Osoblažská úzkokolejka dál zůstává bez pravidelné dopravy, České dráhy slibují návrat v půlce ledna

Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006

Dopravce nemá jedinou provozuschopnou lokomotivu pro unikátní trať.

České dráhy přes půl roku nezvládají zajistit provoz na úzkorozchodné trati z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy. Původně slibovaly obnovit provoz do změny jízdního řádu, to se však nestalo. Aktuálně slibují restart provozu 16. ledna. Do té doby pojedou náhradní autobusy.

Důvodem zastavení železniční dopravy jsou chybějící lokomotivy. Jedna zůstává přes rok v opravě u CZ LOKO, druhá je v DPOV v Přerově. Vlaky tak nemohou vyjet. Na trati, která prochází velkou obnovou včetně nádraží, jezdí jen příležitostně parní vlaky.

„Vzhledem k prodloužení délky opravy je původně plánovaný termín 1. ledna 2023 posunut a s obnovením provozu na této trati počítáme ve druhé polovině ledna,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová. Na stránkách ČD mimořádnosti je uveden termín 16. ledna.

Pravidelná doprava je na trati zastavena od června. Zatímco jedna lokomotiva byla v té době už na modernizaci, druhou musel dopravce odstavit, protože jí v červnu vypršela lhůta pro provoz bez periodické kontroly. V červenci ji odvezl na opravu do Přerova do své dceřiné společnosti DPOV.

Obce podél trati se netají nespokojeností se situací a chtějí provoz na trati převzít.

Tagy České dráhy Trať 298 Třemešná ve Slezsku Osoblaha
142 komentářů