Berlin-Dresden jede vlak (asi náhradní souprava), Dresden-UNL BUS a UNL-Praha vlak. Tedy z Berlína do Drážďan nic zrušeno není.

Ritchie

Tak EC171 nejede. Tomu říkám umění Českých drah bezostyšně prodat jízdenku na vlak, i když vím, že nepojede. Stoje na Berlin Hbf., raději tu nebudu ventilovat své pocity, abych nebyl napomenut.

Ritchie

Tabuli jsem nevyfotil, bylo tam však klasické Zug fällt aus bez uvedení důvodu. Mám ale potvrzení od DB, že vlak nejel. Pošlu e-mailem.

Miroslav Zikmund

Jízdenky prodává počítač, to by někdo musel do pokladního systému zadat blokaci – vlak nejede ….

Miroslav Zikmund

Máte nepochybně pravdu, ale vlak z BLN do DD nezrušily ČD, ale DB. Takhle pokladní systémy ovšem nefungují … Dnes se nepochybně prodávají jízdenky na vlaky „jedoucí“ za 30 dní, které mohou být v rámci vyhlášené změny jízdního řádu v „zákonné“ lhůtě stanovené vyhl 173/1995 Sb. předem zrušeny, změněn čas odjezdu / příjezdu … Pokud si cestující kupuje jízdenku přes e-shop, tak se mu informace „může“ dostat přes SMS nebo mail. Stejné to je, když se v mezidobí změní řazení vlaku. Kdo má místenku na vůz, který nepojede, tomu „operátor“ (ČD IS) přidělí jiné místo – v jiném voze s… Číst vice »

Jaroslav

Nepojede na obou stranách uzávěry návazný vlak se stejným číslem a mezi tím náhradní bus? To by smysl dávalo. Akorát se to bude asi složitě vypravovat a minimálně v Německu pojede naprosto jiná souprava než obvykle…

Miroslav Zikmund

Snad zrušení „UŽ z Berlína ….“
(Jedeme už z Berlína až do Prahy …)

Miroslav Zikmund

V HAFASu ON-LINE je uvedeno, že vlaky nejedou.
Vlak 171 + 175 z Berlína do DD zrušily DB, nikoli ČD … pokladní systém tohle nevyřeší ….

Khufu

Tohle je jako číst opatření na webu ČD nebo v Jejich Můj vlaku. Číslovlaková úřednická idiocie informovanost cestujících významně zhoršuje, pro ně by informací byl čas odjezdu.

Martin Chovanec

Bohužel, často to z informačních systémů ČD a SŽDC vypadá, že vlak nejede, i když jede třeba ve zkrácené trase anebo jenom s nějakou změnou. Už léta jsme v tomto na mrtvém bodě.

medical examiner

Na to si budeme muset ještě počkat…až se mezistátní osobní doprava zastaví vždy v případě nějaké mimořádnosti…

Mimopražský

No to by jeden nevěřil. Osobní doprava uvolňuje místo nákladní dopravě. Nejsou skvrny na Slunci?

M152

Včera byl celkově zvláštní den – nejen u mě, tak asi nějaké dozvuky.

Takyfíra

Krok zavedl správce německé infrastruktury DB Netz. Takže svět je v pořádku. Zázrak na české straně se nekonal.

Marcel Štancl

když už omezili osobní dopravu přes Dolní Žleb místo nákladů, mohli protáhnout Desira Děčín – Rumburk až do Ebersbachu případně do Lobau, aby eliminovali omezení dopravy, ale to zas nikdo neřešil.

Miroslav Zikmund

A k čemu by to jako bylo ?

Marcel Štancl

Přestup na vlaky Liberec – Ebersbach – Dresden.

Dominik

Na české straně by totiž takový krok vyvolal značné nevole – protože osobní doprava nadevše

medical examiner

Ale pozor!
Musí se rozdělit doprava vnitrostátní, a doprava mezistátní.
Vnitrostátní doprava pochopitelně přednost. Jak ohledně lokomotiv a vagonů, tak ohledně přestupních vazeb, provozních věcí…

Dominik

Jenže v rozumné míře, ale není normální čekat 10 minut s nákladem s Vmax 90 km/h, aby ho předjela Regionova s Vmax 80 km/h, takže za ní člověk skáče na oddíl, díky čemuž popojede max 2 stanice a jde na bok, protože za ním se už tlačí další rychlík.
A pokud je nějaký problém, tak to musí jít půl na půl, ne že bude jezdit jen osobka na úkor nákladů (pokud to samozřejmě technický stav trati umožňuje).

rozinka

On je hlavně problém, že takové pomalé smradlostroje jako 814 jezdí na koridoru pod drátama.

medical examiner

Dominik:
To jsme se nějak špatně pochopili. Tu mezistátní dopravu si musíte odečíst. Takže na 090 budou po změnách pouze R Praha – Děčín – ale už žádné EC a turborychlíky do Chebu přes Ústí(na ty bude v tom Ústí garantovaný přestup).
Takže místa pro nákladní vlaky bude…

rozinka:
Že jo. Jezdit tam 640, je po problému…

Dominik

Tak to jsme se skutečně špatně pochopili. Jo teď už vím, jak to myslíte.

No je jedno jestli se kodrcám za 814 nebo 640, pokud to je Os, co staví každou chvíli, tak i s Vmax 90/100 km/h ho budu stále dohánět, i když to bude mít dobrý odpich.

Mimopražský

Myslel jsem si, že nápad přišel z Říše. Tady by to nikoho nenapadlo.

Marcel Štancl

Kdo platí více ten jede!

Rudolf Tuček

Spousta lidí by chtěla přesunout náklady z kamiónů na vlak a když se pro to něco udělá tak je to taky špatně tak co vlastně chcete.

JirkaM

Určitě ne na úkor osobní dopravy.

Potulný wechtr

V Německu by mnoho regionů resp. obyvatel, chtělo častější takt dopravy. Zejména v příměstské dopravě. V tomto má však DB Netz befehl od ekonomů. Nákladní doprava má vliv na ekonomiku celé země. Proto správce sítě musí upřednostnit nákladní dopravu před osobní.

Dominik

Bohužel, za současného stavu infrastruktury to jinak, než jistými ústupky ze strany osobní dopravy, nepůjde.

Sporak

to ovšem cestující z aut asi moc nenaláká

Dominik

Takže co, zavedeme takt 15 minut a zabijeme nákladní dopravu přes den?
Holt se musí najít rozumný kompromis.

Miroslav Zikmund

ZZ „modernizovat“ na 4AB s krátkými prostorovými oddíly, štíhlé výhybky na zhlaví, Os do boku na vedlejší kolej a než se vymění substrát po rovné projede náklad a než se postaví vlaková cesta pro Os, tak je na odjezdu žlutá s bílou za nákladem …

Jiří Kocurek

Přesně tak! Regionova vezoucí 10 lidí šetří ovzduší natolik, že ten jeden autobus nepojede a místo něj 40 kamionů, co by jinak jelo vlakem.

Vašek

Skvrny na slunci jsou asi také, ale hlavně je zanesená trať pískem, kameny a jiným bincem a musí se to nějak opravit.