Osoblažská úzkokolejka dál zůstává bez pravidelné dopravy, České dráhy slibují návrat v půlce ledna
Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006
Dopravce nemá jedinou provozuschopnou lokomotivu pro unikátní trať.
No já nevím, ale zrovna u této tratě, kde je trasování ještě horší než u úseku Kamenice-Obrataň, bych řekl, že se nic neděje. Určitě bych ji držel dál pro turistiku, ale neberte to prosím pragocentricky, zánik ZDO je mnohem větší škoda na té Vysočině než tady. Tam to aspoň ve větších obcích vede částečně obcemi (Černovice, Obratem zastávka, Včelnička, Střítež), nebo nedaleko sídliště (Kamenice). A navazuje na to trať do města (Tabor), ne na předměstí (obě nádraží v Krnově).
Myslím že to bude případ od případu.
Někdo to má blíže od vlaku, jiný zase od busu. Nedá se to paušálizovat.
Samozřejmě souhlasím s názorem, udržet pro turistiku.
Centrum Tábora je od tamního nádraží taky docela kus cesty.
V případě Krnova lze reálně počítat jen žst. Krnov (do Cvilína by to byl další přestup + tak jako tak časové zdržení odpovídající přestupní době).
Nicméně, Krnov aspoň je pro Osoblažsko nejbližším relativně spádovým městem. Zato obce mezi Kamenicí nad Lipou a Obrataní spádují dle úřadů i do Pelhřimova, případně Pacova, což vlak neřešil skoro vůbec (jednostranné přípoje v Obratani + odlehlé nádraží v Pacově).
Dle úřadů možná, dle potreb lidi do Tábora. Pulka me rodiny pochází z Černovic, takže vím své. Z kraje Vysočina, který je nucene převzal, tam nikdo happy nebyl. Co se týče centra Tábora, tak stačí přejít park nebo jít podél parku kolem autobusaku a jste v centru. Ano, k historickému centru je daleko, ale to je tak pro turisti.
Myslím, že pan redaktor by si měl nejprve zjistit skutečný stav věci a pak teprve psát článek. Problém totiž není v lokomotivě, 913 je totiž již delší dobu v Olomouci v podstatě připravena k provozu. Nejezdí se kvůli chybějícím přívěsným vozům, oba dva Balm-ú totiž neprošly přes ECM na dvojkolí a dlouhou dobu byl problém sehnat výrobce, který by vyrobil nová. Tím samozřejmě nepopírám, že ČD to krutě zanedbaly, o zmíněné normě se ví 7 let a jako vždy se všechno začalo řesit na poslední chvíli.
V podstatě připravena. díky, to pobavilo.
A Balm SZD je také nezpůsobilý?
Pokud by nebyl, (ne)bylo by ho možné zapůjčit do rukou ČD?
Neválí se teď pár úzkých lokomotiv v Jindřichově Hradci ?
No jo. Vypadá to, že ČD šukafonie a podobné nesmysly už vesměs odpískaly. Zvláště, když v tomto případě nejde využít výhody z rozsahu kvůli atypičnosti tratě.
Tak jak ČD provozovala spoustu lanovek a utekla od nich, tak se divím, že ČD dosud neutekla z této tratě.
Jsem zvědav, jak se tato trať uživí, až budou vypnuty státní dotace do tratě přes SŽDC. V letech 2017 až 2020 do této tratě šlo přes 9 milionů ročně ze SŽDC plus provozní dotace dopravci.
A kdo je vypne, vy?
Dotace pro SŽDC mají v ruce bankéři, neboť většina je na dluh. Z malé části o dotacích pro SŽDC rozhodují daňoví poplatníci z bohatších států EU/EHP
Bankéři? Jakože už nepůjčí státu? To jsem nevěděl, že celý stát stoji před krachem. 🙂
Tak se podívejte o kolik vzrostly úrokové sazby za státní dluhy za poslední 3-4 roky včetně měnového rizika.
Česká republika, jako dlužník, je výrazně rizikovější než byla před 10 lety.
Což se ostatně netýká jen ČR a s největší pravděpodobností je to jen dočasný jev, neb „špatný“ cyklus v ekonomice.
A jak nám vysvětlíte, že nejméně zadlužené ekonomiky v EU jsou Rumunsko a Bulharsko? Uplne ráje, ne? Pročpak zrovna tem nejméně zadluženym nechce nikdo moc půjčovat? S lokalkami to tam neprehani. 🙂
To je ostuda. Kdysi zde byly čtyři lokomotivy. Půjčit z JHMD by byl problém? Pokud to legislativa dovolí.
A proč by měly JHMD pomáhat zrovna Českým Drahám?
Kdyby v současném insolvenčním řízení šlo o věřitele, tak ti se asi nebudou chtít koukat na to, jak mašiny dlužníka reznou bez užitku.
(Nicméně už soud odmítl reorganizaci odsouhlasenou věřiteli, takže asi jde o něco jiného.)
Radši to nechat zrezivět, než pomoct ČD.
Myslíte, že insolvencni správce řeší zášť tohoto typu? A byl o to vůbec požádán, aby na to vystavil cenu? Nebo si to představujete jako Hurvínek válku?
velmi prosté – NAD stojí ČD a.s. méně, než provoz vlaků – tak proč si rvát játra, když kraj platí za cokoli
Naprosto přesně a výstižně.
Říkal jsem si, že bych si po letech postavil v pokoji vláčky, ale co by tomu řekl Axel? Přeci jen v těch modelových vagónech nemam žádné figurky, takže vláček vozí vzduch. Navíc nemam ani figurky, které bych postavil k nádraží, takže o trať patrně není zájem. Takže raději nic stavět nebudu, než Axel řekne, že je třeba tu mojí pokojovou trať pro nezájem cestujících zrušit 😀
Já k tomu říkám, že je mi fuk, co si člověk dělá se svými penězi.
Takže zavřeme hrady, zámky, nemocnice, školy, bazény, kluziště, kina, divadla, zoo, zemědělcům nepošlem ani korunu. Pak budete spokojený?
Jezdím vlakem. Tak mě zajímá udržitelnost jejich provozu.
Já se ptám komplexně. Kdyz si zakládáte na tom, kam jdou peníze z vašich daní. Vaše odpověď je alibismus.
Až vznikne něco obdobného jako Trumanova komise, tož třeba na Vaše otázky dostanete odpověď.
Nebojácní a čestní cifršpioni se doufám v naší zemi najdou, tož snad jim bude umožněno, aby se zasloužili o stát podobně jako ti kabrňáci v Trumanově komisi
Zato Vašich odpovědí se člověk nedočká. Na to by nestačila ani ta Trumanova komise 😀
Nemám ambici (a ani možnost) nahradit takové skvělé profíky, jací pracovali pro stát v rámci Trumanovy komise.
Trumanova komise kvuli uzkokolejne zeleznici ve Slezku… kde tak kvalitní houbičky berete?
Vzhledem k šrotu co je na teto trati provozovan bylo jen otazkou casu nez toto nastane.
Vážení členové topmanagmentu ČD, nechcete zaměstnat zde diskutujícího Vtvt. On vše ví nejlépe a jedině on by Vám poradil, jak správně řídit ČD.
Nemám recept, jak se ČD může vyhnout insolvenci.
viz nedobrá situace, kterou uhlazenými slovy popsal finanční ředitel ČD https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/lukas-svoboda–musime-zmenit-system-financovani-zeleznicni-doprav/-31818/, tedy pokud vláda radikálně neseškrtá/nepřesměruje spoustu dotací, které nyní putují do SŽDC např. na nákup vlaků od ČD, aby vláda či kraje pronajímala vlaky dopravcům, tak jako je tomu často v Německu
Běžte dělat náměstka ministra dopravy. Všemu rozumíte, jste studnice nápadů a návrhů. My jsme přece proti vám jen šotopóvl co ničemu nerozumí 😎
Nikdy v životě jsem o nikom nemluvil jako o póvlu. Nikdy!!!
Tak když mohl být náměstkem třeba Sechter, tak tam může být opravdu kdokoliv z této diskuze.
Jako že by ho konečně vytáhli z jeho stavědla ?
Článek o úzkokolejce, tak tuším příspěvky místního lokálkobijce. A nespletl jsem se 😀
Proč ji nekoupí od JMD?
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3542042-jihoceske-uzkokolejky-opustil-historicky-vuz-odvoz-naridila-insolvencni-spravkyne
Vy byste nakupoval jednoúčelovou techniku, kdybyste byl na místě ČD? Stávající smlouva je do 12/2025. Poté se předpokládá rekreační provoz.
Připomínám, že finanční ředitel ČD žadonil o mimořádné dotace.
25.5.2023 musí ČD splatit 10 miliard, čili musí našetřit. Plus sehnat finance na těch objednaných investic (v půlce roku bylo objednáno za 52 miliard = údaj za Skupinu ČD)
Čili jestli pan Ing. Jiří Ješeta nenajde řešení, tak přijdou prodat
– Rail/Inter/Comfortety
– Pendolina
– část z objednaných Vectronů na 230 kmh
Patrně by rezignoval (viz personální posily z ČD Telematika), což by byla škoda.
Jo jasně ČD prodají nové vlaky které mají zasmluvnene.to jsou úvahy že stavědla.
Někde ty desítky miliard sehnat musí. Co myslíte = vydělali ČD Cargo za celou svoji existenci tolik, kolik METRANS vydělá ročně?
Připomínám, že Comfortjety vč. loko spolknou cca 15 miliard, tj. tolik, kolik bylo investováno do METRANS. METRANS vydělává ročně 1,5 miliardy (po spojení s Číňany možná zisk ještě zvýší). Vydělají Comfortjety 1,5 miliardy ROČNĚ? Asi těžko, pokud převážně budou jezdit v chudých CZ/SK/HU
Panenko skákavá, už je u Metransu a nových osobních vozů…
Však jsem předpovídal, že ještě do konce roku přijde s něčím novým 😀
Srovnávat nákladní a osobní dopravu….jako co spolu mají společného..jo koleje
Kdybyste byl bankéř, že za Vámi dorazí ČD s prosíkem o 15 miliard na ComfortJety, tak za jaký úrok byste jim půjčil? Když dle výsledků Skupiny ČD i samotné ČD je vidět, že ČD obvykle investuje do nerentabilních/málorentabilních investic ve srovnání s jinými podnikateli na železnici? Já, být oním bankéřem, tak bych se strachem o svěřené peníze od drobných střadatelů odmítl úvěr pro ČD i pro ČD Cargo. Ale až ČD požádá o půjčku pomocí veřejných dluhopisů, tak Vy své privátní zdaněné peníze můžete svěřit na investici ČD, dle Vaší libosti = Vaše peníze = Vaše rozhodnutí. Jen prosím nekrafejte… Číst vice »
Nakoupíme koně ..nestojí nic..seno vodu to je zadarmo. Musí se investovat do vlaku.. tak jako jiné subjekty..např. dopravní podniky nakupují tramvaje metro trolejbusy..já už fakt nevím.
Nemusí se investovat do vlaků. V Německu mají o polovinu řidší síť než v ČR. To samé ve Francii.
121/2=107. Ok
O co jde?
Takový odborník a ptá se?
Hmm, němci prodívají dceřinky, ale nakupují nový vlaky. Asi jim to žádnej Vtvt nevysvětlil, že to dělají špatně.
Srovnávejte prosím pořádně:
DB má 4 tisíce vagonů (Reisezugwagen)
ČD 2 tisíce.
Nevšiml jsem si, že by v Německu žilo pouze 20 milionů (=dvojnásobek co v ČR), když je jich 80 až 85 milionů.
Tolik vagónů a včera jich bylo málo na cestu z Ovy do Opavy a Frýdku.
Ano, nemusíme investovat nikam. A budem jak státy v Africe, kde vedou dvě tratě 😀 vzhůru ke světlým zítřkům
A co tak nechat místní, aby si rozhodovali sami?
Chápu, že tlustým kocourům na železnici se líbí každoročně roztočí desítky miliard, dokud se nezačne ptát, kde ty prachy jsou vidět. viz stavba SŽDC o velikosti rodinného domku (výpravní budova) za obrovských 35 mega.
A šotoblázni tomu rozhazování ještě tleskají, protože si neuvědomují, že budou mít žádné/malé důchody a zadluží své děti kvůli zbytečnosti.
Přitom je to škoda, protože dálkové vlaky leckdy budou doprava budoucnosti.
Však si to kraje rozhodují sami, ale vy jim do toho stejně pindáte 😀
63 miliard pro SŽDC vesměs bylo na dluh našich důchodů a našich dětí. Nikoliv za peníze krajů.
Plus miliardy od státu jako extradotace pro kraje na regionální vlaky (Memorandum)
Čili ať vlaky na vedlejších tratích jsou řešeny za peníze krajů. Ono to stejně k tomu směřuje viz Osoblažka.
A kraje mají peníze z čeho? Vy nemáte ani základní ekonomické znalosti 🙂
Z RUD.
Tady se opravdu člověk pobaví 🙂
Mýlím se? V čem, prosím?
A zase, pořád, a znovu, úvahy o hledání řešení ing. Ješety, a jak přijdou prodat kolejová vozidla ČD. To s osoblažskou úzkou fakt souvisí.
Předřečník se ptal jestli ČD koupí šrot: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3542042-jihoceske-uzkokolejky-opustil-historicky-vuz-odvoz-naridila-insolvencni-spravkyne
Myslím, že je to vyloučeno, nehledě na incidenční spor mezi JHMD a JMD. A napsal jsem argumenty proč si to myslím. Chápu, neměl jste svůj den, když jste moji první větu výše, jaksi přeskočil, jen abyste jako obvykle hejtoval.
Přeskočit nějakou vaši větu? To by znamenalo ochudit se o vámi vyplozené světové moudro. Pevně věřím, že až si vás vyžádá nějaká renomovaná světová univerzita, že nám sem alespoň občas něco napíšete, abychom tu odborně a myšlenkově nezakrněli úplně.
Škoda, že se nedovíme, jak dopravce způsobil, že Wynx o víc než rok a půl zpozdil modernizaci lokomotivy.
Mohl by to být zajímavý článek z prostředí moderní firmy.
Škoda, že se nedozvíme, proč si modernizaci ČD neudělaly vlastními silami v DPOV a proč mají postavené smlouvy s dodavateli tak, že po roce a půl lokomotivu neopraví sami. Škoda, že se nedozvíme, proč nechaly o x let propadnout periodickou opravu u druhé loko.
Presne, co na to vedeni CD nebo aspon tiskovy mluvci? A nemeli by opravit aspon tri, aby meli zalohu?
Je zcela normální, že si jedna firma nechá udělat u druhé to, co se nevyplatí/neumí dělat svými silami. Proč by to mělo být u některých firem jinak?
Je většinou normální, že smlouvy o datu dodání se dodržují.
Proč by to mělo být u některých firem jinak?
Dovědět se, proč neopravili druhou o roky dřív, by nemělo být pro novináře problém. Rádi si o tom tady přečteme.
Fajn, tak proč nedodržují smlouvu České dráhy s Moravskoslezským krajem a proč nechaly propadnout o x let periodickou opravu druhé loko? Té druhé lokomotivě se neustále vyhýbáte:-)Tam totiž stojí ČD po kolena ve vlastních výkalech a vy jako zaměstnanec bohumínského depa s nimi.
Logicky. Takové opravy se dělají po předepsaných kilometrech a ne roky před jejich najetím. Já taky nejezdím na technickou s autem rok před termínem.
A ECM spadlo z nebe a dozvěděli jste se o něm týden před zavedením, že?)))
Ale opravdu bych byl rád a určitě ne sám, kdybyste udělal reportáž z wynxu s důvody toho zpoždění a vyzpovídal i lidi z ČD ohledně té druhé.
Smluvní vztah je mezi ČD a CZ LOKO.
Škoda, těšil jsem se na objasnění příčin zpoždění..
Je mi poměrně jedno, na co se těšíte vy. Já se také těšil, že k ECM a druhé lokomotivě napíšete více:) Ale chápu, lepší je se ve vlastních výkalech nehrabat. Tak dál živte svoji nenávist proti čemukoliv nestátnímu.
Ono to v Bohumíně vypadá jako v Číně v roce 1950. Všichni dělají co mají a nikdo nedělá vlastně nic. Jakákoli vlastní myšlenka, jak něco zlepšit se schová do šuplíku, jen aby člověk nevyčníval z řady. A všechno vypadá vesele, ale zadní řady už padají hladem. (toto je pouze můj subjektivní pohled na Bohumínské depo).
Ono celý Bohumín žije ještě v roce 1988.
Kdežto ve firmách 21. století nabitými odborníky neudělají, co je ve smlouvě a vše je v pořádku.
No jo. ČD dieselové vlaky pro vedlejší tratě odpískaly. Z 70 až 75 tisíc sedaček v dieselových vlacích ČD to klesne na zhruba 15 až 20 tisíc sedaček, možná o chlup víc. Nepočítám pasažerské vlaky ČD s dieslovou loko.
Žádný div. Na cca 60% sítě SŽDC se odehrává cca 3% pasažerských přepravních výkonů na kolejích v ČR. Tož proč to dotovat = ať si těch 6 tisíc km železničních tratí poradí bez dotací = podobně jako 4 tisíce km kolejových tratí-vleček.
Prosím zablokujte ho už někdo. Ty nesmysly zabírají místo pro užitečnější komentáře.
Ohrazuji se proti nařčení, že jde o nepravdivé údaje. Všechny údaje cituji, resp. jsem je dopočítal z toho, co bylo zveřejněno.
Klidně Vy uveďte pasažerský přepravní výkon na dieselových tratích SŽDC, bez tratí Plzeň – Č. Kubice (je to transevropská trať). Vůči celkovému pasažerskému přepravnímu výkonu na kolejích v ČR.
Údaje jsou jedna věc, jejich pospojování a závěry – mimochodem v kontextu zcela zvrácené – druhá.
Čili ani Vy nevíte jaký je podíl pasažerské přepravy na dieselových tratí SŽDC na celku?
To dám i z hlavy. Pasažerský přepravní výkon na dieselových tratích SŽDC, bez tratí Plzeň – Č. Kubice je 0. Žádná taková trať vlastněná touto firmou neexistuje. A já vím, že detaily vám unikají takže tohle je úzkorozchodná železnice takže vaše komentáře jako vždy zcestné.
Zkuste Ročenku dopravy a IRG = třebas přestanete být takový neználek
Zkusil jsem ročenku a ve zkratkách není ta, kterou uvádíte, takže taková firma nejspíš neexistuje. Neználek jste asi vy, když si cucáte zkratky z prstu 🙂
Ale tady už nejméně čtvrt hodinu hovoříme o úzkokolejce do Osoblahy, Mlho!
Já taky. Trať do Osoblahy patří mezi oněch cca 60% tratí SŽDC, na kterých se odehrává zhruba 3% pasažerského přepravního výkonu na českých kolejích.
Předřečník ony údaje zpochybnil, že jde o nesmysl.
Tak tedy, dle Vašich zdrojů: Jaký podíl z celkových pasažérských přepravních výkonů se odehrává na dieslových tratích SŽDC s výjimkou tratě Plzeň – Česká Kubice?
I Axel si však může přečísti Vergilia v originále 😎
V Bohnicích Hrbolek asi nevyučuje.
Tak hlavně to má nekompletní. Kolik činí na sedačku třeba v popelářském autě nebo hovnocuce se člověk nikde nedočte, to je pak těžký. Autobusek s pasažérskou lokotkou a vagonky je málo…🙃
Pane Pája, Vy vypadáte na podivína jako byl pan H. Hughes, jenom si nejsem jist, zda máte taky tolik miliard.
Provozovat pasažerskou přepravu znamená převážet co nejvíc pasažérů za co nejmenší náklafy
Tož můžete hádat, proč patrně budou vyřazeny relativně brzo vlaky 843 po 25 letech služby. Že by proto, že s kapacitou jako větší bus mají 843 obrovskou spotřebu cca 93 litrů?
Vtvt: Nezlob se na mě ale něco takového může napsat jen naprostý dement. Kdes přišel na to, že 843 se bude vyřazovat protože má obrovskou spotřebu a kapacitu autobusu? V řazení 843,043,943 se vejde v zimě do 100l/100km (v létě bez topení kolem 70l) při kapacitě 210 sedících osob.
Viz např. smlouva ČD a Královéhradeckého kraje
Už vypadni
Pane železničáři, kdy na železnici skončí plýtvání s dotacemi, které jsou na dluh?
Tj. kdy se budu jako pasažér dlouhodobě spolehnout na služby železnici = nezávisle na názoru bankéřů/EU taxonomie?
Čeho? Dotace jsou na dluh ..novinka
Odhaduji, že 53 miliard dotací z SFDI do SŽDC bylo na dluh. Loni.
Tady je ale všechno na dluh. O tom již dobrou čtvrthodinu hovoříme Mlho.
Není. Viz kolejová doprava ve městech, která spotřebuje zhruba 4x míň dotací při vyšším přepravním pasažerském výkonu než železniční.
Stačí si srovnat částku, kterou investovali do nádražních budov na Osoblažce vs. 1,7 miliardy do baráku v Pardubicích nebo viz baráky v Holešově, Chodově, či Aši.
Prostě buďto na Osoblažce nebudou žít tak rozmařile jako SŽDC/ČD/Sudop/žpsv/AŽD, nebo nic nebude.
Zase srovnáváte tramvaje a metro s vlaky? A co ta lanovka na Petřín a důlní vláčky? 🙂
Z pohledu občanů-daňových poplatníků je přeprava pasažérů tramvají i vlakem ČD naprosto porovnatelná = jde o menšinové způsoby přepravy pasažérů.
Provozovatelé aut ve městech si raději připlatí na daních, aby nebyly tak plné městské silnice a parkoviště.
Zatímco na venkově ochota platit dotovanou veřejnou dopravu je nižší, neboť není to není tak moc potřeba.
Výjimkou je např. oblast Hrubého Jeseníku = tam se vyplatí připlácet na dotovanou pasažérskou hromadnou dopravu.
Čili už, aby Osoblažka nežila ze státních peněz.
A copak teprve lodní doprava. To je panečku propadák.
Lodě+dotace mě nezajímají, neboť, když jedu půjčenou loďkou, tak vím, že neberou dotace, takže dokud se to bude rentovat, tak nějaké loďky se budou půjčovat.
Když se tak chlubite, jak jezdíte vlakem, minimálně jednou jste musel urcite navštívit veřejné WC na nádraží. A to si, světě div se, také dotuje. A jistě jste to tam té paní za okénkem připomněl 🙂
Když vám na srdci leží daňový poplatník, tak se ptám, kde jste byl za covidu vy hrdino, kdy stát vesele nakupoval bez soutěží předražený materiál,testy a kdoví co ještě … Jste už votravnej jak vosa v cukrárně.
Minulost nemůžu ovlivnit, ale budoucnost ovlivnit můžem. K lepšímu.
Buďte rád, že nepřišel na modelové kolejiště na Andělu. To by byly teprve úvahy, zda se vyplatí.
Nevšiml jsem si, že by Království železnic žilo z dotací na dopravu.
Vím, že nějaký snad šotoblázen prýž nakoupil za spousty milionů z dotací modely vlaků, aby měl něco jako druhé Království železnic. Nemýlím-li se, tak nyní je stíhám, tuším pro zpronevěru dotací
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ncoz-evropsky-zalobce-dotacni-podvod-nanotechnologie.A220629_115147_domaci_indr
Předpokládám, že o řády vyšší částky (miliardy) protékají pod patronátem oné trojice z:
AŽD
ex ŽPSV, nyní SŽDC
Sudop Praha
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/06/trojice.jpg
A co teprve dětský vláček v Pražské ZOO.
Na cca 90 % diskuzního fóra uvidíme váš stejný nebo odvozený komentář.
Twl nic proti diskuzi ale kurva uvidím stejnej fakt tak ještě 100x ? Když mám potřebu komentovat, tak stačí jeden fakt zveřejnit jednou, ne ho furt opakovat prosím
Vaši výtku prosím adresujte také na ctihodné předřečníky v tomto vlákně.
Vlečky jsou v soukromých rukou. Už si vemte prášek.
Kdy to ty obce konečně převezmou a na trati přestanou všechny problémy?
Snad to tak dopadne i v případě JHMD.
Možná bude možné potom odkoupit z Balogu některou z el. jednotek a ukázat, že když se chce, všechno jde.
Viděl bych to po vzoru lokálky Desná….nejdřív zrušit, pak převzít obcemi a elektrifikovat…a možná by se daly použít ty vyřazené švýcarské električky co jsou na Slovensku…A nebo ponechat jen parní provoz, stejně je to dráha jen pro romantiku.
Přesně tak, ať si rozhodnou místní. Osobně si myslím, že atrakce jen šotoprojížďka jako lákadlo nestačí. Ale to, ať si rozhodnou místní = jde o jejich obecní peníze.
Taková zapůjčená ponorka v Osoblaze by byla správná exotika. 😀
Tak snad nám přičinliví spoluobčané nestihnou rozmontovat trať…
Tam je to i do sběrny daleko a ani lišky co by dávali dobrou noc tam nejsou….prostě krásný zapomenutý a opuštěný svět.
JHMD má zase lokomotivy, ale ty nemohou jezdit…Neřešitelný problém dostat lokomotivu z Hradce do Obrataně…
By to muselo jet na kamionu a to by většina soutosu asi neprekousla.
Naloží se to na plošinový vůz…ale asi nevíte co to je šotouši.
A zaplatí Seto Samo?
Zaplatí to zákazník, tedy ČD. Mají na to specializovanou dceřinku ČD Cargo tak by to mohly dostat levně…
Zaměstnal byste valstní dceru za méně než miniálku?
Proč by to ČD dělala? Současná smlouva je do 12/2025 a pak se předpokládá rekreační provoz.
ČD svoji techniku mají, tak proč navyšovat náklady na převoz při půjčení a při vrácení?
Vzhledem k insolvenčnímu řízení to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.
Případné příjmy z pronájmu by měly potěšit každého insolvenčního správce…
To je pravda, ale nějaká smlouva o zapůjčení lokomotivy do doby než bude obnovena licence provozu JHMD by snad s insolvenční správkyní šla domluvit. Zvlášť pokud ČD nabídne dobrou cenu.
ČD se to asi vyplatí, za NAD platí méně, než za provoz vlaků.
Tak vypláznou 40.000 za kamion nebo 100.000 za vlak a ušetří, ne? 😀
Odkud se ty cifry vzaly?
Podle mých informací jistá jednání probíhají:-)
Ano vím, ale co bylo dřív? Insolvence nebo chybějící loko? Vejce nebo slepice? Je mi jasné, že to není jednoduché, ale místo nalezení řešení se vymýšlí proč to nejde, kolik to bude stát a co a kdo tomu brání. Smutný.
A víme jistě, že JHMD dodržuje ECM?
Otázka ovšem je kolik těch lokomotiv je vlastně provozuschopných a v jakém jsou stavu, protože ke konci provozu už JHMD nebylo schopno pokrýt ani turnusovou potřebu.
Pokud by někoho mohlo napadnout tam vyslat na misi Hašišbednu tak ne, není to dobrý nápad.
Jako atrakce by to fungovat mohlo. Do prvního svezení.
Proto píšu ne, není to dobrý nápad. Už ta myšlenka párkrát zazněla i v diskuzích na Zdopravy.cz 😃